PDA

View Full Version : sulfasalazine bij AA?


Rollercoaster
25 juni 2014, 11:58
Mogelijk is hier al eens over gepost; maar zijn er hier mensen die sulfasalazine ( een medicijn tegen de behandeling van arthritis ) hebben voorgeschreven gekregen bij AA?

hilde3
30 september 2014, 01:17
Hoi! Ik heb er nog nooit van gehoord maar vind het wel inrresant! Wilde een arts je dat oors hrijven? Groetjes Hilde

Helmgirlie
30 september 2014, 07:50
Ja er is hier eens een artikel aan gewijd. Dat het schijnt te helpen. Ik ben er eigenlijk nooit achterheen gegaan. Ik zag hetzelfde artikel ook op de Facebookpagina van Featherlite Hair Systems staan. De eigenaresse van die zaak had het ook gelezen.

Of het uitgebreid getest is? Geen idee.

hilde3
1 oktober 2014, 02:18
Oh oke! Ik weet wel dat ze recent ook medicijnen tegen reuma hebben getest op drie patiënten met alopecia en die zijn volledig genezen! Was best een ding geloof ik... Je e kunt het o.a. leze op de alopecia vereniging site van Amerika. Die zelfde onderzoekers hebben ee paar jaar geleden ook ontdekt dat wij de meeste genetische afwijkende overeenkomsten hebben met reumatitis. (Of hoe je het ook schfijft;) Vandaar dat medicijnen die daarvoor werden gebruikt nu worden getest voor alopecia. Ik weet de naam niet meer van het medicijn wat ze daar oor hebben gebruikt maar het staat ook wel i het artikel van de we pagina van de Amerikaanse aap vereniging )

hilde3
1 oktober 2014, 02:20
Ik ga t artikel trouwens wel even opzoeken en lezen! Interessant!

hilde3
1 oktober 2014, 02:25
'Ruxolitinib' heet het trouwens wat ze hadden gebruikt voor de drie patiënten waar kk het eerder over had;)