PDA

View Full Version : Wie heeft info voor me?


Dana
25 mei 2004, 10:45
Hallo,

Als eerste even dit: ik hoop niet dat iemand het een probleem vind dat ik op dit forum zit en de vraag stel die ik zo ga stellen.
Ik begrijp dat het misschien voor sommige verkeerd over kan komen maar zo bedoel ik het niet.

Zelf heb ik geen haarprobleem, het enige probleem(pje) dat ik momenteel heb is dat ik op zoek ben naar informatie en/of een website dat juist wel weer te maken heeft met haarproblemen.
Om het wat duidelijker te maken.
Ik heb dus erg lang haar, altijd gehad en daar laat ik soms een stuk vanaf knippen wat ook weer vrij snel aangroeid.
Ik ben nu op een punt gekomen dat ik eigenlijk wel een ander kapsel wil en de doorslag was eigenlijk wel dat ik weer iets hoorde over haar dat gebruikt word om pruiken van te maken voor kinderen die om welke reden dan ook hun haar verloren zijn.
Dat gaf mij eigenlijk het laatste duwtje om te besluiten dat ik deze keer rigoreus mijn haar kort wil laten knippen, wat er dan afgaat zal iets van 50-60 cm zijn schat ik zelf.

Nou ben ik dus al een tijdje op zoek naar een adres of website waar ik info kan vinden, of er bijv. een stichting is in Nederland ofzo.
Het enige dat ik tot nu gevonden heb is "Locks Of Love" maar die zitten in Amerika en ik heb begrepen dat die ook alleen daar werken.
Mijn kapsel wil ik sowieso veranderen en er een stuk af laten knippen maar als er in Nederland ook een soortgelijke stichting is dan wil ik mijn haar doneren (als het bruikbaar is) en er om die reden meer af laten knippen.

Is er misschien iemand hier die informatie heeft?
Ik heb in het verleden eens iets op tv gezien over een Nederlands meisje dat een pruik kreeg via een Nederlandse stichting maar heb toen niet de naam onthouden en kan er nu nergens iets er over vinden op internet.

Als iemand dus iets weet... graag.
Alvast bedankt,
Dana

Webmaster
25 mei 2004, 14:33
Hallo,

Als eerste even dit: ik hoop niet dat iemand het een probleem vind dat ik op dit forum zit en de vraag stel die ik zo ga stellen.
Ik begrijp dat het misschien voor sommige verkeerd over kan komen maar zo bedoel ik het niet.


Beste Dana,

Het is geen enkel probleem. Je vraagt hoort wel degelijk hier thuis, alleen heb ik er persoonlijk niet direct een antwoord op. Misschien dat andere lotgenoten hier een antwoord op hebben?

pindakaas
25 mei 2004, 16:45
Misschien verstandig om dit topic naar 'Haarwerken' te verplaatsen?

Tiuri
25 mei 2004, 19:41
Hallo,

Als eerste even dit: ik hoop niet dat iemand het een probleem vind dat ik op dit forum zit en de vraag stel die ik zo ga stellen.
Ik begrijp dat het misschien voor sommige verkeerd over kan komen maar zo bedoel ik het niet.

Zelf heb ik geen haarprobleem, het enige probleem(pje) dat ik momenteel heb is dat ik op zoek ben naar informatie en/of een website dat juist wel weer te maken heeft met haarproblemen.
Om het wat duidelijker te maken.
Ik heb dus erg lang haar, altijd gehad en daar laat ik soms een stuk vanaf knippen wat ook weer vrij snel aangroeid.
Ik ben nu op een punt gekomen dat ik eigenlijk wel een ander kapsel wil en de doorslag was eigenlijk wel dat ik weer iets hoorde over haar dat gebruikt word om pruiken van te maken voor kinderen die om welke reden dan ook hun haar verloren zijn.
Dat gaf mij eigenlijk het laatste duwtje om te besluiten dat ik deze keer rigoreus mijn haar kort wil laten knippen, wat er dan afgaat zal iets van 50-60 cm zijn schat ik zelf.

Nou ben ik dus al een tijdje op zoek naar een adres of website waar ik info kan vinden, of er bijv. een stichting is in Nederland ofzo.
Het enige dat ik tot nu gevonden heb is "Locks Of Love" maar die zitten in Amerika en ik heb begrepen dat die ook alleen daar werken.
Mijn kapsel wil ik sowieso veranderen en er een stuk af laten knippen maar als er in Nederland ook een soortgelijke stichting is dan wil ik mijn haar doneren (als het bruikbaar is) en er om die reden meer af laten knippen.

Is er misschien iemand hier die informatie heeft?
Ik heb in het verleden eens iets op tv gezien over een Nederlands meisje dat een pruik kreeg via een Nederlandse stichting maar heb toen niet de naam onthouden en kan er nu nergens iets er over vinden op internet.

Als iemand dus iets weet... graag.
Alvast bedankt,
Dana

wauw, goed initiatief.

Webmaster
26 mei 2004, 07:46
Misschien verstandig om dit topic naar 'Haarwerken' te verplaatsen? Inderdaad, ook mijn gedachten...

Dana
27 mei 2004, 14:22
Ja helemaal gelijk, hier past mijn oproep beter.
Ik had voor ik de oproep postte al gekeken waar ik het beste kon posten maar had dus totaal niet gezien dat haarwerken er ook was.

Ondertussen staat mijn oproep ook op een ander forum.
En het is heel vreemd, mijn oproep word best veel bekeken, mensen vinden het een goed idee enzo maar er is tot nu echt nog niemand die informatie heeft.
Ik heb ook in de tussentijd al verschillende nederlandse sites bezocht die te maken hebben met kinderkanker en de bestrijding daarvan en omgaan ermee maar ook daar is nergens info te vinden.

Ik begin me hard af te vragen of ik misschien iets onmogelijks gevraagd heb.
Of dat er in nederland inderdaad zo'n soort stichting ontbreekt terwijl dat naar mijn idee juist zoveel kan betekenen voor (vooral jonge) patienten van kanker of volwassenen/kinderen die door welke ziekte of reden dan ook hun haar hebben verloren.

In Amerika is LOL (Locks Of Love) die zover ik begrepen heb voornamelijk bedoeld is voor kinderen tot 18 jaar waarvan de situatie zo is dat ze het niet zelf kunnen betalen. LOL werkt samen met een aantal kappers die exact weten welk haar geschikt is en hoe ze om moeten gaan met het haar zodra het geknipt is. Ga je naar zo'n kapper om je haar te doneren dan is de knipbeurt ook gratis. Op de website staan ook verschillende foto's van donors voor en na de knipbeurt en ook foto's van kinderen voor en na de hulp die ze gekregen hebben.
Als je weet dat zo'n gebaar zoveel verschil kan maken in het leven van een ander dan kan je je toch alleen maar afvragen waarom er in nederland niet zo'n stichting is en als die er wel is waarom er nergens informatie over te vinden is.

Ik blijf voorlopig nog doorzoeken en regelmatig dit forum bezoeken om te zien of er nog reacties komen.
Ondertussen knip ik voorlopig nog maar even mijn haar niet in de hoop nog informatie te vinden, ik heb geen haast, ik kan best nog wel wachten.
Ik hoop op informatie en dat uiteindelijk ook blijkt dat mijn haar geschikt is natuurlijk.

Sorry voor weer zo'n lange post, mijn 'probleem' is ADHD waardoor het erg moeilijk is om kort en bondig te zijn vooral als ik me ergens druk om maak.

Groetjes,
Dana

lous
21 oktober 2004, 12:25
hoi,

ik heb hetzelfde 'probleem'

wil graag mijn lange haar laten knippen en het haar laten gebruiken voor pruiken voor mensen. maar kan niks vinden hierover.

Heb nu wel een bedrijf in brabant gebeld, die bellen terug. Maar die maken niet zozeer pruiken voor mensen die ze echt nodig hebben. Meer voor extensions etc.

als ik meer weet post ik het hier. en ik wacht met knippen tot ik een goed doel weet voor mijn haar.

gr lous

Marelo
20 november 2006, 00:42
Hallo,

Helemaal nieuw hier en hier terecht gekomen nav een Google zoektocht naar haar donaties.
Tja en dus, 2 jaar na Dana, beland ik hier met eigenlijk precies dezelfde vraag:

Ik heb een flinke bos haar die ik in een aantal jaren tot ongeveer halverwege mijn rug laat groeien.
Dan ben ik het meestal zat en gaat de schaar er drastisch in.
De staart (toch snel ca 30 cm) die daar af komt gaat de ton in, maar eigenlijk vind ik dat zonde.
Daar moet toch iemand blij mee te maken zijn? :confused:

Af en toe komt iemand met de opmerking dat ik mijn haar zou moeten verkopen, maar niemand heeft enig idee waar of aan wie
(ik hoef geen geld voor mijn haar overigens).
Op internet krijg ik een paar hits op bedrijven die haarwerken maken / aanmeten, maar deze vragen eigenlijk helemaal niet om haar donaties.
Verder kan ik alleen locks of love in de US vinden.
Prima doel overigens, maar bestaat er zoiets dan echt niet in NL of zelfs Europa???

Is er (inmiddels) iemand die een idee heeft of weet waar ik mijn haar een zinnig 2e leven (nou ja zoiets) kan geven anders dan bij locks of love?


Ik hoor het erg graag...

Alvast bedankt!
Marelo

Hanna
1 december 2006, 11:29
Lieve donateurs,

Jullie zijn echt geweldig!

Dus al vanaf mei 2004 heeft niemand hier een antwoord op jullie vraag?!
Naar mijn mening moet dit grandioze initiatief door ons allen ondersteund worden in alle opzichten.

Het wordt tijd dat iemand hierover contact opneemt met b.v. het KWF of KIKA en diverse tv-programma's. Daardoor worden er namelijk nog veel meer mensen gestimuleerd om hun haar af te staan.

