PDA

View Full Version : 10 Maanden na FUE


bverotti
12 juni 2004, 22:39
Hier zijn een paar foto's die ik gemaakt heb deze week.
De eerste is van een paar dagen geleden, voor mijn kappersbezoek.
Ter herinnering, er staan in het totaal 3900 grafts verspreid op de bovenkant van mijn hoofd (1800 strip en 2100 met FUE).
Het haar op de foto heeft een lengte van ongeveer 5-6 cm bovenaan.

http://users.pandora.be/bverotti/10months.jpg

Dit is een foto van na mijn kappersbezoek vandaag. De grijze haren werden gekleurd en de lengte vanachter is 4-5 mm.
Je kan duidelijk het strip litteken zien op deze lengte. Ok indien het litteken kleiner had geweest (2-3mm) dan nog zou dit onmiddellijk opvallen bij deze haarlengte.
Ps > in het littkeken is een beetje bloed omdat ik eerder vandaag met mijn hoofd ergens tegenaan ben gestoten.

http://users.pandora.be/bverotti/buzzed.jpg
http://users.pandora.be/bverotti/buzzedclose.jpg

Mailman
13 juni 2004, 03:28
Hele mooie resultaten Bart. Maar waarom laat je je haren zo kort scheren achter? Het lijkt me niet wenselijk dat je je litteken kunt zien lijkt me.

bverotti
13 juni 2004, 10:02
De enige reden is omdat ik ontzettend veel vragen heb gehad van mensen die wel eens wilden zien dat mijn donorgebied kort geknipt er nog uit zou zien.
Vele dachten dat ik er zou uitzien als een kaas met gaatjes ... gelukig niet !

Ik heb trouwens deze week ook een recente foto gekregen van het donorgebied van een FM (follicle multiplication). Daarop kan je zien dat er wel degelijk een verschil is tussen FUE en die FM. Als ik het OK krijg van de patient zal ik de foto publiceren.

BV

Skinner
13 juni 2004, 18:15
Ziet er zeer goed uit, vooral de dichtheid is superb.

Crazy9
14 juni 2004, 13:01
Bverotti,

Ziet er inderdaad goed uit. :D

Maar ik heb 2 vraagjes.

Waar is Dr Jones ergens gevestigd en wat heb je er in totaal
voor zoiets betaald??

Bijvoorbaat dank.

bverotti
14 juni 2004, 14:38
Skinner : ik wil je een beetje corrigeren, met name de ILLUSIE van dichtheid is goed. Mijn echte dichtheid is trouwens niet zo hoog 40-45 grafts cm2. Door mijn haarstructuur heb ik daarom een goede dichtheid, anderen met fijne haren zouden veel meer dichtheid moeten hebben om hetzelfde resultaat te bekomen. Maar het blijft een illusie van dichtheid want geen enkele arts ter wereld kan +-100 grafts/cm2 plaatsen (je zou trouwens heel snel merken dat je veel te weinig donorharen heb om deze dichtheid te kunnen volhouden).


Crazy :
Dr. Jones is in Canada/Oakville. Vanuit Amsterdam 8 uur vliegen.
Hij vraag 8 US dollar per graft, ofwel ongeveer 6,5 Euro/graft.

BV

Crazy9
14 juni 2004, 17:29
Bverotti,

Ik zag op je website dat er in het 3e of 4e kwartaal 2004 een
kliniek in Belgie geopend zou worden die de FUE methode gaat aanbieden.

Is er al iets bekend omtrent datgene??

Vr. gr.

bverotti
14 juni 2004, 21:08
Veel kan ik er nog niet over zeggen. De voorbereiding loopt volgens plan en de opening zal zoals voorzien in het derde of vierde kwartaal plaatsvinden.
Het enige dat ik nog kan verklappen is dat er geen strip zal aangeboden worden in deze kliniek, enkel FUE.
BV

Francis
14 juni 2004, 21:20
Ik heb trouwens deze week ook een recente foto gekregen van het donorgebied van een FM (follicle multiplication). Daarop kan je zien dat er wel degelijk een verschil is tussen FUE en die FM. Als ik het OK krijg van de patient zal ik de foto publiceren.
Wat bedoel je precies met FM?
Is dat de techniek waarbij er in het donorgebied terug haartjes groeien uit de haarzakjes waaruit men een haarworteltje haalt?

Kan zo'n techniek eindeloos toegepast worden?
Stel dat ik bijvoorbeeld geen beperking heb op mijn budget (is wel zo, maar in de veronderstelling dat...), kan een volledig hoofd dan volgezet (met een dichtheid van 80% bijvoorbeeld) door middel van deze techniek?

Ook nog even een ander vraagje off-topic...:
Gebruik jij één of andere gel of versteviger in je haren?
Ik meen mete herinneren dat je haren NIET rechtop veren in de wind, maar ik kan dat nauwelijks geloven... Zou het soms niet mogelijk zijn om eens een foto te maken van jezelf wanneer het bijvoorbeeld vrij winderig is?

Skinner
14 juni 2004, 22:59
Skinner : ik wil je een beetje corrigeren, met name de ILLUSIE van dichtheid is goed. Mijn echte dichtheid is trouwens niet zo hoog 40-45 grafts cm2. Door mijn haarstructuur heb ik daarom een goede dichtheid, anderen met fijne haren zouden veel meer dichtheid moeten hebben om hetzelfde resultaat te bekomen. Maar het blijft een illusie van dichtheid want geen enkele arts ter wereld kan +-100 grafts/cm2 plaatsen (je zou trouwens heel snel merken dat je veel te weinig donorharen heb om deze dichtheid te kunnen volhouden).


Ok, maar ik kijk er al met een andere maatstaf naar, ik vergelijk het niet met een normale onaagestaste dichtheid, maar meer ten opzichte wat normaal het resultaat is van een HT en dan vind ik het er boven gemiddeld uitzien, dat mag natuurlijk ook wel want ik geloof dat dit de 3e HT is?

Voor mij gaat het grote wachten nu ook beginnen na een (grote) HT van ruim 1800 impulsen ca. 2 maanden geleden, waarvan nu het meeste, zoals gewoonlijk, is uitgevallen.

bverotti
15 juni 2004, 12:38
Ok, maar ik kijk er al met een andere maatstaf naar, ik vergelijk het niet met een normale onaagestaste dichtheid, maar meer ten opzichte wat normaal het resultaat is van een HT en dan vind ik het er boven gemiddeld uitzien, dat mag natuurlijk ook wel want ik geloof dat dit de 3e HT is?

Voor mij gaat het grote wachten nu ook beginnen na een (grote) HT van ruim 1800 impulsen ca. 2 maanden geleden, waarvan nu het meeste, zoals gewoonlijk, is uitgevallen.

Inderdaad, als je weet wat mogelijk en niet mogelijk is met een HT zul je achteraf meer tevreden zijn.

Het wachten is echt vreselijk ... je staat veel te veel in de spiegel en je vrouw moet van ellende er nog een 2 de spiegel bijkopen haha !

Ik heb nu 2 HT's gedaan, 3900 grafts in het totaal. En ja ik heb nog makkelijk 1000 grafts als reserve plus dat ik nog een hoop lichaamshaar heb ... wie weet komt er nog een 3de vervolg ????

BV

bverotti
15 juni 2004, 12:49
Wat bedoel je precies met FM?
Is dat de techniek waarbij er in het donorgebied terug haartjes groeien uit de haarzakjes waaruit men een haarworteltje haalt?

Kan zo'n techniek eindeloos toegepast worden?
Stel dat ik bijvoorbeeld geen beperking heb op mijn budget (is wel zo, maar in de veronderstelling dat...), kan een volledig hoofd dan volgezet (met een dichtheid van 80% bijvoorbeeld) door middel van deze techniek?

Ook nog even een ander vraagje off-topic...:
Gebruik jij één of andere gel of versteviger in je haren?
Ik meen mete herinneren dat je haren NIET rechtop veren in de wind, maar ik kan dat nauwelijks geloven... Zou het soms niet mogelijk zijn om eens een foto te maken van jezelf wanneer het bijvoorbeeld vrij winderig is?

Ik zal mij niet uitspreken of FM werkt of niet. Ik heb het bewijs dat het inderdaad werkt nog nooit gezien. Wat ik wel heb gezien is dat deze techniek, slecht uitgevoerd, er in het donorgebied veel slechter uitziet als FUE.

In alle foto's die ik op mijn website heb staan is er geen enkele met met haarproduct. Het enige wat ik wel af en toe laat doen is mijn grijze haren verven. Voor de rest is alles puur natuur (natuurlijk wel gewassen en met de haardroger gedroogt).

Als mijn haar lang is veren die wel op als er veel wind is, juist zoals bij iemand die geen HT heeft. Maar ik zou niet kunnen zeggen dat er iets onnatuurlijks lijkt met mijn haar als er wind is.
Tja, nu mijn haar echt zeer kort is heeft het geen zin om een foto te maken in de wind ... nu staan ze zowieso rechtop :D

Groetjes

Skinner
15 juni 2004, 19:14
Het wachten is echt vreselijk ... je staat veel te veel in de spiegel en je vrouw moet van ellende er nog een 2 de spiegel bijkopen haha !

Ik heb nu 2 HT's gedaan, 3900 grafts in het totaal. En ja ik heb nog makkelijk 1000 grafts als reserve plus dat ik nog een hoop lichaamshaar heb ... wie weet komt er nog een 3de vervolg ????

BV

Dat kan je wel zeggen, ik sta regelmatig in het felste licht voor de spiegel te kijken of daar niet toevallig al een haartje naar boven komt :D

Ik dacht dat je al 2 Fue's had gehad, foutje van mij. Ik heb zelf ook rond de 3300 grafts erin staan incl. de laatste.

bverotti
18 juni 2004, 17:17
Ik wil niet beweren dat een litteken met FUE implanten altijd succesvol zal zijn, daarvoor is er voor het moment nog niet genoeg ervaring. Die ervaring krijg je enkel maar door het te doen.

Hier is een link waarop duidelijk te zien is dat het wel degelijk kan werken

http://hair-restoration-info.com/eve/ubb.x?a=tpc&s=5696015661&f=5466060861&m=8526058084&r=8526058084#8526058084

De tijd zal ons leren of we inderdaad FUE kunnen gebruiken voor litteken reparatie, maar in ieder geval is er hoop voor velen.

BV