PDA

View Full Version : OPC's (o.a. in appel en druivenpitten)


passant
26 november 2002, 15:44
http://home.arcor.de/tiurihw/opc.htm
http://www.supplementwatch.com/suplib/supplement.asp?DocId=1303

ok..poging twee.

http://www.psycholoog.net/2002/10/22
of
http://www.psycholoog.net/stories/storyReader$760

Gaat dus over druivenpittenextract, de werkzame stof is procyanidine B2. Echter, dat extract kan ik nergens vinden. Wel de capsules met OPC, en dat zou het zelfde kunnen zijn.
Wie weet hier meer van?

rudiratlos
26 november 2002, 16:36
gewoon rode wijn drinken zit vol met OPC`s ...
elke dag een glas.. !! ...

rudiratlos
26 november 2002, 16:43
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=12074967&dopt=Abstract

hier een van de grote hoeveel heid artikelen over rode wijn en de werkzame stoffen zoals
resveratol en polyfenolen anti oxidanten (zoals OPC)

stuk goed koper //gezonder en lekkerder...

rode wijn dus..ipv grape seed extract

passant
26 november 2002, 17:37
ja das waar, vooral rode wijn bevat deze anti-oxidanten. Das ook mijn excuus om regelmatig een flesje open te trekken. Maar volgens mij gaat het hier vooral om de plaatselijke toediening ervan. Deze procyanidine b2 moet de juiste plaatsen bereiken en moet dus op t koppie worden toegediend.
Nu ben ik eigenlijk meer geinteresseerd in de werking van deze stof en of het uberhaupt mogelijk is dat dit het effect kan zijn.

Het heeft volgens mij overigens niets met de vitamine B2 te maken.

Haarmannetje
29 mei 2004, 07:18
Goedemorgen kalend (en hopelijk binnenkort niet meer) Nederland en België ;). Ik weet dat Grape Seed Extract (GSE) geen nieuws meer is, maar ik vraag mij in hoeverre men dit gebruikt. Na gelezen te hebben wat voor een succes ze hiermee hebben behaald ben ik toch wel ontzettend benieuwd. In een ander forum wordt een stukje over een onderzoek naar GSE voor de haargroei geciteerd. GSE zou zelfs in staat zijn om de haarwortels in permanente slaapfase weer te activeren als ik het goed begrepen heb.

Wie van jullie gebruikt GSE als onderdeel van het regime en kan ook daadwerkelijk zeggen er goede resultaten mee te hebben geboekt?

Waar kun je GSE (of druivenpittenextract) kopen?

Haarmannetje
29 mei 2004, 07:42
Meer informatie (http://www.stophairlossnow.co.uk/Proanthocyanidin.htm)

Het verbaast me dat er niet veel meer gebruik wordt gemaakt van GSE of in ieder geval het belangrijke bestanddeel procyanidin B-2 (zit ook in appelsap). Tenminste, het wordt niet veel geprobeerd. Volgens de bron, die verwijst naar een serieuze medische studie, kunnen er ontzettend goede resultaten mee geboekt worden.

Zoals het artikel aan zegt: dat wordt insmeren met appelsap :).

Andastra
29 mei 2004, 10:22
Waar kan je GSE vinden?

Andastra
29 mei 2004, 10:29
http://www.zooscape.com/cgi-bin/maitred/GreenCanyon/questp406583

Vind 'k best 'n voordelige prijs, had ergens anders gelezen dat dat heel duur was, maar 'k vind dus eigenlijk van niet...

Wat denken jullie, bestellen?

Andastra
29 mei 2004, 10:44
Ik wil 't eigenlijk wel ergens in België vinden... Maar waar :(

Haarmannetje
29 mei 2004, 11:28
Ja goede vraag :). Waar kan dit gekocht worden. Weet iemand dat? De link van Andastra vermeld dat er een hoge concentratie proanthocyanidins (95%) in zit en dat is nu juist net die effectieve stof. Japanse onderzoekers hebben geconstateerd dat die stof zelfs inactieve haarzakjes weer actief kan maken. Maar dat was een topical test met, jawel, appelsap over een aantal maanden. De stof proanthocyanidins zit namelijk ook in appel. Het schijnt dat ook de haargroei bevorderd wordt met het eten van minimaal één appel per dag. Het liefst een groene appel.

Andastra
1 juni 2004, 17:41
Haarmannetje, waar heb jij 't jouwe besteld? Aangezien je 't "binnenkort" zal gebruiken neem ik aan dat je 't hebt besteld

Kan je 't eigenlijk in België/Nederland krijgen?

Ik eis GSE, maar vind 't dus nergens en van ouders mag 'k het niet zomaar via 'n site bestellen :(

Haarmannetje
2 juni 2004, 20:56
Beste mensen,

Ik heb weer een tip uit grootmoeders tijd: appelazijn. Toevallig kwam ik in een doos met allemaal oude boeken op zolder een boek tegen over praktische huis-tuin-en-keuken oplossingen voor de gezondheid uit grootmoeders tijd. Uiteraard bladerde ik direct door naar de haarafdeling. Daar las ik bij haaruitval dat appelazijn uitkomst kan bieden. Toen heb ik hier wat informatie over gezocht op internet en het blijkt dat op buitenlandse fora vrij veel mensen appelazijn (apple cider vinegar) gebruiken. Hier op dit forum heb ik ook een topic gevonden, waarin iemand dat heeft gebruikt.

Appelazijn staat bekend om zijn reinigende werking en op de hoofdhuid zou het in staat zijn om de talgproductie te reguleren en daarbij de hoofdhuid te stabiliseren. Welnu, ik heb het nu drie keer gebruikt en het werkt heerlijk, dus ik ben benieuwd.

Hoe ik het gebruik? Ik meng appelazijn met water met de verhouding 1 staat tot 4. Appelazijn is vrij heftig, dus is een watermengsel wel aan te raden. Bovendien ben je daarmee ook in staat meer hoofdhuid te bereiken met minder appelazijn. Naar mijn idee is het beter om kokend water te gebruiken... wel eerst even laten afkoelen natuurlijk :).

Hoe gebruik ik het? Het is in ieder geval niet aan te raden om het te gebruiken als laatste spoelwater zoals ik de eerste keer heb geprobeerd. De geur van de azijn is zo sterk dat het echt dan de hele tijd erin blijft zitten en dat is niet wat je wilt denk ik. Je kunt het daarom beter op een andere manier gebruiken. In de eerste plaats is het mogelijk om bijvoorbeeld het te gebruiken een half uur tot een uur voor het wassen. Daardoor kan de azijn de hoofdhuid goed reinigen, zodat je op een schoon hoofd de shampoo aanbrengt. Wat je ook kunt doen is vlak voordat je gaat slapen het mengsel aanbrengen (een half uur, uur van te voren zodat het kan drogen).

Iets anders wat misschien ook theoretisch waar kan zijn: Japanse onderzoekers hebben aangetoond dat een bepaalde stof (kan de naam zo niet opnoemen) in bijvoorbeeld appel en druivenpitten hergroei mogelijk kan maken. Zij hebben dat onderzocht door proefpersonen een half jaar lang iedere dag een appelsap (jawel) extract in te laten masseren. De stof kan dus zelfs reeds in "slaap" zijnde haarwortels weer activeren. Aangezien appelazijn ook een appelproduct is, zou in theorie dit ook moeten werken.

Tiuri
2 juni 2004, 23:24
Hahahahaha :D

Haarmannetje
2 juni 2004, 23:38
Hahahahaha :D
Jij denkt dat ik een geintje maak :)?

Tiuri
3 juni 2004, 09:57
Jij denkt dat ik een geintje maak :)?

Nee hoor, ik vind het gewoon een grappig plan.

