PDA

View Full Version : Rozemarijn


Pagina's : [1] 2

Haarmannetje
5 mei 2004, 09:12
Ik heb gisteren Rozemarijn shampoo besteld, omdat het volgens velen positief zou werken op de bloedcirculatie in de hoofdhuid en tevens vroegtijdig haaruitval zou kunnen voorkomen/vertragen. Het zou daarmee ook goed werken tegen een vette hoofdhuid. Kortom: het zorgt voor een gezonde en geneutraliseerde hoofdhuid, hetgeen belangrijk is voor gezonde haargroei. Ik ben benieuwd.

Iemand zelf toevallig ervaringen?

Haarmannetje
6 mei 2004, 20:48
Het plan hierbij is overigens de volgende. Rozemarijn shampoo heeft een bewezen bloed circulerende werking. Het schijnt de hoofdhuid een tijd lang erna nog zo te prikkelen, dat er veel bloed komt. Dit op zich is al een heel goed iets om premature kaalheid te voorkomen/vertragen.

Maar vervolgens ga ik er vanuit, dat de door mij ingenomen vitaminen en mineralen enzovoort dus op die manier ook makkelijker de hoofdhuid bereiken, zoals MSM bijvoorbeeld.

Ik ben benieuwd. Ik ga deze puur natuur manier echt proberen en hopelijk met goede resultaten. Uiteraard zal ik die resultaten hier posten.

Mcsnip
6 mei 2004, 22:55
MSM?? Ja misschien wel goed idee, waar kan je dat allemaal kopen??

Haarmannetje
6 mei 2004, 23:49
Bij onder andere Kruidvat.

Haarmannetje
7 mei 2004, 00:10
Overigens zit in de shampoo ook Lecithine (waar ook Inositol in zit), zodat naar verwachting op den duur ook het haar steviger en een betere structuur krijgt.

Is hier verder niemand bekend met deze shampoo? Het is overigens van Weleda:

Linkje (http://www.weleda.nl/c_lichaamsverzorging/ingredienten_rozemarijn_shampoo.htm)

Haarmannetje
8 mei 2004, 20:54
Oke ik heb het gekocht en vandaag voor het eerst gebruikt. Het voelt wel lekker fris aan zo na een wasbeurt. Maar goed, dat kan ik mijzelf natuurlijk ook gewoon wijsmaken :). In ieder geval ga ik ermee door en hoop resultaten te zien in verloop van tijd.

Haarmannetje
9 mei 2004, 10:13
Even een aanvulling. De shampoo bevat ook lecithine. Lecithine is een natuurlijke stof, die onder andere de haarstructuur kan verbeteren. Maar interessanter nog, is de werking van lecithine op het stresshormoon. Vroegtijdige kaalheid heeft namelijk natuurlijk ten eerste te maken met genetische aanleg, maar ten tweede met lichamelijke conditie. Iedereen hier weet wel dat stress niet het beste is voor je haar en dat jonge mannen er tegenwoordig wel veel aan blootgesteld worden: school, studie, werk enzovoort. Dat zou dan ook verklaren, waarom steeds meer mannen op vroege leeftijd al kaal worden, terwijl ze dat misschien normaal gesproken pas later in hun leven zouden worden.

Dus er is een proces gaande van genetische aanleg waarbij kaalheid op zal treden, maar dat proces wordt versneld/versterkt door de lichamelijke conditie, waarbij stress een belangrijke factor is. Wel, lecithine zou, net als vitamine B, het stressmechanisme kunnen temperen. Hoe dat allemaal weet ik zo niet. Het gaat hier dan voornamelijk om orale inname. Maar topical zou betekenen, zoals dat dus met de rozemarijnshampoo het geval is, dat de hoofdhuid beschermd wordt tegen het stresshormoon.

Aan mijzelf merk ik gewoon dat mijn hoofdhuid te lijden heeft onder stress. Het wordt in tijden van stress rood, trekkering, vet, jeukerig, verminderde bloedtoevoer en een verhoogde haaruitval. Ik weet zeker dat dit voor het grootste gedeelte bijdraagt aan mijn bezig zijnde kaalheid.

Mcsnip
10 mei 2004, 13:15
Ja klopt stress is idd niet al te best voor je haar! Sport je wel genoeg dan, dat helpt ook tegen stress. He hou me ff op de hoogte van die shampoo!

opzichgoed
10 mei 2004, 14:33
hou ons idd op de hoogte dan ga ik het ook halen

Kay
10 mei 2004, 15:50
Ik heb gisteren Rozemarijn shampoo besteld, omdat het volgens velen positief zou werken op de bloedcirculatie in de hoofdhuid en tevens vroegtijdig haaruitval zou kunnen voorkomen/vertragen. Het zou daarmee ook goed werken tegen een vette hoofdhuid. Kortom: het zorgt voor een gezonde en geneutraliseerde hoofdhuid, hetgeen belangrijk is voor gezonde haargroei. Ik ben benieuwd.

Iemand zelf toevallig ervaringen?
Welk merk en waar heb jij die shampoo gekocht als ik vragen mag?

Haarmannetje
10 mei 2004, 16:31
Het merk is Weleda en ik heb het besteld op Drogisterij.Net (http://www.drogisterij.net). Als het goed is verkoopt je lokale drogisterij (DA, Kruidvat enzovoort) het ook wel, bij mij was het uitverkocht. Het is een blauw doosje met daarin een tube met 100ml shampoo.

Ik heb het nu drie keer gebruikt, dus over de resultaten kan ik nog weinig zeggen. Bij toepassing is het wel heel verfrissend. Mijn hoofdhuid voelt daarna heel ontspannen aan. Als het goed is moet na een aantal keer gebruiken (paar weken), je hoofdhuid hersteld zijn.

Het is geen anti-haaruitval shampoo ofzo :), eentje die de oorzaken van de genetische aanleg wegneemt, maar meestal gaat vroegtijdige haaruitval gepaard met stress. Mensen die de aanleg hebben worden vroeger kaal dan gebruikelijk, omdat ze een slechte conditie van de hoofdhuid hebben door bijvoorbeeld stress. De rozemarijnshampoo zou in staat zijn (samen met nog wat stoffen) om de hoofdhuid te neutraliseren, zodat er een betere bloedtoevoer is en de haren beter kunnen groeien.

Kay
10 mei 2004, 16:40
Bedankt voor je heldere informatie!

cherifo
10 mei 2004, 16:59
Het merk is Weleda en ik heb het besteld op Drogisterij.Net (http://www.drogisterij.net). Als het goed is verkoopt je lokale drogisterij (DA, Kruidvat enzovoort) het ook wel, bij mij was het uitverkocht. Het is een blauw doosje met daarin een tube met 100ml shampoo.

Ik heb het nu drie keer gebruikt, dus over de resultaten kan ik nog weinig zeggen. Bij toepassing is het wel heel verfrissend. Mijn hoofdhuid voelt daarna heel ontspannen aan. Als het goed is moet na een aantal keer gebruiken (paar weken), je hoofdhuid hersteld zijn.

Het is geen anti-haaruitval shampoo ofzo :), eentje die de oorzaken van de genetische aanleg wegneemt, maar meestal gaat vroegtijdige haaruitval gepaard met stress. Mensen die de aanleg hebben worden vroeger kaal dan gebruikelijk, omdat ze een slechte conditie van de hoofdhuid hebben door bijvoorbeeld stress. De rozemarijnshampoo zou in staat zijn (samen met nog wat stoffen) om de hoofdhuid te neutraliseren, zodat er een betere bloedtoevoer is en de haren beter kunnen groeien.

heeft het een goede geur na het wassen?

Haarmannetje
10 mei 2004, 19:02
heeft het een goede geur na het wassen?
Ja, heel fris en natuurlijk. De shampoo zelf en tijdens het wassen ruikt daarnaast ook ontzettend scherp. Dat komt door de rozemarijn. Dat is wat minder, maar die scherpte is na het uitwassen verdwenen.

cherifo
11 mei 2004, 17:04
Ja, heel fris en natuurlijk. De shampoo zelf en tijdens het wassen ruikt daarnaast ook ontzettend scherp. Dat komt door de rozemarijn. Dat is wat minder, maar die scherpte is na het uitwassen verdwenen.
zou zelfs niet weten hoe rozemarijn ruikt.. :( ..maar het zal wel draagelijk zijn zeker zeker..en hoe dikwijls mag je er je haren mee wassen in de week?..en misschien ook hoe lang kan je of mag je het gebruiken?

Haarmannetje
11 mei 2004, 22:18
In principe kun je het dagelijks gebruiken als je dat wilt, maar de werking is zo, dat deze plaats kan vinden bij het wassen één keer in de 4 dagen ongeveer. Maar elke dag kan prima. En ook voor altijd. Er is dus geen limiet. Het is gewoon een shampoo, verder niets. Alleen eentje gebaseerd op natuurlijke basis en geen chemische.

cherifo
12 mei 2004, 15:21
ok alvast bedankt voor je info..

Haarmannetje
17 mei 2004, 23:01
Ik heb nog steeds ontzettend goede ervaringen met de shampoo. Mijn hoofdhuid lijkt steeds meer rustiger te worden en mijn haaruitval is ontzettend gereduceerd. Bij een wasbeurt nu zo ongeveer 5 haren; soms iets meer, soms iets minder. Jeuk verdwijnt ook zo langzaam aan lijkt het. Ik ben benieuwd... ik ga hier mee door.

jenssen
18 mei 2004, 00:29
Ik gebruik het nu ook( rozemarijn shampo) in combinatie met 1x rooscure en alopesan en echt mijn haar is echt veel beter.
Dit is echt fijne shampo.
Ga hier ook echt zeker mee door.
Ben ook over de gehele combinatie zeer tevreden.

Haarmannetje
18 mei 2004, 10:13
Jenssen, merk je ook dat je hoofdhuid zelf beter wordt? Meer ontspannen en rustig? Of is het alleen je haar? Want uiteindelijk doe ik het voor de hoofdhuid, omdat dat de basis is voor gezond haar en zo lang mogelijk blijvend haar :).

Maar nu je het zo zegt, 1x per weer Rooscure erbij is wel een goede optie. Dat ga ik ook doen. Op die manier wissel je het één keer in de week af en ik heb ergens gelezen volgens mij, dat het wel goed is om je haar af te wisselen met een andere shampoo. Anders zou je hoofdhuid eraan gaan wennen ofzo. Maar goed, in hoeverre dit echt waar is weet ik niet. In ieder geval is Rooscure een goede aanvulling.

Haarmannetje
18 mei 2004, 10:14
En Jenssen, hoe zit het met je kaalheid nu dan naast de kwaliteit van je haar? Heb je minder haaruitval of is het gestabiliseerd? Is je haar ook echt dikker geworden? Heb je misschien zelfs hergroei?

cherifo
18 mei 2004, 14:32
Het merk is Weleda en ik heb het besteld op Drogisterij.Net (http://www.drogisterij.net). Als het goed is verkoopt je lokale drogisterij (DA, Kruidvat enzovoort) het ook wel, bij mij was het uitverkocht. Het is een blauw doosje met daarin een tube met 100ml shampoo.

Ik heb het nu drie keer gebruikt, dus over de resultaten kan ik nog weinig zeggen. Bij toepassing is het wel heel verfrissend. Mijn hoofdhuid voelt daarna heel ontspannen aan. Als het goed is moet na een aantal keer gebruiken (paar weken), je hoofdhuid hersteld zijn.

Het is geen anti-haaruitval shampoo ofzo :), eentje die de oorzaken van de genetische aanleg wegneemt, maar meestal gaat vroegtijdige haaruitval gepaard met stress. Mensen die de aanleg hebben worden vroeger kaal dan gebruikelijk, omdat ze een slechte conditie van de hoofdhuid hebben door bijvoorbeeld stress. De rozemarijnshampoo zou in staat zijn (samen met nog wat stoffen) om de hoofdhuid te neutraliseren, zodat er een betere bloedtoevoer is en de haren beter kunnen groeien.

word het zo verkocht onder het merknaam;weleda in het kruidvat?
en nog een vraagje..ik gebruik nu shampoo van loreal(haarvedikker)met apres shampoo ook van loreal.
zou ik deze shampoo's mogen verder gebruiken terwijl ik de rozemarijnshampoo ga gebruiken.of kap ik helemaal met die shampoo's..?

Haarmannetje
18 mei 2004, 16:23
De merknaam is inderdaad Wedela. Dit is hem:

http://www.weleda.nl/c_lichaamsverzorging/images/rozemarijn_shampoo.JPG
(Die tube zit in het doosje normaal gesproken.)

Je kunt naast de rozemarijn shampoo gewoon andere shampoo's gebruiken. Ik dacht dat de rozemarijn shampoo effectief is bij minstens 3 keer per week wassen. Ik zelf gebruik hem overigens dagelijks (ga straks wel over op 1 keer in de week Rooscure). Ik gebruikte hiervoor ook de haarverdikker van L'Oreal, maar ben daar nu mee gestopt. Nadeel van die shampoo is dat het cosmetisch is en dus niet de oorzaak aanpakt. Rozemarijn (en nog wat stofjes) zou door zijn werking de haren dikker en sterker laten groeien vanuit de wortel. Ik merk overigens geen verschil nu met de haarverdikker van L'Oreal, maar ik neem aan dat dat nog niet kan komen door de rozemarijn shampoo, maar meer dat de haarverdikker niet goed werkte.

Om een lang verhaal kort te maken: je kunt volgens mij zonder problemen andere shampoo's (waaronder de haarverdikker van L'Oreal) naast de rozemarijn shampoo gebruiken, zolang je de rozemarijn maar minstens 3 keer per week gebruikt.

Heb jij trouwens wel goede resultaten met de haarverdikker van L'Oreal? Na hoeveel tijd zag jij resultaat? Ik heb het ongeveer een maand gebruikt, maar merkte niet veel.

Mcsnip
18 mei 2004, 16:55
he haarmannetje gebruik je die hairevit nog van bional?

Haarmannetje
18 mei 2004, 17:56
he haarmannetje gebruik je die hairevit nog van bional?
Ja, maar morgen is mijn laatste dag. Volgens mij moet je dat meer als kuur gebruiken. Het is anders ook iets te duur vind ik. Ik zal kijken hoe het vanaf morgen gaat. Maar volgens mij kun je net zo goed de Vitamine B-complex van Kruidvat nemen. Die is stukken goedkoper en zitten dezelfde effectieve stoffen in. Alhoewel, volgens mij geen zink enz. Ik zie wel even hoe het gaat vanaf morgen.

Gerben
18 mei 2004, 18:53
D'r is trouwens ook een haartonic van WEleda, ook met rozemarijn en nog wat ingrediënten. Die kun je dagelijks in je haar smeren en spoel je er bovendien niet uit. Kan me voorstellen dat dat nog iets effectiever is. Heb het zelf nog niet in huis, maar ga het wel bestellen. De shampoo neem ik er dan ook meteen bij.

jenssen
18 mei 2004, 21:21
Haarmannetje mijn haar is echt beter, het is makkelijk in model te brengen,weinig tot geen uitval meer. Maar helaas geen hergroei nou moet ik ook wel zeggen dat ik eigenlijk aleen last heb van inhammen en ben er redelijk op tijd bij had echter wel een jaartje of 2 eerder gekunnen.
Maar mijn haar en hoofdhuid volt prima aan.
Ik wil er in de toekomst als het erger wordt eventueel nog minox bij gaan gebruiken.

Haarmannetje
18 mei 2004, 22:54
Haarmannetje mijn haar is echt beter, het is makkelijk in model te brengen,weinig tot geen uitval meer. Maar helaas geen hergroei nou moet ik ook wel zeggen dat ik eigenlijk aleen last heb van inhammen en ben er redelijk op tijd bij had echter wel een jaartje of 2 eerder gekunnen.
Maar mijn haar en hoofdhuid volt prima aan.
Ik wil er in de toekomst als het erger wordt eventueel nog minox bij gaan gebruiken.
Dat klinkt goed. Bij mij hetzelfde effect: een meer prettige hoofdhuid en beter haar en net zoals jij praktisch geen haaruitval meer. Echt, als ik met mijn hand door mijn haar ga, dan neem ik echt geen enkel haartje mee. En bij het haar wassen misschien een stuk of 5 (soms iets meer, soms iets minder), maar dat lijkt mij wel logisch, aangezien een normaal mens per dag zo'n 50 tot 100 haren verliest. In ieder geval ben ik razend enthousiast!

