PDA

View Full Version : Eerste keer dermatoloog....


AE3
6 juni 2004, 02:02
Hoi allemaal,

Vorige week zaterdag een flinke kale plek op mijn hoofd ontdekt......dan ga je op het internet kijken wat het zou kunnen zijn en dan schrik je nog meer :confused: .
Dinsdag bij de huisarts geweest: ja, alopecia areata.
Ik vind het nergens op slaan dat mijn haar op eigen houtje besluit uit te vallen :frusty: :frusty: :frusty: .
Eerst afspraak gemaakt bij de dermatoloog voor over ZEVEN WEKEN, kon niet eerder.
Huisarts gebeld, ik moet (mag!) nu a.s. dinsdag. Ik weet echt niet wat ik nou moet verwachten...
Ik zie op dit forum wel aan de posts dat er mee te leven valt, dat helpt wel.
Maar de onzekerheid over het verloop lijkt me zo *&*.

groetjes,

AE3

Saar
8 juni 2004, 20:07
Om te beginnen welkom :)

Dermatologen zijn inderdaad vaak druk druk dus wachttijden zijn geen uitzonderingen...Ik zelf ben aardig uitgedokterd maar als ik een vraag heb aan een dermatoloog is mn huisarts vaak bereid ff gauw te bellen naar zo'n arts voor telefonisch overleg (ik weet niet of alle huisartsen zo makkelijk zijn maar het is misschien een tip) :rolleyes:

Ben erg benieuwd hoe je gesprek is verlopen en wat je dermatoloog van plan is om te doen, laat je het ons horen? Schroom niet om dingen te vragen.

Veel sterkte en succes ;)

AE3
8 juni 2004, 20:49
Hoi Saar,

Dankjewel voor welkom :)
Ik zou bijna zeggen "leuk hier te zijn" maar het voelt toch een beetje anders :P

Ik moet eerlijk toegeven dat ik toch best wel nerveus was vanochtend...ik heb Locoid lotion gekregen om op de plek te smeren (heeft iemand ervaring met dit middel?) en ik moet met de plek in de zon zitten. Laat het nou net lekker weer zijn!
Ik moest ook bloed laten prikken om naar mijn schildklierwerking te laten kijken, ik heb echter nergens gelezen dat iemand anders dit ook heeft laten doen...is dit gebruikelijk? Nouja, de beste man zal er wel verstand van hebben!
Hij verwacht dat de plek wel weer aangroeit, maar het valt nog rustig uit...moest ik me niet druk over maken.....tjah :confused: .

Ik vind het zo'n gek idee dat mijn haar zomaar uit kan vallen, echt onwezenlijk. het laat me ook niet los (nouja, eigenlijk wel dus :confused: ).

groetjes Annemarie

Saar
9 juni 2004, 11:03
Dat bloed prikken is heel normaal volgens mij hoor...hebben ze bij mij ook gedaan toen ik voor het eerst bij de dermatoloog kwam, maar daar kwam niks bijzonders uit bij mij

Ik heb geen ervaring met dat middel maar waarschijnlijk genoeg anderen wel..hopelijk reageren zij ook even.
De reactie van je dermatoloog dat je je niet druk moet maken zal waarschijnlijk vooral te maken hebben dat stress en haaruitval samen gaan (vicieuze circel: stress zorgt voor haaruitval, haaruitval zorgt voor stress enz.) Makkelijk zegt moeilijker gedaan maar zeker niet onmogelijk

Zet m op! :cool: