PDA

View Full Version : Diane35


Andastra
31 mei 2004, 19:10
Okay, er zijn wss een aardig aantal vrouwen hier die de diane35-pil slikken, ik zal die ook moeten nemen en 'k vraag me af wat de bijwerkingen ervan zijn... Heb al heel wat opgezocht en 'k lees heel vaak dat mensen 8 tot 20kg zijn aangekomen :confused: ik heb zelf al heel wat problemen met m'n gewicht gehad, dus daar heb 'k geen zin in...

Hebben jullie zo'n extreme gewichtsverandering gehad? En zijn jullie borsten gegroeid?

debje23
6 juni 2004, 09:43
Hoi Andastra,
Ik was ongeveer 16 dat ik aan de diane pil ging, werd er volgens mij wel iets dikker van, maar niet veel denk 2 kilo zwaarder maar dit kwam ook omdat ik veel snoepte enz, dit deed ik toen al maar met de diane pil werd ik ineens iets dikker.
Denk als je gewoon een beetje op let wat je eet enz dat het dan heel erg meevalt hoor!
Wel kreeg ik er vaak hoofdpijn van ik wist toen niet eens dat dat door die pil kon komen.
Maar ik ken meerdere mensen die hem slikken en die hebben nergens last van!
Maar als je haaruitval nu al stukken minder is zou ik het gewoon aankijken misschien hoef je hem dan niet eens te nemen.

succes
Debbie

Andastra
6 juni 2004, 10:09
Dat denk ik dus ook, zal eerst es zien hoe 't nu evolueert... Morgen was 'k m'n haar en 'k kijk er eigenlijk angstig tegenaan... Ben bang dat er weer meer haren zullen uitvallen en dan zal 'k zo erg in de put zitten, heb er 'n slecht voorgevoel bij :( naja, ik blijf nog positief denken tot morgen :)

rachelboon
25 juni 2004, 21:38
Hoi Andastra,
Ik was ongeveer 16 dat ik aan de diane pil ging, werd er volgens mij wel iets dikker van, maar niet veel denk 2 kilo zwaarder maar dit kwam ook omdat ik veel snoepte enz, dit deed ik toen al maar met de diane pil werd ik ineens iets dikker.
Denk als je gewoon een beetje op let wat je eet enz dat het dan heel erg meevalt hoor!
Wel kreeg ik er vaak hoofdpijn van ik wist toen niet eens dat dat door die pil kon komen.
Maar ik ken meerdere mensen die hem slikken en die hebben nergens last van!
Maar als je haaruitval nu al stukken minder is zou ik het gewoon aankijken misschien hoef je hem dan niet eens te nemen.

succes
Debbie

Nou inderdaad ik ben ook niet echt veel meer aangekomen dat is gewoon een fabeltje dat je aankomt van deze pil net zoals dat ie heel sterk moet zijn allemaal onzin...ik zou het proberen als ik jou was...wie weet werkt het wel heel goed bij jou en wat kunnen die paar kilotjes je dan nog schelen toch :D

liefs rachel

Hellen
8 januari 2005, 13:44
Ik denk dat de ervaringen per persoon verschillen. Ik weet dat er mensen zijn die erg gevoelig zijn voor de bestanddelen van de pil. Ikzelf , bijvoorbeeld. Ik ben net een dag of 10 opnieuw aan de Diane pil en heb nu doorlopend koppijn en een heel flinke toename van mijn darmklachten ( ik heb eeb chronische dikke darm-ontsteking en spastische colon). Daarnaast zijn er de minder nare dingen als pijnlijke borsten. Op langere termijn heb ik echt last van "minder zin".

Ik wil het wel een kans geven, want ik wil niet aan de finas en soortgelijke medicatie. Maar als mijn darmen ontzettend dwars blijven liggen, dan kap ik ermee. Want ik heb er erg weinig zin in om weer sociaal gehadicapt te worden door continue darmkrampen en diarree-aanvallen.

Maar nogmaals: het verschilt van persoon tot persoon. Ik ken meer dan genoeg dames/meiden die de Diane zonder enig probleem en tot grote tevredenheid gebruiken. Erachter komen of ie voor jou ook werkt kun je maar op 1 manier: door het uit te proberen.

Veel succes met het maken van je keuze!

Hellen

Georgie
8 januari 2005, 14:50
Ik heb meer dan 20 jaar de Diane geslikt zonder klachten. Soms wat meer vocht vasthouden en gespannen borsten, maar dat was het. Ik ben er niet van aangekomen o.i.d. Ben er om andere redenen mee gestopt overigens.

bouman60
10 januari 2005, 08:36
Hoi Hellen,

Ik heb nooit de relatie gelegd tussen de diane en mijn darmklachten, maar ook ik heb een spastisch colon en heb de laatste tijd best vaak diarree aanvallen! Dus nu ik jouw post lees leg ik pas de relatie met de diane.
Nooit aan gedacht.....

groetjes

Hellen
10 januari 2005, 08:57
Het is echt waar hoor!
Voor het neefje van mijn darm-aandoening, ziekte van Crohn, staat tegenwoordig zelfs in de bijsluiter vermeld dat het tot een toename van klachten kan leiden.

Ik heb in ieder geval sinds een aantal dagen na de start echt enorm meer last en daar wordt ik niet vrolijk van:crybaby:

bouman60
11 januari 2005, 13:43
Dat kan ik me enorm goed voorstellen!!
Wat een gedoe toch he, van het een krijg je het ander, het schiet gewoon niet op!!

Sterkte