Nu ik dit zo weet, kan ik mijzelf ook wel voor mijn kop slaan dat ik niet eerder begonnen ben. Ik zit in dezelfde situatie overigens: wel inhammen, maar verder nog niet, hoewel mijn haar bovenop wel van slechtere kwaliteit is en fijner is. Bij de kruin is het wel wat dunner, zodat je mijn hoofdhuid er doorheen ziet. Niet echt extreem, maar toch. Hopelijk is de werking van de rozemarijn shampoo zo, dat de nieuwe haren die daar groeien dikker worden en beter van kwaliteit. Ben benieuwd.

Kijk, rozemarijn shampoo is geen shampoo tegen de erfelijke factor van kaalheid door toedoen van DHT. Het is geen DHT-blokker ofzo. Maar het is een feit, dat vooral tegenwoordig veel jongeren lijden onder stress (werk, school, studie enzovoort) en stress is een factor van versnelde kaalheid, omdat er minder bloed naar de haarwortels gaat en zodoende de voedingsstoffen minder goed de haarwortels kunnen bereiken. En ik weet dat ik onder veel stress sta regelmatig... vooral een persoonlijkheidskwestie overigens. Rozemarijn staat erom bekend (ook wetenschappelijk aangetoond volgens mij), dat het de bloedcirculatie bevordert door een prikkelende werking. In de shampoo van Weleda zitten daarbij meerdere stoffen, waaronder lecithine voor een betere haarstructuur en nog iets wat ontstekingsreacties tegen gaat (iets wat ook bij een gestresste hoofdhuid een factor is) en nog van alles.

Ik ben echt super blij met het resultaat :D en ik blijf doorgaan en afwachten hoe de haren zich ontwikkelen, want ik gebruik het te kort om te zien hoe de haren die net nieuw groeien verbeterd zullen zijn.

Haarmannetje
18 mei 2004, 22:56
D'r is trouwens ook een haartonic van WEleda, ook met rozemarijn en nog wat ingrediënten. Die kun je dagelijks in je haar smeren en spoel je er bovendien niet uit. Kan me voorstellen dat dat nog iets effectiever is. Heb het zelf nog niet in huis, maar ga het wel bestellen. De shampoo neem ik er dan ook meteen bij.
Ja, ik heb het zien staan inderdaad. Ik ga dat ook kopen, dat lijkt me een ontzettend goed plan. Trouwens, hoe moet je een haartonic gebruiken? Gewoon op de droge hoofdhuid smeren? Of na het haarwassen?

cherifo
19 mei 2004, 16:03
De merknaam is inderdaad Wedela. Dit is hem:

http://www.weleda.nl/c_lichaamsverzorging/images/rozemarijn_shampoo.JPG
(Die tube zit in het doosje normaal gesproken.)

Je kunt naast de rozemarijn shampoo gewoon andere shampoo's gebruiken. Ik dacht dat de rozemarijn shampoo effectief is bij minstens 3 keer per week wassen. Ik zelf gebruik hem overigens dagelijks (ga straks wel over op 1 keer in de week Rooscure). Ik gebruikte hiervoor ook de haarverdikker van L'Oreal, maar ben daar nu mee gestopt. Nadeel van die shampoo is dat het cosmetisch is en dus niet de oorzaak aanpakt. Rozemarijn (en nog wat stofjes) zou door zijn werking de haren dikker en sterker laten groeien vanuit de wortel. Ik merk overigens geen verschil nu met de haarverdikker van L'Oreal, maar ik neem aan dat dat nog niet kan komen door de rozemarijn shampoo, maar meer dat de haarverdikker niet goed werkte.

Om een lang verhaal kort te maken: je kunt volgens mij zonder problemen andere shampoo's (waaronder de haarverdikker van L'Oreal) naast de rozemarijn shampoo gebruiken, zolang je de rozemarijn maar minstens 3 keer per week gebruikt.

Heb jij trouwens wel goede resultaten met de haarverdikker van L'Oreal? Na hoeveel tijd zag jij resultaat? Ik heb het ongeveer een maand gebruikt, maar merkte niet veel.
wel heel leuk om te horen van je..die ga ik me direct halen(rozemarijn shampoo)..en om te antwoorden op de werking van de haarverdikker van loreal..
wel ik gebruik naast de shampoo ook nog de lotion(van loreal) die je er na en minuut er terug moet uitwassen en ik moet eerlijk zeggen dat mijn haar naast dit toe te passen meer volume heeft hoor!
heb je soms een idee van de prijs voor de rozemarijn shampoo?

Axel
19 mei 2004, 16:12
Ja, ik heb het zien staan inderdaad. Ik ga dat ook kopen, dat lijkt me een ontzettend goed plan. Trouwens, hoe moet je een haartonic gebruiken? Gewoon op de droge hoofdhuid smeren? Of na het haarwassen?

Hey Haarmannetje, ik had een vraagje die lecithine dat in je regime staat is dat hetzelfde als knoflook ?

Kay
19 mei 2004, 16:58
wel heel leuk om te horen van je..die ga ik me direct halen(rozemarijn shampoo)..en om te antwoorden op de werking van de haarverdikker van loreal..
wel ik gebruik naast de shampoo ook nog de lotion(van loreal) die je er na en minuut er terug moet uitwassen en ik moet eerlijk zeggen dat mijn haar naast dit toe te passen meer volume heeft hoor!
heb je soms een idee van de prijs voor de rozemarijn shampoo?

bij drogisterij.net kost de shampoo E 5,86 de bezorgkosten bedrage E 5,50

Haarmannetje
19 mei 2004, 18:47
Hey Haarmannetje, ik had een vraagje die lecithine dat in je regime staat is dat hetzelfde als knoflook ?
Daar vraag je me wat. Dat weet ik eigenlijk niet. Lecithine zit in Inositol en dat is een onderdeel van vitamine B-complex. Kan zijn dat Inositol (Lecithine) voorkomt in knoflook.

cherifo
20 mei 2004, 21:21
ik ben gisteren naar het kruidvat geweest in belgië..maar nergens de rozemarij shampoo te bespeuren. :crybaby: .heb het ook gevraagd of ze deze verkochten,maar negatief antwoord..enig idee waar ik deze nog kan verkrijgen buiten via het internet?

jenssen
21 mei 2004, 02:01
De da drogist heeft hem heb ik hem ook gehaald

cherifo
21 mei 2004, 14:49
De da drogist heeft hem heb ik hem ook gehaald
da drogist..ook in belgië te vinden denk je?

Haarmannetje
23 mei 2004, 13:52
Ik denk dat de Rozemarijn shampoo nu echt steeds beter begint te werken. Ik kan het iedereen aanraden.

MauZ
23 mei 2004, 14:28
Hey haarmannetje,

Ik heb het onlangs ook besteld, want ik heb ook erge last van een stesserige hoofdhuid, veel jeuk enzo. Hopen dat het daartegen werkt.

Hoe vaak gebruik jij het, iedere dag?

MVG Maurice

Haarmannetje
23 mei 2004, 15:17
Ja, ik gebruik het iedere dag MauZ :). Het is een hele milde shampoo die je zo vaak kunt gebruiken als je wilt. Tijdens een wasbeurt masseer ik het overigens twee keer in. Ik zal dit even uitleggen. Ergens heb ik gelezen (niet in de beschrijving die erbij komt overigens) dat je dergelijke shampoo (shampoo met een bepaalde voedende werking) altijd eerst moet gebruiken om de hoofdhuid te reinigen. Wanneer er namelijk talg op zit, dan komen de stoffen er niet goed doorheen. Je moet dus eerst de talg eraf wassen. Daarna uitspoelen en de shampoo nog een keer aanbrengen. Dit keer de shampoo even ongeveer 2 minuten laten inwerken en uitspoelen.

Het lijkt misschien shampooverspilling, maar houdt er rekening mee dat je echt heel weinig hoeft te gebruiken. De eerste keer wordt het direct heel dun (het schuimt niet), maar dat is ook niet nodig volgens de aanwijzingen. Als je het de tweede keer aanbrengt (ook een hele kleine hoeveelheid) dan begint het wel enorm en heerlijk te schuimen. Hoe dat kan weet ik niet :).

Dus stappenplan :):
1) Haar en hoofdhuid goed nat maken.
2) Heel klein beetje (ongeveer ter grootte van een kwartje) shampoo in je haar en hoofdhuid masseren.
3) Goed uitspoelen.
4) Weer eenzelfde hoeveelheid inmasseren in het haar en de hoofdhuid.
5) Even in laten werken (ongeveer 2 minuten bijvoorbeeld).
6) Goed uitspoelen.

Houdt er tevens rekening mee dat niet direct na de eerste wasbeurt je problemen verholpen zijn. Ik gebruik het nu drie weken en nu pas begin ik echt de effecten te merken: mijn hoofdhuid blijft steeds langer ontspannen. Wel zul je bij de eerste keren al merken dat je hoofdhuid direct na het wassen veel frisser aanvoelt. Ook nu wordt de jeuk en de irritatie veel minder. Of beter nog, het is zo'n beetje helemaal over.

Succes ermee. :)

cherifo
23 mei 2004, 15:41
kan er mij iemand vertellen of ik deze shampoo ook in belgië kan kopen?..ben naar het kruidvat geweest zonder succes en "da" is denk ik in belgië niet te bekennen.. :crybaby:

nog een vraagje;ik gebruik 1 a2 maal de minox5%.kan ik dan dagelijks deze shampoo gebruiken om daarna de minox aan te brengen..?

jemig
24 mei 2004, 09:48
Ik vind het ook een echte aanrader. Heb m'n haar nu 4x gewassen met Rozemarijn shampoo en voelt heel goed aan. Ook minder haarverlies, dat ik hier ook niet eerder achter ben gekomen. Zeer goed idee van de topicstarter!

cees
24 mei 2004, 16:09
Jeetje haarmannetje wat lees ik nou verlies jij maar 5 tot 7 haren per dag na het wassen, dat verliezen mensen die geen last van aa hebben niet eens! Het is btw volstrekt normaal om zo'n 80 haren per dag te verliezen en na het wassen nog meer!
Maar die shampoo waar kan je doie kopen en hoe duur is het?

Axel
24 mei 2004, 16:14
kan er mij iemand vertellen of ik deze shampoo ook in belgië kan kopen?..ben naar het kruidvat geweest zonder succes en "da" is denk ik in belgië niet te bekennen.. :crybaby:

nog een vraagje;ik gebruik 1 a2 maal de minox5%.kan ik dan dagelijks deze shampoo gebruiken om daarna de minox aan te brengen..?


Dat zou ik ook wel eens willen weten... Misschien kunnen we er via onze mede-forummers aangeraken ?

Axel
24 mei 2004, 18:17
kan er mij iemand vertellen of ik deze shampoo ook in belgië kan kopen?..ben naar het kruidvat geweest zonder succes en "da" is denk ik in belgië niet te bekennen.. :crybaby:

nog een vraagje;ik gebruik 1 a2 maal de minox5%.kan ik dan dagelijks deze shampoo gebruiken om daarna de minox aan te brengen..?

Dag Cherifo,

Ik heb nog eens rondgekeken op het internet, en je kan de shampoo kopen in 1vd bioshops,...om te weten welke in jouw buurt is, ga naar:

http://www.bio-service.be/afhaalpunten/index.cfm?l=nl

Ik heb het net gehaald, ik ga het seffes eens uitproberen, ik laat het jullie weten.

Nate
24 mei 2004, 18:25
Ja bij de bioshops of van die alternatieve winkeltjes kun je het meestal wel halen.


Je hebt ook van Weleda de Kastanje versie...zelfde soort fles/tube...op de bijsluiter staat dat het haaruitval tegen gaat....

Russell

klaas
24 mei 2004, 18:47
Hoeveel jaren verliezen jullie per dag bij het douchen

cees
24 mei 2004, 19:06
Ja das moeilijk te zeggen, omdat de helft in het putje verdwijnt, maar ja ik was 1 keer per week mijn haar en dan gaat er toch wat meer mee als je bijv. 3 of 4 keer per week je haar wast!

Haarmannetje
24 mei 2004, 19:10
Ik vind het ook een echte aanrader. Heb m'n haar nu 4x gewassen met Rozemarijn shampoo en voelt heel goed aan. Ook minder haarverlies, dat ik hier ook niet eerder achter ben gekomen. Zeer goed idee van de topicstarter!
Dank je. Ik denk er overigens precies zo over :). Ik las volgens mij toevallig ergens op een nieuwsgroep dat Rozemarijn heel handig kan zijn om vroegtijdige kaalheid te voorkomen, vanwege het stress-aspect. Het neemt dus niet de oorzaak, DHT, weg, maar wel de versnellende factor: stress. Kijk maar eens om je heen en zie hoeveel jongeren van rond de 20 al echt kalend zijn. Het is niet te geloven. Die vervroeging komt onder andere door slechte eet-/leefgewoonten en stress (iets wat in onze samenleving niet echt zeldzaam is). Rozemarijn heeft een zeer krachtige bloedcirculerende werking zelfs zo goed dat je bij orale inname moet uitkijken. Je kunt bij te veel inname een fikse gevaarlijke bloeddruk verhoging oplopen :). Maar goed, dat heeft niets met de shampoo te maken, maar geeft wel aan wat de kracht is.

Ik ervaar dus zelf ook ontzettende vermindering van haaruitval en daarnaast een veel meer ontspannen hoofdhuid. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe groei is. Hopelijk zijn de haren dan wat dikker en sterker. Maar dat zal nog wel een paar weekjes duren, voordat dergelijke effecten zichtbaar zijn.

Haarmannetje
24 mei 2004, 19:11
Jeetje haarmannetje wat lees ik nou verlies jij maar 5 tot 7 haren per dag na het wassen, dat verliezen mensen die geen last van aa hebben niet eens! Het is btw volstrekt normaal om zo'n 80 haren per dag te verliezen en na het wassen nog meer!
Maar die shampoo waar kan je doie kopen en hoe duur is het?
Ja, dat is gemiddeld :). Kijk, soms zijn het er wel 10 maar echt niet meer. Soms ook minder dan 5. Maar ik heb uiteraard ook wel haaruitval voor de rest van de dag. Niet veel, gewoon normaal zoals ieder mens denk ik. Maar echt, sinds ik Rozemarijn shampoo gebruik ben ik bij een wasbeurt van gemiddeld 30 haren uitval naar gemiddeld 5/7 haren uitval gegaan.

Haarmannetje
24 mei 2004, 19:12
Ja bij de bioshops of van die alternatieve winkeltjes kun je het meestal wel halen.


Je hebt ook van Weleda de Kastanje versie...zelfde soort fles/tube...op de bijsluiter staat dat het haaruitval tegen gaat....

Russell
Serieus? Hmmm, dat klinkt wel interessant. Misschien moet ik dat ook eens proberen en dan de ene dag rozemarijn en de andere dag kastanje.

Mcsnip
24 mei 2004, 19:35
@ haarmannetje, heb jij nog last van jeuk en van die witte rommel op je hoofd?

klaas
24 mei 2004, 19:37
ik kan die rosemarijn nergens vinden in de winkels

Haarmannetje
24 mei 2004, 19:40
@ haarmannetje, heb jij nog last van jeuk en van die witte rommel op je hoofd?
Veel minder. Ik kan niet zeggen dat het helemaal over is. Af en toe komt het nog opzetten, maar echt veel minder en ik ga ervan uit dat het nog steeds beter wordt ook. Het heeft zijn tijd nodig. Witte rommel weet ik zo niet. Daar had ik de laatste tijd sowieso niet echt veel last van. Waarschijnlijk omdat ik dagelijks vrij intensief masseer tijdens het wassen.

Haarmannetje
24 mei 2004, 19:41
ik kan die rosemarijn nergens vinden in de winkelsAls het goed is verkopen ze het bij DA.

Haarmannetje
24 mei 2004, 19:54
Hier een handige aanpak voor een vette hoofdhuid (overmatige talgafscheiding) op basis van Weleda haarproducten:


Onder invloed van hormonen kan je haar tijdens de zwangerschap vetter worden, of er juist futloos en dof uitzien. Bij vet haar is het zaak om de talgproductie tot rust te brengen. Ben je gewend om je haar iedere dag te wassen, begin dan met de wasbeurt een dag uit te stellen.

Door gebruik van Kastanje Shampoo, gecombineerd met het gebruik van Rozemarijn Haarlotion na het wassen, wordt de vetproductie al gereguleerd. Gebruik uit ongeduld geen agressief werkende middelen tussendoor, want dan moet het evenwicht opnieuw worden gevonden. Let er verder vooral op dat de temperatuur van het water niet te hoog is.

Blijft het haar vet, ondanks alle pogingen en geduld, pak de zaak dan nog wat krachtiger aan en gebruik een tijdje lang Kastanje Haartonicum in plaats van Rozemarijn Haarlotion. Dit bevordert de doorbloeding van de hoofdhuid. Ga als volgt te werk: elke avond voor het slapen strijk je met natte handen door het haar zodat het een beetje vochtig wordt. Masseer vervolgens het haartonicum licht in de hoofdhuid. Bedek daarna het haar even met een handdoek zodat het tonicum in de huid kan worden opgenomen.


Bron (http://www.puurkind.nl/moeder/a_zwangerschap/vet_haar.htm)

Andastra
24 mei 2004, 20:28
Okay, ik ga morgen naar de biomarkt achter deze shampoo... Ik verlies wel 'n stuk meer haar dan jij... Ik verlies zo'n 60 haren per wasbeurt, hoop dat 't ook bij mij mindert... Hoop ik zo erg... Bedankt voor de tip in ieder geval!!!!!

Haarmannetje
24 mei 2004, 20:51
Okay, ik ga morgen naar de biomarkt achter deze shampoo... Ik verlies wel 'n stuk meer haar dan jij... Ik verlies zo'n 60 haren per wasbeurt, hoop dat 't ook bij mij mindert... Hoop ik zo erg... Bedankt voor de tip in ieder geval!!!!!
Ik hoop het ook voor je, maar vergeet niet dat je wel stil moet staan bij de oorzaak. Hoe oud ben je? Heb je veel last van stress waarbij je hoofdhuid door die stress geirriteerd raakt? Rozemarijn bijvoorbeeld neutraliseert de hoofdhuid en brengt deze tot rust. Het is geen shampoo tegen kaalheid zelf.

Andastra
24 mei 2004, 21:15
Ik ben 17, en verwacht geen wondermiddel tegen kaalheid, maar 'k wil gewoon alles proberen om m'n haaruitval te minderen, dat is 't enige wat 'k wil... Ik heb nog veel haar, je merkt nix, maar 't valt uit en dat wil 'k stoppen... Ik heb behoorlijk veel stress door school en viool, en denk niet dat m'n hoofdhuid zo heel erg gezond is, gebruik trouwens 'n agressieve shampoo die gewoon niet goed kàn zijn, 'k was al lang aan 't overwegen over te stappen, maar wist niet naar wat

Haarmannetje
24 mei 2004, 21:19
Ah kijk, dan denk ik dat je dit echt moet proberen. Mooi dat je nog niets van de haaruitval merkt. Dan is het nu mooi tijd om er wat aan te doen. Agressieve shampoo's zijn zeker geen goede keuze wanneer je een gevoelige hoofdhuid hebt. Dus ik zou zeggen, probeer het eens :).

Promise
25 mei 2004, 00:58
Ja het klinkt heel aardig. Alleen ik heb mijn twijfels, is het niet zo dat je het gewoon té graag wilt zien werken..?!

Gerben
25 mei 2004, 05:28
De rozemarijn shampoo en tonic van Weleda (en nog wat andere van hun haarproducten) kun je bestellen op www.drogisterij.net. Cherifo, zij bezorgen ook in Belgie. Ik heb het net ook gedaan.

Haarmannetje
25 mei 2004, 10:44
Ja het klinkt heel aardig. Alleen ik heb mijn twijfels, is het niet zo dat je het gewoon té graag wilt zien werken..?!
Ja, ik snap je punt. Als je denkt hèt middel gevonden te hebben dan ga je er blindelings vanuit, dat het werkt. Maar ik kan in ieder geval mijn haaruitval objectief bekijken en zeggen dat die drastisch verminderd is. Daarnaast heb ik minder last van mijn hoofdhuid. Maar oke, misschien is het een psychologisch effect: mijn hoofdhuid komt tot rust, omdat ik tot rust komt. Maar goed, er is veel meer geschreven over de positieve werking van rozemarijn en ook hier in dit topic waren er geloof ik een paar mensen of iemand die het ook gebruikt en er ook ontzettend blij mee was.

Als je het niet zeker weet maar wel geinteresseerd bent kun je het toch gewoon proberen? Het is nog geen 6 euro en kwaad kan het sowieso niet.

Promise
25 mei 2004, 16:31
Ja, ik snap je punt. Als je denkt hèt middel gevonden te hebben dan ga je er blindelings vanuit, dat het werkt. Maar ik kan in ieder geval mijn haaruitval objectief bekijken en zeggen dat die drastisch verminderd is. Daarnaast heb ik minder last van mijn hoofdhuid. Maar oke, misschien is het een psychologisch effect: mijn hoofdhuid komt tot rust, omdat ik tot rust komt. Maar goed, er is veel meer geschreven over de positieve werking van rozemarijn en ook hier in dit topic waren er geloof ik een paar mensen of iemand die het ook gebruikt en er ook ontzettend blij mee was.

Als je het niet zeker weet maar wel geinteresseerd bent kun je het toch gewoon proberen? Het is nog geen 6 euro en kwaad kan het sowieso niet.

Ja inderdaad daar heb je gelijk ik, ik was eigenlijk redelijk sceptisch, maargoed ik ga het gewoon proberen....waarom ook niet.

Andastra
25 mei 2004, 16:58
Zo, heb 't in huis :-) morgen eerste keer gebruiken... m'n haar wordt wel gauw vet, hoop dat 't met die shampoo niet nog sneller gaat...

Andastra
25 mei 2004, 16:58
Ze hadden in de biomarkt trouwens nog 'n soort lotion tegen haaruitval, heb die maar niet meegenomen, moest ie helpen hadden jullie 'm al lang aangeprezen, dusja ;)

garibaldi
25 mei 2004, 22:00
Kan niet zeggen of het werkt of niet maar de shampoo voelt wel goed aan. Krijg er een fris gevoel van. Goeie tip!

pizzacat
25 mei 2004, 22:20
Kon m ff niet vinden in de Etos. Hebben jullie gezien hoeveel verschillende soorten shampoo's met natuurlijke extracten er wel niet zijn. Van Guhl wel 20 met iedere keer weer een ander exotisch of juist inheems plantje.

Haarmannetje
26 mei 2004, 10:37
Er viel mij vanochtend iets op. De inham aan de linkerkant begon wat naar binnen te gaan, zodat de gevreesde "horse shoe" zou kunnen ontstaan. Het was er nog niet kaal, maar wel aardig dun. Of jullie het nu willen geloven of niet, deze plek is verdwenen.

Aangezien ik de hoofdhuid op mijn kruin ook al vrij goed kon zien (wat dunnig daar) neem ik denk ik deze week de proef op de som om te kijken hoe dat er nu bij staat. Ik durf eigenlijk niet ;), maar ik ben toch benieuwd.

SjonKanon
26 mei 2004, 11:33
Er viel mij vanochtend iets op. De inham aan de linkerkant begon wat naar binnen te gaan, zodat de gevreesde "horse shoe" zou kunnen ontstaan. Het was er nog niet kaal, maar wel aardig dun. Of jullie het nu willen geloven of niet, deze plek is verdwenen.

Aangezien ik de hoofdhuid op mijn kruin ook al vrij goed kon zien (wat dunnig daar) neem ik denk ik deze week de proef op de som om te kijken hoe dat er nu bij staat. Ik durf eigenlijk niet ;), maar ik ben toch benieuwd.

Ik heb ook last van die verdomde linkerinham :( Mijn rechter inham is nog niet echt ver gevorderd, maar mijn linker is bezig met de marathon lijkt het wel. Ik ga vandaag trouwens ook even die rozemarijn shampoo kopen. Ik gebruik nu sinds 3 weken rooscure, maar na een maand kan je dat nog maar 1x per week gebruiken.

Tiuri
26 mei 2004, 12:08
Ik heb ook last van die verdomde linkerinham :( Mijn rechter inham is nog niet echt ver gevorderd, maar mijn linker is bezig met de marathon lijkt het wel. Ik ga vandaag trouwens ook even die rozemarijn shampoo kopen. Ik gebruik nu sinds 3 weken rooscure, maar na een maand kan je dat nog maar 1x per week gebruiken.

Mijn linkerinham ligt ook ver op kop :confused: :mad: :confused:

wat een interesse trouwens voor deze thread zeg. en dat voor een simpel shampootje.

Andastra
26 mei 2004, 13:39
De simpele dingen zullen mss juist 't beste effect hebben he ;) alléja, dat nu ook weer niet, maar toch, al was 't maar enkel door placebo-effect dat we 10 haren minder verliezen per dag, 't zijn toch al weer 10 haren he :)

cherifo
26 mei 2004, 14:38
nu is mijn vraag..ik gebruik minox5% 2 maal per dag s'morgens en s'avonds....
maakt het uit als we tussen die 2 perioden ons haar te wassen met de rozemarijn shampoo om daarna terug de minox aan te brengen..zal de minox de rozemarijn werking niet belemmeren denken jullie?

Andastra
26 mei 2004, 15:17
Hmmmmz, heb ik eigenlijk zelf nog niet bij stilgestaan :confused:

Nadat 'k m'n haar heb gewassen droog ik het (want moet naar school) en dus doe 'k een halfuur na 't wassen al minox op :confused:

cherifo
26 mei 2004, 16:46
Dag Cherifo,

Ik heb nog eens rondgekeken op het internet, en je kan de shampoo kopen in 1vd bioshops,...om te weten welke in jouw buurt is, ga naar:

http://www.bio-service.be/afhaalpunten/index.cfm?l=nl

Ik heb het net gehaald, ik ga het seffes eens uitproberen, ik laat het jullie weten.

bedankt ik heb op die site gekeken,en heb de kortsbijgelegen bio shop gevraagd of ze de shampoo liggen hebben..via e-mail..nu nog wachten op een antwoord..anders bel ik sraks wel..laat het wel weten..

Haarmannetje
26 mei 2004, 17:11
wat een interesse trouwens voor deze thread zeg. en dat voor een simpel shampootje.
Ik denk dat het komt omdat het wellicht vrij succesvol kan zijn op de kortere termijn zonder dat er negatieve consequenties zijn en zonder dat het bakken met geld kost.

Axel
26 mei 2004, 17:30
bedankt ik heb op die site gekeken,en heb de kortsbijgelegen bio shop gevraagd of ze de shampoo liggen hebben..via e-mail..nu nog wachten op een antwoord..anders bel ik sraks wel..laat het wel weten..


Graag gedaan, meestal hebben ze deze wel op voorraad hoor, ze hebben in hun winkel zo'n volledig rek gericht op producten van Weleda.

Kay
27 mei 2004, 19:42
Er is dus ook van Rozemarijn(Weleda) een olie,die kun je 15 min voordat je je haar gaat wassen aanbrengen.Schijnt ook goed te zijn.
Hier wat verheldering over de olie.De mensen die deze shampoo gebruiken weten dit overigens al want staat in de bijsluiter :)

Geeft glans en veerkracht aan droog,dor en statisch haar.Maakt een droge hoofdhuid soepel.Extracten van rode klaverbloemen en kliswortel harmoniseren en stimuleren de hoofdhuid.
Haarolie kan ook worden gebruikt als het haar na het wassen onhandelbaar is.
Het is dan voldoende om een of twee druppels in de handpalmen te wrijven en deze door het vochtige haar te strijken.

Haarmannetje
27 mei 2004, 23:49
Kay, wat zijn jouw ervaringen met de haarolie? Heb je echt resultaten geboekt dankzij die olie?

Kay
28 mei 2004, 00:07
Nee ik heb helaas nog geen resultaten ermee geboekt,want ik gebruik het net een week.Ik kan je wel vertellen dat me haar wel goed aanvoelt maar dat zeg niets dus.Ik wrijf 't iedere ochtend en avond in me haar.
Ik zou sowieso geen goed beeld kunnen geven van mijn bevindingen van deze haarolie want ik gebruik nog andere dingen zoals je ziet in mij regime die invloed hebben over mij haar.Die haarolie kost maar 5 euro ofzo dus altijd de moeite waard om het te proberen zou ik zeggen,het kan je alleen ten goede komen dit product voor je haar.
Is trouwens visolie niets voor jouw? dan weet je iig dat je altijd de juiste 3 omega vetzuren iedere dag binnen krijg,hoef je niet iedere dag vis te eten(vette makreel met crackers verhaal)zijn capsules 2 maal daags.

Haarmannetje
28 mei 2004, 00:23
Oke Kay, dank je. Ik denk dat ik de haarolie ook eens ga proberen. Maar over die vis. Hoe weet jij dat ik vette makreel op crackers eet? Toevallig zeg :). Op zich vind ik het best te eten, maar oke, iedere dag hoeft van mij ook weer niet. Overigens heb ik mijn vleesconsumptie al verminderd. Voorheen at ik vrijwel iedere dag gewoon vlees. Nu eet ik maximaal 3 dagen per week vlees. Met genoeg vetzuren daar tegenover moet het goed zijn. Ik heb namelijk ook ergens gelezen, wat jij vast ook wel weet, is dat veel dierlijk vet en daar tegenover te weinig vetzuren (uit vis o.a.) ontzettend slecht is voor je en ook voor je haar.

Kay
28 mei 2004, 00:30
Oke Kay, dank je. Ik denk dat ik de haarolie ook eens ga proberen. Maar over die vis. Hoe weet jij dat ik vette makreel op crackers eet? Toevallig zeg :). Op zich vind ik het best te eten, maar oke, iedere dag hoeft van mij ook weer niet. Overigens heb ik mijn vleesconsumptie al verminderd. Voorheen at ik vrijwel iedere dag gewoon vlees. Nu eet ik maximaal 3 dagen per week vlees. Met genoeg vetzuren daar tegenover moet het goed zijn. Ik heb namelijk ook ergens gelezen, wat jij vast ook wel weet, is dat veel dierlijk vet en daar tegenover te weinig vetzuren (uit vis o.a.) ontzettend slecht is voor je en ook voor je haar.dat over die crackers en vette makreel had ik in jouw post gelezen :) wat je over dierlijkvet vertelde heb ik ook gehoord van een dietiste.Ik hoop dat jouw bevindingen beter te analyseren zijn dan de mijne wat betreft de haarolie.

succes,

cees
28 mei 2004, 14:11
Ok ik ben overgehaald, ik ga ook de rozemarijn shampoo uit proberen! Hoe ziet deze eruit en hoe duur is ie, voordat ik de verkeerde haal!

My regime:
Finas 1,25 mg (voorheen 1mg)
Biotine 1,5 mg
Groene thee
Vitimanine B + silicea d6
Aminexil 1x per half jaar + activeur 7
Rooscure shampoo, maar vanaf vandaag hoop ik rozemarijn shampoo

ingie
28 mei 2004, 21:25
€ 5,95

je kan het trouwens zo bij de apotheek bestellen als het niet op voorraad is.

groetjes

ing

ugh
29 mei 2004, 00:05
Ik ga het denk ik ook maar kopen. Heb niet echt veel te verliezen want het is goedkoop, en shampoo moet je zowieso al kopen.

Heb maar niet te veel deze thread gelezen, zodat het placebo effect bij mij hopelijk niet groot is.

Andastra
29 mei 2004, 10:37
Hmmmz, weet niet of 't ligt aan de rozemarijnshampoo, het placebo-effect of dat m'n andere dingen beginnen te werken maar ik heb echt de indruk dat m'n haar minder uitvalt... :)

Haarmannetje
29 mei 2004, 11:30
Hmmmz, weet niet of 't ligt aan de rozemarijnshampoo, het placebo-effect of dat m'n andere dingen beginnen te werken maar ik heb echt de indruk dat m'n haar minder uitvalt... :)
Yaay, nog eentje :D. Dit klinkt goed. Maar heb je ook het idee, in zoverre dat bij jou het geval was, dat je hoofdhuid zelf beter wordt?

Andastra
29 mei 2004, 12:20
Ja! En 't jeukt minder en is minder vettig, echt haarmannetje, schitterende tip, thx :D

Super Cow
30 mei 2004, 22:20
Nou jullie hebben mij ook overgehaald, ik zal het deze week even halen, en mijn bevindingen posten.
Op dit moment heb ik vet haar, veel huidschilfers, en talg.
Ik denk dat ik nu veel shedding heb van fina.
Hopelijk wordt het wat minder dan.

pizzacat
30 mei 2004, 23:48
IK zit te hopen op een vet groot placebo effect, volledige hergroei ;). Nou ik ga t ook maar eens proberen, u hoort nog van mij.

