PDA

View Full Version : Kan haaruitval niet blijven bij inhammen?


Haarmannetje
15 oktober 2002, 12:03
Hoi,

Ik weet niet meer sinds wanneer ik inhammen heb. Ik kan mij ook niet herinneren, wanneer het begonnen en ontwikkeld is. Nu heeft mijn moeder ook inhammen (ook al toen ze klein was) en mijn vader had het ook al heel vroeg (en die is nu nog steeds niet helemaal kaal).

Nu is mijn vraag: kunnen inhammen tot de natuurlijk aangeboren haargrens behoren? Dus dat zie niet gevormd worden als gevolg van beginnende kaalheid, maar gewoon altijd al zo zijn geweest?

Bedankt

Uitgeblust
15 oktober 2002, 21:53
.
En je hebt ook geen foto's van je jongere jaren! Met inhammen geboren lijkt me flauwekul! Maar ja, op elke regel bestaan uitoznderingen!

Haarmannetje
16 oktober 2002, 09:12
Nee vroeger had ik het nog niet, of in ieder geval is het mij toen niet opgevallen. Maar net zoals met zoveel lichamelijke kenmerken, zou de haargrens ook pas gevormd kunnen worden op een bepaalde leeftijd.(?)

Je ziet ook veel dames met inhammen, dus zo vreemd is mijn gedachte niet.

Het is net als, dat op dit forum iedereen direct haaruitval relateerd aan beginnende kaalheid. Het hoeft allemaal nog niets te betekenen.

Uitgeblust
20 oktober 2002, 11:10
.
Wat ik je wel kan vertellen is dat het hoofd groeit in formaat. Het gebied waar haar groeit blijft redelijk constant na je 12e jaar. Als je hoofd nou groeit, maar je haargrens niet mee groeit (wat bij velen het geval is), dan kan je voorhoofd wat toenemen en kunnen inhammen onstaan, zonder dat er sprake is van kaalheid en ook is hier niets aan te doen, omdat je geen 'slapende' haarfollikels op die plekken hebt!

Mijn theorie ... :p

Haarmannetje
20 oktober 2002, 21:35
Dus je geeft wel toe, dat het mogelijk is, dat inhammen behoren tot een normaal gevormde haargrens en dus niet gevormd worden, door het niet meer werken van die follikels?

Of zit je nu gewoon uit je nek te l*llen? Als dat het geval is: schaam je. Dit is een serieus onderwerp en het kan misschien ook voor velen een grote gerustelling geven.

Uitgeblust
21 oktober 2002, 03:22
Originally posted by Haarmannetje
Dus je geeft wel toe, dat het mogelijk is, dat inhammen behoren tot een normaal gevormde haargrens en dus niet gevormd worden, door het niet meer werken van die follikels?

Of zit je nu gewoon uit je nek te l*llen? Als dat het geval is: schaam je. Dit is een serieus onderwerp en het kan misschien ook voor velen een grote gerustelling geven.

Ik lul niet uit mijn nek, integendeel! Ik gebruik mijn gezond verstand en enige logica om jouw geval te verklaren! :mad:

Stel jezelf nu eens de vraag:
- Heb ik overmatige haaruitval?
- Is mijn haardichtheid enorm afgenomen?

Het tweede houdt verband met het eerste ... maar als je last hebt van teveel haaruitval, dan zou ik er snel wat aan gaan doen! Anders is het natuurlijk en mag jij nog van geluk spreken ... ;)

Haarmannetje
21 oktober 2002, 08:50
Wat is overmatig haaruitval? Kijk, ik ging er pas op letten, toen ik die reclame van TelSell eens een keer zag. Bij ieder haartje die ik toen te pakken had, dacht ik: "Oh nee!!!!". Dat bleek achteraf toch een beetje overdreven. Dat is nu trouwens precies de manier waarop TelSell dat product verkoopt, ze maken je gewoon bang, maar dat is een andere discussie. In ieder geval is het volgens mij vrij normaal, dat je bij een wasbeurt wat meer haren op je handen hebt, dan je zou denken. Je gaat immers overal doorheen en haren die wellicht al uitgevallen waren, neem je ook mee. Op mijn kussen heb ik ook vrijwel geen haren (hooguit een haar of 3), dat zouden er bij overmatig haaruitval toch wel meer moeten zijn. (?)

Ik heb wel dun haar. Dat betekent dun haar in de zin van diameter en niet van inplant. Dat heb ik altijd al gehad. Dus vooral als het dan nat is, zie je de hoofdhuid, maar dat is ook aan de zijkant.

In ieder geval neemt het niet weg, dat ik er mee bezig ben. Op een gegeven moment kom je toch op een leeftijd, dat bepaalde biologische factoren een rol gaan spelen. Zeker bij een geval van kaalheid, als dat ook nog eens veel in je familie voorkomt, zij het op vrij late en acceptabele leeftijd (mijn vader in ieder geval pas vanaf zijn 40ste). Als het bij mij pas op mijn 40 echt minder wordt, dan so be it! Maar op jonge leeftijd is het wel een probleem en dan probeer je toch wat zekerheid te krijgen.

Savior
30 maart 2003, 17:43
DIe inhammen van je, zijn die groot? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat echte inhammen tot een natuurlijke haarlijn behoren. Zeker niet als je ze vroeger ook niet had.

bertstudent
22 mei 2004, 14:41
Dag mensen,

Ik ben 21 jr en heb altijd al dun haar gehad....en altijd al beetje inhammen, maar die zijn in de loop der jaren wel dieper geworden...ookal hebben beide opa's en mn vader gewoon haar...

Kan ik er echt vanuit gaan dat ik kaal wordt, aangezien het verloop van AA volgens mij altijd met inhammen begint, of hoeft dit niet zo te zijn?

gr Bert

Haarmannetje
22 mei 2004, 15:10
Nee, het hoeft niet zo te zijn. Heeft één van je opa's, je vader of één van je ooms bijvoorbeeld ook inhammen, maar verder wel gewoon haar? Als dat zo is, kan het zijn dat je kaalheid zich niet verder dan dat vordert. Misschien moet je eens vragen aan die mensen (als die er zijn) wanneer het bij hun begon.

Het verloop van AA begint niet altijd met inhammen. Het kan ook op de kruin beginnen of gewoon difuus.

pizzacat
22 mei 2004, 17:50
een veranderende haarlijn is een normaal verschijnsel van het ouder worden, veel maan krijgen wat inhammen, zoals haarmannetje zegt hoeft dat nog niks te betekenen.

Tiuri
22 mei 2004, 19:32
een veranderende haarlijn is een normaal verschijnsel van het ouder worden, veel maan krijgen wat inhammen, zoals haarmannetje zegt hoeft dat nog niks te betekenen.

neej ok maar als je dat al op je 21ste krijgt vrees ik het ergste... gelukkig is er fina / duta :)

Haarmannetje
23 mei 2004, 11:59
neej ok maar als je dat al op je 21ste krijgt vrees ik het ergste... gelukkig is er fina / duta :)
Hoeft niet altijd hoor. Ligt eraan wat de oorzaak is van de haaruitval. Als beide kanten van de familie niet "lijdt" aan AA, dan zou ik zeker niet direct conclusies trekken. Maar zoals ik al zei moet bertstudent even rondkijken in zijn familie of er opa's/ooms/neven zijn die wel gewoon hun haar hebben, maar daarbij wel inhammen en dan is het natuurlijk ook handig om te weten wanneer heb bij die desbetreffende personen begonnen is.

eef64
8 november 2004, 00:25
Hai,
mijn inhammen worden steeds dieper, ben nu 40, maar heb verder een mooie bos met haar.
Deze inhammen had ik ook al toen ik jong was, maar heb het is de laatste jaren dieper geworden.
Zou het ook zo kunnen zijn dat het stopt, heb geen haaruitval of zo, of is dit niet te stoppen ?

Haarmannetje
8 november 2004, 10:10
Hallo,

Als ze groter worden heb je waarschijnlijk wel last van kaalheid, maar gezien je leeftijd, zal het niet zo snel gaan (dat is de theorie). Er zijn geen wondermiddelen, je moet het voor jezelf overwegen. Ik zou zeggen, kijk wat rond in op dit forum, waar veel mogelijkheden besproken worden.

Maar goed, vind je het op je 40ste echt nog erg dat je inhammen hebt?

hoi
10 november 2004, 16:09
Je bent al zoals gezegd 40 jaar. Ik denk dat je beter om andere dingen druk kan maken. Heel normaal op die leeftijd en niemand zal raar opkijken.

Tiuri
10 november 2004, 16:40
ja maar mensen, ook op je 40ste is het niet relaxed om kaal te worden hoor, onderschat dat niet.

jongen25
10 november 2004, 16:42
Kijk eens naar al die haartransplantaties (Advocaat, Joling, Van Breukelen, Barney, Berlusconi) en toupetten (Bernard Tapie, Donald Trump > kan niet anders) van mensen rond en boven de veertig...

eef64
10 november 2004, 19:29
mag je boven de 40 niet een beetje ijdel zijn er enorm van baaaaalen

Haarmannetje
10 november 2004, 19:34
Natuurlijk mag dat :). Het klopte ook niet wat ik zei, maar ik vind het wel een enorm verschil om in je twintiger jaren kaal te worden of in je veertiger jaren (Laurens). Mijn excuses voor mijn reactie.

Biljartbal
10 november 2004, 21:58
Ik zou mij er echt niet druk maken na mijn 40ste. Het boeit mij nu steeds minder en minder dat ik AGA heb. Ben nu 27.

Haarmannetje
11 november 2004, 00:14
Ik zou mij er echt niet druk maken na mijn 40ste. Het boeit mij nu steeds minder en minder dat ik AGA heb. Ben nu 27. Mja, zoiets heb ik ook inderdaad. Ik ga vooral voor mijn 20er jaren :).

frank@
29 november 2004, 10:25
Hallo,

Ik heb zins kort een ander kapsel (wat korter) het viel me op dat ik een beetje inhammen had. Ik dacht ik wordt toch niet kaal. Vervolgens ben ik gaan lezen op dit forum. Ik las dat je per dag ongeveer 80 haren mag verliezen. Ik ben vervolgens eens gaan tellen hoeveel ik er met douchen verlies. ik kwom op ongeveer 20-25 uit. Als ik s'morgen m'n haar gel dan kleef er gemiddeld (verschillend) ongeveer 12 haren aan m'n handen af en toe 4 de ander keer 20. Ik weet niet hoeveel ik s'nachts verlies maar kan niet echt zeggen dat er veel op m'n kussen liggen en dat is natuurlijk van een aantal nachten tot dat je kussen weer verschoond. overdag heb ik gel in dus ik denk dat er maar weinig uitvallen om de doodsimpelen reden dat ze op me hoofd blijven plakken (werk ook binnen) en pas me het douchen eruit komen.

Verder is het haar op m'n hoofd een volle bos de kapper zie laatst nog dat ik nog wel meer haar had dan m'n zus. En als ik dat met andere vergelijk is het gewoon een dikke bos.

Mijn vraag is nu als je beetje inhammen krijgt (niet echt noemenswaardig) is het dan altijd zo dat dit proces doorgaat en dat dat niet meer stopt. Of kan het zo zijn dat het bijvoorbeeld tot mijn 40ste zo blijft (ben nu 27,5). Want als ik naar mij haaruitval kijkt is het vrij normaal (naar mij idee). Ik had laatst ook nog eens een foto opgezocht van ongeveer 4,5 jaar terug waar ik m'n haar zo had zitten dat je de inhammen zag (ik had het toen langer). Ik kan nou niet zeggen dat het erger is geworden en als dat zo is dan praat je over milimeters. Als ik naar m'n haargrens kijk dan begint het met wat dunnere haartjes voordat de volle bos begint maar dat is bij mijn vriendin ook, eerst van die baby haartjes. ze zijn wel iets lichter van kleur maar ben zelf ook donker blond -> blond.

pizzacat
30 november 2004, 11:40
kijk eens naar mannen van rond de 40...99% heeft inhammen en de haarlijn is omhoog gegaan. volstrekt natuurlijk..geen seconde zorgen maken. Als je de Arjan Robben look begint te krijgen dan mag je aan de bak;)

jongen25
30 november 2004, 14:16
Ja, met die Robben gaat het wel erg hard. Maar hoe meer haar hij verliest, hoe beter hij begint te spelen..;)

Eefje
30 november 2004, 17:07
Hoe tel jij je haren? met een vergrootglas? :confused:

frank@
30 november 2004, 17:10
hoezo je kunt ze toch gewoon tellen op je hand als ze aan de gel kleven of in het douchputje op het roostertje

Marcjacobs
30 november 2004, 17:14
Haren tellen is echt achterlijk en helpt voor geen meter. Als elk meisje haren zou tellen dan zou ze niet kaal worden van een zogenaamde kaalheid maar van de zelfopgebouwde en onnodige stress want de dames verliezen joekels van haren in zeer grote hoeveelheden en iedereen van ons wenst hun hoeveelheid haar te bezitten.

jongen25
30 november 2004, 17:25
Gedeeltelijk mee eens.
Toch zegt het tot op zekere hoogte wel wat als je het aantal haren dat je verliest met je eigen 'norm' vergelijkt. Twee jaar geleden niets aan de hand, ik had heel dik haar nog en bij het wassen en kammen vielen geen noemenswaardige hoeveelheden uit. Maar ruim een jaar geleden lagen er ineens veel meer haren op mijn kussen en had ik bij het wassen plukken haar in mijn handen. Niet lang daarna zag en voelde ik dat het haar daadwerkelijk dunner werd. De eerste maanden dat ik aan de fina was, nam de haaruitval verhevigd toe (shedding?). Tegelijk verslechterde mijn haarsituatie drastisch.
Nu lijkt het zich wat te stabiliseren. En niet geheel toevallig, zo lijkt me, ervaar ik ook opmerkelijk minder haarverlies.
Mijn stelling is dus dat je eerst zou moeten bepalen hoeveel haren je in de normale situatie zou verliezen, voordat je kunt bepalen of je overmatig veel haar verliest of niet. De een verliest nu eenmaal meer dan de ander.

