PDA

View Full Version : Buh :(


Andastra
31 mei 2004, 14:57
Die f*cking alopecia :( Heel m'n humeur is er weer es aan, m'n haar jeukt zo verschrikkelijk en als 'k er in krab dan vallen er haren uit :( heb hier geen zin meer in, 'k wil dat 't stopt met uitvallen, ik eis normaal haar :(

*huilt*

Eefje
31 mei 2004, 15:25
Die f*cking alopecia :( Heel m'n humeur is er weer es aan, m'n haar jeukt zo verschrikkelijk en als 'k er in krab dan vallen er haren uit :( heb hier geen zin meer in, 'k wil dat 't stopt met uitvallen, ik eis normaal haar :(

*huilt*

hmmm :( sterkte

Robert18
31 mei 2004, 16:29
Tip: Ga bier drinken en keihard muziek luisteren! :)

Kay
31 mei 2004, 16:34
hier hebben de meeste mensen last van Andastara,moet je hier nou een aparte thread voor maken? maar sterkte

Eefje
31 mei 2004, 16:35
hier hebben de meeste mensen last van Andastara,moet je hier nou een thread voor maken? maar sterkte

oo laat haar nou gewoon, als zij gewoon zo dr emoties kan uiten

DHTkiller
31 mei 2004, 16:36
Die f*cking alopecia :( Heel m'n humeur is er weer es aan, m'n haar jeukt zo verschrikkelijk en als 'k er in krab dan vallen er haren uit :( heb hier geen zin meer in, 'k wil dat 't stopt met uitvallen, ik eis normaal haar :(

*huilt*
Andastra, misschien heb je last van een tijdelijke shedding dat veroorzaakt is door de minox (je gebruikt het pas vanaf 16-04-04).

Andastra
31 mei 2004, 16:41
ergens hoop ik dat 't zo is... dat zou eindelijk es 'n teken zijn dat 't aanslaat... naja... had liever als teken gehad dat 't niet meer uitviel :(

DHTkiller
31 mei 2004, 16:44
Als het goed is, staat dat in de bijsluiter. Sheddings komen heel vaak voor bij beginnende gebruikers, check 't maar na.

Eefje
31 mei 2004, 17:00
Als het goed is, staat dat in de bijsluiter. Sheddings komen heel vaak voor bij beginnende gebruikers, check 't maar na.


wat zijn sheddings?

Andastra
31 mei 2004, 17:04
Plots ergere haaruitval bij beginnend gebruik van een of ander haarmedicijn

Eefje
31 mei 2004, 17:16
Plots ergere haaruitval bij beginnend gebruik van een of ander haarmedicijn

:confused: raar

DHTkiller
31 mei 2004, 17:26
Dat overmatige uitval betekent dat de niet groeiende haren (haren in de telogene fase) plaats moeten maken voor de nieuwe haren die met minox worden behandeld. Die haren die dus uitvallen, groeien dus toch niet meer. Oorzaak: vroegtijdige onderbreking van de groeifase dat veroorzaakt is door DHT.

Eefje
31 mei 2004, 17:29
Dat overmatige uitval betekent dat de niet groeiende haren (haren in de telogene fase) plaats moeten maken voor de nieuwe haren die met minox worden behandeld. Die haren die dus uitvallen, groeien dus toch niet meer. Oorzaak: vroegtijdige onderbreking van de groeifase dat veroorzaakt is door DHT.

oo dat heb ik ook

Eefje
31 mei 2004, 17:31
zo raar dat het op je hoofdhuid gebeurt

DHTkiller
31 mei 2004, 17:39
Tja, het is heel vervelend zoiets, maar het is vaak een goed teken. Als het goed is, zal minoxidil nu de haargroeicyclus herstellen, dus langere groeifasen en minder rustfasen.

Eefje
31 mei 2004, 17:41
zou ik dat spul ook kunnen gebruiken samen met finasteride?

DHTkiller
31 mei 2004, 17:53
Oei, ik heb geen idee of finasteride ook geschikt is voor vrouwen. Er zijn volgens mij wel studies gedaan bij vrouwen, maar helaas wel met tegenvallende resultaten. Vraag eens aan je dermatoloog of spironolactone in tabletvorm misschien een mogelijkheid is vrouwen.

DHTkiller
31 mei 2004, 17:55
Of anders de Diane-35.

Andastra
31 mei 2004, 18:14
Ze neemt al finasteride en de diane35-pil

Vind je dat ook niet een beetje heel zwaar voor 'n meisje van 16?

DHTkiller
31 mei 2004, 18:25
Nou, ik geloof niet echt dat dat allemaal goed kan zijn voor iemand die nog minderjarig is. Maarja, ik zelf gebruik ook een medicijn die nog niet goedgekeurd is voor het bestrijden van AGA, voorlopig is het alleen goedgekeurd voor 50+ mannen met een prostaatkwaal. Maar ik ben zelf wel zeer tevreden over m'n behaalde resultaten met die medicijnen die in de eerste plaats ontwikkeld zijn om de prostaatvergroting tegen te gaan.

