PDA

View Full Version : Welke gel is het beste?


Jack
23 mei 2004, 20:21
is je haar dunner, dan is het moeilijker om een leuk kapsel te kweken, daarom kun je maar een goeie gel gebruiken. Ik ben van die gele zooi, geloof dat dat per kilo verkocht wordt bij de c100 naar die blauwe gegaan van de Hema, die overigens beter is(sneller droog en blijft beter zitten) nu heb ik Fructis en dit is volgens mij wel er goed spul, voelt lekkerder aan en volgens mij voedt het je haar nog ook.

pindakaas
23 mei 2004, 20:27
nu heb ik Fructis en dit is volgens mij wel er goed spul, voelt lekkerder aan en volgens mij voedt het je haar nog ook.

Welke fructis is dat dan, Jack? Heb nl. ook wat dunnig haar aan de voorkant.

acksid
23 mei 2004, 20:38
ik gebruik al jaren de wax van fructis, bevalt me goed.

pindakaas
23 mei 2004, 20:48
ik gebruik al jaren de wax van fructis, bevalt me goed.

Ook een beetje stevig? 'K bedoel, het moet sterke wax zijn, maar ook weer niet te zwaar, anders dondert de hele zooi weer in elkaar (krijg je met dun haar he :( )

Ik las laatst dat crude-clay van Sebastian wel goed was, wie kent dit?

Jack
23 mei 2004, 20:49
ik had eerst wet look en nu strong, bevalt allebei erg goed, staat op dat het vitamines bevat, dus tja wat wil je nog meer..

pindakaas
23 mei 2004, 20:52
ik had eerst wet look en nu strong, bevalt allebei erg goed, staat op dat het vitamines bevat, dus tja wat wil je nog meer..

Je hebt ook die reclame van fructis, Super Mega Extra strong o.i.d. :confused: dan zie je die gasten met complete (vrijheidsbeeld-punten :)) lopen.

Biljartbal
23 mei 2004, 21:32
Ik gebruik liever een spray dan gel. Als ik Gel in mijn haar doe, zie je mijn hoofdhuid echt tevoorschijn komen.

Vandaar de fructis spray, alleen wordt je haar er droog van.

garibaldi
23 mei 2004, 21:57
Kijk ook eens naar de producten van 'Fudge'. Is wel prijzig, maar erg goeie wax die je haar ook wat meer volume geeft. Met name Shaper en FatHead kan ik aanraden

cees
23 mei 2004, 22:08
Ik gebruik droge wax van goldwell, die je bij de kapper kunt halen! Dit is een droge wax die je haar dikker doet lijken! Ik merk wel dat bij het aanbrengen meer haren blijven plakken aan mijn handen dan met gel!

Jack
23 mei 2004, 22:49
nou die vrijhijdsbeeldpunten gaan niet gebeuren...maar ik had toch al krullen

acksid
24 mei 2004, 11:32
Ook een beetje stevig? 'K bedoel, het moet sterke wax zijn, maar ook weer niet te zwaar, anders dondert de hele zooi weer in elkaar (krijg je met dun haar he :( )


ik weet niet hoe ik het moet omschreven maar met deze wax kan ik meer doen met mn haren dan normaal. Ik heb zelf te zachte haren om iets normaals mee te kunnen doen en normale gel maakt het alleen maar erger.

cherifo
24 mei 2004, 14:15
ik gebruik gewone gel van loreal..en heb dunner haar bovenop de scalp en vooraan..maar als ik gel gebruik dan zie je wel mijn hoofdhuid beter dan als ik er geen gel in doe.maar ja zonder gel lijkt mijn haar dan ook zo droog..ik gebruik wel de haarverdikker shampoo en after shampoo van loreal en dan lijkt mijn haar wel dikker..ikdenk als ik de wax zou gebruiken dan word het nog erger(doorzichtige hoofdhuid)..

Rogieros
24 mei 2004, 15:47
ze zouden die fudge in de schappen moeten gooien van de dorgisterijen enzo idd, die is super!!!

maar alleen bij de kapper te verkrijgen voor 20duizend euro :S

ik gebruik zelf wellaultrawave ultra strong, en wil is een keer dat allernieuwst megastrong gaan proberen

Sjaak
25 mei 2004, 15:15
ikzelf gebruik radical van L'oreal. Vroeger gebruikte ik ook die gele supermarkt eigenmerk zooi. Ik vind dit echt een topgel.

Tiuri
25 mei 2004, 19:10
mijn kapper zat altijd te zeiken toen ik nog fructis gebruikte. schijnt een laag van siliconen om je haar te leggen (net als veel shampoo's) en volgens sommigen is dat weer niet goed. maarja ik heb ook wel es verhalen gelezen op i'net die zeggen dat het juist wel goed is. dus ik weet het ook niet meer.
in ieder geval doen al die stinkend dure gels bij hippe kappers het niet, zo'n laagje aanleggen.

pizzacat
25 mei 2004, 22:24
Ik gebruik al jaren Glisskur hair repair (droog of beschadigd haar) als gel. Voordeel; je haar wordt niet keihard en het verzorgd. Nadeel; extreme kapsels zijn er niet mee te creeren.

Jaapie
3 juli 2004, 19:21
Zoals ik al in een andere thread verteld heb, heeft de kapster mijn kapsel verkloot. Ik zoek nu een gel, die het haar wat voller laat lijken, ik hoorde een tijd terug over fructis gel, is dat goed?

Robert18
3 juli 2004, 19:25
Ik gebruik L'Oreal Out of Bed, misschien moet je die eens proberen. Als het een beetje opgedroogd is, kun je er nog met een kam doorheen en dat vult wel een beetje op. De gel heeft niet erg veel 'fut', maar als je kort haar hebt maakt dat niet zoveel uit.

Jaapie
3 juli 2004, 19:48
ok, bedankt voor de tip

pindakaas
3 juli 2004, 20:20
Murrays moet je gebruiken. Kun je bij de Etos kopen. (oranje/rood potje)
Je hebt ook 'Nu Nile' (geel potje) écht goed spul...!

garibaldi
3 juli 2004, 20:45
Kijk eens naar de gels van Fudge - duur, dat wel, maar maakt je haar echt voller, vooral shaper nr. 2. (oranje potje)

Jaapie
3 juli 2004, 20:51
Ach de prijs maakt me niet uit, als het maar goed in model te brengen is.
Ik zal eens ff naar die murrays en fudge gels kijken, ik hoop dat ze die op schiphol verkopen.

P.s. garibaldi, hoe kom je aan je nickname??

pindakaas
3 juli 2004, 21:46
Kijk eens naar de gels van Fudge - duur, dat wel, maar maakt je haar echt voller, vooral shaper nr. 2. (oranje potje)

Is dat dat spul wat ze bij de 'kinky-kapper' verkopen??

Tiuri
3 juli 2004, 23:51
voor mannen met dunner wordend haar is t verstandig als je DROGE spullen in je haar smeert, dan lijkt het dikker.

DUS: geen fructis.

L'Oreal Out of Bed lijkt nat maar dat is zoals RobertJ al zei wel een goeie optie als het een beetje droog is. Als je dan nog in je haar gaat friemelen of kammen vult t een beetje op.

