PDA

View Full Version : Hoe voorkomen dat Volluma hair for2 afgeeft op kussensloop?


neoskosmos
29 januari 2015, 17:26
Hallo allemaal,

Ik heb de laatste 3/4 jaar al veel haarcamouflage uitgeprobeerd. Toppik, couvre, dermatch en Volluma/hairfor2. Voor de grootste en kaalste plek gebruik ik sinds 1.5 jaar volluma hairfor2 (donkerblond). Makkelijk en snel in gebruik en de meeste natuurlijke look voor mijn kruin. Toppik gebruik ik erbij, alleen pas ik op met het gebruik hiervan in de zon en bij transpiratie omdat de lichtbruine variant dan groen kleurt. :o Erg vervelend.

Zoals jullie ook wel weten geven met name Volluma en dermatch erg af op kussenslopen. Ik vind t altijd erg genant als bijvoorbeeld in een hotel een wit kussen dan 's ochtends helemaal bruin is gekleurd. Is hier wat aan te doen? Of niet te voorkomen en betekent dit eerst uitwassen voor het slapen.

Hoor het graag

dZinee
30 januari 2015, 12:27
Mmm heb geen ervaring met hairfor2. Met toppik had ik dit probleem eigenlijk niet.

Wat voor haar heb je (lang?).
Kan het zijn dat je teveel van het product gebruikt?
Soms kan het ook helpen om je haar gewoon te fohnen om 'loszittende' vezels weg te blazen. Maar zoals ik al zei, geen ervaring met dit type product.

neoskosmos
31 januari 2015, 15:19
Ja het zijn niet echt loszittende vezels maar meer een soort verf zeg maar, dus dat geeft redelijk snel af op kussenslopen. Erg vervelend. Zou fijn zijn als iemand een oplossing heeft :-):D

Druktemakertje
3 februari 2015, 09:42
Misschien zelf een extra kussensloop meenemen als je naar een hotel of uit logeren gaat?

neoskosmos
8 maart 2015, 15:55
Niemand een echt goede tip? Of zijn er geen mensen die het probleem herkennen?

dZinee
11 maart 2015, 13:54
Vond je de tips hierboven niet goed?

Ofwel je pakt het probleem aan bij het product--> dus door een ander product of door het beter vast t ezetten.
Of je lost het op door een kussensloop mee te nemen of een handdoek eronder te leggen.

Ideaal is het helaas niet :(

AnthonieH
27 maart 2015, 03:23
Je zou ook een muts kunnen dragen tijdens het slapen, een handdoek over je kussen leggen of inderdaad gewoon je haren grondig wassen voor je naar bed gaat ... beetje zonde, dat wel.

theo sluis
29 maart 2015, 07:59
Zoals jullie ook wel weten geven met name Volluma en dermatch erg af op kussenslopen. Ik vind t altijd erg genant als bijvoorbeeld in een hotel een wit kussen dan 's ochtends helemaal bruin is gekleurd. Is hier wat aan te doen? Of niet te voorkomen en betekent dit eerst uitwassen voor het slapen.Je kunt zo'n camouflerende verf gedeeltelijk weer afvegen met droog keukenpapier na het aanbrengen, zodat het minder afgeeft aan een kussensloop. Dat kan vooral helpen als er nog wat resterend haar op je kale plek groeit of eroverheen valt. Dat haar veeg je dan schoon, terwijl de hoofdhuid eronder nog min of meer bedekt blijft met de verf. En gebruik om te beginnen niet teveel van die camouflerende verf, dan geeft het ook minder af, en voorkom dat het nat wordt van de regen met een hoofddeksel of paraplu.

Het lijkt me wel goed voor je huid, om je hoofdhuid regelmatig goed schoon te maken. Hoe vaak dat moet, zou je kunnen vragen aan een huidarts. Je kunt een camouflage-verf ook afwisselen met een hoofddeksel, zodat je het minder vaak hoeft te gebruiken.

Je kunt natuurlijk ook overwegen om je kale plek gewoon te laten zien. Je bent niet de enige daarmee, en als je het een beetje laat bruinen door de zon, en je laat je haar heel kort knippen, kan het er best acceptabel uitzien.

neoskosmos
1 juni 2015, 11:33
Bedankt allemaal voor het meedenken. Het is eigenlijk best vies die verf maar het hecht het beste en verkleurt niet (groen) als de zon er opschijnt, zoals met toppik (lichtbruin).

Van de zomer toch een haartransplantatie ondergaan. Is denk ik de beste optie.