Haarmannetje
31 mei 2004, 09:07
IK zit te hopen op een vet groot placebo effect, volledige hergroei ;). Nou ik ga t ook maar eens proberen, u hoort nog van mij.
Nou ja hergroei... dat zou wel heel mooi zijn, maar lijkt me niet waarschijnlijk. Vergeet niet dat de shampoo geen haargroeimiddel is ofzo. Het is simpelweg een natuurlijke milde shampoo met een bloedcirculerende werking op de hoofdhuid. Verder zitten er nog wat andere bestanddelen in die bijvoorbeeld de ontstekingsreacties proberen tegen te gaan (iets wat natuurlijk heel handig is in het geval van AGA), een vetzuur, lecithine (voor betere haarstructuur) enzovoort.

Ik verwacht geen volledige hergroei, maar hopelijk wel een stabilisatie van de haaruitval (dus niet meer dan normaal voor een mens) wat nu wel gelukt lijkt te zijn en verder dikker en steviger groeiend haar. Dat laaste zal ik even af moeten wachten een paar maanden denk ik.

DHTkiller
31 mei 2004, 10:07
Wel, ik heb net drie tubes van rozemarijn shampoo besteld op drogisterij.net. Ik ga het combineren met Nizoral 2%, twee keer per week de Nizoral en de rest van de week met de rozemarijn (was elke dag mijn haren).

Axel
31 mei 2004, 12:21
Wel, ik heb net drie tubes van rozemarijn shampoo besteld op drogisterij.net. Ik ga het combineren met Nizoral 2%, twee keer per week de Nizoral en de rest van de week met de rozemarijn (was elke dag mijn haren).

Dag DHT Killer, ik zie dat je spiro creme gebruikt, heb je al enige resultaten geboekt ?

DHTkiller
31 mei 2004, 13:02
Dag DHT Killer, ik zie dat je spiro creme gebruikt, heb je al enige resultaten geboekt ?
Axel,

Ik ben er nu een aantal dagen mee bezig (nog geen resultaat, is natuurlijk nog veel te vroeg), ik gebruik het één keer per dag. Wat ik nu probeer te doen, is m'n tienerhaarlijn terug te krijgen (ben zelf nu 33) zonder het gebruik van minoxidil. Ik weet dat minox voor de meeste hergroei zorgt (is ook het enige haargroei middel), maar dat werkt buiten het DHT probleem om. Wat ik dus wil, is de werking van DHT en andere schadelijke androgenen uitschakelen dmv duta en een werkzame topical anti-androgeen, en hoop dat er op deze manier hergroei optreedt. Daarnaast kunnen shampoo's als Nizoral, Neutrogena T-gel en misschien ook Rozemarijn een prima aanvulling zijn om AGA tegen te gaan.

Tiuri
31 mei 2004, 13:25
Ik ben er nu een aantal dagen mee bezig (nog geen resultaat, is natuurlijk nog veel te vroeg), ik gebruik het één keer per dag. Wat ik nu probeer te doen, is m'n tienerhaarlijn terug te krijgen (ben zelf nu 33) zonder het gebruik van minoxidil.

Goh het klinkt echt als een goed plan. Misschien is het een slim idee om snel enkele vóór-foto's te maken? Mocht het aanslaan dan heb je goed bewijs dat het echt werkt!

Hou ons op de hoogte & succes.

DHTkiller
31 mei 2004, 14:08
Goh het klinkt echt als een goed plan. Misschien is het een slim idee om snel enkele vóór-foto's te maken? Mocht het aanslaan dan heb je goed bewijs dat het echt werkt!

Hou ons op de hoogte & succes.
Laurens,

In theorie gaan de haarwortels nooit dood, ze produceren nog steeds haar, alleen zonder pigment, lengte en dikte. Ik denk dat de aantallen haarcellen in de haarwortelkernen flink zijn afgenomen bij AGA mensen. Die cellen produceren gezamelijk voldoende keratine om het haar op te bouwen, maar mensen met erflijke kaalheid en 5ar enzymen in de haarwortels krijgen helaas te maken met kaalheid, doordat waarschijnlijk die cellen zijn afgenomen door de verwoestende werking van DHT.

Ik weet het niet, maar ik denk met een krachtige 5ar remmer en een effectieve AR blokkeerder is er een kans op hergroei.

Super Cow
2 juni 2004, 08:29
Ik heb vandaag nu Weleda Rozemarijn shampoo gebruikt(van de DA) Ik deze shampoo voeld gewoon super aan, ongeloofelijk!!!, mijn hoofdhuid tinteld gewoon van de ontspannen,frisheid.
Normaal was ik mijn haar 1 keer in de week, maar nu ga ik mijn haar elke dag wassen :D

Dit is na 1 dag, ik hoop niet dat dit gevoeld met de weken afneemt.

Haarmannetje
2 juni 2004, 08:59
Wat is het toch weer heerlijk om te lezen dat men zo te spreken is over deze rozemarijn tip. :D

jemig
2 juni 2004, 10:52
een goede shampoo. verwacht geen wonderen...

Haarmannetje
2 juni 2004, 15:15
een goede shampoo. verwacht geen wonderen...
Wat voor wonderen zouden we moeten verwachten?

Promise
2 juni 2004, 15:23
Ik heb die shampoo nu ook een aantal dagen. 't spijt mij voor iedereen, maar echt dit is een fabeltje... Gewoon een shampoo, niet eens een goede, je moet niet teveel wax in je haar hebben, want dat krijg je er niet uit met deze shampoo. Verminderde haaruitval, door een "rustigere" hoofdhuid? Kom op nou... Ik denk dat mensen denken dat het echt werkt, omdat ze er in hopen (en nu in gaan geloven door dit topic)...

Kay
2 juni 2004, 15:36
Ik heb die shampoo nu ook een aantal dagen. 't spijt mij voor iedereen, maar echt dit is een fabeltje... Gewoon een shampoo, niet eens een goede, je moet niet teveel wax in je haar hebben, want dat krijg je er niet uit met deze shampoo. Verminderde haaruitval, door een "rustigere" hoofdhuid? Kom op nou... Ik denk dat mensen denken dat het echt werkt, omdat ze er in hopen (en nu in gaan geloven door dit topic)...
Jammer om te horen dat het voor jouw niet werkt,toch zijn er al heel wat mensen die er wel baat bij hebben met deze shampoo waaronder ik.
Tot nu toe is het de beste shampoo die ik ooit hebt gebruikt,samen met de haarolie is het in 1 woord perfect!
Een fabeltje is het zeker niet vind ik,niemand heeft gezegd dat dit "HET"is.

En Jemig, nee ik verwacht geen wonderen maar hoop er wel op dat het eens gaat gebeuren

mjoy
2 juni 2004, 16:10
Ik ben deze champoo dan ook maar gaan halen. Na het wassen
lijkt mijn haar iets voller als voor het wassen, voor de rest voelt
het inderdaad fris aan. Maar ik blijf ook nuchter en verwacht er
zeker geen wonderen van.
Maar toen ik de champoo ben gaan kopen heb nog 2 andere
producten van Weleda zien liggen, de eerste was een rozemarijn-lotion
die na het wassen van de haren moest worden toegedient. De tweede
was rozemarijn-olie dat eerst in de droge haren moest worden ingevrewen
om het erna weer uit te wassen. Ik ben van plan om één van deze twee
erbij te gaan gebruiken, ben alleen aan het twijfelen welke ik zou nemen ?
De lotion spreekt mij eigenlijk meer aan omdat deze na het wassen moet
worden gebruikt zodat mijn haar minder snel uitdroogt.

Iemand hiermee ervaring ?

Haarmannetje
2 juni 2004, 16:12
Promise, ik kan mij ook niet vinden in jouw verhaal. Ik bedoel, tuurlijk is er altijd een soort van perceptie-effect, waarbij dingen anders lijken dan dat ze zijn, maar in het geval van deze shampoo neem ik dat niet aan. Ik merk absoluut een verbetering wat betreft haaruitval. Wat betreft verdere resultaten (dikte van het haar, stevigheid enzovoort) kan ik nog niet veel over zeggen. Dat zal nog even op zich moeten laten wachten, want daarvoor moet ik even wachten op nieuw groeiend haar. Ik schat wel dat dat zo een maandje of 5 kan duren.

klaas
3 juni 2004, 11:02
Ik kan rosemarijn shampoo nergens in de winkels vinden :S. Maar blijf door zoeken

ingie
3 juni 2004, 11:10
Klaas,

Vraag het eens bij de apotheek. Bij mijn apotheek hadden ze het ook niet, maar het kon wel besteld worden.

groetjes

ing

cherifo
3 juni 2004, 11:52
Ik kan rosemarijn shampoo nergens in de winkels vinden :S. Maar blijf door zoeken

BEN OOK NOG OP ZOEK..Hé KLAAS BEN JE VAN BELGIë?

klaas
3 juni 2004, 11:56
Nee kom uit nederland

cherifo
3 juni 2004, 12:02
Nee kom uit nederland
NAAR HE SCHIJNT IS HET WEL TE VINDEN IN HET KRUIDVAT IN NEDERLAND..HIER IN BELGIë(KRUIDVAT) IS HET NIET TE VINDEN..

Promise
3 juni 2004, 12:26
NAAR HE SCHIJNT IS HET WEL TE VINDEN IN HET KRUIDVAT IN NEDERLAND..HIER IN BELGIë(KRUIDVAT) IS HET NIET TE VINDEN..

Ga je nou echt zoveel moeite doen voor iets dat waarschijnlijk toch niet werkt. Kruidvat hier hebben ze het niet, is een van de grootste in Nederland.

Andastra
3 juni 2004, 12:59
@ promise: het is niet omdat het bij jou niet werkt dat het ook bij andere niet werkt he... Het maakt de hoofdhuid gezonder en mss was de jouwe al heel gezond, maar breek het nu in ieder geval niet af...

't Is niet omdat fina niet bij iedereen werkt dat het bij niemand werkt he!

cherifo
3 juni 2004, 15:07
[QUOTE=Haarmannetje]Het merk is Weleda en ik heb het besteld op Drogisterij.Net (http://www.drogisterij.net). Als het goed is verkoopt je lokale drogisterij (DA, Kruidvat enzovoort) het ook wel, bij mij was het uitverkocht.

hé promise..volgens haarmannetje verkopen ze het ook in kruidvat enz..

acksid
3 juni 2004, 15:21
Ben nu ook wel benieuwd naar die shampoo. Ik ga vandaag er achteraan in heel Brabant. Als ik het zo lees dan zou het een hele zoektocht moeten worden.

Gerben
3 juni 2004, 15:58
Er is ook wat wetenschappelijke onderbouwing voor Rozemarijn-olie e.a. essentiële oliën.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=14669818
(na 26 weken: minder haaruitval bij 80%, nieuwe haargroei bij 53%)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=9828867
(succesvolle behandeling bij Alopecia Areata)

http://www.jfponline.com/content/2004/01/jfp_0104_00033.asp
(gaat ook over Al. areata)

Andastra
3 juni 2004, 16:22
Voor de mensen van België: 't staat ergens op de derde pagina 'n link naar 'n site waar je de winkels vindt waar ze 't verkopen, zo heb ik 'n winkel op 5 minuutjes van m'n deur gevonden die 't had :D

DarthGoofy
3 juni 2004, 20:09
Ik gebruik sinds een week ook de Rozemarijnshampoo, af en toe afgewisseld met de kastanje. Vind ik ook een goede en geeft me iets meer volume.



KASTANJESHAMPOO 100ML 5.95 EURO

WELEDA ( 241 BEF)
Versterkt de hoofdhuid.

ingie
3 juni 2004, 21:24
http://www.volatile.nl/recepten.htm

Haargroei bevorderend 8 Druppels Bay St Thomas en 2 druppels rozemarijn toevoegen aan 30 ml basisolie

Haaruitval 3 Druppels salie en 6 druppels scharlei toevoegen aan 30 ml basisolie

-----------------------------------------------------------------------------

http://www.volatile.nl/essentiele_olien.htm

Bay St. Thomas Pimenta racemosa
Bay St. Thomas beschermt en werkt rustgevend. Het versterkt het eigen 'ik' Wordt veel verwerkt in shampoos en haarmaskers ter stimulering van de haargroei. Recept voor een haarmasker: eigeel kloppen. Hieraan toevoegen: scheutje aloë vera maceraat en 2 druppels Bay St. Thomas. Mengsel opbrengen en haar afdekken met folie. 15 Minuten laten intrekken, dan shampoo inmasseren en het geheel uitspoelen met lauw water.

Mathijs
3 juni 2004, 22:23
:confused:

Haarmannetje
3 juni 2004, 22:31
Geloof je het niet Matthijs?

Mcsnip
4 juni 2004, 11:06
He mathijs krijg je met zo'n regime geen pijn je donder ofzo?

Andastra
4 juni 2004, 18:02
Denk dat Mathijs héél ongezond bezig is... En 'n eenvoudig shampootjes wil ie niet proberen :confused: Goed bezig, jong

Haarmannetje
5 juni 2004, 08:04
Beste mensen,

In het topic over SFS (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?goto=newpost&t=3471) (een wasactieve stof in 90% van de shampoo's) heb ik bericht over de mogelijkheid, dat deze stof premature haaruitval zou kunnen veroorzaken.

Nu dacht ik dat de rozemarijnshampoo op natuurlijke basis was, of in ieder geval niet om chemische basis die nogal berucht zijn, maar niets is minder waar. Ook in Weleda's rozemarijnshampoo zit SFS. Ik heb even gekeken op de website van Weleda en daar zetten ze er wel bij, dat de toevoeging van de wasactieve stoffen uiterst zorgvuldig is uitgevoerd.

Je kunt het zelf lezen op de volgende pagina (http://www.weleda.co.uk/ingred.htm). Dat is een lijst van ingredienten en je moet even scrollen naar Detergents. Daar staat het.

Maar goed, aan de andere kant. Bijna iedereen wast zijn haar wel en tegenwoordig ook regelmatig (dagelijks) en toch zijn er een hoop mensen die kennelijk niet daar problemen van ondervinden. (Ook zou het vroegtijdige haaruitval bij vrouwen veroorzaken.)

Haarmannetje
5 juni 2004, 08:24
Oke, ik heb even wat verder gelezen en kwam op de Common Questions About Ingredients (http://www.weleda.co.uk/questions.htm) van Weleda. Daarin wordt vermeld dat ze geen SFS gebruiken, maar wel SFES (zie de pagina voor de betekenis). Ik had dus niet goed gekeken. Ze vermelden er uitdrukkelijk bij, dat er negatieve verhalen de ronde doen die niet kloppen. Als je ook zoekt op bijvoorbeeld SFS en premature haaruitval, dan zie krijg je ten eerste weinig resultaten, ten tweede nergens een echte wetenschappelijke studie en bijna overal precies het letterlijke verhaal.

Zie de pagina met de common questions.

Tiuri
5 juni 2004, 10:03
Oke, ik heb even wat verder gelezen en kwam op de Common Questions About Ingredients (http://www.weleda.co.uk/questions.htm) van Weleda. Daarin wordt vermeld dat ze geen SFS gebruiken, maar wel SFES (zie de pagina voor de betekenis). Ik had dus niet goed gekeken. Ze vermelden er uitdrukkelijk bij, dat er negatieve verhalen de ronde doen die niet kloppen. Als je ook zoekt op bijvoorbeeld SFS en premature haaruitval, dan zie krijg je ten eerste weinig resultaten, ten tweede nergens een echte wetenschappelijke studie en bijna overal precies het letterlijke verhaal.

Zie de pagina met de common questions.

Allemaal weer kappen met die rozemarijnshampoo dus!!!!!!!!!!

Haarmannetje
5 juni 2004, 11:07
Allemaal weer kappen met die rozemarijnshampoo dus!!!!!!!!!!
Nee, dat ga ik niet doen. Zoals ik al zei, SLES is helemaal niet schadelijk volgens de experts. Als je zoekt naar de relatie tussen SLES en premature haaruitval op Google bijvoorbeeld vind je niet veel en wat je vindt zijn zo'n beetje allemaal letterlijke kopiëen. Ik heb geen enkele studie aangetroffen met resultaten die duiden op een schadelijke werking van SLES mbt kaalheid. Kijk om je heen, zo'n beetje iedereen gebruikt shampoo en alleen diegenen die voorbestemd zijn om kaal te worden hebben last van haaruitval. Dus het valt wel mee met dat SLES, want als het schadelijk was zouden ook de mensen die niet erfelijk belast zijn haaruitval krijgen.

Andastra
5 juni 2004, 13:38
Je kan toch moeilijk gewoon stoppen met je haar te wassen he?

