PDA

View Full Version : Toppik te onbekend??


Salvamia
5 september 2013, 01:59
We hadden vandaag een vrouw op consult voor een haarwerk, maar toen ik haar zag dacht ik direct dat het wellicht nog niet nodig was!

Ik vertelde haar en haar man eerst alles over de mogelijkheden van een haarwerk (zo konden ze hun koffie opdrinken).

Maar direct daarna bood ik haar aan om mij haar het product Toppik te mogen demonstreren.
Mevrouw ging samen met haar man mee naar een behandelruimte waar ik eerst haar haarkleur ging bepalen.

We kwamen op de Toppik in de kleur medium Brown uit en ik legde haar de applicator etc. uit.

Toen bracht ik eerst zonder applicator de Toppik aan op de bovenkant en de haarlijn bewerkte ik met de applicator waarna ik het geheel verstevigde met haarlak.

Mevrouw en man waren sprakeloos over het effect en mevrouw kreeg een brede lach op haar gezicht wat mij deed genieten :D

Mevrouw liep al meer dan 20 jaar met haar probleem en nooit heeft ze geweten dat een simpel middel als een haarvezel haar probleem voor de zon deed verdwijnen.

Al met al gingen 2 gelukkige mensen naar centrum Eindhoven om te winkelen.

Toppik of Super Million Hair zou eigenlijk in elke schap van het kruidvat of de supermarkt moeten liggen, dat is mijn mening tenminste.

Dus voor iedereen met wat dunner worden haar probeer eens een haarverdikker in de vorm van Toppik of Super Million Hair.

Mvg,

Sal

Wie is het met me eens dat dit product veel bekende zou moeten worden en ipv een zogenaamde haar verdikkende shampoo van het kruidvat tussen de reclame blokken zou moeten worden gepromoot??

AnthonieH
5 september 2013, 09:41
Toppik of Super Million Hair zou eigenlijk in elke schap van het kruidvat of de supermarkt moeten liggen, dat is mijn mening tenminste.Ik ben het daar eigenlijk wel mee eens, maar ik vraag me dan ook meteen af waarom het dan niet gewoon het geval is.

Wat ik me kan voorstellen is dat het dure Toppik of Super Million Hair dan binnen de kortste keren enorme concurrentie gaat krijgen. Van goedkopere varianten en 'huismerken'. Wellicht doen ze het daarom liever niet.

Op zich lijkt ook die concurrent me wel goed. Zelfs al betekent het dat er onvermijdelijk ook middelen in de schappen komen die minder goed zijn.

HairCoach
5 september 2013, 12:29
Ik begrijp niet dat iedereen zo'n fan is van Toppik boven Fullmore.

Ik heb ik het verleden Toppik gebruikt.
Altijd problemen met de kleur. Je zag de vezels op het haar liggen.
Met Fullmore, kleur je ook je haar mee en is het resultaat vele malen natuurlijker.

Maar goed...dat is MIJN ervaring.

Bij ETOS ligt overigens een goedkopere variant van Fullmore.
Deze heb ik nog niet getest omdat Fullmore voor mij perfect werkt.
En de kosten vind ik ook wel meevallen. een bus gaat lang mee.

Jennaa
5 september 2013, 23:14
Ik heb me ook georiënteerd op het gebied van camouflage. Heb net een bus volluma binnengekregen, hoop dat het werkt want het is voor aan de voorzijde van mijn haar.
Ik heb het op een papiertje gespoten en het lijkt wel bruine verf. Ook als je de bus schud hoor je z'on balletje rinkelen als in een echte bus verf:rolleyes:
Topic durf ik niet omdat ik voor mijn werk bijna altijd buiten ben in weer en wind en dat is toch minder water en wind vast heb ik gelezen. Misschien dat dat mensen er ook van weerhoud om te kopen.
Ik denk als mensen dunner wordend haar krijgen wat ze willen verbergen en ze gaan online surfen dat ze heus wel te weten komen van de mogelijkheden van camouflage. Maar het blijft toch een geklooi en dat ze er daarom niet voor gaan.
Ik ben benieuwd wat ik er van vind.

