PDA

View Full Version : LEDs zorgen voor hergroei???


Robert18
9 juni 2004, 19:05
Ik kwam net op HairSite een thread tegen, hier volgt de openingspost:

About six months ago I gashed my scalp pretty bad while hiking. On the advice of my doctor I bought an LED product designed to speed injury healing and reduce scarring...not only did it seem to work for that, but I started growing hair all around the injury site on my (almost) Norwood 5 bald head...even the doctor was amazed. After researching it a bit, he said he didn't know why my hair was growing back but that the LEDs couldn't hurt me and were safe to keep using, so I did. Just wondering...has anybody else ever heard of this phenomenon? So far, I have been using the LEDs regularly on my head and have gone from a Norwood 5 to a solid 4 and there's still hair coming in... I can't be the only one this has happened to can I????
Lees de rest van de berichten op http://www.hairsite4.com/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=8&topic_id=24309&mode=full

Erg interessant!!!

pindakaas
9 juni 2004, 19:10
WTF, heb er duizenden op m`n werk liggen...!! Ff knutselen van `t weekend... :P Hebben ze nog iets gezegd over de kleur??? Of maakt dat niets uit?

Robert18
9 juni 2004, 19:17
In die thread wordt een golflengte van 660nm genoemd, gewoon rood dus. Ik vraag me af hoe die behandeling dan gaat... En hoeveel leds je moet gebruiken enzo. Gewoon een kwartiertje een bonk leds tegen je kop houden? :cool:

Axel
9 juni 2004, 19:22
mss domme vraag, ..maar wat zijn leds? :o

Robert18
9 juni 2004, 19:23
Onderzoek van NASA naar de helende werking van LEDs:
http://sbir.gsfc.nasa.gov/SBIR/successes/ss/8-035text.html

Robert18
9 juni 2004, 19:25
Een LED is een Light Emitting Diode, simpelgezegd een lampje. Je hebt er vast wel meerdere thuis. Ze gaan bijna nooit stuk en worden daarom veel gebruikt in elektrische apparatuur. De meestvoorkomende LED is rood. Gewoon zo'n klein rond lampje. Het standby-lampje van je TV bijvoorbeeld. Er zijn zoveel voorbeelden te noemen. Vaak bestaat het derde remlicht van een auto ook uit een rij LEDs.

Robert18
9 juni 2004, 19:28
Healing with Light Moves Beyond Fiction





Fans of the Star Trek television shows can recall many stirring scenes of medical officers treating patients without drugs or surgery, using instead a device the size of a cell phone that sends out light rays to "miraculously" heal wounds and cure disease before their very eyes.

Now, the use of light emitting diodes (LED) in the practice of medicine has moved well beyond science fiction and into the real world. Soldiers injured by lasers in combat, astronauts in space and children in cancer wards are already benefiting from the healing properties of near-infrared light in ways that could only be imagined a few years ago. Several research projects at the Medical College of Wisconsin are at the center of LED treatment development and the application of new technology to a wide range of injury and illness.

"The potential is quite endless," said Harry T. Whelan, MD (http://doctor.mcw.edu/provider.php?1623), Medical College Bleser Professor of Neurology, Pediatrics and Hyperbaric Medicine. "I like to say that the history of medicine, since the beginning of time, has been poisons and knives. Drugs usually poison some enzyme system for the benefit of the patient. Think about the drugs you take: Digitalis is digitoxin; it's from the foxglove plant and it poisons your heart gently to help you with cardiac disease. Motrin and aspirin basically poison the prostaglandin system to decrease pain by poisoning the inflammatory cascade. Blood thinners basically poison the clotting system, and on and on and on.

"So all these drugs that we take are poisons carefully dosed to help the patient. And then, of course, knives. That's surgery, in which you have to cut the patient in order to cure. In this particular strategy, what we're trying to do is use the energy of certain specific wavelengths of light, which are carefully studied in our research lab, to determine those that will enhance the cells' normal biochemistry instead of poisoning something that is supposed to occur or cutting at it. I consider that a paradigm shift in the entire approach to medicine that has the potential, therefore, to alter all kinds of disease processes, particularly any in which there's an energy crisis for the tissue."

Light emitting diodes - commonly used for clock displays and in many other electronic devices - produce near-infrared light, a form of energy just outside the visible range. Cells exposed to LED light in this range have been found to grow 150% to 200% faster than cells not given and LED "bath" because, in simple terms, the light arrays speed up the healing process by increasing energy inside the cells.

Relief for Young Cancer Patients
Much of the research into the use of LEDs in medicine has spun off from projects funded by the Defense Department and the National Aeronautics and Space Administration (NASA). For example, when LEDs worked well in providing light to grow plants on the Space Station, researchers found that the diodes also showed promise in many medical applications.

NASA then funded Medical College research and clinical trials using LEDs to treat cancer patients following bone marrow transplants. Mucositis, a very painful side effect of cancer treatment, produces throat and mouth ulcerations and gastrointestinal problems so severe that health suffers as chewing and swallowing food and drink become difficult or even impossible. In the first trial at Children's Hospital of Wisconsin, LED treatment proved so successful in treating mucositis in the young patients that another round of trials has been funded.

"We have now at Children's Hospital essentially prevented mucositis since we've been treating these patients once a day for eighty seconds with our handheld light emitting diode arrays," said Dr. Whelan. "Now we have the FDA (Food and Drug Administration) in collaboration with us performing a multi-center trial throughout the United States and several foreign countries. If we can replicate the results in other centers and reproduce that same data, which we have published, that will become the standard of care. I contacted the FDA when we had achieved these results, because it was pretty dramatic and we were actually surprised by how well it worked. We're already well into the multi-center trial and we anticipate being done in five years.

