PDA

View Full Version : vraagje over minoxidil


debje23
5 juni 2004, 08:33
Ik zit er over te denken om minoxidil te gaan gebruiken.
Ik heb begrepen dat dit eigenlijk een middel is voor de bloeddruk, en dat je dit produkt niet mag gebruiken als je zwanger wilt worden of bent.
Kan iemand me vertellen of dit produkt niet schadelijk is en hoe lang het duurt voor dit produkt helemaal uit je lichaam is?
(ik heb al bij google gekeken maar kan er niet echt iets over vinden)
Is er hier iemand die na het gebruik van minoxidil zwanger is geworden?
Ik zou nl. heel graag in de toekomst nog een kindje willen.

alvast bedankt
liefs Debbie

Andastra
5 juni 2004, 13:36
Ze raden 't gewoon af om minox te gebruiken als je zwanger bent omdat ze nog geen onderzoek hebben gedaan naar de invloed op zwangerschap...

Maar 'k raad je aan 't te gebruiken, ik gebruik 't nu anderhalve maand en haaruitval is bijna gestopt :)

debje23
5 juni 2004, 15:09
Hoi Andastra,

Goed zeg dat het bijna gestopt is!
Hoe vaak gebruik je het? En is je haar dan niet onwijs vet/plakkerig overdag ?
Heb jij trouwens de uitslag al binnen van je onderzoeken?

Groetjes Debbie

Cloud
5 juni 2004, 15:51
Hoi Debbie,
Minoxidil mag je inderdaad niet nemen als je zwanger bent, gewoon om op veilig te spelen.
Voor de rest is het wel een veilig product. Omdat je het locaal gebruikt en niet inneemt, komt er normaal gezien zo goed als niks van in je algemene bloedstroom terecht.

Hier kan je meer lezen over de nevenwerkingen van minoxidil:
http://www.keratin.com/ac/baldnesstreatments/minoxidil/003minoxidilsideeffects.shtml

Ik gebruik zelf al zes maanden minoxidil, en mijn haar wordt er niet vettig van. Ik was mijn haar wel elke dag.

Cloud

debje23
5 juni 2004, 16:10
Bedankt Cloud,
Weet niet zo goed wat ik nu moet doen wel of niet.
Ben bang voor bijwerkingen.
Ik heb op de site gekeken die je me gaf maar ben helaas erg slecht in engels.
groetjes Debbie

Cloud
5 juni 2004, 16:21
Hoi Debbie,
Ik lees nu net ergens anders dat je haarverlies waarschijnlijk veroorzaakt werd door de pil, en dat je al flink wat nieuwe aangroei hebt. Heb je nu nog last van haaruitval?

Als je nu geen haarverlies meer hebt, en al nieuwe groei zonder medicijnen te nemen, lijkt het me niet zo'n goed idee om minoxidil te gaan gebruiken. Wat vond je dermatoloog ervan?

Minoxidil is een heel goed middel, maar eens je er mee begint kan je er nog moeilijk mee stoppen. Je haar wordt min of meer afhankelijk van de minox, en als je er ooit mee stopt ga je na een paar maanden veel haarverlies krijgen.
Zelf heb ik androgenetisch haarverlies, en heb me er dus al bij neergelegd dat ik minoxidil wel altijd zal moeten blijven gebruiken.

Cloud

Andastra
5 juni 2004, 16:48
Ik gebruik het 2 maal per dag en 'k vind 't totaal niet plakkerig ofzo en 'k was m'n haar maar om de 3 dagen :)

Op 1 juli krijg 'k de resultaten van m'n onderzoeken en wss moet 'k vanaf dan de pil nemen

Heb wel enorme jeuk gehad van minox, maar die is nu bijna weg door cortizonecrème, hoop alleen dat ie weg blijft