HairCoach
6 september 2013, 10:36
Volluma is ook verf.

vezelpercentage ligt heel laag.

camouflage werkt ook alleen bij fijn / dun haar, niet als je kale plekken hebt / kaal bent.

Salvamia
6 september 2013, 13:54
Full more die ga ik ook eens proberen

HairCoach
8 september 2013, 14:32
Fullmore is van dezelfde fabrikant als Toppik.

Zijn ook dezelfde vezels, alleen met als voordeel dat je niet zo heel precies hoeft te kijken naar de kleur en dat de vezels meteen op het haar gespoten worden.

Ik lijk wel een vertegenwoordiger van dat spul :D

ericmees
13 september 2013, 00:17
De ervaringen met Toppik zijn super. Ook hier een brede lach op het gezicht bij de eerste behandeling ;-) Tip: online ook makkelijk te bestellen.

Morehair
14 september 2013, 00:56
Ik zou altijd bang zijn dat mensen het zien. Jullie niet?

poffertje
16 september 2013, 22:33
Ik blijf toch bang dat als het regent, of mensen staan ' boven ' je dat ze het zien...

elvanderwal
19 september 2013, 22:26
Ik heb TOPPIK een paar weken gebruikt, maar ik ben er geen fan van. Vind het overigens ook bijzonder duur.

agatha
21 september 2013, 08:36
Heb in het veleden ook toppik gebruikt maar het was zo'n rare doffe plek en je zag de verf op mijn hoofdhuid zitten. Moet wel zeggen dat ik toen helemaal gefixeerd was op alles wat in mijn ogen niet hetzelfde was als hoe het ooit was. Daarnaast voelde het vies hard maar wellicht is het ok een kwestie van hoe je het gebruikt. Is het misschien een idee Salvamania dat je hier met foto's laat zien hoe je het moet gebruiken want je spuit al snel te veel of te dicht op je hoofdhuid.

Astrid26
21 september 2013, 09:15
Er staan filmpjes op YouTube.

agatha
21 september 2013, 09:34
Gut, die had je toen nog niet denk ik of dat komt dan weer niet in me op. Wat ben jij trouwens vroeg.

Astrid26
21 september 2013, 09:47
@agatha; Ik heb twee kleine kinderen, hè, die slapen nog niet uit :rolleyes:

Ik vond het gebruik niks, kliederboel om het netjes en goed verdeeld op te brengen. Als een ander het bij je zou doen dan werkt het denk ik beter, maar ja. Ik heb geen kapster in huis en om steeds mijn man te vragen om te helpen... Tsja.

agatha
21 september 2013, 09:50
Misschien is dat het ook wel, ik kan mijn haar ook maar op een manier fohnen en dat is door ondersteboven te hangen. Ben gewoon niet zo handig.

Astrid26
21 september 2013, 10:05
Off topic:
Agatha, jij bent weer handig in andere dingen, zoals scooters maken :D

agatha
21 september 2013, 10:23
en smeerolie in je haar is ook een soort topic:D

agatha
21 september 2013, 10:24
"Hij rijdt trouwens als de brandweer" zei zij snoeferig:D

Jdiscretia
23 september 2013, 23:53
@agatha; Ik heb twee kleine kinderen, hè, die slapen nog niet uit :rolleyes:

Ik vond het gebruik niks, kliederboel om het netjes en goed verdeeld op te brengen. Als een ander het bij je zou doen dan werkt het denk ik beter, maar ja. Ik heb geen kapster in huis en om steeds mijn man te vragen om te helpen... Tsja.
Als het geen moeite kost is het meestal niet de moeite waard

Morehair
29 september 2013, 03:29
Ok, ik zou dus ook bang zijn voor het zichtbaar zijn van topik.
Maar Fullmore zou dus beter zijn.

Ik zal daar eens naar kijken. Ben benieuwd..

Astrid26
3 oktober 2013, 23:50
Zoek en gij zult vinden. Meer info over toppik e.d.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1578&highlight=Toppik

Astrid26
9 oktober 2013, 20:36
De meningen zijn verdeeld, er is al zoveel overgeschreven op haarweb over toppik.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=30553

Morehair
11 oktober 2013, 22:09
Dank je Astrid!