"If a patient has cancer and you treat with the (current) standards, which are surgery, radiation and chemotherapy, in some case you can cure the patient with standard treatment, which is great. Then there will be those who have recurrences and you escalate into more and more aggressive experimental therapies to try to save their life. Eventually, if you can kill the cancer no other way, you give a lethal dose of chemotherapy and radiation to kill the tumor.

"But then, so you don't kill the patient, you rescue them by giving them a bone marrow transplant that replaces the red blood cells and the white blood cells so you don't have clotting problems and bleed to death or die from overwhelming infection or severe anemia. It does not rescue the mucous membranes, the kidney, the liver, or all kinds of other areas where high-dose chemotherapy and radiation can lead to side effects. The mucous membranes in particular become sore, hemorrhagic, and extremely painful. This prevents the patients from eating or drinking anything so they become dependent on intravenous feeding and wracked with pain in bone marrow transplant isolation wards."

LEDs on the Battlefield
As a leading researcher in the general field of LED treatment, a pediatric neurologist, and a medical officer in the US Naval Reserves with an extensive background of various active duty military medicine postings, Dr. Whelan speaks enthusiastically about positive outcomes that may have their beginnings on battlefields or in space but end up being applied in places like the Children's Hospital cancer unit. He is principal investigator for the "Persistence in Combat" research program at the Medical College, a program of the Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA).

"DARPA was created in 1956 when the Russians launched Sputnik," said Dr. Whelan. "The US government established this agency to start a space program to catch up with the Russians before they put bombs above us. Then our own Congress decided that they didn't want the military in this country to control space either, so shortly thereafter they spun off NASA. DARPA continues to exist and is important for research. They look for high risk, high gain projects, things that are so crazy that they might not work but if they do it's really good. I like DARPA because they're interested in doing science like I thought it would be cool when I was a kid, not science that's boring.

"In the Defense Department work, the idea is rapid battlefield care, self-care being the optimum. If you're in a modern special operations scenario, you're in a small rapidly mobile unit expected to be self-sufficient that may not be evacuated for over 96 hours if there are casualties. You will not be able to get to M.A.S.H. units or hospitals. If you're lucky enough to have a medic or a corpsman, he may be the first casualty. So what do you do? If you need to fight back because the alternative is to be killed, it's important to be able to treat problems yourself.

"So, we have developed hand-held prototypes that are currently deployed in the Middle East and being tested on patients with various casualties, most notably laser eye injuries. Laser eye injuries are a new emerging battlefield threat. There are many unclassified stories about our troops in Bosnia, Iraq, Afghanistan and North Korea that have been shot with lasers with the intent to blind, as well as the occasional inadvertent military laser injury with a range finder."

Dr. Whelan led a study on using LEDs to reverse blindness in rats that was published in the Proceedings of the National Academy of Sciences (Vol. 100, March 18, 2003) and was inducted into the NASA Space Technology Hall of Fame in 2001 for his LED research, indicators that the progression in this area from science fiction to "real science" is complete. The Bleser Foundation endows his professorship, and the Chad Baumann Charitable Trust has also provided funding for the LED cancer treatment research.

Overcoming the Impact of Weightlessness
"In our NASA projects what we're trying to do is find ways to use the energy of near-infrared light to stimulate the little engine in every cell, which is the mitochondria, so that the drive train, which absorbs these very wavelengths of light energy, can be powered to do what it's best at doing, which is providing energy for the cell to do everything it does," said Dr. Whelan. "Now, light absorbed by, say, your sweater or my black pants, does not automatically convert into biological benefits. But if it's absorbed in the form of light energy by chemicals whose job is always to make use of energy to power the cell, then it's going to maybe be put to good use. That's what we will do.

"Astronauts get four problems. They get immune deficiency, pituitary insufficiency that leads to hormone imbalances in space, wound healing delays, and muscle and bone atrophy. If we can use energy to counteract the long-term effects of weightlessness, which causes a distortion of the mitochondrial structure or scaffolding architecture, then maybe we can countermeasure these four problems astronauts get by long-term weightlessness. That's the NASA thing. It's a long-term preventative daily treatment with this near-infrared light to help 'goose' their cells into better health to overcome the problems of chronic weightlessness on the cell."

While not all cells react to near-infrared light in the same way, Dr. Whelan and others anticipate testing LED therapy in other areas such as organ and tissue regeneration, stroke, spinal cord injury, brain tumors and Parkinson's disease.

"If you think about it, a lot of injuries result in an energy problem because the tissue is damaged, injured, and therefore has difficulties going through its normal processes of energy metabolism," said Dr. Whelan. "Usually there's a lot of swelling, which strangles the blood vessels. You're getting inadequate oxygen and nutrients, so there's an energy crisis. If there's a critical time, and as a neurologist I'm particularly conscious in the case of stroke, spinal cord injury and in the case of retinal laser injury as in the DARPA project, it's those golden hours during which tissue that hasn't been completely destroyed is fighting for survival.

"(LED) might make the difference between a small stroke or a large stroke, or between Christopher Reeve being paralyzed for life or walking again, or between someone having a tiny little blind spot from where the laser first hit to being completely blind because of the spreading injury around the entirety of the retina. Those are the differences we'd like to make in neurology, and those things can have spin-offs beyond military combat casualty care to things like diabetic retinopathy, diabetic ulcers, other tissues that can be affected, metabolic diseases where the mitochondria is the area of tissue affected by the problem, serious burns, and then a whole host of neurologic injuries. These are all potential future areas."



