PDA

View Full Version : Krachttraining (fitness): relatie met haaruitval en haargroeimiddelen


Pagina's : [1] 2

BobvK
28 september 2002, 10:36
Beste Forumbezoekers,

ik gebruik sinds 2 weken 1mg finasteride (proscar). Voorafgaand aan het bebruik heb ik de nodige tijd besteed aan het doorlezen van posts op dit forum. Toch is er nog steeds een vraag, waarover bij mij onduidlijkheid bestaat.

Als ik het goed heb, remt finasteride de werking van 5-A-R, en 5-A-R is op haar beurt verantwoordelijk voor de omzetting van Testosteron in di-Testosteron. Ik ben een fervent fitnessfreak, en vraag me af welk effect het gebruik van finasteride heeft op het vermogen van het lichaam om spieren aan te maken. Hierover hoor ik (oa op dit forum) een aantal tegenstrijdige uitspraken.

Zo zijn er mensen die zeggen dat door block van Di-T juist een hogere Testosteron spiegel ontstaat, en dat positief zou zijn voor je spieraanmaak (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=293&highlight=fitness). Daarnaast noemen ze ook dat je sneller een erectie zou krijgen hierdoor, wat, volgens het onderzoeksrapport van finasteride juist niet zou moeten zijn.

Een andere blik werpt het volgende stukje: (http://www.bodypage.nl/saw_palmetto.htm) waarin wordt gesteld dat 5-A-R de vermannelijkende werking van testosteron versterkt (dus oa spieraanmaak en beharing). Het blocken van 5-A-R zou dus het tegenovergestelde effect moeten hebben. Deze uitspraak staat naar mijn inzien haaks op de bovenstaande.

Dan een standpunt vanuit de bodybuidling wereld: vrijwel alle annabole producten en hormoonpreparaten hebben kaalheid als gevolg, wat wellicht zou kunnen impliceren dat wanneer men kaalheid op een hormonale manier bestrijdt, dit een negatief effect zou hebben op het anabolisme van je lichaam, en dus op het vermogen om spieren aan te maken.

Kunnen jullie mij helpen?

Alonso
1 oktober 2002, 23:18
Die andere anabole preparaten, verhogen het testosteron gehalte, maar verminderen niet de produtkie van de type 1 en 2, hierdoor wordt er juist extra testoston omgezet in DHT, wat zorgt voor versnelde kaalheid. Finasteride remt de produktie van type 1 en 2 af, hiedoor stijgt het testosteron gehalte, maar niet het DHT gehalte.

Ikzelf merk het al enige jaren, ik fitness 1 x per week, terwijl ik vrij gespierd ben. Normaal gesproken is 1 x per week fitness onvoldoende om zo gespierd te zijn, anderen trainen 3 x per week, en zijn ongeveer net zo gespierd als ik.

Alonso

BobvK
2 oktober 2002, 13:08
Bedankt voor de reactie! Zijn er nog meer mensen met ervaring?

Thunderbird
10 oktober 2002, 21:13
Nou, ik gebruik fina nu ongeveer 3 maanden, en mijn bevindingen zijn dat de potentie en de spiergroei juist toenemen met fina.
Ik fitness 3 keer per week, en het gaat veel beter nu ik fina gebruik

rudiratlos
11 oktober 2002, 12:55
DHT verhoogt de gevoeligheid en de aanmaak van de androgeenreceptoren. In botcellen, tenminste.(1) Minder DHT, minder androgeenreceptoren dus.


Daar komt dan nog bij dat door Finasteride te gebruiken de hoeveelheid oestrogeen in het lichaam stijgt. Bij sommige zelfs zo veel, dat ze anti-oestrogenen moeten gebruiken om gynaecomastie te voorkomen.(2)


Diezelfde oestrogenen zorgen weer voor de afbraak van de androgeenreceptoren. In de gladde spiercellen tenminste, die onderzoekers uit het geslachtsorgaan van een rat hadden gehaald.(3) Om die reden is ook de combo testosteron-finasteride zo riskant. Praktisch alle testosteron wordt dan omgezet in estradiol.



1. Wiren K, Keenan E, Zhang X, Ramsey B, Orwoll E. Homologous androgen receptor up-regulation in osteoblastic cells may be associated with enhanced functional androgen responsiveness. Endocrinology 1999 Jul;140(7):3114-24. [PubMed]
2. Bijvoorbeeld: Staiman VR, Lowe FC. Tamoxifen for flutamide/finasteride-induced gynecomastia. Urology 1997 Dec;50(6):929-33. [PubMed]
3. Lin MC, Rajfer J, Swerdloff RS, Gonzalez-Cadavid NF. Testosterone down-regulates the levels of androgen receptor mRNA in smooth muscle cells from the rat corpora cavernosa via aromatization to estrogens. J Steroid Biochem Mol Biol 1993 May;45(5):333-43. [PubMed]
4. Finasteride. What side effects should I watch for? DrugDigest.org. [Link] Laatst bezocht op 25-9-2002.

Rob
13 oktober 2002, 12:37
Rudiratlos

Wat is de conclusie van bovenstaande?

groetjes Rob

rudiratlos
14 oktober 2002, 11:15
de conclusie is .. dat er een kans bestaat dat gebruik van finasteride enig negatief effect kan hebben op spiergroei..

doordat het aantal androgeen receptoren afneemt.. en oestrogeen kan stijgen.. ..

echter ben je geen prof body builder.. geloof ik niet dat het veel uitmaakt.... mogelijk kan je op de duur wat last krijgen van toegenomen vet afzetting (oestrogenen) ...echter dit is goed op tevangen door een dieet .. en extra meervoudigverzadigde vetzuren (zorgt voor verlaging van oestrogenen)
lijnzaad olie is een goedkope en zeer rijke bron van oa alpha linoleen zuur (ALA) een omega 3 vetzuur die ook in vette vis zoals makreel en zalm voor komt!

zorg dat je vet percentage laag blijft!