DHTkiller
30 november 2004, 20:02
Pas over een jaar kun je cosmetische resultaten verwachten van fina, jongen25 ;). Je gebruikt er nu ook Rooscure bij, de kans op hergroei en steviger worden van de verzwakte haren is erg groot, zeker als je er pas twee jaar last van hebt (fina werkt het beste bij personen die niet langer dan vijf jaar last hebben van AGA :cool: ).

MARCO 007
30 november 2004, 21:55
Hoi DHTkiller,
waar heb jij je spiro besteld ? Wil dit ,en ook Sandrox gaan gebruiken , maar vraag me af waar ik het het beste kan bestellen ,
ALVAST BEDANKT , MARCO 007

DHTkiller
30 november 2004, 23:08
Marco, http://www.minoxidil.com

frank@
2 december 2004, 20:50
Ik snap alleen iets niet als je nu zeg op 25 een beetje inhammen krijgt voor mij part grote inhammen is het dan altijd zo dat dit proces niet meer stopt of is het zo dat je bijvoorbeeld wel 60 wordt met die zelfde inhammen die je al had bij je 25ste. Want ik heb een op foto's van 3 jaar geleden gekeken maar ik zie wienig verschil!!!!!!!!!!!!!!

Haarmannetje
2 december 2004, 20:57
Ik snap alleen iets niet als je nu zeg op 25 een beetje inhammen krijgt voor mij part grote inhammen is het dan altijd zo dat dit proces niet meer stopt of is het zo dat je bijvoorbeeld wel 60 wordt met die zelfde inhammen die je al had bij je 25ste. Want ik heb een op foto's van 3 jaar geleden gekeken maar ik zie wienig verschil!!!!!!!!!!!!!! Het kan dat je inderdaad je inhammen houdt, dat is allemaal genetisch bepaald. Het kan ook zijn dat je binnen nu en nog eens 3 jaar opeens alles verliest. Er is geen touw aan vast te knopen.

frank@
2 december 2004, 21:28
maar ik las ook iets over als je 30 bent geweest dat het zeg maar wat rustiger wordt op je hoofd. En op je 25 ste de kans het grootst is.

Haarmannetje
2 december 2004, 22:15
maar ik las ook iets over als je 30 bent geweest dat het zeg maar wat rustiger wordt op je hoofd. En op je 25 ste de kans het grootst is. Dat hoeft niet per se, maar volgens mij is het inderdaad doorgaans wel zo. Je ziet vaak dat wanneer oudere mannen beginnen te kalen (zo rond hun 40ste), dat dan ontzettend langzaam gaat.

high
2 februari 2005, 13:18
laatst was er weer een familie feestje en heb eens goed gekeken naar de haarlijnen van me mannen wat me opviel dat iedereen last heeft van inhammen maar daar blijft het ook bij.

kan het ook zijn dat er in je genen er in je genen vast staat dat het blijft bij inhammen?

sonofsam
2 februari 2005, 13:39
laatst was er weer een familie feestje en heb eens goed gekeken naar de haarlijnen van me mannen wat me opviel dat iedereen last heeft van inhammen maar daar blijft het ook bij.

kan het ook zijn dat er in je genen er in je genen vast staat dat het blijft bij inhammen?

In de merendeel van de gevallen blijft het JUIST bij inhammen. Let maar eens op hoeveel mensen wel niet inhammen hebben, maar verder een gezonde haardos.

De haren in de "inham-regio" zijn biologisch gezien hoger gepredisponeerd voor uitval, doordat:
a. de vascularisatie (bloeddoorstroming) frontaal minder is dan in de kruin-regio
b. deze haren van nature meer receptoren hebben voor DHT en andere androgenen en daardoor sneller zullen 'vervallen'
c. er minder "dekking" is van andere haren, waardoor deze haren uberhaupt korter in de anagene fase (groei-fase) zitten en juist langer in de telogene fase (uitval-fase). Belangrijke factor hierbij is de mate van zon beschijning op de haren. Frontaal meer dan dorsaal door overbedekking andere haren

Son of Sam

high
2 februari 2005, 14:03
dank u voor dit duidelijke antwoord nu maar hopen dat het bij inhammen blijft :rolleyes:

nog een vraagje: ik ben in de winter altijd best wel depressief, me dokter zei dat dit kan liggen aan de hoeveelheid licht. zit na te denken om onder de zonnebank te gaan!

Is het schadelijk voor je haar om 2x per week onder de zonnebank te gaan, ik denk het niet omdatin de zomer de conditie van me haar beter is
Maar ik vraag het toch maar voor de zerkerheid.

Tiuri
2 februari 2005, 14:11
c. er minder "dekking" is van andere haren, waardoor deze haren uberhaupt korter in de anagene fase (groei-fase) zitten en juist langer in de telogene fase (uitval-fase). Belangrijke factor hierbij is de mate van zon beschijning op de haren. Frontaal meer dan dorsaal door overbedekking andere haren

Son of Samwat is volgens jou dan precies het verband tussen zonlicht en AGA?

sonofsam
2 februari 2005, 14:38
wat is volgens jou dan precies het verband tussen zonlicht en AGA?

Hoe meer zonlicht er op de de follikel-rijke huid valt, des te sneller zullen haren van die follikel in de telogene fase belanden. Vermoedelijk onder invloed van UV-B. Dit is echter nog niet eenduidig aan het licht gebracht. Ook hormonale factoren ter plekken zouden een belangrijkere effect hebben onder invloed van zonlicht...

Son of Sam

sonofsam
2 februari 2005, 14:41
dank u voor dit duidelijke antwoord nu maar hopen dat het bij inhammen blijft :rolleyes:

nog een vraagje: ik ben in de winter altijd best wel depressief, me dokter zei dat dit kan liggen aan de hoeveelheid licht. zit na te denken om onder de zonnebank te gaan!

Is het schadelijk voor je haar om 2x per week onder de zonnebank te gaan, ik denk het niet omdatin de zomer de conditie van me haar beter is
Maar ik vraag het toch maar voor de zerkerheid.

Onder de zonnebank liggen zal je depressie niet verhelpen. Er zijn speciale lichttherapieen hiervoor.

Ikzelf zou nooit onder een bank gaan: follikels reageren behoorlijk snel op extra-fotonische invloeden.

Jaapie
2 februari 2005, 16:20
Onder de zonnebank liggen zal je depressie niet verhelpen. Er zijn speciale lichttherapieen hiervoor.

Ikzelf zou nooit onder een bank gaan: follikels reageren behoorlijk snel op extra-fotonische invloeden.
Dan doe je toch een badmuts op ofzo :D

jean-bob
2 februari 2005, 16:59
ff beetje off-topic en naar aanleiding van het winter depressie verhaal: Zonnebank helpt hier inderdaad niet tegen omdat die vooral ultra violette licht afgeeft, plus je moet je ogen dicht houden onder een zonnebank. Bij lichttherapie kan je wel baat hebben omdat je daar het complete kleurenspectrum van de zon voor (je open) ogen krijgt.

Hallo1
4 februari 2005, 14:30
Son of Sam, dan mag je mij toch is even uitleggen dat wanneer het zonnetje schijnt de haarconditie verbeterd en dat wanneer het herfst word en minder zonlicht de haarconditie achteruit gaat. Dit is een feit. Ik constateer het bij mij zelf.

Jij beweert nu het tegen overgesteld.

ben het totaal niet met je eens.

sonofsam
4 februari 2005, 20:44
Son of Sam, dan mag je mij toch is even uitleggen dat wanneer het zonnetje schijnt de haarconditie verbeterd en dat wanneer het herfst word en minder zonlicht de haarconditie achteruit gaat. Dit is een feit. Ik constateer het bij mij zelf.

Jij beweert nu het tegen overgesteld.

ben het totaal niet met je eens.

Het is geen kwestie van 'eens zijn' of 'oneens zijn'.

Haaruitval wordt multi-factorieel bepaald. Misschien heb jij minder stress als het zonnetje schijnt. Of is de doorbloeding ietwat beter door vasodilatatie (vaatverwijding).

I don't know. Maar wat ik wel weet: zonlicht is niet zo best voor t haar.

SoS

DHTkiller
4 februari 2005, 21:17
Het is geen kwestie van 'eens zijn' of 'oneens zijn'.

Haaruitval wordt multi-factorieel bepaald. Misschien heb jij minder stress als het zonnetje schijnt. Of is de doorbloeding ietwat beter door vasodilatatie (vaatverwijding).

I don't know. Maar wat ik wel weet: zonlicht is niet zo best voor t haar.

SoS
Zonlicht (zeker als het teveel is) is schadelijk voor huid en haar. Het versnelt de huidveroudering en verhoogt de kans op huidkanker.

Hallo1
7 februari 2005, 12:34
Misschien heb jij minder stress als het zonnetje schijnt. Of is de doorbloeding ietwat beter door vasodilatatie (vaatverwijding).

Toch apart dan dat omstreeks dezelfde perioden gebeurt dan. En heb in het voorjaar zkr geen minder stress, dat is ongeveer altijd hetzelfde.

Ik denk dat meer licht zeker wel een positieve invloed heeft op haar, tuurlijk elke dag 40 graden brandende zon erop niet, maar daar is in nederland ook absoluut geen sprake van

Mille
7 februari 2005, 21:08
nou, ik ben 2 jaar geleden in de zomer van 2003 op vakantie geweest,het was bloedheet daar, felle zon. na de 2e dag begon mijn haren als een gek uit te vallen:mad: en sindsdien is het niet gestopt (mede dankzij mijn genen)


er is dus wel verband tussen zonlicht en haaruitval

Hallo1
8 februari 2005, 12:38
Ja ok van fel zonlicht, maar daar hebben we in nederland zelden last van. En hoe verklaar je dan dat mensen die in warmere gebieden wonen vaak vele dikkere bossen hebben dan wij. Ik ken zelfs verhalen van mensen die op Aruba zijn gaan wonen het haar weer gezonder eruit zag en beter begon te groeien.

robinson
20 april 2005, 21:59
Beste mensen,

Ik begin echt geobsedeert te raken door mijn haar. Ik kijk constant in de spiegel naar mijn inhammen en ik zit er ook heel veel aan. Steeds kijken of het erger is geworden enzo. Ik ga er veel met mijn hand doorheen en met mijn kam. Zou dit nu slecht voor mijn inhammen kunnen zijn? er steeds over nadenken en aanzitten??? En trouwens als ik met mijn kam door mijn haren heen ga zitten er heel veel haren aan. Zijn dit allemaa dode haren die ik eruit kam of kam ik gezonde haren er uit?? Is kammen wel goed voor je haar??

graag antwoorden op mijn vragen...

groetjes,
Robinson

Haarmannetje
20 april 2005, 22:46
Nee, kammen of met je handen door je haar gaan is niet slecht voor je haar. En kijken naar hoeveel haren eruit vallen heeft geen zin. Sommige mensen houden hun haar voor altijd en hebben ook een enorme bos, maar verliezen per dag meer dan honderd haren.

Kretos
21 april 2005, 00:21
Omdat de geestelijke en de lichamelijke gezondheid met elkaar in verbinding staan, denk ik dat het niet goed is om je constant zorgen te maken.

In die zin denk ik dat steeds nadenken over je haar slecht is voor je haar.

Ik vind je verhaal erg herkenbaar. Ik kijk nu ook de de hele tijd naar hoe ik eruit zie en dan ben ik niet blij. Dat geobsedeerd zijn kan naar mijn idee niet goed zijn!

bas739
21 april 2005, 01:12
Ja kerel, ik zou zeggen 'join de club, waar je liever geen lid van bent' ...
Herken ook je verhaal. Ff naar het toilet, ook ff de inhammen checken. Loop ik door de kamer, kijk ik ff in onze grand mirror. Man, k heb zelfs soms wel eens een droom dat ik met nog maar een klein beetje haar op mijn hoofd rondbanjer. Blijf op dit forum; het zal je veel goed doen. Mijn kennis reikt niet zover als die van andere leden vandaar mijn beperkt aantal posts. Echter ik volg alles op de voet van wat er hier gebeurt. Ja....en dat was het.. hehe :cool:

ycelik
24 juni 2005, 20:32
Hmm , daar zat ik hele tijd te denken mijn opa heeft evenveel haar als ik en echt preciessss dezelfde structuur(moet niet te optimistisch raken).
Maar kan het bij inhammen blijven want het is bij mij niet verslechterd in 2 jaar gewoon precies het zelfde gebleven.
Maar jah zoiets gaat ook niet rap in 2 jaar natuurlijk laten ik hopen dat het bij de inhammen blijft.
Nu ben ik dan bang dat fina een process start waardoor ik iets stoor en dan terwijl het normaal bij inhammen bleef nu toch verder gaat uitbreiden.

Rein
25 juni 2005, 13:46
Toch jammer dat als je slechts inhammen hebt, je wilde haarlokken alsnog vervlogen zijn.:mad:

ycelik
26 juni 2005, 18:24
Tuurlijk Rein, maar het kan allemaal veel erger ik bedoel 19 en dan nw 7 noem maar es iets extreems nw1-2 is makkelijk te accepteren , soms moeilijk omdat vele leeftijdgenoten met die rechte haarlijn zitten.

kenadams
3 september 2005, 01:36
Hoi,

Ik ben 25 jaar en ik begin me de laatste tijd te ergeren aan mijn inhammen. Vooral als mensen tijdens een gesprek ineens omhoog kijken heb ik zoiets van WTF is dit nu weer... Enkel inhammen dus, de rest van mn bos is prima...

Echter als ik het woordenboekje erbij pak dan lees ik enkel dingen in de trent van 'niet effectief tegen inhammen' 'werkt beter op de kruin' etc... Ik zou graag enige vorm van hergroei willen stimuleren, JUIST bij mijn inhammen (1cm of zo is al leuk).... maar twijfel wat de te volgen stappen zijn of de te kiezen mogelijkheden...

rizla
3 september 2005, 03:06
idd zon beetje alle mensen hebben de beste resultaten bij de kruin...

sorry man ik zit in het zelfde schuitje... maar er zijn mensen die goede resultaten hebben geboekt bij de inhammen met zyrtec... ik zit er ook aan... voral i.c.m. dutasteride KAN het goed dichtgroeien als je bv naar pindakaas (een oud hw gebruiker) kijkt.
het lijkt of het bij mij ook de goede kant op gaat. maar zyrtec is echt niets bewezen, dus kijk eens in de antihistaminetopic of je het iets lijkt om te probeeren.
zowieso lijkt het me geen slecht idee om gewoon de reguliere middelen (fina/duta, minox, ketocanizol shampoo) een kans te geven om alleen al stabilisatie te bereiken. hergroei is mooi megenomen natuurlijk maar denk niet dat je je haarlijn van 15 jaar terugkrijgt.

gegroet;)

Haarmannetje
3 september 2005, 10:12
Hoi Kenadams,

Het is onmogelijk om te zeggen of je succes zult behalen met de inhammen. De inhammen zijn het moeilijkste om wat aan te doen. Het is echt uitzonderlijk wanneer iemand daar bevredigende hergroei mag vernemen. Het is heel vervelend, ik weet het, maar het is een onzekere zaak... deze strijd.

Vooral als mensen tijdens een gesprek ineens omhoog kijken heb ik zoiets van WTF is dit nu weer... Enkel inhammen dus, de rest van mn bos is prima...
Ja, maar dat omhoog kijken is meer een frustratie in jezelf. Je DENKT dat mensen dan naar je inhammen kijken. Alsof jij iemand de gehele tijd recht in de ogen kijkt tijdens het praten. Het is een bekend verschijnsel dat mensen die ontevreden zijn over iets aan hun lichaam (of wat dan ook), al het gedrag van de omgeving daarop projecteren. Ook wanneer twee mensen ergens staan te praten en jij loopt er langs, dat je dan het idee hebt dat ze bijvoorbeeld iets zeggen over je inhammen ofzo.

Het is een logisch gevolg en begrijpelijk, maar het is vooral vervelend voor jezelf en ook helemaal nergens voor nodig.

ycelik
3 september 2005, 11:11
Hoi Kenadams,

Het is onmogelijk om te zeggen of je succes zult behalen met de inhammen. De inhammen zijn het moeilijkste om wat aan te doen. Het is echt uitzonderlijk wanneer iemand daar bevredigende hergroei mag vernemen. Het is heel vervelend, ik weet het, maar het is een onzekere zaak... deze strijd.


Ja, maar dat omhoog kijken is meer een frustratie in jezelf. Je DENKT dat mensen dan naar je inhammen kijken. Alsof jij iemand de gehele tijd recht in de ogen kijkt tijdens het praten. Het is een bekend verschijnsel dat mensen die ontevreden zijn over iets aan hun lichaam (of wat dan ook), al het gedrag van de omgeving daarop projecteren. Ook wanneer twee mensen ergens staan te praten en jij loopt er langs, dat je dan het idee hebt dat ze bijvoorbeeld iets zeggen over je inhammen ofzo.

Het is een logisch gevolg en begrijpelijk, maar het is vooral vervelend voor jezelf en ook helemaal nergens voor nodig.

Haarmannetje heeft gelijk.
Met het projecteren enzo.

Oke nu terug bij het onderwerp.
Waarom zijn inhammen moeilijker te behandelen?
Omdat die gevoeliger en sterker zijn geprogrammeerd om uit te vallen.
Soms hoort dat er gewoon bij.
Maar er zijn wel eens van die succes verhalen.
www.geocities.com/actionpackti/ is een heel bekend voorbeeld, het is een goeie oppepper maar zulke resultaten behalen is moeilijk.
Veel succes ermee.

pasquale_ci
3 september 2005, 11:58
kzou een aminexil gebruiken... heb al een dikke cm terug gewonnen aan mijn inhammen... je ziet maar. ciao

ycelik
3 september 2005, 12:04
kzou een aminexil gebruiken... heb al een dikke cm terug gewonnen aan mijn inhammen... je ziet maar. ciao

Er is geen wetenschappelijke bewijs dat aminexil werkt.
Gezien we ook niks positiefs op jouw mening na hebben gelezen , nemen we aan het dat het niet werkt.
Dus ik zou het de newbie niet adviseren, hij zou beter af zijn met zijn geld investeren in bijv minoxidil, wat bewezen is te werken.

Guoy
3 september 2005, 15:20
Haarmannetje heeft gelijk.
Met het projecteren enzo.

Oke nu terug bij het onderwerp.
Waarom zijn inhammen moeilijker te behandelen?
Omdat die gevoeliger en sterker zijn geprogrammeerd om uit te vallen.
Soms hoort dat er gewoon bij.
Maar er zijn wel eens van die succes verhalen.
www.geocities.com/actionpackti/ (http://www.geocities.com/actionpackti/) is een heel bekend voorbeeld, het is een goeie oppepper maar zulke resultaten behalen is moeilijk.
Veel succes ermee.

WOW!!! dat ziet er behoorlijk goed uit! En het ziet er ook echt uit. :) Misschien moet ik dan ook maar eens aan de nizoral gaan. Ziet er deadsexy uit.

Guoy
3 september 2005, 16:07
Oh nee, dat is gewoon shampoo met ketoconazol. Die heb ik al! :):confused:

BiTemp
5 september 2005, 16:35
Mijn eerste post hier, een beetje lang, maar ik hoop toch een lezenswaardige bijdrage.

Sinds mijn inham begonnen te verschijnen (eerst alleen aan de linkerkant) ben ik in de weer met minoxidil, zij het met tussenpozen.

Al een tijd lang groeien er dunne haartjes aan de haargrens. Ook al zijn dit geen echte haren, ik denk wel dat het goed is om de haarfollikels te blijven stimuleren met minoxidil, want op een plek die eenmaal kaal is, is het bijna onmogelijk iets terug te krijgen. Sinds een week of twee verschijnen er haartjes steeds verder in de goede richting (naar voren dus). Ik hoop dat het doorzet, maar vooral dat het nog eens dik haar wordt. Zoals bij dit dubieuze figuur: http://www.hairdoc.com/rogaine-minoxidil.html :P

Het haarverlies aan de rechterkant heb ik tot nu toe niet kunnen tegenhouden. Het is nog geen inham, maar het wordt erg dun.:eek:

Een bekende combinatie is het gebruik van minoxidil met isotretinoine, de vitamine A derivaat die ook gebruikt wordt tegen acne en rimpels. Het zou het verharden van de huid tegengaan en daardoor de werking van minoxidil tot 4x toe versterken. Ik heb een tube besteld via inhousepharmacy.co.uk en verwacht het snel uit te kunnen proberen: 's avonds opsmeren, want het reageert onder invloed van licht (gemeen spul). Heeft iemand dit geprobeerd, ik heb er nl. op haarweb nog niet over gelezen....


Andere dingen die ik probeer zijn

Finasteride (deze week begonnen, dus kan er niks over zeggen, die combinatie die ik las met grapefruitsap is wel GENIAAL, ga ik zeker proberen),

Saw palmetto (sinds 3 weken, extreem hoge dosis: 10-20 tabletten/dag, ik word er enorm geil van, dus het doet wel iets),

Nizoral (ook een week of 3, dus nog te kort),

American Crew revitalization shampoo + conditioner (geeft het nog aanwezige haar veel volume, er zit ook saw palmetto in, maar of ik daar ook geil van wordt..ik denk het niet)

By the way (past misschien beter in de saw palmetto thread):
Ik heb wat onderzoekspublicaties over saw palmetto gelezen.
De anti-reductase effecten zijn alleen in vitro gemeten: de werkzame bestanddelen waren oleinezuur, laurinezuur, a-linolzuur en myristinezuur. Inderdaad, dit zit ook in olijfolie en aanverwante producten (Journal of Steroid Biochemistry & Molecular Biology 82 (2002) 233–239). Het gemeten effect van b-sitosterol, het estrogene bestanddeel van saw palmetto, was vrijwel nul. De concentratie-effect grafieken stonden ook vermeld. Na een beetje rekenwerk blijkt een dosis van enkele !grammen! extract per dag niet te veel. Met andere woorden, flink slikken dat spul, voor zover het al werkt.

Een ander interessant feit (Journal of Urology,Vol. 164, 876–881, September 2000) gaat over hoe saw palmetto bestanddelen de 5a-reductases remmen. Dit gebeurt compleet anders dan bij finasteride. Deze stoffen (vrije vetzuren) veranderen de samenstelling van kernmembranen van prostaatcellen (en in mindere mate die van huidcellen), waardoor de membraan-afhankelijke 5a-reductases niet meer functioneren, en er bovendien geprogrammeerde celdood (apoptose) optreedt. Het al dan niet werkzaam zijn van saw palmetto hangt dus af van de membraansamenstelling in het desbetreffende weefsel (prostaat, huid, lever,...). Verder rijst de vraag: als saw palmetto bij prostaathypertrofie werkt dmv celdood, hoe voordelig is dit dan voor de hoofdhuid?? Overtollig prostaatweefsel kan natuurlijk gemist worden, maar haarfollikels wil ik niet kwijt.
Conclusie: toch maar goed dat ik met finasteride begonnen ben.

Tiuri
5 september 2005, 16:43
Hallo BiTemp! Dat is zeker een lezenswaardige eerste post! :) Welkom hier.

Ten eerste zou ik je adviseren te stoppen met die extreem hoge dosis saw palmetto. :) 10-20 tabletten per dag is echt VEEL TE VEEL en dat kan nooit goed voor je zijn. Geen wonder ook dat je extreem geil bent: de SP icm je finasteride kan best wel eens voor een verdubbeling van je testosteronwaarden gezorgd hebben.

Dan over minox icm isotretinoïne. Dr. Lee verkoopt het ook. Dat is een gouden oude formule, waar de laatste tijd meer en meer vraagtekens over zijn ontstaan: er zijn aanwijzingen dat het juist contraproductief kan werken op de haargroei. Zie het haarwoordenboekje onder Tretinoïne voor meer info hierover. Oppassen met dat spul in ieder geval.

Verder vond ik dat stukje over saw palmetto en de werking ervan wel interessant, zou je dat in de al bestaande, algemene saw palmetto-thread willen copypasten? :) Dankjewel!

wasa cracker
22 maart 2006, 15:31
Hallo, ik ben 19 jaar oud en begin al vrij veel haar te verliezen, de inhammen op mijn hoofd beginnen steeds groter te worden. ik kijk nu al een tijdje op deze site naar tips, maar ik zie zeg maar zoveel informatie dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien. kan iemand me misschien helpen, dank bij voorbaat

jongen25
22 maart 2006, 15:44
Beste Wasa Cracker,

Ga via de search functie naar het Haarwoordenboekje en lees met name de info over finasteride, minoxidil, rooscure, spiro en/ of fluridil. Succes!

ray
22 maart 2006, 16:15
Finasteride zorgt ervoor dat een hormoon die zorgt voor haaruitval onderdrukt wordt. bij de meeste mensen stopt dit verder haaruitval en enkelen krijgen hergroei.

uit proeven met fina blijkt dat rond de 1% last krijgt van bijwerkingen. 99% DUS NIET!. proscar (1,25 mg finaper dag) kost ongeveer 100 euro per jaar.

dan hoef je dus 1x per dag een pilletje te slikken.

minoxidil kan er ook weer voor zorgen dat er haren worden geproduceerd op kale gebieden. minoxidil zou jij dus 2x per dag ELKE DAG moeten aanbrengen op je inhammen. is elke dag dus eventjes werk en moet je goed bijhouden.

rooscure is een onschuldige ontstekingsremmende shampoo die je 3x per week moet gebruiken. een flesje rooscure haal je voor 8 euro bij de drogist of apotheek en gaat ongeveer 2 maanden mee.

voor fina en minox geldt dat wanneer je de behandeling stop je de haren die je hebt behouden of teruggekregen met deze middelen binnen een half jaar alsnog uitvallen.

minox is simpel online te krijgen maar bij fina heb je een doktersrecept nodig.
menig haarwebber heeft problemen gehad om de huisarts dit te laten voorschrijven. als je huisarts moeilijk doet kun je ook bij een online apotheek proscar bestellen.

wasa cracker
23 maart 2006, 23:33
bedankt man, daar kan ik wel wat mee

ik overweeg nu om finasteride aan te schaffen, aangezien ik er veel positiefs over hoor.

gizin
22 juli 2006, 14:45
Dag dames en heren,

Ook ik heb dit forum lang afgestriund voor ik de moed had zelf iets te posten. Ik ben 20 jaar, man, en sinds zo'n 2,5 jaar geleden sebboroisch eczeem op mijn hoofdhuid is geconstateerd hebben de haarproblemen me niet meer losgelaten;

Fysiek & Mentaal
Eigenlijk loop ik de hele dag met mijn haar in mijn hoofd. Als ik over straat loop kijk ik alleen maar naar kapsels, maar zelf durf ik bijna niet meer in de spiegel te kijken.
Ook in mijn omgang met vrouwen hindert het me enorm.
Inmiddels ben ik zo langzamerhand aan psychotherapie begonnen om mezelf uit die negatieve spiraal te halen. Toch levert mijn haar me nog ontzettend veel stress op.
Zelfs als iemand mij complimenteert met mijn haar, wordt ik er alleen maar zenuwachtiger om.

Oplossing
Ik wil jullie niet opzadelen met mijn emoties, maar het eerste waar ik behoefte aan heb is een diagnose; begin ik echt (grote) inhammen te krijgen?
Bijgevoegd een aantal plaatjes.

Dank voor jullie aandacht.

Bas6562
22 juli 2006, 15:27
Dag dames en heren,

Ook ik heb dit forum lang afgestriund voor ik de moed had zelf iets te posten. Ik ben 20 jaar, man, en sinds zo'n 2,5 jaar geleden sebboroisch eczeem op mijn hoofdhuid is geconstateerd hebben de haarproblemen me niet meer losgelaten;

Fysiek & Mentaal
Eigenlijk loop ik de hele dag met mijn haar in mijn hoofd. Als ik over straat loop kijk ik alleen maar naar kapsels, maar zelf durf ik bijna niet meer in de spiegel te kijken.
Ook in mijn omgang met vrouwen hindert het me enorm.
Inmiddels ben ik zo langzamerhand aan psychotherapie begonnen om mezelf uit die negatieve spiraal te halen. Toch levert mijn haar me nog ontzettend veel stress op.
Zelfs als iemand mij complimenteert met mijn haar, wordt ik er alleen maar zenuwachtiger om.

Oplossing
Ik wil jullie niet opzadelen met mijn emoties, maar het eerste waar ik behoefte aan heb is een diagnose; begin ik echt (grote) inhammen te krijgen?
Bijgevoegd een aantal plaatjes.

Dank voor jullie aandacht.

Ik zou je ook complimenteren met je haar..meer wil ik er niet van zeggen :confused: .

pipo_de_clown23
22 juli 2006, 15:39
denk dat je meer persoonlijke problemen hebt


1. inhammen is niet het einde van de wereld
2. sterker nog het boeit opzich geen fuck
3. je maakt je druk om niks

vrosjnivosj
22 juli 2006, 15:46
Als je al inhammen hebt zijn deze miniscuul te noemen.
Ik denk dat je gewoon niet zo zelfzeker bent.(niet slecht bedoeld)
Als je vind dat je haarsituatie erg achteruit gaat dan kun je er iets aan doen.
groet

Guoy
22 juli 2006, 16:44
Hee Gizin! Ik zie eigenlijk niets. :) Maar misschien heb je wel wat. Als je seboroisch eczeem hebt kun je bij de huisarts Nizoral shampoo halen wat je een paar keer per week gebruikt. Als je zeker weet dat je beginnende mannelijke kaalheid hebt kun je finasteride eens gaan proberen. Voor de rest zou ik proberen wat afleiding te zoeken. Je haar ziet er prima uit. Ik zie geen inhammen, en met nizoral en finasteride kan je het probleem wel grotendeels de kop in drukken. Bedenk maar dat we over 10 (??) jaar van al dit gezeik af zijn. Je zal wel nooit echt kaal worden als je optijd met medicatie begint. Alleen doen als je ook echt haaruitval hebt. Succes! :)

Kniekous
22 juli 2006, 17:05
Als je gene haaruitval hebt en het ziet er zo uit, denb ikddat je nisk moet laten doen. WTF? Hoezo inhammen. Je zit echt nog op NW1 van bovenaf gezien. Je hebt perfect haar!

(Okay mijn haarlijn is ovaler van votrm, maar ik heb ene wijvenhaarlijn, voor ene vent that is.... :P )

Volgens mij heb je inderdaad een mentaal probleem. Je druk maken om je haar. Ik herken dat, van mezelf. Lees ook De Avonden van Gerard Reve. Jouw angst voor kaalheid is waarschijnlijk tevens angst voor het ouder worden en lichamelijk verval.

Guoy
22 juli 2006, 17:46
Kniekous, heb jij haaruitval?

Kniekous
22 juli 2006, 19:12
Heb nog geen haaruitval, geen inhammen, geen kale plek op mijn kruin. Maar een wat ongezsonde fascinatie voor haaruitval doordat mijn vader het kreeg door medicijnen. Ben er momenteel wat te veel mee bezig, merk ik.

Omdat mijn vaders kruin kaal is geworden (nou ja, delen er groeit nu were haar middenin), let ik daar op bij anderen en bij mezelf (heb zelf savin 1, dus niks :P). Valt me wel op dat er veel mensen zijn met dun haar, en dat veel mensen met dikker haar zo veel gel gebruiken dat je ook op hun hoofdhuid kijkt.

Enige haarprobleem dat ik momenteel zelf heb zijn opspringende haren rond mijn kruin, omdat het haar niet kort genoeg, maar ook net niet lang genoeg is (ik laat het groeien, momenteel). :P Kortom, ik mag niet klagen.

Door rond te struinen op dit forum heb ik inmiddels veel begrip gekregen voor kalende mensen. Ik had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat je haar maar zo kwijt kunt zijn.

dfasd
22 juli 2006, 19:43
Dag dames en heren,

begin ik echt (grote) inhammen te krijgen?


neen .

gizin
23 juli 2006, 01:18
Dank voor de geruststelling. Psyche en hoofdhaar liggen (zelfs fysiek) dicht bij elkaar natuurlijk. Toch komen mijn zorgen niet uit het niets; door het eczeem, waarbij ik elke ochtend mijn kussen ondergesneeuwd vind en er jeukende korsten op mijn hoofd groeien, evenals door een aanhoudende haarpijn en prikkelig gevoel (in gespannen situaties voel ik het haar op mijn kruin en andere plekken trekken en tintelen) ben ik mij zorgen gaan maken. Ik heb Rooscure, Resdan, Dercos, Denorex, Topicorte en Ketoconazol al gebruikt, maar de klachten blijven aanhouden.
Ik denk dat er zich bij mij een cyclus in mijn hoofd heeft gevormd:
- Ik voel mijn hoofdhuid tintelen/vervelend doen
- Ik raak gestresst
- Ik denk dat door deze stress mijn haar uitvalt.
- Mijn hoofdhuid gaat tintelen/vervelend doen.

Maar goed, misschien moet ik dit mentale probleem zelf maar proberen op te lossen. Tot nu toe is het alleen zo dat de problemen constant zijn verergert, en mijn dagelijks leven ervan in de ban is geraakt. Verschrikkelijk zonde, eigenlijk, maar ik kan er niks aan doen.

De foto's:
- na een douchebeurt
- 2 jaar geleden: een ziekelijke bos haar
- 2 jaar geleden: geen inhammen te zien (met een haasje :D).

Ik ben blij met jullie reacties, en hoop dat ik ooit weer uit dit dal kom. ;)

another
23 juli 2006, 01:29
dude. whoa!
als ik foto's zou posten van mezelf (wat ik nog steeds moet doen :o)
dan zou je zien dat jij nog geen inhammen hebt :P

geniet nog van je haar, zolang het er nog zit :)

Kniekous
23 juli 2006, 02:53
Jouw haarlijn is hetzelfde als 2 jaar geleden. Alleen nu heb je de foto van bovenaf genomen. Nogal logish dat je dan sneller inhammen ziet. Mijn haarlijn is van vooraf gezien een rechte lijn, van bovenaf, met mijn haar strak achteruit getrokken is het zoiets als Norwood/hamilton 1.

http://www.hairnurture.com/image-files/hairscale.jpg

Wel flink wat haar na jouw douchebeurt (maar je mag 100 hare verliezen is het niet?), Met zo'n volle bos zul je altijd meer haren zien (25 grote van 20 CM lijken altijd meer dan 100 van 5 cm).

Vanaf de zijkant gezien kun je er op letten op het haar evenwijdig aan je voorhoofd naar de haarlijn toe loopt. Als je een schuin voorhoofd hebt, ipv van een rechtopstaand voorhoofd, dwingt je frontalisspier het haar in die lijn. Meeste mannen zien er van de zijkant dan ook zo uit. Of noem jij dat inhammen?

http://www.kinomania.ru/stars/a/Antonio_Banderas/800/3.jpg

Ik begrijp jouw bezorgdheid eigenlijk wel. Die jeuk moet ondragelijk zijn. Veel sterkte in ieder geval. Je haar ziet er in ieder geval goed uit!

cees
23 juli 2006, 13:32
die haaruitval herken ik wel met lang haar, en wat er al gezegd wordt is dat je ongeveer 100 haren pert dag mag verliezen en dat het bij lang(er) haar erger lijkt!

richi
23 juli 2006, 13:46
Dank voor de geruststelling. Psyche en hoofdhaar liggen (zelfs fysiek) dicht bij elkaar natuurlijk. Toch komen mijn zorgen niet uit het niets; door het eczeem, waarbij ik elke ochtend mijn kussen ondergesneeuwd vind en er jeukende korsten op mijn hoofd groeien, evenals door een aanhoudende haarpijn en prikkelig gevoel (in gespannen situaties voel ik het haar op mijn kruin en andere plekken trekken en tintelen) ben ik mij zorgen gaan maken. Ik heb Rooscure, Resdan, Dercos, Denorex, Topicorte en Ketoconazol al gebruikt, maar de klachten blijven aanhouden.
Ik denk dat er zich bij mij een cyclus in mijn hoofd heeft gevormd:
- Ik voel mijn hoofdhuid tintelen/vervelend doen
- Ik raak gestresst
- Ik denk dat door deze stress mijn haar uitvalt.
- Mijn hoofdhuid gaat tintelen/vervelend doen.

Maar goed, misschien moet ik dit mentale probleem zelf maar proberen op te lossen. Tot nu toe is het alleen zo dat de problemen constant zijn verergert, en mijn dagelijks leven ervan in de ban is geraakt. Verschrikkelijk zonde, eigenlijk, maar ik kan er niks aan doen.

De foto's:
- na een douchebeurt
- 2 jaar geleden: een ziekelijke bos haar
- 2 jaar geleden: geen inhammen te zien (met een haasje :D).

