PDA

View Full Version : Nederlands elftal: Jonge spelers kalend


Robert18
6 juni 2004, 01:05
Ik zat net een klein beetje Nederland - Ierland te kijken (rampenwedstrijd) en het viel me op dat veel 'jonge' spelers van Nederland al een klein beetje kalend zijn!

Vooral Sneijder, v/d Vaart en v/d Meyde. Ik weet niet hoe oud ze allemaal precies zijn, maar in ieder geval 18-20 geloof ik. Op de foto's zie je het niet zo heel erg goed, maar op TV was het wel goed te zien, dat ze al kalend zijn.

Het viel me gewoon op :)

Foto's:

Sneijder:
http://www.planet.nl/upload_mm/e/f/7/1970815766_1999997165_a.jpg

http://www.vi.nl/images2/7/5/e/1995250988_1999999044_Sneijder03_192-221.jpg

http://www.ajax.nl/upload_mm/1999340019_1999999194_Sneijder_voor_de_microfoon_2 60803.jpg

Van der Vaart:
http://www.fcdreamteam.com/pix/voetballers/vandervaart2.jpg

http://www.tafelvoetbal.nl/galerij/beelden/v_013.jpg

http://www.voetbalzone.nl/images/news/koeman.jpg (http://www.voetbalzone.nl/images/news/koeman.jpg)

http://edwardush.tripod.com/vandervaart.jpg

Van der Meyde:
http://images.google.nl/images?q=tbn:5f2VCwQYbpgJ:members.chello.nl/w.kalis/Ronaldk/Ajax/1996576266_1999999553_12meyde.jpg

http://www.espnstar.com/jsp/cda/photo/upload/774583van_dermeyde_290903.jpg

http://www.sports.it/it/images/includes/calcio/mercato/vandermeyde.jpg

Zoals ik al zei, op de foto's is het veel minder zichtbaar, maar op TV vond ik het gewoon flink opvallen.

Tiuri
6 juni 2004, 10:55
Hee Robert18,
Valt mij inderdaad ook op. Ik denk alleen dat het bij Vd Vaart iets anders is: volgens mij heeft hij van nature een rare haarlijn en dun haar, dus bij hem hoeft het niet te zeggen dat ie nu al kalend is. Die andere twee gaan wel voor de bijl.
Ze zijn trouwens ook al besproken in deze thread:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1473
Toevallig had ik gister een soortgelijke gedachte, maar dan over de Amerikaanse presidenten. Ik heb 't in dat forum uitgelegd.

Promise
6 juni 2004, 12:10
Ja hè, viel mij ook op (vaker al hoor :P) En wat d8 je van Robben...ook een probleemgevalletje hoor..

jornkielman
6 juni 2004, 14:13
Ik denk dat Robben er als eerste aan moet geloven. VD Vaart heeft haar zat. Sneijder zou ook wel binnen enkele jaren eraan moeten geloven. Van der
Meyden zou ik niet weten...Kan alle kanten op met die jongen.

Het was trouwens wederom niets dat NEderlands elftal. Advocaat is er ook niet beter op geworden als coach. ALs je een week van tevoren gaat beslissen welk systeem je wilt gaan spelen........

Tiuri
6 juni 2004, 14:24
ALs je een week van tevoren gaat beslissen welk systeem je wilt gaan spelen........

Op de een of andere manier is dat altijd zo bij het Ned. elftal. Zelfde kritiek werd gegeven voorafgaand het WK in Frankrijk, het EK in Nederland en het WK in Korea/Japan. Ons probleem is denk ik dat er teveel goeie spelers zijn, zodat het moelijker is om een keus te maken.

pindakaas
6 juni 2004, 17:07
Advocaat is er ook niet beter op geworden als coach. ALs je een week van tevoren gaat beslissen welk systeem je wilt gaan spelen........