Trouwens, in de bijsluiter van Weleda staat er dat er wel zo'n stoffen inzitten, maar in beperkte mate, dus die shampoo is nog altijd 'n stuk betere dan andere

ingie
5 juni 2004, 19:57
Sodium laureth sulfate:

. http://home.hccnet.nl/sterren.stof/lichaamsverzorgingsprodukten.htm

. http://www.rseverin.tmfweb.nl/sls.htm

rozemarijn:

. http://www.anthemis.nl/aroma/rozemarijn.htm

shampoo's zonder Sodium laureth sulfate:

. http://www.rseverin.tmfweb.nl/2ndchanceshampoo.htm

. http://www.aloevera.nl/ ---> kies product ---> aloe vera shampoo

Tiuri
5 juni 2004, 22:23
Je kan toch moeilijk gewoon stoppen met je haar te wassen he?

Nee hoor, check Nooit meer je haar wassen (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3414).

Haarmannetje
6 juni 2004, 19:30
Even weer een update:

Vandaag keek ik weer eens goed in de spiegel met opgedroogd haar (dus niet tijdens het kammen na het wassen) en het viel mij op hoe mooi het nu geworden was. Eerder was het zo dat ik aan de zijkanten en achterkant wel mooi glanzend en zacht haar had, maar bovenop voornamelijk stug en beschadigd. Kaal worden vind ik nog minder erg dan dat de resterende haren er zo slecht uitzien. Maar nu na een maand lang Rozemarijn Shampoo te hebben gebruikt zie ik toch ook echt wel een resultaat wat dit betreft (naast de ontzettend gereduceerde haaruitval). Ook bovenop is het nu zo'n beetje precies hetzelfde als de zijkanten en achterkant. Niet helemaal nog, maar wel stukken echt stukken beter.

Denk hier de muziek bij van André van Duin van het liedje "We zullen doorgaan":

We zullen doorgaan,
Lalalalalala,
We zullen doorgaan,
Lalalalalala,
We zullen doorgaan, we zullen doorgaan...

Axel
6 juni 2004, 19:34
Even weer een update:

Vandaag keek ik weer eens goed in de spiegel met opgedroogd haar (dus niet tijdens het kammen na het wassen) en het viel mij op hoe mooi het nu geworden was. Eerder was het zo dat ik aan de zijkanten en achterkant wel mooi glanzend en zacht haar had, maar bovenop voornamelijk stug en beschadigd. Kaal worden vind ik nog minder erg dan dat de resterende haren er zo slecht uitzien. Maar nu na een maand lang Rozemarijn Shampoo te hebben gebruikt zie ik toch ook echt wel een resultaat wat dit betreft (naast de ontzettend gereduceerde haaruitval). Ook bovenop is het nu zo'n beetje precies hetzelfde als de zijkanten en achterkant. Niet helemaal nog, maar wel stukken echt stukken beter.

Denk hier de muziek bij van André van Duin van het liedje "We zullen doorgaan":

We zullen doorgaan,
Lalalalalala,
We zullen doorgaan,
Lalalalalala,
We zullen doorgaan, we zullen doorgaan...

Is leuk om te horen :)

Hoeveel x was je het dan per week ?

Andastra
6 juni 2004, 19:34
Haha, morgen zal 'k jullie weten te zeggen of die mindering van haaruitval bij mij ook blijvend is

Duim voor me ;)

Haarmannetje
6 juni 2004, 20:35
Is leuk om te horen :)

Hoeveel x was je het dan per week ?
Iedere dag :). En dan twee keer. Eerste keer om mijn hoofdhuid te reinigen en de tweede keer om het erin te laten trekken (5 min.). Bedenk dan wel dat ik echt ontzettend weinig gebruik. De eerste komt er daardoor geen schuim, maar de tweede keer wel. Hoe dat kan snap ik ook niet.

DHTkiller
6 juni 2004, 20:46
Heb vandaag mijn haren met de Rozemarijn gewassen, mijn haren zitten echt lekker en vol. Gisteren had ik mijn haren met de Nizoral gewassen en eveneens lekker stevig en glanzend.

De nizoral is ontwikkeld om 't twee keer per week te wassen, de rozemarijn kan 't dan de rest van de week overnemen.

Een goeie shampoo, Haarmannetje, bedankt voor de tip!

Andastra
6 juni 2004, 21:01
'k Stel voor dat we ergens op deze site 'n eerbetoon aan Haarmannetje plaatsen als dank voor deze schitterende shampoo? ;)

Haarmannetje
6 juni 2004, 22:25
Heb vandaag mijn haren met de Rozemarijn gewassen, mijn haren zitten echt lekker en vol. Gisteren had ik mijn haren met de Nizoral gewassen en eveneens lekker stevig en glanzend.

De nizoral is ontwikkeld om 't twee keer per week te wassen, de rozemarijn kan 't dan de rest van de week overnemen.

Een goeie shampoo, Haarmannetje, bedankt voor de tip!
Geen dank, DHTkiller :). Ik draag, net als een ieder van ons, mijn steentje bij voor een oplossing voor ons allen :D.

Haarmannetje
6 juni 2004, 22:27
'k Stel voor dat we ergens op deze site 'n eerbetoon aan Haarmannetje plaatsen als dank voor deze schitterende shampoo? ;)
:D Dank u, Dank u :D

Haarmannetje
6 juni 2004, 22:41
Ik zal overigens even vertellen hoe ik de shampoo ontdekt heb. Net als waarschijnlijk een ieder van jullie ben ik regelmatig op het internet aan het surfen om nieuwe methoden, technieken en middelen te ontdekken. Ik ben er overigens zeker van overtuigd dat vroeg of laat Het Middel beschikbaar zal komen, maar dat terzijde. In ieder geval kwam ik zo ook een paar weken geleden op een nieuwgroep artikel van 'alt.baldspot'. Daar was een persoon van in de 20 geloof ik die erg veel last had van haaruitval; met name een terugwijkende haarlijn. Deze kwam met de geweldige tip: rozemarijn en lecithine (oraal voedingssupplement). Volgens hem was zijn terugwijkende haarlijn volledig gestopt en na lang gebruik merkte hij ook dikker haar en betere kwaliteit op.

Dit wekte mijn interesse en ik ging op zoek. Er is ontzettend veel te vinden over rozemarijn als een middel om haaruitval tegen te gaan en in het bijzonder de vervelende alopecia prematura (vroegtijdige haaruitval). Rozemarijn heeft een bloedcirculatie stimulerende eigenschap, iets wat natuurlijk noodzakelijk is voor een gezonde hoofdhuid. Verder is er de lecithine. Dit is niets anders dan een simpel voedingssupplement dat o.a. zit in Inositol. Dit zit meestal in een vitamine B-complex o.a. Lecithine zou het haar sterker en dikker maken en bovendien is het een natuurlijk middel om het stresshormoon te temperen. Lecithine zit overigens ook in de Rozemarijn Shampoo.

In ieder geval was mijn gedachte: ik ga het gewoon proberen. Ten eerste sprak mij de bloedcirculerende werking aan. Ten tweede wilde ik een natuurlijke milde shampoo. Ten derde was mijn theorie dat wanneer ik een bloedcirculerende shampoo gebruik en dus de toevoer van bloed in mijn hoofdhuid bevorder, de voedingsstoffen die ik oraal binnenkrijg (vitaminen, mineralen enzovoort) ook gemakkelijker bij de haarwortels kunnen komen. Of dit zo is weet ik niet, maar in ieder geval heb ik een ontzettend goede resultaat geboekt vind ik. Daarmee weet ik wel dat het geen wondermiddel is waarmee mijn kaalheid voor eens en voor altijd verleden tijd is, maar dat vind ik niet zo erg.

Ik heb namelijk niet zo heel veel bezwaar om kaal te worden, maar niet op deze jonge leeftijd. Ik ben dan in de eerste plaats ook vooral op zoek naar manieren om mijn haar en hoofdhuid zo goed mogelijk te verzorgen, zodat ik het in ieder geval zoveel mogelijk uit kan stellen. Maar wanneer Het Middel uiteindelijk beschikbaar komt, dan zal ik daar geen nee tegen zeggen.

cees
7 juni 2004, 00:25
Ik heb gister ook voor het eerst Rozemarijn shampoo gebruikt! Hierbij had ik evengoed wel last van haaruitval, maar dit komt mede doordat ikmaar 1 keer per week mijn haar wast en wel bijna iedere dag wax/ gel in doe, waardoor ik dus bij het wassen wel meer haar verlies, als dat je het bijv 4 keer per week wast! Verder heb ik blonde plukken in mijn haar en moet zeggen dat het met deze shampoo erg gaat klitten, dus bij het kammen trek ik ook wat haren mee! Maar al met al vond ik het uiteindelijk na het wassen mmijn haren sevig en lekker aanvoelen, ik zal het zeker nog we; ff gebruiken! Misschien een goede vervanger voor Rooscure!

Tiuri
7 juni 2004, 01:22
Ik heb gister ook voor het eerst Rozemarijn shampoo gebruikt! Hierbij had ik evengoed wel last van haaruitval, maar dit komt mede doordat ikmaar 1 keer per week mijn haar wast en wel bijna iedere dag wax/ gel in doe, waardoor ik dus bij het wassen wel meer haar verlies, als dat je het bijv 4 keer per week wast! Verder heb ik blonde plukken in mijn haar en moet zeggen dat het met deze shampoo erg gaat klitten, dus bij het kammen trek ik ook wat haren mee! Maar al met al vond ik het uiteindelijk na het wassen mmijn haren sevig en lekker aanvoelen, ik zal het zeker nog we; ff gebruiken! Misschien een goede vervanger voor Rooscure!

hee cees, maak je geen zorgen over je uitval tijdens wassen. als je iedere dag wax doet en je wast maar een keer per week, zullen er sowieso honderden haren meekomen tijdens die wasbeurt. Alle haartjes blijven mooi plakken aan die wax, dus de hele rotzooi van een week komt er in één keer uit dan. En van kammen is ook nog nooit iemand kaal geworden, dus ook al klit het lekker, kan geen kwaad.

Ikzelf ben nu ook gestopt met het iedere dag wassen van mijn haar. Ik smeer er nu ook iedere dag wax in, maar wel veel minder dan eerst omdat er natuurlijk nog een hoop van de vorige dag in zit. Ik ben ZEEEEEEEER te spreken over het minder wassen! Mijn haar ziet er VEEL voller en beter uit en is makkelijker in model te brengen. Mijn inhammen vallen nauwelijks meer op, aan de rechterkant is ie zelfs helemaal verdwenen. Camoufleren gaat dus vanzelf of in ieder geval veel makkelijker.
Nadeel is wel de vele haren die uitvallen als ik er bijv. met mijn hand doorga, maar dat heb ik al van kindsafaan. Ik heb een enorme haardichtheid (op plekken waar het groeit), dus er valt ook enorm veel uit.

klaas
7 juni 2004, 12:34
WELEDA HAARLOTION ROZEMARIJN Gebruikt iemand ook dit product. Dit is dus niet die shampoo he

mjoy
7 juni 2004, 15:14
Over die haarlotion had al eerder een vraag gesteld.
Die lotion moet je gebruiken na het haar wassen wanneer je
haren nog vochtig zijn.
Ik ben nu de rozemarijn olie gaan halen, deze gebruik ik ook
na het wassen van de haren. Mijn haren blijven zo
mooi glanzen zonder dat ze gaan plakken zoals bij het
gebruik van was/gel.
Ik heb geen idee of het echt iets doet aan de haaruitval
zelf maar het ziet er in ieder geval wel beter uit dan zonder.

Gerben
7 juni 2004, 16:34
Ik gebruik de lotion en de shampoo. Of het werkt? Moeilijk te zeggen. Maar mijn haren voelen wel gezonder en beter. Veel beter dan met andere shampoos en smeersels (Aminexil bijvoorbeeld, wat totaal niet werkt).

Haarmannetje
7 juni 2004, 17:06
Ik gebruik de lotion en de shampoo. Of het werkt? Moeilijk te zeggen. Maar mijn haren voelen wel gezonder en beter. Veel beter dan met andere shampoos en smeersels (Aminexil bijvoorbeeld, wat totaal niet werkt).
Zoals Vadertje Tijd altijd opmerkte: Moeder Natuur voorziet ons in alles.

MauZ
7 juni 2004, 21:40
ZOu je met die rozemarijn shampoo ook je voorhoofd en neus kunnen wassen denk je om de talgafscheiding ook op die plekken ietwat te reguleren?

MVG Maurice

pizzacat
7 juni 2004, 21:41
ik denk dat je er op maar 1 manier achterkomt ;)

Andastra
7 juni 2004, 21:42
Keep us informed ;)

Haarmannetje
7 juni 2004, 21:44
ZOu je met die rozemarijn shampoo ook je voorhoofd en neus kunnen wassen denk je om de talgafscheiding ook op die plekken ietwat te reguleren?

MVG Maurice
Daar zeg je wel wat. Er is trouwens ook een Rozemarijn zeep. Misschien dat die dan beter is.

Biljartbal
7 juni 2004, 22:43
Haarmannetje waarom ga je die Aloe-Vera shampoo niet gebruiken? Daar zit helemaal geen SLS in, puur natuur!

Haarmannetje
8 juni 2004, 10:29
Haarmannetje waarom ga je die Aloe-Vera shampoo niet gebruiken? Daar zit helemaal geen SLS in, puur natuur!
Ja ik zit er wel aan te denken. Ga jij hem zelf ook gebruiken (misschien)?

Biljartbal
8 juni 2004, 11:10
Ja ik zit er wel aan te denken. Ga jij hem zelf ook gebruiken (misschien)?


Ja ik van plan die te gaan gebruiken, maar dan wel 2 keer per week. Ik heb gelezen dat daar helemaal geen SLS inzit...

cees
8 juni 2004, 14:41
SLS zit dat wel in bijna alle overige shampoos dan! Maar haarmannetje jij zei toch dat in die rozemarijn shamppo de niet schadelijke stof sls inzat! Heb hent net 2 keer gebruikt en toen las ik dat was wel ff schrikken.....;-s

Haarmannetje
8 juni 2004, 14:57
Nou in Rozemarijn Shampoo zit SLES: Sodium Laureth Sulfate en niet SLS: Sodium Lauryl Sulfate. De laatste is een agressieve wasstof, maar volgens Weleda helemaal niet zo agressief dat het schadelijk is voor de haarwortels. De ophef rondom SLS (en SLES) zou een scam zijn. Het wordt in zoveel producten gebruikt en zoveel mensen gebruiken shampoo met SLS en SLES, dat je echt wel veel meer mensen moet zien met schadelijke gevolgen. Dat is niet zo en ook de mensen met heel mooi haar zullen ongetwijfeld producten gebruiken met SLS en SLES.

Maar om er even op terug te komen. Weleda gebruikt dus wel SLES en niet SLS. Volgens hen is SLES heel mild en geschikt voor de gevoelige hoofdhuid. SLS is wat agressiever en daarmee dus minder geschikt voor de gevoelige hoofdhuid.

Haarmannetje
8 juni 2004, 14:58
Ik heb overigens nu ook Weleda Kastanje Shampoo en Rozemarijn Haarlotion gekocht. De lotion moet je 1 à 2 keer per week gebruiken. Mijn plan is om die twee dagen dat ik dat gebruik ook te wassen met de Kastanje Shampoo en de overige dagen gewoon met Weleda Rozemarijn Shampoo.

Tiuri
8 juni 2004, 16:51
Ik heb overigens nu ook Weleda Kastanje Shampoo en Rozemarijn Haarlotion gekocht. De lotion moet je 1 à 2 keer per week gebruiken. Mijn plan is om die twee dagen dat ik dat gebruik ook te wassen met de Kastanje Shampoo en de overige dagen gewoon met Weleda Rozemarijn Shampoo.


Hee Haarmannetje, wanneer begin je je Weleda Fanclub? www.haarmannetjesweledafanclub.com? :D

Andastra
8 juni 2004, 16:57
Mss heeft Weleda hem wel in dienst genomen om hier reclame te komen maken ;)

Haarmannetje
8 juni 2004, 17:54
Andastra, je hebt mij door ;).

Nee even serieus. Jullie kunnen er nu wel zo lacherig over doen, maar ik probeer alleen maar mee te denken. Ik heb nooit beweerd dat de shampoo kaalheid zou kunnen voorkomen. Het enige wat ik op rationele wijze beweerd heb, is dat het wellicht het proces zou kunnen vertragen. Iets dat ook wel handig kan zijn, wetende dat het Wondermiddel op ons wacht in de toekomst.