WannaKnowMore
14 oktober 2002, 17:05
Sommige bodybuilders die aan de anabolen zitten en dunner haar beginnen te krijgen, gebruiken finasteride, omdat hun met hogere testosterone levels rondlopen om zo meer spieren te kunnen krijgen, dus door die meer testosterone in hun lichaam word er meer dht aangemaakt die ook op de receptoren onder hoofdhuid gaat zitten, en finasteride kan dat voorkomen.

nou is het ook zo dat je van finasteride meer oestrogeen krijgt (vrouwelijk hormoon), dat er voor zorgt dat je vocht en of vet vast houd, maar voor die bijwerking is er weer arimidex of nolvadex.

meeste jongens die anabolen gebruiken en waarbij kaalheid in de familie zit, weten dit en kunnen daarom finasteride bij hun steriod-dealer kopen(die alles heeft wat illegaal is,dus ook finasteride), die zijn dan van het merk IP, en in die gele pilletjes zit 1 mg finasteride.

Thunderbird
14 oktober 2002, 18:10
Originally posted by rudiratlos
de conclusie is .. dat er een kans bestaat dat gebruik van finasteride enig negatief effect kan hebben op spiergroei..

doordat het aantal androgeen receptoren afneemt.. en oestrogeen kan stijgen.. ..

echter ben je geen prof body builder.. geloof ik niet dat het veel uitmaakt.... mogelijk kan je op de duur wat last krijgen van toegenomen vet afzetting (oestrogenen) ...echter dit is goed op tevangen door een dieet .. en extra meervoudigverzadigde vetzuren (zorgt voor verlaging van oestrogenen)
lijnzaad olie is een goedkope en zeer rijke bron van oa alpha linoleen zuur (ALA) een omega 3 vetzuur die ook in vette vis zoals makreel en zalm voor komt!

zorg dat je vet percentage laag blijft!

eigenlijk heel gezond dus, zorgen dat je vetpercentage laag blijft

Rob
14 oktober 2002, 18:39
Maar welk onderdeel is dan verantwoordelijk voor spiergroei:
-testosteron (dat toeneemt bij het gebruik van fanasteride of dutasteride, zie bovenstaande post van Alonso) en dus positief op spiergroei werken
of
-androgeen receptoren (die volgens de post van rudiratlos afnemen bij gebruik van voorgenoemde middelen) en dus negatief op spiergroei werken
?????


groetjes Rob

WannaKnowMore
14 oktober 2002, 22:14
Androgene receptoren hebben niks met spiergroei te maken, alleen de anabolische receptoren
finasteride zorgt er vooral voor dat testosterone die omgezet word in dht niet bij de androgene receptoren komen, zodat het niet de haarwortel bereikt en ook niet kan aantasten.

rudiratlos
15 oktober 2002, 10:41
ZOwel DHT als Testosteron binden aan dezelfde receptor..echter de signalering de cel in die daar opvolgt is anders...


DHT is vooral ANDROGEEn (en in mindere mate anabool)
testosteron is ANABOOL (en in minderre mate androgeen)

DHT is bijna volledig verantwoordelijk voor vermannelijking in de pubertijd (baard groei, zware stem, lichaamsbeharing)

Overigens is het een misvatting dat je testosteron stijgt !! bij finasteride gebruik...in de eerste 4 weken bij finast gebruik.. zie je een toename van je testosteronm,...echter deze blijft binnen de normaal waarde en valt vervolgens terug .. op het zgn baseline niveau

overigens is oestrogeen een verzamle naam
(oestrone/estradiol/LH/prolactine)

overigens.. is het gebruik van finasteride en anabolen (testosteron/achtigen) het domste wat je kan doen...
omdat bijna alles wordt omgezet in estradiol (een krachtig oestrogeen).. ...

een mix van testo/finasteride en nolvadex.. zou je testo kuur vrijwel geheel te niet doen..

finasteride gebruik na je test kuur is ook zinloos.. als je stopt is de productie van je eigen test zo laag.. dat er geen verhoogd DHT gehalte is ..ook is het antal receptoren terug gekoppeld!?|

anabolen zorgen voor een tijdelijke toename van DHT en versnellen alleen tijdens de kuur haar uitval ..niet erna
!

Rob
16 oktober 2002, 20:42
Bedankt voor jullie reacties!

Wannaknowmore,
Wat is jouw conclusie dan mbt gebruik van fina/duta en spiergroei? Is het volgens jouw kennis enigszins positief of negatief?

Volgens rudiratlos is het namelijk enigszins negatief als ik het goed begrepen heb.

Ik fitness thuis namelijk regelmatig en wil niet het idee hebben dat het straks minder effectief is.

groetjes Rob

WannaKnowMore
16 oktober 2002, 22:44
Meer spiergroei zal je er niet van krijgen, je zal gewoon veel eiwitten(melk, kaas, ei ,vlees, vis) moeten eten als je meer spieren wilt zien.

Finasteride zorgt ervoor dat er geen androgeenmoleculen aan de haarzakjes en prostaat binden, dus kan het haar niet uitvallen.

En finasteride belemmerd de spiergroei ook niet, uit eigen ervaring.