De donateurs kunnen dat zelf doen, maar misschien is het beter dat b.v. de webmaster namens alle donateurs gaat spreken/schrijven.

Kom op mensen, dit is belangrijk!

Els Bergers
1 december 2006, 17:45
Hallo,

Ik wil even iets uitleggen, met haar van 1 persoon kan je nog geen volledig haarwerk maken, je heb dan haar van 2 a 3 personen nodig.
Waarom? Als je met dit haar gaat werken heb je altijd verlies, door het schoonmaken, knopen enz.
Je zou dan moeten wachten op 2 a 3 mensen met ongeveer dezelfde haarkleur en structuur van het haar, voordat je genoeg heb voor een volledig haarwerk.
En dat is bijna niet te doen.
Ik gebruik het haar vooral voor reparaties en kleine
haarwerken, ik reken daar niets extra's voor. Maar je weet wel met wat voor soort haar je werkt, en dat is al een voordeel.

Als jullie suggesties hebben, ik werk graag mee.

Groetjes
Els Bergers

Hanna
1 december 2006, 18:47
Hi Els,

Tuurlijk, dat begrijp ik best. Maar door een tv-programma waar tienduizenden naar kijken, zullen er aardig wat reageren, misschien wel 2000.

Gelukkig heeft zich hierbij eindelijk een pruikenmaakster gemeld.
Dat zal de donateurs goed doen.

neeltjedijkstra
16 september 2007, 13:23
Ook ik zit met dit probleem. Mijn haar groeit ongeveer 1 1/2 cm per maand. Het kost me dus eigenlijk geen enkele moeite om het lang genoeg te laten groeien om er iemand anders blij mee te maken.
Ik moet het op een gegeven moment wel laten knippen, omdat het veel te zwaar wordt. Ik heb nl heel dik en veel haar.
Jammer, maar als ik het hier in Nederland niet kan doneren, doe ik het toch bij mijn volgend bezoek aan Amerika daar.
Neeltje

Hanna
16 september 2007, 14:08
Hallo Neeltje,

Haarweblid Salvamia zou jouw haren graag willen hebben, denk ik, maar 't moeten natuurlijk geen korte stukjes zijn, want daar kan een pruikenmaker niets mee beginnen.
Doneren aan de stichting Locks of Love in America, die gratis haarwerken verzorgt voor kankerpatiënten, is ook een goed idee.

charamber
3 januari 2008, 11:45
Hallo,

Als eerste even dit: ik hoop niet dat iemand het een probleem vind dat ik op dit forum zit en de vraag stel die ik zo ga stellen.
Ik begrijp dat het misschien voor sommige verkeerd over kan komen maar zo bedoel ik het niet.

Zelf heb ik geen haarprobleem, het enige probleem(pje) dat ik momenteel heb is dat ik op zoek ben naar informatie en/of een website dat juist wel weer te maken heeft met haarproblemen.
Om het wat duidelijker te maken.
Ik heb dus erg lang haar, altijd gehad en daar laat ik soms een stuk vanaf knippen wat ook weer vrij snel aangroeid.
Ik ben nu op een punt gekomen dat ik eigenlijk wel een ander kapsel wil en de doorslag was eigenlijk wel dat ik weer iets hoorde over haar dat gebruikt word om pruiken van te maken voor kinderen die om welke reden dan ook hun haar verloren zijn.
Dat gaf mij eigenlijk het laatste duwtje om te besluiten dat ik deze keer rigoreus mijn haar kort wil laten knippen, wat er dan afgaat zal iets van 50-60 cm zijn schat ik zelf.

Nou ben ik dus al een tijdje op zoek naar een adres of website waar ik info kan vinden, of er bijv. een stichting is in Nederland ofzo.
Het enige dat ik tot nu gevonden heb is "Locks Of Love" maar die zitten in Amerika en ik heb begrepen dat die ook alleen daar werken.
Mijn kapsel wil ik sowieso veranderen en er een stuk af laten knippen maar als er in Nederland ook een soortgelijke stichting is dan wil ik mijn haar doneren (als het bruikbaar is) en er om die reden meer af laten knippen.

Is er misschien iemand hier die informatie heeft?
Ik heb in het verleden eens iets op tv gezien over een Nederlands meisje dat een pruik kreeg via een Nederlandse stichting maar heb toen niet de naam onthouden en kan er nu nergens iets er over vinden op internet.

Als iemand dus iets weet... graag.
Alvast bedankt,
Dana

Je kunt kijken op www.haarwensen.nl (http://www.haarwensen.nl) dat is een stichting die pruiken maakt voor kinderen tot 18 jaar die wegens ziekte een pruik nodig hebben.

MarijeC
25 januari 2008, 14:31
Hallo,

Ik zat zelf ook met de vraag of er iets in Nederland is waar je haar kan doneren. Ik heb via veel zoeken op internet 2 websites gevonden die het erg op prijs stellen om haar te ontvangen.

www.haardonatie.nl (http://www.haardonatie.nl)
http://www.pruik.nl/haardonatie/index.html

veel succes!