PDA

View Full Version : Haartransplantatie+HM


Roland
6 mei 2004, 21:32
In het kort even mijn weloverdachte visie over een haartransplantatie, zoals ik deze zelf ook een heb laten doen. De chirurgen zeggen namelijk allen dat het opnieuw verdeelde haar van achter het hoofd NOOIT meer uitvalt. "Kijk maar naar de achterkant van het hoofd, daar blijft namelijk bij bijna iedereen zijn haar staan."

Bullshit, inmiddels weten we dus(van mij, Francis, Henk en anderen) dat dit niet waar is. Ook de getransplanteerde haren vallen op den duur uit. Volgens mij ligt het namelijk niet aan de haarwortel of deze wel of niet uitvalt/afsterft, maar aan het GEBIED waar hij zich in bevind. En bij de meesten is het dus op de inhammen waar zich al vroeg en veel haaruitval vertoont. Een 'haaronvriendelijke zone' zeg maar. En het lelijke van zo'n HT/HM is dus, dat de huidige haren in die zone éérder uitvallen dan de opnieuw geplaatste, daar deze al langer worden aangevreten door DHT. Maar ook de nieuwe haren zullen het op den duur begeven, en dan blijf je zitten met een paar sprietjes, en voor de rest gaatjes.

De conclusie is dus dat ook de haren die vanachter uit het hoofd hiernaartoe worden verplaatst, OOK op den duur weer gewoon het slachtoffer worden van de DHT daar, en OOK weer uitvallen. Dus heeeeeeeeel die HT-theorie valt hierbij gewoon in duigen! Het is gewoon niet mogelijk om haren te verplaatsen van achter naar voor, omdat deze haren OOK gewoon weer uitvallen!

Ditzelfde verhaal gaat dus helaas ook op voor HM. Ook deze haren zullen op den duur weer uitvallen. Het wachten is dus op een middel dat de complete haaruitval stopt(OOK op de inhammen, daar velen nog denken dat minox en fina hiervoor helpen:Bullshit, lees bijsluiter), en vóór dat dat middel er is heeft het absoluut geen enkele zin een HT of HM uit te laten voeren.

Roland

Skinner
7 mei 2004, 00:09
Zo, dat is nogal een heftige uitspraak.
Ik heb al 9 jaar getransplanteerde haren op m'n hoofd en het zit er nog allemaal.

Kan het niet zo zijn dat in jullie geval de haren zijn weggenomen op of boven de haargrens van lichaamshaar-DHT gevoelig haar, waardoor de getransplanteerde haren toch gevoelig zijn voor DHT? Waar zit bv je litteken?

Btw, ik heb net (1 week geleden) weer 1800 impulsen laten zetten.

Henk
7 mei 2004, 06:41
Ikzelf vind een ht ook niks, maar die van mij zijn trouwens niet uitgevallen. Ik heb wel eens van anderen gehoord dat dat is gebeurd. O.a Veens, maar bij hem heb ik echt de indruk dat ze de haren te hoog weggesneden hebben.

Dead simple
7 mei 2004, 09:40
Dat van die inhammen die nooit weer dichtgroeien geloof ik geen snars van, bij mij ZIJN ze onder invloed van finasteride al weer aan het dichtgroeien..

En nu jij weer ;)

Roland
7 mei 2004, 15:05
Owkay, enkele reacties. Hier wil ik wel op reageren:


Ik heb al 9 jaar getransplanteerde haren op m'n hoofd en het zit er nog allemaal.
Ik zou graag willen weten hoe oud jij inmiddels bent, hoe oud je was toen je een HT liet doen, en hoe oud je was toen je merkte dat je kaal werd. Mijn theorie zou hier wel op aan sluiten namelijk dat het bij je 'echte' haren waarschijnlijk ook ontzettend lang heeft geduurd daar deze uit begonnen te vallen, voordat welgezegd de wortel 'op' was. Tel wel dat de haren op je voorhoofd al wel tien of 15 jaar kunnen zijn aangevreten door DHT voordat ze er uiteindelijk de brui aan gaven. Ik zie zelf bij mijn HT-haren dat ze dunner aan het worden zijn, en dat al na 3 jaar. Je hebt toevallig geen foto's van je vorige HT na 9 jaar?