Wat wel zeker is, is dat je van finasteride meer vrouwelijk hormoon oestrogeen krijgt, die zorgt er voor dat je hangende wijven tieten krijgt, bolle kop, meer vet vasthoud rond de heupen.
maar dat is ook een bijwerking van finasteride en die van aclohol trouwens ook, kijk maar naar een alcoholist, die heeft meestal vieze hangtieten en een bierbuik.

In ieder geval heeft finasteride geen positieve en of negatieve invloed op spiergroei.

WannaKnowMore
16 oktober 2002, 22:50
Je hoeft je ook geen zorgen te maken dat je opeens dik word van finasteride, maar er is een bijwerking dat je er een bolle kop van kan krijgen, als dat zo is dan kan je er arimidex voor gebruiken, dat zorgt ervoor dat het aantal oestrogenen in je lichaam daalt, dat is wel weer een voordeel voor het bodybuilden.

En Rob, als je echt voor spiergroei traint, dan kan je beter naar een sportschool, want thuis kan je alleen je armen en buik trainen en niet je rug, borst, schouders, terwijl door die spiergroepen te trainen je er juist breder uit zal zien.

Rob
16 oktober 2002, 22:52
Bedankt voor je reactie,

Ben trouwens wel benieuwd hoe je aan deze uitgebreide kennis van zaken komt?

Heb je daar een opleiding naar gehad of zo?

groetjes Rob

WannaKnowMore
16 oktober 2002, 23:09
Nee, ik gebruik zelf anabolen en kaal worden is erfelijk bij ons,
dus als ik een pilletje slik dan wil ik precies weten wat ik slik, en wat de gevolgen en bijwerkingen zijn, en nietdat ik opeens een hartaanval krijg als Arnold Schwarznegger en met een donor varkenshart rondloop, omdat veel van zijn aders waren dichtgeslibt door het gebruik van dianabol pilletjes die hij vanaf zijn 14e slikte, zonder dat hij wist dat hij TEveel nam en TE lang achter elkaar.

Nou is finasteride niet zo gevaarlijk, omdat het geen hormonen zijn en het maar bij 1 pilletje per dag blijft, dus je lever zal het er ook niet zwaar mee hebben.

rudiratlos
17 oktober 2002, 13:55
Als je finast gebruikt en je krijgt last van GYnecomastia (bortst vorming)

overleg dan in eerste instantie met je arts over het gebruik van eventueel oestrogeen remmers...(tamoxifen..weet ik veel... )

...maar in eerste instantie ...let op je voeding ! ..zorg voor een laag vetpercentage..sport veel ..drink weinig alcohol etc...en zoek naar natuurlijke oestrogeen remmers.. (die zijn er vast??? )

WannaKnowMore
17 oktober 2002, 15:47
Arimidex
proviron
Nolvadex (tamoxifen)

Zijn oestrogeen remmers, maar die moet je pas gebruiken als je er last van krijgt, maar die bijwerking komt zelden voor.

Rob
17 oktober 2002, 23:29
Jongens,

Dit antwoord kreeg ik op de fitness/dutasteride kwestie op het Hairsite forum.
Klopt hetgeen wat er in geschreven wordt?

Re: duta/avodart en fitness (muscle growth)
From: TriedItAll
Date: 10/16/2002
Time: 10:25:23 PM
Remote Name: 63.57.31.87


Comments
Dihydrotestosterone does have a positive effect on muscle growth, and a lack of it will slow your gains if you are lifting. Taking Dutasteride alone will actually work against you as the increase in serum testosterone it causes will ultimately result in an increase in estrogen along with the decrease in DHT. If you are concerned about building muscle, take 1 mg of arimidex (divided into two doses) every week along with Dutasteride. The arimidex will not allow your excess testosterone caused by Dutasteride to aromatize (turn to Estrogen). Taking drugs such as clomid or Novaldex will only block estrogen receptors but your estrogen levels will still be through the roof on Dutasteride without a product containing anastrozole such as Arimidex. A note of caution, Estrogen IS a necessary hormone for muscle building and hair growth, so don't go overboard. I mg a week of Arimidex is more than enough unless you are well into your forties. That having been said, an excess of Estrogen is harmful to a male in many ways, whereas an excess of Androgens is not, with the exception of DHT for the male predisposed to hairloss. Testosterone is nothing but good for a man, it is the two "biproducts" for lack of a better term that CAN cause problems. Think of Estrogen and DHT as two different sides of a scale with Testosterone as the fulcrum. Everything you do to one side of the scale affects the other side. The only safe way to go is to limit the production of both which will raise your serum testosterone levels. This is good for your muscles, your sex life, and your general well being. Is it any coincidence that a man's Testosterone levels are highest when he is at his peak?

WannaKnowMore
18 oktober 2002, 17:46
Ja, al is de redenering niet helemaal correct, de conclusie is dat wel.
DHT is het belangrijkste androgeen in het lichaam in alle weefsels
behalve de spier, in de spier is het testosterone. Maar een tekort aan
DHT heeft dus een nefast effect op de androgene respons in zenuwen, wat
zorgt voor krachtafname, en dus verminderde spiertoename. Daarnaast zal
een tekort aan DHT inderdaad een toename aan estrogeen bewerkstelligen,
maar de manier is tweevoudig. De eerste zoals uitgelegd is omdat er
minder testosterone naar DHT omgevormd wordt, dus meer testosterone, en
dus meer testosterone die omgezet wordt naar estrogeen. Maar daarnaast
moet je ook weten dat DHT zelf de omzetting van testo naar estro
tegengaat (daarom gebruiken we ook proviron) en de hoeveelheid van het
estrogeen dat dit bewerkstelligd (aromatase) vermindert. Dus er is een
enorme toename aan estrogenen. Mensen die 5AR
blokkerende producten zoals dit nemen, kunnen gyno krijgen.

