PDA

View Full Version : 16 en al diepe inhammen, help!!!!!!!!


flyehigh1987
21 mei 2004, 11:41
Hallo,

Ik ben 16 jaar en heb helaas nu al diepe inhammen :crybaby: , nu kan ik het nog wel camoufleren door speciale shampoo te gebruiken en steeds mijn haar in een middenschijding te doen.
Waarschijnlijk komt de kaalheid door een combinatie van stress en erfelijkheid. Stress is misschien begonnen door hele nare familie omstandigheden en natuurlijk door het kalen zelf (net als bijv. chagarijnig zijn omdat je chagarijnig bent). En ik denk dat het erfelijk is omdat een oom van mij op zijn 19e heel snel kaal begon te worden.
Na al heel wat op het internet gelezen te hebben ben ik er nog steeds niet uit wat nou een goede manier is om op mijn leeftijd haaruitval tegen te gaan. Ik ben ook naar en dermatoloog geweest, die had er niet zoveel verstand van, maar kende wel finasteride (werkt volgens mij ook niet echt goed op de inhammen), hij raadt dit af en al helemaal op mijn leeftijd. Verder heb ik ook over de telefoon met Jorn Kielman (werkt bij Transhair) gesproken, hij was heel enthousiast over haartransplantaties, maar nu ik er op haarweb en andere forums over lees zie ik het toch meer als een verminking dan een oplossing. Daarnaast lees ik ook het een en ander over Alopesan 400, Innovate, Minoxidil en groene thee, deze middelen lijken geen erge bijwerkingen te hebben, maar dan moeten ze natuurlijk wel effectief zijn.
Ik ben bang dat de hergroei die sommige middelen beloven niet al te veel voorsteld en dat hairmultiplication ook nog wel een aantal jaren gaat duren. Misschien dat ik tot die tijd twee haarstukjes op mijn inhammen kan laten plaatsen, ik vind het idee van een haarstukje alleen niet zo fijn.

*****Heeft iemand misschien advies voor wat ik in mijn situatie het beste kan doen? *****

p.s. : sorry voor dit ellelange verhaal

Jaapie
21 mei 2004, 11:52
1. xandrox15
2. Spironolactone creme
3. nizoral 2% shampoo.
4. multi vit.
5. leuke dingen doen, zodat je minder stress hebt.

pindakaas
21 mei 2004, 11:57
Verder heb ik ook over de telefoon met Jorn Kielman (werkt bij Transhair) gesproken, hij was heel enthousiast over haartransplantaties, maar nu ik er op haarweb en andere forums over lees zie ik het toch meer als een verminking dan een oplossing.

Goh, waar het internet allemaal wel niet goed voor is :D Geloof me, je bent echt nog veel te jong voor een haartransplantatie. En of Jorn je nou wel/niet om wou lullen, doe het niet...! Probeer eerst de andere middelen die op de markt zijn. Kijk met name meer in de richting van topicals (i.v.m. je leeftijd) als je wat ouder bent, zou je misschien over kunnen gaan op fina/duta. Deze doen zeker wel wat voor je haar. Je zegt zelf al dat je denkt dat deze niets bij de inhammen doen, maar bij sommige mensen is dit wel het geval. Eigenlijk helpen ze over het algemeen meer met het stabiliseren van je haaruitval. Iets waar je dus op een gegeven moment ook wel wat aan hebt.. (Alopecia Androgenetica kent geen pauzes..)

Kijk eens wat rond op dit forum en misschien staat er wat voor je tussen..?

Succes!

flyehigh1987
21 mei 2004, 12:46
Jaapie, bedankt voor je advies, maar zou je misschien ook kunnen vertellen waarom je

1. xandrox15
2. Spironolactone creme
3. nizoral 2% shampoo.
4. multi vit.

aanbeveelt en niet bijvoorbeeld Alopesan 400, Innovate of Minoxidil?
De vitaminen die in Alopesan 400 zitten lijken me sowieso wel gezond + de saw palmetto. Ik lees ook dat Innovate een erg fijn product voor je haar is, waardoor het haar sowieso wat voller en gezonder wordt, ik zie alleen niet of nauwelijks verschil qua hergroei in die japanse foto's.

pindakaas
21 mei 2004, 12:59
Ik lees ook dat Innovate een erg fijn product voor je haar is, waardoor het haar sowieso wat voller en gezonder wordt, ik zie alleen niet of nauwelijks verschil qua hergroei in die japanse foto's.

Waar heb je dat gelezen dan? En welke foto`s bedoel je? Heb je een link o.i.d.?

Jaapie
21 mei 2004, 13:04
Zoals pindakaas al zei, je kan beter topicals gebruiken en geen 5-ar remmers zoals fina,duta en alopesan omdat je nog in je pubertijd zit.

xandrox, is een 15% minoxidil lotion, de beste minoxidil tot nu toe. Innovate zou je ook kunnen proberen, de keuze is aan jou.

spironolactone creme als vervanging voor een 5-ar remmer. Spironolactone creme zorgt ervoor dat DHT zich zeg maar niet aan de haarfollikels kan hechten.

Nizoral 2% heeft een anti-androgene werking. Er is ook een 5% variant, maar je kan het ebste met de 2% beginnen.

flyehigh1987
21 mei 2004, 13:19
Pindakaas, de foto's zijn gewoon de foto's uit de 6-bap thread, deze heb je denk ik al lang gezien en dat over voller haar, is van de ervaringen van mensen die het gebruiken.

flyehigh1987
21 mei 2004, 13:28
Jaapie, bedankt voor de uitleg, ik begrijp nu waarom ik die producten kan gaan gebruiken, weet je misschien ook wat de negatieve gevolgen kunnen zijn als ik nu begin met het gebrijk van Alopesan 400 of Dutasteride. Heb ik dan een verhoogde kans op impotentie of kan het zelfs groeistoornissen veroorzaken? Dit kan ik me voorstellen doordat als er minder DHT aangemaakt wordt er misschien meer testosteron in het bloed komt, wat onder andere zorgt voor grotere spieren, groei van lichaamshaar, en een zwaardere stem.

pindakaas
21 mei 2004, 13:42
Dit kan ik me voorstellen doordat als er minder DHT aangemaakt wordt er misschien meer testosteron in het bloed komt, wat onder andere zorgt voor grotere spieren, groei van lichaamshaar, en een zwaardere stem.

DHT laat de stem lager worden, het hoofdhaar uitvallen, het lichaamshaar sneller groeien, en de lichaamskracht toenemen..

