PDA

View Full Version : Word je kaal van shampoo?


Tiuri
28 mei 2004, 16:22
Een vriend van me is een paar jaar geleden gestopt met het wassen van zijn haar. Dit had een dermatoloog hem aangeraden. Die zei dat als je je haar niet wast, er na een tijdje een soort evenwicht ontstaat wat heel goed is voor je haar.

De eerste paar weken liep hij rond met een onwijze jeukende stinkkop met super vies en vet haar, zag er niet uit. Maar dat werd inderdaad vanzelf minder. Nu heeft hij echt prachtig vol haar met veel volume en structuur, dat hij goed in model kan brengen. Hij wordt niet kaal terwijl hij al ver over de 30 is.

Hiermee wil ik aangeven dat het belang van shampoos volgens mij niet zo groot is. Kaalheid zit in je genen en kun je niet voorkomen met een shampoo.

Wat hij precies doet is dit: nooit shampoo, nooit conditioner, nooit gel. Wel iedere dag even uitspoelen met water. Bedenk ook even wat dit bespaart aan €$€$.

Maar goed, mijn vraag is nu of er meer mensen zijn die nooit hun haar wassen en of die daar ook positieve ervaringen mee hebben.

Robster
28 mei 2004, 16:42
Hmm.. klinkt aan de ene kant wel plausibel, ik merk bij mezelf ook dat als ik een paar dagen mijn haar niet was, maar inderdaad wel uitspoel, dat mijn haar dan stugger en voller aanvoelt. Dit kan natuurlijk ook komen doordat er toch nog wat gel achterblijft hier en daar. Ik merk ook wel dat als ik mijn haar wel gewassen heb, dat het dan veel dunner en futlozer aanvoelt, echt goed in model krijgen lukt dan vaak ook niet zo goed meer daarna.
Ik denk dat ik het gewoon es ga proberen, wie weet, alleen geen gel is geen optie. Ik heb geen natuurlijk model namelijk in mijn haar, ja dat van een pannekoek, maar daarkomen de dames ook niet op af :)

Later
Rob

gatso24
28 mei 2004, 17:31
Ik was het zelf om de 3 a 4 dagen, wel altijd goed uitspoelen met niet te heet water en DROOGDEPPEN!! Heb het verschil destijds wel gemerkt

Jaco

Haarmannetje
28 mei 2004, 17:36
Maar waren/zijn jullie (degenen die hun haar nooit tot af en toe wassen) wel kalend? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat door het niet wassen van je haar, je haar niet uitvalt. Ik bedoel, haaruitval door AGA komt van binnenuit. Hoe je je hoofdhuid ook behandelt (of niet in dit geval), je haar valt dan toch wel uit.

Maar hoe dan ook, ik denk dat het wel beter is om je haar niet te vaak te wassen, maar net als gatso 3/4 keer in de week ofzo. Probleem is alleen dat ik wel wil, maar dan net als laursenj's vriend een tijdje voor gek moet lopen met een vies vet kapsel. Maar oke, ik ga het denk ik toch proberen. Dus op de dagen dat ik mijn haar niet ga wassen, gewoon uitspoelen met lauwwarm water.

Biljartbal
28 mei 2004, 17:44
Maar hoe moet je het dan doen als je bijv Innovate gebruikt. Dat moet elke dag op de schone hoofdhuid aangebracht. Dus je bent dan noodgedwongen elke dag met shampoo de gel uit te spoelen.

Mcsnip
28 mei 2004, 17:47
Haren wassen met shampoo lijkt mij ook niet echt essentieel, vroeger hadden ze tenslotte ook geen shampoo. Of dit het haaruitval kan verminderen, weet ik niet. Want als je je haren wast, vallen echt stervens veel haren uit en als je het daarna kamt ook nog eens. Ik was mijn haar nu 1 a 2 keer per week, maar juist na het wassen krijg ik jeuk op mn hoofd en gaat het sneller uitvallen. En uiteraard dun, zacht, futloos haar en moeilijk in model te brengen. Ook ik heb zo'n pannenkoek kapsel :confused: , maar misschien als je je haar gemillimeterd hebt, kan je het proberen. :)

Tiuri
28 mei 2004, 17:49
Maar hoe moet je het dan doen als je bijv Innovate gebruikt. Dat moet elke dag op de schone hoofdhuid aangebracht. Dus je bent dan noodgedwongen elke dag met shampoo de gel uit te spoelen.

Sja daar zeg je me wat... voor innovategebruikers kan dit dan dus niet. of misschien werkt innovate ook wel als je het aanbrengt op je hoofdhuid als het natuurlijke evenwicht al is ontstaan. Die vriend van me heeft namelijk totaal geen viezige of vettige hoofdhuid. Zijn haar stinkt ook niet maar ruikt gewoon naar niks.

mjoy
28 mei 2004, 18:09
Ik snap niet dat jullie je haar meer dan 2-3 dagen niet kunnen wassen??
Ik gebruik elke dag minox en dan moet ik de volgende dag wel mijn haar wassen want anders ziet het er gewoon niet uit. Het haar wordt dan
droog futloos en overal waar ik kom zie uitgevallen haren.

Haarmannetje
28 mei 2004, 18:17
Mjoy, dat heb ik ook, maar het schijnt ook zo te zijn, dat je dat dagelijkse wasritueel je eigen hebt gemaakt. Het kan een aantal weken duren voordat het zo is, dat je haar niet meer elke dag gewassen moet worden. Gewoon even door de zure appel heenbijten.

DHTkiller
28 mei 2004, 18:42
Ik was mijn haren iedere dag en dat doe ik al vele jaren, haaruitval is absoluut niet meer geworden (dankzij de medicijnen). Maar de haren kunnen zeker wel dikker aanvoelen en er vol uitzien als je je haren minder vaak wast. Ik denk dat je natuurlijke olien en andere stoffen eruit gaat als je het te vaak wast. Wat ook mogelijk is, is dat de haarschubben dichtgaan (het wordt gladder), dan lijken je haren dan ook een flink stuk dunner.

Ik denk niet dat AGA te stoppen is met het minder vaak wassen van je haren, sterker nog, ik denk denk juist dat vaker wassen eerder AGA tegen zal gaan, denk maar aan Nizoral 2%. Gebruik je minoxidil of een ander werkzame topical, dan moet je hoofdhuid schoon en vetvrij zijn, want anders wordt de absorptie van het middel minimaal, en dus ook minimaal hergroei (of helemaal niets).

ugh
28 mei 2004, 19:05
Sinds ik met gel begonnen ben - iets van 6 jaar geleden denk ik - was ik elke dag mijn haren. Na het overstappen op gel, heb ik geen verschil gemerkt. Ik heb er ook niet op gelet, dus zou best kunnen dat er bij mij misschien een klein beetje verschil was, maar een jaar erna had ik ook niet echt haarproblemen.

Ik was elke dag, voor een fris kapsel, gel eruit te wassen, en het in model te krijgen. Met minoxidil zou ik helemaal elke dag moeten wassen omdat dat mijn haren ruw maakt, waardoor in model brengen lastiger is.

peter10
28 mei 2004, 20:44
maar haarmannetje ! je bent net zo ontzettend positief over je rozemarijn shampoo en nu ga je opeens helemaal niet meer wassen ?!?

Haarmannetje
29 mei 2004, 00:49
maar haarmannetje ! je bent net zo ontzettend positief over je rozemarijn shampoo en nu ga je opeens helemaal niet meer wassen ?!?
Nee, dat heb ik niet gezegd :). Ik wil het afbouwen na om de 3/4 dagen wassen. Op de bijsluiter van de rozemarijnshampoo staat dit ook zo aangegeven. Dat je maximaal om de 3/4 dagen moet wassen voor goed resultaat. Elke dag kan ook gewoon, maar dat wil ik dus proberen te veranderen naar om de 3/4 dagen.

Mailman
29 mei 2004, 01:52
Wat ik doe is mijn haar iedere dag wassen met een huis, tuin en keuken shampoo of Kerastase, daarna goed föhnen en uitkammen.

Ik heb wel het idee dat er door het wassen meer haren uitvallen dan normaal. Maar m'n haar zit voor geen meter wanneer ik niet was en niet föhn.

Tiuri
29 mei 2004, 11:33
Ik heb wel het idee dat er door het wassen meer haren uitvallen dan normaal. Maar m'n haar zit voor geen meter wanneer ik niet was en niet föhn.

bij mij p'cies hetzelfde... maar de theorie is dus dat het vanzelf beter gaat zitten na een paar weken zonder shampoo/gel. Een simpel, kort kapsel is dan trouwens wel aan te raden, dat kun je dan een beetje de lucht in doen en klaar.

Andastra
29 mei 2004, 11:36
Als schoolgaand meisje kan 'k het me echt wel niet permitteren m'n haar niet meer te wassen, trouwens, mss zijn 't mijn laatste dagen/weken/maanden met haar en dan wil 'k daar van profiteren en niet met 'n vette kop rondlopen...

