PDA

View Full Version : Fantastisch !


Isabelle
11 april 2002, 18:12
Hallo iedereen,

Gisterennacht ben ik hier op dit forum heel onverwacht verzeild geraakt....en ja, ik ben daar bovenop de 250e! :-) Graag wil ik ook met jullie in contact komen en ook mijn ervaringen delen met jullie. Alleen...het lijkt me vrij moeilijk. Ik wil er zeker over praten , dat is het hem niet..maar zo gemakkelijk is het niet. Ik ben een 18jarige studente (studeer Pedagogiek in Gent, jaja nog een Belgische :-)) en heb sinds mijn 10e ttm. Het is nog maar sinds een jaar of 2 dat ik weet dat die 'vreemde tic' , een naam heeft en nog een grotere opluchting is dat ik nu ook zekerheid heb, dat ik helemaal niet alleen ben. Ik heb al verschillende therapeuten achter de rug ...maar nog steeds is het dat niet..Het valt me nog altijd moeilijk om er over te gaan praten. Ik wordt er al zenuwachtig van als ik er maar aan denk dat ik er over moet praten. Bang voor vreemde reacties. Ik draag dan ook meestal sjaaltjes die de kale plekken en de wondjes te verbergen (en dat zijn er toch heel wat..) Er zijn heel weinig mensen die weten wat ik heb, ik denk zelf dat mijn ouders nog steeds denken dat het 'gewoon' een tic is en gewoon kwestie is van karakter hebben en niet meer aan mijn haren zitten trekken. Het gaat al stukken beter dan vroeger, nu trek ik enkel nog haren uit als ik alleen ben...maar jullie weten ook wel hoeveel schade enkele uurtjes haartje voor haartje uittrekken kan berokkenen...Thuis wordt er niet overgesproken..