Jaapie
21 mei 2004, 13:43
Ik weet niet precies wat er dan gaat gebeuren. Maar ik weet wel dat het niet verstandig is. Je hormonen draaien nu op volle toeren, en als je een DHT remmer neemt, weet ik zeker dat je gyno krijgt.

Tiuri
21 mei 2004, 14:07
*****Heeft iemand misschien advies voor wat ik in mijn situatie het beste kan doen? *****

Géén fina/duta dus nog voorlopig zou ik zeggen! Ik denk dat Jaapie met Gyno borstvorming bedoelt, of niet Jaapie?
Zijn advies om minoxidil 15% (xandrox15) te nemen is misschien wel het beste, maar check effe voor bijwerkingen!! 15% is echt een paardenmiddel. ik ken je medische dossier niet maar het kan gaan conflicteren met ziektes/medicijnen. Ik zou je sowieso aanraden met je huisarts te overleggen voordat je aan iets begint. Leg m uit hoe belangrijk het voor je is als hij/zij vindt dat je niks moet doen.
Ik zie dat je vrij nieuw bent op 't forum en dan is het goed te weten dat veel mensen hier heel snel medicijnen aanraden zonder goed te wijzen op mogelijke gevaren slash bijwerkingen.

flyehigh1987
21 mei 2004, 16:33
Is het niet zo dat je haar droog wordt van minoxidil?

The Dude
21 mei 2004, 16:46
Ik ben 17 jaar en heb ook al wat inhammetjes, en ik was 4 maand 17 en mijn dermatoloog schreef mij fina voor! Ik slik het nu al 6 maanden en ik merk dat er in de inhammen wat donkere haartjes aan het groeien zijn en men haar verlies is ook verminderd. Voorwa krijg ik dan wel fina voorgeschoteld terwijl ik ook nog niet volwassen ben?? :confused:

pindakaas
21 mei 2004, 16:49
Ik ben 17 jaar en heb ook al wat inhammetjes, en ik was 4 maand 17 en mijn dermatoloog schreef mij fina voor! Ik slik het nu al 6 maanden en ik merk dat er in de inhammen wat donkere haartjes aan het groeien zijn en men haar verlies is ook verminderd. Voorwa krijg ik dan wel fina voorgeschoteld terwijl ik ook nog niet volwassen ben?? :confused:

Ze kijken ook naar hoe je lichaam zich al heeft ontwikkeld, in de zin van, heb je baardgroei, zware stem etc.

Als dit niet het geval is, dan mag jij als één van de weinige spreken dat jij zo`n milde dokter hebt. Zal ie vast en zeker ook niet moeilijk gaan doen over duta :D

The Dude
21 mei 2004, 16:54
Ja, ik heb al wel vrij veel 'last' van baardgroei enzo, ik ben vrij behaard over mijn lichaam. Maar dus het kan niet veel kwaad dan dat ik zo vroeg al aan fina zit??

Henk
21 mei 2004, 17:26
Tjonge 16 jaar, en ik dacht dat ik er vroeg bij was op mijn twintigste.
Maar met fina (en duta zeker) kun je denk ik inderdaad beter een paar jaar wachten.
Mijn advies;
Saw Palmetto of Alopesan
Minoxidil 5%

Daarbij is voldoende vitaminen en lichaamsbeweging denk ik ook niet onbelangrijk. In Innovate heb ikzelf niet zoveel vertrouwen.

flyehigh1987
21 mei 2004, 17:27
Pindakaas, ik zie dat jij Innovate gebruikt, ik weet niet of je het al lang genoeg gebruikt om het goed te kunnen beoordelen, maar denk je dat het effectiever is dan minoxidil?

flyehigh1987
21 mei 2004, 17:32
Henk, bedankt voor je reactie, ik zie dat je een DHT remmer als Alopesan 400 (met dus Saw Palmetto) wel aanbeveelt maar dutasteride en finasteride niet, terwijl ik gelezen heb dat Alopesan 400 qua DHT remmen tussen finasteride en dutasteride in zit. Kun je misschien uitleggen waarom je Alopesan 400 dan wel aanbeveelt en dutasteride en finasteride niet?

Henk
21 mei 2004, 17:44
Saw Palmetto is een natuurlijk product en de kans op bijwerkingen, vergeleken
met Finasteride, is gewoon een stuk kleiner.

Jaapie
21 mei 2004, 19:36
Kijk, als je er heel erg mee zit. Dan zou ik wel een 5-ar remmer proberen als ik jou was, maar het is niet verstandig. Saw palmetto blokt 5-ar type 1 & 2, finasteride alleen type 2. Type 2 bevind zich het meest in je hoofdhuid, en type 1 in de rest van je lichaam. Als je een 5-ar remmer neemt, ga dan voor finasteride 1 mg.

@LaurensJ, ja gynocomastia = vrouwelijke borstvorming.

Henk
21 mei 2004, 20:01
[QUOTE=Jaapie]Kijk, als je er heel erg mee zit. Dan zou ik wel een 5-ar remmer proberen als ik jou was, maar het is niet verstandig. Saw palmetto blokt 5-ar type 1 & 2, finasteride alleen type 2. Type 2 bevind zich het meest in je hoofdhuid, en type 1 in de rest van je lichaam. Als je een 5-ar remmer neemt, ga dan voor finasteride 1 mg.

Maar hoe kan het dan dat Finasteride meer bijwerkingen heeft, terwijl (als ik het goed interpreteer) het volgens jou hoofdzakelijk actief is in de hoofdhuid.

flyehigh1987
21 mei 2004, 20:11
Ik durf denk ik ook niet zo snel aan de fina te gaan, vooral door de shedding die ontstaat als het aanslaat. Als die shedding het in een keer heel erg aanslaat wordt ik misschien juist wel in een keer opvallend kaal, ik weet dat je er wat voor over moet hebben, maar ik weet niet hoe ik me ga voelen als ik mijn inhammen niet meer kan verbergen. Wat waarschijnlijk als ik niks tegen mijn haaruitval doe sowieso al snel het geval kan zijn.

Jaapie
21 mei 2004, 20:16
[QUOTE=Jaapie]Kijk, als je er heel erg mee zit. Dan zou ik wel een 5-ar remmer proberen als ik jou was, maar het is niet verstandig. Saw palmetto blokt 5-ar type 1 & 2, finasteride alleen type 2. Type 2 bevind zich het meest in je hoofdhuid, en type 1 in de rest van je lichaam. Als je een 5-ar remmer neemt, ga dan voor finasteride 1 mg.

Maar hoe kan het dan dat Finasteride meer bijwerkingen heeft, terwijl (als ik het goed interpreteer) het volgens jou hoofdzakelijk actief is in de hoofdhuid.