Ik waste m'n haar vroeger om de 2 dagen, nu overgegaan naar om de 3 dagen, was eerst ff wennen, 't werd héél vlug vet enzo, maar nu is dat al 'n stuk beter en is gezonder :)

Haarmannetje
29 mei 2004, 12:32
Oke, ik heb geprobeerd vanochtend mijn haar niet te wassen maar ik hield het niet uit. Het jeukte en zat voor geen meter... ik heb de zonde weer begaan... ik heb mijn haar gewassen.

Vince001
29 mei 2004, 12:59
Haarmannetje, echt even doorzetten! Die jeuk die je voelde is waarschijnlijk nog niets. Als je begint met twee maal per week je haren te wassen, heb je de eerste twee weken echt gruwelijke veel last. Het mooie is dat je hoofdhuid zich in die periode herstelt en weer z’n natuurlijke weg gaat. Daarna ben je voor eens en altijd van die jeuk af.

Heb ’t zelfde gedaan op advies van m’n kapper en ik merkte: minder irritatie, minder rood, natuurlijker gevoel.

Haarmannetje
29 mei 2004, 13:28
Vince, ik weet dat je helemaal gelijk hebt. Het is eigenlijk ook van de zotte om je haar dagelijks te wassen. Dat deden mensen vroeger ook niet. Maar hoe is het bij jou verder? Ben jij ook iemand met de mannelijke kaalwording? En zo ja, wat heeft het nieuwe waspatroon voor je gedaan?

cees
29 mei 2004, 14:01
Vroeger waste ik m'n haar ook bijna iedere dag, maar sinds twee jaar was ik het maar 1 keer per week, merk dan wel als ik het was dat er meer haren verloren gaan! En dat het eind vd week wat vettig is door het wax gebruik en dat ik bij het kammen dan ook wat meer haar verlies! Maar ja datlijkt me wel logisch als je het maar 1 keer per week wast, tochj?

Vince001
29 mei 2004, 14:07
Ben jij ook iemand met de mannelijke kaalwording? En zo ja, wat heeft het nieuwe waspatroon voor je gedaan?

Yep, ook ik heb last van mannelijke kaalwording, maar weinig middelen hiertegen werken bij mij, vandaar dat ik wel ns twijfel.
Wat het wassen betreft, het lijkt alsof er minder haar uitvalt, maar ben zelf altijd sceptisch bij dit soort waarnemingen. Ik waste iedere dag m’n haar met milde shampoo en twee maal pw met nizoral. Op dringend advies van m’n kapper ben ik daarmee gestopt. Iedere keer verbaasde zij zich erover hoe slecht m’n hoofdhuid was, compleet met talg (witte korreltjes), fel rode kleur en glans. Nu is de talg weg (deze wordt aangemaakt om een droge huid te compenseren) en m’n huid is weer wit en dof.

Ik spoel ’t nu uit met water en 1 maal pw emu-olie erbij. Die laatse zou ik iedereen aanraden, maakt t geheel n stuk soepeler.
Greetings

Boris
3 juni 2004, 21:51
ik was mijn haar sinds 3 weken alleen met gewone zeep. En dan alleen globaal op de haren en niet op de hoofdhuid. Mijn haar ziet er beter uit, valt beter en niet meer van die vreselijke jeuk zoals ik had met de shampoo's van vichy en kerastase. :D

Andastra
4 juni 2004, 23:03
Ik blijf erbij: Lang Leve Weleda Rozemarijnshampoo! :D

pizzacat
4 juni 2004, 23:27
Ik was het sowieso niet te vaak omde 2-3 dagen, te vaak zorgt voor een overreactie van de talgklieren met als gevolg een vette huid. Dan dringt de minox maar iets minder goed door.

Tiuri
9 juni 2004, 12:03
Zo ik ben begonnen met mijn haar minder wassen, en ik ben door de eerste zure appel heen volgens mij. Ik was het nu eens in de drie dagen, en maak mijn haar 's ochtends ook niet nat onder de douche. Gewoon beetje nieuwe wax erbij (niet zoveel nodig omdat er nog wat inzit van de vorige dag(en)), en klaar is kees. Nu past dat ook wel bij mijn "out of bed"-kapsel, dus ik kan het hebben.

Helemaal nooit meer wassen ga ik niet aan beginnen, omdat dat alleen maar kan als je er ook geen troep enzo insmeert. En ik ben een grote fan van wax (heb zes soorten thuis liggen :)) dus ik moet het af en toe wel wassen.

Ik had maandagavond ff een "hard time": ik verging van de jeuk en de schilfertjes dwarrelden met bossen uit mn haar. Dus ik MOEST ff onder de douche en heb t gewassen met gewone shampoo, toen was t meteen over.

Omdat ik t nu minder was wil ik t ALS Ik t was ook meteen goed doen, dus ik ga vanaf nu een betere shampoo gebruiken. Ene drie dagen Rooscure, andere drie dagen een Weleda-shampoo ofzo denk ik. Ga vanmiddag ff shoppen :)

Maar kortom bevalt het me goed zo: mijn haar ziet er een stuk voller uit en is makkelijker in model te brengen. Krijg veel positieve reacties uit mijn omgeving ook, dat mijn haar "zo lekker zit". :cool:

Aanrader dus! :)

Pieter
9 juni 2004, 23:21
Ben het eens met de `minder wassen`theorie, doe dat zelf ook (1x per drie dagen) en werkt beter.

Verder was ik mijn haar uitsluitend met lauw water en spoel het aan het einde uit met IJSKOUD water. Dit zou de bloedsdoorstroming bevorderen. Hoop dat het klopt want het is in de winter vaak best een opoffering, maar je wordt er wel wakker van!
Ook borstel / kam ik mijn haar pas als het aan de lucht is gedroogd (na 30 minuten) aangezien nat haar makkelijker zou breken of uitgerukt zou worden.

Tiuri
10 juni 2004, 14:51
Ook borstel / kam ik mijn haar pas als het aan de lucht is gedroogd (na 30 minuten) aangezien nat haar makkelijker zou breken of uitgerukt zou worden.

Klopt: nat haar is erg breekbaar. Je zult niet kaal worden van je haar kammen (of erger nog: borstelen) als het nat is, maar er breken wel veel meer haren. Dus als je over een langere periode iedere dag je natte haar ruw borstelt, zal je haar zeker dunner worden dan wanneer je eerst wacht tot het droog is (of tot na het föhnen).

cees
14 juni 2004, 09:02
Merken jullie ook dat je bijvoorbeeld na drie a vier dagen je haar niet wassen en wel wax/ gel gebruikt je toch op een gegeven moment wat meer haar verliest bij bijv. het kammen, ik heb dit nl. wel ervaren en vroeg me af of dit normaal is en of jullie dit nu ook hebben?

Tiuri
14 juni 2004, 10:36
Merken jullie ook dat je bijvoorbeeld na drie a vier dagen je haar niet wassen en wel wax/ gel gebruikt je toch op een gegeven moment wat meer haar verliest bij bijv. het kammen, ik heb dit nl. wel ervaren en vroeg me af of dit normaal is en of jullie dit nu ook hebben?

Dat heb ik ook.

Dat komt doordat je uitgevallen haren minder snel van je hoofd vallen. Ze blijven plakken door de vetheid van je haar. Het lijkt dus maar of je meer uitval hebt.

Adam
8 december 2004, 13:53
Nou geloof er geen moer van als je nix aan je haar doet, zal het ook zelfde snelheid doorgaan. Ik heb nu Nisim shampoo elke dag wassen en merk het nu al, ten eerste smorgens in me bed en kussen drastish verlaagt en als je me hand door me haar haal niet elke keer 5 haren die naar beneden vallen maar 0! Ik moet zeggen het valt gewoon echt op dat het niet uitvalt.

Ten tweede je gaat echt zoeken naar haren en je vind nix (ik dan) voorheen werd ik gewoon depri :(. En nu heb ik hoop, ook omdat ik zoveel goeie reacties op die shampoo heb gelezen, wat mark had gepost.

Marcjacobs
8 december 2004, 18:00
Leuk dat er hier over gepraat wordt, viel mij al op.


Noui ik slik dus rk-19 en sinds die tijd wordt mijn haar veel sneller diker en voller. Laatst had ik mijn haar gewassen op maandagavond en dinsdagmidag voelde het super dik en vol aan, ik maak het dan dunner met water maar als dat opdroogt wordt het haar nog dikker. Ik weet niet of dit goed is of niet, vindt het raar maar als ik mijn haar 3 dagen niet was dan is het zo dik dat ik er nog amper met een borstel doorheen kan en ik gebruik geen gel of wat dan ook dan, dat snap ik niet. Maar wel of niet wassen. aga zit van binnen, niet OP de hoofdhuid en wassen moet je, ik gebruik altijd sanex en was het gewoon elke dag als het kan.

kevin
8 december 2004, 18:13
Leuk dat er hier over gepraat wordt, viel mij al op.