Dan Ullrich
HealthLink Contributing Writer

BRON: http://healthlink.mcw.edu/article/1031002355.html

Er is heel veel over te vinden op internet, google gewoon naar 'healing LED' ofzo :)

pindakaas
9 juni 2004, 19:29
Doet me denken aan die ene methode waar ze met licht en creme bezig zijn.
Misschien vergelijkbaar...?

pindakaas
9 juni 2004, 19:30
Vaak bestaat het derde remlicht van een auto ook uit een rij LEDs.

Dat is `t man! Koop zo`n ding en een 12v accu of trafo en genieten maar...

Robert18
9 juni 2004, 19:33
Effe een stukje uit bovenstaande tekst naar voren gehaald:

Cells exposed to LED light in this range have been found to grow 150% to 200% faster than cells not given and LED "bath" because, in simple terms, the light arrays speed up the healing process by increasing energy inside the cells.
Stel je voor dat het echt hergroei veroorzaakt... Misschien erg 'wishful thinking' maar het klinkt allemaal goed!

Robert18
9 juni 2004, 19:36
En misschien is dit het apparaatje wat die gast van HairSite gebruikt:

http://www.electronichealing.co.uk/products/images/firstaidlight.gif

Specifications: Wavelength 660nm. LED intensity 3500 Mcd

Kost wel 99 Pond! Wat denken ze wel niet? Dat we zelf geen LEDje kunnen kopen? Of er is iets speciaals met die 'pen'?

pindakaas
9 juni 2004, 19:38
Maar hoe zit dat met de behandeling dan? 1x per dag/week/maand/jaar?! en hoelang per behandeling, sec./min./uren???

Tiuri
9 juni 2004, 19:39
Wat een bizar verhaal! Van een NW5 naar een volle NW4 is een ongelofelijk resultaat... zou helemaal mooi zijn als ie het kon ondersteunen met foto's.

Robert18
9 juni 2004, 19:39
Kijk ook eens naar http://www.electronichealing.co.uk/products/photonicmassager.htm!

Er zit een FAQ bij, vraag 7:
7. Will it regrow hair?

Test are not conclusive but research in other areas shows it may be helpful for hair growth stimulation.

Haarmannetje
9 juni 2004, 19:40
Laat ik nu toevallig zo'n massage-apparaat hebben met twee kanten. De ene kant met een koppelstuk waar je verschillende stukken op kunt zetten (voor rug, schouders, hoofdhuid enzovoort), de andere kant met een stuk of 25 bij elkaar geplaatste rode LED's (voor warmte bij spierpijn enzovoort). Ik ga de proef op de som nemen.

Tiuri
9 juni 2004, 19:42
Laat ik nu toevallig zo'n massage-apparaat hebben met twee kanten. De ene kant met een koppelstuk waar je verschillende stukken op kunt zetten (voor rug, schouders, hoofdhuid enzovoort), de andere kant met een stuk of 25 bij elkaar geplaatste rode LED's (voor warmte bij spierpijn enzovoort). Ik ga de proef op de som nemen.

Ok mooi we hebben een tester... hoe vaak en hoe lang ga je t dan doen haarmannetje?

pindakaas
9 juni 2004, 19:43
'k heb nog een bord met 150 van die lampjes liggen, `k ga ze ff :confused: solderen denk.... lijkt me wel grappig..

P.s. Volgensmij is dit de snelst groeiende thread ooit geweest :D

Robert18
9 juni 2004, 19:43
Heheh, wat een toeval!
Kun je wat meer over het ding vertellen, zoals waar je het hebt gekocht en hoe duur het is?
En heb je enig idee hoe lang en hoe je 'm moet gebruiken op een bepaald punt?

Haarmannetje
9 juni 2004, 19:44
Ok mooi we hebben een tester... hoe vaak en hoe lang ga je t dan doen haarmannetje?
Ik denk dat ik het ga proberen op de inhammen (verder heb ik nog niet veel plaatsen om te testen :)). Iedere kant 's avonds 10min/15min ofzo? Ik denk dat de persoon van de openingspost zelf ook niet veel langer het gebruikt heeft voor zijn oorspronkelijk probleem. Maar we zullen zien.

Klopt het trouwens dat (rode) LEDjes warmte afgeven? Dus dat ik wel de goede heb... anders post ik even een foto van het apparaat... momentje :).

Robert18
9 juni 2004, 19:45
Je had natuurlijk een tijd geleden ook de hype met de Lasercomb... Dat bleek uiteindelijk toch amper te werken. Hopelijk is het in dit geval anders.

pindakaas
9 juni 2004, 19:45
Binnen hoeveel maanden heeft die gozer resultaat gezien dan? Het moet zowieso binnen die 6 maanden zijn geweest (na zijn ongeluk dus)

Tiuri
9 juni 2004, 19:45
'k heb nog een bord met 150 van die lampjes liggen, `k ga ze ff :confused: solderen denk.... lijkt me wel grappig..

P.s. Volgensmij is dit de snelst groeiende thread ooit geweest :D

haha ja idd overweldigende belangstelling... Goed werk Robert18! Maar pindakaas, jij gaat die plaat met ledjes dus een tijdje per dag tegen je hoofd laten schijnen?

pindakaas
9 juni 2004, 19:46
Klopt het trouwens dat (rode) LEDjes warmte afgeven? Dus dat ik wel de goede heb... anders post ik even een foto van het apparaat... momentje :).

Ze geven altijd warmte af, dus hij is prima.

