PDA

View Full Version : onzeker


jackie
16 april 2004, 11:34
Hebben jullie dat nu ook met dat mooie weer.

Geen jassen meer aan etc. Dus je nek is ontbloot etc. Soms sta ik op het schoolplein en heb het gevoel of iedereen ziet dat ik een pruik heb. Dat ze dus aan de achterkant zien dat het een pruik is. Omdat het daar allemaal netjes zit, recht afgeknipt enzo, of dat ze de stoppeltjes zien van het weinige haar wat ik nog heb. En ik weet dat het niet te zien is, anderen zeggen het ook (vriendin, man, moeder enzo). Maar soms voel ik me zo onzeker en zit dus maar aan de achterkant van mijn pruik te frutselen (wat dus veel meer opvalt). Eigenlijk moet ik er niks om geven, maar toch vraag ik herhaaldelijk aan mijn man of niemand het ziet dat ik een pruik draag. Was het eerst dat ik hem helemaal gek zeurde over dat de kale plekken bedekt waren, nu is het dat ik hem gek zeur over dat niemand ziet dat ik een pruik draag. Wat doet een mens toch rare dingen he.

Verder heb ik nog een vraagje. Mijn huidarts heeft gezegd dat ik gewoon pech heb dat ik aa heb, mede omdat ik ook al exceem, diabetes en een traag werkende schildklier heb. Dit waren allemaal factoren die mee konden spelen. Ben ik de enige die van alles mankeert :( en daardoor dus waarschijnlijk aa heb gekregen) of zijn er meer van die gevallen zoals ik?? :confused:
Was zomaar een vraagje hoor. Ik ben gewoon nieuwsgierig of deze stelling van mijn huidarts waar is.

groetjes Jackie

Mariska22
16 april 2004, 18:23
hoi

Ik ken dat onzekere wel, ik heb een pruik met lang haar, maar voel me er ook goed onzeker over hoor, ik maak me vooral steeds druk over mijn ponny, er hoeft maar beetje wind te staan of ik ben bang dat iedereen zit dat ik een pruik draag.
Ik heb ook eczeem, maar mijn dermatoloog vertelede dat dat niet perse de reden was dat ik grotere kans had op aa. Maar soms denk ik dat ik het wel makkelijker zou vinden als ik zeker wist dat het daardoor kwam, want die onzekerheid vind ik helemaal niks, ik blijf maar denken waar het van zou kunnen komen.

Groetjes Mariska

ninja
16 april 2004, 20:32
Hoi Jackie, ik ben ook soms onzeker ,net zoals vandaag lekker zonnetje met een ,,heerlijk,, verfrissend windje dan loop ik ook constant te vragen zie je niks ...... zit alles nog goed...... kijk eens van achter enz enz .Mijn kinderen raken hier geiriteerd door zo van jaha dat weet je toch ,en dat weet ik ook wel,maar soms dat onzekere he.Ook ik heb een schildklier afwijking,een te hoog cholesterol,hartritmestoornis, en deze tijd van het jaar weer allergieen ,heb ik voorheen ook nooit gehad.Ja en de internist en dermatoloog zeggen ook dat het een niks met het ander te maken heeft,maar ik heb toch mijn twijfels hier over.Ik weet toen ik nog haar had ,en ik was niet goed in gesteld met tabletten voor de schildklier, had ik extreem haar uitval,was ik weer goed ingesteld dan was dit beduidend minder.En les mar op deze site hoeveel mensen een schildklier afwijking hebben
groetjes Ninja.

maantje
16 april 2004, 21:41
hoi dames :) ik denk ook steeds dat iedereen kan zien dat ik een pruik op heb maar ik krijg eigenlijk alleen maar complimentjes van..meis wat zit je haar leuk hahaha sommige vertel ik het en sommige niet.Ben ook wel onzeker hoor.Dan denk ik ook van als ze maar niet zien dat het nep is maar dan denk ik weer nou en ik heb er niet om gevraagd en laat ze mij maar vragen wat er aan de hand is.Ik gooi de pruik ook af als ik niet meer weg hoef dat gekriebel op mjn hoofd..doe ik liever een sjaaltje om en vanmiddag lekker met mn blote koppie in de zon.Maar als er iemand komt doe ik mn sjaaltje weer om alleen sávonds als de kids naar bed zijn zit ik helemaal bloot (hoofd) en dat vind ik heerlijk en mijn man vind het ook heerlijk want die zit dan mn stoppeltjes te masseren :D heb bloedonderzoek gehad en ben verder kern gezond dus niets met de schildklier ofzo...fijn weekend Marjan

Saar
17 april 2004, 09:16
Met het onzekere heb ik niet zoveel ervaring, misschien heeft het toch wat te maken met mn rebelsheid :rolleyes: . Mensen moeten me maar nemen zoals ik ben en ik ben nou eenmaal soms die pruikdragende meid. Heel veel mensen die me kennen weten er ook van en zo gauw ze het weten en er positief op reageren (wat ze tot nu toe bijna allemaal hebben gedaan, op 1 na :mad: ) voel ik mezelf ook al veel meer op me gemak.
Het is wel grappig dat ik daar niet zo mee zit aangezien ik verder erg verlegen ben in de omgang met vooral "vreemde" mensen. Thuis loop ik gewoon kaal rond altijd (helemaal in de zomer, veelste warm) en als ik wegga zet ik of mn pruik op of een mutsje of sjaaltje.

Waar ik wel ervaring mee heb zijn de andere klachten die je opnoemde. Ik heb heel veel last van eczeem en dan vooral als t heel koud (vanaf graad of 5) of als het heel warm is (boven de 25) daarvoor ben ik naar een soort homeopaat geweest en heb daar grafietkorrels voor gegeven die erg goed werken bij me.
En ik heb ook astma, dat heeft er ook mee te maken maar verder mag ik niet klagen.

En nou lekker gaan genieten van het mooie weer vandaag!
Gooi je haar los en maak me gek! :D