PDA

View Full Version : Wanneer komt er gentherapie?


maart84
17 mei 2004, 11:36
Weet iemand dit? of een grove schatting wanneer het beschikbaar zal zijn?
naar mijn idee is dit een veeeel betere oplossing dan dat hele HM...

alleen ben ik bang dat de druk achter het ontwikkelen van gentherapie niet op een heel hoog pitje staat...aangezien er zooveeeel bedrijven onwijs veel geld nu verdienen aan al die haarmiddeltjes...(of ze nou onzin zijn of niet)...

Maar goed ben benieuwd wanneer verwacht wordt dat gentherapie beschikbaar is....

Jaapie
17 mei 2004, 11:45
Ik denk over 10+ jaar.

maart84
17 mei 2004, 12:45
Ik denk over 10+ jaar.
Echt zo lang pas? ik dacht dat het er wel ietsje eerder zou zijn etc...
:( iets van binnen een paar jaar ofzo....
nouja ik hoop dan maar dat de HM van Bazan snel op de markt komt en dat dan enigzins betaalbaar wordt....

Tiuri
17 mei 2004, 18:47
Maar goed ben benieuwd wanneer verwacht wordt dat gentherapie beschikbaar is....

Ik denk 25+ jaar.

flyehigh1987
18 juni 2004, 17:41
Wordt hard aan gewerkt!!

Infagen (http://www.infagen.de/english/index.html)

klaas
18 juni 2004, 19:58
The discovery of this new gene gives us endless possibilities that may allow us to effectively treat hair loss and possibly baldness within the next five years,” says principal investigator Angela M. Christiano, Herbert Irving Assistant Professor of Dermatology at Columbia.

klinkt heel positief en dat was

pazusu
15 oktober 2004, 07:59
Ik las in tijd magazine dat men in 2006 tanden zou kunnen laten weergroeien door gentherapie.
En blijkbaar kunnen ze ook andere delen laten "weergroeien"
Waarom dan geen haar vraag ik me (positief) af.

Just an idea.

pizzacat
15 oktober 2004, 16:08
Ik las in tijd magazine dat men in 2006 tanden zou kunnen laten weergroeien door gentherapie.
En blijkbaar kunnen ze ook andere delen laten "weergroeien"
Waarom dan geen haar vraag ik me (positief) af.

Just an idea.
In het laboratorium kunnen ze al het nodige ( bv muizen een menselijk oor laten aangroeien). Dit wil nog niet zeggen dat zoiets toepasbaar is in de praktijk, daar is vaak nog vele jaren onderzoek voor nodig.