Tiuri
9 juni 2004, 19:46
anders post ik even een foto van het apparaat... momentje :).

ben benieuwd...

pindakaas
9 juni 2004, 19:47
haha ja idd overweldigende belangstelling... Goed werk Robert18! Maar pindakaas, jij gaat die plaat met ledjes dus een tijdje per dag tegen je hoofd laten schijnen?

hahaha, ja euh jongens, ben al met m`n tandpasta-spulletje bezig, er zijn oh zo veel méér members die dit dus kunnen proberen, maar dat bord met die ledjes heb ik zowieso nodig, dus wie weet...

Robert18
9 juni 2004, 19:49
Volgens mij gaat het niet om de warmte, maar om de energie van de fotonen die worden uitgezonden door de LEDs, moet ik nog effe wat meer over lezen dan. Op een website stond als specificatie voor de LEDs een golflengte van 660nm en een intensiteit van 3500Mcd.
Ik weet niet wat de intensiteit van een gewone LED is, misschien is die intensiteit van 3500Mcd wel heel veel en is er een speciale LED voor nodig?

pindakaas
9 juni 2004, 19:53
Volgens mij gaat het niet om de warmte, maar om de energie van de fotonen die worden uitgezonden door de LEDs

Weet iemand ook hoe dat zit met die lasercomb?? Gaat dit ook met LEDs?? Als dit niet vergelijkbaar is kunnen we die lasercomb i.i.g. wegstrepen. En dus concentreren op deze methode.

Tiuri
9 juni 2004, 19:53
Volgens mij gaat het niet om de warmte, maar om de energie van de fotonen die worden uitgezonden door de LEDs, moet ik nog effe wat meer over lezen dan. Op een website stond als specificatie voor de LEDs een golflengte van 660nm en een intensiteit van 3500Mcd.
Ik weet niet wat de intensiteit van een gewone LED is, misschien is die intensiteit van 3500Mcd wel heel veel en is er een speciale LED voor nodig?

Koop hier (http://www.electronichealing.co.uk/products/firstaidlight.htm) je first aid light therapy lampje, intensiteit 3500Mcd.

Kan idd dat een gewoon ledje veel zwakker is, en dat je dus speciale, sterke ledjes nodig hebt. wat heeft die amerikaanse kerel gebruikt?

Tiuri
9 juni 2004, 19:55
Weet iemand ook hoe dat zit met die lasercomb?? Gaat dit ook met LEDs?? Als dit niet vergelijkbaar is kunnen we die lasercomb i.i.g. wegstrepen. En dus concentreren op deze methode.

Denk dat t vergelijkbaar is als ik dit (http://www.hairlosstalk.com/cosmeticops/lasercomb/) zo lees.


check ook deze video: http://www.hairlosstalk.com/download/lasercomb1.wmv

Robert18
9 juni 2004, 19:56
Website van de lasercomb: http://www.lasercomb.net/

De lasercomb werkt met een 'low-level laser'.

Haarmannetje
9 juni 2004, 19:57
Oke, hier zijn twee foto's die ik zojuist gemaakt heb. Plaatje 1 geeft het apparaat weer in uit-stand. Plaatje 2 geeft het apparaat weer in aan-stand. Oke, 25 LED's waren overdreven, het zijn er 9 :). Maar op zich moet dat ook effectief kunnen zijn, aangezien dit wel een bepaalde werking moet bewerkstelligen. Voor spierpijn helpt het bij mij in ieder geval wel vaak. Maar who cares spierpijn! We willen haargroei! :D

Robert18
9 juni 2004, 20:01
Ok dan :) Thanks voor de foto's.
Weet je ook iets over de specificaties van de LEDs?
En hoeveel kostte het en waar heb je het gekocht?

Haarmannetje
9 juni 2004, 20:04
Ok dan :) Thanks voor de foto's.
Weet je ook iets over de specificaties van de LEDs?
En hoeveel kostte het en waar heb je het gekocht?
Het merk is Lifetec en het type is LT6654. Ik heb het destijds gekocht bij, jawel, de ALDI (als één van hun goedkope technologie aanbiedingen). Ik zal nog even kijken wat de specificatie van de LED's. Staat niet op de doos (boekje heb ik niet meer). Ik zal eens kijken op de website.

Haarmannetje
9 juni 2004, 20:05
Er staat trouwens infra-rood. Kan dat? Zijn rode LED's dat?

Tiuri
9 juni 2004, 20:08
Er staat trouwens infra-rood. Kan dat? Zijn rode LED's dat?

volgens mij hangt dat af van de golflengte van het lampje... lampjes met golflengte rond 900 waren toch infrarood? of heb ik t verkeerd onthouden van me natuurkundelessen?

Robert18
9 juni 2004, 20:18
Infrarood zie je zowiezo niet. Het kan zijn dat de LEDs rood, én infrarood licht uitzenden. Infrarood licht BEGINT bij een golflengte rond de 800nm geloof ik. Geen idee tot hoe ver het dan door gaat.

Haarmannetje
9 juni 2004, 22:37
Maar zijn er hier nu verder ook mensen die er serieus mee gaan experimenteren?

opzichgoed
9 juni 2004, 23:20
kunnen we niet een soort van helm maken met aan de binnenkant leds?

een soort van schaal van bijvoorbeeld kunst gips (weet je wel als je je been breekt) en dan steken we daardoor heen een paar honderd ledjes. print kaartje er boven op die de lichtjes wisselt en bijvoorbeeld 4 oplaadbare penlites als voeding. nou op je hoofd zetten: ek wedstrijd kijken en dan er weer afhalen.

zeg maar wanneer we gaan beginnen!

opzichgoed
9 juni 2004, 23:27
nou voor 1 euro....