Ik ben blij met jullie reacties, en hoop dat ik ooit weer uit dit dal kom. ;)

Nu wil ik niet haarweb op mijn kop halen :D :P ,,, maar probeer toch eens H&S met menthol ... (goed uitspoelen met lauw water, gebruik indien mogelijk een massagestraal :P )
Ik herken wel enig overeenkomst tgv stress. Ik gebruik het nu ook sinds enige
maanden en mijn koud, tintelend en klamme hoofdhuid waar haaruitval plaatsvond is helemaal weg. Haaruitval is nu toch naar mijn mening weer normaal, het begint weer wat voller te worden. :)

PS ik was begonnen met Roos Cure ... dat maakte alles nog erger ...:crybaby:

Groetjes
R

cees
23 juli 2006, 13:57
wat maakt rooscure volgens jouw erger de jeuk of de haaruitval en wat versta je onder normaal haaruitval?

richi
23 juli 2006, 14:25
wat maakt rooscure volgens jouw erger de jeuk of de haaruitval en wat versta je onder normaal haaruitval?

Het is niet de jeuk, dat was bij mij niet het geval, maar een tintelend, klam en koud gevoel op de plekken waar het het meest uitviel, aan de uiteinden van de haren zat ook veel talg ... dat werd met roos cure allemaal nog ff erger ... tevens kreeg ik van Roos cure dorre haren ( 2 x per week). Dus om op je vraag terug te komen, Jeuk nee, haaruitval ja en onder normaal haaruitval versta ik dat het niet kaler wordt en zelfs weer wat dicht begint te groeien/ voller wordt :D

R.

Kniekous
23 juli 2006, 14:36
Je hara doet me denken aan: :)

http://www.chrisepting.com/Images/photos/marilyn/elvis-haircut.jpg

gizin
23 juli 2006, 15:09
hehe, The King is natuurlijk wel de koning van de volle bos! Ik denk dat er elk jaar nog zo'n 15.000 Elvis pruiken verkocht worden, voor al die wannabees en lookalikes...:cool:

Kniekous
23 juli 2006, 16:22
Ik doe mijn haar ook graag zo, maar die maffe kapsters heeft me 8 weken geleden, na mijn uitspraak, maak er maar wat springerigs van, stiekels gegeven. Mijn eiegn schuld... maar shit, 2 cm per maand is zo langzaam.... Ik wil mijn haar weer zoals het was :)

Bekijk dit trouwens eens, leuke uitleg: http://www.newhair.com/resources/assessing-hair-loss.asp

Bijna iedere man krijgt uiteindelijk een NW2 (kleine inhammen). Dat noemen ze een volwassen haarlijn. Ik heb hem nog niet, en blijf stiekem met duplo spelen, in de hoop dat ik zo een jeugdige haarlijn behoud ;)

ietsmethaar
23 juli 2006, 19:47
waar ik behoefte aan heb is een diagnose; begin ik echt (grote) inhammen te krijgen?

Ook ik heb je foto's goed bestudeerd en kom tot de conclusie dat je 2 jaar geleden als je jongenskuifhaar nog had en nu niet meer. Je hebt nu de haarlijn van een man. Voor zover ik het kan zien, heb je nu inhammen. Deze inhammen zijn nu nog zeer fraai. Wat niemand weet is wat er in de toekomst gaat gebeuren. Je kan natuurlijk in je familie kijken. Maar je weet nooit of het nu voor 20 jaar stil zal staan of dat je haargrens de komende 10 jaar met 1 of 2 centimeter verder zal wijken.

Ik kan me je ongerustheid goed voorstellen, helemaal als je die jeuk voelt. Toch is het belangrijk in het leven de hoofdzaken van de bijzaken te blijven onderscheiden. Het gaat er om wie je bent. Je bent nu verre van kaal en toch ben je er mee bezig. Dat kan niet de bedoeling zijn van het leven. Dan zijn er maar 2 oplossingen. Accepteer het leven zoals het is, lach veel en maak het er beste van. Of bij blijvende angst, ga je aan de middelen, maar nooit overhaast.

Mensen met haarproblemen moeten zowiezo: Niet roken(slecht voor het haar), gezond eten (goed voor het haar) en sporten (goed voor de doorbloeding). Succes.

Oh ja en niet te lang voor de spiegel blijven hangen. Dat werkt niet, zeg ik uit eigen ervaring.

ietsmethaar
23 juli 2006, 19:54
Bijna iedere man krijgt uiteindelijk een NW2 (kleine inhammen). Dat noemen ze een volwassen haarlijn. Ik heb hem nog niet

Ik vind dat je te vaak in herhaling valt. Je hebt welgeteld 23 keer geschreven dat je geen last hebt van kaalheid. Maar mischien zijn die medicijnen van je vader niet de enige reden van zijn haaruitval, en misschien zit het bij jou wel op het andere chromosoom. En mag je blij zijn als je over 20 jaar het haar van de kapper van Elvis nog hebt.

Kniekous
23 juli 2006, 20:48
Ik vind dat je te vaak in herhaling valt. Je hebt welgeteld 23 keer geschreven dat je geen last hebt van kaalheid. Maar mischien zijn die medicijnen van je vader niet de enige reden van zijn haaruitval, en misschien zit het bij jou wel op het andere chromosoom. En mag je blij zijn als je over 20 jaar het haar van de kapper van Elvis nog hebt.

hahaha, briljante uitspraak :) Ik ben eerder bang dat ik mezelf over 20 jaar op dezelfde NAP hoogte als Elvis bevind :)

Mijn vader heeft gare kaalheid, btw, maar hij zegt zelf dat het hem niks kan schelen. Dus ik ben nu echt weg :)

Kniekous
23 juli 2006, 21:05
Als je hara niet uitvalt op hoge snelheid (je verliest bijna geen haar) dan hoef je je gene zorgen te maken lijkt me. Als ik zo zie heb je in het midden nog ene flink stuk haar, geen klein puntje, en aan de zijkanten slechts normale inkepingen boven je ooghoeken. Als ik jou zou zien zou ik beslist niet denken aan kaalheid of inhammen. Het ziet er geweldig uit, ik zou denken NW1.

Je kan trouwens checken of het een volwassen haarlijn geworden is: frons je wenkbrouwen. Waar de frontalisspier eindigt (ribbels boven je wenkbrouwen) begint meestal je jeugdige haarlijn.

Guoy
23 juli 2006, 22:45
Je kan trouwens checken of het een volwassen haarlijn geworden is: frons je wenkbrouwen. Waar de frontalisspier eindigt (ribbels boven je wenkbrouwen) begint meestal je jeugdige haarlijn.

Helemaal niet. Daarnaast bedoel je waarschijnlijk het optrekken van je wenkbrouwen, maar ook dat is niet waar.

Kniekous
23 juli 2006, 23:45
Klopt. Nou ja, meestal begint een jeudgige haarlijn daar aldus de dokter achter bladingblog., maar of dat ook waar is. Waar begint hij volgens jou dan?

ietsmethaar
24 juli 2006, 06:31
Ik ben eerder bang dat ik mezelf over 20 jaar op dezelfde NAP hoogte als Elvis bevind

Graceland ligt op de heuvels van Memphis, dus ruim boven NAP.

kas
24 juli 2006, 08:46
Dank voor de geruststelling. Psyche en hoofdhaar liggen (zelfs fysiek) dicht bij elkaar natuurlijk. Toch komen mijn zorgen niet uit het niets; door het eczeem, waarbij ik elke ochtend mijn kussen ondergesneeuwd vind en er jeukende korsten op mijn hoofd groeien, evenals door een aanhoudende haarpijn en prikkelig gevoel (in gespannen situaties voel ik het haar op mijn kruin en andere plekken trekken en tintelen) ben ik mij zorgen gaan maken. Ik heb Rooscure, Resdan, Dercos, Denorex, Topicorte en Ketoconazol al gebruikt, maar de klachten blijven aanhouden.
Ik denk dat er zich bij mij een cyclus in mijn hoofd heeft gevormd:
- Ik voel mijn hoofdhuid tintelen/vervelend doen
- Ik raak gestresst
- Ik denk dat door deze stress mijn haar uitvalt.
- Mijn hoofdhuid gaat tintelen/vervelend doen.

Maar goed, misschien moet ik dit mentale probleem zelf maar proberen op te lossen. Tot nu toe is het alleen zo dat de problemen constant zijn verergert, en mijn dagelijks leven ervan in de ban is geraakt. Verschrikkelijk zonde, eigenlijk, maar ik kan er niks aan doen.

De foto's:
- na een douchebeurt
- 2 jaar geleden: een ziekelijke bos haar
- 2 jaar geleden: geen inhammen te zien (met een haasje :D).

Ik ben blij met jullie reacties, en hoop dat ik ooit weer uit dit dal kom. ;)

Seborrohische dermatitis is een hartstikke vervelend probleem, ik ken het en de jeuk en irritaties van je hoofdhuid kunnen je de hele dag "bezig houden". Seb eczeem op zich kan ook haaruitval veroorzaken maar die uitgevallen haren komen wel terug.
Bij mij werkt gelukkig ketoconazole wel, maar wat misschien een tip is voor de jeuk (aangezien je de gangbare middelen al hebt gebruikt) is het zo nu en dan slikken van een antihistamine, bijv. centrizine is vrij verkrijgbaar bij apotheek en hielp mij goed als de jeuk erg was. Verder kan een arts/dermatoloog bij ernstige dermatitis wel een tablettenkuur itraconazole voorschrijven. Ik heb'm gehad en het hielp (gebruik in comb. met ketoconazole). Verder is er naast ketoconazole ook Selsun (sterkere versie nemen op voorschrift arts) ook een middel tegen seb. eczeem maar op basis van selenium disulfide. Soms werkt het ene middel niet bij iem. en een ander juist heel goed. Daarnaast vind ik persoonlijk de anti-roos rozemarijn van Guhl (blauw) een prettige.

Als je blijft twijfelen over je haarsituatie dan zou ik een goede dermatoloog ernaar laten kijken dan heb je meer kans op een objectief oordeel dan dat je hier een paar foto's post waarop een ieder zijn/haar menig loslaat.
Groetjes en sterkte
Kitty

gizin
24 juli 2006, 12:07
Hi Kitty, je verschaft me veel bruikbare informatie. Als ik naar mijn huisarts ga zal ik hem naar die andere middeltjes vragen. Het klinkt allemaal als zware medicijnen, en aangezien de klacht steeds weer terug komt is het de vraag of het het waard is. Over die GUHL shampoo las ik ook al goede dingen in het seb. eczeem topic. Misschien is dat een optie.

Wat betreft de dermatoloog: Ik weet niet of ik dat zo 1,2,3 zou doen; ik voel me toch een beetje bezwaard...

Iets wat ik nog niet over de "inhammen" heb verteld, is dat ik meen dat de linker groter is dan de rechter (misschien een beetje op de fotos te zien). Voornamelijk dit maakte me bang.

Hierbij nog een foto van achteren, waarbij te zien is dat mijn hoofdhuid op de kruin rood is gekleurd... uitval op de kruin is natuurlijk een onverbiddelijk teken van kaalheid, vandaar dat ik em misschien te vaak in de spiegel bekijk...

Kniekous
24 juli 2006, 13:00
Dat is toch een doodnormale kruin? Gewoon een wervelwindje. Dat heeft een heel groot deel van de mensen. Helemaal als je lang hara hebt, zal het ergens uit elkaar moeten vallen en moeten draaien.

Test het eens met nat haar en die Savin Vertex test , volgens mij zie je dan dat je geen haarverleis op je kruin hebt.

Inhammen zijn toch vaka a symetrich? Volgens mij is ene normale haarlijn ook niet symetrisch....

Ik zie dat rode overigens niet......

gizin
24 juli 2006, 13:23
Thanks kniekous, het is idd gewoon normaal, ik loop mezelf gewoon voor de gek te houden... toch is die huid lichtrood, roder dan ik zonder eczeem heb in ieder geval.

Kniekous
24 juli 2006, 13:27
Ik heb bij mezelf eens gechecked, en ik heb net zo'n soort kruintje, maar dan rechts op mijn achterhoofd :) En daar springen dus vaka haren recht omhoog.

Volgens mij heb je inderdaad een grote angst voor kaalheid. En dat is een probleem dat net zo groot is als kaalheid zelf. Het lijkt me ook, dat die jeuk die je hebt, dat je daar bang van wordt. Je wordt er ook de hele dag mee geconfronteerd natuurlijk. Hopelijk kom je van het exceem af, en kun je genieten van je prachtige haar.

Lees dit eens:
http://www.baldingblog.com/2006/05/02/my-crown-looks-like-it-is-thinning/

Volgens mij kan je bij iedereen wel wat hoofdhuid zien als je je haar maar gek genoeg doet, en er een flink felle lamp op zet..... :D

Hoe vaka check jij je haar? Want het zou best eens een vorm van dwangneurose kunnen zijn. Dat wil zeggen, dat je wel weet dat er niks aan de hand is en dat eht er goed uitziet, maar dat je het blijft checken, ook al zie je niks.