Verder ben ikzelf nog op zoek naar een goeie droge wax, volgens mij is die fudge wel goed!! Weet iemand of deze idd droog is?? heb die smak geld wel over voor n goeie wax.

Van fudge weet ik dat t geen laagje van siliconen om je haar legt, zoals de meeste andere gels wel doen (en shampoos trouwens ook). Dat dat niet gebeurt schijnt goed te zijn voor je haar, en daardoor is t ook makkelijker uit te wassen.

mjoy
4 juli 2004, 01:07
Ik weet uit ervaring dat je beter niets in je haar kan doen. Het aanbrengen van gel lijkt het haar alleen maar dunner te maken omdat het dan samen gaat klitten. Ik was vroeger een echte 'gelkop' maar sinds mijn haaruitval kan ik er niets meer in doen.

Biljartbal
4 juli 2004, 01:29
Ik weet uit ervaring dat je beter niets in je haar kan doen. Het aanbrengen van gel lijkt het haar alleen maar dunner te maken omdat het dan samen gaat klitten. Ik was vroeger een echte 'gelkop' maar sinds mijn haaruitval kan ik er niets meer in doen.

ook geen spray?

mjoy
4 juli 2004, 17:25
Met een spray heb ik eigenlijk geen ervaring, maar ik neem aan dat een spray het haar ook samen laat plakken en kan dus niet goed zijn voor de optische dichtheid van het haar.
Maar ik lees hier in een aner topic over 'viber' een gel in kleivorm? Iemand die weet of dit goedje je kapsel kan laten dikker lijken?

Vince001
4 juli 2004, 20:05
Maar ik lees hier in een aner topic over 'viber' een gel in kleivorm? Iemand die weet of dit goedje je kapsel kan laten dikker lijken?
Yep, Viber laat je haar flink dikker lijken, vooral omdat t idd zo droog is. American Crew heeft hele goede. Om t een "shiny-look" te geven doe je er daarna nog wat gel over. (Gebruik zelf Radical Gel van L'Oreal, is ook dik spul)

garibaldi
4 juli 2004, 22:19
Fudge Gum is een droge , gum-achtige wax die je haar een droge moderne look kan geven en doordat het materiaal wel gum lijkt wordt het haar ook voller. Het is gewoon bij de wat betere/moderne kapper te krijgen. ± 17 euro per potje.

@jaapie :: wat m'n naam betreft, tja, ik moest iets verzinnen hier. Herinnerde me toen een Engelse krant waarin een kalende (balding) Gary toen 'garibaldi' werd genoemd. Vond ik wel grappig.

cees
5 juli 2004, 00:11
Ik gebruik al een hele lange tijd droge wax van goldwel, voor styleren en herstyleren, echt goeie shit, een soort gum! Bij de goldwel kapper te verkrijgen en kost zo'n 15 euro! Maar je doet er wel ff mee, je haar lijkt ook direct 10 keer dikker, seriues
het is een blauwe pot met grijs zilvere dop!
kopu echt als je goede droge wax wil

Biljartbal
5 juli 2004, 07:35
Met een spray heb ik eigenlijk geen ervaring, maar ik neem aan dat een spray het haar ook samen laat plakken en kan dus niet goed zijn voor de optische dichtheid van het haar.


Juist niet, je moet het gewoon spuiten als je haar droog is. Het klikt niet je haren bijelkaar, maar brengt het alleen in model.

garibaldi
5 juli 2004, 19:06
het is een blauwe pot met grijs zilvere dop! kopu echt als je goede droge wax wil

Welke is het precies? de Trendline Mello Goo Extreme of de Freeze Pudding Extreme? Beschrijving ziet er goed uit!

cees
5 juli 2004, 23:30
trendline mello goo extreme

garibaldi
8 juli 2004, 21:53
Ik heb de Goldwell gel inmiddels aangeschaft en moet zeggen dat bij mij de Fudge of Hema Shaper toch een beter resultaat geeft en meer volume. Dank desalniettemin voor de tip.

Jaapie
9 juli 2004, 21:57
bah, hier heb je echt klote gels.

garibaldi
10 juli 2004, 18:27
bah, hier heb je echt klote gels.

Huh - wat bedoel je precies?

Jaapie
10 juli 2004, 21:10
hier in miami bedoel ik :D

garibaldi
10 juli 2004, 21:50
ah, ok :D

jenssen
16 juli 2004, 21:02
Idd pindakaas nu nille is superrrr thanks voor de tip

opzichgoed
17 juli 2004, 02:23
Murrays moet je gebruiken. Kun je bij de Etos kopen. (oranje/rood potje)
Je hebt ook 'Nu Nile' (geel potje) écht goed spul...!
absoluut geen murrays dat heb ik gebruikt van mijn 17e tot mijn 19e nou ik kan met recht zeggen dat dat misschien ook invloed heeft gehad. bovendie maakt het het haar echt niet voller! het laat alles als een plakkaat aan elkaar plakken en je krijgt het er erg moeilijk uit. (dubro enige wat echt werkt...)

persoonlijk raad ik dit aan:

schwarzkopf taft chaotic gum

blauw cilinder vormig metalen potje van een cm of 6 hoog verkrijgbaar bij kruidvat, etos etc.. voor 3,99

Absoluut geen resten en echt super relaxed. geloof me.. probeer het gewoon een keertje je zult me gelijk geven.

Tiuri
17 juli 2004, 09:40
bij deze wil ik jullie de beste geltip EVER doen....!!!...!!!

De Shaper met Candelilla was van de HEMA!!!
Serieus, het is echt de beste waxachtige substantie ooit gemaakt. Niet te vet en niet te droog. Dun haar gaat er onwijs dik van uitzien. Het is vooral ideaal voor een beetje 'n warrig of stekelig, kort kapsel.

En het beste van alles.... de PRIJS. Onwijs cheap voor een flink potje.

Het enige vreemde eraan... het goedje is roze :confused: :D

Maar dat zie je niet meer als je t in je haar hebt natuurlijk.

garibaldi
17 juli 2004, 10:06
gehehe - nog een Hema Shaper liefhebber. Had ik ook al eerder genoemd, en inderdaad errûg goed!!

pizzacat
17 juli 2004, 22:19
Ik gebruik al jaren Glisskuur hair repair als gel, als gel zeg je? jazeker als gel, ik heb niet echt een kapsel dat gefixeerd hoeft te worden en dit spul werkt heel goed, en verzorgd je haar ook nog eens.

NB het is niet echt storm-proof.

pindakaas
17 juli 2004, 22:30
absoluut geen murrays dat heb ik gebruikt van mijn 17e tot mijn 19e nou ik kan met recht zeggen dat dat misschien ook invloed heeft gehad.

Je moet wel de lichtste murrays hebben he, niet die dikke zware (die is nl. ook oranje van kleur en met alle nadelen die jij aangeeft) Vind `m persoonlijk nog steeds goed! Nu Nile eveneens prima..

Jaapie
14 april 2005, 15:35
Weet iemand misschien een stevige, maar toch milde gel? 1tje die het haar voedt ofzo. Of misschien een andere gezond goedje om het haar mee in model te brengen?