En ik vind het leuk dat we zo'n natuurman hebben op dit forum!

Noodlesoup
3 juni 2004, 13:15
Je hebt het over dezelfde stof die in GSE ook zit? Procyanidin B-2?

Haarmannetje
3 juni 2004, 14:43
Je hebt het over dezelfde stof die in GSE ook zit? Procyanidin B-2?
Ja die :).

Vince001
3 juni 2004, 14:55
Haarmannetje,
Denk je dat je dat je een concentraat van Procyanidin B-2 kunt verkrijgen/ maken? In het Japanse onderzoek waar je over schrijft, gaat het ook over een extract uit appelsap.... (misschien moet je liters appelsap smeren voordat je de juiste sterkte bereikt) Dat scheelt je een plakkerige kuif van de appelsap plus dat t een betere werking heeft.

Haarmannetje
3 juni 2004, 16:36
Haarmannetje,
Denk je dat je dat je een concentraat van Procyanidin B-2 kunt verkrijgen/ maken? In het Japanse onderzoek waar je over schrijft, gaat het ook over een extract uit appelsap.... (misschien moet je liters appelsap smeren voordat je de juiste sterkte bereikt) Dat scheelt je een plakkerige kuif van de appelsap plus dat t een betere werking heeft.
Ja dat is waar. De vraag is inderdaad hoeveel appelsap je zou moeten gebruiken. Het zou zeker mooier zijn, wanneer het extract verkrijgbaar zou zijn met de juiste dosering. Maar goed, daar zijn ze dacht ik wel mee bezig. Maar in principe moet dat echt een goede oplossing kunnen bieden. De resultaten waren zeer belovend.

Met betrekking tot appelazijn is het ook maar een idee van mij. In de eerste plaats gebruik ik het om de hoofdhuid te neutraliseren en goed te reinigen.

Andastra
3 juni 2004, 16:55
Zou 'k es gaan informeren bij de apotheek of ze dat niet hebben?

ingie
3 juni 2004, 17:51
Is dit wat jullie bedoelen of ... ???
van de info die erbij staat word ik helaas ook niet veel wijzer :confused:



http://eigenmerkshop.live.ism.nl/sanashop_v2/default/pages/detail_v2.aspx?content=13230000003454_2_1323000000 0001

Andastra
3 juni 2004, 18:55
'k Zou 't niet weten... Jij Haarmannetje?

Jaapie
3 juni 2004, 19:09
Ik denk dat appelazijn goed met grape seed extract valt te combineren.

Haarmannetje
3 juni 2004, 19:44
'k Zou 't niet weten... Jij Haarmannetje?
Ik weet het ook niet jammergenoeg. Ik moet er eens achteraan gaan, is er nog niet van gekomen.

Haarmannetje
3 juni 2004, 19:55
Ik denk dat appelazijn goed met grape seed extract valt te combineren.
Gebruik jij ook appelazijn dan, Jaapie?

DarthGoofy
3 juni 2004, 20:16
Druivenpittenextract: (60 tabletten - 11,90 EUR) [ Faq ]






Titel
Bescherming tegen ouderdomsverschijnselen

Omschrijving
Antioxidanten uit druivenpitten
Uitgebreide omschrijving
Gunstige werking op hart en bloedvaten, als bescherming tegen ouderdomsverschijnselen, voor het in stand houden van gezonde cellen en weefsels.
Belangrijk

Gebruik & A.D.H.
1 tablet 2 x per dag
Ingrediënten
Druivenpittenextract (Vitis vinifera) 30 mg



Categorie
Welzijn Gezondheid
Voor
Man Vrouw
Leeftijd
18-35 35-55 55+

Andastra
3 juni 2004, 20:25
Druivenpittenextract: (60 tabletten - 11,90 EUR) [ Faq ]






Titel
Bescherming tegen ouderdomsverschijnselen

Omschrijving
Antioxidanten uit druivenpitten
Uitgebreide omschrijving
Gunstige werking op hart en bloedvaten, als bescherming tegen ouderdomsverschijnselen, voor het in stand houden van gezonde cellen en weefsels.
Belangrijk

Gebruik & A.D.H.
1 tablet 2 x per dag
Ingrediënten
Druivenpittenextract (Vitis vinifera) 30 mg



Categorie
Welzijn Gezondheid
Voor
Man Vrouw
Leeftijd
18-35 35-55 55+


Waar waar waar waar waar???

DarthGoofy
3 juni 2004, 20:43
Zoals ik al zei, check deze site:

http://www.selfcareshop.com

Ga naar produkten --> extra nutri --> U kunt ook onmiddellijk alle Extra-Nutri producten (aanklikken).

Je kan deze produkten gewoon via de apotheker bestellen (toch in België)

Groetjes.

Andastra
3 juni 2004, 21:06
*juij!*

dankje!

Ze verkopen 't in 'n winkel in de straat waar m'n ma werkt => vanaf morgen heb ik het!

Duizendmaal dankje!

Andastra
4 juni 2004, 18:01
*boos*

ben nu naar 3 winkels geweest waar ze het zogenaamd verkopen en geeneen had het! GRRRRRRRRRRRRRRRR :mad:

Andastra
4 juni 2004, 19:07
Okay, dan maar besteld :cool:

BuBbleS
6 juni 2004, 23:49
hm... ik neem aan om te beginnen met Druivenpittenextract die van 30 mg wel genoeg zou zijn? je hebt namelijk ook de 50 mg en 100 mg versie

btw... maakt merk nog wat uit? Je hebt intussen die van Terravita http://www.zooscape.com/cgi-bin/maitred/GreenCanyon/questp406583 en die van Extra-Nutri http://www.selfcareshop.com/asp/proddet.asp?rec=46&Language=1&typ=0
Anders kan je net zo goed ook gewoon het huismerk van de Trekpleister kopen bijv.

btw.... hier nog een +puntje:

"Uit onderzoek bleek dat als u druivenpittenextract op wonden aanbrengt, dat de genezing versnelt en de kans op infecties vermindert. Het zorgt tevens voor minder zichtbare littekens. Dit komt door de stof proanthocyanidin. Deze stof zet het gezonde weefsel aan tot herstel en stimuleert de aanmaak van bacteriedodende vrije radicalen"

bron: http://home.wanadoo.nl/voedingsecho/pag7a.htm

Gerben
7 juni 2004, 07:19
Waarom bestel je dit in pil-vorm??!!! D'r is één onderzoek gedaan en daar blijkt uit dat het insmeren van de hoofdhuid goede resultaten geeft. Maar dat zegt niks over orale inname. Weggegooid geld volgens mij. Ik zou wel een 'topical' willen waar grape seed in zit én Rozemarijn, maar die heb ik nog nergens kunnen vinden.

Andastra
8 juni 2004, 12:46
Druivenpitextract innemen kan nooit kwaad, het heeft nog andere positieve invloeden op je lichaam dusja :)

Ik begin vandaag met GSE, had 't vrijdag besteld, vandaag aangekomen, en 'k hou jullie op de hoogte!

ralluf
11 juni 2004, 12:22
Misschien ook wel interessant:

De formule voor Fluridil is aangepast; ze hebben er, juist, Grape Seed Oil aantoegevoegd. ( bron www.vitaminox.com).

sigur
26 april 2005, 00:56
Haarmannetje,

gebruik je nog steeds Appel-azijn?
Hoe denk je er nu over?
Ik heb er veel goede dingen over gelezen op google, ben benieuwd of het ook echt werkt, bijvoorbeeld tegen jeuk en roos.

Kretos
26 april 2005, 01:42
Ja, Haarmannetje, daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb dezelfde vraag gesteld in een thread over LED's, een tijd geleden was je met een onderzoek bezig daarover.