Peffieke
24 juli 2006, 14:53
Gizin, je moet je zo geen zorgen maken man! Ik zou direct jouw haardos willen ruilen met de mijne. Maar ja, ik ben dan ook bijna dubbel zo oud en heb me er gewoon bij neergelegd. Tot op heden is er nog steeds geen doeltreffend middel uitgevonden. Na enkele zalfjes, lotions, pruiken, haarweaving en haartransplantatie hou ik het momenteel voor bekeken. Je wordt er echt moe van...

joshua
24 juli 2006, 16:03
Hoe vaka check jij je haar? Want het zou best eens een vorm van dwangneurose kunnen zijn. Dat wil zeggen, dat je wel weet dat er niks aan de hand is en dat eht er goed uitziet, maar dat je het blijft checken, ook al zie je niks.
Het lijkt me meer in de categorie BDD passen: Body Dysmorphic Disorder.
Zie ook http://bdd-info.nl/wat-is-bdd.html

EDIT TIURI: hier is ook al een thread over: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7676

gizin
25 juli 2006, 00:03
tja, een dwangneurose... het zou kunnen... het is misschien een beetje teveel mijn eigen hobby geworden, ja :confused:. ik let er ontzettend veel op bij anderen en raak het perspectief kwijt; de mate waarin andere mensen er eigenlijk op letten.
daarnaast heeft het inderdaad misschien iets te maken met een vrees voor verlies van sexuele vitalitiet... ik heb geen vaste relatie, en ben in het dagelijks verkeer dus het eerste aangewezen op mijn uiterlijk. toen laatst in de club een mooie vrouw op me afstapte, vond ik het heerlijk wanneer ze in mijn haar zat, maar de vrees om dit te verliezen werd er achteraf dus niet minder op...

de vraag is misschien wel of je kaal kan worden door er constant aan te denken... kan jejezelf kaal denken? de ratio zegt van niet.. maar het gevoel zegt wat anders..

Kniekous
25 juli 2006, 01:13
Heel interessant dit. Ik ben zelf ook vrij ijdel, en krijg vaka complimenten van dames. Train me suf en heb halflang haar. Na het lezen over kaalheid besef ik me dat je haar best eens zomaar kwijt kunt zijn. Hoe meer je focust op je uiterlijk, hoe meer je je druk maakt om kleine zaken.

Als je er bij mensen op gaat letten, zie je overal inhammen, licht dat weerkaatst op kruinen. Maar face it, als je er niet op let, zie je die niet. Dan zie je mensen. En zo moet je het eigenlijk ook bekijken.

Na het lezen op dit forum denk ik als volgt: ik heb nu al mijn haar, en geniet daar van. Of ik nu mijn opa achterna ga (volle bos tot zijn 74e) of mijn vader (beetje een kruintje rond zijn vijftigste) of dat ik eerder kaal wordt omdat mijn oma's opa kala was (ik zeg maar iets), ik zal ook sexie zijn met minder haar. :P

Ik hoop dat jij uit d epunt komt. Als het fysieke aspect weg is (de jeuk) zal je er al minder aan denken. Ik denk dat daar de prioriteit ligt. Daarna komt het mentale stuk.

Zoals iedereen hier al zegt, je hebt prachtig haar, NW1 (of NW2?), en als je geen overmatig haarverlies hebt dan zal je dat voorlopig nog wel behouden.

tja, een dwangneurose... het zou kunnen... het is misschien een beetje teveel mijn eigen hobby geworden, ja :confused:. ik let er ontzettend veel op bij anderen en raak het perspectief kwijt; de mate waarin andere mensen er eigenlijk op letten.
daarnaast heeft het inderdaad misschien iets te maken met een vrees voor verlies van sexuele vitalitiet... ik heb geen vaste relatie, en ben in het dagelijks verkeer dus het eerste aangewezen op mijn uiterlijk. toen laatst in de club een mooie vrouw op me afstapte, vond ik het heerlijk wanneer ze in mijn haar zat, maar de vrees om dit te verliezen werd er achteraf dus niet minder op...

de vraag is misschien wel of je kaal kan worden door er constant aan te denken... kan jejezelf kaal denken? de ratio zegt van niet.. maar het gevoel zegt wat anders..

ietsmethaar
25 juli 2006, 06:16
de vraag is misschien wel of je kaal kan worden door er constant aan te denken.

Het leven is en blijft the 'survival of the fittest'. Niet kaalheid of lelijkheid bepaalt die fitheid, maar de persoon zijn levenskracht. Door veel te piekeren, wordt je dus zwakker. Ik vind het goed van je Gizin dat je er nu over praat hier. Maar om te surviven op deze planeet, zul je zelf je denkpatroon moeten verslaan. Als je middelen gaat gebruiken, is een nadeel weer dat je er op blijft letten of het werkt (of niet) en hoe lang ? De beste oplossing is dus gewoon een paar levensdoelen (en/of een levensovertuiging) hebben, en de bijbehorende kracht vinden om ze uit te voeren en je door niets of niemand uit het veld laten slaan. Deze kracht staat ruim boven uiterlijke veranderingen die ieder in het leven te wachten staan. Helaas is het mij een aantal jaren niet gelukt om sterk te zijn. Kaalheid vormde daarbij het grootste probleem. Het heeft allemaal te maken met die sexuele vitaliteit. Een man lijkt wel gecodeerd om die zo lang mogelijk vast te houden. En de beloning is er ook naar. Ik kan uit eigen ervaring vertellen hoe prettig het is om in stilte meestal als leukste man bestempeld te worden in een groepje en oogcontact te hebben bij de vleet. Dit werd minder toen mijn haarlijn opschoof. Maar werd pas echt (logaritmisch) minder toen ik daar onzeker van werd.
Concluderend: Dus ja een kalende man is iets minder sexy dan die zelfde man met al zijn haar. Maar een kalende man die van zijn kaalheid een punt maakt is nog een flink stuk minder aantrekkelijk. Het leven is wat dat betreft hardstikke duidelijk. Slikken of stikken. Aanpassen of op de achtergrond verdwijnen. Je hebt eigenlijk geen keus als je mee wil blijven doen. Mijn betoog is dus de mensen die zich kunnen aanpassen de fittest zijn. Zorg dat je daarbij hoort, op welke manier dan ook.

pizzacat
25 juli 2006, 10:08
Gizin, je hebt het eigenlijk allemaal prima door, dat bied je een goede kans om de spiraal te doorbreken. Zoek bv een andere obsessie ;) Je haar ziet er prima uit, je hebt een wat smaller hoofd, lijkt veel op dat van een vriend van mij. Hij heeft wat meer inhammen, maar ziet er allerminst kaal uit. Een wat optrekkende haarlijn heeft simpelweg ook met volwassen worden te maken.
Je stress sit een goede behandeling van Seb. exceem, je kan jezelf meer last van je exceem denken (de focus op iets maakt het intenser). Praat met de dermatoloog over ander opties mbt tot de exceembehandeling. laat het haarprobleem rusten, want dat is er nu simpelweg niet, een kopzorg minder. succes!


@ Kniekous:
Mensen die teveel hun zelfvertrouwen en waardering halen uit hun schoonheid begeven zich op een hellend vlak. Schoonheid wordt vaak minder en na een ongeluk kan de zaak 180 graden gedraaid zijn. Daarnaast is knap zijn geen prestatie, het is een gegeven waar je je ouders voor kan bedanken maar je hebt er niks voor hoeven doen. Je zelfvertrouwen halen uit iets dat het genetische lot bepaalt heeft geeft weinig voldoening uiteindelijk. Prestaties waar je hard voor hebt moeten werken en leren, waar bloed, zweet en tranen in zitten, daar mag je gerust je zelfvertrouwen uit putten.

Knap zijn is leuk en handig, maar als interne motivator is het toch echt te eendimensionaal.

another
25 juli 2006, 13:07
pizzacat, wat een woorden van waarheid!

Inderdaad, je kan er niks aan doen hoe je eruit ziet, maar wel hoe je je voordoet :D

asdfg
25 juli 2006, 18:32
Hi Kitty, je verschaft me veel bruikbare informatie. Als ik naar mijn huisarts ga zal ik hem naar die andere middeltjes vragen. Het klinkt allemaal als zware medicijnen, en aangezien de klacht steeds weer terug komt is het de vraag of het het waard is. Over die GUHL shampoo las ik ook al goede dingen in het seb. eczeem topic. Misschien is dat een optie.

Wat betreft de dermatoloog: Ik weet niet of ik dat zo 1,2,3 zou doen; ik voel me toch een beetje bezwaard...

Iets wat ik nog niet over de "inhammen" heb verteld, is dat ik meen dat de linker groter is dan de rechter (misschien een beetje op de fotos te zien). Voornamelijk dit maakte me bang.

Hierbij nog een foto van achteren, waarbij te zien is dat mijn hoofdhuid op de kruin rood is gekleurd... uitval op de kruin is natuurlijk een onverbiddelijk teken van kaalheid, vandaar dat ik em misschien te vaak in de spiegel bekijk...

of toch aandacht tekort? Dit is belachelijk! :confused: ga toch weg met je nep probleempjes, mocht je er toch echt mee zitten(>>??<<).
dan raad ik je psychische hulp aan http://www.bolijn-praktijk.nl/


pff wat een bullshit

Kniekous
25 juli 2006, 19:58
Rare reactie dit. okay, hij heeft NW1, en prachtig haar, maar wel exceem en maakt zich zorgen. Nu doe ej echt lullig. maar anderzijds, tis wel ene compliment voor zijn haar ;)

Oh, over je asymetrie, zelfs het norwood 1 mannetje heeft iets ongelijke inkepingen. Gene hoofd is symetrisch. Je schedel bepaaltd e manier waarop je haarlijn loopt. :P


of toch aandacht tekort? Dit is belachelijk! :confused: ga toch weg met je nep probleempjes, mocht je er toch echt mee zitten(>>??<<).
dan raad ik je psychische hulp aan http://www.bolijn-praktijk.nl/


pff wat een bullshit

EEC
26 juli 2006, 00:43
Het leven is en blijft the 'survival of the fittest'. Niet kaalheid of lelijkheid bepaalt die fitheid, maar de persoon zijn levenskracht. Door veel te piekeren, wordt je dus zwakker. Ik vind het goed van je Gizin dat je er nu over praat hier. Maar om te surviven op deze planeet, zul je zelf je denkpatroon moeten verslaan. Als je middelen gaat gebruiken, is een nadeel weer dat je er op blijft letten of het werkt (of niet) en hoe lang ? De beste oplossing is dus gewoon een paar levensdoelen (en/of een levensovertuiging) hebben, en de bijbehorende kracht vinden om ze uit te voeren en je door niets of niemand uit het veld laten slaan. Deze kracht staat ruim boven uiterlijke veranderingen die ieder in het leven te wachten staan. Helaas is het mij een aantal jaren niet gelukt om sterk te zijn. Kaalheid vormde daarbij het grootste probleem. Het heeft allemaal te maken met die sexuele vitaliteit. Een man lijkt wel gecodeerd om die zo lang mogelijk vast te houden. En de beloning is er ook naar. Ik kan uit eigen ervaring vertellen hoe prettig het is om in stilte meestal als leukste man bestempeld te worden in een groepje en oogcontact te hebben bij de vleet. Dit werd minder toen mijn haarlijn opschoof. Maar werd pas echt (logaritmisch) minder toen ik daar onzeker van werd.
Concluderend: Dus ja een kalende man is iets minder sexy dan die zelfde man met al zijn haar. Maar een kalende man die van zijn kaalheid een punt maakt is nog een flink stuk minder aantrekkelijk. Het leven is wat dat betreft hardstikke duidelijk. Slikken of stikken. Aanpassen of op de achtergrond verdwijnen. Je hebt eigenlijk geen keus als je mee wil blijven doen. Mijn betoog is dus de mensen die zich kunnen aanpassen de fittest zijn. Zorg dat je daarbij hoort, op welke manier dan ook.

Jij bent maaaaaster:P maar het is zo hardstikke ongelooflijk waar! MIjn vader is 45, hij is nou wat je noemt aan het uit dunned significant overal behalve waar iedereen ahar behoudt. Je ziet dus al ene kaalheid patroon maar heeft nog wel overal haar maar wat dunner. Iig dit doet er niet toe.
Vroeger met een volle bos een echt sexy man. Nu vind ik hem persoonlijk niet echt wat je noemt een knappe man. Hij is klein wat ik al lelijk vind, kort haar dikke neus knak neus zelfs. kortom het is niet model nummer 1.

Maar je wil zijn vriendin niet zien. 31 jaar. Blond, slank en omg wat lekker:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: Niet leuk meer. En puur doordat hij een player aars is met gutts balls en charisma als ene otter.
waarom ik dit vertel weet ik niet maar vond jou punt wle leuk:o

Kniekous
26 juli 2006, 01:46
Je vertelt dit omdat dit forum ook leuk moet zijn.:)

Ik denk dat uiterlijk 90% uitstraling is, en 10% knapheid. Een zelfverzekerde glimlachende kale man van 1 meter 50 met een haakneus, is aanterkkelijker dan een verlegen, ingezakte, twee meter lange adonis. Niet je pa's chick afpakken, he?

DikkieD
29 juli 2006, 17:01
je bent niet kaal en hebt geen inhammen. Als het wel ooit zo komt dan kam je een middenscheiding net als ik. De vrouwen vinden dat geil :)

gizin
18 augustus 2006, 14:02
Dag dames/heren,

Het spijt me te moeten bekennen dat ik nog steeds met dit topic bezig ben, maar naar mijn gevoel is het nog niet helemaal afgesloten.

Hier een foto die het overtuigendst laat zien waar ik me zorgen over maak. Als het jullie nog niet overtuigt, denk ik dat ik maar een andere fobie ga zoeken :P...

Greets!

kas
18 augustus 2006, 14:56
Dag dames/heren,

Het spijt me te moeten bekennen dat ik nog steeds met dit topic bezig ben, maar naar mijn gevoel is het nog niet helemaal afgesloten.

Hier een foto die het overtuigendst laat zien waar ik me zorgen over maak. Als het jullie nog niet overtuigt, denk ik dat ik maar een andere fobie ga zoeken :P...

Greets!

Gizin,

Ja, er is bij jou sprake van inhammen. Als je iets aan wil doen, -> haarwoordenboekje voor de nodige info.
Kitty

Uitgeblust
18 augustus 2006, 15:41
Gizin,

Ja, er is bij jou sprake van inhammen. Als je iets aan wil doen, -> haarwoordenboekje voor de nodige info.
Kitty
Valt wel mee! De hoek waarin de foto is genomen en hoe je je haar bij elkaar zet .. Dan heeft Antonio Banderas zelfs inhammen.

@ Gizin, heb je broers die kalend zijn? Is je vader kalend, of broers van hem? Je moeders broertjes kalend? Opa's hebben iets minder invloed, maar als er veel kaalheid in de familie voorkomt kan ik je Propecia aanraden. Niet aan de Minoxidil beginnen -> deze heeft nauwelijks/geen effect op de inhammen. Voor de rest zijn er geen middeltjes. Probeer van Finasteride wel de echte, dat scheelt achteraf de twijfel of je eigenlijk de echte had moeten kopen. Via je huisarts verkrijgbaar: http://www.propecia.nl

Tot nu toe vind ik je kapseltje wel relaxed. Iets minder pips kijken zou ook veel schelen. :shiny:

gizin
20 augustus 2006, 14:29
@ Gizin, heb je broers die kalend zijn? Is je vader kalend, of broers van hem? Je moeders broertjes kalend? Opa's hebben iets minder invloed, maar als er veel kaalheid in de familie voorkomt kan ik je Propecia aanraden. Niet aan de Minoxidil beginnen -> deze heeft nauwelijks/geen effect op de inhammen. Voor de rest zijn er geen middeltjes. Probeer van Finasteride wel de echte, dat scheelt achteraf de twijfel of je eigenlijk de echte had moeten kopen. Via je huisarts verkrijgbaar: http://www.propecia.nl


Hi Uitgeblust, mijn vader is vrij kaal, en is dit denk ik vanaf zijn 30e/35e geworden. Zijn broers zijn ook allemaal kaal en hun vader ook. Mijn moeders broer is in zijn fifties heeft al zijn haar nog, terwijl zijn vader (opa) wel kaal was. Genetisch gezien ben ik dus lichtelijk benadeeld.

Ik ben op zich wel bereid finasteride te proberen, maar heb er toch wat problemen mee. Als ik het ga innemen:

- moet ik eerst langs mijn (kalende) dokter, en hem vertellen dat ik ondanks alle haren die ik op mijn hoofd heb toch aan de pillen wil
- begin ik echt aan een 'regime', met alle gevolgen van dien; ik een moet een (geheim) pillendoosje gaan aanleggen, en dagelijks slikken, waarbij ik telkens weer aan mijn haar wordt herinnerd.

Zoals zovelen hier, ligt de oplossing waarschijnlijk in mijn eigen hoofd. Als ik het probleem los kan laten, en het wegneem als oorzaak van stress, zullen het exceem en de uitval vanzelf verminderen.
Eigenlijk moeten we allemaal minder met 'onszelf' bezig zijn; zoals een boeddhistische spreuk luidt: Geen ik, geen probleem.

Dat verhindert niet dat ik nog steeds benieuwd ben of er meer zijn die op de foto 'inhammen' zien. Wat me zelf opvalt, is dat ik als jongetje altijd een soort van 'Beatleskapsel' had, waarbij het haar rondom volledig dekkend was. Als ik nu mijn haar naar voren laat vallen bedekt het slechts ten dele mijn voorhoofd...

Mazzels! gizin

Kretos
21 augustus 2006, 23:59
Dat verhindert niet dat ik nog steeds benieuwd ben of er meer zijn die op de foto 'inhammen' zien. Wat me zelf opvalt, is dat ik als jongetje altijd een soort van 'Beatleskapsel' had, waarbij het haar rondom volledig dekkend was. Als ik nu mijn haar naar voren laat vallen bedekt het slechts ten dele mijn voorhoofd...


Ja, ik zie ook dat je inhammen hebt, maar dat komt natuurlijk ook omdat ik er nu op let. Iemand die er niet mee bezig is/ niet op let, ziet het niet, denk ik.

Kniekous
27 augustus 2006, 23:02
oops, double post.

Kniekous
27 augustus 2006, 23:12
http://www.solveyourproblem.com/stop-hair-loss/hairloss-image.jpg

http://www.hairnurture.com/image-files/hairscale.jpg


http://www-ermm.cbcu.cam.ac.uk/fig001jem.gif

Jouw foto lijkt mij nog het meest op de tweede uit de bovenstaande illustratie (de derde). Wat denk je zelf?

Recessie, is normaal, bij de zijkanten. Vraag is in hoeverre er sprake is van erfelijke kaalheid. Eerst leken jouw inhammen vooral op die van NW1, nu meer op NW2. Verlies je veel haar? (In de maanden augustus, september verlies je overigens sowieso iets meer haar, heeft te maken met lange dagen in de maanden daarvoor).

Je haar loopt wle in ene rechte punt naard e zijkanten, en volgt de vorm van je hoofd. Is dit niet gewoon altijd je haarlijn geweest?

Ik vind het lastig te bepalen waar jij staat.

Als je denkt dat je inhammen steeds groter worden, en je loopt al bij een dermatoloog, dan zou ik daar mee overleggen. NW2 is geen kaalheid, maar kan dus ook een volwassen haarlijn zijn.

gizin
13 december 2006, 21:19
Hee jongens/meiden,

Nadat ik mijn foto's in deze thread zette heb ik hoopgevend commentaar gekregen van sommigen. Toch merkte ik dat er echt iets veranderde met mijn haar.
Omdat ik elke ochtend bezig was met de boel in orde te maken heb ik besloten de zaak te millimeteren, om echt te kunnen zien hoe erg het is. De foto's zijn bijgesloten. Foto's zijn toch uiteindelijk het makkelijkst voor iedereen om een haarsituatie te beoordelen. Ik vind ook dat het posten van een foto van je haar (en je gezicht) psychologisch goed is; je maakt een eerste stap de schaamte over je haar te doorbreken.
Wat denken jullie? Ik moet zeggen dat ik het er niet erg goed uit vind zien, maar het geeft in ieder geval duidelijkheid. Waar zit ik op de norwood-schaal en wat kan ik tegen inhammen doen? Als ik het forum rondlees valt op dat de kruin veel makkelijker te behandelen is, inhammen hergroei is zeldzaam....

Thanks!

Gizin

Marina78
15 december 2006, 18:20
Je ziet er leuk uit.. Zo gemilimeterd !
Je hebt wel inhammen, maar als ik je zo in het echt zou tegenkomen zou ik niet denken van : zo die wordt kaal.
Echt niet !

Tiuri
16 december 2006, 00:14
Staat je erg leuk Gizin!

vrosjnivosj
16 december 2006, 00:56
Staat je erg leuk Gizin!
Alleen lijkt het op de eerste foto dat je een beetje stoned bent. :)

gizin
16 december 2006, 03:42
Thanks guys. En tsja, stoned... zo zou ik het niet willen omschrijven. Je wordt gewoon wat Boeddhistischer van zo'n kapsel ;)

kevin
16 december 2006, 18:03
Inderdaad, het staat 100x beter als het lange.

Nick17
21 december 2006, 20:06
Ik bedoel hiermee als je byv. hele diepe inhammen krijgt op jonge leeftijd, betekent dit dat je kaal word op late leeftijd?

nevret
21 december 2006, 20:19
nee het kan ook stoppen he

INT
21 december 2006, 20:58
Als je ze altijd al gehad hebt niet

raichu85
22 december 2006, 12:29
Hee jongens/meiden,

Nadat ik mijn foto's in deze thread zette heb ik hoopgevend commentaar gekregen van sommigen. Toch merkte ik dat er echt iets veranderde met mijn haar.
Omdat ik elke ochtend bezig was met de boel in orde te maken heb ik besloten de zaak te millimeteren, om echt te kunnen zien hoe erg het is. De foto's zijn bijgesloten. Foto's zijn toch uiteindelijk het makkelijkst voor iedereen om een haarsituatie te beoordelen. Ik vind ook dat het posten van een foto van je haar (en je gezicht) psychologisch goed is; je maakt een eerste stap de schaamte over je haar te doorbreken.
Wat denken jullie? Ik moet zeggen dat ik het er niet erg goed uit vind zien, maar het geeft in ieder geval duidelijkheid. Waar zit ik op de norwood-schaal en wat kan ik tegen inhammen doen? Als ik het forum rondlees valt op dat de kruin veel makkelijker te behandelen is, inhammen hergroei is zeldzaam....

Thanks!

Gizin



Gast....je hebt helemaal niets..."Ik vind ook dat het posten van een foto van je haar (en je gezicht) psychologisch goed is; je maakt een eerste stap de schaamte over je haar te doorbreken." ...je hebt hierin gelijk maar...bij jouw is er niets...dus je maakt problemen van NIETS..er is niets OM je over te schamen!

nevret
25 december 2006, 03:01
hoe hebben ze voor deze mevrouw opgelost dan?

:http://www.transhair.nl/vrouwen_detail.asp?Id=53

AnthonieH
25 december 2006, 10:03
hoe hebben ze voor deze mevrouw opgelost dan?
http://www.transhair.nl/vrouwen_detail.asp?Id=53Door haren van een ander deel van haar hoofd te transplanteren naar het kale gebied. Dat is de enige 'oplossing' die echt werkt.

Maar als je meer wil weten over hoe het werkt, wat er bij komt kijken, wat de risico's zijn, welke verschillende methodes er zijn en wat bij dit alles de voor- en nadelen zijn, kom dan eens buurten op het haarimplantatie forum (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=11) hier op Haarweb.

sevenswords
31 december 2006, 02:11
OK mensen, hier is mijn verhaal.

IK ben een jongen van 18.
Ik heb veel, lang haar.
Maar het is mij opgevallen, dat ik echt serieus grote inhammen heb.
Volgens mij heb ik gewoon een heel groot voorhoofd.
Want als ik kijk naar de foto's van vroeger, van mijn vader, en mijn opa van mijn vaderskant, zie ik dat ik precies dezelfde grote inhammen(voorhoofd) als hun heb.precies het zelfste, en zij zijn beiden nog niet kaal (44j) (74j)
Zij hebben wel beiden zwart donker haar, golvend.
Ik zelf heb bruin haar maar ook golvend.
Als ik nu kijk naar mijn moederskant, zie ik dat mijn moeder ook bruin haar heeft, maar niet golvend.Haar vader(mijn opa dus) was al kaal op zijn 30e, net zoals mijn moeder haar broers.
Nu is mijn vraag, zal ik mijn haar ook lang houden als mijn vader en zijn vader.
Of zal ik snel kaal worden zoals de opa van mijn moeders kant?
Ik ziet hier echt mee in, en ik hoop dat er echt iemand mij een raad ofzo zou kunnen geven.