De enige middelen die dit effectief kunnen beletten zijn anastrozole
(arimidex) en letrozole (femara). Proviron kan dit ook, maar Proviron
IS DHT, dus het zou stom zijn om het bij je dutasteride te nemen. Dus
arimidex of femara aan 0,25 mg en 0,5 mg respectievelijk, elke dag, samen
met dutasteride. Natuurlijk heb je nu een afname aan DHT EN aan estro,
dus dat betekent dat je wel wat spiermassa opoffert.

Rob
18 oktober 2002, 19:54
Dht heeft volgens jou dus wel degelijk een bepaalde functie in het lichaam? Tot nu toe las ik overal dat dht als een overbodig iets gezien wordt zonder een bekende functie....

Ik denk niet dat ik een oestrogeen remmend middel naast dutasteride ga gebruiken aangezien ik geen aanleg heb om dik te worden en gerust wel een aantal kilo zou kunnen gebruiken.

groetjes Rob

WannaKnowMore
18 oktober 2002, 22:36
Rob, je aantwoord op je vaarg : Is Finasteride slecht voor je spieren?
staat hier :

http://www.angelfire.com/ab/ergo/finasteride2.html

Rob
19 oktober 2002, 12:53
die link is erg informatief.

Ik las ook een stukje dat arimidex een mild middel is en best wel positief op je gezondheid werkt.

Wanneer ik aan dutasteride zou beginnen is het bij nader inzien toch misschien wel beter om dat i.c.m. een kleine hoeveelheid arimidex te doen, zodat er minder testosteron naar oestrogeen omgezet wordt, en alles dus in "evenwicht" blijft.

nog twee vraagjes:
-valt je testosteron gehalte te meten (dmv een bloedproef of zo?)
-is arimidex gewoon te verkrijgen, en waar?

bedankt
Rob

BobvK
20 oktober 2002, 17:50
Beste WannaKnowMore,

ik begrijp een aantal dingen niet goed.

In een van je eerst posts citeer ik:

"Androgene receptoren hebben niks met spiergroei te maken"

"En finasteride belemmerd de spiergroei ook niet, uit eigen ervaring."

Dat lijkt mee een duidelijke uitspraak. Vervolgens zeg je oa het volgende:

"Maar een tekort aan
DHT heeft dus een nefast effect op de androgene respons in zenuwen, wat zorgt voor krachtafname, en dus verminderde spiertoename"

". Natuurlijk heb je nu een afname aan DHT EN aan estro,
dus dat betekent dat je wel wat spiermassa opoffert"

Ten slotte geef je een link, als antwoord op de vraag van Rob, waarin de conclusie luidt:

"Samenvattend kun je stellen dat Finasteride goed is voor je haardos, maar slecht voor je spieren"

Deze laatste 2 uitspraken lijken me (maar ik kan me vergissen) haaks te staan op de eerste.

Waar zit nu de bottleneck? In het feit dat er meer Oestrogeen wordt gecreeerd als gevolg van de toename van Testosteron, of het feit dat de androgeenreceptoren afnemen ten gevolge van een lagere DHT concentratie?

WannaKnowMore
20 oktober 2002, 18:02
Finasteride blokkeerd het dht, en in theorie zal je dus minder spiergroei ervaren, maar dat is echt zo weinig dat je er gewoon geen last van hebt, dus in de praktijk zal je gewoon spiergroei hebben.

Finasteride en anabolen (hormonen) is weer een ander verhaal, want jongens die anabolen in hun lichaam lopen, hebben tienatellen keer meer testosterone en dht in hun lichaam dan een normale man die geen anabolen gebruikt, en een combinatie van anabolen en finasteride zal ervoor zorgendaat je niet EXTREME spiermassa zou aanzetten met anabolen en finasteride, omdat de finasteride zowat alle dht blokkeerd.

dus er is een verschil tussen fitness zonder gebruik van verboden hormonen en fitness met gebruik van hormonen.

WannaKnowMore
20 oktober 2002, 18:05
dus als je aan de finasteride zit en je gebruikt extra mannelijk hormoon(anabolen) om zo meer resultaat uit het je training te halen, dan is het zonde.

maar als je geen extra hormonen gebruikt dan hoef je je echt geen zorgen te maken dat je minder spieren aan zet dan elk ander bodybuilder die geen hormonen gebruikt en geen finasteride nodig heeft.

Rob
21 oktober 2002, 22:50
Hoi Wannaknowmore,

Zou je misschien ook nog even mijn laatste 2 vragen uit de post hierboven kunnen beantwoorden (voor zover mogelijk).

Daarnaast heb ik nog een derde vraag ("conlusie"):
gewone beoefening van fitness (geen professionele bodybuilding) zal weinig belemmering kennen door het gebruik van dutasteride? Spiergroei is gewoon mogelijk ondanks afname van DHT en eventuele toename van oestrogen?

groetjes Rob

MxK
23 juni 2003, 18:11
Ik gebruik tegen mijn kaalheid Minoxidil en Finasteride en dat werkt goed. Nu wil ik om mijn spieren wat groter te trainen Creatine gebruiken.

Veroorzaakt creatine weer een grotere kans op kaalheid of is dat onzin?

Jaapie
24 juni 2003, 13:10
Hoi,
Hoe kom je daarbij? Creatine veroorzaakt helemaal geen kaalheid. Je zult wel in de war zijn met androgene anabolen. Die kunnen wel in DHT omzetten, en zo voor kaalheid zorgen.

MxK
24 juni 2003, 21:25
He Jaapie,

ik wist het gewoon niet zeker. Vandaar dat ik het vroeg, je moet altijd een beetje uitkijken met spierversterkers. En ik had gelezen dat creatine een anabole werking heeft vandaar.