'k zou raad vragen aan dermatoloog als 'k jou was

debje23
6 juni 2004, 09:34
Ik heb nu al zo een 4 jaar last van haaruitval.
In Oktober werd dit super erg toen ik met de pil stopte!
Ik verloor hele bossen met haar meer als 300 haren elke dag opnieuw.
Na 3 maanden ben ik toen weer met de pil begonnen, en ben ik weer normaal gaan eten enz.( was 10 kilo afgevallen) toen werd de haaruitval minder.
Ik had volgens de kapper veel nieuw haargroei.
Maar nu verlies ik ook van die kleinere haartjes dus zit de schrik er weer goed in bij mij!
Op sommige dagen verlies ik amper een haar, en op sommige dagen weer heel veel.Vroeger had ik een enorme bos met haar en nu nog zo een dun plukje.
Als ik dan naar mijn zussen en broertje kijk dan baal ik enorm hun hebben nog wel zo een dikke bos en het zit totaal niet in mijn familie.
Ik denk dat ik het nog even aan kijk.
Van mijn dermatoloog word ik ook niet wijzer. elke vraag die ik stel moet ik uit hem trekken en dan zegt hij nog alleen ja of nee.
Liefs Debbie

Juul
6 juni 2004, 15:02
Sorry even off topic.

Hoi Cloud,

Ik heb vorige week, in een enthousiaste bui, minoxidil besteld bij Minoxidilshop.com. De order is bevestigd en nu is het......................
stil :confused: Hoe lang duurt het gemiddeld voordat je bestelling geleverd wordt of piep ik te vroeg.

Groet,

Juul

Cloud
6 juni 2004, 20:01
Denk dat het bij mij ongeveer anderhalve week à twee weken duurde voor het aankwam... Mocht je deze week nog niks ontvangen zou ik eens een mailtje sturen, maar het lijkt me nu nog te vroeg om je zorgen te maken.

Cloud

Cloud
6 juni 2004, 20:07
Debbie,
Misschien moet je eens op zoek naar een andere dermatoloog? Is wel belangrijk dat je op zijn minst goed kunt praten met de man/vrouw in kwestie.
Mijn eerste dermatoloog was ook zo, je moest er alles uitsleuren. Ik was nog heel jong en wist van niks, en van hem kreeg ik het zeker ook niet te horen. :mad:
Nu ik ouder ben (32) zou ik zoiets echt niet meer pikken. Je betaalt voor een consultatie, dan moeten ze ook iets voor dat geld doen he!

Veel sterkte,
Cloud

Andastra
6 juni 2004, 21:00
Ik ben 17 (over weekje 18 :cool: ) en toen ik vorige keer naar m'n dermatoloog ging was het eerste keer en ik wist dus nix en wist niet wat te zeggen, als ik op 1 juli terugga zal hij verschieten van wat ik allemaal heb bijgeleerd, ik zal al m'n vragen op 'm afvuren en ik ga niet buiten voor ik antwoord heb op allemaal! Moet jij ook doen, sleur het uit hem/haar! Ze hebben ervoor gekozen mensen te helpen, wel, dan moeten ze dat ook doen! Ga ervoor meid ;)

sabine
15 juli 2004, 10:41
Bericht verwijderd door Webmaster.
Ongewenste reclame! Zie: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3733 (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3733)

Tiuri
15 juli 2004, 10:58
Wetenschappers waarschuwen voor schadelijke stoffen in de badkamer
Ik vraag je deze aandachtig door te lezen en zelf je conclusie te trekken.

Sodium Lauryl Sulfaat-SLS
Het ingrediënt is goedkoophet schuimt sterk het wordt dikker met zout.
SLS kan het immuunsysteem schaden, en de huid doen ontsteken.
Sodium Laureth Sulfaat (SLES)
Sodium Laureth Sulfaat (SLES), is de alcohol vorm van Sodium Lauryl Sulfaat.
Polyethyleen Glycol (PEG) / Polyethylene Glycol
Vermijdt aanraking met huid en ogen.
Propyleen GlycolKan huidafwijkingen, nierschade en leverafwijkingen veroorzaken en huiduitslag, droge huid en huidbeschadiging tot gevolg kan hebben.
Diethanolamine (DEA)
DEA wordt toegevoegd aan shampoo, badschuim, etc. om het schuimen te versterken.
Triethanolamine (TEA)
TEA wordt in persoonlijke verzorgingsproducten gebruikt om de werking te versterken. TEA is een giftige stof en is potentieel kankerverwekkend.
AluminiumAluminium wordt aangetroffen in deodorant.
Aluminium is een metaal, het derde, meest voorkomende element in het milieu en giftig voor het lichaam
Formaldehyde
Formaldehyde is een giftig, kleurloos gas dat kankerverwekkend is. Het komt voor in cosmetica en nagelverzorgingsproducten
Collageen en ElastineDit zijn onoplosbare, vezelige eiwitten, onttrokken uit dierenhuid en gekweekt op kippenpoten.
Fluorocarbond, Glycerine, Lanoline, Vaseline, Mineraal Olie,Talk, Petrolatum, Bentoniet,Kaolien

