PDA

View Full Version : Hoe weet je hoeveel haren je verliest?


SjonKanon
23 april 2004, 19:14
Ik lees hier vaak dat mensen zeggen dat ze 120 haren per dag verliezen en dat het eerst 80 was en de ander zegt weer dat ze eerst 30 haren verloren en nu 90 en dat ze willen dat dit snel weer terug gaat naar 30. Hoe kan je nou weten dat je 30/80/90 enz haren verliest?? Ik merk bij mezelf dat ik af en toe meer haren verlies, want dat zie ik onder de douche als ik mijn haar was. Maar dat aantal kan ik echt niet precies tellen en er zijn ook een hoop haren die uitvallen en in mijn haar blijven hangen door de wax en gel. Je kan toch nooit zien hoeveel haren je op een dag verliest alleen maar of je veel haren verliest of weinig.

edit: Kom er net achter dat dit misschien het verkeerde subforum voor deze thread is :).

Tiuri
23 april 2004, 22:19
Hoe kan je nou weten dat je 30/80/90 enz haren verliest??

vraag ik me ook altijd af als ik dat lees. lijkt mij een frustrerende zaak om elke dag je verloren "oogst" te tellen. bovendien zegt haaruitval niet bij iedereen iets: ik word zelf kaal zonder dat ik meer merkbaar haaruitval heb dan vroeger. En verder kan je te maken krijgen met een periode waarin er veel meer haar uitvalt dan normaal, bijv. door stress of iets anders. Dit hoeft dan nog niet te zeggen dat je kaal wordt.

In het haarboekje van Men's Health staat dat je per dag 250 haren in je doucheputje mag vinden zonder in paniek te raken.

opzichgoed
24 april 2004, 03:43
vraag ik me ook altijd af als ik dat lees. lijkt mij een frustrerende zaak om elke dag je verloren "oogst" te tellen. bovendien zegt haaruitval niet bij iedereen iets: ik word zelf kaal zonder dat ik meer merkbaar haaruitval heb dan vroeger. En verder kan je te maken krijgen met een periode waarin er veel meer haar uitvalt dan normaal, bijv. door stress of iets anders. Dit hoeft dan nog niet te zeggen dat je kaal wordt.

In het haarboekje van Men's Health staat dat je per dag 250 haren in je doucheputje mag vinden zonder in paniek te raken.
normaal is het 100 haren per dag. dat vidn ik vrij veel dus misschien kan dat ook het hele lijf zijn ipv het hoofd

Jaapie
24 april 2004, 09:34
Als je geen alopecia androgenetica hebt is 100 haren normaal. Bij mensen die niet gevoelig zijn voor DHt groeit het haar gewoon normaal terug. Bij ons is dat niet het geval.

SjonKanon
24 april 2004, 09:42
vraag ik me ook altijd af als ik dat lees. lijkt mij een frustrerende zaak om elke dag je verloren "oogst" te tellen. bovendien zegt haaruitval niet bij iedereen iets: ik word zelf kaal zonder dat ik meer merkbaar haaruitval heb dan vroeger. En verder kan je te maken krijgen met een periode waarin er veel meer haar uitvalt dan normaal, bijv. door stress of iets anders. Dit hoeft dan nog niet te zeggen dat je kaal wordt.


Precies en de enigste manier om ze normaal te tellen lijkt mij om je haar te wassen en droog te maken en daarna in een kleine kamer zonder wind oid 24 uur te blijven zitten. Na 24 uur tel je je haren die om je heen liggen en schudt je je hoofd uit boven een bak en tel je ook die haren. Alleen dan weet je precies hoeveel haren je verloren hebt :). Mensen die het anders doen houden zich alleen maar voor de gek :P.

opzichgoed
24 april 2004, 12:37
Precies en de enigste manier om ze normaal te tellen lijkt mij om je haar te wassen en droog te maken en daarna in een kleine kamer zonder wind oid 24 uur te blijven zitten. Na 24 uur tel je je haren die om je heen liggen en schudt je je hoofd uit boven een bak en tel je ook die haren. Alleen dan weet je precies hoeveel haren je verloren hebt :). Mensen die het anders doen houden zich alleen maar voor de gek :P.
ahhahahah je zie het helemaal voor je... hahahah belachelijk is het wel... jah ik heb vandaag 123 haren verloren! nou tellen maar jongens! Als hier nu iemand een foto plaatst waar 123 haren geteld naast elkaar liggen kun je mij wegdragen :D