PDA

View Full Version : werking fina?


Alessandro
9 april 2002, 13:59
Ik gebruik nu ongeveer 1,5 mnd. fina(1 mg.) (samen met minoxidil). Ik neem het 's avonds rond 20.15. Eerst hoorde ik dat het pas na 6 mnd. gaat werken, vervolgens dat het na 3 mnd gaat werken.
Wie weet hier iets van. Betekend dit dat het binnen die tijd ook nog helemaal geen effect heeft en dat evt. vooruitgang een andere reden moet hebben?

Rocco
9 april 2002, 17:33
vanaf het moment dat je Fina inneemt,wordt de DHT ONMIDDELLIJK in je bloed geblocked.Binnen een week is je DHT niveau +- 66% gedaalt.Alle haren op je hoofd worden vanaf dat moment beschermd tegen verdere beschadiging.Alle al reeds aangetaste haren laten los,het lijkt hierdoor alsof je door fina meer haaruitval hebt.Dit is een goed teken,Fina werkt dan dus.Maar omdat haren heel langzaam groeien duurt het maanden voordat die uitgevallen haren wederom gaan groeien.Hierdoor lijkt het alsof Fina de eerste 3 tot 6 maanden niets voor je doet.Maar integendeel het beschermt je haar.

Samengevat:Fina werkt vanaf het moment dat je het inneemt ! Aangetaste haren vallen uit,en hebben tijd nodig om weer te groeien.Dit kost je 3-6 maanden.

Groetjes

Alessandro
11 april 2002, 15:40
Bedankt voor de verduidelijking.:cool: