PDA

View Full Version : Witte, jeukende korrels op hoofdhuid, check dit...


MauZ
12 juni 2004, 22:54
Hallo allemaal,

Ik zat nog eens op internet te kijken hier en daar of er meer mensen met mijn probleem zijn. Ik sta in het dagelijks leven onder voortdurende stress door mijn werk. In eerste instantie liet mijn lichaam weten dat het stress niet leuk vind door mijn maag eens aan te vallen (zeurende maagpijnen, spastische darm etc etc). Na nog een aantal maanden gewoon doorgewerkt te hebben, had mijn lichaam dus mijn volgende zwakke plek te pakken: mijn hoofdhuid. Ik weet bijna 100% zeker dat mijn lichaam mijn hoofdhuid aanvalt, want ik verlies veel haren als ik aan het werk ben, en als ik een aantal dagen 'off' ben, dan valt het mee. Ik heb van die vervelend jeukende korreltjes op mijn hoofdhuid. Mijn dermatoloog heeft me met AGA bestempeld, maar ik denk dat de stress de hoofdoorzaak is, beter gezegd: de AGA iig versterkt.

Nu las ik het volgende:

http://experts.about.com/q/1012/3230253.htm

Wat is jullie mening hierover? Een aantal dingen snap ik niet wat erin vermeld wordt (Taurine? Witch Hazel?).

Ik hoop dat ik mensen met hetzelfde probleem hier ook mee kan helpen.

MVG Maurice

pizzacat
12 juni 2004, 23:14
Stress en zeker structurele en langdurige stress is erg slecht voor je lichaam, sterker nog het kan je een aantal jaar van je leven kosten. Stress wordt onderverdeeld in 2 groepen: de 'major life events' (sterfgeval, scheiding etc.) en de 'daily hassles' (vervelend werk, ruzietjes)
Als je AGA hebt kan stress de symptomen verergeren, het beste dat je kunt doen is de bron van de stress wegnemen. maar je kunt natuurlijk niet zomaar je werk opzeggen. wat dan wordt aangeraden is om een te kijken naar technieken wardoor je beter leert omgaan met stress. Dat kan door bv. te leren je tijd efficienter te besteden voor bv een lagere werkdruk, je houding veranderen voor bv minder sociale conflicten etc.

De middelen die het artikel aanbeveelt zijn feitelijk alleen symptoom bestrijding en daarmee nooit zo effectief als de bron van het kwaad, de stress, weg nemen. Ik pleit wel voor een aantal voedingssuplementen als MSN, vitaminen, biotine, biergist als je AGA hebt, voor een goede gezondheid van haar en hoofdhuid.

PS de taurine waar ze in het artikel van spreken is een stof die veel in bodybuildingsupplementen gebruikt wordt. het heeft een anti-catabolische werking dwz het voorkomt dat het lichaam weefsel gebruikt om andere weefsels op te bouwen.

witch hazel is een hazelboom die vanoudsher wordt gebruikt in geneeskrachtige mengsels, klinkt geheimzinnig he ;). hier een paar links
link1 (http://www.botanical.com/botanical/mgmh/w/withaz27.html)
link2 (http://www.wellesley.edu/Activities/homepage/web/Species/pwitchhazel.html)

ugh
15 juni 2004, 03:26
Taurine is een niet-essentiele aminozuur. Het is dus een stof die in je lichaam wordt aangemaakt en heeft waarschijnlijk verschillende functies. Zit idd in een aantal supplementen. Ook in Red Bull als ik het goed heb.

Als ik het zo vlug lees, lijkt het alsof er niet wordt uitgegaan van AGA, maar dus stress. Waarbij een tekort aan bepaalde vitamines, aminozuren en mineralen ontstaat?

MauZ
15 juni 2004, 20:17
Als ik het zo vlug lees, lijkt het alsof er niet wordt uitgegaan van AGA, maar dus stress. Waarbij een tekort aan bepaalde vitamines, aminozuren en mineralen ontstaat?

Bij mij is wel vastgesteld dat ik AGA heb door de dermatoloog. Afin, ik denk dat stress bij mij de AGA versterkt. Want kan je in een half jaar 70% van je scalp verliezen denk je als je AGA hebt?

Groetjes MauZ

ugh
15 juni 2004, 20:34
In een korte tijd opeens veel verliezen zou inderdaad misschien ook kunnen komen door andere factoren. AGA werkt op DHT, Stress misschien op lichaamsstoffen voor haar opbouw.

Jack
16 juni 2004, 00:03
Mauz je post komt als geroepen, ik heb precies hetzelde. het lijkt alsof ik precies aanvoel wanneer de volgende vlaag komt en ik verlioes ook super snel mijn haar. die vlokken zijn echt apart en ik ga zeker het middeltje proberen. en stress is zeker een hele "goe"de"factor in het proces. ik wil graag weten hoe het bij je verloopt met de witten dingen. dan zal ik je ook up to date houden. oh ja ik heb trouwens ook een erg gevoelige huid voor alles. en tuurlijk hangt het hier ook mee samen

pizzacat
16 juni 2004, 00:03
stress zorgt ervoor dat all energie gaat naar het sympathische zenuwstelsel, in een korte periode zorgt dat voor snellere reacties en meer energie om actie te ondernemen ( vanuit evolutionair oogpunt: wegrennend vermogen IVM met sabeltandtijger;))

Alle andere systemen worden platgelegd: spijsvertering, imuunsysteem, hormoonstofwisseling. al met al is dat na lange tijd heel slecht voor het herstellend vermogen van het lichaam.