Voor mijzelf (en ik weet dat er veel meer zijn hier onderhand) ben ik overtuigd van de werking van Rozemarijn Shampoo en zal er niet zo snel meer vanaf stappen. Niet alleen vanwege het eventueel uitstellen van haaruitval, maar gewoon: als een goede verzorgende en milde shampoo. Naar mijn idee heel wat beter dan shampoo's als Fructis, Andrelon enzovoort.

DHTkiller
8 juni 2004, 19:48
Ik heb heel wat shampoo's gebruikt, ze deden vrijwel niets. Dan bedoel ik merken als Andrelon, Fructise, Palmolive etc, allemaal troep waar je helemaal niets aan hebt. Bij de Kerastase shampoo was ik al tevreden, het is een vrij goede shampoo, maar kan absuluut niet op tegen de Rozemarijn, eindelijk echt goede shampoo. Ik ga zo even douchen, ga de Nizoral weer gebruiken en morgen gewoon weer met de Rozemarijn. Tot zo!

Haarmannetje
8 juni 2004, 19:58
Mooi om the horen DHTkiller. Maar ik lees iedere keer echt weer vol verbazing hoe goed het iedereen telkens bevalt en dan te bedenken dat het er al die tijd al was :). Ik heb vanmiddag mijn haren voor het eerst gewassen met de kastanje shampoo en daarna de rozemarijn haarlotion toegepast. Echt heerlijk. Ik heb nog steeds geen vervelend gevoel op mijn hoofdhuid. Het voelt nog steeds fris... heerlijk.

Promise
8 juni 2004, 21:35
Los van of het haaruitval nou tegen gaat of niet. Of ik mijn haar nou was met Elvive of met Rozemarijn ik voel na het douchen geen verschil hoor. Met elvive krijg ik iig meer volume. Mijn hoofdhuid voelt niet beter ofzo... Mensen zit het bij jullie echt niet tussen de oren??

Andastra
8 juni 2004, 21:39
Nee, echt wel niet... Was eraan begonnen heel in 't begin toen er nog weinig mensen mee bezig waren en zonder verwachtingen en 't is echt goed :)

Promise
8 juni 2004, 21:40
Nee, echt wel niet... Was eraan begonnen heel in 't begin toen er nog weinig mensen mee bezig waren en zonder verwachtingen en 't is echt goed :)

En wat merk je dan? Wat is er echt zo anders...?

Andastra
8 juni 2004, 21:42
Haar voelt zoveel luchtiger aan :) en minder jeuk :) en bij mij is haaruitval geminderd, maar kan ook zijn omdat m'n producten eindelijk beginnen te werken

Tiuri
9 juni 2004, 09:54
Nee even serieus. Jullie kunnen er nu wel zo lacherig over doen, maar ik probeer alleen maar mee te denken. Ik heb nooit beweerd dat de shampoo kaalheid zou kunnen voorkomen. Het enige wat ik op rationele wijze beweerd heb, is dat het wellicht het proces zou kunnen vertragen. Iets dat ook wel handig kan zijn, wetende dat het Wondermiddel op ons wacht in de toekomst.

Hee Haarmannetje, ik vind het ook serieus een goeie tip. Alle Weleda-producten zijn sowieso echte aanraders, want het zijn natuurlijke shampoo's die met zorg zijn samengesteld. Het is veel beter voor je dan al de goedkope Andrelon-troep (die ik nog steeds een paar keer per week trouw in mijn haar smeer :). En dat rozemarijn de bloedsomloop stimuleert, is in ieder geval niet slecht voor mannen die haar verliezen.

ugh
11 juni 2004, 17:37
In de bijsluiter staat:
Bij een gebruik van éénmaal in de 4 a 5 dagen, krijgt de hoofdhuid voldoende tijd om de weggewassen natuurlijke bescherming weer te herstellen.Sommigen hier gebruiken het vaker dan dit. Ik vraag me af of dat op den duur problemen kan geven op de hoofdhuid.

Heb het vandaag gekocht bij een natuurshop. Kruidvat en Trekpleister hadden het niet. Moet het nog testen.

Haarmannetje
11 juni 2004, 17:57
In de bijsluiter staat:
Sommigen hier gebruiken het vaker dan dit. Ik vraag me af of dat op den duur problemen kan geven op de hoofdhuid.

Ja, als je het op een bepaalde manier leest snap ik je conclusie. Maar dat geldt dan voor alle shampoo's. Ergens anders (ik zal de link opzoeken maar het was een officiele Weleda bron) las ik dat de Rozemarijn Shampoo mild genoeg was voor dagelijks gebruik. Dus in die zin verwacht ik geen problemen. Maar de zin in de bijsluiter wijst op het algemene probleem van het wegwassen van de natuurlijke bescherming door shampoo. Vergeet niet dat een normale hoeveelheid talg juist goed is. Het beschermt haar en hoofdhuid en geeft het glans en stevigheid. Door iedere dag je haar te wassen, was je telkens die bescherming weg en maakt je hoofdhuid overuren; overproductie van talg. In tegenstelling tot veel commerciele shampooproducenten wijst Weleda gewoon even op dit mechanisme.

Maar goed, ik ben sowieso van plan om mijn wasbeurten te reduceren en hopelijk tot om de 4 a 5 dagen. Dat zal nog een opgave gaan worden zeg :).

ugh
11 juni 2004, 18:07
Ja, als je het op een bepaalde manier leest snap ik je conclusie.Even voor de duidelijkheid, ik trek geen enkele conclusie. Het was namelijk iets wat ik me af vroeg.

Ik was mijn haren elke dag met normale shampoo. Ik ga dit dan denk ik toch maar proberen te verminderen. Maar het maakt stylen wel stukken lastiger als ik niet elke dag was...

Haarmannetje
11 juni 2004, 19:32
Even voor de duidelijkheid, ik trek geen enkele conclusie. Het was namelijk iets wat ik me af vroeg.

Ik was mijn haren elke dag met normale shampoo. Ik ga dit dan denk ik toch maar proberen te verminderen. Maar het maakt stylen wel stukken lastiger als ik niet elke dag was...
Is dat zo? Als ik mijn haar niet was en het gewoon goed nat maak met lauwwarm water (dus gewoon even spoelen), dan wordt het juist dikker.

Biljartbal
11 juni 2004, 22:23
[QUOTE=Haarmannetje]Door iedere dag je haar te wassen, was je telkens die bescherming weg en maakt je hoofdhuid overuren; overproductie van talg. QUOTE]


He Haarmannetje, dus elke dag wassen tast de bescherming aan? Maar dat elke dag wassen, is dat met of zonder shampoo?

Haarmannetje
12 juni 2004, 08:14
[QUOTE=Haarmannetje]Door iedere dag je haar te wassen, was je telkens die bescherming weg en maakt je hoofdhuid overuren; overproductie van talg. QUOTE]


He Haarmannetje, dus elke dag wassen tast de bescherming aan? Maar dat elke dag wassen, is dat met of zonder shampoo?
Met shampoo. In shampoo zitten zogenaamde detergenten (wasactieve stoffen). Deze hebben de echte reinigende werking. Je talgkliertjes zorgen voor een laagje talg op je hoofdhuid en op je haren voor bescherming. Wanneer je nu iedere dag je haar wast met shampoo, zorgen de detergenten ervoor dat die talg wordt verwijderd (het lost op); zie het maar als vet wat je kunt bestrijden met Dreft tijdens de afwas. In ieder geval is het lichaam nu zo, dat deze dus direct de bescherming weer wil aanmaken (het lichaam blijft ons allen trouw :D).

Zoals bijvoorbeeld in de bijsluiter van Weleda shampoo's staat geeft een wasbeurt om de 4 a 5 dagen de hoofdhuid voldoende tijd zich te herstellen. Ik vat dat dan op als dat je ongeveer om de 4 a 5 dagen je haar/hoofdhuid moet wassen om het systeem zo niet te ontregelen. Wanneer je iedere dag je haar wast krijg je een overproductie van talg. Naar mijn mening is dat op zich niet zo heel erg, maar gewoon vervelend... bovendien kan om de 4 a 5 dagen ook een hoop kosten aan shampoo schelen. Ik zelf ga dit vanaf binnenkort proberen aan te houden... even wachten totdat ik een paar dagen geen verplichtingen buiten de deur heb, want ik zie mijn haar nu al vet en vies voor mij.

Dus om op je vraag terug te komen; met wassen bedoel ik dan wassen met shampoo. 's Ochtends je haar uitspoelen met lauw/warm water kan geen kwaad voor de beschermlaag. Wat je daarbij dan wel moet laten is intensief met je vingers je hoofdhuid dan gaan masseren; gewoon met de douchekop over je hoofd heen gaan.

Biljartbal
12 juni 2004, 11:30
Met shampoo. In shampoo zitten zogenaamde detergenten (wasactieve stoffen). Deze hebben de echte reinigende werking. Je talgkliertjes zorgen voor een laagje talg op je hoofdhuid en op je haren voor bescherming. Wanneer je nu iedere dag je haar wast met shampoo, zorgen de detergenten ervoor dat die talg wordt verwijderd (het lost op); zie het maar als vet wat je kunt bestrijden met Dreft tijdens de afwas. In ieder geval is het lichaam nu zo, dat deze dus direct de bescherming weer wil aanmaken (het lichaam blijft ons allen trouw :D).

Zoals bijvoorbeeld in de bijsluiter van Weleda shampoo's staat geeft een wasbeurt om de 4 a 5 dagen de hoofdhuid voldoende tijd zich te herstellen. Ik vat dat dan op als dat je ongeveer om de 4 a 5 dagen je haar/hoofdhuid moet wassen om het systeem zo niet te ontregelen. Wanneer je iedere dag je haar wast krijg je een overproductie van talg. Naar mijn mening is dat op zich niet zo heel erg, maar gewoon vervelend... bovendien kan om de 4 a 5 dagen ook een hoop kosten aan shampoo schelen. Ik zelf ga dit vanaf binnenkort proberen aan te houden... even wachten totdat ik een paar dagen geen verplichtingen buiten de deur heb, want ik zie mijn haar nu al vet en vies voor mij.

Dus om op je vraag terug te komen; met wassen bedoel ik dan wassen met shampoo. 's Ochtends je haar uitspoelen met lauw/warm water kan geen kwaad voor de beschermlaag. Wat je daarbij dan wel moet laten is intensief met je vingers je hoofdhuid dan gaan masseren; gewoon met de douchekop over je hoofd heen gaan.

Dank je voor de heldere uitleg ;)

Haarmannetje
12 juni 2004, 17:37
Geen dank Biljartbal.

ugh
12 juni 2004, 20:11
Is dat zo? Als ik mijn haar niet was en het gewoon goed nat maak met lauwwarm water (dus gewoon even spoelen), dan wordt het juist dikker.Ik kan inderdaad mijn haren lastiger in model krijgen als ik niet met shampoo was. Als mijn haren kort zijn maakt het niet zo veel uit, maar als het langer is, is het vrij lastig. Maar ik ga dus wel proberen het minder vaak te gebruiken.

MauZ
13 juni 2004, 20:26
Op natuurlijke basis is er denk ik nog wel een goeie shampoo te krijgen:

http://www.bathandbodyproducts.com/info/detailjason119.htm

Hierin zit ook MSM, Rosemary Oil, Apple Cider Vinegar enzo. Wie gaat dit als eerste testen? ;))

Groetjes

Haarmannetje
17 juni 2004, 17:53
Zijn er overigens nog mensen die nu na een poos rozemarijn shampoo gebruik kunnen zeggen dat er iets verbeterd is?

Bij mij is mijn haaruitval nog steeds stabiel. Tijdens het wassen heel weinig. Soms iets meer, soms iets minder en op mijn kussen ligt vrijwel niets. Af en toe een haartje. Ik moet overigens wel zeggen dat de Kastanje shampoo mijn haar dikker doet lijken dan de Rozemarijn shampoo.

cherifo
18 juni 2004, 10:26
Zijn er overigens nog mensen die nu na een poos rozemarijn shampoo gebruik kunnen zeggen dat er iets verbeterd is?

Bij mij is mijn haaruitval nog steeds stabiel. Tijdens het wassen heel weinig. Soms iets meer, soms iets minder en op mijn kussen ligt vrijwel niets. Af en toe een haartje. Ik moet overigens wel zeggen dat de Kastanje shampoo mijn haar dikker doet lijken dan de Rozemarijn shampoo.
Zou dan toch de kastanje shampoo beter zijn dan de rozemarijn shampoo?

pizzacat
18 juni 2004, 14:59
dat hoeft ook weer niet te zijn, misschien heeft de kastanjeshampoo meer een cosmetisch effect en de rozemarijn een regulerend effect.

kabouterplop
18 juni 2004, 16:23
Ik gebruik sinds kort nu de antiroos rozemarijn shampoo van Guhl , werkt prima , haar voelt al stukken beter , maar ja hoe lang zal dat duren , lijkt zelfs beter te werken dan Nizoral ,, met nizoral had ik nog steeds kleine korstjes op mijn hoofdhuid , lijkt met deze shampoo of het helemaal weg is .
wie gebruikt nog meer de rozemarijn shampoo van guhl en ishier vooralsnog tevreden mee ?

derjan
20 juni 2004, 22:50
gebruik het al twee week en het enige wat mijn opvalt is dat mijn hoofdhuid nu meer onstpannen aanvoelt
terwijl ik juist veel last heb van een strak gevoel jeuk en korstjes :D etc

Haarmannetje
21 juni 2004, 00:14
Hoe masseren jullie het in? Hardhandig met de vingertoppen? Of zachtjes masseren? Enzovoort?

peter10
22 juni 2004, 23:08
zijn er meer mensen die merken dat het haar na het gebruik van deze shampoo nogal dun wordt ?

MxK
7 juli 2004, 20:01
Ik gebruik nu sinds 2 dagen ook rozemarijn shampoo, en mijn hoofdhuid en haar voelen heel schoon aan. Echter een paar posts hierboven werd ook al aangegeven dat in de bijsluitervan Weleda geadviseerd wordt het eens in de 4 a 5 dagen gebruiken.

Doen jullie dat ook? Of gebruiken jullie het elke dag?

Haarmannetje
7 juli 2004, 20:04
Ik gebruik nu sinds 2 dagen ook rozemarijn shampoo, en mijn hoofdhuid en haar voelen heel schoon aan. Echter een paar posts hierboven werd ook al aangegeven dat in de bijsluitervan Weleda geadviseerd wordt het eens in de 4 a 5 dagen gebruiken.

Doen jullie dat ook? Of gebruiken jullie het elke dag?
Ik gebruik het iedere dag, ik heb op de website van Weleda gelezen dat het mild genoeg is voor dagelijks gebruik. De bijsluiter verteld volgens mij juist dat je het minimaal om de 4 a 5 dagen moet gebruiken.

Axel
8 juli 2004, 16:29
Hey Haarmannetje,

Hoe ligt het met die Rozemarijn Lotion en die Kastanje schampoo ? Heb je er een goed gevoel bij ?

mjoy
8 juli 2004, 17:07
zijn er meer mensen die merken dat het haar na het gebruik van deze shampoo nogal dun wordt ?

Ik heb deze ervaring ook, na gebruik van de schampoo zijn de haren echt proper maar tegelijk worden ze heel dun en doorzichtig. Pas na een dag of twee worden ze terug wat dikker en minder luchtig.

Haarmannetje
8 juli 2004, 17:27
Hey Haarmannetje,

Hoe ligt het met die Rozemarijn Lotion en die Kastanje schampoo ? Heb je er een goed gevoel bij ?
Het bevalt me nog steeds uitstekend :). Of het nu wel echt werkt tegen haaruitval of niet, ik blijf het gebruiken. Je moet toch een shampoo gebruiken in het leven :).

Axel
8 juli 2004, 17:34
Ik heb deze ervaring ook, na gebruik van de schampoo zijn de haren echt proper maar tegelijk worden ze heel dun en doorzichtig. Pas na een dag of twee worden ze terug wat dikker en minder luchtig.

Idd, daar heb ik ook last van! Kvind het zeer vreemd. Maar ik denk dat het bij mij komt door de toepassing van de minoxidil, na een paar dagen dat gebruikt te hebben worden de haren toch altijd wat vettiger en lijkt er wat meer volume te zijn.

koppiekoppie
17 september 2004, 18:05
amaai heb enkele dagen geleden Weleda Rozemarijn en Weleda Kastanje shampoos gekocht..een dikke vette aanrader mensen!!! Mijn haarverlies is superard geminderd op enkele dagen en het voelt heerlijk aan! wow van een wonderproduct gesproken!

Haarmannetje
17 september 2004, 18:10
Jaja, de haarproducten van Weleda zijn als verborgen schatten :). Ik gebruik al een half jaar zo'n beetje Rozemarijn Shampoo als mijn reguliere shampoo en ik klaag nergens over :).