Ik heb de afgelopen maand Taft chaos gelee gebruikt, en het heeft mijn haar totaal verkloot. Het ziet er dor, uitgedroogt, dun en breekbaar uit. Echt klotespul, nooit gebruiken dus.

den oli
14 april 2005, 15:59
Die van Taft is idd heel slecht, vind ik ook. Voor de rest kan ik je jammer genoeg geen goeie gels aanbeleven, want ik heb nog geen enkele goed gevonden. Straks ga ik bij de kapper, dan eens luisteren.

Hallo1
15 april 2005, 11:42
Nou ik heb mijn tot nu toe ideaalste gel gevonden.

Radical van studio fx.
Je haar lijkt echt veel dikker, en wil goed in model, alleen je moet het wel direkt goed doen want anders word het al stevig en plakkerig:P

Het lijkt ook net lijm. Maar ben er zeer tevreden over.

Buutnlander
15 april 2005, 14:42
Remix van loreal ben er zeer tevreden over

Deckard
16 april 2005, 11:07
Aqua-fiber van Andrelon. Het is meer een soort pasta. Je haar lijkt er echt een stuk dikker en stugger door.

Pieter19
16 april 2005, 15:01
kan er misschien iemand met fotos komen waar ze hun haar met hun gel hebben bewerkt? Zou intressant zijn.

Thanks.

Jaapie
16 april 2005, 15:03
kan er misschien iemand met fotos komen waar ze hun haar met hun gel hebben bewerkt? Zou intressant zijn.

Thanks.

Dat is niet relevant denk ik. Iedereen heeft weer een andere haartype waar gel anders op reageert. De groeirichting, textuur van de haar zelf, dikte, lengte, etc.

Jaapie
17 april 2005, 14:08
Aqua-fiber van Andrelon. Het is meer een soort pasta. Je haar lijkt er echt een stuk dikker en stugger door.

Ik heb aqua extreme gekocht ofzo. Het plakt niet en droogt je haar niet uit. Mijn eerste indruk is dat het een prima gel is. Aqua-fiber is dat witte spul he?

Deckard
18 april 2005, 13:57
Ja, ik zweer erbij. Je hebt ook niet zo'n plak-hoofd. Het lijkt vrij natuurlijk. Ik smeer het in mijn haar, wacht tot het droog is kam het dan in model en fixeer het met nog een beetje. Werkt perfect.

Bas6562
18 april 2005, 19:05
Luitjes,

ik gebruik momenteel echt de goedkoopste gel die er is, 60 eurocent ofzo. Gewoon omdat t zo goedkoop is. Maar kan dat slecht zijn voor het haar? En if so, welk gel kun je dan beter gebruiken?

Roland
19 april 2005, 09:01
Ja, ik zweer erbij. Je hebt ook niet zo'n plak-hoofd. Het lijkt vrij natuurlijk. Ik smeer het in mijn haar, wacht tot het droog is kam het dan in model en fixeer het met nog een beetje. Werkt perfect.

Ja dat probleem heb ik meestal ook dat je haren simpelweg nog té nat zijn om in model te doen. Meestal kakt het dan ook helemaal in in de loop van de dag(model pannekoek) Maar hoe krijg je je haren dan zo snel droog? Föhnen ofzow? Ook nogal een gedoe niet? Vooral als je dan je haren wil stylen na 't voetballen ofzow(daar ga ik ECHT niet föhnen)

Roland

Hallo1
19 april 2005, 11:16
Dat probleem heb ik precies zo ja, als het te nat is, dan krijg ik er echt geen model in. Vroeger wou dat wel, ook met goedkope gel, wat al haast nat van zichzelf is. Duid er toch duidelijk op dat mijn haar dunner is geworden :confused:

Maar heel goed drogen wil wel helpen, ik was mijn haar ook niet meer met zeep na voetbal, dan is het ook stugger dan wanneer het uitgewassen is, en dus beter in model te krijgen. Thuis was ik het 2 a 3x per week met zeep. En dan föhnen, is 2 minuten werk, maar je hebt er een dag plezier van ;)

Pieter19
20 april 2005, 15:53
Deckard, ik heb die Aqua-fiber van Andrelon gekocht en ik moet zeggen, je hebt gelijk maar het denk dat het alleen goed productje is voor langer haar want het is niet echt sterk maar het maakt je haar er wel een stuk dikker uitzien maar toen ik het erin deed zag je ineens fel mijn inhammen, maar dat is ook door mijn styling natuurlijk maar nu doe ik eerst wat Aqua-fiber erin en dan nog wat gel erna voor de structuur goed te houden. Ook is Aqua-fiber redelijk duur voor wat je krijgt, 5€ ong voor een tubje waar ik nauwlijks een week mee toe kom maar ik heb het er wel voorover, het is goed spul! Maarja is er iemand met korter haar die dit ook gebruikt? want ik ben aan het denken mijn haren wat korter te knippen maar als dan dit productje nog een mooi effect heeft betwijfel ik...

Greetings,
Pieter.

Hallo1
21 april 2005, 11:44
Probeer is Radical gel van studio fx, azurblauwe tube is het. Te koop bij de Trekpleister.

Werkt voor kort haar uitstekend (Y)

Deckard
22 april 2005, 17:08
Deckard, ik heb die Aqua-fiber van Andrelon gekocht en ik moet zeggen, je hebt gelijk maar het denk dat het alleen goed productje is voor langer haar want het is niet echt sterk maar het maakt je haar er wel een stuk dikker uitzien maar toen ik het erin deed zag je ineens fel mijn inhammen, maar dat is ook door mijn styling natuurlijk maar nu doe ik eerst wat Aqua-fiber erin en dan nog wat gel erna voor de structuur goed te houden. Ook is Aqua-fiber redelijk duur voor wat je krijgt, 5€ ong voor een tubje waar ik nauwlijks een week mee toe kom maar ik heb het er wel voorover, het is goed spul! Maarja is er iemand met korter haar die dit ook gebruikt? want ik ben aan het denken mijn haren wat korter te knippen maar als dan dit productje nog een mooi effect heeft betwijfel ik...

Greetings,
Pieter.

Wat voor haar heb je dan?
Mijn haar is sluik en ongeveer 5 cm lang. 3 cm als ik van de kapper kom.
Vrij kort lijkt me dus, maar het werkt bij mij gewoon uitstekend.:cool:

Deckard
22 april 2005, 17:10
Baj de weej, ik doe met een potje ongeveer een maand. Je moet er ook niet te veel in smeren anders gaat het effect verloren.

En met de kosten van fina, p5p en al die andere spullen in ogenschouw genomen, denk ik dat 5 euro in de maand wel te doen is.

Buutnlander
22 april 2005, 18:23
Remix potje gaat bij mij 2 weken mee, smeer mijn haar altijd vol, heb ong 10 cm lang haar. Vroeger gebruikte ik altijd zo'n grote gele pot voor 1 euro ofzo, maar als ik nu mijn haar volsmeer met dat gele shit, dan zie je lichtjes mijn hoofdhuid met een felle lamp erboven:mad:

bas739
23 april 2005, 07:56
molding paste van KMS...

Pieter19
24 april 2005, 00:31
Hallo1: Ik heb ze dus niet gevonde bij het Kruidvat maar ik ga ze eens online zoeken.

Deckard: mijn haar is iets van een 8cm & het werkt ook perfect voor mijn lengte, als het ook werkt bij korter haar, des te beter voor binnekort alsk mijn haren laat knippen.. Yep 5€ is niets te veel voor zo'n goed product.