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3819708263&category=

opzichgoed
9 juni 2004, 23:34
Website van de lasercomb: http://www.lasercomb.net/

De lasercomb werkt met een 'low-level laser'.
600 euro! hallo!

opzichgoed
9 juni 2004, 23:43
Onderzoek:

http://www.regrowth.com/hair_loss_treatments/laser_comb/hairmax_study.cfm

en vooral deze:

http://www.liebertpub.com/lasercomb.pdf

ZEER INTERESSANT!!!!

pizzacat
9 juni 2004, 23:50
hmmmals het goed is zenden led's maar 1 frequentie uit, dus kunnen ze of dat rode licht (660 nm) of infrarood (800nm) uitzenden. allebij zou onmogelijk moeten zijn. Maar als het een rood lichtje is heet het al vaak infrarood.
ik ga er ff achteraan.

Als haaruitval ontstaat door ontstekingsreacties omdat het imuunsysteem de door DHT aangetaste haarzakjes aanvalt dan zorgt het versnelde helingsproces voor een tegenwerkende kracht, vandaar misschien de hergroei.

led technologie uitgelegd
LINK (http://www.ecmweb.com/mag/electric_understanding_led_technology/)

Haarmannetje
9 juni 2004, 23:53
Maar als dit echt zou werken, dan zou dit toch ook best wel een doorbraak kunnen zijn? Zoals opzichgoed ook zegt, een soort van helm met allemaal LEDjes zou handig zijn.

Haarmannetje
9 juni 2004, 23:58
Ik ben vandaag al begonnen met het experiment. Ik doe eerst alleen één kant. Ten eerste kan ik dan beter een eventueel verschil zien en ten tweede kost het mij minder tijd :). Ik doe het zo'n 10 à 15 minuten per dag.

opzichgoed
10 juni 2004, 00:18
Haarmannetje... Vooral die studie voor science! Dat geloof ik echt wel. Dat is zo onafhankelijk als het maar zijn kan. Ik zal het eens voor leggen aan mijn (bevriende) arts. Kijken wat hij er van weet en of hij het artikel misschien gelezen heeft. Hou ons op de hooghte van resultaten...

Je gebruikt het dus voor aan op een inham?

Kijk als het echt werkt tel ik er best 600 euro voor neer.... voor dat ding maar jah als het goekoper ken! we zijn toch nederlanders he!! :D

pizzacat
10 juni 2004, 00:33
ff een paar soortgelijke ledproducten opgezocht 1tje gevonden rest nuttige links, komen ze (prijs apparaat is exorbitant hoog)

LINK1 (http://www.electronichealing.co.uk/products/photonicmassager.htm)

INFO van NASA met effect van verschillende golflengten (http://www.nasaexplores.com/show2_912a.php?id=01-028&gl=912)

zelf een led array maken (ik weet niet of je hetzelfde effect kan bereiken USE AT OWN RISK) (http://www.overgrow.com/edge/showthread.php?t=268888&onlyuser=&perpage=15?pagenumber=1)

Robert18
10 juni 2004, 08:32
LET OP:

Er is een groot verschil tussen de methode met LEDs en de methode met een LASER, haal ze niet door elkaar (opzichgoed) :)
De LASERcomb is een tijd geleden een hype geweest, maar bleek toch niet echt te werken. Nu is het juist zo interessant dat die TS van HairSite wél resultaten heeft maar dan met LEDs.

Noodlesoup
10 juni 2004, 09:05
Als je met de specs van zo'n LED naar een doe-het-zelf electro zaak gaat, dan kan je er voor weining geld stapels kopen.
Rode LED's (dus niet infra-rood) zijn de goedkoopste die er zijn. Dan koop je nog zo'n kant en klaar printje (desnoods met Knightrider effectje erop of zo).
Volgens mij bereik je daar dan hetzelfde mee als met dat apparaat dat TS thread dude gebruikt.

pizzacat
10 juni 2004, 10:34
waarschijnlijk wel, misschien is het verstandig een paar roodvarianten te nemen zoals 640, 650, 660 nm zodat je een iets breder spectrum hebt.

Daarnaast de belangrijke vraag, moet je je haar milimeteren hiervoor, ik neem aan dat met lang haar een (groot) deel van het licht verloren gaat, ik neem niet aan dat deze golflengten door meer dan een paar haren heengaan.

mjoy
10 juni 2004, 13:32
Ik vind het wel vreemd moest dit een echte doorbraak zijn dat men er nu pas achter komt. Zo een laser-comb heeft al aangetoond dat het eigenlijk helemaal niet werkt en dat het meestal tussen de oren zat wanneer er iemand claimde dat er toch hergroei was geconstateerd.
Moest de laser-comb dezelfde ledjes gebruiken als degene
waarover we het hier hebben dan vrees ik dat dit niet veel zal uithalen.

Haarmannetje
10 juni 2004, 14:17
mjoy, maar de persoon in kwestie had duidelijk haargroei op een compleet kale plek. Ik bedoel, dat zegt toch wel iets.