Andastra
16 juni 2004, 18:01
Die korreltjes zijn toch niet echt uitgestorven haarzakjes he?

Jack
21 juni 2004, 10:42
het rare is dat de witte korrels begonnen acht er onderaan mijn hoofd en zit nu aan de voorkant, waar bij mij mijn haar me verlaat.. waar mijn haar begiont zie ik ook gelijk een witte lijn beginnen, wat bij vlagen ernstig jeukt. taurine niet gekocht nog maar vanmiddag zeker.


groeten

zucht
21 juni 2004, 23:54
Keep us posted... Ik ben zeeer benieuwd

Atlantis800
27 juni 2004, 00:07
Mauz : Ik ben een zelfstandige en heb door mijn werk behoorlijk wat last van stress, verder heeft de dermatoloog bij mij ook AGA vastgesteld. Ik heb soms dagen dat precies mijn haar pijn doet. Dit is nogal moeilijk te omschrijven. Heb jij hier ook last van ? Verder denk ik dat stress inderdaad haaruitval kan versnellen...

zucht
27 juni 2004, 15:38
Dat het haar 'pijn' lijkt te doen heb ik soms ook. Ik vraag me af of dat met AA te maken heeft.

MauZ
27 juni 2004, 17:29
Mauz : Ik ben een zelfstandige en heb door mijn werk behoorlijk wat last van stress, verder heeft de dermatoloog bij mij ook AGA vastgesteld. Ik heb soms dagen dat precies mijn haar pijn doet. Dit is nogal moeilijk te omschrijven. Heb jij hier ook last van ? Verder denk ik dat stress inderdaad haaruitval kan versnellen...

Bij inspanningen heb ik steken onder mijn hoofdhuid, het lijkt op aanvallen op 1 of andere manier. Bij mij vallen de haren ook aan de zijkanten en achterkant uit

MVG MauZ

Noob
20 december 2010, 19:39
Ik probeer ook minder te stressen misschien is dat de oorzaak van mijn hoofdhuidproblemen, hoewel het voor een deel ook erfelijk kan zijn

wax
22 december 2010, 21:39
Ik wil hierop ook even reageren...

Het is net een maand uit met mijn vriendin. Hierdoor onderga ik hevige stress en denk ik er constant aan!

Krijg ook van die witte korrels vooraan. Normaal gesproken heb ik een beetje diffuus haaruitval bovenaan.

Maar krijg sinds die stress hevige jeuk op me kruin en vooraan. En dus die witte korrels.

Is dit dus dan echt een vorm van stress? En zijn er goede manieren om van stress af te komen :P? Want onderga ook sindsdien hevige haaruitval.. :(:(

Noob
23 december 2010, 19:16
Als het een maand geleden is lijkt het mij sterk dat je haar nu uitvalt, daar gaan 3 maanden overheen nl.
Dat je een soort exceem hebt kan en dat dat nu verergt kan ook door bv het weer (de kou/cv) of door hevige stress.
remedie is oa. een nieuwe vriendin zoeken of sporten etc

moksel
24 december 2010, 10:05
Nog even om dit verhaaltje te voeden met een anekdote. Ook ik ervaar tijdens stressvolle periode's van minder slaap duidelijk meer uitval en jeuk aan m'n hoofdhuid.

Ik denk dat je haaruitval als het gevolg van een hoop factoren moet blijven beschouwen. Stress is sowieso een grote NO-NO in het leven en zorgt voor legio kwaaltjes.

Taurine en ook ginkgo werken stress verlagend en zullen dus een positieve bijdrage kunnen leveren. Het gaat je geen volle haardos geven maar haaruitval zul je vanuit meerdere hoeken moeten aanpakken om succesvol te zijn.

Noob
17 september 2011, 17:30
Dat dit topic niet meer actief is, want volgens mij kampen meer mensen met deze problemen. Ik heb momenteel ook weer last van die witte korreltjes en jeuk! gepaard gaande met roos (SE). Ook heb ik een pijnlijke hoofdhuid in het AGA gebied. Als je er op drukt voelt het net als bij een blauwe plek. Iemand meer ervaringen hiermee? en zijn deze korreltjes een vorm van SE/roos?

Noob
17 september 2011, 17:44
Dit laagje heb ik ook:

copy link-antwoord op een vraag over dit soort hoofdhuidproblemen:
"
It sounds like you have a serious stress problem. You should take Taurine daily and also add MSM, Biotin and Silica into your daily routine.

The white stuff you mention is generally from an accumulation of "Scalp Plaque" that is like a wax like buildup that must be removed. Visit http://hairsavers.net/ to learn more about this.

You may try using a mixture of Witch Hazel and a small amount of MSM powder and put it in a spray bottle. Spray it directly on the problem spots and leave it there."