Buutnlander: Ik ga die Remix van Loreal eens testen, thnx...

bas739: Molding paste van KMS, nooit van gehoord.. maakt het je haar dikker lijken?

Tiuri
3 mei 2005, 13:12
Weet iemand misschien een stevige, maar toch milde gel? 1tje die het haar voedt ofzo. Of misschien een andere gezond goedje om het haar mee in model te brengen?

Ik heb de afgelopen maand Taft chaos gelee gebruikt, en het heeft mijn haar totaal verkloot. Het ziet er dor, uitgedroogt, dun en breekbaar uit. Echt klotespul, nooit gebruiken dus.Samengevoegd met al bestaande thread over gel.

mokammetje
14 mei 2005, 01:33
ey laurensj ik had een vraag over de De Shaper met Candelilla was van de HEMA!!!
:D , zorgt dit ervoor dat je haar er nat uit blijft zien of droogt het snel op..

Tiuri
14 mei 2005, 01:36
ey laurensj ik had een vraag over de De Shaper met Candelilla was van de HEMA!!!
:D , zorgt dit ervoor dat je haar er nat uit blijft zien of droogt het snel op..hahaha :D

De shaper droogt niet echt op. Je haar blijft een beetje vettig. Maar niet te vettig zodat het heel nat lijkt. Maar ook niet heel droog. Gewoon perfect dus :D

ik ben nog steeds groot afnemer van deze wax. :) Het klinkt dramatisch maar het heeft mijn leven echt wat vergemakkelijkt :) Met de shaper krijg ik makkelijk mijn haar precies zoals ik het wil. Wat ik allemaal niet gekloot heb met gels en waxen in het verleden, dat wil je niet weten. Da's nu allemaal verleden tijd dankzij de Hema Shaper.

(ik ben me ervan bewust dat dit klinkt als een tellsell-spotje maar ik meen het wel ;))

mokammetje
14 mei 2005, 01:38
ahaha oke dus morgen ff langs de HEMA hoop dat ze het op voorraad hebben, ik heb namelijk een kort opgeschoren kapsel. met stekeltjes.. maar door die goedkope gelss zit het na een paar uurtjess niet meer zoals het in het begin was.

In het begin ziet het er mooi nattig uit.. na een tijdje droogt het op en dan ziet het er zo futloos uit.. hoop dat ik baat heb bij De Shaper met Candelilla was van de HEMA!!!
:D

stefanD
14 mei 2005, 17:32
ik gebruik altijd massive plastic elastic (ja, je leest het goed) van wella. Het is moeilijk te beschrijven wat voor soort gel dit is, maar zie het maar als een soort klei. Nadat ik dit spul in m'n haar heb gedaan, kam ik goed door mn haar, hierdoor wordt het een stuk voller en dikker , waarna ik de 'finishing touch'geef met de shaper van de hema:) zo is het prima in model te doen. Ik weet niet of dit met elk kapsel zo werkt, ikzelf heb namelijk mijn haar een beetje a la klaas-jan huntelaar, alleen dan met bij de inhammen een terugtrekkende haarlijn van 0,5 a 1 cm.

de gel kost 4,99, zit in een roze tube en is vrijwel overal verkrijgbaar. het droogt ook, in tegenstelling tot de shaper, helemaal op

heyoo
14 mei 2005, 19:52
ik gebruik altijd massive plastic elastic (ja, je leest het goed) van wella. Het is moeilijk te beschrijven wat voor soort gel dit is, maar zie het maar als een soort klei. Nadat ik dit spul in m'n haar heb gedaan, kam ik goed door mn haar, hierdoor wordt het een stuk voller en dikker , waarna ik de 'finishing touch'geef met de shaper van de hema:) zo is het prima in model te doen. Ik weet niet of dit met elk kapsel zo werkt, ikzelf heb namelijk mijn haar een beetje a la klaas-jan huntelaar, alleen dan met bij de inhammen een terugtrekkende haarlijn van 0,5 a 1 cm.

de gel kost 4,99, zit in een roze tube en is vrijwel overal verkrijgbaar. het droogt ook, in tegenstelling tot de shaper, helemaal op

is het makkelijk uit te wassen?

Buutnlander
14 mei 2005, 21:00
Hallo1: Ik heb ze dus niet gevonde bij het Kruidvat maar ik ga ze eens online zoeken.

Deckard: mijn haar is iets van een 8cm & het werkt ook perfect voor mijn lengte, als het ook werkt bij korter haar, des te beter voor binnekort alsk mijn haren laat knippen.. Yep 5€ is niets te veel voor zo'n goed product.

Buutnlander: Ik ga die Remix van Loreal eens testen, thnx...

bas739: Molding paste van KMS, nooit van gehoord.. maakt het je haar dikker lijken?

Heb je Remix al geprobeerd? Hoe bevalt het je? Als je een paar dagen niet doucht, en je smeer elke morgen weer wat Remix in, dan lijkt je haar echt abnormaal dik (bij mij dan:D)

flyehigh1987
14 mei 2005, 21:15
Ik spuit altijd haarlak in mijn haar en als het opgedroogd is
borstel ik het weer door of wrijf ik het mijn handen door de war,
daarna spuit ik er weer haarlak in en dan nog een keer doorborstelen
of met mijn handen door de war doen en dan borstel ik het zoals
ik het wil hebben en spuit ik er voor de laatste keer haarlak in.
Dan is mijn haar ook dikker en wil het bij mij ook pas zitten.
Meestal wil het anders sowieso niet zitten. Als ik echt wil dat
het goed zit en er ook wat meer volume in zit, neem ik een heel
klein beetje gel en verdeel ik dat over mijn vingers en pluk ik mijn
haar omhoog en laat het dan opdrogen en doe dan wat ik met de
haarlak normaal ook doe.
Dat door de war doen na het haarlak spuiten doe ik meestal wanneer
na het doorborstelen heel raar zit (als bijv. een pluk haar naar buiten
wijst), meestal krijg ik er door het door de war doen ook wat meer
volume in zit. Het maakt bij mij niet zo veel uit wat voor haarlak ik
gebruik, ik gebruik wel sterke gel.

stefanD
15 mei 2005, 13:11
is het makkelijk uit te wassen?

ja, geen probleem

Jeroen Schreurs
31 mei 2005, 15:01
Je moet wel de lichtste murrays hebben he, niet die dikke zware (die is nl. ook oranje van kleur en met alle nadelen die jij aangeeft) Vind `m persoonlijk nog steeds goed! Nu Nile eveneens prima..

Nou ik ben het ook niet met je een pindakaas! Ik heb die oneindige rotzooi ook te lang gebruikt! Het geeft een enorme fixatie, dat klopt, maar is eigenlijk bedoelt voor dik haar en kroes haar als je het mij vraagt!