YUK zit dat allemaal in NEWAYS-producten?!?!?!?! WAT EEN TROEP!!!!!!!!! Dat moeten we dan maar nooit gaan kopen!!!!!!

Cloud
15 juli 2004, 11:50
Sabine meiske, GET LOST!!

sabine
15 juli 2004, 14:43
YUK zit dat allemaal in NEWAYS-producten?!?!?!?! WAT EEN TROEP!!!!!!!!! Dat moeten we dan maar nooit gaan kopen!!!!!!


Heb je nog wel plezier in je leven om zo te reageren.

Dit forum is bedoeld om elkaar te helpen en proberen te adviseren.

Je bent zeker erg eenzaam in je strijd??????!!!!!

Tiuri
15 juli 2004, 15:11
Je bent zeker erg eenzaam in je strijd??????!!!!!
Inderdaad valt het niet mee om in de strijd tegen kaalheid de aardige, eerlijke mensen te vinden. Alle forums worden overspoeld door oplichters, kwakzalvers en geldwolven.

Je mag best van me weten dat ik me vaak erg rot voel door mijn haaruitval en dat ik bijzonder geirriteerd raak van mensen die geld willen slaan uit de radeloosheid en onzekerheid van kalende slachtoffers.

Bij deze reik ik jou de
Ken Belanger-award™ 2004 uit.

Gefeliciteerd!!

feb
26 november 2004, 22:14
Minoxidil is een heel goed middel, maar eens je er mee begint kan je er nog moeilijk mee stoppen. Je haar wordt min of meer afhankelijk van de minox, en als je er ooit mee stopt ga je na een paar maanden veel haarverlies krijgen.
Cloud

Cloud de dermatoloog denkt dat ik geen aga heb maar TE en moet dus geduld hebben, maar ondertussen blijven mijn haren al vanaf juni van dit jaar flink uitvallen. Ik ben naar een tweede dermatoloog geweest die ook denkt dat het TE kan zijn en heeft me minoxidil (3,75&) voor geschreven om de hergroei te stimuleren. Maar nu ik bovenstaande lees wat jij hebt geschreven, schrik ik er wel van. In hoeverre treedt die afhankelijkheid op? Want dat zou voor mij dus inhouden dat ik minoxidil beter niet kan gebruiken, aangezien bij TE een deel van de haren terug kunnen komen(echter zie niet veel hergroie). En nu ik minoxidil gebruik mijn haren dus afhankelijk maak en dadelijk als ik ermee stop ze weer uitvallen. Komen ze daarna dan wel weer terug???

Feb

Cloud
26 november 2004, 23:31
Hoi Feb,

Moeilijk om er ooit mee te stoppen sloeg vooral op mensen met AGA. Als minoxidil dan voor je werkt is het niet echt een goed idee is om er ooit mee te kappen: door de minox krijg je een hoop nieuwe haartjes en worden haren die eerder geminiaturizeerd waren weer dikker en groter. Als je dan met minox stopt, wordt alles weer als voordien, en zal je haar weer pijlsnel achteruitgaan, omdat de onderliggende AGA er nog steeds is.
Of zoals het werd geformuleerd in de Women's Rogaine Newsletter die ik onlangs kreeg:

Many women who have success using Women's Rogaine reach a point where they feel like they don't need to continue using it. After their hair starts to come in, they think it will continue to grow on its own. Unfortunately, that's not the way it works.
Women's Rogaine works by revitalizing hair follicles that are genetically predisposed to thinning. As long as you use it, Rogaine helps to lengthen hair follicle growth cycles that would otherwise be getting shorter. If you stop using Rogaine, the growth cycles will start to get shorter again as they revert to their genetic predisposition. After about three to four months, any hair that Rogaine helped you regrow will be lost.