Idd, ik denk omdat het een chemisch goedje is. Ik weet niet waarom het meer bijwerkingen heeft. Maar toch is het zo.

flyehigh1987
21 mei 2004, 20:46
Waarvoor dient xandrox15 eigenlijk vooral, voor de hergroei van haar of voor de preventie vanhaaruitval? Als ik namelijk de foto van dr. Lee zie (http://www.hairlosshelp.com/qna/SingleExpert.Cfm?ExpertID=8) , die het heeft samengesteld, lijkt het mij dat het qua hergroei niet al te veel zoden aan de dijk zet.

Jaapie
21 mei 2004, 21:00
voor hergroei,en het behouden van de haren in de anagene fase.

ugh
21 mei 2004, 23:00
Maar hoe kan het dan dat Finasteride meer bijwerkingen heeft, terwijl (als ik het goed interpreteer) het volgens jou hoofdzakelijk actief is in de hoofdhuid.Fina werkt volgens mij meestal effectiever. Het blokt verlaagt DHT misschien meer dan Saw Palmetto. Wat waarschijnlijk bij Dutasteride nog verlager is en nog sterkere bijwerkingen.

Henk
22 mei 2004, 09:13
Fina werkt volgens mij meestal effectiever. Het blokt verlaagt DHT misschien meer dan Saw Palmetto. Wat waarschijnlijk bij Dutasteride nog verlager is en nog sterkere bijwerkingen.

Hallo Ugh,
Ik heb zelf ook het idee dat fina inderdaad effectiever is dan Saw Palmetto.
Maar maakt het voor iemand die in de puberteit is nog uit wat hij gebruikt
(Saw Palmetto of Finasteride) wat betreft de bijwerkingen. Is het dan eigenlijk sowieso wel aan te raden om een DHT-blokker te gebruiken?

flyehigh1987
23 mei 2004, 11:20
Ik lees op : http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll...ssPageName=WD2V
dat het handig is om minoxidil in combinatie met dex scalp therapy te gebruiken, is dit kwakzalverij of is het wel handig?

flyehigh1987
29 mei 2004, 10:32
Welk 5-ar type zorgt eigenlijk het meest voor inhammen? Finasteride blocked alleen type 2 maar werkt ook volgens de bijsluiter nauwelijks tegen inhammen.

Hoe zit het eigenlijk met hergroei in de inhammen? Bij de before and after foto's van allerlei verschillende producten die ik heb gezien heb ik eigenlijk nooit 1 gezien die voor goede hergoei bij de inhammen heeft gezorgd, terwijl ik er wel veel heb gezien van mensen die difuse kaalheid hebben(over het hele hoofd) waarbij heel veel hergoei optrad. Ik heb het idee dat de het niet alleen zo is dat haren opnieuw geactiveerd of hersteld moeten worden maar dat een haar zich moet delen. Het kan ook zo zijn dat er voor herstel een haar in de buurt moet zitten zodat de haren voedingstoffen krijgen.

Tiuri
29 mei 2004, 10:50
Welk 5-ar type zorgt eigenlijk het meest voor inhammen? Finasteride blocked alleen type 2 maar werkt ook volgens de bijsluiter nauwelijks tegen inhammen.

Hoe zit het eigenlijk met hergroei in de inhammen? Bij de before and after foto's van allerlei verschillende producten die ik heb gezien heb ik eigenlijk nooit 1 gezien die voor goede hergoei bij de inhammen heeft gezorgd, terwijl ik er wel veel heb gezien van mensen die difuse kaalheid hebben(over het hele hoofd) waarbij heel veel hergoei optrad. Ik heb het idee dat de het niet alleen zo is dat haren opnieuw geactiveerd of hersteld moeten worden maar dat een haar zich moet delen. Het kan ook zo zijn dat er voor herstel een haar in de buurt moet zitten zodat de haren voedingstoffen krijgen.

bij de inhammen kan er inderdaad niet of nauwelijks hergroei plaatsvinden. interessante theorie van je over die voedingsstoffen, misschien is dat wel zo.

The Dude
29 mei 2004, 10:52
Ik denk dat het beste voor hergroei nu duta+monoxidil is...

flyehigh1987
29 mei 2004, 14:13
Maar ik vraag me af of duta niet slecht voor je spierontwikkeling etc. is, DHT zorgt namelijk ook voor de groei van je spieren. En aangezien ik veel sport en mijn conditie goed wil houden weet ik niet of duta verstandig is.

En over die voedinstoffentheorie, het kan ook zijn dat bepaalde bloedvaatjes die voor voedingstoffen zorgen bij de inhammen zijn afgestorven en in de difuse zone vanuit andere bloedvaatjes weer aangroeien. Zo kun je de bloedrukverlagende werking van minoxidil misschien ook verklaren, misschien hebben beginnende harvaatjes een lage bloedruk nodig of bijt dht zich met een lagere bloedruk minder vast, vanaf jongs afaan wordt je bloedruk ook steed hoger. En over het dht blocken, misschien dat dht zich in de haarvaatjes hecht waardoor er minder bloed door kan of dat het zich gewoon in de uiteinden ophoopt. Met dat ophopen kun je ook verklaren hoe inhammen ontstaan. De bloedvaatjes worden steeds verder volgepropt en in de plekken waar het volgepropt zit is de concentratie dht te hoog.
Met de groei-bloedvaatjes theorie is het wel een beetje lastig te verklaren hoe getransplanteerde haren aanslaan, misschien dat er vanuit de haartjes ook vaten lopen en die contact moeten maken. Zo kun je verklaren dat getransplanteerde haren eerst uitvallen en dan weer aangroeien. Dan zou het zo moeten zijn dat gezonde haren (die getranspanteerd worden) veel langere vaten naar een groter (centraal) vat kunnen laten groeien dan herstellende haren.

Als wat ik zech juist is zou de hergoei van haar als het volgt moeten werken: haren herstellen zich ---> de haar gaat vaten naar beneden laten groeien ---> die vaatjes moeten aan andere grotere vaten gaan groeien. Als die grotere vaten er niet zijn lukt het dus niet. Dat minoxidil tijdelijk werkt (haren vallen uit als je het niet meer gebruikt) komt misschien doordat de nieuwe vaten (de groten) een lage bloedruk nodig blijven hebben.
Zo kun je ook verklaren dat een aantal vitaminen tegen kaalheid werken, ze zijn goed voor hart en bloevaten, zo zou het ook handig zijn bepaalde vetzuren bij je regime te voegen.
En met mijn theorie kun je ook verklaren dat mensen die een chemotherapie nemen kaal worden. Tijdens een chemotherapie id het namelijk ook een bijwerking dat de bloedvaten het hard te verduren hebben.

