PDA

View Full Version : Voorkom of beperk haaruitval


Mcsnip
10 mei 2004, 15:18
Eet veel volkoren producten, peulvruchten en vis, dat is goed voor je haar !

bron: www.adversus.nl/beauty/eetjemooi

Axel
10 mei 2004, 16:53
Bedankt voor de info!

Leuke site trouwens

Tiuri
10 mei 2004, 17:15
dit is de goede link:

http://www.adversus.nl/beauty/eetjemooi.html

pindakaas
10 mei 2004, 17:19
Er staat ook 'een tekort aan vitamine B' alleen is dit bij meeste van ons dus niet zo (erfelijk he) Ik eet me al bijna scheel aan al die troep.

Mcsnip
10 mei 2004, 18:56
Ok staat inderdaad bij een tekort aan vitamine b, maar wie eet er tegenwoordig nog regelmatig vis, zijn denk ik niet al te veel mensen. Behalve vitamine B zitten er nog veel andere goede stoffen in vis etc. ;)

Haarmannetje
10 mei 2004, 19:07
In bepaalde vis zitten veel omega-3-vetzuren, die supergezond zijn. Echt waar, je kunt beter vis eten in plaats van vlees en bak liever in olijfolie en niet in vet. Olijfolie bevat namelijk zelf ook weer allerlei goede stoffen en daarnaast heb je dus minder vet.

Haarmannetje
10 mei 2004, 19:12
Trouwens, over vitamine B gesproken. Ik had een aantal weken geleden een mega haaruitval. Dat kwam bijna zeker door de stressige periode waar ik de afgelopen weken in heb gezeten. Ook aan de achterkant en aan de zijkanten viel ontzettend veel uit. En nu? Vrijwel niets meer. Ook niet tijdens het haren wassen. Nu weet ik bijna wel zeker, dat het nu opgelost is met mijn kortdurende vitamine stoot kuur. Dat is een pakje met een aantal capsules, waar je er twee per dag van moet nemen met een hoge dosis aan vitaminen en mineralen: onder andere B-varianten, lecithine, E en nog een hoop.

Rogieros
10 mei 2004, 19:21
denk dat de erfelijkheid toch flink overheerst.....

mijn broer is 23 en werkt in de bouw, staat vrijwel 5 dagen per week in de "frisse" buiten lucht, z'n voeding liegt er ook niet om wat die elke dag naar z'n werk meeneemt:

- half brood, met kaas ham en dergelijke
- liter melk
- kiwi
- 2 appels


en is flink aan het kalen.....vrees het ergste voor mijzelf ook :S

Mcsnip
10 mei 2004, 19:26
Haarmannetje welke pillen/capsules zijn dat dan?

Haarmannetje
10 mei 2004, 20:41
Haarmannetje welke pillen/capsules zijn dat dan?
Het heet Hairevit en is van Bional. Gekocht bij Kruidvat.

Linkje (http://www.bional.nl/site/reindexx.asp?pagina=/site/main.asp?shd%3D502%26sslink%3D487%26ssm%3DHairevit %25AE%26hd%3D209%26recid%3D445)

Mcsnip
13 mei 2004, 12:42
Heb dat spul nu ook gekocht, hoe lang heb jij dat gebruikt dan haarmannetje?

Haarmannetje
13 mei 2004, 13:13
Nu net een week. Ik weet niet of het door dat spul komt, maar mijn haaruitval is echt drastisch verminderd. Natuurlijk weet ik ook wel, dat je niet veel tegen de erfelijke oorzaak kunt doen, maar ook al heb je erfelijke aanleg, dan nog is vroegtijdige haaruitval vaak een gevolg van iets anders. Stress in de hedendaagse samenleving is een belangrijke factor en vooral vitamine B supplementen kunnen dan hun steentje bijdragen. Net als lechitine (wat ook in dat spul zit overigens) en nog wat andere stoffen.

Als ik nu mijn haar was dan heb ik heb misschien gemiddeld zo'n 5/6/7 haren op mijn handen, terwijl dat er een paar weken geleden wel 30 waren. Ook wanneer ik met mijn hand door mijn haar ga, neem ik bijna nooit wat mee. Natuurlijk soms wel eens wat, maar haaruitval tot ongeveer 100 haren per dag is normaal voor ieder mens.

Het enige wat ik op dit moment gebruik is:

- Dat supplement van Bional
- Rozemarijn shampoo dagelijks
- Gezond leven (weinig vet en geen koffie bijvoorbeeld); bevalt me uitstekend

Mcsnip
13 mei 2004, 13:15
He maar je haar elke dag wassen is ook niet nodig hoor, 2 keer per week is meer dan zat! ;)

Haarmannetje
13 mei 2004, 14:08
Weet ik, maar ik heb geen zin om met een vet kapsel rond te lopen :). Dus eerst maar even wachten totdat de shampoo zijn werk met betrekking tot de talgproductie gedaan heeft.

Mcsnip
13 mei 2004, 14:18
haha ok dan is het goed! Laat maar ff weten als het goed werkt! :)

cherifo
13 mei 2004, 16:43
Trouwens, over vitamine B gesproken. Ik had een aantal weken geleden een mega haaruitval. Dat kwam bijna zeker door de stressige periode waar ik de afgelopen weken in heb gezeten. Ook aan de achterkant en aan de zijkanten viel ontzettend veel uit. En nu? Vrijwel niets meer. Ook niet tijdens het haren wassen. Nu weet ik bijna wel zeker, dat het nu opgelost is met mijn kortdurende vitamine stoot kuur. Dat is een pakje met een aantal capsules, waar je er twee per dag van moet nemen met een hoge dosis aan vitaminen en mineralen: onder andere B-varianten, lecithine, E en nog een hoop.

ik ben een week geleden gestopt met mijn multi vitaminen (met vit.b)..en had in die periode ook een hogere haaruitval,nu ben ik gestopt met de vitaminen en mijn haaruitval is zo goed als gestopt..ik moet wel zeggen dat ik op dezelfde moment begonnen ben met de minox 5% in plaats van 2%..

Sjaak
14 mei 2004, 12:39
Weet ik, maar ik heb geen zin om met een vet kapsel rond te lopen :). Dus eerst maar even wachten totdat de shampoo zijn werk met betrekking tot de talgproductie gedaan heeft.

He haarmannetje weet jij of je dat Bional ook kan gebruiken in combo met alopesan?

Mcsnip
17 mei 2004, 09:25
En haarmannetje hoe gaat het met je shampoo en hairevit?