Kan het niet zo zijn dat in jullie geval de haren zijn weggenomen op of boven de haargrens van lichaamshaar-DHT gevoelig haar, waardoor de getransplanteerde haren toch gevoelig zijn voor DHT? Waar zit bv je litteken?
Mijn litteken zit precies vanover mijn linkeroor tot aan juist boven mijn nek, dus daar zit het hem niet in. De haren rondom mijn litteken zijn nog de dikste haren die ik ooit gezien heb. En ik zie dat jij het de grens 'lichaamshaar/DHT-gevoelig haar' noemt. Denk je nou echt dat die haren achter op je hoofd anders zijn als die op je kruin of op je inhammen(aanvankelijk)? Tuurlijk niet! Maar dat ze uitvallen ligt gewoon aan het gebied waar ze in 'opgroeien'..
Maar ik zou deze vraag anders ook wel eens door Francis beantwoord willen zien.



Dat van die inhammen die nooit weer dichtgroeien geloof ik geen snars van, bij mij ZIJN ze onder invloed van finasteride al weer aan het dichtgroeien..
Je zult er ongetwijfeld enkele maanden, misschien een paar jaar plezier van hebben. Hierna werkt de fina niet meer en gaat het proces weer gewoon door/aggresiever. Dus fina mag een mooie tijdelijke oplossing worden genoemd, het is absoluut niet consistent. Denk eraan dat je wel eens oud kunt worden, heel oud. Denk niet dat fina je de hele weg gaat helpen. De gok op een HT toch wagen en hopen op een nieuw middel na het aflopen van je fina-tijd is ook link: we hebben nog steeds niks dat 100% werkt(afgezien van wat dons, wat ik zelf ook ervaar). Je inhammen zijn nu voor jou mooi dichtgegroeid, met een HT moeten ze dat ook gewoon absoluut BLIJVEN! En anders ben je alsnog op den duur de lul met dat geverticuteerd gazon op je hoofd.


Dus, ik vind de opmerkingen die geplaatst zijn goed, maar nog steeds niks wat mij van dat standpunt af kan brengen, eerlijk gezegd.

Hopende op iemand die het tegendeel kan bewijzen!

Grt,
Roland

Skinner
7 mei 2004, 16:44
Owkay, enkele reacties. Hier wil ik wel op reageren:



Ik zou graag willen weten hoe oud jij inmiddels bent, hoe oud je was toen je een HT liet doen, en hoe oud je was toen je merkte dat je kaal werd. Mijn theorie zou hier wel op aan sluiten namelijk dat het bij je 'echte' haren waarschijnlijk ook ontzettend lang heeft geduurd daar deze uit begonnen te vallen, voordat welgezegd de wortel 'op' was. Tel wel dat de haren op je voorhoofd al wel tien of 15 jaar kunnen zijn aangevreten door DHT voordat ze er uiteindelijk de brui aan gaven. Ik zie zelf bij mijn HT-haren dat ze dunner aan het worden zijn, en dat al na 3 jaar. Je hebt toevallig geen foto's van je vorige HT na 9 jaar?

Ik ben 36, mijn eerste HT was dus rond m'n 27 ste. Ik begon rond m'n 20ste inhammen te krijgen en een dunne kruin. Het kalingsproces heeft bij mij dus zo'n 5-10 jaar in beslag genomen, het meeste oorspronkelijke haar is nu inmiddels dus verdwenen voor en op de kruin.
Ik heb geen foto's

Mijn litteken zit precies vanover mijn linkeroor tot aan juist boven mijn nek, dus daar zit het hem niet in. De haren rondom mijn litteken zijn nog de dikste haren die ik ooit gezien heb. En ik zie dat jij het de grens 'lichaamshaar/DHT-gevoelig haar' noemt. Denk je nou echt dat die haren achter op je hoofd anders zijn als die op je kruin of op je inhammen(aanvankelijk)? Tuurlijk niet! Maar dat ze uitvallen ligt gewoon aan het gebied waar ze in 'opgroeien'..
Maar ik zou deze vraag anders ook wel eens door Francis beantwoord willen zien.