Ik ben net als sigur benieuwd naar de resultaten van deze middelen op de lange termijn.

Pantau
26 april 2005, 01:53
Ja om af te vallen!http://smile.smilies.nl/471.gif

xxs7
30 april 2005, 22:01
waar haal je dan appelazijn??

Bootyman
11 juli 2005, 04:01
Vitamust Gezondheidstip
Haargroei stimuleren, appelsap smeren
Wilt u uw haaruitval tegengaan? Smeer dan uw hoofdhuid in met appelsap! Een oplossing met 1 procent procyanidine B-2 blijkt de haargroei te bevorderen. Dat blijkt uit een Japans onderzoek onder 29 mannen. Gedurende het onderzoek smeerden negentien mannen vier maanden lang tweemaal daags een oplossing met procyanidine B-2 en tien mannen een placebo op hun hoofd. Bij 60 procent van de mannen die behandeld waren met procyanidine B-2 was significant meer haar was teruggekomen op de plekken waar deze mannen kaal waren. Voor de placebogroep was dat bij 20 procent van de mannen het geval. Procyanidine B-2 zit in appels.


Muhauhuhauhaa ik weet niet wat er van waar is maar goed, na koffie en knoflook, groene thee en citroenzuur nu ook appelsap, mahahuauhaa volgende keer beter gewoon koeienpis op onze hoofd smeren, ik heb me hoofd gewoon kaal geschoren en ik hou het kaal is beste keuze denk ik, er tegen vechten maakt je alleen maar derpressiever en ongezonder.

kevin
11 juli 2005, 09:39
Dit is toch hetzelfde als apple cider? Dit kom je redelijk vaak tegen op Amerikaanse forums en het schijnt erg goed voor je hoofdhuid te zijn.

[edit] Nee dat is het niet ;)

Hier is meer uitleg en studiemateriaal te vinden:

http://www.applepoly.com/procyanidin-b-2/

ycelik
11 juli 2005, 10:49
Tjaaah, ik weeet het niet , lijkt wel goed te zijn , maar dat het 200% effectiever is dan Minox geloof ik weer niet.
Je kan het ook in capsules nemen.
Misschien moet ik maar naar die b2 gebeuren vragen in een reform winkel of ze die hebben.

pizzacat
11 juli 2005, 17:17
Sja, klinkt interessant dat appel gebeuren, maarja de info komt van een site die het spul vekoopt. Iemand enig idee waar regulier capsules met dat appelextract te koop zijn?

rizla
11 juli 2005, 18:28
Muhauhuhauhaa ik weet niet wat er van waar is maar goed, na koffie en knoflook, groene thee en citroenzuur nu ook appelsap, mahahuauhaa volgende keer beter gewoon koeienpis op onze hoofd smeren, ik heb me hoofd gewoon kaal geschoren en ik hou het kaal is beste keuze denk ik, er tegen vechten maakt je alleen maar derpressiever en ongezonder.


vergeet de tandpasta niet;)

Haarmannetje
12 juli 2005, 10:47
Er zit ook een OPC in fluridil trouwens.
Ja klopt, in de vorm van GSE :).

Guoy
15 juli 2005, 22:38
Help appels eten en appelsap drinken ook, of is dit te verwaarlozen? Ik ben niet zo heel erg fan van topische geklieder. Ik gebruik folligen en dat is al moeilijk genoeg om aan te brengen.

laurake
15 juli 2005, 23:01
Appelazijn herstelt ook de zuurgraad na een shampoobeurt. Vroeger wasten vrouwen hun haar met gewone zeep en goten er daarna een azijnspoeling overheen.

Ik heb het zelf nog niet op mijn hoofdhuid geprobeerd maar wel op mijn haren zelf. En het geeft alvast een sterke glans. Het haalt ook laatste restjes shampoo/conditioner (buil-up) weg. Dus ja ik gebruik het ook vaak.

Guoy
15 juli 2005, 23:15
Help appels eten en appelsap drinken ook, of is dit te verwaarlozen? Ik ben niet zo heel erg fan van topische geklieder. Ik gebruik folligen en dat is al moeilijk genoeg om aan te brengen.

Maar.....? Iemand?

Guoy
17 juli 2005, 01:57
Maar.....? Iemand?

Nee dus? Nou ja het zal vast ook voor andere dingen gezond zijn! :D

kevin
17 juli 2005, 18:25
Maar.....? Iemand?

Ik kan er weining over zeggen, omdat ik er nog te weining over gelezen hebt, maar op hairsite zijn mensen die erg tevreden zijn over appel, in welke vorm dan ook.

lanne
17 juli 2005, 20:10
http://hairloss.about.com/od/hairfactsreferenceguid1/a/soap.htm

Morehair
17 juli 2005, 21:01
Je moet gewoon appelmoes op je hoofd smeren.
Een paar dagen wachten en er groeit gegarandeerd haar!
Tis dan alleen wel groen....;)

kevin
27 juli 2005, 16:06
Ik wil misschien gaan stoppen met Nizoral/Rooscure en verder mijn haren wassen met Apple Cider Vingar. Nou weet ik niet of ik de shampoo versie of de non-shampoo versie moet gebruiken. Iemand ervaring ermee en of weet waar Apple Cider Vinegar te koop is?

Info (http://www.detoxyourworld.com/acatalog/apple_cider_shampoo.html).

Guoy
7 september 2005, 16:20
Zo! Net appelazijn gekocht bij de tuinen. Kost 2 euro nogwat voor 0,75 liter. Dus vrij goedkoop! Volgens websites kan je het zowel extern als intern gebruiken. Je hoeft intern maar een teelepel per dag te nemen. Klinkt weinig, maar ja. Alle beetjes helpen misschien. Dus ik gooi zo een theelepeltje in een kan groene thee, dus misschien proef ik het niet eens. Ik ga ook proberen het extern te gebruiken, maar haarmannetje waarschuwde me al dat het verre van fris ruikt! Maar eerst maar proberen.

Verder nog mensen die appelazijn intern of extern gebruiken?

Ik wilde nog een link posten, maar ik kan hier niet copy pasten! aaaargh! :mad:

Guoy
7 september 2005, 16:23
Nou gadverdamme. Laatste keer dat ik appelazijn in m'n thee doe. Nu ik het opschrijf kan ik ook niet anders concluderen dat het bij voorbaat al een kutplan was.:D

dropper
8 oktober 2005, 11:55
Hoorde onlangs iemand spreken over appelazijn, en blijkt dat hij die gebruikte bij zijn paarden. Het zou de haargroei bevorderen nadat een wondje genezen is (waarvoor vaak haar afgeschoren moet worden). Iemand die paarden heeft en dit ook reeds gehoord heeft ?

Cheers!

Tiuri
12 december 2005, 10:23
Er is weer een studie (http://www.blackwell-synergy.com/doi/abs/10.1111/j.1473-2165.2005.00199.x) gedaan naar OPC's in appel tegen haargroei:

Investigation of the topical application of procyanidin oligomers from apples to identify their potential use as a hair-growing agent

Tomoya Takahashi1, Ayako Kamimura1, Masayori Kagoura2, Masahiko Toyoda3 & Masaaki Morohashi3

Summary

Background Procyanidins are a family of condensed tannins, which have been shown to possess hair-growing activity in both the in vitro and in vivo murine models.

Aims We report a 12-month clinical study aimed at treating male pattern baldness by external application of 0.7% apple procyanidin oligomers.

Patients/methods A double-blind clinical test involving a total of 43 subjects was performed. Twenty-one men in the procyanidin group and 22 men in the placebo control group were subjected to analysis. In the first 6 months, we compared the procyanidin and the placebo groups to assess the medicinal effects of procyanidin oligomers. The application time of the procyanidin group was subsequently extended to 12 months, and the time course of its remedial value was examined.

