PDA

View Full Version : Vroegtijdige haaruitval, hormoniaal probleem


Haarmannetje
1 mei 2004, 10:14
Beste mensen,

Ik snuffelde laatst rond in een boekenhandel en toen opeens viel mijn oog op een boek over ouderdom en hoe men vroegtijdige ouderdomsverschijnselen kan vermijden. Uiteraard bladerde ik direct door naar de index alwaar ik onder de letter 'h' het woord 'haaruitval' aantrof.

Hierover werden een aantal dingen gezegd over vitaminentekort, mineralentekort, ziekte enzovoort. Maar toen kwam het interessante. Daar stond op een gegeven moment een kalingspatroon van de typische mannelijke kaalheid op vroegtijdige leeftijd. Hetgeen waar wij hier allemaal mee te maken hebben. Dit zou namelijk, zoals altijd wordt gedacht, geen gevolg zijn van een te grote hoeveelheid mannelijke hormonen, maar juist een tekort eraan.

Het is dus een hormoonkwestie: een tekort aan mannelijke hormonen.

Is iemand hier mee bekend?

DHTkiller
1 mei 2004, 10:59
Met fina en zeker duta stijgt je testosteronspiegel weer naar de niveau toen AGA nog niet actief was, dus laag DHT en hoger testosteron.

DHTkiller
1 mei 2004, 20:33
Castratie zou dus dan ook geen oplossing zijn. Stig, blijf aan de fina en vergeet die (chemisch) castratie.

Bob
1 mei 2004, 21:01
Met fina en zeker duta stijgt je testosteronspiegel weer naar de niveau toen AGA nog niet actief was, dus laag DHT en hoger testosteron.

Echt waar? Dan kun je ook wel bepaalt soort pillen voor krachttraining gaan slikken, deze verhogen het testosteron voor een hoger spier aanmaak.

Groeten Bob

Tiuri
2 mei 2004, 12:07
ja maar die krachtpillen zorgen weer niet voor een vermindering van DHT-productie dus dat werkt dan weer juist averechts Bob.

DHTkiller
2 mei 2004, 15:32
Ik weet wel dat sommige bodybuilders fina slikken, op hairsite was er een die dat gebruikte om AGA tegen te gaan en z'n spieren op te bouwen (twee vliegen in één klap).

Met fina en duta voeg je eigenlijk niets toe om spieren op te bouwen, althans, niet direct. Je testosteron neemt toe omdat 5ar z'n werk nauwelijks meer kan doen (het omzetten van T naar DHT), je voegt dus niet direct hormonen toe aan je lichaam om spieren op te bouwen (en natuurlijk je haaruitval stoppen).

Bob
2 mei 2004, 17:43
ja maar die krachtpillen zorgen weer niet voor een vermindering van DHT-productie dus dat werkt dan weer juist averechts Bob.

Ja nou ik lul ook maar wat, het verhoogt toch je testosteron? en daar ging het om, maar kost wel een beetje.

Groeten Bob

Henk21
2 mei 2004, 19:44
Dan klopt Stig zijn Anti Sex theorie niet meer... Lijkt me stug dat Testosteron goed is voor je haar... Het lijkt mij eerder het tegenovergestelde....

Veel bodybuilders zijn kaal... etc..]

Tiuri
2 mei 2004, 20:13
Ik weet wel dat sommige bodybuilders fina slikken, op hairsite was er een die dat gebruikte om AGA tegen te gaan en z'n spieren op te bouwen (twee vliegen in één klap).

Ik dacht juist dat fina/duta slecht zijn voor je spieren, aangezien DHT essentieel is bij spieropbouw. Volgens mij wordt het gebruik van deze middelen voor topsporters dan ook afgeraden. Zie bijvoorbeeld dit artikel: "Finasteride verziekt kuur (http://www.ergogenics.org/finasteride.html)".

En wat dat testosteron/DHT verhaal betreft: fina/duta remmen de productie van DHT, hierdoor gaat het lichaam vaak meer testosteron aanmaken om dit tekort op te vullen. Echter, deze testosteron wordt niet omgezet in DHT door de fina/duta in je lichaam. Hierdoor heb je dus meer DHT.

Sommige artsen denken dat kalende mannen minder testosteron en meer DHT hebben dan niet-kalende mannen. Zij denken dan ook dat fina/duta de oorspronkelijke situatie weer herstellen: minder DHT en meer testosteron, zoals dat voor de haaruitval was.