PDA

View Full Version : goed nieuws voor België


bolleke
8 april 2002, 21:13
Hallo jullie,

Sta mij toe een apart hokje te openen voor toch wel een belangrijk nieuwsje. Ik heb vandaag bericht gekregen van 'Trefpunt Zelfhulp' dat ze bereid zijn om mij (ons?) te helpen bij de oprichting van een zelfhulpgroep. Daarbij gaat het om het 'bijstaan in de eerste fase'; de voorbereiding, bekendmaking (folder en mailing naar pers) én eerste bijeenkomst(en)...

Ik schrok zelf een beetje van deze directe aanpak, maar voor mij is er nu 'geen weg meer terug!'

Deze maand is het net 30 jaar geleden dat ik mijn eerste haren heb getrokken. 30 Jaar van zinloos lijden kan NU omgebogen worden naar 30 jaar van zin-vol betekenis geven.
Ik DOE het!

Liefs, bolleke

karin_68
9 april 2002, 10:03
Waw, Bolleke!!!
Amai, ... ik kan begrijpen dat je best ook wel effe schrikt en langs de andere kant blij bent dat er schot komt in de zaak.

Er zal in België nog wel heel wat moeten gebeuren vooraleer je hier een aantal mensen zult bereiken. Maar ja, misschien een extra uitdaging, en een stimulans.
Heb je er al eens over nagedacht of je ergens een leidraad nemen om de vergaderingen op te baseren?

Awel, ik wens je echt proficiat !!!

Ik zou zeggen, als je ergens hulp nodig hebt (ik heb nu toch al iets tegen patrick verteld, ik kan ook niet blijven mijne kop in het zand steken, is het niet. De volgende zes weken volg ik een intensief programma maar daarna kan het wel, denk ik)

vr. gr.

bolleke
9 april 2002, 12:39
Hallo,

De titel was zomaar een ideetje over de naam die we kunnen geven aan de zelfhulpgroep, wat denken jullie?
Is een beetje dubbel-zinnig hé?!
Zeg Karin, ik zou het hééééééél fijn vinden indien jij me zou willen helpen. Ik geloof echt niet dat ik zoiets alleen aankan... maar dat wil niet zeggen dat ik er niet mee start, ik geloof vast wel dat de rest volgt... ik ga er gewoon voor!
Ik ben er ook van overtuigd dat jij me veel kan leren ivm je ervaring bij die analon-groep (of hoe heette die groep?)Heb je er al eens over nagedacht of je ergens een leidraad nemen om de vergaderingen op te baseren? Wat bedoel je daar juist mee? Hoe zie jij het? Ik geloof dat we toch wel 't een en 't ander te vertellen hebben hé!
Dus, als de tijd voor jou rijp is, geef me een seintje!
Ook andere Belgen zijn natuurlijk welkom. Iedereen kan met zijn ervaring zijn eigen, belangrijk steentje bijdragen tot het welslagen van onze opzet!
Het wordt hoogtijd dat er aandacht wordt gegeven aan dit probleem, maar ieder die dat wenst kan natuurlijk anoniem blijven...
Lieve groet, en een pluk-vrije dag van HARTE!
Bolleke

karin_68
9 april 2002, 13:29
Hihi Bolleke,

(het lijkt dat ik nu maar niet genoeg kan krijgen van dit forum)

Nu, ik wil wel mee proberen te helpen (en ja ook vanuit de ervaring van Alanon). Wat ik bedoelde met die leidraad, is teksten die we kunnen gebruiken, om een vergadering een richting te geven. Is niet absoluut nodig, maar kan we helpen.
Bij alaon, vonden we de teksten te oudbollig, en we hebben die allemaal herschreven.
Nu, dit is niet het belangrijkste.

Misschien zal er dan toch zeker iets moeten opgesteld worden om te gebruiken ter verspreiding.
Want ergens zullen we toch mensen moeten bereiken. Maar waarschijnlijk had je daar ook al ideeën over.


Enne, ik denk dat ik uiteindelijk geen volle 2 uur /dag trok, maar toch genoeg om serieuze schade aan te richten. En het vergt natuurlijk tijd om die schade terug te laten herstellen. Een haar groeit ongeveer een cm/maand, en ik denk dat de rest van mijn haar 35-40 cm lang is, dus die korte stoppeltjes hebben nog heel wat te groeien! Misschien wat roze korrel geven:D
Trouwens, als ik begin te voelen, dan is het hek van de dam, dat is het het moment om me tot de orde te roepen.

Allee, vr. gr.

bolleke
9 april 2002, 13:48
...35 ..40 cm lang WAW Djezes mijn God... daar kan ik alleen maar van dromen!!! Heb ik in heel mijn leven nog NOOIT gehad!...
Als kind heb ik ook altijd een kort kopje gehad... stond er pittig mee... en mijn vader vond het mooi... (zou ik dan toch nog iets voor hem gedaan hebben om toch maar een beetje in de gunst te vallen?) wie weet...
Haha, en van die roze korrel, maak ik de klanten op de zaak ook wijs als ze me vragen hoe het komt dat mijn haar er zo goed uit ziet!
Groetjes, bolleke

karin_68
9 april 2002, 14:24
Ach Bolleke, (en anderen ook natuurlijk)

Die 35-40 cm is niet zo zuiver zene. Bovendien, met die krullen lijkt het wel korter.

Tot mijn 22e (dan was ik dus al 10 jaar aan het trekken) had ik heel kort haar met daarin natuurlijk heel duidelijke kale plekken.
Vanaf dat moment (toen ik thuis weg was) heb ik het laten groeien, opdat ik gemakkelijker die kale plekken zou kunnen verdoezelen.
Nu gaat dat zelfs niet meer (zelfs met dat lang haar).


vr. gr.

bolleke
12 april 2002, 21:26
Hallo Belgische lotgenoten,

Ik heb vandaag een hééééél goede en fantastisch uitgebreide map gekregen van 'Trefpunt Zelfhulp'. Een beter en uitgebreider startpakket kan ik me niet voorstellen...
Ik heb nu wel wat tijd nodig om mij er in te verdiepen, maar ik hou jullie op de hoogte, oké?! Enne Karin, ik hou je aan je woorden hé!! Ik wacht geduldig op jouw seintje...

Aan iedereen; heb moed... ga niet met de handen in het haar zitten, er komen betere tijden!
Lieve groet! Bolleke

butterfly
21 april 2002, 17:09
Hoi


Ik woon ook in België en het doet me deugd dat er binnenkort zoiets komt, omdat je er zo weinig over hoort en het zou ons goed doen dat we dan kunnen kennismaken met lotgenoten.

Ik wens je alvast veel succes.

veel liefs, butterfly:)

karin_68
22 april 2002, 10:28
Hallo Butterfly,

Welkom.
ja, in België is er niet veel hierover he!
Maar ja, je hebt nu toch al dit gevonden, ...

Sterkte !

vr. gr.

bolleke
24 april 2002, 20:04
Hoi allemaal,
Vandaag is een piepklein oproepje verschenen in Flair, onder de schuilnaam Marlies... en nu maar afwachten...

karin_68
25 april 2002, 09:35
Ik ben echt benieuwd ...

vr. gr.

bolleke
29 april 2002, 21:23
Hallo, ik heb al twee reacties gekregen op het oproepje in Flair... niet zo veel natuurlijk, maar dat komt nog wel...
Ik heb de dames natuurlijk de weg gewezen naar dit forum! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Ik heb er eigenlijk totaal geen idee van met hoeveel we nu al zijn, maar ik voel dat het belangrijk is dat we ons 'verenigen'...
Sterkte aan iedereen!
Bolleke.