PDA

View Full Version : hair extensions


jannet
9 mei 2004, 18:33
Ik zit al een tijdje na te denken over hair extensions. Ik heb denk ik nog genoeg haar om het aan vast te maken. Ik zou zo graag lang haar willen hebben maar dat is onmogelijk door mijn TTM-gedrag. Ook heb ik het idee dat ik minder zal gaan trekken als mijn haar door middel van extensions langer zou zijn. Ik ben benieuwd of iemand dit al geprobeerd heeft.
Groetjes van Jannet

Katty
9 mei 2004, 22:21
Hier heb ik ook al eens over nagedacht...
MAAR: het is erg duur... en stel dat je aan dat haar ook plukt?
Al dat geld lijkt me eraan voor de moeiet dan :s
Waar ik wel al aan gedacht heb zijn van die valse vlechtjes zoals bij afrikanen, of dreadlocks?
Dan kan je moeilijker aan je echte haar aan denk ik & kan je ook niet/moeilijk plukken...

Yet
11 mei 2004, 09:55
hallo, Helaas heb ik geen tip ofzo, maar ik zou het ook willen uitproberen maar eerst moet mijn eigen haar goed aangegroeid zijn (ivm een haartransplantatie) en dan ben ik van plan om het ook te laten doen. Voor mij geldt het pas over een langere tijd dus ik zou ook graag van jullie willen vernemen waar en hoe je het heb laten doen.
Groetjes van mij, ;)

Yet
14 mei 2004, 12:32
Ik heb 2 afspraken staan waarvan de 1ste vanavond is, ik ga nl naar de kapper voor een consult (morgen heb ik de andere afspraak een ander soort haaraanvulling) Ze gaan kijken of hairextensions een optie is voor me, ivm mijn HT. Voor de kinderen kom ik wel bij een kapsalon maar voor mijzelf.... is echt al JÁREN geleden!! (vandaar dus ook mijn lange haar en puntjes knipte ik alijd zelf) Ben dus een tikkeltje nerveus.....maar goed, ik denk maar zo heb pas nog een HT laten doen dus dit is PIECE OF CAKE, toch?!

Jente
3 juni 2004, 10:15
Ik ben gaan informeren voor extensions. Ik dacht dat het goed zou zijn als camouflage: mijn hoofd is bovenop nogal kaal en ik dacht als er opzij meer haar zou zijn, ik het over de kale plek heen zou kunnen leggen (zoals oude kale mannen ook altijd doen, wat een vriend van mij de 'oost-west-techniek' noemt). Maar dat blijkt geen oplossing voor mij. Volgens de kapper zou je dan de bevestiging van de extensions zien zitten. Ze dienen eerder om je haarbos volumineuzer of langer te maken en zijn niet zo geschikt voor dat soort camouflage, toch zeker niet zo bovenop je hoofd. Ik wist ook niet dat extensions zoveel onderhoud en voorzichtigheid vragen. Oppassen met borstelen, geregeld naar de kapper voor als je eigen haar gegroeid is omdat ze dan gaan zakken, e.d. Bovendien heb ik er veel te fijn en te glad haar voor: ze zouden er makkelijker uitglijden. En het is duur: 5 euro per extension. Ik ga het dus niet doen. Ik zoek een andere oplossing (bv. haarwerkje) samen met die kapper. Hij is heel hulpvaardig, discreet en vriendelijk, dus ik heb er alle vertrouwen in. Ik ga er vandaag heen voor het advies en hou jullie op de hoogte.
PS Ik heb wel moeten huilen toen ik mijn sjaaltje af deed en de (mij tot dan nog onbekende) kapper mijn 'geval' liet zien. In normale omstandigheden, bv als ik net getrokken heb en daar boos om ben, lukt het me nooit om te huilen om de TTM. Maar nu was ineens de schaamte en tegelijk de ontlading zo groot, dat de tranen vanzelf kwamen. Het was ook zo raar dat er iemand aan mijn haar zat na al die tijd. Ik was opgelucht toen ik buiten kwam en eigenlijk vond ik het ook dapper van mezelf, dat ik die kapper ben gaan opzoeken.

Jente
3 juni 2004, 10:19
De assistente raadde me aan om naar de dermatoloog te gaan. Ik dacht aan de verhalen van Bolleke in haar boek en ik zei: jamaar ik trek het haar zelf uit! Toch vond ze het een goed idee omdat de dermatoloog een middeltje kan voorschrijven om de plekken mee in te wrijven en de haargroei te stimuleren. Het haar kan zich nu bijna niet herstellen en heeft een vreemde structuur. Zo'n middeltje kan het misschien gezonder maken. Als iemand zo'n middeltje gebruikt of er ervaring mee heeft, wil ik daar wel wat info over.

Jente
3 juni 2004, 15:23
Hm, een haarwerkje blijkt 500 euro te kosten. Dat is wel erg veel...