Ik ben het eigenlijk niet van plan om het te gaan gebruiken,
ben zonder ook tevreden. Maar je weet nooit..

Astrid26
12 oktober 2013, 11:19
@morehair; als je tevreden bent zonder zou ik het zeker (nog) niet gaan gebruiken. Als je er eenmaal aan begint werkt het verslavend en gooi je steeds meer van dat spul op je haar (begreep ik van een collega'tje). Lees maar mee:

Van de week stapte ik met een collega'tje van een andere locatie in de lift. Ze stond onder de lampen. Ik zag het op haar haar zitten; gevlekt, hier teveel, daar te weinig; geen gezicht. Ik twijfel, twijfel, zal ik iets zeggen. Twijfel, twijfel.
We gingen naar 8 hoog, dus ik had nog effe ;)

Ik zei heel voorzichtig; meid, er zit wat raars in je haar.
Ze schrok! Ze zei; Zie je het? Wat zie je?
Ik zei: Toppik? Ik herken het.
Toen zijn we heel lang koffie gaan drinken en hebben wij onze haar-ellende gedeeld. Ze ging steeds meer toppik gebruiken en dacht dat niemand het zag. Ze geloofde niet dat ik een haarwerk droeg, totdat ik mijn haarwerk optilde. Ik heb haar veel verteld over de voor- en nadelen van haarwerken enz. Toen ze weg liep zei ze nog; Ik snap niet waarom ik zo moeilijk doe over een haarwerk. Het staat jou in ieder geval prachtig. ik ga er over nadenken.
Ik: grijns, grijns en zei: Ik ben blij dat we elkaar gesproken hebben. Leuk!

Morehair
18 oktober 2013, 00:15
Duidelijk verhaal!:)

Astrid26
25 oktober 2013, 12:16
Hi die hi,
Ik werd van de week gebeld door dat collega'tje. Ze heeft er een aantal nachten over geslapen en verdiept in synthetisch & echt haarwerken en een afspraak gemaakt bij Haartendens. Ze heeft zelf nu wel door dat haar dunne bossie haar met toppik erger is dan een mooi haarwerk.

Jennaa
25 oktober 2013, 15:49
Dat klopt Astrid! Als ik mijn haar niet meer acceptabel vind ga ik ook voor een mooi haarstukje.

En ligt het aan mij of zijn dit leuke pruiken voor dat geld?


http://www.renmfeestartikelen.nl/a-28453105/pruiken-blond-blondmix/pruik-blondmix-lang/

Leuk voor een feestje!

Astrid26
25 oktober 2013, 16:15
Zeker leuk voor een feestje, maar niet voor dagelijks gebruik !

Voor dagelijks gebruik zou ik adviseren een haarwerk met bovenop monofilament te nemen; dit geeft een natuurlijke scheiding en zie je 'nep'hoofdhuid. Net echt dus.

Lang haar in synthetisch wordt ook niet aangeraden in verband met het vervilten aan de achterkant van het haar. Dan kan je beter een haarwerk van echt haar kiezen.

Er is zoveel moois te koop ..... het is maar wat je wilt en wat je budget is. Met een verwijsbrief van huisarts kan je aanspraak maken op je zorgverzekeraar, maar dit zal je ondertussen wel bekend zijn.

Morehair
26 oktober 2013, 02:04
Wel mooi dat haarwerk verhaal. Mijn vader had er ook altijd 1.
Hij was als de dood dat iemand het zou zien. terwijl achteraf de meesten het wel wisten.

Hoop je zekerder te worden met een haarwerk, ben je nog onzeker omdat je bang bent dat iemand het ziet. Wat een lijdensweg...

Zelfs bij het identificeren hadden ze het er over...

Ben ik toch blij met mn ht's. Het enige wat ik nu hoor is dat ik geluk heb dat
alleen mn kruin kaal is. Terwijl 80% van mn vrienden nu kaal(end) zijn.
13 jaar geleden was ik de enige....

Life is strange....

Astrid26
26 oktober 2013, 14:31
Vaders en haarwerken :rolleyes:
Hoe lang is dat geleden ? De haarwerkjes van tegenwoordig zijn niet meer te vergelijken van een aantal jaren geleden. Toen had je van de "pruik"stukjes zonder monofilament.