Natuurlijk heeft Advocaat ook wel het e.e.a. met de zoveelste nederlaag te maken, maar kijk ook eens naar die gasten in het veld zelf.... De ene ego na de ander, schiet steeds vaker schoten af op het doel. Team-sport is tegenwoordig bij die gasten ver te zoeken. Misschien moeten ze de premies, bonussen voor ieder gemaakt doelpunt afschaffen. Krijgen andere spelers ook een keer de kans om te scoren, mits zij niet te inhalerig zijn...

Frans K
6 juni 2004, 18:17
Nederlands elftal is opzichzelf al een probleem gevalletje, ik ben wel blij dat Nederland weer met buitenspelers gaat spelen, meer ruimte, je eigen kwaliteit benutten. Wat ze gedaan hebben de afgelopen wedstrijden is de tegenstander in de kaart spelen en allemaal op een kluitje elkaar op een bomvolle middenas proberen te vinden. Ruimte gebruiken

ps.

Robben 1e
van der Meyde 2e
Sneijder 3e


ps 2.

Stam is het al
Advocaat wordt het weer
De kabel heeft er geen last van



waar heb ik het over : natuurlijk "kaal worden"

ps. 3

heel jammer dat Bergkamp er niet bij is

ralluf
6 juni 2004, 20:13
Wat mij hieraan weer opvalt is dat het sporters zijn, m.a.w. ze leven heel gezond e.d. en toch zijn ze kalend. Ofwel haaruitval heeft gewoon heel weinig te maken met je manier van leven. Je hebt haaruitval of je hebt het niet. Het drinken van groene thee en al die andere zooi kan never de oorzaak van haaruitval wegnemen, althans zo denk ik erover.

Haarmannetje
6 juni 2004, 20:33
Wat mij hieraan weer opvalt is dat het sporters zijn, m.a.w. ze leven heel gezond e.d. en toch zijn ze kalend. Ofwel haaruitval heeft gewoon heel weinig te maken met je manier van leven. Je hebt haaruitval of je hebt het niet. Het drinken van groene thee en al die andere zooi kan never de oorzaak van haaruitval wegnemen, althans zo denk ik erover.
Hier zeg je wel iets, maar aan de andere kant is het wel weer te verklaren. Topvoetbal is intensief sporten en trainen. Dat verhoogt je mannelijke hormonen en dus met een aanleg voor AGA krijg je eerder met haaruitval te maken. Tenminste, dat denk ik.

Frodo
6 juni 2004, 23:39
Als Advocaat weer kaal wordt, kan die hele theorie van DHT-ongevoelige haarfollikels het raam uit ! Da's het nadeel van reclame met prominenten; als het misgaat, ziet iedereen het, net als bij Jeroen Smits van CallTV.
Die jongens moeten hun haar gewoon kort houden. Bosvelt gaat ook steeds meer op die ex van Patty Brard lijken. Er zijn trouwens een paar spelers met onwaarschijnlijke haargrenzen, bijv.Iwan Redan van RKC. Zo hoeft het van mij ook weer niet. Ik zou zelf meer dan tevreden zijn met een coupe Van Marwijk (ipv Van den Herik). Je hebt het (nog) niet voor het uitkiezen. :(

Haarmannetje
6 juni 2004, 23:44
Als Advocaat weer kaal wordt, kan die hele theorie van DHT-ongevoelige haarfollikels het raam uit ! Da's het nadeel van reclame met prominenten; als het misgaat, ziet iedereen het, net als bij Jeroen Smits van CallTV.
Die jongens moeten hun haar gewoon kort houden. Bosvelt gaat ook steeds meer op die ex van Patty Brard lijken. Er zijn trouwens een paar spelers met onwaarschijnlijke haargrenzen, bijv.Iwan Redan van RKC. Zo hoeft het van mij ook weer niet. Ik zou zelf meer dan tevreden zijn met een coupe Van Marwijk (ipv Van den Herik). Je hebt het (nog) niet voor het uitkiezen. :(
DHT-ongevoelige haarfollikels? Wil je zeggen dat wanneer er een HT plaatsvindt, deze nieuwe follikels net zo goed worden aangevallen als de oorspronkelijke follikels?

Frans K
6 juni 2004, 23:57
volgens mij kunnen al die zogenaamde theorien over HT en ongevoelige follikels in de prullebak

Transhair en Hairlase zullen er niet blij mee zijn , maar dit is echt pure vorm van anti reclame. Een groeicertificaat voor het leven kan je krijgen . Als dat zo is kunnen Advocaat , Smits, van Barneveld een vette claim indienen omdat ze weer haar aan het verliezen zijn

Haarmannetje
7 juni 2004, 00:01
volgens mij kunnen al die zogenaamde theorien over HT en ongevoelige follikels in de prullebak

Transhair en Hairlase zullen er niet blij mee zijn , maar dit is echt pure vorm van anti reclame. Een groeicertificaat voor het leven kan je krijgen . Als dat zo is kunnen Advocaat , Smits, van Barneveld een vette claim indienen omdat ze weer haar aan het verliezen zijn
Maar hoe kan dat dan? Ik bedoel, het zat hem toch in de aard van de wortels? Haarfollikels aan de zijkanten en aan de achterkant waren toch niet gevoelig voor DHT, dus hoe kunnen ze dan opeens wel weer uitvallen als ze bovenop zijn geplaatst?

cees
7 juni 2004, 01:16
Ja idd , dat vilel mij ook op dat de jonge spelers van het nederlands elftal meer kalend zijn, maar zij zullen bijv echt geen finasteride slikken om dit tegen te gaan!!!

Tiuri
7 juni 2004, 02:26
Ja idd , dat vilel mij ook op dat de jonge spelers van het nederlands elftal meer kalend zijn, maar zij zullen bijv echt geen finasteride slikken om dit tegen te gaan!!!

nee daar kunnen ze niet mee aankomen. dat willen die clubs niet, dat spelers allemaal rotzooi gaan slikken. Arsenal had een finaslikkende Van Persie nooit gekocht. Nou heeft Van Persie 't ook zeker niet nodig... jezus wat heeft die jongen prachtig haar. Maarja hij's ook pas 18 ofzo.

Frodo
10 juni 2004, 21:18
Hé Haarmannetje,

dat getransplanteerde haren ook uitvallen, heb ik gelezen op de thread van "Roland" van 01-06. Hij had klote-ervaringen met een HT en zijn verhaal zet je wel aan het denken. HT's blijven een kwestie van vertrouwen, je krijgt geen tweede kans. Je donorgebied (en je banksaldo !) zijn niet onuitputtelijk.

RogerTaylor
5 augustus 2004, 22:06
pfff ik zou wel willen dat ik nog het haar van pak hem beet een wesley sneijder had, ik ben ook 19 maar heb het toch een heel stuk slechter getroffen. Ik vind hem overigens ook niet echt kaal moet ik zeggen.

pizzacat
6 augustus 2004, 02:57
Als je DHT ongevoelige haren transplanteerd naar een DHT gevoelig gebied kun je toch problemen krijgen kennelijk. Het lichaam zit ingewikkeld in elkaar.

Tiuri
6 augustus 2004, 09:41
Als je DHT ongevoelige haren transplanteerd naar een DHT gevoelig gebied kun je toch problemen krijgen kennelijk. Het lichaam zit ingewikkeld in elkaar.
precies, die theorie dat je alles van achter zomaar naar voren kan zetten zonder problemen stamt echt uit de seventies, de praktijk heeft uitgewezen dat ze bovenop vaak gewoon vrolijk doorgaan met uitvallen.

japiejaap
7 augustus 2004, 15:11
het is wel erg toevallig dat bijna alle jonge spelers van oranje kalend zijn.