Another point to consider, especially if you've been using Rogaine for a long time, is that hereditary hair thinning (androgenetic alopecia) is a progressive condition. That means it can get worse over time. So if you've been using Rogaine for a number of years, and then stop, your hair won't return to its "pre-Rogaine" look. Your hair loss will have progressed as nature originally intended - it will be as if you never used Rogaine at all.

Die vetgedrukte zinnen vind ik wel beangstigend en is de reden waarom ik zelf nooit met minox wil stoppen.

Voor TE ligt het denk ik anders. Minoxidil wordt dan ook wel soms voorgeschreven.

Dit staat te lezen op Keratin.com:
Knowing that telogen effluvium is the result of too many hair follicles entering a resting stage at the same time, the method of treatment is obvious. Find a method to force the resting hair follicles back into an active anagen growth phase! One approved drug does just this. Minoxidil (Rogaine, Regaine) is widely available drug with a key property of promoting telogen hair follicles to enter anagen growth activity. Minoxidil is advertised for treating pattern baldness but dermatologists also use it for treating some forms of telogen effluvium and for reducing the extent of anagen effluvium caused by chemotherapeutic drugs.
http://www.keratin.com/ao/ao021.shtml

Als je minoxidil neemt en je stopt ermee, krijg je zowiezo na een aantal maanden flinke haaruitval. Maar dat is tijdelijk en nadien herstelt je haar zich wel weer. Alleen als er dus nog onderliggende factoren zijn, zoals AGA, of als je TE nog niet opgelost is, zal je haar weer net als voordien eronder lijden.

Andastra
28 november 2004, 10:18
Ik ben nu sinds 'n aantal weken minox minder gaan gebruiken (omdat 'k het vaak vergeet of 't nt nodig vind) en 'k merk dat m'n haar weer meer begint uit te vallen, denk dus dat 'k het maar weer wat strikter zal gebruiken...

4roluca
28 november 2004, 13:25
Hoi Debbie,
Minoxidil mag je inderdaad niet nemen als je zwanger bent, gewoon om op veilig te spelen.
Voor de rest is het wel een veilig product. Omdat je het locaal gebruikt en niet inneemt, komt er normaal gezien zo goed als niks van in je algemene bloedstroom terecht.

Hier kan je meer lezen over de nevenwerkingen van minoxidil:
http://www.keratin.com/ac/baldnesstreatments/minoxidil/003minoxidilsideeffects.shtml

Ik gebruik zelf al zes maanden minoxidil, en mijn haar wordt er niet vettig van. Ik was mijn haar wel elke dag.

Cloud
...het alle dagen wast heb ik zopas ergens gelezen.

-->Hallo Cloud,

Omdat je de voedende natuurlijke stoffen (organisme) wegwast. In dat artikkel werd zelfs aangeraden minstens 2 weken te wachten..nouw dan heb ik ook jeuk als ik zolang wacht..raar dat bij de ene mens minox helpt en bij de andere niet..bij mij doet het niks..en het kost veel geld.
:) Moed en groeten :) --Lu--

Groeten aan iedereen.

