PDA

View Full Version : Wat gebeurt er met de haarfollikels?


Haarmannetje
6 juni 2004, 17:20
Wat ik nog steeds niet snap is of de haarfollikels gewoon krimpen en steeds miniscule haartjes blijven produceren die je vrijwel niet ziet, of gaan de haarfollikels gewoon kapot? Het eerste lees ik vaak, maar dat laatste heb ik ook wel eens gelezen. In de eerste situatie is hergroei altijd mogelijk en is het wachten op een product daarvoor. In de laatste situatie is hergroei niet mogelijk.

Tiuri
6 juni 2004, 18:29
Wat ik nog steeds niet snap is of de haarfollikels gewoon krimpen en steeds miniscule haartjes blijven produceren die je vrijwel niet ziet, of gaan de haarfollikels gewoon kapot? Het eerste lees ik vaak, maar dat laatste heb ik ook wel eens gelezen. In de eerste situatie is hergroei altijd mogelijk en is het wachten op een product daarvoor. In de laatste situatie is hergroei niet mogelijk.

Klopt, je hoort allebei de verhalen wel eens, en ze zijn in strijd met elkaar. Zou dus ook wel eens willen weten hoe het nou zit.

DHTkiller
6 juni 2004, 21:09
Dat haarfollikels nooit dood gaan is vrij recent door de wetenschap ontdekt. Dat de haarfollikels dood gaan als ze de 25 groeicyclussen gehad hebben, is oud en daarom volgens mij niet geldig meer. Het gaat erom dat de follikels te weinig papilla-cellen hebben om dik haar te produceren. Als het goed is zal gentherapie hiervoor toegepast kunnen worden, het vermeerderen van die cellen.

Andastra
6 juni 2004, 21:18
*juij*

Dat ze zich maar haasten :)