Sorry maar ik kan niet ophouden met dingen op mijn theorie te toetsen.

p.s.: dit is allemaal gefantaseerd, misschien dat het wel nergens op slaat.

flyehigh1987
29 mei 2004, 15:16
Hahaha, ik zie dat Ugh ietst soortgelijks heeft gepost in de thread: [Theorie] bloevaten stelsel. Dit had ik even een week geleden moeten bedenken, ik denk wel dat dat van mij iets anders is, ik snap die engelse tekst nog niet helemaal, jammer dat er niet iets meer details bij staan.
Ik heb de full text nog niet gelezen $30 om je te registreren voor de website alleen voor dit artikel vind ik een beetje duur.

The Dude
3 juni 2004, 23:22
Zou je mss foto's van je haar hierop kunnen zetten??

flyehigh1987
8 juni 2004, 17:27
The Dude, dit is een foto die ik net heb gemaakt van mijn haarlijn. Je ziet op de inhammen ook wat haartjes, die zitten niet op de inhammen maar hangen er vanuit het gedeelte waar wel haar zit overheen. Als je nog meer foto's wilt zien zeg het dan even + welke hoek etc. . Heb jij ook nog foto's van jou op haarweb?

pindakaas
8 juni 2004, 17:36
Je ziet op de inhammen ook wat haartjes, die zitten niet op de inhammen maar hangen er vanuit het gedeelte waar wel haar zit overheen.

Heb je echt helemaal geen haartjes op die plek zitten?? (al is het er maar 1)
Kun je een 'macro-foto' van je inhammen maken o.i.d.? (per inham dan een foto)

flyehigh1987
8 juni 2004, 17:51
Op sommige plekken in de inhammen zitten nog wat hele fijne haartjes maar aan de rand van de inhammen zitten ook een heleboel haren die veel korter zijn (0-2cm) dan de andere haren, deze haren zijn denk ik uitgegroeid (telogene fase oid geloof ik) en vallen vrees ik binnkor ook uit. Dit is helaas alweer een laag van 0,5 cm breed). Ik probeer daar nog wel een keer wat duidelijkere foto's van te maken. Over de kaalheid zelf, ik had eerst geen inhammen, dit is ook duidelijk te zien op oude foto's van mij, sad but true. Ik vraag me ook af of er wel mensen zijn die normaal (zonder uitval) zo'n vern**kte haarlijn hebben als mij.

cees
8 juni 2004, 18:12
Deze (kleine)haartjes heb ik ook langs mijn haarlijn! Wat mijn opvalt is dat veel mensen dit hebben, ook veel vrouwen, die toch geen last hebben van AGA! Deze kan je msichien behouden door finas of duta....

The Dude
9 juni 2004, 18:04
Nee sorry, ik heb geen foto's van mijn haar...

flyehigh1987
15 juni 2004, 18:07
Ik vraag me af of het wel zo handig is om een 5-ar remmer in combinatie met minoxidil te gebruiken. Volgens mij is het van minoxidil de bedoeling dat het de bloeddruk verlaagd en er zo minder stoffen uit de bloedvaten in de weefselvloeistof (de vloeistof rondom de cellen) komen. In ieder geval de stoffen die door een verschil in druk vanuit de bloedvaten naar de weefselvloeistof stromen. Dus ook minder DHT daar.
Nou vraag ik mij af hoe 5-alpha reductase remmers in de weefselvloeistof komen als het door actief transport is zou de 5-ar remmer nog steeds bij de haren kunnen komen, daar moet het ook zijn werk doen. Maar als het door een verschil in druk is komen de 5-ar remmers niet op de plek waar ze hun werk moeten doen. Als dit zo is, doet minox in combinatie met een 5-ar remmer meer kwaad dan goed, misschien dat je dit op kunt lossen door ook weer spironolactone creme te gebruiken maar dat lijkt me vrij omslachtig.

>>>>>Is er iemand die hier iets meer over weet?<<<<<

Tiuri
15 juni 2004, 23:31
Ik vraag me af of het wel zo handig is om een 5-ar remmer in combinatie met minoxidil te gebruiken. Volgens mij is het van minoxidil de bedoeling dat het de bloeddruk verlaagd en er zo minder stoffen uit de bloedvaten in de weefselvloeistof (de vloeistof rondom de cellen) komen. In ieder geval de stoffen die door een verschil in druk vanuit de bloedvaten naar de weefselvloeistof stromen. Dus ook minder DHT daar.
Nou vraag ik mij af hoe 5-alpha reductase remmers in de weefselvloeistof komen als het door actief transport is zou de 5-ar remmer nog steeds bij de haren kunnen komen, daar moet het ook zijn werk doen. Maar als het door een verschil in druk is komen de 5-ar remmers niet op de plek waar ze hun werk moeten doen. Als dit zo is, doet minox in combinatie met een 5-ar remmer meer kwaad dan goed, misschien dat je dit op kunt lossen door ook weer spironolactone creme te gebruiken maar dat lijkt me vrij omslachtig.

>>>>>Is er iemand die hier iets meer over weet?<<<<<

Je verhaal klinkt plausibel, en ik kan er ook geen theoretische tegenhanger van geven. Het enige wat ik weet is dat uit de praktijk blijkt dat het bijzonder goed kan werken, minox + 5AR-blocker, beter dan één van de twee afzonderlijk.

flyehigh1987
2 juli 2004, 23:00
Ik ben vandaag bij een René Furterer kapper bij mij in de buurt geweest die gespecialiseerd is in het voorkomen van haaruitval en voor de hergroei van haar.
Daar hebben ze speciale etherische oliën waarmee ze je hoofhuid masseren en nog ander spul dat je op de inhammen moet smeren en een speciale shampoo.
Ik lees hier op haarweb niet echt positieve berichten over etherische oliën. Die kapster gebruikt die etherische oliën al iets van 8 jaar en het werkt volgens haar goed ter voorkoming van verdere haaruitval en op de plekken waar nog veel donshaar zit komt ook nog weer aardig wat haar terug.
Ze heeft bij mij een onderzoekje gedaan waarbij ze 10 haren uit mijn hoofd trok en die samen met mij onder een microscoop (80x vergroot) bekeek. Ik had 2 haren die duidlijk in de uitvalfase zaten (knobbel uiteinde), 5 haren in de groeifase (maar nog wel een smalle ongezonde haarwortel) en 3 in de rustfase. Ze beweerde dat ze er voor kon zorgen dat al mijn haarwortels breed werden (soort druppel vorm aan het uiteinde), dus niet meer uitvielen en dat in het gebiedje rondom mijn inhammen waar nog donshaar zat (niet mijn hele inhammen) weer aardig wat haren gingen groeien (is een rand van 1-2cm).
De theorie is dat bij haaruitval de doorbloeding niet goed is en er een laagje talg om de onderkant van de haaruitval komt waardoor deze nauwelijks voeding meer krijgt en een te korte groeifase heeft en dat de poriën van de huid te gesloten zijn. Verder zei ze ook dat de haren aan de zijkanten en achterin lichaamshaar waren en de haren boven op het hoofd hoofdhaar waren.
Ik vond de kapster een hele liefe aardige vrouw en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze onzin verkoopt. Toch weet ik niet of dit wel een goede methode is en begin ik er niet zomaar aan omdat het best wel prijzig is. Ik kan ook nog een keer langskomen om een gratis onderzoek te krijgen waarbij ze met een speciale microscoop (die ze huurt) naar mijn hoofdhuid kan kijken.

-Het onderzoek met het vrijblijvende consult was gratis maar de behandelingen vind ik vrij duur 395,70 EURO voor een kuur van 16 behandelingen (je hoofdhuid wordt dan 16 keer gemasseerd).
Per losse behandeling is het 27 euro.

-Een voorraadje olie (complexe 5) om zelf je hoofdhuid mee te masseren kost 107,37 euro.
-Twee tube's (hoofdhuidgerichte) shamppo kost 27,16 euro.
-Triphasic (spul wat je gewoon op je inhammen smeert) 139 euro.
-Vitalfan (voedingsupplement, met 0.a. voedingstoffen die zorgen dat je hoofdhuid onder je haar niet zo snel verbrandt, heb ik last van) 46,84 euro.

Ze is ook bezig om een dermatoloog over de streep te halen de behandeling voor te schrijven waardoor het door de verzekering vergoedt wordt. Hoe dit verder werkt weet ik niet, ik hoop dat het lukt, als het gratis wordt lijkt het me sowieso het proberen waard.
Ik hoop dat dit niet het zoveelste commerciële onzin product is. Als het sowieso al goedkoper was zou ik er wel wat meer vertouwen in hebben.

ps. =Ik gebruik nu alleen nog maar haaruitval stabiliserende tonic van Wella (biotine, caffeine, laurienzuur en alcohol) en een multivitamine. De tonic gebruikt een oom van mij ook al 2,5 jaar en het is nu ook al 2,5 jaar stabiel. Zijn haaruitval begon twee en een half jaar geleden en is toen wel opvallend uitgedund (difuus) en is nu al die tijd nog steeds hetzelfde. Dat vind ik wel vrij bijzonder.

Tiuri
3 juli 2004, 00:06
hey flyehigh1987, wat post je hier een hoop interessante info en theorieen!! zal t binnenkort eens goed doorlezen en m'n gedachten erover laten gaan, wie weet kunnen we wat verder komen. in ieder geval bedankt!!

cyberhairman
4 juli 2004, 11:37
Hoi flyhigh,

ik weet niet of je ooit mijn verhaal hebt gelezen. FF in het kort, ik werd op mn 15e kaal en ik heb op mn 16e een haarwerk genomen. Ik heb eerst een haarwerk gehad wat vrij dik was qua basis en het haar zelf. Nu heb ik een haarwerk wat zo natuurlijk is dat ik het gewoon naar achteren kan dragen en niemand die het ziet!!! Dat is toch geweldig??
Je moet natuurlijk zelf kijken wat je doet maar met al die spulletjes zal je niet echt veel meer haar terug krijgen, met een haarwerk heb je een lekkere kop met haar en je merkt t niet eens.
Als je meer info wil dan moet je me maar pm'en.
PS. Ik ben pas 18 geworden.

flyehigh1987
4 juli 2004, 18:45
Cyberhairman--> Ik heb je verhaal wel eens gelezen. Hoe zit dat eigenlijk met een haarwerk als je inhammen hebt, dan zul je toch het tussenste stuk (tussen de inhammen) moeten wegscheren?
Dat zit mij niet echt lekker. Verder sport ik ook graag en zit ik ook vaak in het water (windsurfen). Ik denk daarom dat een haarwerk bij mij erg snel kapot is. Ik woon in het noorden en ik weet ook niet of daar een goede haarwerkspecialist is.
Mijn inhammen vallen nu nog niet zo heel erg op, het gebeurt bijna nooit (op 2 keer na) dat iemand een opmerking over mijn inhammen maakt. Mijn rechterinham is iets erger dan mijn linker. Bij mijn rechter inham is het naar binnen toe veel (difuus) kaler. Ik denk dat ik daar nog wel weer wat haar terug kan krijgen, omdat dit eigenlijk ook nog niet lang weg is en ik het idee heb dat difuse plekken nog wel redelijk kunnen dichtgroeien. Als ik nog een rand langs mijn inhammen van 1-2 cm kan dichtgroeien ben ik ruim tevreden, als het zo blijft als het nu is en mijn rechterinham wat voller wordt ben ik ook tevreden. Het gaat mij dus met name om het behouden van het haar dat ik nog heb.
Verder is mijn haar ook heel erg dun, ik weet niet of dit met de doorbloeding te maken heeft. Misschien zitten mijn Galea(vlies met bloedvaten om je hoofd)ook wel te strak en moet ik het gaan masseren of een galeatomie laten doen. Ik vind de littekens die je daarvan krijgt vervelend en ik weet niet of dat wel werkt.
Toen mijn haren 80 vergroot werden was ook heel duidelijk te zien dat mijn haarwortels heel smal zijn. Het is maar een kleine rechte verdikking om de haar, geen mooi druppelvormig haarzakje/uiteinde.
Dat het heel lekker is om een volle bos haar te hebben met een mooie haarlijn, waar je alles mee kunt doen ben, daar heb je heel erg gelijk in. Hoe vast zit jouw haarwerk eigenlijk, is het echt bijna onmogelijk om hem kwijt te raken, ook als er aan getrokken wordt? Hoe zit het eigenlijk met die tape die je er tussen doet gaat je haarwerk daar niet een beetje van omhoog staan, waardoor het meer opvalt. Ik heb eerder wel over een haarwerk nagedacht, toen dacht ik dat ik wel op beide inhammen een appart haarwerkje kon hebben. Volgens mij zijn haarwerken ook heel erg duur.

