PDA

View Full Version : Haarwerk bijkleuren


Salvamia
13 mei 2004, 12:36
Iemand hier ervaring met het kleuren van een haarwerk en je eigen haar??
Mijn haarwerk begint namelijk meer en meer de bruine kant op te gaan inplaats van het zwart dat het moet zijn.
Dus bij deze zoek ik advies over het bijkleuren van mijn haarwerk??

Groetjes Salvatore

marianneke
13 mei 2004, 14:33
Hoi Salvamia,

Ik kleur mijn haarwerk regelmatig zelf... Gewoon een spoeling die er na een aantal keren wassen eruit gaat. Ik heb een haarwerk van echt haar. Heb er nog nooit problemen mee gehad.

groetjes Marianneke

Salvamia
13 mei 2004, 15:39
Maare moet je ook met een spoeling niet uitkijken dat het niet op de basis komt (het gaas), dit adviseren ze namelijk op coolpiece.com.
En wat die spoeling betreft vind ik dat dat te snel eruit gaat, dus ik wil echt verven.

Toch vast bedankt voor de hulp.

H.de Wit
16 mei 2004, 23:00
ja ik probeer het liever niet maar zou er graag ook een kleurtje in willen hebben ik heb donkerbruin haar maar is watr lichter gehouden vanwege de aanzet voorzijde.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd en durf het ook niet maar het zou fantastisch zijn want mijn vrouw is kapster en zou me niet kosten ook
graag hoor ik van meerde mensen die het wel doen en wat gebeurt er mat het lacewordt ie niet bruiner dan van de spoeling

wie geeft er nog meer raad of goed advies.

H.de Wit

Salvamia
17 mei 2004, 21:49
Ik weet wel dat je bij het lace uit de buurt moet blijven!, en dat je ervoor moet uitkijken dat er geen oranje gloed in komt.

Groetjes

H.de Wit
21 juni 2004, 12:53
Ik heb btegen de haarwerkspeciaalist aangegeven niet vrolijk te zijn met de kleur zoals ik het nu heb.
Ze zijn er mee gaan kleur spoelen en kwam tot een mooie kleur uit alleen na twee weken zoals je het aangaf was het gewoon oranje.
Ik helemaal in de rats en heb daarbij weer aangegeven dat ik dit nietw il en dat eerste instantie ze mij mooie bos mooi van kleur vonden hebben en ik niet en daarna mijn collegas vonden dat het gewoon naar de grijze kant op ging.
Nou we zijn er uit ik weet nu welke kleur ik altijd wil hebben en dat is donkerbruin tegen zwart aan maar wel goed van kleur en behoud ook zn kluer zoals ik dit wil zien ik ga tussen de 4 en de 6 weken terug en heb het nu bijna 3 weken maar de kleur is nog steeds uitstekend.
Het wordt gepigmenteerd op het haar en nu heeft ze de lace ook gekleurd waardoor je wat harde randen ziet maar dat moeten ze dus niet meer doien aleen het haarwerk in de pigment en klaar ik ben tevreden.
Ik hoop jullie te helpen hiermee met mijn ervaring.

H.de Wit

Salvamia
19 juli 2004, 20:12
Ja mijn haarwerk hadden ze gekleurt en na drie keer wassen komt er al weer een rooie gloed overheen :( , ik ga het nu maar zelf proberen.
En ik heb gehoord dat je met die shampoo tegen grijzen haren je de kleur langer kan behouden. Tenminste bij Toplace hebben ze het over ADF grey blender ofzo. Weet iemand een shampoo speciaal voor zwart geverft haar??.

Marit
7 augustus 2004, 22:28
Ik gebruik zelf vaak kleurspoeling 'country colors' van swartzkopf aangezien die mild is. Ik kleur mijn haar gewoon onder de douche zoals je met je eigen haar ook zou doen. 't Geeft geen problemen, alleen gaat 't absoluut geen 20 wasbeurten mee (zoals op de verpakking beloofd wordt)

Arnold
24 januari 2005, 14:13
Mijn haarwerk heb ik onlangs behandeld met Henna zwart van het Duitse merk Logona. Een volledig natuurproduct dat niet schadelijk is voor het haarwerk. Na een inwerktijd van twee uur had mijn haarwerk weer de oude, donkere kleur terug. Naar verluid is de houdbaarheid van deze methode van kleurcorrectie zeer lang. Ben benieuwd hoe de kleuring zich gedraagt als in de lente het zonnetje weer aan de hemel staat. Vooralsnog ben ik zeer tevreden en is het een product dat gemakkelijk te verwerken is.
Naast het feit dat het de haarkwaliteit niet aantast, is het ook plezierig dat je het zelf kunt toepassen. Een kleurcorrectie bij mijn haarinstituut leverde altijd enig verlies van haren op en meer dan eens een kleur die niet goed aansloot bij de kleur van mijn eigen haar. Ik heb het product via internet direct bij de fabrikant in Duitsland besteld; www.logona.com.