Jeroen Schreurs
31 mei 2005, 15:03
ik gebruik altijd massive plastic elastic (ja, je leest het goed) van wella. Het is moeilijk te beschrijven wat voor soort gel dit is, maar zie het maar als een soort klei. Nadat ik dit spul in m'n haar heb gedaan, kam ik goed door mn haar, hierdoor wordt het een stuk voller en dikker , waarna ik de 'finishing touch'geef met de shaper van de hema:) zo is het prima in model te doen. Ik weet niet of dit met elk kapsel zo werkt, ikzelf heb namelijk mijn haar een beetje a la klaas-jan huntelaar, alleen dan met bij de inhammen een terugtrekkende haarlijn van 0,5 a 1 cm.

de gel kost 4,99, zit in een roze tube en is vrijwel overal verkrijgbaar. het droogt ook, in tegenstelling tot de shaper, helemaal op

en dat noemt ie inhammen :D

stefanD
1 juni 2005, 12:13
Nou ik ben het ook niet met je een pindakaas! Ik heb die oneindige rotzooi ook te lang gebruikt! Het geeft een enorme fixatie, dat klopt, maar is eigenlijk bedoelt voor dik haar en kroes haar als je het mij vraagt!

klopt, is bedoeld voor negers met kroes haar die stijl haar willen... een aantal vrienden van me gebruiken het ook(nee geen negers) en die moeten om het uit het haar te krijgen minstens 3 keer met dreft(!!!) wassen... lijkt me niet echt goed voor je haar...:P

tijss
24 oktober 2005, 22:46
ik wil een tip geven omdat dit mij zeker heeft geholpen...

ga naar een goede kapper. voorheen ging ik nog wel eens naar een goedkope kapper. Maar als ik dan zij dat me haar dunner werd. zijden ze dat ze er nix aan kunnen doen.

Nu ik naar een stylvolle kapper ga. Knippen ze me super mooi, en proberen zoveel mogelijk volume te geven. en ik zie er gewoon goed uit vind ik ondanks ik flinke inhammen heb. en beginnende uitval op de kruin.. maar ik slik nu alopesan 400 en als me haar zo blijft vind ik het prima.

fudge matte hed is de beste gel. het kost 17 euro maar je doet er vet lang mee....ik fohn me haar eerst en doe het naar voren. (a la philip cocu) hoewel ik iets minder haar heb als hem.

tijs 23

Tiuri
24 oktober 2005, 23:00
ik wil een tip geven omdat dit mij zeker heeft geholpen...

ga naar een goede kapper. voorheen ging ik nog wel eens naar een goedkope kapper. Maar als ik dan zij dat me haar dunner werd. zijden ze dat ze er nix aan kunnen doen.

Nu ik naar een stylvolle kapper ga. Knippen ze me super mooi, en proberen zoveel mogelijk volume te geven. en ik zie er gewoon goed uit vind ik ondanks ik flinke inhammen heb. en beginnende uitval op de kruin.. maar ik slik nu alopesan 400 en als me haar zo blijft vind ik het prima.

fudge matte hed is de beste gel. het kost 17 euro maar je doet er vet lang mee....ik fohn me haar eerst en doe het naar voren. (a la philip cocu) hoewel ik iets minder haar heb als hem.

tijs 23
Thread verplaatst naar juiste rubriek en samengevoegd met al bestaande thread over dit onderwerp.

Erik J
26 oktober 2005, 14:16
Ik gebruik zelf de laatste tijd Nexxus VitaTress Liquid Gel 300ml. Redelijk prijzige gel die ik bij mijn kapper koop. Volgens mijn kapster is het goede gel voor un haar. Hiernaast ook omdat het bedrijf VitaTress een zo veilig mogelijk goed product wilt aanbieden zonder een kans van aanklagingen. Het bedrijf zit in Amerika (California dacht ik) waar het nog wel eens wil voorkomen schijnt.

Website: http://www.nexxusproducts.com/products/vitatress.phtml

Naast de gel gebruik ik ook Biotin Shampoo en af en toe Cystine Treatment.

Ben benieuwd of mensen met deze producten ervaring hebben.

ray
26 oktober 2005, 21:57
ik gebruik sinds een jaar ook de duurdere stylingprodukten.
vroeger dacht ik dat dat altijd geldverspilling was (misschien wel als je een volle bos haar hebt) maar die duurdere produkten geven gewoon meer volume en zijn makkelijker in gebruik. daarnaast is de conditie van me haar beter heb ik het gevoel...

tijss
30 oktober 2005, 09:42
Murrays moet je gebruiken. Kun je bij de Etos kopen. (oranje/rood potje)
Je hebt ook 'Nu Nile' (geel potje) écht goed spul...!

die moet je dus zeker niet gebruiken met dun haar. daar wordt je haar vet van en dan lijt het nog dunner...

cees
30 oktober 2005, 13:29
Ik gebruik droge wax gecombineerd met glans wax van goldwell! Soms gebruik ik te veel van de glans wax en dan moet ik het echt twee keer wassen anders gaat het vette er niet uit! Maar als het wat vetter is lijkt het bij mij wel voller!

Pieter19
18 december 2005, 14:37
Beste Haarwebbers,

Ik wil even informatie delen over een gel/wax die ik nog al goed vind en gebruik als gel die ik de meeste wel wil aanraden met dun haar zoals mezelf.

Wella New Wave Curl Defining Wax :
http://www.beslist.nl/gezond_mooi/images/5592l.jpg

Ook de Gelwax van Andrélon heb ik lange tijd gebruikt en ben ik tevreden van:
http://www.drogisterij.net/producten/afbeelding/3016272.jpg

Ik wou dit even meedelen moest je opzoek zijn naar gel of wax voor je dunne haartjes dan zou ik deze aanraden.

MVG,
Pieter.

ray
19 december 2005, 20:22
Ik gebruik droge wax gecombineerd met glans wax van goldwell! Soms gebruik ik te veel van de glans wax en dan moet ik het echt twee keer wassen anders gaat het vette er niet uit! Maar als het wat vetter is lijkt het bij mij wel voller!

bij mij juist omgekeerd.

juist niet vet is het voller :confused:

ton 2
8 april 2006, 13:33
ik gebruik het liefste pearl shine gel van keune (met een hold 12 extra factor) van de kapper, maar dat is behoorlijk dure. (ongeveer 10 euro voor 100 ml.)
weet iemand daar een goedkoper alternatief voor? als je 'm uit het busje drukt heeft het iets weg van een wormpje witte kit zeg maar.

50_cent_G
29 maart 2007, 20:27
wella new wave super stron was de beste wax ooit, iedereen vroeg wat voor ax ik gebruikte omdat me haar zo goed zat. Maar new wave heeft nieuwe verpakking gemaakt en zelfd soort wax geprobeert te maken maar het is al snel uitgewerkt. En het is nog een euro duurder dikke oplichterij. En nu is die wax dus weg.

dezcend
3 april 2007, 10:59
Heb volgens mij elke gel op de markt wel geprobeerd.. kan idd niet alle gel meer gebruiken (geen wet looks ed) omdat dan mijn hoofdhuid er door heen komt..
Ik gebruik zelf ook altijd REMIX van Loreal.. het is idd zo dat wanneer je je haar niet wast, en sochtends weer remix insmeert dat de haar echt dikker lijkt.. en het zit nog goed in model ook..
Alleen na het haarwassen brengt het je haar wat minder in model, dan gebruik ik altijd creative wax van kruidvat, die groent potjes.. ook echt heel goed spul en niet duur.. of Junior Shpaping past..

