PDA

View Full Version : Finastride slikken zonder risico ?


Emilio
9 april 2002, 22:23
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje: kan je finastride slikken zonder risico's ? (Werkt het ook als je boven de 30 bent ?)
Alvast erg bedankt voor jullie reaktie!

Groetjes,
Emilio

Rocco
9 april 2002, 23:23
Ja hoor je kunt gewoon Fina slikken als je Androgene kaalheid hebt ( mannelijke kaalheid ).

Merck (de producent) heeft Fina op mensen varierend van 18-41 jaar getest.

Je moet wel rekening houden met bijwerkingen als :

-Pijn in je testikels
-Verminderde zaad bij lozing ( zaadkwaliteit blijft wel hetzelfde !)
-Minder snel een erectie krijgen( verminderde libido)
-Minder harde erecties hebben
-Borstvorming

Deze bijwerkingen zie je en hoor je zelden.Maar wat je wel vaak hebt is pijn in je testikels en verminderde zaad.

Probeer 1 mg Fina.Als de bijwerkingen extreme maten gaan aannemen kun je altijd nog stoppen. Na 2 weken keert je lichaam dan weer terug naar haar eigen normale hormoon niveau.Net als voordat je met Fina begon

Ps: Ik ben geen arts,ik geef enkel raad als lotgenoot.Slik Fina in op eigen keus.


Groetjes

Max
11 april 2002, 07:38
Hoi allemaal,

Kheb nu 3 dagen finasteride geslikt en op de tweede dag had ik al pijn in m'n testikels. Een lichte, zeurderige pijn. :mad: Een teken dat er iets gebeurt, alleen wel een minder fijn teken moet ik zeggen. Rocco, ik geloof dat jij dat ook gemerkt hebt. Is dit tijdelijk, m.a.w. gaat het over als je blijft slikken?

Kun je trouwens ook uitleggen wat die pijn aan je testikels veroorzaakt? Finasteride natuurlijk, ok, maar hoe gaat dat in z'n werk?

Groeten,


Max

Rocco
11 april 2002, 12:10
Je pijn in je testikels is een goed teken.Het laat zien dat Fina werkt.De pijn die je voelt komt omdat nu DHT wordt geblocked in je testikels.

Testosteron wordt voor 90% in je testikels geproduceerd.Normaal wordt deze testosteron omgezet in Dihydrotestosteron.Hierdoor heb je een gelijke evenwicht tussen T en DHT in je testikels..Maar omdat je nu de DHT blocked krijg je GROTE hoeveelheden testosteron in je testikels.Door deze grote hoeveelheden T in je tetikels,gaan je testikels pijn doen.Dus een overproductie aan T in je testikels.

Fina kan de totale Testosteron niveau met +- 10 % laten stijgen.Mensen die Fina slikken hebben daarom ook meer Testosteron in hun lijf dan mensen die het niet slikken.

Dit is heel tijdelijk,hier had ik in het begin ook last van.Maar na enkele weken voel je niets meer.


Groetjes

ugh
24 april 2002, 00:43
Rocco ,

Je hebt nu het eerste punt verklaard van:
-Pijn in je testikels
-Verminderde zaad bij lozing ( zaadkwaliteit blijft wel hetzelfde !)
-Minder snel een erectie krijgen( verminderde libido)
-Minder harde erecties hebben
-Borstvorming

Kan je (of iemand anders) ook de rest verklaren?

thx

Rocco
24 april 2002, 02:12
" -Verminderde zaad bij lozing ( zaadkwaliteit blijft wel hetzelfde !)
-Minder snel een erectie krijgen( verminderde libido)
-Minder harde erecties hebben "

Het belangrijkste sex hormoon is Testosteron.Maar kennelijk heeft DHT ook een rol bij het sexueel functioneren van de man.Ik denk dat voor sommige individuen DHT ( o.a. ) nodig is om de hersenen een impuls te geven tot sexuele opwinding.Misschien kan het ook zo zijn dat ,dat overvloedige Testosteron wordt omgezet in Oestrogeen.Hierdoor kan een man ook zijn libido verminderen en misschien ook wel zo zijn hoeveelheid zaad.

