PDA

View Full Version : Wanneer begonnen de problemen?


alcaTRES
20 april 2004, 09:39
hey,

Ik vind het echt goed dat een forum als dit bestaat. Toch is er altijd één vraag waar ik bijna nooit een antwoord op krijg en dat is namelijk vanaf welke leeftijd de problemen begonnen bij de meesten. Het is misschien wel erg als je kalend wordt op je 30e maar ik heb het al sinds mijn 17-18e :( . Ben ik de enige die dit op die leeftijd al had?



greets

Jaapie
20 april 2004, 09:55
hey,

Ik vind het echt goed dat een forum als dit bestaat. Toch is er altijd één vraag waar ik bijna nooit een antwoord op krijg en dat is namelijk vanaf welke leeftijd de problemen begonnen bij de meesten. Het is misschien wel erg als je kalend wordt op je 30e maar ik heb het al sinds mijn 17-18e :( . Ben ik de enige die dit op die leeftijd al had?



greets

Bij mij begon het op m'n 16e

Mcsnip
20 april 2004, 10:57
bij mij op mn 20e, waar er een acute vorm van uitval optrad, dus nu is het erg dunnetjes aan het worden :crybaby:

Tiuri
20 april 2004, 12:11
Bij mij denk ik rond me 19de/20ste. gaat wel heel langzaam bij mij, de inhammen gaan gewoon iedere keer ietsje verder naar achteren. slik sinds 1 jan 2004 finasteride, hoop dat dat de terugtocht kan stoppen.

pizzacat
21 april 2004, 23:55
Vaak begint het net na de pubertijd. en verder zie je dat het normaal is dat als je ouder wordt je haarlijn wat verder opschuift.

Kay
22 april 2004, 00:03
Bij mij begon het (denk ik) rond de twintigste,het is me vorig jaar januari op gaan vallen.Sinds vorig jaar dec. na de HT is de nachtmerrie echt begonnen :mad:

hansworst1
22 april 2004, 10:14
En ik was 17

Biljartbal
22 april 2004, 16:26
Bij mij rond mijn 15de

The Dude
22 april 2004, 16:32
Bij mij rond mijn 17de

SjonKanon
22 april 2004, 17:47
Bij mij ook rond 17/18. Ik had toen langer haar dus was het minder duidelijk te zien, maar zo rond een half jaar geleden merkte ik dat het haar toch wel dunner was geworden bij mijn slapen. Het gaat nu wel steeds sneller en heb inhammen a la NW 2. Ik ben nu 1,5 maand 19. Ik slik nu 1,5 week fina en daarmee hoop ik te bereiken dat het na de zomer gestabiliseerd is. Ik heb weinig zin om een kale student van 20 te zijn.

Boris
23 april 2004, 00:19
Bij mij eind 20 begin 21. Het ging tussen 21 en 22 jaar heel snel, daarna niet meer zo en sinds ik fina gebruik geen haaruitval meer. Alleen vooraan blijf ik korte vak lichte haartjes houden. Zit in NW 1,5 denk ik

cueball
6 mei 2005, 18:26
Bij mij begon het op mn 16/17e erg snel te gaan :S Ben nu bijna 20 en zit al aan de nw-3 :crybaby:

ff een edit: ff terug komen op de post van robinson die naar deze thread word gelinkt ... ik ben net een aap dus best wel overbehaard :confused:

Kretos
7 mei 2005, 00:13
Ik ben net een paar maanden kalend, ben 18 jaar. Opzich heb ik best veel lichaamshaar, maar ja, wat is overbehaard?

Wat is trouwens het verband hiertussen, wat hoop je met deze vraag te weten te komen?

kloete
7 mei 2005, 11:43
Interessant om te lezen dat het bij velen al op jonge leeftijd speelt. Bij mij begon het op mijn 21e. Terugtrekkende inhammen. Nu sinds 1,5 jaar wordt het voorste stuk van mijn haar dunner. Ik ben nu 24. Ik ben in januari 2005 begonnen met fina en ietsje later rooscure en minoxidil gaan gebruiken. Ik merk nog geen verbetering maar ook geen achteruitgang.

Als het zo blijft is het redelijk, maar toch ben ik niet helemaal tevreden. Ik heb me wat laten informeren om het in dunne gebied haar te laten implanteren, maar de kans bestaat dan de andere haren beschadigd worden. Dit vanwege dat ik nog een redelijke haardichtheid heb.

Haarmannetje
7 mei 2005, 12:13
Wat is trouwens het verband hiertussen, wat hoop je met deze vraag te weten te komen?
Er is geen enkel verband tussen kaalheid en lichaamsbeharing behalve het feit dat er DHT door je bloed stroomt. Beiden zijn het genetische instellingen die los staan van elkaar.

joeser
7 mei 2005, 15:47
Bij mij begon het al op mijn 14e

Vertig
7 mei 2005, 17:23
17

bovendien denk ik dat vooral als je jonger bent je er iets aan wilt doen. Waardoor het nou lijkt of het bij iedereen gemiddeld zo vroeg begon.

rizla
7 mei 2005, 18:04
ik was 14/15 denk ik. maar heb het altijd maar afgedaan als gelul:confused: het gaat ook zo lekker langzaam(nog wel te snel:confused: ) dus zie je het niet als je elke dag in de spiegel kijkt... ik ben nu 20 en baal als een stekker:frusty: succes

Colm
7 mei 2005, 18:27
Rond de 25e begon het langzaam maar op mijn 28e ging het sneller. Op mijn 30e met fina etc. begonnen en is nu stabiel en enige teruggroei.

Buutnlander
8 mei 2005, 15:46
Terugrtrekkende haargrens begon op mn 16e, en uitdunning boven op mijn hoofd begon op m'n 18e. Ben nu 20, dus al 4 jaar kalend. Maar het gaat heel traag, de buitenwereld kan er niets van zien.
Ga langzaam van een ross-haarlijn, naar een chandler-haarlijn.

Serious
9 mei 2005, 15:37
18
ross-haarlijn / chandler-haarlijn... was dat precies?

michael
9 mei 2005, 21:28
ross/chandler spelen in friends.

Bij mij begon het ook al op mijn 17. Volgens mij begint het hier bij iedereen redelijk vroeg. Best wel raar want als ik om mij heen kijk dan hebben maar weinig jongens er echt last van, maar ja die komen natuurlijk ook niet op het forum.

hoi
9 mei 2005, 23:51
Op mijn 17de merkte ik echt al goed dat ik echt al inhammen kreeg.. maar denk rond mijn 15de dat extreme uitval al begon.

Steve1983
26 mei 2005, 22:08
Rond mijn 16de al zware haaruitval! Zeer grote inhammen + dunner wordend haar. Begonnen met Fina (bijna 2 mnd). Hoop op stabilisatie + mijn haar mag wat dikke worden. Behoud is voldoende!

Rein
30 mei 2005, 15:51
Ik denk dat het bij mij ook rond me 20ste begon, op me 24ste begon het echt zichtbaar te worden en kreeg ik teveel van die @#$-opmerkinen (je kent ze vast wel:( ) en voelde me er ook helemaal niet prettig meer bij. Werd zoonzeker als de pest en heb jaren niets anders dan petjes, mutjes en hoofddoekjes gedragen. In die tijd heb ik ook mensen leren kennen die mij nooit zonder die hoofddeksels gezien hadden. Op me 25ste haartyransplantatie, op me 26ste heb ik eigenlijk weer voor het eerst me pet afgezet. Mede door die haartransplantatie en Toppik lijkt het heel wat, sommige mensen die mij nooit zonder die pet hadden gezien zeggen zelfs, ik snap niet waarom jij destijds altijd een pet droeg. Nou, ik en sommige andere wel hoor:P . Maar goed inmiddels ben ik 27 en me haar bovenop wordt wel steeds dunner, is goed te camoufleren met allerlei door mij zelf ontwikkelde technieken, maar ik zit eigenlijk toch te denken aan een vast haarwerk voor op me kruin. Kaalheid, ik HAAT het gewoon!

Biljartbal
30 mei 2005, 16:34
Ik denk dat het bij mij ook rond me 20ste begon, op me 24ste begon het echt zichtbaar te worden en kreeg ik teveel van die @#$-opmerkinen (je kent ze vast wel:( ) en voelde me er ook helemaal niet prettig meer bij. Werd zoonzeker als de pest en heb jaren niets anders dan petjes, mutjes en hoofddoekjes gedragen. In die tijd heb ik ook mensen leren kennen die mij nooit zonder die hoofddeksels gezien hadden. Op me 25ste haartyransplantatie, op me 26ste heb ik eigenlijk weer voor het eerst me pet afgezet. Mede door die haartransplantatie en Toppik lijkt het heel wat, sommige mensen die mij nooit zonder die pet hadden gezien zeggen zelfs, ik snap niet waarom jij destijds altijd een pet droeg. Nou, ik en sommige andere wel hoor:P . Maar goed inmiddels ben ik 27 en me haar bovenop wordt wel steeds dunner, is goed te camoufleren met allerlei door mij zelf ontwikkelde technieken, maar ik zit eigenlijk toch te denken aan een vast haarwerk voor op me kruin. Kaalheid, ik HAAT het gewoon!