50_cent_G
4 april 2007, 12:03
loreal architect wax, is op dit moment DE beste ik heb ook gehoord die nieuwe schwarzkopf goed is spijkerhar heet dat. Maar die architect wax die steel ik altijd bij de appie heijn want die potjes zijn 6,20:o . Mafkezen

Spiderman
4 april 2007, 13:06
Maar die architect wax die steel ik altijd bij de appie heijn want die potjes zijn 6,20:o . Mafkezen

Kleine gierigaard! Als je die wax niet kunt betalen, KOOP dan een goedkoper soort wax!

50_cent_G
4 april 2007, 22:04
nee joh die zijn slecht

ray
4 april 2007, 22:23
loreal architect wax, is op dit moment DE beste ik heb ook gehoord die nieuwe schwarzkopf goed is spijkerhar heet dat. Maar die architect wax die steel ik altijd bij de appie heijn want die potjes zijn 6,20:o . Mafkezen

van wie ben jij een relkloon :P

50_cent_G
16 april 2007, 16:23
van wie ben jij een relkloon :P
van mezelf

gregory89
10 mei 2007, 19:54
ik heb ook dun haar en inhammen maar word nog niet kaal. die inhammen heb ik me hele leven al en dun haar ook. ik heb gewoon is aan me kapper gevraagt hoe ik nou een leuk kapsel kon maken. hun hebben me toe geadviseert om het eerst te milimeteren zodat je zelf goed kan zien hoe je haar nu eigenlijk echt groeit zodat je er een beetje vertrouwen mee krijgt (klinkt raar maar je moet het maar is doen, werkt echt) vervolgens heb ik het weer iets langer laten groeien, en hebben ze er bovenop een beetje model in geknipt en de zijkantjes weer lekker kort opgeschoren. verder adviseerden ze geen gel te gebruiken maar iets van wax en het haar niet omhoog te doen maar beetje rommelig. ik gebruik nu shaper van de hema, een klein beetje goed in je handen warm wrijven en daarna door je (droge!!!) haar wrijven en beetje door de war gooien. ik gebruik loreal elnett als lak, dat is eigenlijk voor vrouwen maar je haar word er zegmaar niet hard van maar blijft in model zitten. je ziet het ook niet omdat er een micro verstuiver op zit. dit werkt perfect bij mij, en je bent zo klaar met je haar en zit de hele dag goed. dus mannen met dun haar en inhammen, zo doe ik het en ik heb nergens meer last van :D

cees
12 mei 2007, 21:08
Ja ik gebruik ook al jaren wax, dat is stukken beter dan gel! Verder was ik m'n haar 1 keer per week en dan valt er echt mega veel uit, ik heb namelijk best lang haar dus dan lijkt het ook dubbel zoveel. Maar als ik het dan gewassen heb en het is droog dan heb ik echt een dun haar, maar zodra ik er dan weer wax indoe en het is wat vetter, dan lijkt het ineens heel wat!!!

johanfcu
18 mei 2007, 12:56
ik heb nu 3 potjes.
- Shaper van de Hema
- Loreal out of bed
- Nivea gel

Over alle bovengenoemde drie ben ik zeer tevreden. Momenteel gebruik ik nivea gel, het zou het haar moeten voeden en je hebt niet veel gel nodig om je haar in model te krijgen. Ook ligt voor mij er aan welk kapsel ik wil. Wil ik een strak/vettig kapsel, dan gebruik ik Loreal out of bed. Wil ik een droog kapsel, gebruik ik shaper. Ik heb het gevoel dat je met nivea zowel een droog kapsel kan bereiken als een vettig kapsel. Maar toch neig ik uiteindelijk naar wat het beste is voor mijn haar. Hier ben ik nog niet achtergekomen. De tijd zal het leren.

ouwezeurpiet
29 augustus 2007, 11:53
Zoals de topictitel al aangeeft vraag ik me af welke gel je het beste kunt gebruiken. Zijn er bepaalde soorten gel die juist goed voor je haar zijn of juist heel erg slecht zijn? Ik kan er namelijk niets over vinden.

AnthonieH
29 augustus 2007, 13:40
Zoals de topictitel al aangeeft vraag ik me af welke gel je het beste kunt gebruiken. Zijn er bepaalde soorten gel die juist goed voor je haar zijn of juist heel erg slecht zijn? Ik kan er namelijk niets over vinden.Voor kaal worden maakt het soort gel dat je gebruikt niet uit. Het remt het niet en het versnelt het niet. Wel kun je door te veel gel gebruik kaler lijken.

CA.
29 augustus 2007, 19:16
sommige doctors beweren dat het gebruik van gel slecht is (zeker ivm hairloss) maar dit is niet waar. gebruik gewoon de door jou prefered gel, maar let wel op hoe je haar er uitziet after usage. niet alleen te veel gel (at once) maar ook sommige soorten gel kunnen de situatie erger laten lijken dan het eigelijk is. maar schadelijk is het zeker niet.

Strider
30 augustus 2007, 16:09
Ik gooi hem even omhoog, ik gebruik op dit moment nog steeds goedkope gel, je weet wel zo'n grote pot van 2 euro.

Maar goed, ik ben opzoek naar een gel die zoiezo dikker is, niet perce sneller opdroogt (dus geen alcohol ofzo erin) en die bos natuurlijk voller laat lijken.

Welke raden jullie aan, er staan er nu zoveel :)

Dundee
30 augustus 2007, 19:29
Ik gooi hem even omhoog, ik gebruik op dit moment nog steeds goedkope gel, je weet wel zo'n grote pot van 2 euro.

Maar goed, ik ben opzoek naar een gel die zoiezo dikker is, niet perce sneller opdroogt (dus geen alcohol ofzo erin) en die bos natuurlijk voller laat lijken.

Welke raden jullie aan, er staan er nu zoveel :)

Deze schijnt heel goed te zijn volgens verschillende gebruikers hier ?

Andrelon Shaper

http://www.drogisterij.net/index.php?menuopen=&mode=produktinfo&recensies=1&artnr=3016881

blizzard
31 augustus 2007, 19:02
ik heb ook dun haar en inhammen maar word nog niet kaal. die inhammen heb ik me hele leven al en dun haar ook. ik heb gewoon is aan me kapper gevraagt hoe ik nou een leuk kapsel kon maken. hun hebben me toe geadviseert om het eerst te milimeteren zodat je zelf goed kan zien hoe je haar nu eigenlijk echt groeit zodat je er een beetje vertrouwen mee krijgt (klinkt raar maar je moet het maar is doen, werkt echt) vervolgens heb ik het weer iets langer laten groeien, en hebben ze er bovenop een beetje model in geknipt en de zijkantjes weer lekker kort opgeschoren. verder adviseerden ze geen gel te gebruiken maar iets van wax en het haar niet omhoog te doen maar beetje rommelig. ik gebruik nu shaper van de hema, een klein beetje goed in je handen warm wrijven en daarna door je (droge!!!) haar wrijven en beetje door de war gooien. ik gebruik loreal elnett als lak, dat is eigenlijk voor vrouwen maar je haar word er zegmaar niet hard van maar blijft in model zitten. je ziet het ook niet omdat er een micro verstuiver op zit. dit werkt perfect bij mij, en je bent zo klaar met je haar en zit de hele dag goed. dus mannen met dun haar en inhammen, zo doe ik het en ik heb nergens meer last van :D


Hoi ,
Ik gebruik eigenlijk helemaal geen wax /gel of wat dan ook , die spullen plakken als de ziekte :( en als je daarna je haren uit moet borstelen komt er inderdaad een mega aan haren mee uit :(.