Promise
4 juli 2004, 21:03
Hoi flyhigh,

ik weet niet of je ooit mijn verhaal hebt gelezen. FF in het kort, ik werd op mn 15e kaal en ik heb op mn 16e een haarwerk genomen. Ik heb eerst een haarwerk gehad wat vrij dik was qua basis en het haar zelf. Nu heb ik een haarwerk wat zo natuurlijk is dat ik het gewoon naar achteren kan dragen en niemand die het ziet!!! Dat is toch geweldig??
Je moet natuurlijk zelf kijken wat je doet maar met al die spulletjes zal je niet echt veel meer haar terug krijgen, met een haarwerk heb je een lekkere kop met haar en je merkt t niet eens.
Als je meer info wil dan moet je me maar pm'en.
PS. Ik ben pas 18 geworden.

Birthday:
24th, June 1986
Biography:
Werd op mn 15e al aardig kaal en kreeg op mn 16e een haarwerk
Location:
nederland
Interests:
sporten,hockey, fitness
Occupation:
the macdonalds

----------
cyberhair

--------------------------------------------------------------------------------
24-02-2004, 23:25
hallo allemaal,
ik ben een jongen van 16 jaar en ik heb een haarwerk van cyberhair. Ben niet ziek of zo maar ik begon gewoon snel met haaruitval. Ik heb nu weer een heel leuk leven en ben er heel erg blij mee.
Als ik alleen zo een beetje op internet kijk dan zie ik veel mooie haarwerken. Deze hebben allemaal wel een wat mooier frontje dan dat ik heb. Ik moet 3 jaar met mijn haarwerk doen en ik denk dat ik over een maand al een nieuwe nodig heb. Ook vind ik de basis wat te donker. Heeft er hier iemand een haarwerk van Cyberhair?? Reageer even!!!

groetjes!!!

ps. t lijkt mischien alsof ik heel erg ontevreden ben, maar dat is echt niet zo hoor, ben heel erg gelukkig!!
__________________
Veel te snel kaal en veel te snel aan de cyberhair maar je leven wordt er leuker op!!

Hoe oud ben je nou?

cyberhairman
5 juli 2004, 09:47
Hoi promise,
dr klopt inderdaad iets niet met die datum of ik heb per ongeluk opgeschreven dat ik 16 was terwijl ik natuurlijk eigenlijk 17 was. Ik ben nu 18 jaar sinds vorige week.
Flyhigh, ik sport ook heel veel, weliswaar geen watersport maar ik zweet bijna iedere dag van het sporten. De tape gaat er alleen maar vastr van zitten als je veel zweet. De tape kan ook niet omhoog gaan staan, deze is zo dun dat ie meteen en onzichtbaar vast zit op je huid. Én het zit gewoon goed vast!!!

groetjes Cyber

Kees
5 juli 2004, 14:03
promise en cyber, hebben jullie foto's van met en zonder jullie haarstuk, ben erg benieuwd hoe dat er uitziet

Promise
5 juli 2004, 18:05
promise en cyber, hebben jullie foto's van met en zonder jullie haarstuk, ben erg benieuwd hoe dat er uitziet

Kees ik snap je nieuwsgierigheid. Maar ik heb geen haarwerk.

ken
17 juli 2004, 15:09
Hej,

Ik ben 16 en heb ook last van haaruitval :confused: vooral bij de inhammen. Ik ben naar de huidarts geweest en die heeft mij finasteride en minoxodil voorgeschreven en ik gebruik het nu 4 maanden en het werkt best wel, geen haaruitval meer. Ik heb ook helemaal geen last van bijwerkingen, dus als ik jou was zou ik gewoon finistaride gebruiken ;)

mzzl,

vince :D

Super Cow
17 juli 2004, 15:43
Hej,

Ik ben 16 en heb ook last van haaruitval :confused: vooral bij de inhammen. Ik ben naar de huidarts geweest en die heeft mij finasteride en minoxodil voorgeschreven en ik gebruik het nu 4 maanden en het werkt best wel, geen haaruitval meer. Ik heb ook helemaal geen last van bijwerkingen, dus als ik jou was zou ik gewoon finistaride gebruiken ;)

mzzl,

vince :D

Dat zie je niet vaak een dokter die op je 16e fina voorschrijft, lijkt mijn trouwens ook niet gezond om fina te slikken als je nog in de groei zit.

ken
17 juli 2004, 17:44
hej,

maar hoezo dan niet :confused: , hij zal toch niet zomaar vanalles voorschrijven.
ik zat al toen ik 13 was in de puberteit en ben al bijna uitgegroeid en lichaamsbeharing heb ik zat, en ik heb nadrukkelijk gevraagd of het niet schadelijk was voor mij omdat ik nog zo jong was. Hij zei dat het geen kwaad kon en ik heb om de twee maanden een bloed onderzoek of de lever enzo het nog goed doen. dus er kan niet veel mis gaan :rolleyes:

mzzl,

vince

ken
17 juli 2004, 17:48
nog ff wat zeggen.....

super cow kun je mij dan duidelijk uitleggen wat er dan mis kan gaan, dan kan ik dit voorleggen aan mijn huidarts en kijken wat hij daar op te zeggen heeft. Ik wil natuurlijk geen ongezonde dingen doen op mijn leeftijd.

bedankt al vast,

laterzz vince :)

Super Cow
17 juli 2004, 20:22
nog ff wat zeggen.....

super cow kun je mij dan duidelijk uitleggen wat er dan mis kan gaan, dan kan ik dit voorleggen aan mijn huidarts en kijken wat hij daar op te zeggen heeft. Ik wil natuurlijk geen ongezonde dingen doen op mijn leeftijd.

bedankt al vast,

laterzz vince :)

Ik ben geen dokter, en als je zegt dat je al uitgegroeid bent zal alles wel ok zijn.
Fina zorgt ervoor dat er veel minder testeron hormoon wordt omgezet in DHT.
DHT kan er voor zorgen dan de mannelijkheid iets minder wordt.(minder seks behoefte, mindere lichaamsbeharing, meer beharing op je hoofd etc.

Haarmannetje
17 juli 2004, 20:40
Hoe weet je dat je al uitgegroeid bent :confused:?

ken
18 juli 2004, 18:11
Je hebt zoiets als de ggd en die meet om een paar jaar hoeveel je geroeid bent en dan maken ze een voorspelling hoe groot je wordt, en dit is bijna altijd juist,

daarom denk ik dat ik bijna uitgegroeid ben, maar je weet maar nooit :rolleyes: , dus jij hebt aan de ene kant wel gelijk dat je niet kan zeggen of je uitgegroeid bent.

later,
vince :)

Uitgeblust
4 augustus 2004, 03:13
Ik vraag me af of het wel zo handig is om een 5-ar remmer in combinatie met minoxidil te gebruiken. Volgens mij is het van minoxidil de bedoeling dat het de bloeddruk verlaagd en er zo minder stoffen uit de bloedvaten in de weefselvloeistof (de vloeistof rondom de cellen) komen. In ieder geval de stoffen die door een verschil in druk vanuit de bloedvaten naar de weefselvloeistof stromen. Dus ook minder DHT daar.