Results The increase in total number of hairs in a designated scalp area of the procyanidin group subjects after the 6-month trial was significantly greater than that of the placebo control group subjects (procyanidin, 3.3 ± 13.0 (mean ± SD)/0.50 cm2; placebo, −3.6 ± 8.1/0.50 cm2; P < 0.001, two-sample t-test). Time course-dependent improvement in hair density was observed in the procyanidin subjects. No adverse side effects were observed in any of the subjects. Procyanidin therapy thus shows potential hair-growing activity.Dit is de eerste echte OPC-studie bij mensen, wel grappig. Dit spul zit dus ook in Eucapil (niet van de appel maar van druivenpittenextract).

Haarmannetje
12 december 2005, 10:32
Dit is de eerste echte OPC-studie bij mensen, wel grappig. Dit spul zit dus ook in Eucapil (niet van de appel maar van druivenpittenextract).
Interessant Tiuri. Inderdaad, GSE zit in Eucapil, maar dat is er pas aan toegevoegd vlak voordat ik ermee begon. De Eucapil die is gebruikt tijdens de Fluridil studie bevatte nog geen GSE. Dus in die zin zijn deze resultaten ook weer interessant voor de Fluridil gebruikers onder ons, onafhankelijk van de Fluridil studie.

Tiuri
12 december 2005, 11:12
Er is trouwens ook een speciale Appel/OPC-topical op de markt: Poly-GRO Procyanidin B-2 (http://www.applepolyphenols.com/suppliers.htm). (zie ook hier (http://www.applepoly.com/procyanidin-b-2/index.htm))

tellmemore
15 december 2005, 00:18
Er is trouwens ook een speciale Appel/OPC-topical op de markt: Poly-GRO Procyanidin B-2 (http://www.applepolyphenols.com/suppliers.htm). (zie ook hier (http://www.applepoly.com/procyanidin-b-2/index.htm))

Opzich lijkt het mij wel een interessant toevoeging aan mijn regime. Najah iets wat het proberen waard is denk ik. Maar om nou wat veredelde appelsap a $47 per maand te gaan kopen!

Guoy
15 december 2005, 00:56
Opzich lijkt het mij wel een interessant toevoeging aan mijn regime. Najah iets wat het proberen waard is denk ik. Maar om nou wat veredelde appelsap a $47 per maand te gaan kopen!

Nee, ik heb ook geen zin om iedere maand 47 euro daaraan uit te geven. Maar in hoeverre kan deze toppical verschillen met appels eten of appelsap of appelazijn drinken of op je kop smeren? Ik eet vrij veel (granny smith) appels en drink iedere dag een klein beetje appelazijn omdat op een quasi natuur website stond dat iedere dag een beetje appelazijn drinken haaruitval zou tegen gaan. In hoeverre denken jullie dat deze topical enorm veel zal opleveren of kan ik netzogoed doorgaan met appels eten en appelazijn door m'n glaasje drinken doen wat ik daarna snel ad! ;) De appelazijn kost me namelijk ongeveer 25 cent per maand met dagelijks gebruik!!

tellmemore
15 december 2005, 09:43
Nee, ik heb ook geen zin om iedere maand 47 euro daaraan uit te geven. Maar in hoeverre kan deze toppical verschillen met appels eten of appelsap of appelazijn drinken of op je kop smeren? Ik eet vrij veel (granny smith) appels en drink iedere dag een klein beetje appelazijn omdat op een quasi natuur website stond dat iedere dag een beetje appelazijn drinken haaruitval zou tegen gaan. In hoeverre denken jullie dat deze topical enorm veel zal opleveren of kan ik netzogoed doorgaan met appels eten en appelazijn door m'n glaasje drinken doen wat ik daarna snel ad! ;) De appelazijn kost me namelijk ongeveer 25 cent per maand met dagelijks gebruik!!

Het zijn dollars he maar met verzendkosten kom je wel aan de 47 euro's.

Ut gaat mij erom dat die werkzame stof erin zit (Procyanidin B-2 & family). En dat weetje dus niet bij een flesje appelazijn! Ander zou ik dat ook wel gaan lopen slikken/smeren!

Guoy
15 december 2005, 20:46
Het zijn dollars he maar met verzendkosten kom je wel aan de 47 euro's.

Ut gaat mij erom dat die werkzame stof erin zit (Procyanidin B-2 & family). En dat weetje dus niet bij een flesje appelazijn! Ander zou ik dat ook wel gaan lopen slikken/smeren!

Nee, dat klopt, maar als die stof in appels zit, dan zit die toch ook in appelazijn? Als ik er van mag uitgaan dat het ook daadwerkelijk appelazijn is! :P

mhaar
17 mei 2006, 21:47
Ik ben helemaal nieuw hier. Maar begin met dezelfde problemen te kampen als iedereen hier:confused: Ook een beetje oud topic maar toch beter laat dan nooit!

Nu las ik op PubMed (site waar diverse medische en niet medische trails worden gepubliceerd het volgende over een bepaalde stof (Procyanidin B-2) o.a. in Appels. Er is een trail geweest met positief resultaat. Dit is dus geen onzin wat dit is een officiele omgeving getest!!

Hier de link (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=11406858&query_hl=14&itool=pubmed_docsum):

kurt
17 mei 2006, 22:58
dokter vogel zegt in zijn boek dat je met een halve ui de hoofdhuid moet inwrijven het zou helpen tegen haaruitval

flappie
17 mei 2006, 23:53
Ruikt ook lekker fris :P

mhaar
18 mei 2006, 10:18
Ach ui, appel... allemaal één pot nat! Maar heeft iemand hier als een appel door z'n haar gehaald en zo ja werkte dat ook?

tellmemore
25 mei 2006, 15:28
In vivo antioxidant activity of procyanidin-rich extracts from grape seed and pine (Pinus maritima) bark in rats. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16711653&query_hl=26&itool=pubmed_docsum)
In vivo antioxidant activity of procyanidin-rich extracts from grape seed and pine (Pinus maritima) bark in rats.

Busserolles J (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Search&itool=pubmed_Abstract&term=%22Busserolles+J%22%5BAuthor%5D), Gueux E (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Search&itool=pubmed_Abstract&term=%22Gueux+E%22%5BAuthor%5D), Balasinska B (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Search&itool=pubmed_Abstract&term=%22Balasinska+B%22%5BAuthor%5D), Piriou Y (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Search&itool=pubmed_Abstract&term=%22Piriou+Y%22%5BAuthor%5D), Rock E (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Search&itool=pubmed_Abstract&term=%22Rock+E%22%5BAuthor%5D), Rayssiguier Y (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Search&itool=pubmed_Abstract&term=%22Rayssiguier+Y%22%5BAuthor%5D), Mazur A (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Search&itool=pubmed_Abstract&term=%22Mazur+A%22%5BAuthor%5D).

Centre de Recherche en Nutrition Humaine d'Auvergne, Unite des Maladies Metaboliques et Micronutriments, INRA, Theix, Saint-Genes-Champanelle, France.

