PDA

View Full Version : Hoe ging het vandaag?


Diable
17 april 2002, 12:03
Het lijkt me leuk als iedereen die het wil onder deze thread elke avond/ochtend schrijft hoe het die dag is gegaan met haar trekdrang. Heb je aan je hoofd gezeten? Op welke momenten? Op welke momenten lukte het je drang te weerstaan?

Het lijkt me leuk om er zodoende een soort forum-dagboekje van te maken. Zo kunnen we elkaar een beetje online in de gaten houden en steunen. idee?

Om te beginnen: Ik heb gisteren helaas wel gekrabt, de drang werd 's avonds erg sterk. Ik had ook ruzie met mijn vriendje en op zulke momenten word ik heel zwak, dan sta ik mezelf toe om te krabben :( Gelukkig hebben we geen ruzie meer :)

karin_68
17 april 2002, 16:59
Wel, vandaag had ik totnogtoe minder trekdrang dan de voorbije dagen. Dus, trekdrang gaat over ... Yippie!!!!
's avonds komt echter meestal de ergste trekdrang opzetten, afwachten dus.

eus
17 april 2002, 21:54
Hallo Diable, en de rest,
Dat idee van een forum-dagboek vind ik heel leuk. Gewoon heel concreet beschrijven of/wanneer je hebt geplukt, en eventueel in welke situatie etc.
Ik heb vandaag gewerkt, was om 20.00 thuis. Op mijn werk trek ik eigenlijk nooit, alleen soms als ik slaapdienst heb en dus in bed lig.
Toen ik thuiskwam heb ik voor de t.v koffie gedronken en een sigaretje gerookt. Daarna begon ik te voelen aan mijn wimpers (mini-stoppeltjes) en vervolgens te trekken. Die paar stoppeltjes die er zaten zijn er nu dus weer uit. Achja, ik trek tegenwoordig (weer) elke dag. Er zitten niet zoveel haartjes meer bij en rondom mijn ogen, maar hetgeen er zit trek ik er elke dag uit. Het is niet anders momenteel.
Dag, groet eus.

Diable
18 april 2002, 08:38
Ik heb gisteren een spijbeldagje gehouden en gezellig met mijn huisgenoot opgetrokken. Ik heb daarbij af en toe aan mijn hoofdhuid gevoeld en een beetje over losse schilfertjes gewreven maar echt gebkrabd, dat niet. Mijn wondjes worden ook al beter na ze 2 dagen met rust te hebben gelaten. (nouja ik heb er wel aan gezeten maar eerst krabte ik ze altijd met bruut geweld open en dat heb ik de afgelopen 2 dagen niet gedaan) Ik trek ook mijn schaamhaar uit en dat doe ik nog wel, maar nog maar 2-3 haren per dag omdat ik dan mezelf betrap en het niet meer doe. Ik vond het eerst nooit erg maar als je ergens mee wilt stoppen moet je het natuurlijk goe doen. Ik moet hier dus beter op letten :)

karin_68
18 april 2002, 16:27
vandaag ging het totnogtoe niet erg veel trekdrang ... (alhoewel ik heb al wel een chocolade-eitje gegeten ... dus, afwachten ermee)
Maandag en dinsdag waren vreselijk, ... en vanaf gisteren is de drang verminderd. Er zijn dus echt wel golfjes in de drang.
Ik ben dus over de kaap van de 14 dagen geraakt ... vandaag is het namelijk de 15e dag.
De therapeut vond het gisteren schitterend dat ik het al zolang vol hield. En ik, ik ben zo fier als een gieter !

vr. gr.

Diable
18 april 2002, 17:14
Wat goed van je! Ik ben trots op je! echt!

Ik heb vandaag weer een haar uit mijn hoofd getrokken terwijl ik dat al een paar dagen niet meer gedaan had !?!?! Ik schrok van mezelf en daar ben ik wle blij mee, ik neem het dus niet meer voor lief, wat ik eerst wel deed. En ik heb een psychotherapeut gebeld. Ik hoop dat hij me wil begeleiden in mijn gevecht...

karin_68
19 april 2002, 09:45
Proficiat Diable! En ach, wat is nu een haartje ... het is waarschijnlijk al minder dan tevoren, en hebt al enkele dagen trekvrij, dus, ... hey, je ziet voor jezelf al vooruitgang, en dat is belangrijk. Dat zijn de dingen om je aan vast te houden !!!!

Doe zo voort !!!!

Wendy'83
19 april 2002, 14:05
hoi allemaal,

het lijkt me wel fijn om zo elke dag voor iedereen iets bij te houden denk je elkaar dan goed kunt helpen als je weet hoe eerder er voor staat.nou hier komt mijn dag:
net als karin_68 is bij mij de trek drang savonds ook
veel groter overdag geen een haartje eruit alleen savonds dan
begint het weer.
ik moet zeggen de laatste dagen denk ik wel veel na en ben veel
met deze site bezig om het uur even kijken of er een nieuw bericht staat het geeft me op een of andere manier steun mensen die je begrijpen. want ik denk dat het zo bij iedereen is dat mensen die geen ttm hebben het dan ook niet begrijpen.

nou ik ben er snel weer liefs wendy

karin_68
19 april 2002, 14:35
Ja, je kan van heir wel wat steun krijgen.
Enne, ik ben er echt van overtuigd dat wij ergens iets hebben dat andere mensen niet hebben. We hebben dus ahw iets extra ! (dat is dan de positieve kant van de medaille.) Zij kunnen dat niet begrijpen.

Als ik ergens een drang voel, en ik ben afgeleid en heb dus schrik om toch te trekken, ga ik ook soms op mijn handen zitten.

Enne, om mijzelf te belonen voor die 15 dagen trekvrij ben ik nu al 2x naar de zonnebank geweest ... mijn haar komt dan misschien niet snel terug, maar dat kleurtje doet me dan toch ook al goed.

Vanavond moet ik gaan solliciteren, brrr, ... (moest ik van dit werk vanaf geraken zou het leven nog een beetje mooier worden, dus, ik ben op zoek).

Allee, als ik jullie niet meer lees (tot maandag) , een prettig weekend, en sterkte !!!!

Diable
21 april 2002, 13:17
Hoi!
Ik kriebel veel aan mijn hoofd de laatste dagen, dus trek ik 's avonds voor de tv handschoentjes aan. Helaas helpt dat niet de hele dag, maar het beperkt de schade wel behoorlijk; ik moet mezelf aanleren ze vaker te dragen.

Ik krab nu meer aan mijn "roos-velletjes" ahw als vervanging voor het trekken/krabben op de geijkte plekken, daar moet ik eigenlijk ook mee stoppen....