Tiuri
17 september 2004, 18:10
Thread "weleda is goe!" samengevoegd met al bestaande thread "rozemarijn shampoo".

Colm
18 september 2004, 09:57
Ik gebruik Rozemarijn 2 x per week. De eerste 2 dagen na gebruik zit het haar echt fantastisch! Vol volume en het lijkt wel of er geen enkele sprake van haaruitval is.
Maar op de derde dag is het flink dun en vettig en tel bijna de uren wanneer het weer een wasbeurt krijgt. Zit toch maar te denken om het 3x per week te gebruiken ook al wordt het om de 4 dagen ge-adviseerd.

Haarmannetje
18 september 2004, 11:20
Ik gebruik Rozemarijn 2 x per week. De eerste 2 dagen na gebruik zit het haar echt fantastisch! Vol volume en het lijkt wel of er geen enkele sprake van haaruitval is.
Maar op de derde dag is het flink dun en vettig en tel bijna de uren wanneer het weer een wasbeurt krijgt. Zit toch maar te denken om het 3x per week te gebruiken ook al wordt het om de 4 dagen ge-adviseerd.
Ik zelf gebruik het iedere dag. Dat 4-dagen-advies houdt in dat het om de 4 dagen nog effectief is. Stel je gebruikt het één keer in de week, dan is het 3 dagen niet meer effectief. Vaker dan om de 4 dagen ermee wassen is dus niet erg. Op de website staat dat het ook gewoon geschikt is voor dagelijks gebruik, omdat het heel mild is. Dus die twee dingen moet je even los van elkaar zien (ik weet het, het is wat verwarrend zoals het in de bijsluiter staat): mild genoeg voor iedere dag en maximaal om de 4 dagen gebruiken om het effectief te houden.

ingie
18 september 2004, 17:35
Ook ik heb meegedaan met de rozemarijnshampoohype maar ik kreeg er dus heel erg jeuk van op mijn hoofd!!!! Heb het een paar weken aangekeken maar het werd alleen maar erger. Ik krabde me eigen helemaal de tjingtjang en het werd ook heel snel vettig terwijl ik nog nooit vet haar heb gehad.

Anyhow...de jeuk is nu weg dankzij rooscure :) echt een hele opluchting!

groetjes
Ing

bouman60
1 december 2004, 09:32
Zou de rozemarijn shampoo van Guhl dezelfde werking hebben als die van Weleda? Die van Guhl is een anti-roosshampoo.

jongen25
1 december 2004, 11:24
Ik op mijn beurt heb weer de Rozemarijn Shampoo van De Traay, gekocht in een reformzaak. Er zijn blijkbaar veel verschillende soorten en merken Rozemarijn.

Pieter19
12 december 2004, 19:01
Ik ben vandaag in het kruidvat geweest en gezocht naar Rozemarijn shampoo & Rooscure maar het enige wat ik vond was Botanische Schampoo, ik heb het gekocht omdat het zegt op de voorkant "Verrijkt Met Rozemarijn-Extract" dus telt deze ook voor Rozemarijn shampoo?

Haarmannetje
12 december 2004, 19:15
Ik ben vandaag in het kruidvat geweest en gezocht naar Rozemarijn shampoo & Rooscure maar het enige wat ik vond was Botanische Schampoo, ik heb het gekocht omdat het zegt op de voorkant "Verrijkt Met Rozemarijn-Extract" dus telt deze ook voor Rozemarijn shampoo?
Hoi Pieter, jazeker. Het gaat om de werkzame extractie van rozemarijn. Of dat nu van Weleda is, of van Guhl, of van Botanische shampoo's; dat is geen probleem.

Hey, maar op zondag heb jij lopen winkelen??? Jij godslasteraar ;).

Pieter19
12 december 2004, 19:21
Ahh ok bedankt voor de info haarmannetje

Er zijn hier tijdens de maand December veel winkels open op zondag wegens de feestendagen in deze maand... :rolleyes: :)

niek1224
13 december 2004, 18:37
Ook hier bij geen enkele drogisterij Weleda Rozemarijn shampoo :confused: (Rooscure overigens in overvloed). Heb het maar laten bestellen.

-edit-
Ik heb het bij de DA laten bestellen!

Pieter19
15 december 2004, 22:42
Hey, ik heb dus al enkele dagen Rozemarijn ingebruik en ik moet zeggen tot nog toe is er geen shampoo die mooi effect geeft aan mijn haar. Voor de eerste keer toen ik het gebruikt merkte ik echt al direct dat mijn haar dikker en gezonder leek. Ik raad deze shampoo aan voor iedereen, zelfs mense die graag een goed volume in hun haar willen krijgen is dit een aanrader. Nu ben ik opzoek naar Rooscure maar ik vind echt nergens in een drogisterij dit product. Zou het mogelijk zijn dit product te bestellen bij een Kruidvat winkel?

Greets, Dieter.

jean-bob
16 december 2004, 13:17
Heej mensen

Ik lees hier veel positieve verhalen over de rozemarijn shampoo van weledela, maar hier in het hoge noorden, Groningen, kan ik het in geen enkele drogisterij vinden. Wel zag ik dat er een guhl shampoo is met rozemarijn. Heeft iemand (goede) ervaring met deze shampoo? en is de werking exact hetzelfde als de weledela rozemarijn shampoo?

sigur
16 december 2004, 17:01
Ook ik heb meegedaan met de rozemarijnshampoohype maar ik kreeg er dus heel erg jeuk van op mijn hoofd!!!! Heb het een paar weken aangekeken maar het werd alleen maar erger. Ik krabde me eigen helemaal de tjingtjang en het werd ook heel snel vettig terwijl ik nog nooit vet haar heb gehad.

Anyhow...de jeuk is nu weg dankzij rooscure :) echt een hele opluchting!

groetjes
Ing



Hoi Ingie,
Welke Rozemarijn shampoo heb je geprobeerd? Die van Weleda of die van die van Guhl?

Groetjes van Sigur

Morientes
23 december 2004, 17:41
ik heb zojuist rozermarijn shampo anti roos van GUHL gekocht, strax maar ff gebruiken en kijken of het een goed effect geeft

niek1224
4 januari 2005, 23:05
Sinds 10 december 2004 gebruik ik 1/4 proscar per dag en sinds 18-12-2004 gebruik ik Weleda rozemarijn shampoo als reguliere shampoo en 2X per week rooscure. Nu heb ik het gevoel dat ik veel meer haar verlies tijdens het douchen. Het inwrijven van de shampoo ging met normale shampoo erg zacht, maar met de rozemarijn shampoo lijkt het haar veel stroever en zie ik veel meer haar in mijn handen..... Zal ik stoppen met deze shampoo's? Of is dit normaal?:crybaby:

Haarmannetje
5 januari 2005, 00:27
Niek, het klopt dat de rozemarijnshampoo van Weleda wat stroever is, dat komt door bepaalde bestanddelen denk ik. Maar het is onmogelijk dat enkel door zo'n shampootje meer haar uitvalt. Als je de rozemarijnshampoo niet prettig vindt, dan moet je er gewoon mee stoppen, maar je moet er niet mee stoppen omdat je denkt dat je daardoor meer haaruitval hebt.

jongen25
5 januari 2005, 11:35
Niek, het zou kunnen dat je extra uitval door de proscar komt. 10 December begonnen, zeg je? Wie weet is het de mysterieuze 'shedding'. Ben het met Haarmannetje eens; extra verlies van haren moet je niet enkel aan een shampoo toeschrijven. Tenzij je allergisch bent voor een van de bestanddelen, maar dit merk je dan snel genoeg.

agnes
14 januari 2005, 12:12
hallo mensen,


vraagje over rozemarijn shampoo.

Is dit spul wel goed, want heb overal gelezen dat een ph neutrale shampoo pas goed is voor je haar. Met andere woorden, voldoet deze shampoo wel aan de eis van ph neutraal?

Enne, zeker dat je hierdoor niet meer haaruitval krijg?

agnes (man)

pepi
15 januari 2005, 12:26
hi

waarom halen jullie niet de rozemarijn shampoo niet uit de tuinen. het bevat alleen maar natuurlijke middelen en vitamine b en het mooie is ook dat het geen sls bevat wat schadelijk zou kunnen zijn

agnes
17 januari 2005, 21:22
Rozemarijn shampoo uit De Tuinen bedoel je? Van het merk Weleda toch?

Ron
20 januari 2005, 23:09
hi

waarom halen jullie niet de rozemarijn shampoo niet uit de tuinen. het bevat alleen maar natuurlijke middelen en vitamine b en het mooie is ook dat het geen sls bevat wat schadelijk zou kunnen zijn

Welke bedoel je precies en waar kun je deze halen?

Deckard
20 januari 2005, 23:36
Waarom niet gewoon bij Kruidvat? Of Etos?

Rooscure en rozemarijn shampoo liggen daar gewoon naast elkaar...

Ik heb soms echt het gevoel dat sommigen hier net doen of ze naar Atlantis op zoek zijn.

pepi
22 januari 2005, 19:43
het is van het merk avalon organic
ik gebruik deze shampoo omdat het geen sls bevat

Ron
23 januari 2005, 22:19
het is van het merk avalon organic
ik gebruik deze shampoo omdat het geen sls bevat

Thanks Pepi,

Blijkbaar zijn er toch verschillende rozemarijn shampoo's!!!

littlebig
1 maart 2005, 15:41
Vandaag voor het eerst rozemarijn shampoo van weleda gebruikt, en nu, na deze wasbeurt voelt me haar en hoofdhuid beter aan dan het de laatste 3 jaar ooit heeft gedaan. 100 % zeker dat het geen idee is, het voelt meteen een stuk sterker, rustiger en voller. Al zou het niks aan het uiterlijk van het haar doen dan zou ik het al gebruiken, het voelt zoveel gezonder.
Mensen die het nog niet gebruiken, zeker wel gaan doen, nu weet ik uiteraard niet hoe het is na 10 keer wassen, maar voor mijn gevoel kan dat haast alleen maar beter worden.
TIP!

hoi
7 maart 2005, 00:22
Ik zelf gebruik nu sinds december 2004 Rooscure.. ik heb sowieso geen hergroei.. ik weet ook niet of het haar uitval minder is geworden ik heb hele diepe inhammen.. en mijn vader ook. Hij is nu 45 maar is verder niet kaler aan het worden nu word het wel wat dunner bij hem. Op foto's had hij nog geen inhammen zo vroeg als mij. Maar denken jullie dat als ik rozamarijn er bij pak dat het eventueel voor stabilisatie zorgt.. en eventueel dikkere haren.. hergroei?

Of iets anders wat ik naast de Rooscure kan gebruiken en wat gewoon in de winkel te koop is zonder dat ik naar de dokter hoef?

noname
8 maart 2005, 00:08
Kan iemand mij vertellen welke shampoo ik het beste kan gebruiken bij een vette hoofdhuid?

Alvast bedankt

hopla
8 maart 2005, 11:46
Andastra, ik zie dat je ook van Kortrijk bent. Bij welke dermatoloog ga jij ?

Deckard
8 maart 2005, 19:18
Je moet die rooscure trouwens NIET in je ogen krijgen. Niet te filmen, wat doet dát zeer zeg!:confused:

hoi
30 maart 2005, 17:50
Ik kon er niks over vinden in de begin post, maar waar is dit nu te halen, liefst gewoon winkel?
Hoe duur is het? Hoe vaak/ hoeveel gebruiken?
Alvast bedankt, wil het namelijk langs mijn Rooscure gaan gebruiken.

Al wat kunnen vinden dus Kruidvat of DA.. prijs :)?

AnthonieH
30 maart 2005, 18:37
Al wat kunnen vinden dus Kruidvat of DA.. prijs :)?Het kost ongeveer 8 euro en het is bij de meeste drogisterijketens wel te krijgen (ik haal het bij Etos). Op de verpakking wordt aangeraden om het 2 keer per week te gebruiken. Maar dat is voor als je roos wil bestrijden.

Omdat mijn doel dikker haar is, gebruik ik het dagelijks nadat ik eerst mijn haar met een gewone shampoo heb gewassen. Ik laat het een paar minuutjes intrekken voor ik het uitspoel. Het is een heel klein flaconnetje, maar ik doe er een maand of 3 mee (ben nog bezig aan mijn eerste flaconnetje, ik ben heel zuinig :cool: ).

Ik gebruik het pas 2 maanden, dus kan ik weinig zinnigs zeggen over het effect, maar ik ben in ieder geval tevreden met hoe mijn haar aanvoelt.

hoi
31 maart 2005, 21:33
Ok ja ik wil het ook dagelijks gaan gebruiken, en dan verder 3x per week Rooscure.. doe nu 2x per week. Zal eens kijken als in de stad ben. Hopelijk kan ik met deze combinatie in ieder geval stabilisatie krijgen.

Karin99
3 april 2005, 21:32
Hallo,

ben na meerdere uren het internet af te schuimen terechtgekomen op deze site. Heb last van seborroïsch eczema op de hoofdhuid en blij te zien dat er nog zijn, heb al vanalles geprobeerd, Gel Total, nizoral,... en medicatie omdat er door het vele krabben uiteindelijk infecties waren. Momenteel heb ik een crème met cortizone, helpt een beetje maar niet volledig en zie het niet zitten om mijn ganse leven cortisone te gebruiken. Heb het enkel op hoofdhuid, mijn dermatologe vertelde mij dat het meestal mannen zijn die er last van hebben...kan iemand mij een homeopathisch middel aanraden ? (voor mijn gezicht gebruik ik al een paar jaar de producten Kelual DS, schuimgel om te wassen en dagcrème, dit helpt voor mij). Heb altijd al last gehad van schilfers maar nu is het heel erg, haaruitval e.d.
Bedankt voor de reacties.

Karin

Blue-D
8 april 2005, 20:27
Nou in Rozemarijn Shampoo zit SLES: Sodium Laureth Sulfate en niet SLS: Sodium Lauryl Sulfate. De laatste is een agressieve wasstof, maar volgens Weleda helemaal niet zo agressief dat het schadelijk is voor de haarwortels. De ophef rondom SLS (en SLES) zou een scam zijn. Het wordt in zoveel producten gebruikt en zoveel mensen gebruiken shampoo met SLS en SLES, dat je echt wel veel meer mensen moet zien met schadelijke gevolgen. Dat is niet zo en ook de mensen met heel mooi haar zullen ongetwijfeld producten gebruiken met SLS en SLES.

Maar om er even op terug te komen. Weleda gebruikt dus wel SLES en niet SLS. Volgens hen is SLES heel mild en geschikt voor de gevoelige hoofdhuid. SLS is wat agressiever en daarmee dus minder geschikt voor de gevoelige hoofdhuid.

Hmm ik weet niet of dit werkelijk niet schadelijk is mede omdat Weleda dit beweert! kan het zijn dat de mensen die al zwak haar hebben en haaruitval toch slechter aan toe gaan door SLES en SLS dan mensen die goede genen hebben? en op de site van http://www.weleda.nl/ zit in de ingredienten van Roosmarijn shampoo:
Lauryl glucoside is een synthetische wasactieve stof.
Is dit heel anders dan SLES?

Hebben jullie toch goede resultaten van? en is het beter dan Aloe Vera shampoo zonder SLS of SLES?

peter10
9 april 2005, 18:37
Haarmannetje, waarom ben jij eigenlijk gestopt met het gebruiken van deze shampoo ?

rie
14 april 2005, 01:20
Waarom niet gewoon bij Kruidvat? Of Etos?

Rooscure en rozemarijn shampoo liggen daar gewoon naast elkaar...

Ik heb soms echt het gevoel dat sommigen hier net doen of ze naar Atlantis op zoek zijn.

Nee maar ze kunnen overal wel rozemarijn op de verpakking schrijven.
Ik werk zelf in een slagerij,en daar is alles zogenaamd vers.Maar
ondertussen is het vlees soms 1 week oud.
Dan is de kwaliteit dus niet meer zo goed als dat het vers is.
Dus ik denk dat het er wel aan ligt hoe het in dat flesje is gekomen,
Ik krijg morgen rozemarijn olie van mijn (dokter).
Dit om voor mijn darmflora en mijn gemoedstoestand te stimuleren.
Maar dit was bij haar erg prijzig.Dus zei ik tegen haar dat kan je tog overal kopen!?
Dat kon zeker zij ze maar dan moet het wel van het merk dokter chi zijn.
Anders heeft het dus niet echt de werking wat ze beloven.