BACKGROUND: In vitro evidence exists for the potential antioxidant benefits of procyanidin-rich extracts, but in vivo studies are scarce. We have evaluated the effects of selected procyanidin-rich extracts on oxidative stress in rats in condition of prolonged consumption of these compounds and also after single administration i.e. in postprandial conditions. METHODS: Rats were fed for 8 weeks with diets supplemented with either a grape seed extract (GE), a pine bark extract (PE), or a high-degree polymerized pine bark extract (HPE). An additional study was performed in order to assess the postprandial effect of these extracts on plasma antioxidant capacity. The ferric-reducing antioxidant power (FRAP) and thiobarbituric acid-reactive substances (TBARS) were determined in plasma. For lipid peroxidation study of heart tissue, homogenates were prepared and TBARS were measured after lipid peroxidation induced by FeSO4-ascorbate. RESULTS: After 8 weeks of dietary treatment, total antioxidant capacity in plasma was significantly higher in the GE and PE groups as compared with the other two groups. Plasma TBARS concentrations and heart susceptibility to peroxidation were not significantly different between the groups. In the postprandial state, by comparing plasma antioxidant capacity 2 hours after ingestion of the different procyanidin-rich extracts (500 mg/kg body weight), we observed that FRAP values were higher in the procyanidin-rich extracts groups as compared with the control group. Moreover, plasma FRAP concentration was significantly higher in the GE group as compared with the other groups. CONCLUSION: The results of the present experiment constitute positive evidence for an in vivo antioxidant effect at the plasma level of procyanidin-containing plant extracts.

Tiuri
27 juni 2006, 18:41
Beste Haarwebbers,

Ik heb me een beetje verdiept in procyanidin B-2 de laatste tijd. Dit is een stofje dat o.a. in appel en druivenpitten zit. Het is hier al een paar keer aan de orde geweest en ik heb de threads die daarover gaan even samengevoegd tot deze thread.

Als ik het goed begrepen heb is procyanidin B-2 een bepaald type proanthocyanidin. Proanthocyanidinen vallen weer onder de familie der flavonoïden. Flavonoïden zijn antioxidanten. Vaak wordt er over oligomere proanthocyanidinen gesproken (afkorting OPC's), hiermee wordt bedoeld dat het stofje weinig chemische bindingen heeft. Als er veel bindingen zijn worden ze polymere proanthocyanidinen genoemd. Zie hier (http://www.nutrisana.com/canada/grape.seeds.extract.html) voor meer info over de verschillen tussen de proanthocyanidinen. Procyanidin B-2 heeft twee bindingen en is dus een OPC.

De reden dat procyanidin B-2 interessant is voor ons haarverliezers is dat het in ontzettend veel studies is onderzocht. Ik heb een overzichtje gemaakt van alle onderzoeken die ernaar gedaan zijn (met ook links naar de full-text voor zover beschikbaar, wederom met dank aan tellmemore). De onderzoeken zijn gesorteerd op datum.

>>>> OVERZICHT VAN DE ONDERZOEKEN NAAR OPC'S TEGEN AGA (http://home.arcor.de/tiurihw/opc.htm) <<<<

De onderzoeken die ik heb bekeken zien er goed en professioneel uit. Dat is allemaal best bijzonder want er zijn niet veel middelen tegen haaruitval zo goed bestudeerd. Ik durf zelfs te zeggen dat er beter onderzoek is gedaan naar deze OPC's dan naar de meeste andere middelen, op finasteride, minoxidil en dutasteride na dan. Bijzonder is ook dat OPC's een paar keer uitgebreid getest zijn bij mensen. Ze hebben daarvoor een zwaar geconcentreerd extract gemaakt van procyanidin B-2 uit appels en dat als topical toegediend op de proefpersonen. Dus niet alleen vage muisstudies dit keer.

Nadeel is alleen wel dat al deze onderzoeken zijn uitgevoerd door ene T. Takahashi (en elke keer andere collega's). Dat is opzich jammer omdat ik geen idee heb wie deze Takahashi is en wat zijn bedoelingen zijn. Wie weet is het wel een verschrikkelijke man die geen goede onderzoeker is en die betrokken is bij een bedrijf dat handelt in dit stofje. Een zo'n bedrijfje is bijvoorbeeld http://www.applepoly.com/ die op een scam-achtige manier handelt in OPC's. Het was daarom beter geweest als er veel verschillende onderzoekers tot dezelfde resultaten waren gekomen. Maar misschien is het ook wel een heel betrouwbaar persoon. Geen idee. Wat wel duidelijk is is dat hij zich de afgelopen 10 jaar hier intensief mee bezig heeft gehouden.

Volgens een van zijn onderzoeken is procyanidin B-2 (ik zal het afkorten tot OPCB2) effectiever in het stimuleren van de haargroei dan de andere procyanidinen die hij onderzocht heeft (Takahashi et al, 1999a). Op applepoly.com wordt zelfs beweerd dat OPCB2 twee keer zo effectief is als minoxidil:

http://www.applepoly.com/images/procyanidin-b2-chart_1.gif

Als je het onderzoek goed leest waar dit grafiekje op gebaseerd is zie je echer dat dit niet helemaal klopt (Takahashi et al, 1999a: p. 312-313). De getallen kloppen wel, maar de titel van de grafiek niet. Wat daar wordt gemeten is niet de hergroei, maar de mate waarin de "epitheliale cellen" worden gestimuleerd. Maar je hebt in de haarzakjes ook een ander soort cellen, de dermal papilla cellen, en deze worden door OPCB2 juist niet gestimuleerd (zie figuur 6 in de full-text van 1999a), en door minoxidil wel [bron (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=Abstract&list_uids=15033191)]. De dermal papilla cellen zijn volgens mij het belangrijkst voor het produceren van haar. Het onderzoek laat dan ook zien dat 1% minoxidil net iets effectiever is in het hergroeien van haar bij muisjes dan 1% OPCB2 (minox: 80% hergroei, OPCB2: 70% hergroei). Zie figuur 9 in die full-text van 1999a voor foto's van de muizen. Met andere woorden is de grafiek een goed voorbeeld van hoe Applepoly de boel bedriegt, of in ieder geval de waarheid in zijn voordeel verdraait. :mad:

Wat betreft de studies bij mensen: er zijn er intussen drie geweest met 1% topische OCPB2.
- De eerste (zie Takahashi et al, 2000b en 2001c) duurde 4 maanden met placebo, goede resultaten.
- De tweede (zie Takahashi et al, 2001a) duurde 12 maanden zonder controlegroep, goede resultaten maar dus niet zo veelzeggend.
- De derde (zie Takahashi et al, 2005) duurde 12 maanden met controlegroep, goede resultaten.

Helaas is het bij mensen niet vergeleken met andere middelen zoals bijv. minoxidil zodat we niet weten of het beter of minder goed werkt dan minox. Volgens applepoly is dit een foto van een van de proefpersonen die in een studie stond (Takahashi et al, 2005), helaas kan ik die full-text zelf niet te pakken krijgen om het te controleren en om te kijken of er nog meer foto's in staan:

http://www.applepoly.com/images/pb2_3s.jpg http://www.applepoly.com/images/pb2_4s.jpg

De onderzoeken van Takahashi (2002b, 2006) wijzen uit dat OPC's werken doordat ze het stofje TGF-beta (transforming growth factor-beta) remmen. TGF-beta heeft een negatieve werking op de haargroei: het bevordert de catagene fase. Het afremmen van TGF-beta is voor mensen met AGA dus wenselijk.