Noui ik slik dus rk-19 en sinds die tijd wordt mijn haar veel sneller diker en voller. Laatst had ik mijn haar gewassen op maandagavond en dinsdagmidag voelde het super dik en vol aan, ik maak het dan dunner met water maar als dat opdroogt wordt het haar nog dikker. Ik weet niet of dit goed is of niet, vindt het raar maar als ik mijn haar 3 dagen niet was dan is het zo dik dat ik er nog amper met een borstel doorheen kan en ik gebruik geen gel of wat dan ook dan, dat snap ik niet. Maar wel of niet wassen. aga zit van binnen, niet OP de hoofdhuid en wassen moet je, ik gebruik altijd sanex en was het gewoon elke dag als het kan.
Het is dan dik omdat je je haar 3 dagen niet gewassen hebt. Die dikte waar jij het over hebt, komt door stofdeeltjes en andere zooi die jij in je haar krijgt, waardoor je haar wat dikker lijkt, dus als jij het weer uitwast is je haar weer normaal, "dunner".

Marcjacobs
8 december 2004, 18:56
ook als het nog geen 15 uur geleden is ??

kevin
8 december 2004, 19:00
Als ik mijn haar was met rooscure dan lijkt mijn haar ook dikker. Maar als ik het dan een paar niet was, dan lijkt het alleen maar nog dikker.

jongen25
8 december 2004, 19:28
Ik heb juist het tegenovergestelde. Als ik mijn haar een dag of twee niet gewassen heb, voelt het dun en futloos aan.

kevin
8 december 2004, 19:39
Ik heb juist het tegenovergestelde. Als ik mijn haar een dag of twee niet gewassen heb, voelt het dun en futloos aan.
Ligt er ook aan hoe lang je haar is en of je wax of gel gebruikt.

Marcjacobs
8 december 2004, 19:41
nou ja, mijn haar wordt wel dikker, maar voelt zich wel veel zachte aan, meer zoals vrouwenhaar aanvoelt als je een complete bos in je hand neemt, mooi zacht en dik... zo wordt het bij om de 2 dagen. dus ik ga het ook proberen. De huisarts zei vroeger al tegen mijn vader( waarom weet ik niet want de man heeft geen aga) dat 1 x in de week genoeg is

Deckard
8 december 2004, 21:20
Ik kreeg van mijn kapper ook het advies om mijn haar minder te wassen met shampoo, maar het gewoon vaker goed uit te spoelen met lauw water. En dit werd mij al aangeraden in een periode waarin ook nog totaal geen haarverlies had. Als je bang bent voor "stinkend haar" (wat volgens mij echt wel mee zal vallen) kun je kiezen voor een gel die lekker ruikt.
Een hele goede hiervoor is Fructis Style Hard Gel van Garnier, die ruikt echt megalekker naar appel.

Nadeel van gel is dat je haar hierdoor aan elkaar klit. Las je haar al dun is kijk je zo op je kop...
Zelf gebruik ik AquaFiber van Andrelon. Dit is een soort pasta, dus niet zo kletsnat als gel. Deze doe ik in mijn haar en als het redelijk droog is kam ik hem uit. Hierdoor lijkt je haar ineens een stuk voller. Vervolgens doe ik met nog een klein beetje van dezelfde pasta mijn haar goed in model.

Werkt misschien niet voor iedereen, maar voor mij gaat ie als een zonnetje.

Jaapie
8 december 2004, 22:17
je haar nooit wassen of maar eens per week is ech tte ranzig voor woorden. Gewoon je haar iedere dag wassen of spoelen. Stinkerds.

Marcjacobs
8 december 2004, 22:22
wel wassen man, maar niet met schampoo altijd

1 x is wel genoeg hoor en zo erg zal het niet stinken, flikker je er maar deo op of zo

Mark82
9 december 2004, 00:08
Een slechte hygiëne op je hoofdhuid veroorzaakt juist weer verstopping. Dit zal dan weer kunnen resulteren in haaruitval. Ik geloof er daarom ook niks van dat het niet of zelden wassen van haar kan bijdragen tot het verminderen van haaruitval. Aangezien dit topic 'dood' ging rond mei en later nog heb vernomen dat iedereen massaal shampoos gebruikt, neem ik aan dat nader onderzoek heeft uitgewezen dat het onzin is.

Adam
9 december 2004, 03:42
yep kan ook haast niet anders, want als je nix aan doet gaat je haaruitval gewoon door, zo simpel is het...

En elke dag je haar wassen met een daarvoor bestemde shampoo werkt juist positief, omdat je je hoofdhuid juist "cleant"

noname
22 april 2005, 11:50
Ik kwam de volgende tip tegen op het web..

Het klinkt misschien ranzig, maar als je je haar 5 weken niet wast ben je ervan af! Na deze 5 weken is je huid gereguleerd en is het voorbij met vet haar.

Ik heb namelijk heel veel last van een snel vettende hoofdhuid en heb zoveel shampoo's geprobeerd, maar niks heeft me tot nu toe geholpen om er van af te komen. :crybaby:
Iemand misschien met het zelfde probleem? Of tips??

Alvast bedankt

Haarmannetje
22 april 2005, 11:56
Ik heb hetzelfde probleem, noname. Ik moet mijn haar iedere dag wassen om van de vettigheid af te komen. Als ik een dag gewoon thuis blijf en niet weg hoef of ga, dan was ik mijn haar die dag wel eens niet, omdat ik er dan geen zin in heb, maar als ik de deur uit ga dan ga ik echt niet met vet haar.

Er zijn mensen die zeggen dat het onmogelijk is, dat dat komt door te veel wassen. Vetheid zou alleen veroorzaakt kunnen worden door androgenen. Maar ik geloof zelf wel degelijk dat je je hoofdhuid kunt ophitsen door het iedere dag te wassen. Dat heeft niets met androgenen te maken, maar enkel met een gedegerulereerde hoofdhuid.

Ik denk er wel eens aan om met het wassen te stoppen :).

noname
22 april 2005, 12:02
Denk je dat het zal helpen haarmannetje??

Haarmannetje
22 april 2005, 12:19
Denk je dat het zal helpen haarmannetje??
Jazeker, dat durf ik wel zeker te zeggen. Je moet even door de zure appel heenbijten.

noname
22 april 2005, 12:50
Jazeker, dat durf ik wel zeker te zeggen. Je moet even door de zure appel heenbijten.

thanks haarmannetje, ik ga er vanaf vandaag mee beginnen. Ben de vette huid nu een beetje zat :mad: De jeuk zal alleen maar erger worden, maar dat neem ik dan maar voor lief...

high
22 april 2005, 13:34
ik was me haar de laaste tijd ook een stuk minder het lijkt er voller door en me hoofdhuid is minder vettig

HEIDIKEN
22 april 2005, 15:32
5 WEKEN??????dat lijkt me toch héél erg lang om je haren niet te wassen hoor!!!alleen al je hoofdhuid moet toch minstens 1X per week goed verzorgd worden!!zou het niet verstandig zijn om wekelijks i.p.v dagelijks jullie haren te wassen?neen,5 weken vind ik echt niet kunnen!!!moest ik "zolang" mijn haren niet wassen,dan konden de vogeltjes er hun nest in bouwen,dan had ik echt wel een strooien dakje:D !
heidiken

jongen25
22 april 2005, 15:55
Dit zijn toch wel erg extreme, en mijns inziens weinig zinvolle ideeen. t Schijnt echter dat Brad Pitt eens gevraagd is wat het geheim van zijn geweldige haar is. Antwoordde ie: 'Het nooit wassen.':confused:

DHTkiller
22 april 2005, 16:20
Vet haar moet gewassen worden, jongens. Ook de hoofdhuid moet verlost worden van overmatige talg en dode huidcellen, evenals de rest van het lichaam.

Even voor de duidelijkheid; jongens en meisjes onder de 25, maken MÉÉR cellen aan dan dat er wordt afgebroken. Ook talg wordt in veel gevallen overmatig geproduceerd en ook dus de aanmaak van nieuwe huidcellen. Er is geen reden om die troep in je haren te laten zitten. Het haar ongewassen kan wel iets dikker aanvoelen, maar dat kan ook opgevuld worden met gel/mouse of haarlak, het voordeel hiervan is is dat je dan geen last van vliegen en andere insecten hebt. :D

Haarmannetje
22 april 2005, 16:25
DHTkiller en hoe krijg je dan je talgproductie omlaag? Je zult je hoofdhuid daarvoor toch een poosje moeten ontzien hoor.

DHTkiller
22 april 2005, 16:41
DHTkiller en hoe krijg je dan je talgproductie omlaag? Je zult je hoofdhuid daarvoor toch een poosje moeten ontzien hoor.
Dit is vrij moeilijk, Haarmannetje. Talgproduktie is moelijk te bestrijden op jonge leeftijd. Sommige finagebruikers hebben wel baat met het gebruik ervan. Meisjes hebben een betere kans om talgproduktie te reduceren, namelijk met anti-conceptie (Diane 35 pil of zo).

Jaapie
22 april 2005, 17:04
Teerhoudende of zwavelhoudende shampoo's zoals denorex remmen de talgproductie. Bij vet haar, geen fohn gebruiken. Hete lucht leidt tot vervetting van hoofdhuid en haar.
Het een tijdje niet wassen van het haar kan wel helpen. Maar 5 weken is overdreven. Na een tijd als er genoeg talg geproduceerd is reguleert het zichzelf weer. Als je te vaak wast doorbreek je die cyclus. De ene kan zijn haar elke dag wassen en de ander 1 maal in de week. Het verschilt per persoon.