Tiuri
10 juni 2004, 14:26
Hij heeft weer wat gepost met info over de ledjes:

Thanks for all the response. The LED I use is hand built by a local guy here in SoCal. It’s a bit awkward to use on my head, but it is significantly cheaper (I paid $100) than models being sold on the Internet for pain and healing that run about $500 and up, (the damn things are expensive!). The LED I’m using has 40 bulbs – or diodes I guess they’re called -running at a wavelength of 880nm. It is powered by a wall wart pushing 12 volts at 500mA. Since this has happened to me I’ve been searching the web for info about hair growth and LEDs. The closest thing I can find is the Laser Comb. I read that they are in clinical trials with the FDA right now. I also visited a great site called laser world http://www.laser.nu/ There is access to lots of research from this site. Apparently, the biological effects of LED light are more or less the same as the bio effects of low level lasers. And while there is some (scant) research proving that low level lasers do accelerate hair growth in animals and humans, there is nothing in the literature about growing hair on a nearly bald head, which is what’s happening to me. (maybe its time we start a trial of our own???) By the way, the past five weeks or so I switched to Nizoral shampoo and started using Minox twice a day to see what would happen and I think, but can’t be absolutely sure yet that it’s actually accelerating the growth of new hair, which is also surprising because I used Minox for almost a year when I first started loosing my hair and it did nothing at all for me.

mjoy
10 juni 2004, 17:05
Ik denk dat hij het beter kan staven met wat foto's zodat we een idee
hebben van wat hij 'haargroei' noemt. Zijn dat van die lichte donshaartjes of meer van die volwassen dikke donkere haren. Indien hij het over het laatst genoemde heeft ben ik zeker wel geintresseerd.
Kompleet kale mensen hebben meestal bovenop hun schedel altijd van
die kleine haartjes die de ene dag meer opvallen dan een andere dag.

d-devil1000
10 juni 2004, 17:53
Op mijn werk, want er is toch geen ruk te doen een helm maken met leds.
Ik heb diverse grote aantallen powerleds liggen
Gebruik wel een vergiet waar ik wat grotere gaten in boor en zorg dat de lichtkant naar binnen schijnt en voilla een ledhelm.

Great idee

Hiep hoi

Tiuri
10 juni 2004, 18:38
Op mijn werk, want er is toch geen ruk te doen een helm maken met leds.
Ik heb diverse grote aantallen powerleds liggen
Gebruik wel een vergiet waar ik wat grotere gaten in boor en zorg dat de lichtkant naar binnen schijnt en voilla een ledhelm.

Great idee

Hiep hoi

wat heeft iedereen hier toch voor 'n werk dat er zomaar honderden ledjes liggen die in een handomdraai tot helm gesoldeerd kunnen worden...??? http://images.tweakers.net/forum/smileys/nosmile.gif

Robert18
10 juni 2004, 20:01
Mjoy... in een _LASER_comb zitten geen LEDs, maar een LASER. LASERs en LEDs zijn 2 verschillende dingen. Het principe is misschien wel hetzelfde, maar ik denk dat er toch wel een wezenlijk verschil kan zitten tussen het gebruik van een LASER en een LED.

Robert18
10 juni 2004, 20:08
Dit is belangrijk voor de doe-het-zelver:

wavelength of 880nm
12 volts at 500mA

880nm is infrarood, en zie je dus niet. Vreemd dat je op plaatjes op internet wel gewoon rode ledjes ziet, maar goed :)

pizzacat
10 juni 2004, 21:24
rood/infrarood....misschien is daardoor verwarring ontstaan. eens checken wat de golflengte van die medische gevallen is.

pizzacat
10 juni 2004, 21:28
het medische apparaat rept van rode en infrarode leds dus grofweg tussen 600-900nm golflengtes, zij gebruiken 2 verschillende ledjes (speciaal gepatenteerd zogenaamd, maar daar geloof ik niet zo in)
80 leds in totaal. zie ook mijn vorige post met de links.

opzichgoed
10 juni 2004, 22:04
wat heb ik aangericht met de LED-HELM! grootmoeders vergiet moet er al aan geloven hheheheheh

Lasercomb werkt toch niet? zijn daar ook weer studies over dan?

Cloud
10 juni 2004, 23:20
Hoi,
Ik gebruik de lasercomb (golflengte is trouwens 660nm) al 5,5 maanden en heb de indruk dat het werkt.
Mijn haar is nu VEEL dikker, gezonder en glanzender. Mijn hoofdhuid is ook nog nooit zo gezond geweest.

Ik gebruik ook wel minoxidil, maar heb toch het gevoel dat de lasercomb een belangrijke rol speelt.

Cloud

pizzacat
14 juni 2004, 11:51
ik ga zon led arrayin elkaar knutselen, 60-80 ledjes, ff wat how to info opzoeken en dan solderen maar (nog ff soldeerbout regelen).

Robert18
14 juni 2004, 14:22
Ik zou als ik jou was verschillende golflengtes gebruiken, gewoon de rode LEDs, maar ook infrarode LEDs. Als je er dan tientallen bij elkaar doet en je verdeelt de kleuren 50-50 kan het niet misgaan lijkt mij :)

pizzacat
14 juni 2004, 14:47
precies daar zat ik ook aan te denken, ik probeer nog wat meer info over die medische apparaten te achterhalen.

Tiuri
14 juni 2004, 14:48
1. How often do you use the LED's?
I started out using the LEd everyday (sometimes twice day) for about twenty minutes each time. Once the injury was healed I cut way back on use. For the past several months I use it every other day for about ten to twenty minutes. I just massage my scalp with it. Generally, I use it right before bed, because the damn thing is so relaxing that it knocks me out and helps me sleep.

2. Do you think it will be possible to publish some before and after-pics on this forum? We're all really curious!
As for pix, yes, I don't own a digital camera, but I have a friend who does and I'll get him to shoot and upload some top of head pixs as well as pix of the LED this weekend.

pizzacat
14 juni 2004, 14:58
nog een link voor de liefhebber, met allerlei onderzoeksresultaten in PDF formaat

link (http://garm.dyndns.org/whelan_lab/1/2001%3B19%286%29305-314.pdf)

Ik ga misschien voor 3 golflengten: 660-720-730 en 880 nm. als dit allemaal beschikbaar is hoor, moet ik nog ff uitzoeken.