Opzich kan dit dus wel interessant zijn om eens te gaan gebruiken denk ik. Nu vertik ik het wel om het bij die oplichters van applepoly te kopen die veel te duur zijn, maar misschien zijn OPC's ook wel gewoon bij de natuurwinkel te koop in pilvorm. En dan gaat het vooral om procyanidin B2, B3 en C1 waarvan in de onderzoeken aangetoond is dat ze goed zijn voor de haren. Omdat het een beetje moeilijk is om hier zelf een topical van te maken en omdat pillen handiger zijn is het een idee om het gewoon te gaan slikken. Er zijn onderzoeken die laten zien dat het ook oraal goed wordt opgenomen, zie bijv. deze (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=Abstract&list_uids=12725564), deze (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=Abstract&list_uids=16448199) en deze (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16711653). In de onderzoeken bij topical OPC's kregen ze 16mg (Takahashi et al, 2001c: p. 332) tot 30mg (Takahashi et al, 2001a) per dag op hun kop, waarschijnlijk heb je bij orale toepassing wel wat meer nodig dus.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand anders hier over heeft gelezen (bijv. op buitenlandse fora) of dat iemand het al geprobeerd heeft, topisch of oraal.

kevin
27 juni 2006, 19:23
Pomegranate werkt ook op zo'n zelfde manier. In Pomegranate zit "Ellagic acid" en die remt TGF-b1.

tellmemore
27 juni 2006, 20:39
Hey Tiuri,

Nice om te zien dat je weer een prachtig stukje tekst heb gemaakt! Vat alles mooi samen. Wordt niet in een van die onderzoek van dhr. Takahashi verteld hoe de substantie is samengesteld?!? Ik meen dat gelezen te hebben. Als ik even meer tijd heb zal ik het nog eens terug proberen te lezen!

Verder is http://www.applepoly.com/ nog scammiger geworden als het eerst uit zag en staat ernog meer gelul op! Met gelul bedoel ik zaakjes als:

Because the solution that produced outstanding hair growth in the double-blind clinical trial may have been the wrong formula.

Of course, it grew hair in test subjects... impressively. But it wasn't nearly as powerful as it could be- according to the researchers' own notes.

Vince001
27 juni 2006, 21:08
Ik sluit mij direct bij Tellmemore aan: wat een prettig stukje tekst heb je hier het web weer opgeslingerd, Tiuri. :)

En, geloof het of niet, ik was juist van plan om eens te gaan kijken naar wat ik op Haarweb kon vinden over procyanidin B-2 toen ik je post zag...

Op Hairlosshelp zit een member, Zardoz, die het gebruikt en op Hairsite en Regrowth.com post een member Jacob genaamd, die zn goedje bij Applepoly.com haalt. Deze laatste heb ik al eens om een ander onderwerp benaderd en het is een aardige gast die behoorlijk verstand van zaken heeft. Bovendien gebruikt hij het extract al een aardig tijdje. Je zou hem eens kunnen benaderen.

Zelf heb ik wel oren naar dit goedje. De prijs is alleen echt belachelijk bij Applepoly. Toch denk ik dat je toch meer aan een topical hebt dan aan pillen. En zo'n topical moet toch op de een of andere manier goedkoper te krijgen zijn...?

Misschien via Waseda.

Tiuri
27 juni 2006, 21:58
Bedankt voor de reacties guys! :D ik denk ook wel dat die OPC's de moeite waard zijn!

Heb een google search gedaan en stuitte op dit:
http://www.sell.com/222J8W

Beetje vaag, volgens mij is het een advertentie op een soort ebay maar misschien toch wel interessant. Het is in ieder geval een soort spray. Isotonix OPC-3, elders vast ook wel goedkoper te krijgen.

tellmemore
27 juni 2006, 22:48
http://www.isotonix-opc3.com/
http://products.ivillage.com/search_getprod.php?masterid=19162199&

vrosjnivosj
28 juni 2006, 00:02
Beste Haarwebbers,

Ik heb me een beetje verdiept in procyanidin B-2 de laatste tijd. Dit is een stofje dat o.a. in appel en druivenpitten zit. Er zitten ook OPC's verwerkt in fluridil. Het is hier al een paar keer aan de orde geweest en ik heb de threads die daarover gaan even samengevoegd tot deze thread.

Mooi stukje tekst, moet ik me wat meer in verdiepen.
Maar natuurlijk alles wat natuurlijk is tegen mannelijke kaalheid bekijk ik extra sceptisch.
Tiuri in het haarwoordenboekje heb je geschreven dat er geen opc's in fluridil zitten?
groet

Vince001
28 juni 2006, 11:26
Nadeel is alleen wel dat al deze onderzoeken zijn uitgevoerd door ene T. Takahashi (en elke keer andere collega's). Zit nu op mn werk, kan dus niet uitgebreid reageren, maar zou het geen optie zijn om te zien of die Takahashi via mail te bereiken is? Misschien weet hij hoe anders aan het spulletje te komen...

Tiuri
28 juni 2006, 12:13
Tiuri in het haarwoordenboekje heb je geschreven dat er geen opc's in fluridil zitten?
groetVerrek ja da's waar ook! Ik was het zelf weer helemaal vergeten. :frusty: :D Zie deze post.

Ik word hier gecorrigeerd door het haarwoordenboekje. :o :P

Zit nu op mn werk, kan dus niet uitgebreid reageren, maar zou het geen optie zijn om te zien of die Takahashi via mail te bereiken is? Misschien weet hij hoe anders aan het spulletje te komen...
geen slecht plan! zijn mailadres stond bij een van de onderzoeken en heb hem gemaild. :)

Ik kwam trouwens ook dit tegen: http://www.kyowa.co.jp/eng/netext/er991101.htm

het is in Japan dus blijkbaar al op de markt onder de naam Mohkatsurin PB. Als je googlet vind je meer info.

Vince001
29 juni 2006, 10:52
geen slecht plan! zijn mailadres stond bij een van de onderzoeken en heb hem gemaild. :)

Ik kwam trouwens ook dit tegen: http://www.kyowa.co.jp/eng/netext/er991101.htm

het is in Japan dus blijkbaar al op de markt onder de naam Mohkatsurin PB. Als je googlet vind je meer info.
He, wat goed dat je 'm gemaild hebt. Hopelijk reageert 'ie erop.

Die Mohkatsurin bedoelde ik idd. Die is ook al eerder behandeld in het Waeda regime op Hairsite (dacht btw dat daar ook n zinkoplossing in zat?). Dat is al jaren terug en toen was het al moeilijk te krijgen. Kan het nu nergens meer vinden... :(

Tiuri
30 juni 2006, 14:03
Mailtje terug, niet van Takahashi zelf maar wel van het onderzoekslab:

From ...@kyowa.co.jp
Sent Thursday, June 29, 2006 4:47 am
To Tiuri
Cc
Bcc
Subject RE: procyanidin B-2

Dear Tiuri

RE: procyanidin B-2.

Thank you for your inquiry.
In Japan, you can get procyanidin B-2 as reagent from funakoshi Co. But I don't know an agency in Amsterdam.
(e-mail: reagent@funakoshi.co.jp, http://funakoshi.co.jp). It costs about 50mg/550US$ in Japan.

Currently, only a Japanese cosmetics company sells a product containing procyanidin B-2 in hair growing lotion. If you prefer to purchase the product please contact FANCL International Order Dept, shown below. The name of the product, in Japan, is HAIR LESSON PB. FANCL International Order Dept would give you information about its availability overseas and how to use it. It costs about 60ml/32US$ in Japan.
http://www.fancl.com/catalog/index.php?language=Eng

Order Inquiry E-mail: custsvc@fancl.com or 1-949-553-1218(outside U.S.A.)

PB2 is obtained from apple through a number of purification processes because its content in apples is very low. So, we do not think adding crude apple extract for hair lotion is effective enough for hair growth stimulation.

