PDA

View Full Version : 'weerwolfman...'


pindakaas
10 mei 2004, 17:33
Onderstaande tekst kwam van `t kaalheid.pagina.nl-forum vandaan, wie weet meer over die weerwolfman?

Auteur: Peter (---.adsl.zonnet.nl)
Datum: 09-05-2004 22:20

Wie weet er meer over de overbehaarde (weerwolfman) van wie ze het DNA gaan gebruiken voor kalende mensen?
Wat ik gehoord heb is dit een grote stap in de richting van een doorbraak.
Ik heb zelfs vernomen dat dezelfde bos haar van vroeger weer identiek kan terugkomen met dit DNA !

Juul
10 mei 2004, 19:39
Broodje aap?

Henk
10 mei 2004, 20:46
http://www.accessexcellence.org/WN/SUA05/wolfman.html

pindakaas
10 mei 2004, 22:11
Goeie info! klasse

Robert18
11 mei 2004, 13:40
Hmmmm interessant :)

Echter, voordat gentherapie mogelijk is zijn we heel veel jaartjes verder :(

Henk
11 mei 2004, 13:44
Hmmmm interessant :)

Echter, voordat gentherapie mogelijk is zijn we heel veel jaartjes verder :(

Dat de oplossing er komt weet ik zeker. Maar het is alleen de vraag wanneer.

Henk21
11 mei 2004, 14:03
Dat de oplossing er komt weet ik zeker. Maar het is alleen de vraag wanneer.

Wat komt er eerder.. Haar terug groei door gentherapie of Hair multiplication?
Of is het hetzlefde?

Jaapie
13 mei 2004, 12:31
Ik denk dat HM eerder beschikbaar zal zijn, maar vervolgens compleet van de baan geveegt zal worden door gentherapie.

mjoy
17 mei 2004, 19:20
Ik vrees het moment dat gen therapie mogelijk zal zijn aan een betaalbare prijs dat de meeste onderons hun haaruitval lang niet meer als een probleem aanschouwen. Ik denk dat gen therapie vooral ontwikkeld wordt om echte ziektes te bestrijden, denk aan kanker en aangeboren afwijkingen.
Het is pas hierna dat men aan haariutval gaat denken.

maart84
17 mei 2004, 22:40
Ik vrees het moment dat gen therapie mogelijk zal zijn aan een betaalbare prijs dat de meeste onderons hun haaruitval lang niet meer als een probleem aanschouwen. Ik denk dat gen therapie vooral ontwikkeld wordt om echte ziektes te bestrijden, denk aan kanker en aangeboren afwijkingen.
Het is pas hierna dat men aan haariutval gaat denken.

dat is imho niet helemaal waar....want haaruitval en het principe van de haar zit veel simpeler in elkaar dan bijvoorbeeld aangeboren afwijkingen en sommige vormen van kanker (op genetisch gebied). Daarom wordt er ook heel erg veel geexperimenteerd met gentherapie op haren en haargroei, aangezien dit een veel suimpelere methode is dan op andere ziektes etc.....