Webmaster
1 juni 2004, 09:25
hier hebben de meeste mensen last van Andastara,moet je hier nou een thread voor maken? maar sterkte
oo laat haar nou gewoon, als zij gewoon zo dr emoties kan uiten

Kay,

Zoals Eefje al terecht aangeeft: HaarWeb biedt jullie als lotgenoot een platform waarop je je emoties/gevoellens m.b.t. je haarziekte met elkaar kunt delen (als je daar behoefte aan hebt). Laat dus alsjeblieft die leden die daar behoefte in hun waarde : als leden een thread willen starten om hun gevoel kwijt te kunnen dan is dat niet meer dan normaal. Kritiek hierop uitten is dat niet!

Kay
1 juni 2004, 12:04
Kay,

Zoals Eefje al terecht aangeeft: HaarWeb biedt jullie als lotgenoot een platform waarop je je emoties/gevoellens m.b.t. je haarziekte met elkaar kunt delen (als je daar behoefte aan hebt). Laat dus alsjeblieft die leden die daar behoefte in hun waarde : als leden een thread willen starten om hun gevoel kwijt te kunnen dan is dat niet meer dan normaal. Kritiek hierop uitten is dat niet!Leuke vrolijke plaatjes mag niet worden geplaatst(die alleen maar bedoeld waren om de boel hier wat op te vrolijken)maar dit soort gevoelens van Andastra doet de mensen hier goed,nou dus echt niet!
Dan kun je net zo goed een psychiatrischeforum van maken ipv Haarweb
Als iedereen zijn gevoelens hier maar neerzet,kom je ook niet echt verder naar mij inzien,maar ik zie dat zij hier behoefte aan hebt.
En als kritiek was het niet bedoelt tegenover Andastra al kwam dat misschien zo over.

Cloud
1 juni 2004, 12:58
Andastra,
Producten als Folligen en Tricomin (beide copper peptides) zouden heel goed helpen tegen jeuk en irritiatie veroorzaakt door de minox. Ik gebruik zelf Tricomin trouwens.

Hier is een link:
http://www.hairlosstalk.com/discussions/viewtopic.php?t=5840&highlight=nozoral+itchy

Cloud

Andastra
1 juni 2004, 16:30
Waar zou ik tricomin kunnen halen? En is 't ook 'n product om extern aan te brengen?

ingie
1 juni 2004, 16:31
Leuke vrolijke plaatjes mag niet worden geplaatst(die alleen maar bedoeld waren om de boel hier wat op te vrolijken)maar dit soort gevoelens van Andastra doet de mensen hier goed,nou dus echt niet!
Dan kun je net zo goed een psychiatrischeforum van maken ipv Haarweb
Als iedereen zijn gevoelens hier maar neerzet,kom je ook niet echt verder naar mij inzien,maar ik zie dat zij hier behoefte aan hebt.
En als kritiek was het niet bedoelt tegenover Andastra al kwam dat misschien zo over.


....En dat is nu precies de reden waarom ik emoties niet uit op een forum, er zullen altijd mensen zijn die kritiek of opmerkingen zullen hebben.
Ik heb bewondering voor mensen zoals Andastra, die hun emoties wel kunnen en durven te uiten.

groetjes

ing

Andastra
1 juni 2004, 16:35
Mijn omgeving vindt dat ik overdrijf en duwen me nog meer in de put als 'k een dipje heb, zij verstaan 't gewoon niet drm dat 'k 't liever hier uit... 'k Weet dat er kritiek kan komen, maar er zijn ook lieve mensen die je steunen en troosten, dusja :)

Kay
1 juni 2004, 16:39
Mijn omgeving vindt dat ik overdrijf en duwen me nog meer in de put als 'k een dipje heb, zij verstaan 't gewoon niet drm dat 'k 't liever hier uit... 'k Weet dat er kritiek kan komen, maar er zijn ook lieve mensen die je steunen en troosten, dusja :)
hehe ik ben ook lief jah,ik wist niet dat er zo FEL hierop werd gereageert,
ieder mens heeft emoties.Sommige uiten het hier en dat weet ik nu ook wel.

Andastra
1 juni 2004, 16:47
Spijt me als 't jou stoorde, maar kon ff echt nt anders, zat gewoon te huilen achter m'n pc en 'k moest 't ergens kwijt *bloos*

Naja, even goeie vrienden? ;)

Kay
1 juni 2004, 16:52
Spijt me als 't jou stoorde, maar kon ff echt nt anders, zat gewoon te huilen achter m'n pc en 'k moest 't ergens kwijt *bloos*

Naja, even goeie vrienden? ;)

ja is best,als je het maar duidelijk is dat ik geen "BASTERD" bent :)

Cloud
1 juni 2004, 16:53
Vooral niet ophouden met je emoties te uiten hoor, Andastra.
Denk dat Kay een man is, en ik denk dat haarverlies voor vrouwen gewoon ook nog gevoeliger ligt dan voor mannen.