Jaapie
24 juni 2003, 21:31
Ja, maar het is totaal niet te vergelijken met anabolen.
Ik zal even uitleggen wat creatine is.

Creatine is een lichaamseigen stof, die uit verschillende aminozuren (arginine, lysine en methionine) in de lever en de nieren kan worden opgebouwd (dagelijks ongeveer 1 gram) of met de voeding (vooral vlees en vis) kan worden opgenomen (dagelijks ongeveer 1 gram). Het lichaam bevat totaal gemiddeld 120 gram creatine. Daarvan bevindt zich zo'n 95% in de spieren. Per dag wordt gemiddeld 2 gram creatine verbruikt. Met voldoende aanmaak en aanvoer worden de creatinefosfaatspiegels in de spieren aangevuld en op peil gehouden.

De enige brandstof waar je spiercellen op kunnen lopen is ATP of Adenosine Tri Fosfaat. In de omzetting van ATP gaat ATP over in ADP of Adenosine Di Fosfaat. Creatine zorgt ervoor dat je dit ADP weer omzet in ATP. Daarom heet creatine ook wel 'energiefosfaat'. Of het nu koolhydraten, vetten of (bij schaarste van de eerste twee) eiwitten zijn, steeds moeten deze basiselementen van je voeding afgebroken en verwerkt worden tot ATP voor ze kunnen worden gebruikt. Dit systeem heet het ATP-CP systeem en is de eerste trap van een drievoudig systeem voor de energieleverantie.

De spieren bevatten drie systemen die de snelheid van het vrijkomen van energie (om bijvoorbeeld te sporten) bepalen. Het eerste systeem is het ATP-CP energiesysteem, het tweede het melkzuur-energiesysteem, en het derde systeem wordt zuurstof-energiesysteem genoemd. Het doel van alle drie systemen is uiteindelijk de aanvulling van ATP, maar de snelheid waarmee dit gebeurt is bij elk systeem anders. Het ATP-CP systeem kan heel snel energie leveren, maar de energievoorraad is erg klein. CP (creatinefosfaat) moet eerst in ATP worden omgezet, waarna de cellen ATP als energie kunnen gebruiken. De voorraad CP in de spieren is echter beperkt en levert niet langer dan een extra 5 tot 10 seconden energie. Het systeem heeft voor zijn werking geen zuurstof nodig en wordt daarom 'anaeroob' (zonder zuurstof) genoemd. De twee andere systemen leveren energie voor langere duur, het zuurstof-energiesysteem natuurlijk het meest. Hoe explosiever de krachtsinspanning, des te sneller de energie moet worden aangeleverd.

Creatinefosfaat is dus een belangrijke energiebron voor korte, maximale inspanningen zoals bijvoorbeeld sprints of korte judo-acties. De hoeveelheid creatinefosfaat in de spieren is voldoende voor 8-12 seconden maximale inspanning. Uit onderzoek is gebleken dat na creatinesuppletie (= extra inname van creatine) maximale sprintprestaties (van 5 sec - 3 min.) verbeteren, dat men sneller herstelt na een sprint en dat vermoeidheid en verzuring wordt uitgesteld. De positieve werking is beperkt tot explosieve sporten (bijv. vechtsporten, spelsporten en sprintnummers). Uit onderzoek is gebleken dat sneller spiermassa wordt opgebouwd tijdens krachttrainingsprogramma's als creatine wordt gebruikt. Waarschijnlijk wordt de opbouw van spiermassa versneld doordat de spiervezels zwellen bij creatinegebruik. Dit is een extra prikkel voor de spiervezels om te groeien.

Bij 20-30% van de sporters werkt creatine niet of niet zo goed. Dit hangt samen met de hoeveelheid creatine die van nature al in de spieren zit. Hoe lager het beginniveau hoe groter het effect van creatinesuppletie. De opname van creatine kan wel verbeterd worden door creatine op te lossen in of in te nemen met vruchtensap of een koolhydraatrijke drank. Ook is de creatine-opname in de spieren beter als tijdens de oplaadfase (door)getraind wordt. Cafeïne remt de creatine-opname. Het advies is dan ook om voor, tijdens en kort na inname van creatine geen koffie, thee, cola en andere producten die cafeïne bevatten (zoals bijvoorbeeld Red Bull) te gebruiken. Het is raadzaam om pas creatine te gaan gebruiken als je training en voeding in orde zijn en je al een tijdje aan het trainen bent.

MxK
25 juni 2003, 19:47
Harstikke bedankt voor je uitgebreide en duidelijke antwoord!

michael
16 juni 2004, 14:57
Dit klinkt mischien vrij onlogisch maar een vriend van mij gebruikt sinds 6 weken anabolen (spuiten) en ik zag hem gister en zijn inhammen zijn volledig dichtgegroeid. Ik weet dat het algemeen bekend is dat je van anabolen kaal word maar het is toch echt gebeurd. Mischien heeft het met de hormonen te maken, anabolen leggen namelijk je eigen testoron productie plat. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hier iets van af. Ik durf het zelf niet aan die jongen te vragen, beetje verlegen. Mischien kunnen we even een post plaatsen op een van die anabolen forums. Ik weet wel dat anabolen een paadenmiddel is, die gozer is 15 kilo aangekomen. Werkt waarschijnlijk beter dan tandpasta (haha) geintje, maar ja wie weet?