Sincerely yours
********************************************
Ayako kamimura
Kyowa Hakko Kogyo Co., ltd.
Healthcare research laboratories
2, Miyukigaoka, tsukuba, Ibaraki 305-0841, Japan
Tel: +81-298-56-4255
Fax: +81-298-56-4288
E-mail: ...
********************************************

StevenC
27 december 2006, 17:48
De stoffen waar jullie het over hebben zijn fytochemicalien (phytochemicals) voor zover ik weet. Je kunt ze vrij goedkoop verkrijgen, want ze komen in de natuur heel veel voor. Appel(moes) smeren op hoofd zal weinig zin hebben, want er zit veel te weinig werkzame stof in appel(moes). Wat je zou kunnen proberen is dus druivenpittenextract, maar ik weet niet of dat smeerbaar is. Wat je ook kunt doen is zoeken naar andere fytochemicalien. Die hebben ongeveer dezelfde werking als procyaniden, ze beschermen tegen vrije radicalen etc. Of ze werken voor haargroei weet ik niet. Curcumine is vrij goedkoop, het is de gele stof in kerrie. Curcumine zit in koenjit/ geelwortel(turmeric). AOV verkoopt curcumine extract, daar zit hooggeconcentreerd curcumine in http://www.aov.nl/producten/fytotherapeutica/curcuma_longa_ge_600_mg_/

12X zoveel curcumine als in geelwortel.

Curcumine kun je heel makkelijk smeren, probleem is alleen dat alles geel gaat kleuren als je het op kleren krijgt of in de wasmachine. Als curcumine op kleren komt moet je ze met inweekprogramma in de wasmachine doen met extra wasmiddel, want anders gaat het er echt niet uit.

Tiuri
19 februari 2007, 22:24
Hier nog een artikel over de Applepoly ( apple poly ) appeltopical:

New hair growth product made from apples
Posted on January 11th, 2007 in Hair Product News by admin | 127 Views

A Nebraska-based company is selling a new hair product they claim will improve hair growth without side effects. The product is based on a substance extracted from apples called polyphenols or procyanidin B-2.

Japanese researchers first discovered that apple polyphenols or procyanidin B-2 was effective in regrowing hair in a study they performed. After testing and studying over 1,000 botantical extracts they found that the procyanidin B-2 had the following effects on their test subjects.

• 78.9% of their subjects showed an increased mean value of hair diameter
• Their number of terminal hairs and total hairs was “significantly increased” compared to the control group.

The researchers observed that procyanidin B-2 seems to promote hair growth by prolonging the anagen phase (active growth phase) and shortening the telogen phase (resting phase) in the hair follicle cycle. The result was increased hair growth. This led to the research team concluding that topical procyanidin B-2 was a safe and effective treatment for male pattern baldness.

The results of this study were published in the British Journal of Dermatology.

Procyandin B-2 appears to work by blocking the production of TGF Beta, a degraded form of DHT. It is DHT and its various forms like TGF Beta that cause the hair follicle to shrink and the hair to fall out in people affected by Androgenetic Alopecia also known as Male Pattern Baldness (MPB).

The company calls its products Poly-GRO(TM) and offers it both as a capsule and as a topical solution. The company is also offering a report detailing the scientific studies performed on this product.

For more information visit www.hairRex.com
[Bron (http://news.hairlosshelp.com/hair-product-news/new-hair-loss-product-made-from-apples/)]

kevin
20 februari 2007, 08:41
Toch wel erg interessant :)

Vince001
20 februari 2007, 19:34
Hier nog een artikel over de Applepoly appeltopical:

Toch wel erg interessant :)

I don't get it... Het is toch gewoon hetzelfde spul als applepoly.com verkoopt? Gewoon dezelfde vent met een andere site. De sites lijken zelfs qua opzet op mekaar. En beide hebben niet bepaald een overtuigend verhaal.

kevin
20 februari 2007, 19:57
I don't get it... Het is toch gewoon hetzelfde spul als applepoly.com verkoopt? Gewoon dezelfde vent met een andere site. De sites lijken zelfs qua opzet op mekaar. En beide hebben niet bepaald een overtuigend verhaal.

Procyandin B-2 schijnt de productie van TGF-B te kunnen stop zetten. Interessant genoeg voor mij ;)

Vince001
20 februari 2007, 20:29
Ik heb het er niet over wat Procyandin B-2 allemaal wel niet schijnt te kunnen doen, maar dat er een vent is die dat verkoopt in een topical waarvan niet bekend is hoeveel ervan dat goedje in zit. Daarom is 't min of meer waardeloos. Je kunt immers niet bepalen hoe veel of hoe vaak je het moet toedienen....;)

kevin
20 februari 2007, 20:53
Ik heb het er niet over wat Procyandin B-2 allemaal wel niet schijnt te kunnen doen, maar dat er een vent is die dat verkoopt in een topical waarvan niet bekend is hoeveel ervan dat goedje in zit. Daarom is 't min of meer waardeloos. Je kunt immers niet bepalen hoe veel of hoe vaak je het moet toedienen....;)

Daar heb je gelijk in. Commercie ook altijd :) Maar ik denk niet dat Tiuri daarom het artikel heeft gepost.

Vince001
20 februari 2007, 21:04
Daar heb je gelijk in. Commercie ook altijd :) Maar ik denk niet dat Tiuri daarom het artikel heeft gepost.
Haha, nee waarschijnlijk niet nee..:rolleyes:

Ik denk dat dit soort middelen heel interessant zijn, als we er maar wat meer grip op zouden krijgen. Op dit moment staat zo'n applepoly spray voor mij in hetzelfde rijtje als bijvoorbeeld 6-bap, aminexil en allerlei kruidenmiddeltjes. Ze lijken allemaal wel iets te kunnen doen tegen haaruitval of celdood of wat dan ook, maar als klant weet je nooit wat je in huis haalt en je kunt het ook niet controleren.

Btw, vandaag was er nog in het nieuws dat er uit China voor miljoenen nep medicijnen worden verkocht. En dan heb je 't niet eens over middeltjes tegen haaruitval, maar over het serieuze werk tegen bijv. malaria...:(

kevin
20 februari 2007, 21:14
Haha, nee waarschijnlijk niet nee..:rolleyes:

Ik denk dat dit soort middelen heel interessant zijn, als we er maar wat meer grip op zouden krijgen. Op dit moment staat zo'n applepoly spray voor mij in hetzelfde rijtje als bijvoorbeeld 6-bap, aminexil en allerlei kruidenmiddeltjes. Ze lijken allemaal wel iets te kunnen doen tegen haaruitval of celdood of wat dan ook, maar als klant weet je nooit wat je in huis haalt en je kunt het ook niet controleren.

Btw, vandaag was er nog in het nieuws dat er uit China voor miljoenen nep medicijnen worden verkocht. En dan heb je 't niet eens over middeltjes tegen haaruitval, maar over het serieuze werk tegen bijv. malaria...:(

Ja rot is dat, beide zaken :confused:. Je weet eigenlijk nooit of een middel voor je zal werken, behalve als je het zelf probeert. Theorie rijken ook maar tot zo ver. Experimenteren kan ook leuk zijn :)

Vince001
20 februari 2007, 21:23
Ja rot is dat, beide zaken :confused:. Je weet eigenlijk nooit of een middel voor je zal werken, behalve als je het zelf probeert. Theorie rijken ook maar tot zo ver. Experimenteren kan ook leuk zijn :):) Hmm, goed is dat, een positieve insteek... Moet ik ook maar eens mee aan de slag.:D

Eerst eens kijken of die lui van Lipoxidil.com mn Inflamil opsturen. Heb 't n week of twee terug besteld en nog niets gehoord...

Tiuri
20 februari 2007, 21:25
Haha, nee waarschijnlijk niet nee..:rolleyes:

Ik denk dat dit soort middelen heel interessant zijn, als we er maar wat meer grip op zouden krijgen. Op dit moment staat zo'n applepoly spray voor mij in hetzelfde rijtje als bijvoorbeeld 6-bap, aminexil en allerlei kruidenmiddeltjes.Ik ben het met je eens, Vince. Ik kwam het artikel op HLH tegen maar inderdaad verwijst de site gewoon naar die van Applepoly, niks nieuws aan dus.