Haarmannetje
22 april 2005, 17:12
Dit is vrij moeilijk, Haarmannetje. Talgproduktie is moelijk te bestrijden op jonge leeftijd. Sommige finagebruikers hebben wel baat met het gebruik ervan. Meisjes hebben een betere kans om talgproduktie te reduceren, namelijk met anti-conceptie (Diane 35 pil of zo).
Ja, maar nu ga je er van uit dat het overmatige talgproductie enkel veroorzaakt kan worden door androgenen.

DHTkiller
22 april 2005, 17:31
Ja, maar nu ga je er van uit dat het overmatige talgproductie enkel veroorzaakt kan worden door androgenen.
Nou niet alleen echt androgenen, het is natuurlijk de jonge leeftijd (grote celproduktie) + androgenen activiteit vanaf dus de puberteit.

Haarmannetje
22 april 2005, 17:32
Nou niet alleen echt androgenen, het is natuurlijk de jonge leeftijd (veel celproduktie) + androgenen activiteit vanaf dus de puberteit.
Dus jij zegt dat een poos niet je haar wassen niet zal helpen? En wanneer daalt deze activiteit? Vaak zie je een vettigere huid niet zo veel meer bij oudere mannen (30+).

Jaapie
22 april 2005, 17:36
Dus jij zegt dat een poos niet je haar wassen niet zal helpen? En wanneer daalt deze activiteit? Vaak zie je een vettigere huid niet zo veel meer bij oudere mannen (30+).

Helpt wel hoor. Staat ook in het boek van die ene dermatoloog die ik gelezen heb.

Haarmannetje
22 april 2005, 17:40
Helpt wel hoor. Staat ook in het boek van die ene dermatoloog die ik gelezen heb.
Ja, tenminste, dat is ook altijd wat ik ervan begrepen heb. Het is een hyperactieve reactie van de huid. Maar ik ben zelf te 'laf' om mijn hoofdhuid een poos te ontzien, omdat ik me niet prettig voel wanneer ik mijn haar niet gewassen heb.

DHTkiller
22 april 2005, 17:43
Dus jij zegt dat een poos niet je haar wassen niet zal helpen? En wanneer daalt deze activiteit? Vaak zie je een vettigere huid niet zo veel meer bij oudere mannen (30+).
Soms wordt acné en overmatige talgproduktie bij jongens minder of verdwijnen geheel als ze 20 of zo worden, bij sommigen kan dat wat later zijn. Overigens is dit ook een erfelijke aandoening, dus niet iedereen zal met acné of vet haar te maken krijgen. Ik heb Vroeger acné gehad gepaard met een enorme talg-aanmaak, echt ellendig was dat.

Tip: denk goed om je voeding, consumeer niet iedere dag cola, Snickers, Nuts, chips en nog meer van die troep. Ik zie vaak dat scholieren tijdens de pauzes enorme hoeveelheden van die zooi naar binnen werken, niet doen dus!!

Haarmannetje
22 april 2005, 17:45
Soms wordt acné en overmatige talgproduktie bij jongens minder of verdwijnen geheel als ze 20 of zo worden, bij sommigen kan dat wat later zijn. Overigens is dit ook een erfelijke aandoening, dus niet iedereen zal met acné of vet haar te maken krijgen. Ik heb Vroeger acné gehad gepaard met een enorme talg-aanmaak, echt ellendig was dat.

Tip: denk goed om je voeding, consumeer niet iedere dag cola, Snickers, Nuts, chips en nog meer van die troep. Ik zie vaak dat scholieren tijdens de pauzes enorme hoeveelheden van die zooi naar binnen werken, niet doen dus!!
Scholieren? Werk jij op een school ofzo :)?

Ik denk zeker aan mijn voeding :). Cola? Dat heb ik al in geen jaren meer gehad en als ik het dronk, dan was het sporadisch. Ik vind het niet eens lekker. Ik eet en drink vrij gezond. Maar het is erfelijk bij mij, mijn moeder had er vroeger ook erg last van. In haar 20er jaren.

DHTkiller
22 april 2005, 17:46
Helpt wel hoor. Staat ook in het boek van die ene dermatoloog die ik gelezen heb.
De algemene lichamelijke hygiene is van groot belang, daar horen de hoofdhuid en de haren ook bij.

DHTkiller
22 april 2005, 17:52
Scholieren? Werk jij op een school ofzo :)?

Ik denk zeker aan mijn voeding :). Cola? Dat heb ik al in geen jaren meer gehad en als ik het dronk, dan was het sporadisch. Ik vind het niet eens lekker. Ik eet en drink vrij gezond. Maar het is erfelijk bij mij, mijn moeder had er vroeger ook erg last van. In haar 20er jaren.
Nou nee hoor, ik werk niet op een school, gelukkig maar. :D
Als ik naar mijn werk ga, zie ik die lui overal, op straat, openbaar vervoer etc.

het niet nuttigen van al dat lekkers is natuurlijk ook geen oplossing, maar het zal zeker wel helpen het enigzins onder controle te houden.

Tiuri
24 april 2005, 15:15
Ik kwam de volgende tip tegen op het web..

Het klinkt misschien ranzig, maar als je je haar 5 weken niet wast ben je ervan af! Na deze 5 weken is je huid gereguleerd en is het voorbij met vet haar.

Ik heb namelijk heel veel last van een snel vettende hoofdhuid en heb zoveel shampoo's geprobeerd, maar niks heeft me tot nu toe geholpen om er van af te komen. :crybaby:
Iemand misschien met het zelfde probleem? Of tips??

Alvast bedanktSamengevoegd met al bestaande thread.

cees
25 april 2005, 11:06
Ik gebruik al 2 a 3 jaar rooscure of rozemarijn shampoo, maar heb gister voor het eerst weer eens een "normale"shmpoo genomen, loreal met hop extract en moet zeggen dat ik hier best tevreden mee ben! Maar mijn vraag is, is dit nu niet goed tegen aga, nu ik ineens andere shampoo gebruik?

Haarmannetje
25 april 2005, 11:14
Ik gebruik al 2 a 3 jaar rooscure of rozemarijn shampoo, maar heb gister voor het eerst weer eens een "normale"shmpoo genomen, loreal met hop extract en moet zeggen dat ik hier best tevreden mee ben! Maar mijn vraag is, is dit nu niet goed tegen aga, nu ik ineens andere shampoo gebruik?
Shampoo heeft geen invloed op AGA, tenzij een postivie invloed natuurlijk als gevolg van een bepaalde anti-androgene werking bijvoorbeeld (zoals Rooscure). Maar het zal AGA niet negatief beïnvloeden.

sigur
25 april 2005, 15:19
Als je heel erg vet haar hebt en je wast het een paar weken niet, dan kun je toch serieuze hoofdhuid problemen krijgen? Door een teveel aan gist en schimmels!?

bas739
25 april 2005, 21:15
Keb mijn haar nu ook al ruim een week niet gewassen. Zelf niet na avondje stappen zaterdag. Moet zeggen dat het wel dandy zit... Was mijn haar zowieso gemiddeld 1x per week.

cees
26 april 2005, 14:24
Heb je dan niet last van meer haaruitval, na een tijd niet wassen bij het kammen?

Mark82
2 september 2005, 15:30
Vroeger wasde ik me haar voor jaren maar 1-2 keer in de week en het bracht me weinig. Dit was juist de periode dat m'n haar het sterkst uitviel. Het haar was inderdaad wel makkelijker in model te krijgen, een stuk krachtiger. Maar dat op het de lange termijn een positieve uitwerking heeft op je haar betwijfel ik. Het tegenovergestelde is namelijk ook beweerd, minder wassen is vervuiling op de hoofdhuid wat vervolgens tot verstopping zou kunnen leiden.

Little_bastard
1 augustus 2006, 13:16
IK had overlaatst gehoord dat het eigenlijk wel ongezond is om je haar te wassen. Maar ik vind deze thread niet terug. Hoe lang moet je je haar niet wassen voor het zich terug herstelt? Mag je het afspoelen met koud water? En kammen?

Grts
Lb

kas
1 augustus 2006, 13:41
IK had overlaatst gehoord dat het eigenlijk wel ongezond is om je haar te wassen. Maar ik vind deze thread niet terug. Hoe lang moet je je haar niet wassen voor het zich terug herstelt? Mag je het afspoelen met koud water? En kammen?

Grts

Lb

Het is, voor zover je daar uberhaupt over spreekt, ongezonder om je haar niet te wassen...Veel talgafscheiding op de hoofdhuid is een perfecte voedingsbodem voor de ontwikkeling van schimmels/gisten die op hun beurt voor veel huidirritatie kunnen zorgen (roos,jeuk).
Als je een neutrale shampoo gebruikt, bijv. een zonder kleurstoffen/geurstoffen en die hypoallergeen is (bijv. dermolin,eucerin) dan is er helemaal niks aan de hand al was je je haar iedere dag. De huid herstelt zich van een wasbeurt binnen 8 uur.
Uitspoelen van shampoo met koud water is geen aanrader omdat er dan resten kunnen achterblijven op de hoofdhuid. Koud afspoelen zonder wasbeurt kan natuurlijk wel, kammen moet natuurlijk wel.