Waarom gebruiken de meeste onderons geen Minoxidil ?????? als je dat spul in je haren masseert en laat drogen werkt het als een haarversteviger PLUS het is nog eens goed tegen haaruitval :) hoe vaker je het gebruikt hoe beter je haren in model blijven .
Gebruik daarnaast nog een heel klein beetje junior hairspray en hoppa klaar .

Mr.S
1 september 2007, 14:36
Interessante leesvoer:

http://www.mannen-gezondheid.com/nieuwsbrief-haaruitval.html

Voor de rest heb ik vernomen van bepaalde mensen die het zelf hebben uitgeprobeerd, dat knoflook erg goed is voor haargroei. Maar omdat er 5 verschillende oorzaken zijn van haaruitval, kan men natuurlijk geen garantie geven dat het bij jou ook helpt.

Ik ga het zelf nu uitproberen. Ik meng geraspte knoflook met olijfolie en smeer het 3x per week op mijn hoofdhuid. Je kunt het na een aantal uurtjes uitwassen en dan slapen.

Zal eens zien of het bij mij helpt. Mss ook iets voor jullie om te proberen. Knoflook is trouwens goed voor meer dingen aan het lichaam.

blizzard
3 september 2007, 23:34
Interessante leesvoer:

http://www.mannen-gezondheid.com/nieuwsbrief-haaruitval.html

Voor de rest heb ik vernomen van bepaalde mensen die het zelf hebben uitgeprobeerd, dat knoflook erg goed is voor haargroei. Maar omdat er 5 verschillende oorzaken zijn van haaruitval, kan men natuurlijk geen garantie geven dat het bij jou ook helpt.

Ik ga het zelf nu uitproberen. Ik meng geraspte knoflook met olijfolie en smeer het 3x per week op mijn hoofdhuid. Je kunt het na een aantal uurtjes uitwassen en dan slapen.

Zal eens zien of het bij mij helpt. Mss ook iets voor jullie om te proberen. Knoflook is trouwens goed voor meer dingen aan het lichaam.


Hoi Mr S.
Bedankt voor die URL was inderdaad interessante leesvoer :)

Vind het geweldig dat je het gaat proberen met dat mengseltje van Knoflook en olijfolie maar is het niet beter om gewoon knoflook te eten inplaats van in je haren te smeren ? als je knofloot eet of slikt komt het in sneltempo in het bloed terecht en zodoende ook bij de haren waar het zijn werk kan doen ...

Groet Blizzard

Freak out
4 september 2007, 03:02
Om op de vraag te antwoorden 'welke gel is het beste'

Ik gebruik wax... en dna het liefst de meest harde wax dat er is.. Waarmee je echt goed in je handen moet wrijven.. zo lijkt je haar ook veel dikker.. :)

Gel maakt het haar dunner lijkend...

Zoevo
4 september 2007, 08:40
loreal Remix, met andere gel zoals murphy's (rastazooigel, nee ben geen Rasta) ben ik toch echt wel veel haar verloren, aangezien ik vorig jaar vakantie veel haren verloor met deze gel.
Dus ik denk dat het er wel gerelateerd mee is, aangezien ik deze haren niet terug heb gezien...
Maar ik denk dat het een combinatie was van slecht leven en veel alcohol die die haren icm met gel (als t ware uittrekken door harde beweging met stevige gel in mijn handen) verwoest hebben.

Strider
4 september 2007, 20:44
Beste Haarwebbers,

Ik wil even informatie delen over een gel/wax die ik nog al goed vind en gebruik als gel die ik de meeste wel wil aanraden met dun haar zoals mezelf.

Wella New Wave Curl Defining Wax :
http://www.beslist.nl/gezond_mooi/images/5592l.jpg

Ook de Gelwax van Andrélon heb ik lange tijd gebruikt en ben ik tevreden van:
http://www.drogisterij.net/producten/afbeelding/3016272.jpg

Ik wou dit even meedelen moest je opzoek zijn naar gel of wax voor je dunne haartjes dan zou ik deze aanraden.

MVG,
Pieter.

Weet iemand waar die Gelwax van Andrélon verkrijgbaar is?

Zoevo
4 september 2007, 21:46
Volgens mij bijna elke winkel, heb m ook nog liggen in de kast.
Sowieso iets als etos, kruidvat, enzvoort

FearTheHair
5 september 2007, 03:42
ben van mening dat je van TE VEEL gel kaal wordt ;)

zeker... schuimgel, haarlak....
ik zelf voel het juist dan jeuken en merk dat het slecht is..... misschien ben ik allergisch voor gel en hebben sommige mensen het niet....


gel kan dus slecht zijn.... en misschien ben ik dan maar de enige op deze planeet I don't care =P

DikkieD
5 september 2007, 08:03
fear, waren die 670 grafts op je inhammen een grote verandering?
Merk je het verschil met je orginele haar daar en waar heb je het laten doen?

thnks

Mr.S
6 september 2007, 13:04
Hoi Mr S.
Bedankt voor die URL was inderdaad interessante leesvoer :)

Vind het geweldig dat je het gaat proberen met dat mengseltje van Knoflook en olijfolie maar is het niet beter om gewoon knoflook te eten inplaats van in je haren te smeren ? als je knofloot eet of slikt komt het in sneltempo in het bloed terecht en zodoende ook bij de haren waar het zijn werk kan doen ...

Groet Blizzard

Ik zal het nu voorlopig gaan insmeren. En ben van plan om later ook dragees te nemen. Ik ben nl ook een fanatieke sporter, dus slik geregeld vitaminepreparaten. En zo nu en dan gun ik mijn lichaam ff 'rust'. Want hoe gezond die vitamine ook zijn, heb het idee dat ik er af en toe tussenuit moet.

Glamazone
6 oktober 2007, 02:22
Toen ik halflang/lang haar had gebruikte ik voor een punk-like look :: Taft(schwarzkopf) Power Gel ''Titane'' de gel én de spray =D

Snatch
22 mei 2008, 21:39
Fructis wordt door bijna iedere kapper afgewezen als zijnde beschadigend voor je haar, en meer nog voor je hoofdhuid.

Wens je een gel die je haar geen kwaad doet, dan ga je best naar een speciaalzaak waar je gels kan vinden. Deze zijn dikwijls duurder (10€ en meer)
Zelf gebruik ik gel van schwarzkopff.

stefano21
23 mei 2008, 17:24
Murrays moet je gebruiken. Kun je bij de Etos kopen. (oranje/rood potje)
Je hebt ook 'Nu Nile' (geel potje) écht goed spul...!

Dat zou ik dus nooit gebruiken. Dat is zo vet dat je het er na 3 wasbeurten pas weer uit krijgt. Lijkt me niet zo'n goed plan.

Het beste spul voor kaler wordende gasten is denk ik toch van die shapers. Fudge, shaper(andrelon), remix (loreal). Dat soort shit.
Maar toch zoek ik iets wat een effect geeft alsof je er maar een klein beetje wax in hebt. Dus dat het natuurlijk blijft ogen.
Daarnaast moet het goed uitwasbaar zijn. Iemand een suggestie?