Dus ik bedoel maar.En het is geen verkoop tactiek voor haar dat zei het voor me besteld heeft want het is ook elders te koop.

p.s Ik kan vaak moeilijk verwoorden wat ik weet of wil zeggen omdat ik zelf nog niet alles helemaal aan elkaar kan knopen.
Op mijn site staat mijn verhaal met foto's ook duidelijk verteld.
Onder catogorien rechts bovenaan bij dit wil het baasje vertellen.

Deckard
14 april 2005, 09:30
Nee maar ze kunnen overal wel rozemarijn op de verpakking schrijven.


Dat klopt, maar als ik niet meer aan kan nemen dat de dure Weleda Rozemarijn shampoo die ze bij Etos verkopen ook daadwerkelijk goede Rozemarijn shampoo is dan kan ik het net zo goed opgeven.

Waar hebben we anders een keuringsdienst van waren voor?

Tiuri
14 april 2005, 10:24
Ik werk zelf in een slagerij,en daar is alles zogenaamd vers.Maar
ondertussen is het vlees soms 1 week oud.Rie, hoe verenig jij je passie voor honden enerzijds en je werk in een dierenslachthuis anderzijds?

Kretos
14 april 2005, 11:06
Om terug te komen op een oude thread...

Gebruik je na bijna een jaar nog steeds de Rozemarijnshampoo, Haarmannetje? Zo ja, ben je er nog altijd even positief over?

rie
14 april 2005, 17:31
Rie, hoe verenig jij je passie voor honden enerzijds en je werk in een dierenslachthuis anderzijds?

Die vraag werd mij laatst ook al gesteld door iemand.
Ik heb er ook eens over nagedacht.
Ik vind vlees helaas zelf heel lekker.
Ik denk er niet bij na denk ik.
En heb er eigenlijk een eigen denk wijze over.
Als een beest word geslacht(gebeurt niet bij ons!!),
en het lijd niet dan vind ik het goed.Helaas is dat in deze werleld wel anders en lijdt het wel met vervoer enzo.
Dus zou ik eigenlijk moeten redeneren,verbeter de wereld begin bij jezelf.
Maar ik dacht wat maakt het nu uit als ik geen vlees meer eet', er zijn 1000 mensen die het wel nog eten.Maar dan worden er natuurlijk nooit minder beesies voor consumptie gebruikt!!
Ik vind het toch lekker,en vind het leuk werk.

Snap je het nog een beetje?
Sorry als ik mensen hier mee voor het hoofd stoot.

Tiuri
15 april 2005, 13:52
Die vraag werd mij laatst ook al gesteld door iemand.
Ik heb er ook eens over nagedacht.
Ik vind vlees helaas zelf heel lekker.
Ik denk er niet bij na denk ik.
En heb er eigenlijk een eigen denk wijze over.
Als een beest word geslacht(gebeurt niet bij ons!!),
en het lijd niet dan vind ik het goed.Helaas is dat in deze werleld wel anders en lijdt het wel met vervoer enzo.
Dus zou ik eigenlijk moeten redeneren,verbeter de wereld begin bij jezelf.
Maar ik dacht wat maakt het nu uit als ik geen vlees meer eet', er zijn 1000 mensen die het wel nog eten.Maar dan worden er natuurlijk nooit minder beesies voor consumptie gebruikt!!
Ik vind het toch lekker,en vind het leuk werk.

Snap je het nog een beetje?
Sorry als ik mensen hier mee voor het hoofd stoot.Nou nee je stoot me niet tegen het hoofd, maar ik snap geen woord van je verhaal. Je vindt het heel erg dat dieren geslacht worden, je vindt dat verandering bij jezelf begint en toch blijf je er werken.

Mij maakt het niet uit hoor waar jij werkt. Ik doe zelf ook wel eens rare dingen, maar ik zorg er wel voor dat ik het altijd nog naar mezelf kan verantwoorden. Ik heb het idee dat jij dat nu niet meer kan, en dat lijkt me vervelend voor je.

Maargoed, laten we on-topic verder gaan: de rozemarijn-shampoo. :)

Indodani
15 april 2005, 18:55
ik heb vandaag bij kruidvat rozemarijn anti roos shampoo van guhl gehaald.
ik had eerder gelezen dat er "lecithine" in de shampoo zit en dat dat het haar verstevigd maar ik zie het nergens op de flacon staan. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar hoor zoveel positieve reacties dat ik deze shampoo maar heb gekozen. Er waren ook heel veel andere shampoos van GUHL. Ik ga er niet vanuit dat het een wondermiddel is maar hoop wel dat het de haaruitval stabiliseert.

kevin
15 april 2005, 19:24
ik heb vandaag bij kruidvat rozemarijn anti roos shampoo van guhl gehaald.
ik had eerder gelezen dat er "lecithine" in de shampoo zit en dat dat het haar verstevigd maar ik zie het nergens op de flacon staan. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar hoor zoveel positieve reacties dat ik deze shampoo maar heb gekozen. Er waren ook heel veel andere shampoos van GUHL. Ik ga er niet vanuit dat het een wondermiddel is maar hoop wel dat het de haaruitval stabiliseert.

Geen enkele shampoo is er toe instaat op haaruitval te stabiliseren...

Justagirl
18 juli 2005, 23:01
Ben erg benieuwd wie er nu nog deze shampoo's gebruikt en de ervaringen etc,
Is het nog steeds zo goed?!

Ikzelf heb de kastanje shampoo gekocht, maar mijn haar voelt erg stug en allesbehalve zacht....
Dus mischien toch eens de rozemarijn shampoo proberen!
Ben erg benieuwd naar verhalen van bijvoorbeeld haarmannetje etc die toen hierover gepost hebben!!

Liefs Daphne

cees
18 juli 2005, 23:23
Ik gebruik al een tijdje rozemarijn shampoo en ik vindt het goed spul, niet dat het veel helpt tegen je aga, maar het is wel geod en gezond voor je hoofdhuid! Heb ook een tijdje rooscure shampoo gebruikt, maar ondervond geen verbetring en omdat dar een conditioner in verwerkt zit, kreeg ik heel slap en futloos haar, omdat m'n haar best lang is!

Guoy
19 juli 2005, 00:22
Heh? Zou een conditioner er juist niet voor moeten zorgen dat je haar juist NIET slap en futloos wordt? Mijn haar wordt er namelijk ook slap van, wat ik vrij vreemd vond aangezien er een conditioner in zat verwerkt!

Deckard
19 juli 2005, 07:36
Hey Guoy, Donnie Darko is briljant.

Ik gebruik zelf geen andere shampoo meer behalve rozemarijn (en rooscure). Of het werkt weet ik nog niet maar het ruikt wel lekker, niet zo geparfumeerd als andere shampoos.

ycelik
19 juli 2005, 12:14
Ik krijg juist volume door rooscure met dat stijle haar van mij.
En het is ook nog lang bij mij.

Pantau
27 juli 2005, 00:00
Ik heb trouwens nog een shampoo(en andere haar middeltjes) ontdekt bij ''de tuinen'': ''Thicker fuller hair'' genaamd.

Goed spul!

Haarmannetje
27 juli 2005, 07:36
Pantau, werkt dat dan echt? Wordt het haar er cosmetisch dikker van?

Pantau
27 juli 2005, 14:09
Pantau, werkt dat dan echt? Wordt het haar er cosmetisch dikker van?

Yep.

Vooral de thickening serum werkt best goed. De rest, zoals de conditioner en de gel, heb ik nog niet geprobeerd. Het spul is trouwens best duur maar je doet er vrij lang mee(maandje of 3-4).

Mark82
29 juli 2005, 21:39
Gebruik je het elke dag Pantau? Volgens mij is er een soortgelijk middel genaamd "American Crew" op de markt. Ervaring met dit product?

Pantau
30 juli 2005, 13:37
Gebruik je het elke dag Pantau? Volgens mij is er een soortgelijk middel genaamd "American Crew" op de markt. Ervaring met dit product?

De z.g.n. thickening serum gebruik ik nu elke dag. Bij het wassen wissel ik van shampoo. Rooscure ben ik mee gestopt omdat het eigenlijk ter ondersteuning van dht blokkers is(bijwerkingen van b.v. Fina).

"American Crew" nog niet van gehoord.

sarahxxx
30 juli 2005, 20:08
Ik heb trouwens nog een shampoo(en andere haar middeltjes) ontdekt bij ''de tuinen'': ''Thicker fuller hair'' genaamd.

Goed spul!


Ik heb deze gisteren ook gekocht, en het is voor mij de beste shampoo die ik in tijden gebruikt heb, echt wel :) Haren glanzen mooi, makkelijker doorkambaar, en dat zonder conditioner.
Het "pluisjes"-effect van mijn haren is een stuk verminderd, het hangt meer door naar mijn gevoel, dus misschien klopt het wel voor een stuk dat je haren er cosmetisch dikker van lijken... Wel nog geen idee hoe mijn haren er morgen gaan uitzien, misschien zou het wel kunnen dat ze iets vlugger vet worden in vergelijking met de rozemarijnshampoo.

Ik ben er alleszins tevreden mee - tot nu toe zeg ik wel ;) - ; ik ga deze afwisselen met de rozemarijnshampoo en Nizoral.

Mark82
31 juli 2005, 02:23
De z.g.n. thickening serum gebruik ik nu elke dag. Bij het wassen wissel ik van shampoo. Rooscure ben ik mee gestopt omdat het eigenlijk ter ondersteuning van dht blokkers is(bijwerkingen van b.v. Fina).

"American Crew" nog niet van gehoord.

Vince001 gebruikt het blijkbaar :http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3597&highlight=American+Crew

http://www.americancrew.com/products/thickening_lotion.htm

Ik zie dat je Couvre gebruikt, wat zijn je beweegredenen geweest om niet voor toppik te kiezen? Het lijkt me moeilijk om het haar in model te krijgen na het aanbrengen van Couvre. Met toppik breng je het haar in model en spray je.

Pantau
1 augustus 2005, 11:13
Ik ben er alleszins tevreden mee - tot nu toe zeg ik wel ;) - ; ik ga deze afwisselen met de rozemarijnshampoo en Nizoral.

In thicker fuller hair shampoo zit trouwens ook rozemarijn.

Ik zie dat je Couvre gebruikt, wat zijn je beweegredenen geweest om niet voor toppik te kiezen? Het lijkt me moeilijk om het haar in model te krijgen na het aanbrengen van Couvre. Met toppik breng je het haar in model en spray je.

Couvre en Toppik zijn beide geen geweldige produkten. Het is toevallig dat couvre voor mij persoonlijk beter werkt. Ook makkelijker aan te brengen. Het haar in model brengen is geen probleem. Maar het is uiteindelijk een cosmetisch hulpmiddeltje waar je je vanaf moet vragen of je er wel aanvast wilt zitten. Je raakt er namelijk aan gewend en je gaat niet meer zonder de deur uit.

ietsmethaar
30 juni 2006, 07:09
Deze thread zou pas echt compleet zijn als de aandrijver van dit onderwerp, Haarmannetje, nog zou vertellen of hij het nog steeds gebruikt of waarom hij eventueel is gestopt. Peter10 en Kretos hebben dit ook al gevraagd. Een antwoord is nog niet gekomen.

Haarmannetje
3 juli 2006, 19:52
Bij deze mijn antwoord:

Ik ben destijds met de rozemarijn shampoo begonnen omdat ik had gelezen dat het een bloedcirculerende werking heeft. Hiermee hoopte ik een extra ondersteuning te bieden voor de stimulering van de haargroei en het tegengaan van AGA. Ik heb de shampoo (van Weleda overigens) altijd als een goede shampoo ervaren, maar tegelijkertijd ook een relatief dure. Daarbij komt dat in het geval van AGA je uiteindelijk toch weinig hebt aan een kruidenshampootje. Uiteindelijk kwam ik voor mijzelf tot de conclusie dat, met betrekking tot de bestrijding van AGA, ik net zo goed een normale shampoo kan gebruiken en het geld dat ik overhou aan het niet aanschaffen van de Weleda rozemarijn shampoo beter kan investeren in effectieve middelen tegen haaruitval.

Kortom:
Het is een goede en lekkere shampoo, maar relatief duur en eigenlijk onzinnig in de strijd tegen AGA.

inham
3 juli 2006, 23:42
yO,


Als stress het kaalheidsproces bevorderd. En deze shampoo heeft een positieve werking tegen stress.

Dan is het toch ook positief voor je haar.

PS ik dacht altijd dat haaruitval door stress na verloop van tijd in een "minderstressige perioide" weer terug groeit. En dat dat voorderest niet zo gruwelijk veel uitmaakt.

Roeltje
15 oktober 2006, 03:02
Het plan hierbij is overigens de volgende. Rozemarijn shampoo heeft een bewezen bloed circulerende werking. Het schijnt de hoofdhuid een tijd lang erna nog zo te prikkelen, dat er veel bloed komt. Dit op zich is al een heel goed iets om premature kaalheid te voorkomen/vertragen.

Maar vervolgens ga ik er vanuit, dat de door mij ingenomen vitaminen en mineralen enzovoort dus op die manier ook makkelijker de hoofdhuid bereiken, zoals MSM bijvoorbeeld.

Ik ben benieuwd. Ik ga deze puur natuur manier echt proberen en hopelijk met goede resultaten. Uiteraard zal ik die resultaten hier posten.

klopt. wat je ook kan doen is wat jojoba olie bij de shampoo doen en dan wassen. jojoba olie dringt tot diep in de hoofdhuid door en neemt de shampoo mee waardoor die beter werkt. k ga alles wat k in me haar smeer ( knoflook, aloe vera, shampoo etc) samen met jojoba olie mengen om het lekker te late werken

tellmemore
16 oktober 2006, 22:52
klopt. wat je ook kan doen is wat jojoba olie bij de shampoo doen en dan wassen. jojoba olie dringt tot diep in de hoofdhuid door en neemt de shampoo mee waardoor die beter werkt. k ga alles wat k in me haar smeer ( knoflook, aloe vera, shampoo etc) samen met jojoba olie mengen om het lekker te late werken

jajabah heb je enige fundament voor deze uitspraken?!? Iets van een verwijzing naar een website of wat dan ook?

Roeltje
17 oktober 2006, 18:24
jajabah heb je enige fundament voor deze uitspraken?!? Iets van een verwijzing naar een website of wat dan ook?

http://64.233.183.104/search?q=cache:ShGEyLX2neAJ:www.aroma-atelier.be/basisolien.htm+jojoba+olie+dringt+diep+huid&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=2

'' Bio Jojoba olie 100 ml 14€
Werkt stimulerend en regenerend op de huid. Jojoba-olie heeft als eigenschap dat ze zeer snel diep in de huid dringt. Ze verzorgt en voedt de huid en maakt haar zacht als zijde.
Al deze eigenschappen maken jojoba olie tot een ideale basisolie voor gezicht - en huidolie.

De verzorgende jojoba olie maakt ook het haar sterker, mooier en laat het stralen van vitaliteit. Jojoba olie voedt de epidermis en stimuleert de vochtopname door de cellen.
Deze olie dringt snel door in de huid en maakt deze zacht, soepel en zeker niet vet. ''

dus als je t samen met iets anders gebruikt, lijkt het mij dat het beter werkt

tellmemore
17 oktober 2006, 19:17
http://64.233.183.104/search?q=cache:ShGEyLX2neAJ:www.aroma-atelier.be/basisolien.htm+jojoba+olie+dringt+diep+huid&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=2

'' Bio Jojoba olie 100 ml 14€
Werkt stimulerend en regenerend op de huid. Jojoba-olie heeft als eigenschap dat ze zeer snel diep in de huid dringt. Ze verzorgt en voedt de huid en maakt haar zacht als zijde.
Al deze eigenschappen maken jojoba olie tot een ideale basisolie voor gezicht - en huidolie.

De verzorgende jojoba olie maakt ook het haar sterker, mooier en laat het stralen van vitaliteit. Jojoba olie voedt de epidermis en stimuleert de vochtopname door de cellen.
Deze olie dringt snel door in de huid en maakt deze zacht, soepel en zeker niet vet. ''

dus als je t samen met iets anders gebruikt, lijkt het mij dat het beter werkt

Euh wat een goede link... NOT naast dat stukje waar jij naar verwijst kan je er ook gelijk je chakera laten fixen, lichtwezen meesteressences, engelen en edelsteentherapie doen.....

Om terug te komen op de 'feiten' het tekstje spreek alleen over de eigenschappen die jojobah olie bezit en dat jojobah olie doordrinkt in de huid niet een of andere stof die je erbij voegt.....

Ander zou jojobah olie toch allang ondekt zijn als het vehikel voor spiro, minodixil etc..