"Borstvorming "

Dit is wat eenvoudiger te verklaren.Omdat je Testosteron gehalte stijgt,bestaat er een kans dat een gedeelte van dat overvloedige Testosteron wordt omgezet in Oestrogeen( vrouwelijke kern hormoon ).Hierdoor kunnen sommige mannen 'borsten' ontwikkelen.


Groetjes

ugh
24 april 2002, 20:36
Op www.haarkabinet.nl staat

Hiermee wordt het gehalte van testosteron juist iets hoger in het bloed, omdat minder testosteron wordt omgezet in DHT t.h.v. de haarwortel.
Dit is een nauwelijks meetbare stijging.
Het is juist het testosterongehalte in het bloed dat de potentie, de kwaliteit van het sperma en de vergroting van de penis bepaalt. Dit kan biologisch gezien dus alleen maar meer worden.


De meest geraporteerde bijwerkingen waren:

verminderd libido 1,8% op finasteride en 1,3 % op placebo
erectiestoornis 1,3 % op finasteride en 0,7% op placebo
verminderd ejaculatievolume 0,8% op finasteride en 0,4% op placebo

De enigste bijwerkingen zouden in principe pijn in de teelballen moeten zijn?
En dat van verminderd libido zou in principe dus vermeerderd libido moeten zijn, right? (Alleen bij een enkeling andersom?)

Rocco, heb je zelf nog bijwerkingen ondervonden behalve pijn in de teelballen?

Ik gebruik zelf op dit moment Maxilene. Al die bijwerkingen waarover gepraat wordt, vind ik maar niks.
Zou zijn als het alleen maar placebo verschijnselen zijn.

Rocco
25 april 2002, 00:02
Rocco, heb je zelf nog bijwerkingen ondervonden behalve pijn in de teelballen?

Ik heb verder geen echte bijwerkingen.Wat ik wel merk is dat ik een beetje ben aangekomen.DHT is een actieve hormoon bij lichaamsverbranding.

Mijn baard groeit ook minder snel.Dit is voor mij een plus punt :)

Voor de rest heb ik geen last van libido problemen en derdelijke.


Groetjes

Alonso
25 april 2002, 12:53
Ja Ugh ik geef je daar 100% gelijk in. Het is tegenstrijdig, immers hoe meer testosteron, hoe beter dat is voor je libido en een erectie. Echter de bijwerkingen van Fina is dus o.a. een erectiestoornis, die ik nu dus heb. Raar maar waar....

Alonso

Max
25 april 2002, 16:09
En moet ik ook toegeven dat ik er last van heb...

Max

Rocco
3 mei 2002, 01:48
Hoe staat het met de voortgang?


Groetjes

Max
3 mei 2002, 07:17
Hoi Rocco,

Het gaat (voor zover ik kan bepalen) wel goed met het slikken van Finasteride. Haartuitval is nog niet gestopt, maar daarvoor is denk ik de periode dat ik slik nog te kort. De pijn in de testikels is zo goed als verdwenen of in ieder geval minder geworden. Winderigheid heb ik wel, maar niet dat ik er last van heb. En verminderd libido, daar heb ik geloof ik ook wel een beetje last van, maar niet in die mate dat ik er mee stop.

Heb verder nog contact met m'n huisarts opgenomen, maar die durfde zijn handtekening voor het gebruik van proscar tegen haaruitval niet te zetten. Hij noemde ook nog de zaak die loopt i.v.m. Vanesse. Hij heeft zich er in ieder geval wel in verdiept en is nu op de hoogte zou ik zeggen.

Groeten,


Maxz

Rocco
4 mei 2002, 16:21
Gewoon even kijken hoe het verder gaat.Ik had toen ik net begon met Fina, ook wat probleempjes. Mijn testikels deden vaak pijn en ik voelde me zelden opgwonden. Maar na een tijdje ( een paar maanden ) begon ik me weer normaal te voelen. Zo nu en dan voel ik me "geiler" dan normaal. Dit komt door de extra hoeveel Testosteron,neem ik aan.

Immers je lichaam krijgt nu een flinke opdonder door Fina. Een actieve hormoon wordt immers in grote mate verlaagd.


Groetjes