Over de Tricomin : dat is een spray, die een heel fris gevoel heeft. Heb dat besteld via http://www.hairlosstalk.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=46
Tis wel niet goedkoop (46 dollar voor 1 fles, 1 fles gaat wel 2 maanden mee)..., maar het doet wonderen voor je scalp.

Andastra
1 juni 2004, 16:56
Zal voorlopig nog ff wachten, over maandje mag 'k naar dermatoloog en zal die eerst raad vragen, jeuk valt voor 't moment redelijk mee, is vooral de 3e dag nadat 'k het gewassen heb dat 't jeukt, naja, da's maar 1 dag op 3, valt dus mee :) maar zou toch leuker zijn zonder jeuk...

Btw, Cloud, heb je 'n vraag gesteld onder "jeuk" ;)

Webmaster
1 juni 2004, 20:19
Leuke vrolijke plaatjes mag niet worden geplaatst(die alleen maar bedoeld waren om de boel hier wat op te vrolijken)maar dit soort gevoelens van Andastra doet de mensen hier goed,nou dus echt niet!
Dan kun je net zo goed een psychiatrischeforum van maken ipv Haarweb
Als iedereen zijn gevoelens hier maar neerzet,kom je ook niet echt verder naar mij inzien,maar ik zie dat zij hier behoefte aan hebt.
En als kritiek was het niet bedoelt tegenover Andastra al kwam dat misschien zo over.
Kay,

- De vergelijking met 'leuke vrolijke plaatjes' gaat in zijn geheel niet op. Die 'leuke vrolijke plaatjes' waar je naar verwijst zijn verboden op HaarWeb, aangezien het sexueel-getinte afbeeldingen betrof.

- HaarWeb vervult voor een groot deel van onze leden inderdaad de rol van 'psychiatrisch forum', zoals jij het omschrijft. Wij hechten een zeer groot belang aan de gevoellens waar onze lotgenoten mee kampen en wij bieden hierin dan ook de mogelijkheid om deze te uitten. Hetzij op het forum, hetzij via PM, hetzij via mail, via de telefoon of lotgenotenbijeenkomsten. Dit is juist één van de belangrijkste doelstellingen van HaarWeb.

Kay
1 juni 2004, 20:46
Kay,

- De vergelijking met 'leuke vrolijke plaatjes' gaat in zijn geheel niet op. Die 'leuke vrolijke plaatjes' waar je naar verwijst zijn verboden op HaarWeb, aangezien het sexueel-getinte afbeeldingen betrof.

- HaarWeb vervult voor een groot deel van onze leden inderdaad de rol van 'psychiatrisch forum', zoals jij het omschrijft. Wij hechten een zeer groot belang aan de gevoellens waar onze lotgenoten mee kampen en wij bieden hierin dan ook de mogelijkheid om deze te uitten. Hetzij op het forum, hetzij via PM, hetzij via <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=mail&v=56">mail</a>, via de telefoon of lotgenotenbijeenkomsten. Dit is juist één van de belangrijkste doelstellingen van HaarWeb.Ik wist niet dat emoties uiten hier op dit forum zo hoog in het vaandel stond,alhoewel het nauw met elkaar te maken heeft.Het zou vast en zeker ergens in het regelement hebben gestaan van Haarweb,waar ik uiteraard overheen hebt gelezen.
En waarom gaat de vergelijking met"leuke vrolijke plaatjes"niet op?
Ik zie het namelijk zo,de mensen(vele)hebben het al moeilijk genoeg met hun haarprobleem,komt er eens een leuke post binnen wat je opfleurt moet ie meteen verwijdert worden,daar tegenover als je je emoties gaat uiten wordt je niet vrolijker van.Maar het is me allemaal duidelijk iig op dit gebied.

Webmaster
2 juni 2004, 09:34
Ik wist niet dat emoties uiten hier op dit forum zo hoog in het vaandel stond,alhoewel het nauw met elkaar te maken heeft.Het zou vast en zeker ergens in het regelement hebben gestaan van Haarweb,waar ik uiteraard overheen hebt gelezen.
En waarom gaat de vergelijking met"leuke vrolijke plaatjes"niet op?
Ik zie het namelijk zo,de mensen(vele)hebben het al moeilijk genoeg met hun haarprobleem,komt er eens een leuke post binnen wat je opfleurt moet ie meteen verwijdert worden,daar tegenover als je je emoties gaat uiten wordt je niet vrolijker van.Maar het is me allemaal duidelijk iig op dit gebied.
Beste Kay,

Fijn om te horen dat je onze doelstellingen begrijpt. Over de bewuste plaatjes wil ik geen nieuwe discussie meer aangaan. Het ontgaat mij overigens geheel waarom 'leuke postings die je opfleuren' sexueel-getint zouden moeten zijn. Er zijn genoeg andere niet-sexueel getinte manieren op tot opfleurende postings te komen. Het belangrijkste voor ons is dat onze lotgenoten zich thuis voelen op HaarWeb. Wij zullen er alles aan doen dit te waarborgen.