Haarmannetje
15 juni 2004, 13:43
Die persoon met de hergroei doormiddel van LEDs gaat een foto plaatsen zo lees ik in zijn laatste post in de desbetreffende thread. Ik heb het tot nu toe niet consequent gedaan, maar ik ga zeker nu echt dagelijks de LED-therapie toepassen.

pizzacat
18 juni 2004, 15:03
Ik ga volgende week zelf aan de slag met een led array, en dan met een flinke boel leds. zijn er mensen met ervaring op het gebied van leds? Het is niet al te moeilijk, maar als iemand er verstand van heeft (constructie van ledschakelingen) dan is dat altijd meegenomen.

Haarmannetje
18 juni 2004, 16:23
Ik heb die gast even een e-mail gestuurd of hij mij zijn foto wil mailen, want kennelijk is hij niet in staat de foto als attachement aan zijn post te voegen. Ik ben ontzettend benieuwd, want als dit werkelijk waar is, dan behoort kaalheid misschien binnen aanzienelijk korte tijd wel tot verleden tijd en het kan nog gemakkelijk en goedkoop ook en snel: iedere dag 15/20 minuten heb ik er wel voor over.

Haarmannetje
18 juni 2004, 16:24
Weet iemand overigens nu welke soort LED's er gebruikt dienen te worden? Hoeveel NM enzovoort?

pizzacat
18 juni 2004, 20:34
rood tot infrarode spectrum 600-900 nm ruwweg

opzichgoed
19 juni 2004, 00:31
Hoi,
Ik gebruik de lasercomb (golflengte is trouwens 660nm) al 5,5 maanden en heb de indruk dat het werkt.
Mijn haar is nu VEEL dikker, gezonder en glanzender. Mijn hoofdhuid is ook nog nooit zo gezond geweest.

Ik gebruik ook wel minoxidil, maar heb toch het gevoel dat de lasercomb een belangrijke rol speelt.

Cloud
waar heb je dat ding gehaald... heb je er ook 600 dollar voor betaald?

Cloud
19 juni 2004, 15:03
Kost ongeveer 440€ als je een 'refurbished lasercomb' koopt. (530$ = met verzendkosten erbij) Da's een lasercomb die andere mensen hebben teruggestuurd na 3 maanden. Je kan helemaal niet zeggen dat ie niet nieuw is als ie toekomt.

Cloud

ugh
19 juni 2004, 16:49
ik ga zon led arrayin elkaar knutselen, 60-80 ledjes, ff wat how to info opzoeken en dan solderen maar (nog ff soldeerbout regelen).Houdt er bij het in elkaar zetten rekening mee dat een LED een diode is, en dus een halfgeleider. Dit betekent voor jouw dat je rekening moet houden hoe je het aansluit. Let goed op wat de kleine en grote poot is.

pizzacat
20 juni 2004, 11:44
ja + is het lange pootje, ik moet nog een paar schema's gaan opzoeken en weerstanden uitrekenen.

Tiuri
27 juni 2004, 19:02
goh dit is ook ineens dood gevallen... is er al meer bekend over de foto's van die knakker met hergroei van leds? die zou ie toch op hairsite plaatsen??

Haarmannetje
27 juni 2004, 19:06
Oh ja, helemaal vergeten :D. Ik heb die gast om foto's gevraagd en ze ook gekregen. Mijn excuses. Maar als jullie het niet erg vinden vraag ik hem even om toestemming om ze te posten. Vind ik wel zo netjes.

Maar om alvast op de zaken vooruit te lopen. Verwacht geen wonderen. Het gaat ontzettend langzaam zo te zien en de kwaliteit van het nieuwe haar is nu niet bepaald cosmetisch acceptabel vind ik. Er zijn dus als het ware een paar sprietjes aan één kant van zijn hoofd die van slechte kwaliteit zijn. Maar wie weet waar het op uitkomt.

pizzacat
28 juni 2004, 00:16
ik ben nog een beetje aan het rekenen met weerstanden en voltages en amperes (dikke pret) en dan loop ik ff langs de elektronicaboer om de onderdelen te halen. en dan kan de soldeerpret beginnen, ik wil er ook een standaard bij maken zodat ik het als een soort droogkap kan gebruiken.

opzichgoed
28 juni 2004, 00:55
ik ben nog een beetje aan het rekenen met weerstanden en voltages en amperes (dikke pret) en dan loop ik ff langs de elektronicaboer om de onderdelen te halen. en dan kan de soldeerpret beginnen, ik wil er ook een standaard bij maken zodat ik het als een soort droogkap kan gebruiken.
FREAK! hahahaha goeie dingen!

Tiuri
28 juni 2004, 09:32
Oh ja, helemaal vergeten :D. Ik heb die gast om foto's gevraagd en ze ook gekregen. Mijn excuses. Maar als jullie het niet erg vinden vraag ik hem even om toestemming om ze te posten. Vind ik wel zo netjes.

Maar om alvast op de zaken vooruit te lopen. Verwacht geen wonderen. Het gaat ontzettend langzaam zo te zien en de kwaliteit van het nieuwe haar is nu niet bepaald cosmetisch acceptabel vind ik. Er zijn dus als het ware een paar sprietjes aan één kant van zijn hoofd die van slechte kwaliteit zijn. Maar wie weet waar het op uitkomt.

Ben benieuwd haarman! Als ie niet wil dat je ze hier post, wil je ze dan in ieder geval mij persoonlijk toesturen? Ben zo benieuwd! ;)

ik ben nog een beetje aan het rekenen met weerstanden en voltages en amperes (dikke pret) en dan loop ik ff langs de elektronicaboer om de onderdelen te halen. en dan kan de soldeerpret beginnen, ik wil er ook een standaard bij maken zodat ik het als een soort droogkap kan gebruiken.