Even kijken .. het verlagen van de bloeddruk gaat niet per definitie gepaard met een verminderde transport van stoffen. Minoxidil zorgt ervoor dat bloedvaten zich verwijden. Doordat de bloedvaten wijder zijn is de druk (op de bloedvaten) lager maar de doorstroming hoger.



Nou vraag ik mij af hoe 5-alpha reductase remmers in de weefselvloeistof komen als het door actief transport is zou de 5-ar remmer nog steeds bij de haren kunnen komen, daar moet het ook zijn werk doen. Maar als het door een verschil in druk is komen de 5-ar remmers niet op de plek waar ze hun werk moeten doen. Als dit zo is, doet minox in combinatie met een 5-ar remmer meer kwaad dan goed, misschien dat je dit op kunt lossen door ook weer spironolactone creme te gebruiken maar dat lijkt me vrij omslachtig.

>>>>>Is er iemand die hier iets meer over weet?<<<<<

Hoe 5-ar remmers precies het haaruitval beinvloeden weet ik niet. Maar stel dat een binding tussen DHT (zeg maar de +-kant) en de haarwortel (de -(=min)-kant) ervoor zorgt dat je haar uitvalt, dan zorgt finasteride ervoor dat deze een binding aangaat met DHT voordat deze de haarwortel bereikt.

En .. uhh .. ik wil best geloven dat je een hele interessante theorie heb gevonden, maar het verhaal is een beetje verwarrend. En het is ook een beetje laat (03.15 uur a.m.).

Eefje
4 augustus 2004, 09:59
Ik ben 17 jaar en heb ook al wat inhammetjes, en ik was 4 maand 17 en mijn dermatoloog schreef mij fina voor! Ik slik het nu al 6 maanden en ik merk dat er in de inhammen wat donkere haartjes aan het groeien zijn en men haar verlies is ook verminderd. Voorwa krijg ik dan wel fina voorgeschoteld terwijl ik ook nog niet volwassen ben?? :confused:

Ja daar dacht ik dus ook al aan :eek:

japiejaap
4 augustus 2004, 12:30
ik ben ook 17 maar heb nog bijna geen baardgroei dus ik wacht nog maar ff met de fina. gebruik nu minox heb nog geen jeuk of schilfers , ik zie wel weer waar het schip strand.

ken
4 augustus 2004, 12:56
Hej The Dude,

Gebruik je nog steeds finasteride? Werkt het nog steeds goed en heb je last van bijwerkingen? Ik ben ook heel jong en gebruik het ook samen met minoxidil. tot nu toe stopt het haaruitval maar heb nog geen hergroei. En ben jij nog eens een keer naar je doktor gestapt om te vragen of het wel verantwoordelijk is op deze leeftijd?

En zijn er trouwens nog meer jonger gebruikers van finasteride zo rond de 16 17 jaar?

mzzl,

vince :P

Pauper
6 augustus 2004, 12:58
Yo vince, ik ben zelf ook 17. Ga binnenkort aan de finasteride, huisarts wil het wel voorschrijven mits hij zeker is dat het AGA betreft. Oftewel, als de dermatoloog AGA constateert, krijg ik de fina :D.
Zodra ik het heb, post ik wel mijn bevindingen

The Dude
7 augustus 2004, 15:34
Ik ben nu 18 maar toen ik 17 was kreeg ik ook fina voorgeschreven. Slik het al bijna een jaar.

japiejaap
7 augustus 2004, 17:45
wist de dokter bij jullie er van af dat fina helpt tegen kaalheid of moest je hem ook nog alles gaan uitleggen?

ken
7 augustus 2004, 19:42
Bij mij wist hij er alles van af :D

gelukkig maar, en hij wist alles uit te leggen hoe het werkt en welke bijwerkingen er zijn.

japiejaap
7 augustus 2004, 19:45
pff nou ik ga het binnenkort ook maar een keer proberen. Ik woon in een boerengat dus ben benieuwd :D.

ken
7 augustus 2004, 19:58
Ik zou als ik jou was naar een dermatoloog gaan ( misschien in een grotere stad bij jou in de buurt) heb ik ook gedaan. Je hebt daar meestal 's morgens vroeg open spreek uur. Die doktoren weten er meestal meer van af!!

succes :D

japiejaap
7 augustus 2004, 20:15
waar zitten die dan, in het ziekenhuis?

ken
7 augustus 2004, 20:43
ja je hebt die in het ziekenhuis zitten maar ook apart anders moet je dat aan je huisarts vragen waar die zitten enzo

ken
7 augustus 2004, 20:46
werkt die minoxodil een beetje? ik heb die gewonen van de apotheek en heb het gevoel dat die niet echt werkt :crybaby:

japiejaap
7 augustus 2004, 21:01
mjah ben er net een week mee bezig, heb geen idee of het werkt. :D Hoeveel % heb jij?

ken
7 augustus 2004, 21:17
volgens mij 2procent

japiejaap
7 augustus 2004, 21:40
wat voor kaalheid heb jij eigenlijk kale plek of uitdunend haar?, En hebben fina/minox veel geholpen samen?

The Dude
7 augustus 2004, 22:18
Ik ging gewoon naar de dermatoloog om te vragen wat ik er tege kon doen en hij stelde me voor om fina te slikken.

ken
8 augustus 2004, 11:20
Ik heb norwood 2 en fina en minox hebben haaruitval gestopt, maar ik heb nog niet veel hergroei maar ik gebruik het nog maar 4 maanden dus dat kan nog wel komen, hoop ik :confused:

japiejaap
17 augustus 2004, 15:40
pff.. nou ik heb een afspraak met mijn huisarts voor morgen.
Ik hoop dat hij me propecia wil voorschrijven.. Ik weet dat proscar goedkoper is alleen die discussie durf ik echt niet aan te gaan :mad:.

Jaapie
17 augustus 2004, 15:47
propecia schrijft hij niet voor. Proscar wel.
Ik snap echt niet waarom je geen proscar durft aan te vragen. Print desnoods wat informatie uit en neem het mee naar je huisarts.

Tiuri
17 augustus 2004, 15:51
ik snap juist heel goed dat je dat niet durft te vragen. is ook nergens voor nodig, er is niks mis mee om je huisarts eerst ff aan het idee te laten wennen door met propecia te beginnen. dit is immers helemaal officieel een veilig haargroeimiddel.

ik vond t ook heel spannend om alleen al naar me huisarts te gaan om fina te vragen, laat staan dat ik meteen de discussie over proscar was begonnen. ik ga nu een dezer weken een nieuwe afspraak maken om te vragen of ie proscar wil voorschrijven. kan dus ook gewoon in een aantal stappen, dat proces ;)

Mcsnip
17 augustus 2004, 17:16
he laurensj, werkt finasteride voor jou? Zie je al verbeteringen kwa haaruitval en dikker worden van de haren?