Mailman
7 augustus 2004, 15:19
Hé Haarmannetje,

dat getransplanteerde haren ook uitvallen, heb ik gelezen op de thread van "Roland" van 01-06. Hij had klote-ervaringen met een HT en zijn verhaal zet je wel aan het denken. HT's blijven een kwestie van vertrouwen, je krijgt geen tweede kans. Je donorgebied (en je banksaldo !) zijn niet onuitputtelijk.

Als je DHT ongevoelige haren transplanteerd naar een DHT gevoelig gebied kun je toch problemen krijgen kennelijk. Het lichaam zit ingewikkeld in elkaar.

precies, die theorie dat je alles van achter zomaar naar voren kan zetten zonder problemen stamt echt uit de seventies, de praktijk heeft uitgewezen dat ze bovenop vaak gewoon vrolijk doorgaan met uitvallen.

Graag on-topic mensen!

peter10
7 augustus 2004, 16:30
het is wel erg toevallig dat bijna alle jonge spelers van oranje kalend zijn.

Dat valt toch wel mee ?

Nate
7 augustus 2004, 16:51
Ik zag Van Der Vaart pas met de presentatie van de nieuwe ploeg bij Ajax...maarre hij heeft Diffust thinning...en dan vooral middin op zijn hoofd.Als ik dat zo bekeek duurt het niet lang meer voordat het "echt" gaat opvallen.
Maar ja...hij zal er wel niet mee zitten...genoeg geld...mooie vrouw....die scheert zo zijn koppie kaal ..en klaar..!!

Boris
7 augustus 2004, 16:54
die gangsters van Valerias zeiden destijds ook dat topsport zeer slecht is voor je haar en dat dit sneller aanzet tot AA.

Foppe
7 augustus 2004, 17:55
en die arjen robben dan, die heeft vooral voor ook alleen nog maar dun haar

Uitgeblust
13 augustus 2004, 03:26
Mijn huidige situatie lijkt op de Philip Cocu van een paar jaar geleden.

Haarmannetje
13 augustus 2004, 11:49
en die arjen robben dan, die heeft vooral voor ook alleen nog maar dun haar
Ja inderdaad, er zit bovenop nog wel wat, maar overal ontzetten dun, niet echt noemenswaardig meer.

jongen25
3 september 2004, 15:41
Wat Cocu met zijn haar doet, dat ziet er niet uit (persoonlijke mening). Doet me denken aan een vriend van me. Maar ja, wel een goede manier om inhammen te verbergen als het op de kruin nog goed gaat. Van Bronckhorst begint trouwens ook last van een 'kruintje' te krijgen. En zelfs Seedorf - met kort haar - blijkt inhammetjes te hebben gekregen. Enige spelers van NL XI-tal oude stijl die nog echt goed in het haar zitten, zijn Van der Sar en enkele donkere jongens. Zo zie je maar.
Iets anders: gisteren was het zelfs een item in RTL Boulevard dat Ashton Kurcher - speeltje van Demi Moore - panisch is over het dreigende verlies van zijn haar. Maar het zal Demi niet veel kunnen schelen denk ik. Ze heeft het ook lang met Bruce Willis uitgehouden.

looneytuner
22 december 2004, 13:46
Is het jullie trouwens al opgevallen dat alle mannelijke acteurs die succes hebben bij de vrouwen (dus de ijdele) behalve enkele uitzonderingen op hogere leeftijd nog een perfecte haarlijn hebben. Dat betekent dan toch dat met veel geld veel te fiksen valt. Een Brad Pitt of een George Clooney zouden het nooit zover laten komen. Brad is dan nog blond dus dan zou je dat nog meer moeten kunnen zien. Natuurlijk is die jongen al bijgeboetseerd dat het nt meer normaal is...Maarja het haarwerkje van Helmut Lotti is ook niet te zien hé, dus misschien hebben clooney en Pitt een haarwerkje?
Scalperen die handel en op mijn hoofd zetten...that would be fun