BiTemp
2 augustus 2006, 17:54
Na lange tijd spoelen met water ben ik deze week begonnen mijn haar te wassen met Rhassoul klei. Het haar ziet er vol uit en voelt superschoon aan.

Dit heb ik gevonden op websites waar ze het spul verkopen, dus niet 100%objectief!
Rhassoul bevat geen enkele organisch-synthetische stof, alleen mineralen. Vuil wordt verwijderd door het enorme absorberende vermogen, terwijl de hoofdhuid niet geirriteerd kan raken. Doordat huid en haren niet gestript worden van alle vetten herstelt de hoofdhuid de natuurlijke balans van talgaanmaak en wordt dagelijks wassen overbodig.

Bij gebruik van gewone shampoos had ik na het wassen altijd een pijnlijke hoofdhuid, zelfs bij shampoos met "milde" bestanddelen als cocamydopropyl-betaine en lauroyl-sarcosine. Lauryl en Laureth-sulfaat waren al helemaal uit den boze.

Ik koop 250 gram (8x wassen) voor ongeveer £6, redelijk duur, maar je gebruikt het dan ook niet iedere dag.
http://cwbotanicals.com/RHASSOUL-MUD-FOR-BIG-HAIR-AND-CLEAR-SKIN-?r=1129719782
Er zijn vast ook Nederlandse verkoopadressen.

Zimza
3 augustus 2006, 12:27
Ik koop 250 gram (8x wassen) voor ongeveer £6, redelijk duur, maar je gebruikt het dan ook niet iedere dag.


Onnodig duur. Je kunt rhassoul in poedervorm krijgen in Marokkaanse winkeltjes. Ik zelf heb grote brokken rhassoul uit Marokko gehaald. Het kost (bijna) geen cent.

BiTemp
3 augustus 2006, 15:37
Onnodig duur. Je kunt rhassoul in poedervorm krijgen in Marokkaanse winkeltjes. Ik zelf heb grote brokken rhassoul uit Marokko gehaald. Het kost (bijna) geen cent.

Bedankt voor de tip. Dan ga ik maar eens op stap met de jute zak!

Little_bastard
10 augustus 2006, 01:18
thx guys... zou wel niet weten waar ik dit kan vinden in België. Heb hier geen weet van marokkaanse winkeltjes....

Lb

BiTemp
10 augustus 2006, 17:29
thx guys... zou wel niet weten waar ik dit kan vinden in België. Heb hier geen weet van marokkaanse winkeltjes....

Lb


Volgens deze online folder verkoopt men het in Vlaanderen bij de Di.
http://www.delhaize.be/delhaize/pressreleases/_media/_NL/PR-1003-LOrientale-nl-lhacg.pdf

ugh
11 augustus 2006, 00:17
(Een trichogram is een haarwortelonderzoek waarbij gekeken wordt in welke fasen de haren zich bevinden.)

Als je een trichogram laat uitvoeren, mag je 5 dagen je haren niet wassen omdat dit telogene haren sneller zou laten uitvallen.

Ik vraag me af of dit komt door 1) de shampoo zelf of 2) het masseren van de haren.

Ik was zelf erg vaak mijn haren, misschien te vaak. 1x per dag Rooscure, en soms 2x per dag. (de 2de keer savonds om gel uit te spoelen). Ook maar eens testen of minder haren wassen invloed heeft.

Minder wassen zorgt wel voor een vettere en dikkere hoofdhuid, en misschien voor meer roos etc. Ik vraag me af of dat ten koste gaat van de haren.

Jkkezh
11 augustus 2006, 00:36
Ik vond deze site wel grappig, maar is niet echt serieus te nemen.
http://www.getitback.us/

.Soapa lways was.the.cause.of.common.balding and graying. Shampoo has accelerated those processes.
en
All lost hair will regrow regardless of age
Natuurlijk onzin maar misschien zit er wel een kern van waarheid in. De meeste shampoos bevatten een hoop zeer agressieve stoffen (Lauryl en Laureth Sulfate) om de shampoo lekker te laten soppen en alles goed schoon te maken. Ik denk zeker dat dit het AGA process kan versnellen omdat het natuurlijk evenwicht van de hoofdhuid verstoord raakt wat kan zorgen voor Inflammation etc.

Maarja wie heeft er zin om zn haar een jaar lang niet te wassen? Ik niet

ugh
11 augustus 2006, 00:42
[...]
Maarja wie heeft er zin om zn haar een jaar lang niet te wassen? Ik niet
Een jaar lang is wel een erg harde maatregel. Je zou ook een kleinere stap kunnen nemen door bijv. de periode tussen het harenwassen 1,5x of 2x te vergroten.

Jkkezh
11 augustus 2006, 01:07
Een jaar lang is wel een erg harde maatregel. Je zou ook een kleinere stap kunnen nemen door bijv. de periode tussen het harenwassen 1,5x of 2x te vergroten.

Daar ben ik idd mee begonnen, ik was nu om de 4 dagen zoiets. Toen ik daar pas mee begon had ik wel last van vet haar maar dat is nu een stuk minder zelfs na drie dagen zonder shampoo. Wat ook goed werkt tegen vet haar is stoppen met heet water gebruiken om je haar te wassen, ik gebruik alleen nog maar lauw of koud water. Heet water opent de porien en stimuleert talg productie.

Ik gebruik nu nog af en toe Rooscure, maar nu mijn roos weg is ga ik toch maar stoppen met deze shampoo denk ik. Het is namelijk een erg agressieve shampoo en na het wassen met rooscure is mijn haar meestal ook veel te droog. Ik heb nu net even op internet gezocht naar een goed alternatief voor agressieve shampoos en wassen met (ACV) Apple Cidre Vinegar lijkt me wel wat. Ik heb dit toch in huis dus ga het morgenochtend meteen maar ff proberen.

Apple Cider Vinegar-for your hair/scalp PH balances
Dandruff and Itchy Scalp: add two teaspoons of ACV to a large glass of warm water. Lean your head over a sink and carefully pour the mixture over your entire scalp. Wrap your head in a towel for 15 minutes. Unwrap head, comb hair and then wash hair as usual. The acidic nature of ACV combined with its potent enzymes can help scalp problems such as dandruff, itchy scalp, baldness and thinning hair. Apple cider vinegar also stimulates hair follicles to encourage the growth of healthier hair.

All Natural Shampoo (ACV)
Add the following ingredients in a blender:
1 oz. Olive oil
1 egg
1 Tablespoon lemon juice
1 teaspoon ACV.
Use as you would a regular shampoo

Denk niet dat ik die hele shampoo ga maken met al die ingredienten, maar gewoon puur met wat water. Als je met google zoekt op ACV en hair of shampoo staan er een hoop verhalen van mensen die het gewoon puur gebruiken als shampoo.

AnaganSkywalker
12 augustus 2006, 14:11
Weet er iemand een goeie manier om je haar te wassen zonder shampoo?
Dus dat het ook echt voelt alsof het gewassen is?Ik heb gehoord van ghassoul oftewel lava aarde,maar misschien zijn er ook meerdere opties.

kevin
12 augustus 2006, 18:46
Weet er iemand een goeie manier om je haar te wassen zonder shampoo?
Dus dat het ook echt voelt alsof het gewassen is?Ik heb gehoord van ghassoul oftewel lava aarde,maar misschien zijn er ook meerdere opties.

Apple Cider Vinegar met Cayenne pepper.

Jkkezh
13 augustus 2006, 16:10
Apple Cider Vinegar met Cayenne pepper.

Gebruik je dit zelf ook? En is dat gewoon onverdund? Ik heb laatst wat ACV gemixed met water en mijn haar daarmee gewassen, maar dit werkte nog niet echt super. Misschien heb ik het teveel verdund of moet ik het langer laten zitten (?)

kevin
13 augustus 2006, 17:03
Gebruik je dit zelf ook? En is dat gewoon onverdund? Ik heb laatst wat ACV gemixed met water en mijn haar daarmee gewassen, maar dit werkte nog niet echt super. Misschien heb ik het teveel verdund of moet ik het langer laten zitten (?)

Heb het gebruikt en het werkt goed tegen de jeuk. Dit komt vooral door de cayenne. Je moet ook erg veel cayenne doen in je ACV fles en hiermee je hoofdhuid wassen. Niet verdunnen btw.

ray
13 augustus 2006, 18:06
Heb het gebruikt en het werkt goed tegen de jeuk. Dit komt vooral door de cayenne. Je moet ook erg veel cayenne doen in je ACV fles en hiermee je hoofdhuid wassen. Niet verdunnen btw.

en wat als je het in je oog krijgt?

kevin
13 augustus 2006, 19:02
en wat als je het in je oog krijgt?