Tiuri
17 augustus 2004, 17:23
he laurensj, werkt finasteride voor jou? Zie je al verbeteringen kwa haaruitval en dikker worden van de haren?
nee nog niet. maar ik heb er vertrouwen in dat dat nog gaat komen de komende weken/maanden.

japiejaap
17 augustus 2004, 18:22
propecia schrijft hij niet voor. Proscar wel.
Ik snap echt niet waarom je geen proscar durft aan te vragen. Print desnoods wat informatie uit en neem het mee naar je huisarts.
Hoe bedoel je propecia schrijft hij niet voor :confused: :eek:

Jaapie
17 augustus 2004, 18:38
Foutje, ik bedoel propecia word niet vergoed, proscar wel.

japiejaap
17 augustus 2004, 19:01
Foutje, ik bedoel propecia word niet vergoed, proscar wel.maakt niet uit :D. najah ik laat morgen wel ff weten of het gelukt is ;)

japiejaap
18 augustus 2004, 10:13
nou ik kom er net vandaan :D. Hij begon al ja daar is niks aan te doen. Toen zei ik dat er wel een middel was genaamd propecia.
Hij oja? zal het even opzoeken. Maar hij vond de bijwerkingen dus nogal zorgwekend. Nu heb ik dus een afspraak met de dermatoloog ( over een maand :mad: ).

Tiuri
18 augustus 2004, 10:30
nou ik kom er net vandaan :D. Hij begon al ja daar is niks aan te doen. Toen zei ik dat er wel een middel was genaamd propecia.
Hij oja? zal het even opzoeken. Maar hij vond de bijwerkingen dus nogal zorg wekend. Nu heb ik dus een afspraak met de dhermatoloog ( over een maand :mad: ).
ok nou niet zo heel slecht, die dermatoloog schrijft t wel voor... goed gedaan! :)

ken
18 augustus 2004, 11:27
Ja goed gedaan,

die dermatoloog zal ook wel minoxodil voorschrijven, of je moet hem er even aan herinerren dat dat middel ook nog bestaat ;)

succes,

laterzz vince :D

japiejaap
18 augustus 2004, 11:35
bedankt,

Over minox gesproken. Mijn huisarts mompelde ook nog zo iets, van dat er vroeger wel een 'haarwatertje' was. Maar dat dat voor geen meter hielp. haha :D

maar ik ga ook zeker naar minox vragen, die kirkland schilferd veelste veel bij mij. Hoop dat ze het zelf maken, zodat ik kan vragen naar minox met minder alcohol.

Haarmannetje
18 augustus 2004, 11:45
Japiejaap, wat is jouw ervaring dan met Minox tot nu toe? Ik zelf ga het nu ook aanschaffen en wel een andere variant: Maxogain. Deze heeft tevens twee ingredienten: een anti-androgeen en een anti-inflammatory. Daarnaast dus de 5% Minox. Ik test het product dus ook gelijk voor u allen :D. Maar wat is jouw ervaring met Minox alleen (jij gebruikt zo te zien namelijk geen anti-androgenen).

japiejaap
18 augustus 2004, 12:14
Ik gebruik het nog maar 2 weken :D. Dus is het nog veelste vroeg om er wat van te kunnen zeggen. Ik merk wel dat het erg 'greasy' is en dat ik veel kleine schilfertjes er van krijg. Daarom ben ik niet van plan om lang met kirkland door te gaan.
Het vervelende is dat ik geen creditcard heb dus is het erg lastig om aan een ander merk (5%) minox te komen. Mijn hoop is dus gevestigd op de dermatoloog dat die wat kan maken voor mij ofzo. :cool:

Marcjacobs
26 september 2004, 13:18
Ook al is proscar goedkoper en kun je het snijden en dergelijke, men heeft wel aangetoond dat het kankerverwekkend wordt na een x aantal jaren, daarmee bedoel ik dus prostaatkanker. Propecia kan precies hetzelfde doen. Ik zlik nu sinds 1 week propecia maar als ik jullie was zou ik niet zomaar direct dingen gaan slikken en zo want soms lees ik bij jullie regime dingen waarvan ik echt zoiets heb van : wil jij met een volle bos haar jezelf het graf in slikken??

japiejaap
26 september 2004, 13:30
heb je daar ook bronnen van? daar wil ik dan wel is wat over lezen.

Marcjacobs
26 september 2004, 13:57
Dan zal ik mijn dermatoloog moeten bellen, die zij mij dat. Tevens heb ik laatst een studie gelezen waarin fina kon helpen als voorzorgsmaatregel tegen prostaatkanker maar dat er door fina wel meer kans is op een gevaarlijk kankergezwel.



http://medischcontact.artsennet.nl/content/dossiers/775680520/139987385/AMGATE_6059_138_TICH_R1351571076586885/

Tiuri
27 september 2004, 11:52
Dan zal ik mijn dermatoloog moeten bellen, die zij mij dat. Tevens heb ik laatst een studie gelezen waarin fina kon helpen als voorzorgsmaatregel tegen prostaatkanker maar dat er door fina wel meer kans is op een gevaarlijk kankergezwel.



http://medischcontact.artsennet.nl/content/dossiers/775680520/139987385/AMGATE_6059_138_TICH_R1351571076586885/
De rol van fina bij kanker is nog geheel onduidelijk.
Eén onderzoek heeft aangetoond dat finasteride preventief kan helpen tegen prostaatkanker.
Een ander onderzoek heeft echter aangetoond dat finasteride dan wel prostaatkanker kan helpen voorkomen, maar ALS je het dan eenmaal krijgt, dat het meteen ook een veel agressievere vorm is van kanker.

Er moet dus nog meer onderzocht worden voordat het precies duidelijk is, maar geen reden tot paniek. In principe is iedere stof in meer of mindere mate kankerverwekkend, finasteride is daar geen uitzondering op.

peter10
29 september 2004, 00:04
21-09-04 - laatste 3-4 weken EXTREME haaruitval gehad(1000 haar per dag verloren), heb nu grote kalen plekken, zit er over te denk om me zelf kaal te scheren.

Supercow, weet je ook de oorzaak dat je de laatste tijd zoveel haar verliest ? heb je iets in je regime veranderd of is het plotseling 'op komen zetten' ?