Is je haartransplantatie wel goed gelukt?

cees
30 mei 2005, 19:59
Maar rein, gebruik je ook middelen als fina, sp, minox? Want hiermee zou je toch redelijk resultaat kunnen boeken, ook op langer termijn!

Colinhos
31 mei 2005, 13:45
Bij mij merkte ik het pas anderhalf jaar geleden ofzo, dat ik meer haaruitval had dan normaal. Na enkele ingrijpende gebeurtenissen is het wat erger geweest en nu ik weer wat lekkerder in mijn vel zit let ik er minder op :) .

marx
31 mei 2005, 15:57
Nou deze "oude lul" van 43 pas toen ik 37 werd, 6 jaar verder en mijn dikke bos wordt in rap tempo dunner en inhammen waar ik ook niet goed van wordt, vraag me af of duta of fina nog zin heeft.
Groene thee ben ik in ieder geval lekker gaan vinden en rooscure ruikt ook lekker aleen m'n haar is na 2 dagen weer vet, en 't is verrekte duur.

Tiuri
31 mei 2005, 16:00
rooscure is echt niet duur in verhouding. Je hebt er maar 1 theelepeltje van nodig per wasbeurt. Ik doe met zo'n flesje minstens 2 maanden.

Rein
1 juni 2005, 00:23
Is je haartransplantatie wel goed gelukt?

De transplanatie is volgens hairplus in Rotterdam goed uitgevoerd, zij vonden het een hele natuurlijk haarlijn, zelf vind ik dat ook, terwijl ik het bij L.A. in Haarlem heb laten doen. Dus ik denk dat het resultaat op zich goed te noemen valt, als de concurrent dat zegt. Zelf valt het mij enigszins tegen tov wat ze mij verteld hadden, zie wat ik eerder schreef in dit topic. Aan de voorkant heb ik wel een miniscuul klein plekje waar geen haar groeit en waar het dus mislukt is, dit heeft L.A. overigens ook zelf erkend, en dit zouden ze bij een eventuele vervolg transplantatie goed maken.

Rein
1 juni 2005, 00:39
Maar rein, gebruik je ook middelen als fina, sp, minox? Want hiermee zou je toch redelijk resultaat kunnen boeken, ook op langer termijn!

Hoi Cees!
In eerste instantie, voordat ik die haartransplantatie had gedaan, heb ik finasteride geprobeerd. Dit kreeg ik via Its Boersma in Geldermalsen van de kliniek intermedica, waar ik destijds de eerste klant was die in de kliniek ontvangen werd!! maar dat even terzijde. Die finasteride vond ik geen succes, ik werd er aardig wezenloos en behoorlijk tam van, de lust in een hoop zaken als sex en uitgaan verdwenen bij mij als sneeuw voor de zon. Om die reden ben ik ermee gestopt. Het werkte overigens wel erg goed, mijn haar werd na enkele maanden wel weer dikker en viel niet meer uit.
Minox heb ik eigenlijk nooit geprobeerd. Sinds ik gestopt ben met de finasteride heb ik besloten alleen nog maar te gaan voor:
haartransplanaties aan de voorkant van me hoofd, en dit te verdikken met Toppik (je kent dit spul??, anders neem even alsjeblieft kijkje op www.toppik.nl (http://www.toppik.nl/) , om te zien wat ik bedoel)
Als ik meerder transplantaties aan de voorkant heb laten uitvoer, heb er nu pas één gedaan, wil ik het liefst werken met extensions daarbij om de boel te verdikken. Dit is namelijk toch wat makkelijker dan met Toppik. Nu ben ik namelijk bang dat als ik met een leuk meisje sta en ze wil haar hand door me haar heenhalen dat ze die Toppik aan haar handen krijgt en je raadt het al dan vraagt ze wat is dat voor spul in je haar??:(
Bovendien, door die Toppic is me kussen steeds zwart, kan je natuurlijk ook niet maken als je eens ergens blijft slapen. En je kleren, vooral witte blousjes zijn een ramp, moet je gelijk wassen daarna met veel Shout erop.
Voor de achterkant wilde ik toch gaan voor een permanent haarwerk.
Wat betreft minox lijkt mij dit erg bewerkelijk en ben gewoon bang dat uiteindelijk alles uitvalt, behalve de monniken rand dan. daarom ga ik voor dat eerder beschreven scenario, wil op zéker gaan dus.
Wat SP is weet ik eigenlijk niet, kun je mij dat misschien vertellen?:)

T4BuL4 R4S4
1 juni 2005, 08:16
saw palmetto is de natuurlijke variant van finasteride
het lijkt me dat het minder bijwerkingen heeft dan fina, maar ook iets minder resultaat behaald.