Dan brandt je oog en je moet het ook niet op je zak krijgen, want dan brand je hele zaakie. Uitkijken dus.

Jkkezh
13 augustus 2006, 23:58
Dan brandt je oog en je moet het ook niet op je zak krijgen, want dan brand je hele zaakie. Uitkijken dus.

Hehe thanks voor de tip. Stinkt het troues niet te erg als je het gewoon puur gebruikt? Hoop niet dat die douche er ook naar gaat ruiken, heb namelijk geen zin om aan mn huisgenoten uit te leggen waarom ik in godsnaam appelazijn met peper op mn hoofd giet haha :)

hier nog iets over cayenne met acv


Apple Cider Vinegar & Cayenne Pepper - A simple concoction of
apple-cider-vinegar (ACV) and cayenne pepper
(capsicum and/or capsaicin) kneaded into my scalp. The ACV acts
as a solution, the cayenne pepper as a stimulant and ruberfacient
(increases blood flow to the surface of the skin), a powerful
anti-inflammatory, cayenne modulates the expression of natural hair
growth defying potentiators. This potent combination is much like a
milder version of pepper spray. It immediately dilates the capillaries,
and dramatically increases blood circulation. In addition, the cayenne
pepper dissolves the accumulated build up of sebum wax on the scalp.
Think of it as nature's minoxidil without having to look like an ape at
the beach!

How to prepare: Look for 20,000 STU's (Scoville Thermal Units)
of Cayenne power found in the bulk section of a health food store or
internet source. Use 3 tablespoons of Cayenne per 8 oz. of Apple Cider
Vinegar. Use an old shampoo container with a dispenser, shake the
mixture before use. If 20,000 STU Cayenne isn't available, use the
capsules of 40,000 STU or higher. Add enough decapsulated Cayenne
power until you feel "the burn" on the scalp.


How to use: Lather in Cayenne/ACV mixture just after shampoo has
been applied. Use a shampoo that is Sodium lauryl sulfate (SLS) free,
this type of shampoo produces less suds and will allow the cayenne to
absorb better. Rinse as with any shampoo, but with head tilted back
to prevent spilling the mixture into the eyes.

kevin
14 augustus 2006, 09:49
Het stinkt er best wel na, dus laat het goed luchten erna. En uitleggen hoeft toch niet moeilijk te zijn. Je hebt jeuk op je kop en ACV met cayenne pepper werkt daar goed tegen.

Tiuri
11 januari 2007, 19:04
Cory, ik zag in de spirothread dat dit jouw dagschema is:
- 7 uur: spiro
- 11 uur: haar wassen, drogen, minox.
- 7 uur 's avonds: spiro
- 11 uur 's avonds: haar wassen, drogen, minoxJe wast dus twee keer per dag je haar. Dat is erg veel! Ik zou je willen aanraden om dit wat af te bouwen. Je hoofdhuid komt zo wel erg vaak in aanraking met shampoo, en dat is niet zo goed. Zeker bij ontvettende shampoos (zoals bijv. met zeep) wordt je hoofdhuid keer op keer ontvet, met als gevolg dat je natuurlijke talgproductie op hol slaat: je lichaam merkt elke keer dat het niet meer vet is en zet de talgkliertjes steeds harder aan het werk. Hyperactieve talgklieren zijn niet goed voor de hoofdhuid, dat kan jeuk en irritatie opleveren en als je androgenetisch haarverlies hebt is een gezonde hoofdhuid erg van belang!

Ik zou je willen aanraden om dus de frequentie waarmee je je haren wast af te bouwen. Ik denk dat 2 of max. 3x per week je haren wassen het beste is. Je verstoort je natuurlijke vetproductie dan niet teveel. Het is natuurlijk wel een probleem als je topicals gebruikt, zeker zo'n sterk geurende als spiro, je haar gaat dan na verloop van tijd erg stinken. Maar dit is wel te beperken als je in ieder geval elke dag je haren even lekker goed uitspoelt met lauw water.

Als je het idee hebt dat de stank hierdoor te erg wordt, zou ik in ieder geval proberen om dan max. 1x per dag je haren te wassen, en dan zoveel mogelijk met neutrale zeepvrije shampoos zoals Zwitsal Babyshampoo.

Niet te snel afbouwen trouwens, als je in 1x heel sterk mindert met shampoogebruik zul je zien dta je heel snel last krijgt van jeukende en vette hoofdhuid. Je lichaam moet weer opnieuw wennen aan het nieuwe shampooschema.

Vince001
11 januari 2007, 19:20
Het stinkt er best wel na, dus laat het goed luchten erna. En uitleggen hoeft toch niet moeilijk te zijn. Je hebt jeuk op je kop en ACV met cayenne pepper werkt daar goed tegen.
Zag dit toevallig staan, maar die ACV met peper is alweer uit de gratie, he. Weet niet of je het nog steeds gebruikt maar cayenne schijnt juist haaruitval te veroorzaken. Die knul op Amerikaanse forums die er ooit mee gekomen is, is er ook mee gekapt.

kevin
11 januari 2007, 20:04
Zag dit toevallig staan, maar die ACV met peper is alweer uit de gratie, he. Weet niet of je het nog steeds gebruikt maar cayenne schijnt juist haaruitval te veroorzaken. Die knul op Amerikaanse forums die er ooit mee gekomen is, is er ook mee gekapt.

Ja inderdaad. Het is niet echt duidelijk of het helemaal positief of negatief is, maar ACV kan geen kwaad. Het is juist erg goed voor je hoofdhuid.

Vince001
11 januari 2007, 20:08
Ja inderdaad. Het is niet echt duidelijk of het helemaal positief of negatief is, maar ACV kan geen kwaad. Het is juist erg goed voor je hoofdhuid.Maar welk spul koop je dan? Heb 't ooit aangeschaft en het stonk alsof het bedorven was...

kevin
11 januari 2007, 20:11
Maar welk spul koop je dan? Heb 't ooit aangeschaft en het stonk alsof het bedorven was...

Apple Cider Vinegar bij de Tuinen, het is een best grote fles. Ik drink het af en toe voor mijn maag. Alleen is het niet aan te raden om het puur te drinken zo sterk is het. 40-60 verdunnen gaat nog wel.

Vince001
11 januari 2007, 20:17
Apple Cider Vinegar bij de Tuinen, het is een best grote fles. Ik drink het af en toe voor mijn maag. Alleen is het niet aan te raden om het puur te drinken zo sterk is het. 40-60 verdunnen gaat nog wel.
:) Maar even serieus, dat spul stinkt dus niet/minder?

kevin
11 januari 2007, 21:05
:) Maar even serieus, dat spul stinkt dus niet/minder?

Ik was serieus? Maar het heeft een sterke geur, ik zou het dus ook alleen een uurtje voor het slapen gaan gebruiken ;) Of je moet je haar daarna wassen met een shampoo.

Jkkezh
11 januari 2007, 21:17
Apple Cider Vinegar bij de Tuinen, het is een best grote fles. Ik drink het af en toe voor mijn maag. Alleen is het niet aan te raden om het puur te drinken zo sterk is het. 40-60 verdunnen gaat nog wel.


Drink je serieus 40/60? lijkt me wel erg sterk. Ik drink ongeveer 2 eetlepels op een heel glas, mixen met appelsap of water en honing vind ik wel prima.

kevin
11 januari 2007, 21:18
Drink je serieus 40/60? lijkt me wel erg sterk. Ik drink misschien 2 eetlepels op een heel glas, mixen met appelsap of water en honing vind ik wel prima.

Soms 50/50 maar dan moet je al bijkomen van de sterke :D Het schijnt erg goed voor je te zijn lees ik overal.

Jkkezh
11 januari 2007, 22:00
Soms 50/50 maar dan moet je al bijkomen van de sterke :D Het schijnt erg goed voor je te zijn lees ik overal.

Maar zoveel, en dan een heel glas..? Ik zie het zelfs Chuck Norris niet doen :P
Ik heb wel gelezen dat het goed is voor van alles is, maar de aanbevolen dosering is meestal 2 eetlepels per glas geloof ik.

kevin
11 januari 2007, 22:39
Maar zoveel, en dan een heel glas..? Ik zie het zelfs Chuck Norris niet doen :P
Ik heb wel gelezen dat het goed is voor van alles is, maar de aanbevolen dosering is meestal 2 eetlepels per glas geloof ik.

Het is niet zo'n groot glas. Ik gok zo'n 100ml in totaal ;)

Cory
12 januari 2007, 13:23
Hoi Tiuri,

Nou zelf behoor ik tot de geluksvogels die geen enkele last heeft van topicals, tenminste de hoofdhuid geeft geen enkele reactie. Wel ben ik gebonden aan Rooscure shampoo omdat ik anders wél last krijg van kriebel en schilfers, daaruit volgend gekrab en een kapotte hoofdhuid.

Twee keer in de week Rooscure zou genoeg moeten zijn maar vreemd genoeg zodra ik op een andere dag een andere shampoo ga gebruiken dan schijnt de Rooscure weggewassen te worden en dan komt de roos weer razendsnel op gang. Ik gebruik dus meestal alleen Rooscure.