Een vrouw en ht's werken niet, dus wij (vrouwen) zijn sowieso gebonden aan haarwerken. En daar kan jezelf nog vele keuzes is maken, welk soort haar, welke bevestiging etc.

Ik ben 100x zekerder mét haarwerk dan zonder. Als je je haarwerk goed bevestigd kan je er veel mee doen en hoef je niet bang te zijn dat ie weg waait of scheef gaat zitten. Ik doe niet aan diepzee duiken of bungee jump, dus ik kan af met "makkelijke" bevestigingsmethode :D

karizman
28 oktober 2013, 12:44
weet je toevallig de naam bij etos?

UOTE=HairCoach;334072]Ik begrijp niet dat iedereen zo'n fan is van Toppik boven Fullmore.

Ik heb ik het verleden Toppik gebruikt.
Altijd problemen met de kleur. Je zag de vezels op het haar liggen.
Met Fullmore, kleur je ook je haar mee en is het resultaat vele malen natuurlijker.

Maar goed...dat is MIJN ervaring.

Bij ETOS ligt overigens een goedkopere variant van Fullmore.
Deze heb ik nog niet getest omdat Fullmore voor mij perfect werkt.
En de kosten vind ik ook wel meevallen. een bus gaat lang mee.[/QUOTE]

karizman
28 oktober 2013, 18:56
Bij de kruidvat verkopen ze ook een soortgelijk product onder de naam Volume Hair PLUS en het kost 15 euro

Ik begrijp niet dat iedereen zo'n fan is van Toppik boven Fullmore.

Ik heb ik het verleden Toppik gebruikt.
Altijd problemen met de kleur. Je zag de vezels op het haar liggen.
Met Fullmore, kleur je ook je haar mee en is het resultaat vele malen natuurlijker.

Maar goed...dat is MIJN ervaring.

Bij ETOS ligt overigens een goedkopere variant van Fullmore.
Deze heb ik nog niet getest omdat Fullmore voor mij perfect werkt.
En de kosten vind ik ook wel meevallen. een bus gaat lang mee.

Hairpilot
28 oktober 2013, 22:45
Wel mooi dat haarwerk verhaal. Mijn vader had er ook altijd 1.
Hij was als de dood dat iemand het zou zien. terwijl achteraf de meesten het wel wisten.

Hoop je zekerder te worden met een haarwerk, ben je nog onzeker omdat je bang bent dat iemand het ziet. Wat een lijdensweg...

Zelfs bij het identificeren hadden ze het er over...

Ben ik toch blij met mn ht's. Het enige wat ik nu hoor is dat ik geluk heb dat
alleen mn kruin kaal is. Terwijl 80% van mn vrienden nu kaal(end) zijn.
13 jaar geleden was ik de enige....

Life is strange....

Hoe bedoel je? Men ontdekte het toch of het deed gewoon de ronde en men kreeg het te horen van iemand anders?

Je spreekt ook over een aantal jaren geleden gok ik: tegenwoordig maakt men echt dingen die je haast écht écht niet meer kan zien.

GHG
31 oktober 2013, 21:00
Ik blijf er verbaasd over dat er mensen tevreden zijn met toppik en soortgelijke produkten (wat niet wegneemt dat het natuurlijk heel fijn is als je er wat aan hebt). Ik vind het 'troep': mijn haar wordt stro en ik kan er pas weer een kam door heen halen als het gewassen is (wat ik nou juist zo min mogelijk probeer te doen). Zou ik nou iets fout doen??

Astrid26
1 november 2013, 19:24
Een kapper kan het goed aanbrengen; hij/zij kan veel beter bij de achterkant en het spulletje doseren. Zelf doen blijft een geklieder en geklooi. Bah !
Maar ja, om nu elke dag naar de kapper te gaan :rolleyes:

Morehair
2 november 2013, 00:13
Hoe bedoel je? Men ontdekte het toch of het deed gewoon de ronde en men kreeg het te horen van iemand anders?