Henk
16 juni 2004, 15:53
Kan natuurlijk ook zijn dat hij er finasteride of dutasteride bij slikt.

michael
16 juni 2004, 17:15
nee, hij gebruikt geen medicijnen, lijkt me ook niet erg vestandig i.c.m. anabolen. Dacht je nou trouwens echt dat je ook maar 1 haartje terug krijgt met propecia of duta. dacht het niet. Als je ook maar 1 iemand kan vinden op dit forum die dat wel heeft dan krijg je van mij een ht kado(geintje). Maar hou het ff bij de topik a.u.b

Jaapie
17 juni 2004, 22:46
Voor zover ik weet zijn alle anabole steroiden androgeen, behalve anavar volgens mij. Maargoed, je moet eens vragen wat hij gebruikt. Als hij testosteron gebruikt kunnen zijn inhammen gewoonweg niet dichtgroeien. Misschien als hij een product op oestrogeen basis zoals deca durabolin neemt ofzo misschien wel. Want ik heb wel wat verhalen gelezen dat oestrogeen bevorderlijk is voor haargroei.

flyehigh1987
18 juni 2004, 09:20
Misschien spuit hij wel een soort testosteron die niet in DHT omgezet kan worden en maakt hij zelf geen (DHT omzetbaar) testosteron meer aan.

Haarmannetje
18 juni 2004, 10:12
Misschien spuit hij wel een soort testosteron die niet in DHT omgezet kan worden en maakt hij zelf geen (DHT omzetbaar) testosteron meer aan.
Als dat zo is, dan zou je dat moeten kunnen zijn aan zijn lichaamsbeharing. Die zou dan minimaal moeten zijn. Vooral als hij daarvoor altijd veel beharing had (borst, armen enzovoort), dan zou het verschil dan nu duidelijk moeten zijn lijkt me.

Jaapie
18 juni 2004, 11:01
Misschien spuit hij wel een soort testosteron die niet in DHT omgezet kan worden en maakt hij zelf geen (DHT omzetbaar) testosteron meer aan.

Dat bestaat niet.
Je hebt testosteron enanthate, testosteron cypionate en testosteron propionaat. Allen androgeen.

ugh
18 juni 2004, 16:19
Misschien dat hij GH spoot?

Jaapie
18 juni 2004, 17:12
hehe ja dat zou kunnen.

Henk
18 juni 2004, 17:33
Maar hou het ff bij de topik a.u.b

Leek me toch een normale on-topic vraag.

michael
18 juni 2004, 20:59
Ik zie die vriend van me morgen weer, ik zal wel even wat informeren bij hem. Inmiddels heb ik ook wat rondgeneust bij wat anabolen forums en ben tot de ontdekking gekomen dat anabolen eigenlijk alleen zorgt voor uitval i.p.v hergroei. MIschien dat het aan zijn voeding ligt, hij eet namelijk de hele dag bananen, kwark en dat soort troep.

hou jullie op de hoogte

michael
19 juni 2004, 16:30
IK las trouwens in een playboy (met katja) van twee maanden geleden dat de wetenschap er van overtuigd is dat kaalheid over twintig jaar niet meer bestaat. Er word gezegd dat propecia voor honderd procent haaruitval tegen gaat en geen bijwerkingen heeft. (pffff) Its boersma word ook aangehaald in dit artikel. Er is een onderzoek geweest in de USA waar alle middelen zijn getest, propecia was de enige die overeind bleef.

ik weet het niet. Die blaadjes lullen altijd maar wat en hebben totaal geen verstand van zaken. Ze nemen vaak gewoon een qote over uit een artikel

Jaapie
19 juni 2004, 16:38
Dus wat gebruikt die vriend van jou nou?

pindakaas
19 juni 2004, 23:10
IK las trouwens in een playboy (met katja) van twee maanden geleden dat de wetenschap er van overtuigd is dat kaalheid over twintig jaar niet meer bestaat. Er word gezegd dat propecia voor honderd procent haaruitval tegen gaat en geen bijwerkingen heeft. (pffff) Its boersma word ook aangehaald in dit artikel. Er is een onderzoek geweest in de USA waar alle middelen zijn getest, propecia was de enige die overeind bleef.

ik weet het niet. Die blaadjes lullen altijd maar wat en hebben totaal geen verstand van zaken. Ze nemen vaak gewoon een qote over uit een artikel

Dit kun je dus gelijk al als onzin beschouwen. Kaalheid zal altijd blijven bestaan, ook al is er een middel. Maar als je al leest dat propecia voor 100% haaruitval tegen gaat en geen bijwerkingen heeft, dan kun je het complete artikel overslaan. Helemaal als je nog eens het woord b:puke:ersma ziet staan.

Playboy moet het gewoon lekker bij mooie plaatjes houden en voor de rest niks.

ugh
29 juli 2004, 13:28
Dat anabolen i.c.m. finasteride problemen kan geven, was al langer bekend. In dit nieuwe artikel van Ergogenics wordt er verder op in gegaan:

http://www.ergogenics.org/finasteride2.html

Jaapie
29 juli 2004, 15:31
Finasteride kun je beter niet met deca durabolin nemen. DHN converteert dan niet. DHN is androgener dan DHT waardoor je juist meer haaruitval krijgt.

flyehigh1987
8 augustus 2004, 13:30
*** Michael ***

Weet je nu al wat die vriend van je gebruikt?

En groeien zijn inhammen nog steeds dichter?

Of draagt hij gewoon een haarwerk?

michael
9 augustus 2004, 12:57
Hij is net klaar met zijn kuur maar ik heb hem al even een tijdje niet meer gezien. Maar de laatste keer dat ik hem zag waren zijn inhammen bijna volledig dichtgegroeid. Ik moet er wel bij zeggen dat het bij hem niet echt dramatisch was. Mischien net nw 1. Ik durf het verder niet aan hem te vragen eigenlijk, vind mijn eigen situatie een beetje genant en probeer me altijd groot te houden tegen over mijn vrienden. Maar goed, normale mensen worden juist kaal van anabolen (heb ik even geverifeerd op anabolen forums) maar bij hem werkt het kennelijk anders om.

