PDA

View Full Version : vraag


cees
15 april 2002, 09:57
het volgende is het geval: Ik was nu 1X in de week m'n haar en dan valllen er redelijk wat haren uit (30 a 40), maar dit is wel normaal!?? Maar vervolgens is m'n haar heel droog en grof, wat kan ik hiervoor gebruiken?
cees

Alonso
15 april 2002, 11:50
Hoi Cees,

Volgens mij is dit wel normaal hoor, weet je: je kunt ook al haren hebben, die uitgevallen waren, maar die door het wassen pas weggespoeld worden. Check ook s of de meeste uitgevallen haren nog een wit bolletje hebben, zo ja dan is dit ok, want dan groeit de haarfolicel opnieuw aan. Ik had zelf eerst ook droog en grof haar, wat ik daarvoor gebruikte was een cremespoeling, waardoor je haren weer licht en zacht aanvoelen en weer meer glanzen.

Alonso

Rocco
18 april 2002, 18:33
Was ELKE ochtend je haar ! Hoe vaker je je haren wast des te beter het voor je hoofdhuid is.Als je AA hebt ,maakt je hoofdhuid veel talg.Talg is niet bevorderend voor je haargroei.Was daarom elke ochtend je hoofdhuid schoon.Let niet op de haren die dan uitvallen.Want dit heeft niets met wassen te maken.Je haaruitval is PUUR hormonaal bepaald.

Gebruik wel een milde shampoo.Een babyshampoo is mild.Gebruik ook 3-4 maal per week ROOSCURE.


Groetjes

cees
19 april 2002, 14:31
He rocco, mensen die helemaal niet last van AA hebben verliezen toch ook gewoon (meer) haar bij het wassen, of niet???

Do
19 april 2002, 15:13
Door aggresieve shampoo te gebruiken die de talglaag van je hoofdhuid verwijderd gaat je hoofdhuid alleen nog meer talg aanmaken! Gebruik een milde shampoo met een neutrale of lage PH waarde, geen babyshampoo dat is niet echt goed voor volwassenen. (sorry Rocco ;-) ). Om je haar minder droog te maken af en toe een haarmasker gebruiken (1 keer in de week) en niet te heet fohnen.

Ik heb zelf prima resultaten met Dove shampoo en conditioner. (nog goedkoop ook).Geen Panthene gebruiken!

Groetjes Do.

Rocco
21 april 2002, 23:50
He rocco, mensen die helemaal niet last van AA hebben verliezen toch ook gewoon (meer) haar bij het wassen, of niet???


Wassen van je haar heeft niets met haaruitval te maken.Hoe vaak je je haren ook wast,dit heeft geen invloed op AA.

Je verliest tijdens het wassen niet EXTRA haar.Maar omdat je haren nu nat en plakkerig zijn,blijven ze eerder aan je handen plakken waardoor het lijkt dat je extra haar verliest.Normaal vallen ze uit en vliegen ze in de wind ofzo weg.Je ziet ze niet.

Te vaak wassen kan alleen je haarKWALITEIT beinvloeden.Je haar kan broos en droog worden en misschien hierdoor ook breken.Maar dit is GEEN haaruitval.Dit is een slechte conditie van het haar.Deze haren blijven dan ook droog of niet droog, broos of niet broos gewoon vrolijk groeien.


hahah DO

Jij bent hier de vrouwelijke cosmetische kenner.Ik zal je raad in gedachte nemen en misschien van shampoo veranderen :)

Maar waarom is babyshampoo slecht dan? Zelfs mijn huisarts heeft het me geadviseerd.


Groetjes

Do
22 april 2002, 00:24
Hai,

Kapsters hebben het mij afgeraden, het is puur gemaakt voor baby's en afgestemd op de hoofdhuid en haar van een baby. Begrijp me goed het is NIET slecht voor je haar maar een andere shampoo kan meer voor je haar doen. In de shampoo's voor volwassenen zitten bestanddelen die je haar voeden, beschermen en optimaliseren en afgestemd zijn op de volwassen hoofdhuid met zijn specifieke problemen.

Voor de rest geef ik je helemaal gelijk wat je verteld over "haaruitval" tijdens het wassen dit heeft inderdaad niets met AA te maken. Iedereen verliest zo'n 100 haren per dag dat is heel normaal. Dus als je er een stuk of 40 verliest onder de douche is nog niet eens zo slecht.

Ook geef ik je gelijk dat het zo kan zijn dat het haar zo droog is dat het afknapt, (vooral nat haar is superkwetsbaar en breekt sneller dan droog haar, daarom ook het liefst nooit borstelen of kammen onder de douche), maar dit ligt dus puur aan de (slechte) conditie van je haar en daar is een boel tegen te doen om dit weer in een betere conditie te krijgen.

Ja Rocco, begrijp dat het niet echt "mannelijk" is om 1 keer in de week een haarmasker in je haar te doen (gnuif, zie je al zitten!), maar het haar knapt er echt van op, je moet er wat voor over hebben toch :D, dus ik zou zeggen: badkamerdeur op slot, smeren met die handel, badmuts op (WOEHAAA!) en lekker in laten trekken.:P

Groetjes Do.