PDA

View Full Version : ff gelijk voorstellen btw...


BuBbleS
6 juni 2004, 21:22
ben een gozer van 21... met dun haar,die al behoorlijke diepe inhammen bezit ..de linkerkant speert door naar achteren, terwijl de rechterkant het rustiger aan doet... de kruin begint nu ook goed haren verliezen net als mun bovenachterkant... het gaat allemaal lekker zun gangetje hehe... denk dat ik morgen weer eens naar de kapper ga en tot een cm het ga laten tondeuzen ofzo... ben ik ook weer even van dat 'smorgens-voor-de-spiegel-staan-en-mun-haren-zo-kammen-dat-je-de-kale-plekken-minder-goed-ziet' af.
Ben vrij noob op dit gebied, heb ook nog nooit wat gebruikt...alhoewel ik laatst een vriend van me tegen kwam en me aanraadde 1 of ander 101A Formula van Zhangguang bij de chinese kruidenwinkel te gaan halen. Hij zegt zelf dat zijn haren wel meer waren, maar dat ie nog steeds dun haar bezit. En of dat echt werkt? Goede vraag.. heb het pas 1 keer gebruikt en werd gelijk gedemotiveert om het verder te gebruiken door de vieze geur die het achterlaat (alsof iemand je met van die chinese gebruikte theezakjes naar je kop heeft toegegooid) en doordat het in de lijst staat als niet werkend en/of kwalzalverij stuff. Daar gaan me 45 euro ...pffff

Ik weet dat ik allang naar de huisarts en/of dermatoloog had moeten gaan hiermee... maar daar had ik eerlijk gezegd geen zin in. Misschien uit schaamte ...dunno.. zodra mun kop me niet meer aanstond.. wat betreft haren dan... hoppa.. de tondeuse eroverheen....

2 dingen die ik binnenkort ga doen...

- huisarts bellen voor een afspraak, die me dus naar de dermatoloog kan verwijzen voor meer info
- Weleda Rozemarijn shampoo halen bij de Trekpleister of DA.

Nog iemand wat goede 'beginnerstips' voor me?

Ik wil gewoon met 'normale' lotions beginnen, ik ben niet 1tje die gelijk tig pillen slikt... hoe minder hoe beter...aangezien ik dit al bij fitness merk.... creatine uurtje van te voren en nogmaals 1x naar het trainen... dit routine klusje heb ik nooit lang volgehouden, dus denk ik dat ik dit ook niet met mun 'harenkwestie' kan doen.

Mun pa die heeft ook een zegmaar soort van 'monnikkapsel' en zijn broer en opa had dat ook. Aan de kant van mijn moeder is dat stukken minder..hoewel ze allemaal toch wel erg dun haar hebben. Ik ook al...dus dit is wel erfelijk gaan we vanuit.

Wil wel zeggen big respect voor deze forum... waar mensen elkaar proberen te helpen die in het zelfde schuitje als andere zitten. :cool:

Andastra
6 juni 2004, 21:52
Bestel anders op een of andere site minoxidil? het is 'n lotion waarvan maar 'n heel miniem deel in de bloedbaan terecht komt, het vermindert haaruitval, maakt haar gezonder en stimuleert haargroei... Het is vrij onschuldig, dus wss is het zoiets dat je zoekt...

Voor de rest heb je nog extra vitaminen die je kan nemen, of druivenpitextract of groene thee...

Als 'k jou was zou 'k toch algauw beginnen met iets te nemen voor 't helemaal rampzalig wordt!

Succes!