LOL!!! :D:D Je moet een handel in die dingen beginnen!

pizzacat
28 juni 2004, 10:07
Als die leds werken dan is het een van de handigste en minst ingrijpende methoden, daarom ben ik ook zo gericht hierop.

Melvin25
15 juli 2004, 01:02
hoi!

Hoe gaat het met de ledjes? Lukt het nog een beetje? :D

DHTkiller
15 juli 2004, 01:40
Ik zou zeggen, ga lekker in't zonnetje zitten.

Tiuri
15 juli 2004, 10:17
Ik zou zeggen, ga lekker in't zonnetje zitten.

welk zonnetje???? :confused: :confused: :confused:

DHTkiller
15 juli 2004, 10:31
Een TL-lamp zou 't waarschijnlijk ook wel goed doen, het hele zichtbare spectrum+wat meer, dat is ook mooi meegenomen.

Robert18
15 juli 2004, 19:11
Ik denk toch echt dat je specifieke LEDs nodig hebt.

DHTkiller
15 juli 2004, 19:45
Robert, wat denk je van die laserpointers, er zijn klasse III en klasse II verkrijgbaar. Misschien is die klasse II wel wat (ik geloof iets van 670 nm), en het is heel wat goedkoper dan die peperdure apparaten.

Robert18
15 juli 2004, 19:51
Tja, een LASER is toch wat anders dan een LED. Ik weet ook niet waar het precies om gaat. Om de golflengte, of om een eigenschap van een LED. Ik moet maar eens een keer dat NASA onderzoeksrapport doorlezen, ik geloof dat ergens vooraan in dit topic een link ernaar staat.

DHTkiller
15 juli 2004, 20:19
Het moet in elk geval iets in de cellen doen, die fotonen of lichtdeeltjes. Ik denk dan dat het LED of laserlicht een exacte golflengte nodig heeft om de cellen binnen te dringen, het zou dan kunnen dat de golflengte korter moet zijn de 700 of 800 nm. Hoe korter de golf, des te beter het ergens in kan dringen. Wordt het extreem kort, dan verdwijnt het licht buiten 't zichtbare spectrum, richting UV (ook weer niet de bedoeling).

pizzacat
15 juli 2004, 21:31
De beste werking is met rood tot infrarood licht 600-900 nm, het licht zorgt ervoor dat bepaald celonderdelen meer energie produceren (iets met mitochondrien misschien) waardoor cellen beter instaat zijn te herstellen. Er van uit gaande dat AGA een onstekingsreactie is afkomstig van een op het verkeerde spoor gezette imuunsysteem, dan zou die onstekings reactie dus minder heftig of tegengewerkt kunnen worden

Kretos
18 april 2005, 13:48
Ik kwam deze interessante discussie tegen van zo'n tien maanden geleden.

Kan ik uit het feit dat er niet meer is gepost, afleiden dat die LEDs toch niet werken?

Hoe zit het met jou onderzoekje, Haarmannetje en heb je nog toestemming gekregen om die foto's te plaatsen?

Guoy
20 juni 2005, 01:02
Jep, Ik ben ook enorm benieuwd of iemand nog is doorgegaan met LED's en of het ook maar iets geholpen heeft.

looneytuner
20 juni 2005, 13:50
wel je kan een pet maken en die binnenin bekleden met allemaal LEDs. Als er dan meer haar op je knikker staat weet je het zeker ;)

Guoy
20 juni 2005, 16:26
En dit heeft niemand dus gedaan???

hoi
20 juni 2005, 19:14
Ben ook wel benieuwd eigelijk :)

jord-y
21 mei 2009, 18:32
Denk het niet,hoezo denk je anders dat deze topic gestopt is.jammer:confused:

Freak out
22 mei 2009, 02:24
werkt dit nou??
Ik heb namelijk 8 Discospots met LED verlichting...
Met een grote hoeveelheil LED's in.. :p

Schaaplip
22 mei 2009, 08:49
Als jullie mij dit topic (net als lasercomb) 2 jaar terug hadden laten zien had ik jullie keihard uitgelachen..

Ben nu ook net als jullie desperate maar denk ook dat er gretig misbruik van gemaakt word :crybaby:

wesley1982
22 mei 2009, 10:43
ik zou toch voor lasers kiezen hoor jongens... van die leds is weinig gekend
ik betwijfel het sterk of die leds krachtig genoeg zijn voor biostimulatie ?

schaaplip , gebruik je fina ? die natuurlijke middeltje werken zo goed als niks tegen aga... enkel met zwaar geschut kan je de boel stoppen of op zen minst afremmen...
van mij is ook sterk misbruik gemaakt hoor vanwege men wanhopige pogingen op haargroei... heb in het verleden duizende euros gehangen aan la biosthetique middelen dat ook men haaruitval zou stopzetten en herdraaien... met elke keer gratis haaranalyse enz bij specialist... deed bitter weinig uit

back on topic : ik zou nooit durven men lasers te vervangen door leds...

Vane
30 juni 2009, 09:30
Het topic misschien eens nieuw leven in blazen...

Mijn mama kwam over 't laatst thuis met dit dingetje
http://www.talikashop.be/product_27.html

toen ik dit topic las, dacht ik dat het misschien wel eens de moeite zou kunnen zijn om het op mijn haar te gebruiken. Ik heb het inmiddels twee dagen gebruikt en ik hou jullie zeker op de hoogte !

donniedarko
30 juni 2009, 10:33
Hey Vane, als ik dat artikel lees hebben ze het alleen over de 'verbetering' van de huid. over de verbetering van het haar.. daar hebben ze het niet over.
maar wie weet...