Je spreekt ook over een aantal jaren geleden gok ik: tegenwoordig maakt men echt dingen die je haast écht écht niet meer kan zien.

Ja, ik heb het idd over 20 jaar geleden of zo.
Aan de voorkant zag je niets, maar hij was vooral bang voor de overgang aan de zijkanten en achterkant van echt haar en het haarstukje.

Dat de meesten het wel wisten kwam ik achter na zn dood.
Een maat van mij vroeg/zei toen dat mn vader een haarstukje droeg.
Mij maakt het niets uit, is ook niets om je voor te schamen. Met zag er beter uit dan zonder.

Astrid26
2 november 2013, 13:37
Ben ik toch blij met mn ht's. Het enige wat ik nu hoor is dat ik geluk heb dat
alleen mn kruin kaal is. Terwijl 80% van mn vrienden nu kaal(end) zijn.
13 jaar geleden was ik de enige....

Mij maakt het niets uit, is ook niets om je voor te schamen. Met zag er beter uit dan zonder.

Hoi Morehair; je bent wel tegenstrijdig met je berichten.
Aan de ene kant meld je "ben ik toch blij met mijn ht's".
Ik lees dit als: een haarwerk / haarstukje dat is niks.

Later meld je dat je vader er beter uit zag met dan zonder. Terwijl hij een haarwerk draagt van 20 jaar geleden. Indertussen is er veel veranderd in haarwerkenland. De haarwerkjes van tegenwoordig zijn niet meer te vergelijken met 20 jaar geleden.

Een ht is leuk (voor mannen); wij vrouwen kunnen alleen een lekkere volle haardos krijgen met een mooi haarwerk :P

Morehair
2 november 2013, 23:23
Dat lees je verkeerd. Ik zou met een haarwerk bang zijn dat men het zou zien.
Ik heb die sores en onzekerheden allemaal meegemaakt met mn vader.
Ik weet wel dat t nu allemaal beter is, maar het gaat om het gevoel erbij.
Datzelfde heb ik ook met camouflagemiddelen.

Maar daarmee bedoel ik niet dat haarwerken niets zijn. Met haar(werk) ziet het er meestal beter uit dan kaal.

Met mn ht's hoef ik niet bang te zijn dat mensen het zien. Is gewoon echt haar en het ziet er gewoon natuurlijk uit.

En ik weet ook wel dat een kale(nde) vrouw geen ht moet doen.
Geeft gewoon te weinig resultaat voor een vrouw. En ik geef ook alle kale vrouwen met een haarwerk gelijk. Sterker nog, een tante van me draagt er ook 1.

Astrid26
2 november 2013, 23:30
Helder; dan begrijpen wij elkaar :D

Morehair
3 november 2013, 00:36
Daar ben ik blij om!;)

Hairpilot
4 november 2013, 13:39
En toch is ook niets mis met een man die en haarwerk draagt. Met een écht goed exemplaar en enkele weken of maanden geduld, is die onzekerheid ook niets meer om je zorgen over te maken denk ik.

Je hoort trouwens wel vaker dat mannen bang zijn dat de overgang van het toupet naar het echt haar zal opvallen. Waarom kiezen mannen dan niet veel vaker voor een full cap? Lijkt me een stuk makkelijker te maken (geen rekening houden met exacte kleur match, overgang etc.) en het ziet er tenminste gegarandeerd consistent uit.

Astrid26
4 november 2013, 20:21
Ik heb geen idee waarom mannen niet voor een full cap gaan ?!
Wellicht dat Fleur hier een antwoord op kan geven; zij heeft veel kennis & ervaring met verschillende soorten haarwerken en bevestigingsmethodes.

Ik draag ook een full cap; deze plak ik met een een stukje dubbelzijdig tape vast en mijn haarwerk zet ik elke avond op een pruikenstandaard. Ik ondervind geen belemmeringen of beperkingen in mijn doen en laten / in mijn dagelijkse leven. Ligt er denk ik ook aan hoe actief je bent en wat voor een werk je doet; ik fiets in weer en wind, loop, wandel, sport (aerobics & steps), zwem, maar ga niet kopje onder. Ik houd niet van rollercoasters en bungee jumpen; dat scheelt !