Ik ben, zolang ik spiro gebruik, gebonden aan tenminste één keer per dag mijn haar wassen en ongelukkig genoeg ook 's avonds laat. Ik denk niet dat de geur voldoende bij mij verwijderd kan worden met alleen water, maar misschien zijn minimale hoeveelheden zwaar verdunde Rooscure alleen verdeeld over de hoofdhuid ook wel voldoende. Zal eens uitproberen welke hoeveelheid daar minimaal voor nodig is.

Jkkezh
13 januari 2007, 23:34
Zag dit toevallig staan, maar die ACV met peper is alweer uit de gratie, he. Weet niet of je het nog steeds gebruikt maar cayenne schijnt juist haaruitval te veroorzaken. Die knul op Amerikaanse forums die er ooit mee gekomen is, is er ook mee gekapt.

Ik heb nooit echt iets negatiefs gelezen over cayenne. Heb je nog een link naar die info?

Vince001
14 januari 2007, 12:46
Ik heb nooit echt iets negatiefs gelezen over cayenne. Heb je nog een link naar die info?
Nee. Het is een paar maanden terug uitgebreid op Regrowth besproken en daar heeft kort geleden, op een mooie ochtend, de server een 'melt down' gekregen. Laten we zeggen dat jaren van discussieren niet voor het nageslacht bewaard zijn gebleven... :sad:

asdfg
15 januari 2007, 04:22
Nee. Het is een paar maanden terug uitgebreid op Regrowth besproken en daar heeft kort geleden, op een mooie ochtend, de server een 'melt down' gekregen. Laten we zeggen dat jaren van discussieren niet voor het nageslacht bewaard zijn gebleven... :sad:

Lekker fris en een goed idee, je haar niet wassen. Sommige mensen zijn zo wanhopig dat ze zelfs poep in hun haar smeren als er beweert zou worden dat dat zou werken.

AnthonieH
15 januari 2007, 08:16
Lekker fris en een goed idee, je haar niet wassen. Sommige mensen zijn zo wanhopig dat ze zelfs poep in hun haar smeren als er beweert zou worden dat dat zou werken.Je haar helemaal nooit meer wassen lijkt me inderdaad ook niet fris. Maar aan de andere kant is iedere dag je haar wassen met een shampoo misschien toch wat te veel van het goede.

Ik deed dat vroeger, soms wel 2 keer per dag zelfs omdat mijn haar erg vet was, maar ik was nu nog maar 2 keer per week mijn haar met een shampoo en de andere dagen was ik mijn haar gewoon grondig met water onder de douche. Mijn haar toont en voelt stukken beter.

blizzard
27 mei 2007, 01:41
Hey Jongens ,
Ik heb dit ontdekt op het Internet (misschien is dit al vaker gepost ? )
http://babyslime.livejournal.com/174054.html dus geen shampoo meer voor mij maar alleen nog maar "zuiveringszout "en "Appel Azijn ", zuiveringszout (baking soda ) kan gewoon bij een drogist gekocht worden en Appel Azijn (Apple Cider Vingear ) bij iedere Supermarkt .

Ik gebruik het nu ongeveer 2 weken en merk al veel verschil , veel minder haaruitval en mijn haar zit ook veel beter dus probeer het eens uit zou ik zeggen en doe er je voordeel mee , laat je niet afkeren van de stikgeur die appel azijn nou eenmaal heeft want als je je haar daarna goed uitspoelt ruik je niks meer :) , wel zal je merken na de eerste paar keer wassen je haar veel sneller vet word maar dit zal na een tijdje verdwijnen en word het juist langzamer vet .

Ik heb voorheen ook lange tijd Saw Palmetto gebruikt en dat heeft totaal niets geholpen dus ben ermee gestopt : zonde van het geld ...

Succes

Groeten Johan

blizzard
31 mei 2007, 01:29
En.... is er al iemand mee bezig ? zou het graag vernemen .

Bij mij werkt het geweldig goed , de haren die ik verlies na een wasbeurt worden er steeds minder , schat zelf tussen de 30 en 40 haren wat ver onder het gemiddelde is en weet zeker dat het er niet meer zijn ..

Ik neem een afgestreken eetlepel zuiveringszout en doe dat in een koffiekopje met lauw tot warm water , goed roeren en zorgen dat je het goed verdeeld op de hoofdhuid , goed inmasseren en een paar minuten inlaten werken , daarna zeer goed uitspoelen !! dan een eetlepel Appel Azijn ook in het koffie kopje doen met een beetje lauw water en volg hetzelfde ritueel als met het zuiveringszout , ook dan weer ZEER goed uitspoelen , daarna spoel ik mijn hoofd af met zo koud mogelijk water , wrijf het helemaal droog met mijn vingertoppen en breng het dan in model ..

Dus laat even wat weten of je er mee bezig bent en wat jou resultaat tot nu toe is svp ..

ps : na de eerste 4 of 6 wasbeurten op deze manier is je haar VEEL eerder vetter dan normaal , dit is normaal en verdwijnt na een tijdje ..

muizje
2 juni 2007, 15:30
Ik was mijn haar nooit

Morehair
2 juni 2007, 17:16
Haar?

Welk haar?:P

Yglodokus
3 juni 2007, 00:26
Ik zou het wel eens willen proberen, maar ik heb zeer kort gemillimeterd haar (kaal eigenlijk :P) dus ik gebruik sowieso niet veel shampoo meer.

Zou ook mijn god niet weten hoeveel haren ik verlies, ze zijn zo klein dat je er geen erg in hebt.

blizzard
4 juni 2007, 00:30
Ik was mijn haar nooit

Dreadlocks misschien ? .

Daarom hebben zwervers (dit slaat niet op jou ) ook vaak geen haaruitval , het ziet er meestal niet uit hoe ze het hebben maar hebben vaak wel een dichte kop met haar , dacht jezelf dat een zwerver een bus shampoo bij zich had ? zal eerder een fles met drank zijn :)

Dus als je shampoo vrij probeert is dat een vele lichtere en mildere vorm van wassen ..

blizzard
4 juni 2007, 01:14
Ik zou het wel eens willen proberen, maar ik heb zeer kort gemillimeterd haar (kaal eigenlijk :P) dus ik gebruik sowieso niet veel shampoo meer.

Zou ook mijn god niet weten hoeveel haren ik verlies, ze zijn zo klein dat je er geen erg in hebt.

Hoi Yglodokus,
Ha ha ja dan is het eigenlijk altijd goed als je alleen maar je haar wast met lauw water want dat word ook geadviseerd met shampoo vrij , laat het gewoon eens een keer groeien en kijk eens hoeveel er terugkomt..

FearTheHair
14 juni 2007, 02:49
yow,

ik heb nu een week geen shampoo meer gebruikt en het ziet er echt vettig uit.
Kan me niet voorstellen dat het echt beter is.... ik zoek nog naar een goeie shampoo (al jaren trouwens) =)

Balou
14 juni 2007, 11:05
Ik vind het gewoon smerig, je haar nooit meer met shampoo wassen... Volgens mij gaat je hoofdhuid stinken als de neten en krijgt je haar er een hele vieze look van!

blizzard
14 juni 2007, 20:02
yow,

ik heb nu een week geen shampoo meer gebruikt en het ziet er echt vettig uit.
Kan me niet voorstellen dat het echt beter is.... ik zoek nog naar een goeie shampoo (al jaren trouwens) =)

Hallo ,
Zoals ik reeds al aangaf : dit is normaal dat het de eerste weken wat vetter is , maar gebruik je het een paar weken aan een stuk dan verdwijnt het en zitten je haren Veel beter .

Ik neem wel aan dat je je haren wast zoals de bovengeschreven thread toch ? dus met Zuiverings zout en Appel Azijn ? , dus wel wassen svp !!!

Groeten Johan

blizzard
14 juni 2007, 20:07
Ik vind het gewoon smerig, je haar nooit meer met shampoo wassen... Volgens mij gaat je hoofdhuid stinken als de neten en krijgt je haar er een hele vieze look van!

Hoi Balou ,
Ik begin het idee te krijgen dat jullie mij Thread niet goed lezen ?? het is dus wel de bedoeling dat je je haren wast maar dan met Zuiveringszout en Appel Azijn !!!
Mijn haar zit na een paar weken deze methode toegepast te hebben veel beter als ooit tevoren , glanst en golft als nooit tevoren en het allerbelangrijkste : veel minder haaruitval :)

Schijnbaar zijn er nog steeds mensen op dit forum die denken dat een hele dure shampoo met allerlei beloftes het beste is terwijl Zuiveringszout en Appel Azijn veel goedkoper zijn en ook veel beter werken ......

Groeten Johan

Balou
15 juni 2007, 15:48
Ik reageerde niet op jouw post, maar op die van fearthehair, die aangaf al een week zijn haren niet meer gewassen te hebben...

En zuiveringszout en ACV, zal best goed zijn denk ik, maar doe mij maar het gemak van een beetje shampoo en schuim. Van je haar wassen word je m.i. niet kaler/kaal...

blizzard
16 juni 2007, 01:53
Ik reageerde niet op jouw post, maar op die van fearthehair, die aangaf al een week zijn haren niet meer gewassen te hebben...

