PDA

View Full Version : Anorexia en haaruitval


Lonneke
10 juni 2004, 21:21
Al ruim 7 jaar heb ik last van extreme haaruitval. Vroeger had ik een dikke bos met haar, maar nu heb ik nog maar ongeveer 1/4 daarvan....

Van mijn 20e tot mijn 23e heb ik anorexia gehad. Mijn gewicht lag in die tijd tussen de 46 en 50 kg (en ik ben 1.75 m lang).
En vanaf mijn 26e is mijn haar dus heel erg gaan uitvallen. Er zijn mensen die denken dat mijn periode van ondergewicht daarmee te maken heeft.
Ikzelf denk dat het niet daaraan ligt, omdat ik op het moment dat ik last van haaruitval kreeg, al weer 3 jaar een normaal gewicht had.
Wat denken jullie hiervan?

Andastra
10 juni 2004, 21:47
Ik ben op 2 maand 30 kg vermagerd en 'n jaar later is mijn haar beginnen uitvallen...

Ik weet niet wat 'k er van moet denken

Lonneke
11 juni 2004, 21:12
Ik weet het ook niet. Maar zou het wel raar vinden dat ik nu (meer dan 10 jaar later) nog haaruitval zou hebben door die anorexia-periode. Want ik heb al weer jaren een normaal gewicht en krijg genoeg vitamines binnen.

Andastra
11 juni 2004, 21:23
ik zal m'n dermatoloog er es over uithoren, want zijn toch wel paar artikels die zeggen dat gewicht/vermageren kan leiden tot haaruitval...

debje23
13 juni 2004, 18:06
Hoi Andastra en lonneke,
Ik zou het ook raar vinden als het met elkaar te maken kan hebben, maar ik moet wel zeggen dat ik ook altijd met mijn gewicht aan het schommelen was en toen ik in 2003 streng begon te lijnen en 55 kilo woog (1.78m)
werd mijn haaruitval wel heel erg, meer haren als 300 per dag!!!!
Nu ben ik wel wat meer aangekomen maar heb nog steeds last van haaruitval.
nou sterkte

Debbie

Charissa
15 juli 2004, 11:40
Ik weeg al zo lang ik me kan herinneren 48 kg en ben 1.75 meter, eet als een dokwerker...
wel haaruitval.
Ik heb bloedonderzoek laten doen, maar alles prima in orde, dus ik kom geen voedingsstoffen tekort, misschien dat het lichaam het niet goed gebruikt of opneemt, dat weet ik dan niet.
Volgens de dermatoloog is het gewoon alopecia en gebruik ik nu minoxidil, helpt een beetje, maar de laatste drie weken lijkt de uitval weer terug te keren. Om moedeloos van te worden...maar ja...
Wel is anorexia trouwens 1 van de triggers van haaruitval en overmatige haargroei (donshaar, -vachtje). Je hormonen raken er helemaal van slag en je komt voedingsstoffen te kort.