Ik denk niks want ik ben geen dermatoloog, ik neem dat op z'n hoogst aan. Ik kan me niet voorstellen dat dermatologen zo'n grote fout zouden maken, of vals voorlichtingen of dat niemand (artsen) hier een woord over zou reppen.
De geschiedenis van de HT gaat lang genoeg terug voor betrouwbare en relevante testresultaten, dus daar ligt het ook niet aan, wat overigens niet betekend dat ik twijfel aan het geen wat je zegt, maar misschien is er een andere oorzaak? Je kan niet zonder onderzoek zomaar stellen dat het aan de groeiomgeving ligt en niet aan de soort haarwortels, een interessante theorie is het wel.

Mijn getransplanteerde haren zitten er nu dus al 9 jaar, en zijn niet dunner of minder in aantal geworden, niet dat ik ze geteld heb ;)

Het tegendeel kan misschien worden bewezen door mensen die erg lang geleden een HT hebben ondergaan.
We zouden eigenlijk een oproep moeten doen aan seniore HT'ers.

Roland
7 mei 2004, 16:59
Ja, maar als ik het dan eens bekijk. Je was dus 27 toen je je eerste HT liet doen. Die haren hebben dus 27 jaar in een 'haarvriendelijke zone' geleefd. Geen aantasting van DHT, en voldoende vitaminen en voedingstoffen om te kunnen groeien tot sterke stevige haren/wortels. Je voorste haren begon je kwijt te raken op je 20ste. Deze haren hebben dus als 5-10 jaar in een 'haaronvriendelijke zone' geleefd. Het is wel zo dat je rond je twintigste een kalingsdip krijgt, en later nog een of enkele. Ik denk dus dat jou 'nieuwe' haren aardig opgewassen zijn geweest tegen de huidige aanvallen van DHT. Maar ik ben benieuwd hoe deze zich na je 40/45ste nog behouden.

En wat betreft de theorie van HT's. zover gaat deze nog niet terug dat je echt mensen hebt die hem bijvoorbeeld al 40 jaar hebben ofzow. Ik denk dat deze langetermijnresultaten zwaar tegen gaan vallen(that is, zonder dat er de komende tijd een middel word ontwikkeld wat een complete stop/hergroei bewerkstelligd.

Roland

Dead simple
8 mei 2004, 10:15
Je zult er ongetwijfeld enkele maanden, misschien een paar jaar plezier van hebben. Hierna werkt de fina niet meer en gaat het proces weer gewoon door/aggresiever. Dus fina mag een mooie tijdelijke oplossing worden genoemd, het is absoluut niet consistent. Denk eraan dat je wel eens oud kunt worden, heel oud. Denk niet dat fina je de hele weg gaat helpen. De gok op een HT toch wagen en hopen op een nieuw middel na het aflopen van je fina-tijd is ook link: we hebben nog steeds niks dat 100% werkt(afgezien van wat dons, wat ik zelf ook ervaar). Je inhammen zijn nu voor jou mooi dichtgegroeid, met een HT moeten ze dat ook gewoon absoluut BLIJVEN! En anders ben je alsnog op den duur de lul met dat geverticuteerd gazon op je hoofd.



Je beweert dat nu wel, maar kun je dat ook onderbouwen? Waar heb je gelezen dat fina maar een aantal jaren zal werken?

MvG

Dead

Roland
8 mei 2004, 20:17
Dan kijk dit forum zelf maar even rond want ik heb geen zin/tijd om heel die quotes op te gaan zoeken. Maar 't barst ervan

Roland

Henk
8 mei 2004, 21:20
Bij de meesten wordt volgens mij de werking van finasteride na een jaar of vijf minder. En niet bij iedereen werkt finasteride zoals het hoort.
Dus het is eigenlijk link om een haartransplantatie te laten doen en daarna maar te gokken dat finasteride bij jouw wel werkt. Want als het niet werkt, dan staan die getransplanteerde haren na verloop van tijd behoorlijk alleen.