Cloud
28 november 2004, 23:30
Hey Lu,

2 weken mijn haar niet wassen.. ik moet er niet aan denken!! :)
Sinds ik de lasercomb gebruik heb ik geen enkel probleem met mijn haar dagelijks te wassen. Het ziet er altijd gezond uit, en nooit meer droog. Vroeger was mijn haar echt uitgedroogd door het zo vaak te wassen... maar ik moest het zo vaak wassen om er nog enig volume in te krijgen.

sem
18 december 2004, 14:33
hallo dames,
sorry dat ik weeral over die minox begin, maar ik heb onlangs minox 5% van rogaine besteld en er staat heel duidelijk op " don't us if you are a woman"...
wat zouden de bijwerkingen zijn? Ik ben nogal bang en ik wil er echt graag mee beginnen.. Heeft iemand een idee dat dit schadelijk kan zijn voor de vrouw? En heeft iemand idee waarom vrouwen geen minox 5% mogen gebruiken?
dank je voor je antwoord
liefs
sem

Joney
18 december 2004, 18:44
Dat zou ik ook wel eens willen weten ik heb ook rogaine gekocht bij de apotheek de 2% en ook ik heb dat gelezen in de bijsluiter.
Groetjes Joney.

sigur
18 december 2004, 19:09
Heeft dat missschien te maken met dat je donshaar kunt krijgen als het spul je gezicht aanraakt?

Hé Joney,
Heb jij toevallig ook een paar goede weken gehad nadat je een paar mand. geleden Androcur gebruikt hebt? Ik heb namelijk twee enorm goede weken achter de rug maar het gaat nu weer bergafwaards. Het is ongeveer drie mand. geleden dat ik Androcur gebruikt heb. Vroeg me af of jij misschien ook (pas?) een goede periode hebt gehad, waarin je minder jeuk en haaruitval had.

Liefs van Sigur

Cloud
18 december 2004, 19:24
Uitleg vind je hier (http://www.keratin.com/ac/baldnesstreatments/minoxidil/009minoxidilforwomen.shtml)
De 5% is niet goedgekeurd door de FDA voor gebruik bij vrouwen, dus daarom moet Rogaine dat op het flesje zetten + vrouwen maken kans op ongewenste haargroei op armen en gezicht. Ook kan je met een hoger percentage minoxidil meer hoofdhuidirritatie hebben.

Mijn dermatoloog zei me dat een hogere concentratie betere resultaten geeft, en ook studies hebben dat uitgewezen.

Joney
18 december 2004, 21:25
Nee ik heb niks gemerkt hoor van de androcur maar heb het dan ook maar een cyclus geslikt, was de hele dag bezig nagaan of ik niet depri werd van de androcur en heb toen maar de knoop doorgehakt dat ik niet mijn hele leven die hormonen wil gaan slikken leek me niet gezond. groetjes Joney.

sigur
19 december 2004, 16:28
Hé Joney,

bedankt voor je antwoord! En je hebt ook niet meer uitval gekregen he? Tijdens het slikken en na het slikken. Als ik het goed begrijp merk je eigenlijk helemaal niets van de Androcur, niet positief en niet negatief?
Ik hoop voor je dat de minox zal werken!

Liefs van Sigur

sem
28 december 2004, 08:55
hey Cloud en anderen,

Ik ben nog altijd niet begonnen met de minox 5%, ik gebruik nog altijd 1 x per dag minox 2%. Ik ben bang dat ik enorme shedding ga krijgen als ik overga naar de minox 5%.
Heb jij ooit verhalen gehoord over mensen die shedding kregen na overgang van minox 2% naar minox 5%?
alvast bedankt voor jullie antwoord...

liefs
sem

Cloud
30 december 2004, 13:41
Hey sem,

Denk dat het echt niet te voorspellen valt of je een shedding zal krijgen... Zou je het niet kunnen opbouwen, bv. eerst een periode 2x dag de 2% aanbrengen, en dan overschakelen op 5% 1x/dag?
Ben nu zelf ook volledig overgeschakeld op de 5%. Heb geen shedding gehad, maar zowiezo nooit van minoxidil.

Cloud

stefanie s
2 januari 2005, 21:00
ik heb vernomen dat minoxidyl enkel te gebruiken is om mannelijke kaalheid tegen te gaan . Het naar achteren trekken van de natuurlijke haargrens... :s
heb het reeds geprobeerd, maar ook weer zonder resultaat :s

Cloud
4 januari 2005, 12:35
Hey Stefanie,

Dat klopt niet hoor. Minoxidil helpt ook bij diffuus haarverlies, waarbij de haarlijn behouden blijft.

Cloud