Alvast hartelijk bedankt

Christiaan72
2 januari 2007, 08:17
Kan me voorstellen dat je er over in zit. Inhammen wil nog niet alles zeggen hoor. Die heb ik ook maar de rest gaat erg langzaam tot niet achteruit. Heb je misschien foto om beter te kunnen reageren?

sevenswords
2 januari 2007, 12:15
Dit is een link van een foto van mijn inhammen.

http://img138.imageshack.us/my.php?image=foto1uw6.jpg

INT
2 januari 2007, 14:47
Dit is een link van een foto van mijn inhammen.

http://img138.imageshack.us/my.php?image=foto1uw6.jpg

Ben maar blij, dat noem ik toch niet echt inhammen. Dat heb ik (mischien nog wel groter) aan de rechterkant al mijn hele leven.:D

sevenswords
3 januari 2007, 02:29
Mijn vader, en groot vader hebben dit ook.
En zijn ook nog niet kaal.
Maar toch, dit zijn toch inhammen of niet?
mijn haar start bijna aan mijn oren.
Als je kijkt bij sommige andere mensen, bv:brad pitt en benicio del toro.
Zij hebben dat niet.
Wat heb ik dan eigenlijk wel?
Want ik krijg het maar niet uit mijn hoofd.

nein
5 januari 2007, 16:34
Gizif, ik begrijp er niks van. :)

Op deze eerste foto die je poste is jouw haargrens tot op detail PRECIES hetzelfde als de mijne, ik heb alleen helaas een wat groter voorhoofd. Maar dat noem ik dus aardig flinke inhammen.
Deze dus:

http://www.haarweb.nl/forum/attachment.php?attachmentid=1339

Even later post je je gemillimeterde haar (ziet er goed uit trouwens), deze:

http://www.haarweb.nl/forum/attachment.php?attachmentid=1459

Op een of andere vage manier zijn je inhammen daar een stuk kleiner?!:confused:
Kijk in welke 'hoek' je haargrens vanaf het midden afloopt bij beide foto's. Het lijkt wel alsof je inhammen zijn opgevuld!

Hoe kan dit? Hij trekt zijn haar toch naar achteren op de eerste foto?
Ik ben vooral benieuwd omdat mijn haar er vrijwel precies hetzelfde uitziet als van Gizif op de eerste foto.

vega24
6 januari 2007, 05:25
Optische illusie...omdat hij zijn haren boven en aan de zijkant naar achteren trekt, lijkt het zo...

AnthonieH
7 januari 2007, 10:55
Optische illusie...omdat hij zijn haren boven en aan de zijkant naar achteren trekt, lijkt het zo...Inderdaad. Ik zat net lekker te fröbelen achter de pc en heb het in een tekeningetje duidelijk proberen te maken.

Boven zie je heel kort haar (als puntjes) met in geel de kale ogende huid en in oranje de behaarde huid.

Onder zie je diezelfde puntjes, maar nu met een lijntje schuin rechts naar boven (als een haar die naar die kant is gericht). Ik heb met geel weer aangegeven welke huid kaal oogt en met een beetje oranje nog maar de huid die tussen een hoop haren door zichtbaar is.

sevenswords
8 januari 2007, 17:53
OK mensen, hier is mijn verhaal.

IK ben een jongen van 18.
Ik heb veel, lang haar.
Maar het is mij opgevallen, dat ik echt serieus grote inhammen heb.
Volgens mij heb ik gewoon een heel groot voorhoofd.
Want als ik kijk naar de foto's van vroeger, van mijn vader, en mijn opa van mijn vaderskant, zie ik dat ik precies dezelfde grote inhammen(voorhoofd) als hun heb.precies het zelfste, en zij zijn beiden nog niet kaal (44j) (74j)
Zij hebben wel beiden zwart donker haar, golvend.
Ik zelf heb bruin haar maar ook golvend.
Als ik nu kijk naar mijn moederskant, zie ik dat mijn moeder ook bruin haar heeft, maar niet golvend.Haar vader(mijn opa dus) was al kaal op zijn 30e, net zoals mijn moeder haar broers.
Nu is mijn vraag, zal ik mijn haar ook lang houden als mijn vader en zijn vader.
Of zal ik snel kaal worden zoals de opa van mijn moeders kant?
Ik ziet hier echt mee in, en ik hoop dat er echt iemand mij een raad ofzo zou kunnen geven.
Mijn vader, en groot vader hebben dit ook.
En zijn ook nog niet kaal.
Maar toch, dit zijn toch inhammen of niet?
mijn haar start bijna aan mijn oren.
Als je kijkt bij sommige andere mensen, bv:brad pitt en benicio del toro.
Zij hebben dat niet.
Wat heb ik dan eigenlijk wel?
Want ik krijg het maar niet uit mijn hoofd.


Hier is een foto van mijn inhammen


http://img138.imageshack.us/my.php?image=foto1uw6.jpg

Tiuri
8 januari 2007, 22:37
Hoi sevenswords,

Je hebt inderdaad geen kaarsrechte haarlijn op die foto, maar het zou heel goed kunnen dat dit je natuurlijke haarlijn is hoor. Het feit dat je vader en je opa van vaders kant ook hun hele leven zo'n haarlijn hadden en niet kaal zijn is bemoedigend.

Kaalheid zit dus wel aan je moeders kant, het zou kunnen dat je het daarvan hebt geërft. Voor zover nu bekend is er een iets grotere kans dat je de haaruitvalgenen van moeders kant erft.

Maar geen reden tot paniek, je hebt gewoon nog super mooi haar op die foto en het zou ook goed kunnen dat je de genen van je pa hebt geërft en je dus niet verder kaal wordt. Probeer eens voor jezelf uit te zoeken of je haarlijn altijd al zo is geweest door foto's van vroeger op te zoeken waarop je je haarlijn kunt zien. Je kunt die foto's dan ook hier posten als je wilt dat we je daarbij helpen.

Als het niet lukt om zulke foto's te vinden, hou het dan gewoon een tijdje iets beter in de gaten. Als je de indruk hebt dat je inhammen groter worden kun je altijd nog aan de haargroeimiddelen, nu is daar geen reden voor vind ik.

Je haarlijn doet me trouwens een beetje denken aan die van David Beckham, ook een verre haarlijn maar zeker niet kalend.

sevenswords
9 januari 2007, 18:30
Ik heb geen foto gevonden van ik toen ik klein was op mijn computer.
Maar ik heb wel gezien in het foto album dat ik ook al inhammen had, maar nog niet zo groot.
Ik heb wel 4 foto's gevonden.
2 foto's van mijn 2 kalende nonkels van mijn ma haar kant.
En één foto van mijn pa, en zijn pa
Ik weet niet op wie mijn haarlijn het meeste lijkt.
Mijn pa, en mijn opa zijn wel alle twee donker kleurig van huid.
Ik gelijk heel goed op mijn moeder, en mijn huidskleur is ook wit.
hier nu vier links
Link van mijn vader:
http://img89.imageshack.us/my.php?image=page31002fullhn9.jpg
Link van zijn mijn opa(pa van mijn pa)
http://img187.imageshack.us/img187/4452/paykopwy5.png
Link van oudste nonkel:
http://img65.imageshack.us/my.php?image=joskopzv0.png
Link van jongste nonkel:
http://img293.imageshack.us/my.php?image=peterkopwe4.png
Nu ik in het foto album keek, hadden beide nonkels ook al inhammen toen ze nog maar 30 waren.Mijn vader heeft ook al heel zijn leven grote inhammen, maar die is nog niet kaal.
Toen ik klein was had ik blond haar, mijn beide nonkels ook.
Mijn pa en zijn pa, hebben beiden pik zwart haar, ook toen ze klein waren.(ze hadden toen ook al inhammen)
Ik weet niet naarmate haarkleur een rol speelt.
Ik heb golvend haar, net zoals mijn pa, en zijn pa.
Mijn nonkels hebben recht haar.
Dit zijn zowat alle gelijkenissen, en verschillen die ik kon vinden.

Hopelijk weten jullie hier nu iets meer mee

nein
10 januari 2007, 00:11
Inderdaad. Ik zat net lekker te fröbelen achter de pc en heb het in een tekeningetje duidelijk proberen te maken.

Boven zie je heel kort haar (als puntjes) met in geel de kale ogende huid en in oranje de behaarde huid.

Onder zie je diezelfde puntjes, maar nu met een lijntje schuin rechts naar boven (als een haar die naar die kant is gericht). Ik heb met geel weer aangegeven welke huid kaal oogt en met een beetje oranje nog maar de huid die tussen een hoop haren door zichtbaar is.

Je inhammen lijken met lang haar naar achteren dus groter dan ze eigenlijk zijn?
OF
Lijken je inhammen met gemillimeterd haar kleiner dan ze eigenlijk zijn?:P

flappie
10 januari 2007, 01:09
Je inhammen lijken met lang haar naar achteren dus groter dan ze eigenlijk zijn? check
OF
Lijken je inhammen met gemillimeterd haar kleiner dan ze eigenlijk zijn?:P

Positief bekijken natuurlijk :cool:

Tiuri
10 januari 2007, 10:44
Ik heb geen foto gevonden van ik toen ik klein was op mijn computer.
Maar ik heb wel gezien in het foto album dat ik ook al inhammen had, maar nog niet zo groot.
Ik heb wel 4 foto's gevonden.
2 foto's van mijn 2 kalende nonkels van mijn ma haar kant.
En één foto van mijn pa, en zijn pa
Ik weet niet op wie mijn haarlijn het meeste lijkt.
Mijn pa, en mijn opa zijn wel alle twee donker kleurig van huid.
Ik gelijk heel goed op mijn moeder, en mijn huidskleur is ook wit.
hier nu vier links
Link van mijn vader:
http://img89.imageshack.us/my.php?image=page31002fullhn9.jpg
Link van zijn mijn opa(pa van mijn pa)
http://img187.imageshack.us/img187/4452/paykopwy5.png
Link van oudste nonkel:
http://img65.imageshack.us/my.php?image=joskopzv0.png
Link van jongste nonkel:
http://img293.imageshack.us/my.php?image=peterkopwe4.png
Nu ik in het foto album keek, hadden beide nonkels ook al inhammen toen ze nog maar 30 waren.Mijn vader heeft ook al heel zijn leven grote inhammen, maar die is nog niet kaal.
Toen ik klein was had ik blond haar, mijn beide nonkels ook.
Mijn pa en zijn pa, hebben beiden pik zwart haar, ook toen ze klein waren.(ze hadden toen ook al inhammen)
Ik weet niet naarmate haarkleur een rol speelt.
Ik heb golvend haar, net zoals mijn pa, en zijn pa.
Mijn nonkels hebben recht haar.
Dit zijn zowat alle gelijkenissen, en verschillen die ik kon vinden.

Hopelijk weten jullie hier nu iets meer meeHoi Sevenswords,

Sja uit de foto's blijkt toch duidelijk dat er aan beide kanten enige vorm van kaalheid zit. Aan je vaders kant inderdaad alleen inhammen, aan je moeders kant volledige kaalheid (hoewel die jongste oom nog flink wat haar lijkt te hebben op de foto).

Haarkleur en haarstructuur speelt niet echt een rol, dit is vastgelegd op andere genen dan het kaalheidsgen. Je kunt dus de haarkleur en -structuur van je moeder erven en de kaalheidsgenen van je vader. Hier hoef je verder dus niet op te letten.

Je zegt dat je op foto's kunt zien dat je inhammen dieper zijn dan vroeger. Dit betekent dus inderdaad dat er iets aan het veranderen is. De vraag is nu alleen of het bij inhammen blijft (zoals bij je vader en opa) of dat het verder gaat (zoals de ooms aan je moeders kant). Dat is helaas nu gewoon niet te zeggen.

Je zult dus zelf de afweging moeten maken of je nu al er iets aan wil laten doen, bijvoorbeeld haargroeimiddelen gaan gebruiken, of dat je het gewoon nog even afwacht om te zien hoe het zich ontwikkelt. Kaalheid gaat meestal heel erg langzaam dus je hoeft zeker niet bang te zijn dat je nu in 2 of 3 jaar helemaal kaal bent ofzo.

Wat je alvast zou kunnen doen is je haar af en toe (2 tot 3x per week) wassen met een haaruitval-remmende shampoo, zoals ketoconazol of een shampoo met copper peptides. Voor meer info over deze shampoos, zie het haarwoordenboekje (link in mijn signature).

sevenswords
10 januari 2007, 12:39
Ik denk dat ik mijn haar gewoon zal laten hoe het is, en geen shampoo gebruiken.Want nu heb ik nog erg mooi golvend haar.
En tja, ik zal het moeten aanvaarden hoe het is.
En ik zie naarmate ik ouder word, of ik nu kaal word of niet.
Volgens mij kan je kaalheid niet echt bepalen.
Want mijn opa is nu 78 jaar, en heeft nog al zijn haar(buiten die inhammen)
Terwijl zijn broer al heel vroeg kaal was.
Maar ik heb eigenlijk nog een vraagje.
Ik werk in de bouw(veel in het stof)
Speelt dat ook een rol of je sneller kaal word of niet?
En het is toch niet altijd zo als je inhammen hebt, dat het vast staat dat je kaal word?



Toch hartstikke bedankt voor alle info!
Nu weet ik toch al iets meer.