HairCoach
26 mei 2008, 16:02
Dat zou ik dus nooit gebruiken. Dat is zo vet dat je het er na 3 wasbeurten pas weer uit krijgt. Lijkt me niet zo'n goed plan.

Het beste spul voor kaler wordende gasten is denk ik toch van die shapers. Fudge, shaper(andrelon), remix (loreal). Dat soort shit.
Maar toch zoek ik iets wat een effect geeft alsof je er maar een klein beetje wax in hebt. Dus dat het natuurlijk blijft ogen.
Daarnaast moet het goed uitwasbaar zijn. Iemand een suggestie?

Goldwell Lagoom gum.
Aanbrengen, laten drogen of droog fohnen en even de borstel erdoorheen.

Daarna met water via de vingertoppen het "gel effect" toevoegen.

Strider
26 mei 2008, 18:50
Mensen met ervaring met schwarzkopf - got2b?

Ik werk zelf nog steeds met zo'n grote gele gel pot, wordt toch eens tijd voor wat anders :D

Steven76
27 mei 2008, 07:27
Mensen met ervaring met schwarzkopf - got2b?

Ik werk zelf nog steeds met zo'n grote gele gel pot, wordt toch eens tijd voor wat anders :D

Wat is er mis mee met zo'n grote gele pot ? Het is goed spul & lekker
goedkoop :P

Poepchinees
23 oktober 2008, 23:07
http://img368.imageshack.us/my.php?image=dsc00679za1.jpg

gedaaan met Hema Shaper, oordeel zelf of et goed of slecht is

hatakekev
25 oktober 2008, 20:06
Je kunt ook behalve wax of gel, Gum of Clay gebruiken die zijn niet al te moeilijk uit te wassen en je doet er best lang mee. Geef teen beetje een warrig effect zodat je de hoofdharen niet zo goed ziet. Je kunt de Gum of Clay gebruiken van New Wave(groen potje). En als je het ook nog in stijl wilt houden moet je de hairspray er ook bij kopen, de groene hairspray. het is ook weer niet zo prijzig en het is een erg goede droogt niet op en makkelijk uit te wassen. Totaal ongeveer 9 a 10 euro? de hairspray en de gum of clay. Je kunt ze overal kopen Trekpleister, Etos, Kruidvat, etc.

hatakekev
25 oktober 2008, 20:09
Weet iemand waar die Gelwax van Andrélon verkrijgbaar is?
Nou ik zou de verpakking lezen of vragen aan de verkoper.
maar vaak is het wel goedkoper slechter duurder beter, maar je moet oppasen sommige zijn flut en kosten heel veel.

hatakekev
25 oktober 2008, 20:14
Mensen met ervaring met schwarzkopf - got2b?

Ik werk zelf nog steeds met zo'n grote gele gel pot, wordt toch eens tijd voor wat anders :D

Ja ik heb ervaring ermee.
Ik gebruik Got2B gum en paste. Is best een goede. Geeft een mooi mat effect. Je kan er lang mee omgaan en je hoeft niet veel in te smeren ongeveer kort/halflang is 1 a 2 vingertoppen genoeg. 100ML in 1 potje 6,30 euro ongeveer maar is de prijs waard die van New Wave Clay en Gum zijn ook goed.

sanderv
11 december 2009, 09:34
Ik heb tot nu toe altijd de Landoll Cream Gel gebruikt.
Heerlijk spul, niet vet, niet nattig, spoelt makkelijk van je handen af. Het is dikker dan een gemiddelde gel, maar komt gewoon uit een tube en is dus dunner dan wax bijvoorbeeld.
Helaas is dit product uit het assortiment gehaald en is het nergens meer te vinden.

Weten jullie of er een gel is die makkelijk aan te brengen is, ook niet vet en niet nattig is en makkelijk van je handen af te spoelen is? Mijn haar is te dun om gel te gebruiken die het haar een nattige look geeft.

Alvast bedankt,
Sander.

sjoerd124
23 juni 2010, 18:25
Hey,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede gel voor mijn dunne lange haren. Weten jullie misschien hoe ik mijn haar vast warrig maakt, dus dat het niet steeds door wind slecht gaat, en waarmee ik ook haren bijv. rechtop kan zetten en houden.

Alvast bedankt,

Sjoerd.

Neustrimmer
9 april 2011, 08:15
Ik heb echt zo'n beetje iedere gel uitgeprobeerd die er op de markt is. De ene was niet stevig genoeg, de andere ging er snel uit en wat ik nog het meest irritant vind is dat gel gaat schilferen. En juist de dure merken die zeggen dat ze geen restjes achterlaten, je raadt het al....die doen het wel. Loop je met een jeukende hoofdhuid voor schilfers. Tegenwoordig gebruik ik al jaren zo'n hele grote pot gele gel van de ETOS. Heel goedkoop en werkt gewoon het allerbeste

Marco123456789
5 februari 2012, 14:42
het beste is nog steeds huismerk gel maakt niet uit van welk merk, eerst douchen dan haar droog maken dan beetje huismerk gel niet teveel en dan haarlak :P ik heb huismerk gel van de c1000 en haarlak van schwarzkopf ; junior hairspray mega strong ( grote gouden bus ) werkt perfect

Krullie
10 april 2012, 20:08
Ik zweer bij de gels van het amerikaanse merk ecostyler!! Er zit geen alcohol in dus het droogt je haar niet uit. Je krijgt ook niet van die witte vlokken wat je normaal wel bij gel hebt.

ugh
27 december 2012, 14:44
Ik heb een tijdje terug American Crew Fiber gekocht: http://www.amazon.com/American-Pliable-Molding-Styling-Creams/dp/B0008IV7BU/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1356614691&sr=8-2
Veel positieve reacties op Amazon en een paar mensen die zeggen dat het goed werkt op dunne haren. Maar ik vind het zeg maar niks. Het spul is dusdanig hard dat ik op Youtube ging vergelijken of dat ik een opgedroogd product had ontvangen of dat het zo hoorde. Het bleek dus zo te horen. Het spul is net wat zachter dan kaarsvet, erg hard dus. Bij inwrijven op je handen wordt het iets zachter, maar het is lastig in de haren te brengen omdat het vrij hard is en plakt. Uiteindelijk worden je haren platgedrukt terwijl je het tegen de haren aan smeert. Verder is het vrij prijzig.

Vervolgens heb ik Keune Jelly Wax gekocht: http://www.keune.com/products/design-line/texture/jelly-wax omdat het werd aangeraden op http://www.haarshopbenemonte.nl/gel-fijn-en-dun-haar-mannen.html
Die Jelly Wax werkt voor mij (kort dun haar) erg goed. Kwa vloeibaarheid zit het tussen een wax en een gel in. Gemakkelijk aan te brengen, niet te zwaar. Het ruikt verder een beetje naar een kappersgeurs, wat voor mij wel ietsje minder had gemogen. (Maar nu ruikt het minder sterk.) Verder is het lastig verkrijgbaar omdat Keune producten vaak alleen via kappers te vinden zijn. Verder is het onduidelijk waarom haarshopbenemonte.nl het onder een "Gel fijn en dun haar mannen" laat vallen, aangezien het niet direct mannelijk of vrouwelijk ruikt. En onduidelijk is waarom het vervolgens niet terugkomt op http://www.haarshopbenemonte.nl/styling-fijn-en-dun-haar.html .