Freak of Nature
9 mei 2004, 18:46
Dat van die inhammen die nooit weer dichtgroeien geloof ik geen snars van, bij mij ZIJN ze onder invloed van finasteride al weer aan het dichtgroeien..

huidige status: NW 3,2
finasteride sinds 1-4-04


Hmmm... fina sinds 1-4-04 en nu al dichtgroeien?! :rolleyes:
Kan dus niet he, maar dat had je ook kunnen weten wanneer je je iets meer in de materie verdiept zou hebben...

Pat
10 mei 2004, 11:38
Denk dat er wel wat mensen nieuwsgierig zijn waar je de HT hebt laten doen. Als je het 9 jaar terug gedaan hebt en er nu weer een gaat doen ben je blijkbaar wel tevreden (en dat zijn er niet veel).
Ik vertrouwe er trouwens op dat jij niet een stagiar bent die al een jaar of 5 stage loopt bij een HT kliniek... ;)

Skinner
10 mei 2004, 12:03
Denk dat er wel wat mensen nieuwsgierig zijn waar je de HT hebt laten doen. Als je het 9 jaar terug gedaan hebt en er nu weer een gaat doen ben je blijkbaar wel tevreden (en dat zijn er niet veel).
Ik vertrouwe er trouwens op dat jij niet een stagiar bent die al een jaar of 5 stage loopt bij een HT kliniek... ;)

Ik heb er 1,5 week geleden 1700 in laten "schieten" bij Laser Aesthetic.

9 jaar geleden ben ik bij Medisch Centrum 't Gooi geweest, en ben idd tevreden met het resultaat. Ik heb nu voor LA gekozen omdat die meer in één keer konden herverdelen.

Ik ben idd geen gecamoufleerde klantenwerver van LA ;)

Roland
11 mei 2004, 09:28
Foto's aveelabbel?

Skinner
11 mei 2004, 10:29
Foto's aveelabbel?

Zal er wel ff een paar maken deze week.

Skinner
13 mei 2004, 17:41
Ok hier mijn foto;

De nieuwe transplantaten aan de voorkant zijn nog net zichtbaar, korstjes en nieuw getransplanteerde haren vallen er al weer af.
Het haar wat zichtbaar is aan de voorkant is van de 1e HT

Skinner
13 mei 2004, 17:46
Nu het grote werk, de bovenkant: waar het aardig kaal is geworden en de nieuwe transplaten zichtbaar zijn ivm korstjes:

2e HT nu 2 weken geleden

Mailman
13 mei 2004, 18:35
Hey Skinner ziet er netjes uit. Weet je ook wat de verdeling ongeveer is tussen de haartjes die zijn bijgezet aan de voorkant t.o.v. de achterkant? Mag ik ook vragen wat je voor deze behandeling betaald hebt? Is dit nou je 2e of 3e HT?

Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.

dizzy
13 mei 2004, 18:36
Hoi skinner .
Ja het is nog vers he,
Hoeveel heb je er in totaal laten doen? Ben je hiervoor ook al eens geweest?
succes verder en gr van dizzy.

Skinner
13 mei 2004, 19:19
Ik heb al een 1e HT gehad (800/900 impulsen, aantal weet ik niet precies meer) al mijn haren van de voorkant zijn van die 1e HT, het eigen haar is daar zo goed als weg.

Nu (2e)heb ik er zo'n 1700 gehad, waarvan een paar (100/200?) nog aan de voorkant zijn gezet, daar waar het nog een beetje rood is, dus half tussen de haren van de 1e HT en iets daarvoor om het front wat naar voren te halen.

Ik weet niet precies de verhoudingen, maar zal er niet ver naast zitten.

Skinner
13 mei 2004, 19:20
De rest ca. 1500 of 1600 zitten bovenop:

De 2e kostte me € 10300.

Mailman
13 mei 2004, 19:28
De dichtheid van de 800 a 900 aan de voorkant vind ik zeer zeker niet slecht!

Skinner
13 mei 2004, 21:47
De dichtheid van de 800 a 900 aan de voorkant vind ik zeer zeker niet slecht!