Yet
4 juni 2004, 11:49
hoi jannika, ik heb dus inmiddels een hairweaving in laten zetten zo'n 2 weken geleden, want ook bij mij is het bovenop nog kaal en bij de haartransplantatie hebben ze ook nog es haar weggeschoren vanuit het donorgebied. De keuze voor een haaraanvulling was voor mezelf snel gemaakt. Ik heb het gedaan omdat ik weer voller haar wilde hebben en in mijn geval was dit een goede (tijdelijke) oplossing. Toch ben ik niet zo tevreden met deze haaraanvulling. Het vergt veel tijd en aandacht qua verzorging. Het uitkammen van klitten(heb zelf lang haar en de hairweave was zelfs ietsje langer), dit is echt een werk zeg! De klitten van de h.w. lijken maar niet uit te kammen,zeg, ook al heb ik de dure produkten erbij gekocht! En eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om deze hairweaving voor altijd te dragen, tjee ik moet er niet aan denken, nee het is voor mij puur om mijn eigen haar te laten groeien, want het is nu zo weinig, vind ik. De weaving hebben ze bevestigd net boven het donorgebied en een stukje aan de zijkanten. Mijn eigen haar valt erover heen dus je ziet er niks van, wat dat betreft heb ik het er wel voor over om het nog een tijd te laten zitten, dus een kwestie van geduld hebben nog. Gelukkig heb ik nu een volle haargrens dus ik kan iets meer met mijn haar doen dan jij denk ik, maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is als je alleen met het haar van de zijkant de plek kan camoufleren. Ik weet niet of jij je haargrens nog hebt maar wat ik deed, toen ik vroeger geen haargrens had, was mijn haar aan de zijkant en van de kruin en de andere zijkant touperen en haarlak veel haarlak (wat een uitvinding!). ;) ff iets tussendoor je had het over dat een haarstuk 500 euro kost, nu heb ik het vergoed gekregen via vgz en zelfs 2x het bedrag, ivm 2e haarstuk voor als de ander in "reparatie" is en misschien ook een tip: bij www.haarhoeve.nl vroegen ze "proefpersonen" die een haarstuk wilden, en er zijn geen kosten aanverbonden naar ik weet.(ivm nieuwe bevestigingsmateriaal e.d.ofzoiets) maar dat zou je kunnen informeren bij desbetreffende bedrijf (haarhoeve vermaat)weet niet of dat nu nog geldt hoor.

Beste jannika ik wens je alle goeds en ik hoop dat je ttm kunt overwinnen weliswaar met vallen en opstaan maar blijf hoop houden want wat mij is gelukt kan jou en anderen toch zeker ook lukken!! :) :)
Warme groetjes,

ilseke
15 juli 2004, 14:35
Ook ik heb aantal jaren geleden extensions overwogen. Maar ik kreeg te horen dat mijn eigen haar eerst nog wat langer moest worden zodat ze een goede bevestiging hadden. Ik had wel valse stukken haar die ik als een staart droeg (je zag het verschil echt niet). Maarre...ook al had ik nu een mooie haardos, de trekdrang verminderde niet. Integendeel, nu had ik het idee dat het minder kwaad kon, want ik verergerde mijn kale plekken niet! Voor mij was het dus een camouflagemiddel, maar geen oplossing voor TTM. Enkel gedragstherapie helpt voor me. Ondertussen ben ik 2 jaar trekvrij geweest, maar ondertss ben ik langzaam aan terug in mijn oude gewoonte hergleden. Maar ik weet nu dat ik kan stoppen en ik weiger het terug zo ver te laten komen dat ik kale plekken krijg. Ik blijf vechten tegen TTM en ik zal deze strijd winnen!
Veel succes,
Ilse

Jente
27 juli 2004, 15:31
Dankje Yet voor de info. Ik verwacht nu ieder moment een telefoontje dat ik naar de kapper kan komen voor het haarwerk. Ook ik hoop vooral dat mijn eigen haar eronder zal groeien. Ik besef dat het geen oplossing is voor het probleem. Ik wil gewoon dat mijn sociaal leven wat draaglijker wordt (niet dat het nu ondraaglijk is, maar je snapt wel). We zullen zien wat het geeft, he.

miriam26@wanado
27 juli 2004, 23:43
Hoi Ilseke,

Ik hoop van ganser harte voor je dat het niet zo ver komt dat je weer kale plekken krijgt. Zelf ben ik nu aan de derde langere periode bezig van bijna niet trekken (nu vanaf februari), maar iedere terugval was ook weer een totale terugval. Wat een rotkwaal is dit toch, het doet geen pijn en soms hebben anderen het niet eens in de gaten, maar toch... Het doet je zelf zoveel pijn als je in de spiegel kijkt wanneer het weer eens te ver is gekomen.

Zullen we met z'n allen maar een kaarsje branden? (sprak de normaliter ongelovige). ;)

Miriam

sannetje
8 augustus 2004, 22:53
heb op internet ook veel opgezocht over hairextensions, maar ook mijn haar is nog te kort daarvoor en ik voel me dan zo onecht met die hairextensions, ook al zou het van echt haar zijn gemaakt... Ik wil mn eigen mooie haar weer terug zoals vroeger, toen had ik het lang met mooie krullen!(welliswaar permanent) kreeg heel vaak complimenten dat ik een mooi haar had, ik was daar ook trots op en dan...........de nachtmerrie :TTM. Mijn doel is weer het mooie lange haar krijgen, maar dan wel mn EIGEN haar!

Liefs Sannetje

Manouk
9 augustus 2004, 15:12
Ik heb ook hairextensions gehad.. helaas werd het plukken hierdoor veel erger!!

De waxstukjes (waar ze de extensions mee inzetten) begonnen te jeuken en als gevolg daarvan ging ik er aan trekken...

Na 2 maanden had ik bijna alle extensions er uitgetrokken, met haar en al..

Daarna heb ik dreadlocks gehad, maar ook hier ging ik aan trekken...

Ik ben benieuwd wat jullie oplossing zijn!

Groetjes Manon