Raar artikel. :confused:

kevin
20 februari 2007, 21:27
:) Hmm, goed is dat, een positieve insteek... Moet ik ook maar eens mee aan de slag.:D

Eerst eens kijken of die lui van Lipoxidil.com mn Inflamil opsturen. Heb 't n week of twee terug besteld en nog niets gehoord...

Nooit, maar dan ook nooit van Lipoxidil bestellen :D Zij hebben totaal geen klantenservice hoor je erg vaak en het is maar de vraag of je je product krijgt. Niks afdoende aan het product trouwens, best wel interessant :)

vrosjnivosj
20 februari 2007, 22:06
Op dit moment staat zo'n applepoly spray voor mij in hetzelfde rijtje als bijvoorbeeld 6-bap, aminexil en allerlei kruidenmiddeltjes. Ze lijken allemaal wel iets te kunnen doen tegen haaruitval of celdood of wat dan ook, maar als klant weet je nooit wat je in huis haalt en je kunt het ook niet controleren.
Eerst eens kijken of die lui van Lipoxidil.com mn Inflamil opsturen. Zit er daar ook geen 6-bap in?

Vince001
20 februari 2007, 22:41
Er zit inderdaad 6-bap in de plus-versie, niet in de normale.

Ik heb er eerlijk gezegd niet eens over gedacht om die plus-versie te bestellen. Waarschijnlijk door een onbewust negatieve reactie ergens in mijn hersenpan op het moment dat ik het woord '6-bap' lees.:rolleyes:

Jkkezh
27 februari 2007, 15:20
Hier een overzicht van de concentraties proanthocyanidins in verchillende voedselbronnen
http://jn.nutrition.org/cgi/content/full/134/3/613/T1

Cinnamon (Kaneel) heeft de hoogste concentratie proanthocyanidins in die lijst

Those suffering from hair loss or baldness, may apply a paste of hot olive oil, one tablespoon of honey, one teaspoon of cinnamon powder before bath and keep it for approx. 15 min. and then wash the hair. It was found to be effective even if kept on for 5 minutes

didior
13 december 2008, 03:16
Ik heb van Turkije druivenpitextract in poedervorm gekocht. Deze ga ik na de tweede shampoobeurt kleinbeetje vermengen met met mijn shampoo en vijf minuten laten inwerken. Eens zien wat het gaat doen.

AnthonieH
13 december 2008, 10:51
Een poeder dat je wil laten opnemen in de huid middels een shampoo? Doodzonde van je geld en moeite, Didior. Ik zou gewoon iedere dag een beetje in je eiwitshake of je fruitsmoothie doen.

didior
13 december 2008, 18:15
Een poeder dat je wil laten opnemen in de huid middels een shampoo? Doodzonde van je geld en moeite, Didior. Ik zou gewoon iedere dag een beetje in je eiwitshake of je fruitsmoothie doen.

hmm, maar ik ga toch is uitproberen. OPC's zijn krachtige antioxidanten dus het moet voornamelijk de veroudering van de hoofdhuid gaan en haaruitval is extra erbij genomen. Maar volgens mij moet het iets doen, zeker weten. Al deze moeite is volgens mij niet weggegooid. Ik neem daarbij 1 theelepel druivenpitextract per dag. Maar deze is enkel voor mijn hele lichaam bedoeld; als ik nu nog kleinbeeetje in mijn shampoo verwerk is dat geen zonde, denk ik?

fiesta18
13 december 2008, 18:23
neem druivenpit{ten}olie, deze schijnt goed te zijn ivm met de opc's en wordt in ieder geval beter door je huid opgenomen dan de poeder.er is hier al eens over gediscusieerd icm essentiele olien.

didior
13 december 2008, 18:30
neem druivenpit{ten}olie, deze schijnt goed te zijn ivm met de opc's en wordt in ieder geval beter door je huid opgenomen dan de poeder.er is hier al eens over gediscusieerd icm essentiele olien.

De poeder moet ook goed opgenomen worden, aangezien ik het met mijn shampoo gaat vermengen. Ik gebruik groene thee shampoo, deze laat ik bij de tweede keer vijf minuten laten inwerken en bij de tweede keer ook de poeder erbij nemen dus.

AnthonieH
13 december 2008, 21:31
Ik maak me heel sterk dat het poeder gewoon niet oplost in water, laat staan in shampoo. En een poederdeeltje gaat echt nooit in je huid doordringen en zijn werk doen bij de haarwortel. Je gaat er hooguit je huid mee scrubben :)

Maar ja, gewoon proberen joh, het houdt de gedachten af van kaler worden en het geeft je het gevoel actief iets ertegen te doen!

didior
13 december 2008, 22:22
Ik maak me heel sterk dat het poeder gewoon niet oplost in water, laat staan in shampoo. En een poederdeeltje gaat echt nooit in je huid doordringen en zijn werk doen bij de haarwortel. Je gaat er hooguit je huid mee scrubben :)

Maar ja, gewoon proberen joh, het houdt de gedachten af van kaler worden en het geeft je het gevoel actief iets ertegen te doen!

Ja joh, ik ga het zeker uitproberen. Er zijn antioxidanten die oplossen in water :D en aangezien ik het ga vermengen met mijn shampoo gaan in vetoplosbare antioxidanten ook oplossen. Mijn shampoo is van groene thee, betekent dat groene thee niet oplost of zo? Grove bestanddelen als pulp gaan natuurlijk niet oplossen maar die heb ik ook niet nodig, joh! jij misschien wel?? :eek:

AnthonieH
13 december 2008, 23:28
De actieve bestanddelen van groene thee lossen op in water, daarom kun je er ook thee van maken, Didior. En zelfs dan moet je het eerst koken om ze er goed uit te weken. Theeblaadjes op je hoofd wrijven werkt niet of in ieder geval lang zo goed niet.

Hoe het met druivenpitextract precies zit weet ik verder niet. Ik ga me eens informeren :)

didior
13 december 2008, 23:34
De actieve bestanddelen van groene thee lossen op in water, daarom kun je er ook thee van maken, Didior. En zelfs dan moet je het eerst koken om ze er goed uit te weken. Theeblaadjes op je hoofd wrijven werkt niet of in ieder geval lang zo goed niet.

Hoe het met druivenpitextract precies zit weet ik verder niet. Ik ga me eens informeren :)

thee maken van m'n shampoo?? klinkt interessant :eek:

didior
14 december 2008, 18:47
druivenextract vermegen met shampoo -> MET SUCCES TOEGEPAST

AnthonieH
14 december 2008, 20:44
Didior, zou je je handtekening een beetje willen aanpassen tot standaardproporties?

En met succes toegepast? Je bedoelt dus dat je vandaag je haren hebt gewassen cq. je hoofdhuid hebt gescrubt met een mengsel van shampoo en dat poeder? :)

didior
15 december 2008, 07:28
Didior, zou je je handtekening een beetje willen aanpassen tot standaardproporties?

En met succes toegepast? Je bedoelt dus dat je vandaag je haren hebt gewassen cq. je hoofdhuid hebt gescrubt met een mengsel van shampoo en dat poeder? :)

hallo!!

wordt wakker!, het is in poeder vorm.

Zoevo
6 februari 2012, 20:19
Iemand die GSE gebruikt?

Ik lees op HLH enkele positieve verhalen en denk dat het een goede toevoeging kan zijn.
Check:
http://www.hairlosshelp.com/forums/messageview.cfm?catid=10&threadid=91457&STARTPAGE=1&FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

http://www.hairlosshelp.com/forums/messageview.cfm?catid=10&threadid=98305&enterthread=y

Iig geldt denk ik wel, helpt het niet...dan schaad het ook niet!