Ja ben er dan ook tevreden mee, hopelijk slaat de bovenkant ook zo goed aan ;)

Francis
29 mei 2004, 20:21
Denk je nou echt dat die haren achter op je hoofd anders zijn als die op je kruin of op je inhammen(aanvankelijk)? Tuurlijk niet! Maar dat ze uitvallen ligt gewoon aan het gebied waar ze in 'opgroeien'..
Maar ik zou deze vraag anders ook wel eens door Francis beantwoord willen zien.
Hierbij nog even mijn reactie op de originele vraag/posting...:
Ik heb 2 haartransplanties laten uitvoeren (één in 2000 en de andere in 2002) en ik heb beduidend minder haar over nu na de tweede keer dan dat ik had na de eerste transplantatie. Mogelijke oorzaken:

1/ Na de eerste HT had ik nog vrij veel gewone normale haren die met verloop van tijd zijn uitgevallen en misschien mede beschadigd zijn tijdens de uitvoering van de tweede HT.
2/ De getransplanteerde haren van de eerste keer zijn beschadigd tijdens de tweede HT en zijn hierdoor uitgevallen.
3/ De theorie van Roland klopt en getransplanteerde haren zijn ook gevoelig aan DHT wanneer ze in een DHT-rijk gebied worden geplaatst...

Naar mijn mening kan ik stelling 1 zo goed als uitsluiten. Veel haar had ik niet meer over toen ik mijn eerste HT onderging en zeker niet meer op de inhammen (waar ik ook een verschil zie in volume tussen de eerste en de tweede keer).

Stelling 2 lijkt me het meest aannemelijke, alhoewel de chirurg zelf beweert dat zoiets uitgesloten is (wat had je anders verwacht?).

Ik hoop echt dat de theorie van Roland niet klopt, maar ik heb toch zo ook mijn twijfels. Indien het zo is, is er inderdaad geen enkele effectieve oplossing - ook de huidige medicijnen beiden dan geen oplossing meer...
Vermits dat HM ook op de theorie berust dat haren acheraan het hoofd niet DHT-onderhevig zijn, zou dus betekenen dat ook HM niet effectief is... Bij HM echter zou je bijvoorbeeld (onder garantie) wel opnieuw een nieuwe sessie kunnen laten uitvoeren als je zou merken dat het gekloonde haar alsnog wegvalt...

Roland
1 juni 2004, 15:33
Hoi Francis,

ja ik hoop ten eerste zelf ook dat mijn theorie niet klopt, maar zover als ik het kan zien klopt deze wel. Ook bij dat verhaal van Skinner. De enigste manier om kaalheid permanent op te lossen is doordat er een middel wordt uitgevonden wat haaruitval ECHT tegengaat. En dan zou een eventuele HT/HM op z'n plaats kunnen zijn. Maar totdan blijf je volgens mij houden dat je terug zult moeten blijven komen om telkens weer die correctie uit te moeten laten voeren.

Roland

Skinner
6 september 2004, 14:05
Ik zal deze week eens wat nieuwe foto's maken van de 1e haartjes die nu beginnen door te komen. Het heeft zeker 4-4,5 maanden geduurd voordat de nieuwe haren zichtbaar werden. Nu lijkt het echt opgang te komen, maar of het dekkend wordt moet ik afwachten, daar is het nog te vroeg voor.

Mailman
6 september 2004, 15:06
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat van je 1800 impulsen. De kruin is ook behoorlijk behandeld zie ik. Bewuste keuze? Wanneer ik een tweede behandeling zou laten doen, ongeveer hetzelfde gebied als bij jou Skinner, zal ik alles naar boven willen laten 'halen'.

Skinner
6 september 2004, 15:37
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat van je 1800 impulsen. De kruin is ook behoorlijk behandeld zie ik. Bewuste keuze? Wanneer ik een tweede behandeling zou laten doen, ongeveer hetzelfde gebied als bij jou Skinner, zal ik alles naar boven willen laten 'halen'.

Ja ik wilde m'n kruin ook meepakken. Mijn haarkrans zit gelukkig vrij hoog, dus de meeste uitval zal ik wel gehad hebben, dus ik denk dat ik het aardig op kan vullen. Ik ben erg benieuwd hoe dicht het uiteindelijk gaat worden, het is iig leuk te zien dat (bijna) elke graft aanslaat.