Ik snap het ook niet echt, sorry

WannaKnowMore
9 augustus 2004, 19:13
Na een anabolen kuur moet je nakuren, zodat je eigen lichaam weer testosteron aanmaakt, als je dat niet doet, dan maakt je lichaam zowat geen testosteron aan.

Jaapie
9 augustus 2004, 19:35
Juist, maar wat heeft dat met deze thread te maken? Meneertje heeft ook wat gelezen hoor...

ugh
9 augustus 2004, 19:55
Juist, maar wat heeft dat met deze thread te maken? Meneertje heeft ook wat gelezen hoor...
Rustig Jaapie :D, misschien dat daardoor minder DHT wordt aangemaakt en daardoor misschien weer beter haar?

Jaapie
9 augustus 2004, 20:07
Nee :) Ik heb ook wel verstand van steroiden enzo. Vaak onstaat haaruitval juist na een kuur/nakuur omdat je dan enorme testosteronschommelingen hebt.

WannaKnowMore
9 augustus 2004, 23:22
Nee :) Ik heb ook wel verstand van steroiden enzo. Vaak onstaat haaruitval juist na een kuur/nakuur omdat je dan enorme testosteronschommelingen hebt.

ten eerste ik ben je "grote" maat F ;)

en schommelingen van je testo spiegel heeft niks te maken met extra haaruitval. Tijdens de kuur zit je vol met testosteron, na de kuur is dat minder, dus is het ook logisch dat je na een kuur minder haaruitval hebt dan tijdens een kuur.

Jaapie
10 augustus 2004, 12:10
Haha he bro, wist niet dat jij dat was.
Toch is het wel zo, komt door de testschommelingen. Veel lui ervaren juist na hun nakuur haaruitval. Vooral na het gebruik van HCG.

Renegade
21 september 2004, 10:47
Ik gebruik al ruim een half jaar minoxidil en vorige maand heb ik de officiele weg via de huisarts bewandeld om propecia te verkrijgen. Ik ben het nu aan het proberen om te kijken hoe mijn lichaam op finasteride reageert.

Nu ben ik ook weer begonnen met fitness om wat spieren te kweken maar ik vraag me af of dat zinvol is als ik de berichten zo lees. Het is erg verwarrend dat iedereen compleet verschillende ervaringen lijkt te hebben. In het verleden heb ik periodes van trainen gecombineerd met creatine. Met succes overigens. Mijn vragen:


Is fitness van invloed op de werking van propecia / haargroei?
Heeft het gebruik van creatine invloed op de werking van propecia /haargroei?
American Sports heeft ook een product genaamd TRIBEX, dat libidoverhogend zou werken en energie geeft. Ik ervaar namelijk wel een afname van de libido. Kun je dit middel ook met propecia gebruiken? Of is dat product sowieso een fabeltje?
Ik verwacht niet dat ik op al mijn vragen een antwoord zal krijgen, maar als je iets zinvols te melden heb, zou ik het graag horen. Thanks alvast.
Martijn.

Animal
21 september 2004, 12:21
Ik hoop dat ik wat zinvols te melden heb..


Is fitness van invloed op de werking van haargroei?
Tussen fitness en testosteron bestaat de volgende wisselwerking: Door testosteron kun je fitnessen en door fitness neemt je testosteron toe.

Echter veroorzaakt testosteron indirect (door middel van DHT) kaalheid.

Het antwoord op je vraag is dus: Ja.


Heeft het gebruik van creatine invloed op de werking van propecia?
Volgens mij hebben creatine en propecia niets met elkaar te maken dus creatine heeft geen invloed op propecia en vice versa. Het antwoord op je vraag is dus: Nee.


Heeft het gebruik van creatine invloed op de werking van haargroei?
Door creatine kun je beter fitnessen. Door de wisselwerking die ik net beschreven heb, neemt je testosteron dus toe. Het antwoord op je vraag is dus: Ja.

Iemand
21 september 2004, 13:36
Renegade over een tijdje trekt je libido hoogstwaarschijnlijk weer naar normaal niveau..ik zou nog even wachten...

pizzacat
21 september 2004, 14:45
creatine is een lichaamseigen brandstof die wordt gebruikt bij de ATP-stofwisseling, dwz directe brandstof voor de spier, Door creatine te slikken kun je die creatine voorraad met ongeveer 25% verhogen, resultaat: je kan iets meer gewicht pakken en iets meer herhalingen doen. Het wordt meestal toegepast om over een plateau (groeistop) heen te komen.
Ik denk niet dat creatine tot een significant hogere testosteronspiegel leidt.

Daarnaast weet ik ook niet of mer testosteron ook meer DHT betekent, er kan een bovengrens aan de omzetting zitten.

Ik zou gewoon gaan trainen, zelf vind ik creatine te duur en de resultaten te mager om te gebruiken. Gebruik geen anabolen, dat zorgt wel voor meer haaruitval.

Groeten

Jaapie
21 september 2004, 14:49
Ik heb eens in een artikel gelezen dat creatine indirect testosteron kan verhogen. Ik weet helaas niet meer waar ik die artikel kan vinden. Er zijn weleens mensen die klagen over haaruitval bij gebruik van creatine.