En zuiveringszout en ACV, zal best goed zijn denk ik, maar doe mij maar het gemak van een beetje shampoo en schuim. Van je haar wassen word je m.i. niet kaler/kaal...


Hoi Balou,
Geeft niet alleen wil ik nog wel even kwijt dat als je die link die ik in mijn thread stuurde goed gelezen had je misschien had begrepen dat alle shampoo`s die er zijn teveel olien etc. verwijderen die je haren zo nodig hebben , de manier die er geadviseerd word is de lichtste methode van je haren wassen en is zeker aan te bevelen als je last van haaruitval hebt , bij mij werkt het in iedergeval erg goed :)

Groeten Johan

Pinoo
18 juni 2007, 01:43
Hmz ik post niet echt vaak hier maar op dit topic wil ik toch even reageren. Zelf was ik mijn haar nu 1 x per week ofzo en ik moet zeggen dat het lijkt alsof de haaruitval veel minder is.

Wat ook prettig is dat, door het minder wassen v/h haar, mijn haar (vooral bij mijn probleemgebieden, de inhammen) wat voller lijkt, zeker als de gel (gebruik Goldwell Lagoom Jam) er een tijdje inzit. Weet verder niet of het kwaad kan om bijvoorbeeld maar 1 x p/wk je haar te wassen. Het moet er natuurlijk niet vettig en onverzorgd uit gaan zien.

Vroeg me af of er eigenlijk (wetenschappelijk) onderzoek is gedaan naar zaken als minder vaak haar wassen in relatie tot haarverlies. Kan me niet echt voorstellen dat minder wassen leidt tot vermindering van haarverlies maargoed ik merk zelf wel dat het haarverlies minder lijkt. Maar misschien is het wel allemaal schijn, ik weet het niet.

echoes
23 juni 2007, 13:34
Welke merk zuiveringszout en appelazijn gebruik jij dan??

blizzard
24 juni 2007, 01:20
Welke merk zuiveringszout en appelazijn gebruik jij dan??

Hoi ,
Ik gebruik zuiveringszout van Gimborn , klein groen pakje en Appel azijn van het merk Fuchs Saveurs die ik bij de Spar koop ,maar een ander merk appel azijn zal ook wel goed zijn :)

blizzard
24 juni 2007, 01:23
Hmz ik post niet echt vaak hier maar op dit topic wil ik toch even reageren. Zelf was ik mijn haar nu 1 x per week ofzo en ik moet zeggen dat het lijkt alsof de haaruitval veel minder is.

Wat ook prettig is dat, door het minder wassen v/h haar, mijn haar (vooral bij mijn probleemgebieden, de inhammen) wat voller lijkt, zeker als de gel (gebruik Goldwell Lagoom Jam) er een tijdje inzit. Weet verder niet of het kwaad kan om bijvoorbeeld maar 1 x p/wk je haar te wassen. Het moet er natuurlijk niet vettig en onverzorgd uit gaan zien.

Vroeg me af of er eigenlijk (wetenschappelijk) onderzoek is gedaan naar zaken als minder vaak haar wassen in relatie tot haarverlies. Kan me niet echt voorstellen dat minder wassen leidt tot vermindering van haarverlies maargoed ik merk zelf wel dat het haarverlies minder lijkt. Maar misschien is het wel allemaal schijn, ik weet het niet.

Hoi ,
Als jou haar er nog netjes bijzit door een keer per week te wassen moet je dat zeker doen , door teveel wassen verwijder je teveel goede olien die je haren van nature zelf aanmaakt , de manier van wassen die ik jou aan beveel is de lichtste manier van wassen die er maar is en bewaard de goede olien veel beter dan met een shampoo.

benji
25 juni 2007, 20:24
ik was zelf 2x in de week met copper peptides..
maar de andere dagen doe ik gewoon na het werk ff douchen zonder shampoo gewoon mijn haaruitspoelen met water dus! en ik gebruik overdag hema shaper.

doe jij andere dagen ook wel gewoon wassen met water ?? anders is het ja 1 grote was/gel bende in je haar?

blizzard
26 juni 2007, 00:44
ik was zelf 2x in de week met copper peptides..
maar de andere dagen doe ik gewoon na het werk ff douchen zonder shampoo gewoon mijn haaruitspoelen met water dus! en ik gebruik overdag hema shaper.

doe jij andere dagen ook wel gewoon wassen met water ?? anders is het ja 1 grote was/gel bende in je haar?

Hoi Benji ,
Goed bezig moet ik zeggen :) dat word ook aanbevolen in mijn Thread dat je je haar ook met gewoon water kunt wassen want de meeste denken dat je altijd een shampoo moet gebruiken om je haar schoon te krijgen .

Zo doe ik het :
Ik was maar 2 x in de week mijn haren , dit doe ik als volgt : ik neem een afgestreken eetlepel zuiveringszout van het merk Gimborn (klein groen pakje ) meng dat met een beetje warm water in een koffiekopje en roer het goed door elkaar , breng met mijn handpalm aan : links , boven , voor en rechts en achter op mijn hoofd , masseer dat een tijdje in met mijn vingertoppen en wacht dan een paar minuten om het te laten intrekken , daarna spoel ik het heel goed uit , ik neem daarna een eetlepel Appel Azijn meng dat ook weer in een kopje en doe dezelfde behandeling als met het zuiveringszout , wacht weer een paar minuten en spoel het daarna weer heel goed uit , tot slot spoel ik het nogmaals goed na met zo koud mogelijk water om de haarvaten weer te doen sluiten , als ik uit de douche kom masseer ik met mijn vingertoppen mijn haar zo droog mogelijk en breng het in model , s`avonds gebruik ik als extra 1 ml Minoxidil , niet omdat ik denk dat het veel zal doen maar je haar zit daarna zo goed , ik laat het goed drogen alvorens naar bed te gaan dat is alles , s`morgens gebruik ik een klein beetje haarlak aan de zijkanten om mijn vleugels op zijn plaats te houden :D .

Mijn haar zit door deze manier van wassen veel beter en golft en glanst als nooit tevoren , Veel minder haaruitval als ooit te voren :D .

Probeer het eens een 6tal weken en kijk of je verbetering merkt en ziet , je haar zal de eerste weken vetter zijn als daarvoor maar dit verdwijnt na verloop van tijd .

Als het even kan gebruik geen gel meer in je haar !!!

succes en laat wat weten wat je ervaring hiermee is .

Groeten Johan

Dollylolly
29 juni 2007, 23:11
Hallo,
Ik heb altijd na het wassen erg mooi haar, dat duurt maar 1 a 2 dagen en daarna zit het alweer plat en zou ik het eigenlijk weer moeten wassen. Ik was het dus eigenlijk steeds vaker en steeds meer met tegenzin. Nu had ik gehoord dat als je je haar helemaal nooit meer wast met shampoo dat het dan na 2 maand helemaal zijn volume terug krijgt en weer een prachtige dikke volle bos wordt.
Ik ben het aan het proberen en heb nu al een maand mijn haar niet meer gewassen. Ik spoel het wel regelmatig en zo nu en dan spoel ik het met een beetje verdunde azijn. Ik ben tot nu toe wel tevreden maar ben benieuwd naar mensen die hier ervaring mee hebben of er meer vanaf weten!
groeten aan allen

blizzard
30 juni 2007, 00:26
Hallo,
Ik heb altijd na het wassen erg mooi haar, dat duurt maar 1 a 2 dagen en daarna zit het alweer plat en zou ik het eigenlijk weer moeten wassen. Ik was het dus eigenlijk steeds vaker en steeds meer met tegenzin. Nu had ik gehoord dat als je je haar helemaal nooit meer wast met shampoo dat het dan na 2 maand helemaal zijn volume terug krijgt en weer een prachtige dikke volle bos wordt.
Ik ben het aan het proberen en heb nu al een maand mijn haar niet meer gewassen. Ik spoel het wel regelmatig en zo nu en dan spoel ik het met een beetje verdunde azijn. Ik ben tot nu toe wel tevreden maar ben benieuwd naar mensen die hier ervaring mee hebben of er meer vanaf weten!
groeten aan allen

Hoi,
Eerst dit even : het is NIET nodig iedere keer met Zuiveringszout te wassen , dit zgn scrubben is een maal in de maand voldoende , dus de meeste keren volstaat je haar alleen te wassen met appel azijn .

Daar heb ik nog nooit van gehoord dus het is eigenlijk best wel interessant , temeer omdat de manier die jij toepast erg kort komt bij die Thread die ik starte , Appel Azijn gebruik ik en verdun die ook een beetje met lauw water , het enigste verschil hierin is dat ik ook zuiveringszout gebruik met wassen maar dan 1 x per maand als scrub.
Laatste tijd lijkt het wel of ik aan wasbeurt per week genoeg heb zo goed zit het eigenlijk nog ...

Hou ons op de hoogte svp van je resultaten , ik denk dat er nog best wel meer mensen dit graag willen weten hoe je situatie over 1 maand verder is ...

Groeten Johan