Gettinghuge
21 september 2004, 21:26
Wat een bullshit zeg, door te trainen verhoogt je test en daardoor je DHT?? Ik dacht dat finasteride de 5AR remt, dus met een hoger test heb je dan mijns inziens niet meer DHT, aangezien die omzetting juist wordt geremd. Ook is de toename van je test. spiegel door het trainen binnen je "natuurlijke grenzen", en voor deze natuurlijke nivo's is het slikken van 1 mg per dag genoeg om de omzetting goed te remmen.
En creatine verhoogt je test niet naar mijn weten, ben zelf zeer fanatiek aan het trainen, al jaren en gebruik regelmatig creatine. Merk niet dat hierdoor mn haaruitval verslechterd.
Het is zelfs zo dat als je heel hard traint je lagere test spiegels hebt dan iemand die niet sport!

En over een tribulus product, dit zou volgens de boeken je test. levels moeten verhogen, maar in de praktijk blijkt dit niet op te gaan, alleen als je van je zelf lage spiegels hebt wordt het iets verhoogt, maar binnen je natuurlijke grenzen, bijvoorbeeld hetzelfde effect als je een Zink-magnesium preparaat slikt. De libido verhogende effecten worden toegeschreven aan de bloedstroomverbeterende eigenschappen van tribulus, net als bijvoorbeeld arginine.
Ik zou dus gewoon lekker gaan trainen en af en toe creatine kan best. Als je maar van de Anabolen stereoïden afblijft! dan ben je snel kaal als je er aanleg voor hebt!

ugh
22 september 2004, 00:40
[...]Ik zou gewoon gaan trainen, zelf vind ik creatine te duur en de resultaten te mager om te gebruiken. Gebruik geen anabolen, dat zorgt wel voor meer haaruitval.[...]Mijn resultaten met creatine, kwa kracht vooruitgang, zijn geweldig! Van het goedkope merk M Double You.

Gettinghuge
22 september 2004, 21:26
Mijn resultaten met creatine, kwa kracht vooruitgang, zijn geweldig! Van het goedkope merk M Double You.

M double u goedkoop?? Duur zal je bedoelen!

Adam
21 oktober 2004, 22:56
Hallo allemaal heb veel gelezen over fina en andere middelen ben er nog niet helemaal uit vanwege alle bijwerkingen etc.

Ik train best wel vaak en ben ook wel goed gespierd, misschien de domste vraag hier over haar problemen, maar ik wou ff weten als je bv fina zou nemen (proscar) zou je spiermassa dan gaan afnemen? of word het moeilijker om spiermassa op te bouwen omdat je DHT verlaagt?

Je verlaagt 70% DHT en het verhoogt testo? als ik het goed heb gelezen..

Maar testo maakt je juist gespierd niet ? dus als je fina zou nemen werkt het dan als een goeie boost voor mensen die fitnissen of... ??


Ben beetje in de war, maar kon nix vinden op google over dit soort problemen misschien dat iemand hier het weet, want ik zou me haar en me lichaam toch wel willen behouden :confused:

Dank alle Adammmmm

waardhuw
22 oktober 2004, 13:06
Dag Adam,

Ik doe ook aan fitness en probeer spiermassa op te bouwen.
Wanneer je kijkt naar www.ergogenics.org (http://www.ergogenics.org) dan vind je daar wel wat "negatiefs" over (voor ons dan) maar ik weet het niet en het is puur theoretisch.

Zowel: Testo omhoog
als wat doet dht voor spiergroei.

Het feit is dat naturel spieropbouwen niet snel gaat. Veel bodybuilders gebruiken tijdens een anabolenkuur fina om hun haar niet extra aan te vallen.

Ik neem 1 mg finasteride (proscar) per dag en heb a) geen bijwerkingen (in het begin een beetje) en mijn spiergroei is niet anders dan anders.(integendeel ik ben het afgelopen jaar fors gegroeid (spieren geen vet). Mischien ben ik met die proscar dus helemaal niet zo naturel als ik dacht ha ha.

Als je niet kaal wil worden en je hebt alles goed gelezen zou ik maar gewoon slikken en trainen .

Ik hoor je

Greetz

Adam
22 oktober 2004, 14:11
ey thx, maar mijn vrag hoelang train je al?

Want meestal als je begint met trainen groei je sneller dan als je al een tijdje traint dus vandaar...

Animal
22 oktober 2004, 15:42
Natural spieropbouw kan wel snel gaan: Als je aanleg hebt en, goed traint, eet en rust! Zeker in het begin!

Wat ook een feit is is dat natural opgebouwde spieren op lange termijn van betere kwaliteit blijven dan niet-natural opgebouwde spieren omdat je hormoonhuishouding in orde blijft.

Finastride verlaagt de hoeveelheid androgenen -zoals DHT- en verhoogt indirect de hoeveelheid testosteron (hormonen nodig voor spiergroei) en oestrogenen (vrouwelijke hormonen). De stijging van de hoeveelheid testosteron is inderdaad handig voor spiergroei maar voor spiergroei moeten de condities ook goed zijn zoals goed aangelegde zenuwen en bloedvaten. Juist voor goed aangelegde zenuwen en bloedvaten heb je DHT nodig! De daling van de hoeveelheid DHT is dus niet handig en doet de handigheid van de stijging van de hoeveelheid testosteron meer dan teniet.

Tot slot zou ik het behoorlijk dom vinden als een bodybuilder die voor spieren gaat naast anabolen (testosteron verhogers dus indirect androgenen (mannelijke hormonen) -zoals DHT- en oestrogenen verhogers) ook finastride (androgenen verlagers dus indirect testosteron en oestrogenen verhogers) gaat gebruiken. De hoeveelheid oestrogenen wordt dan veel te hoog en je hebt binnen de kortste keren lekkere zachte vrouwenborsten in plaats van gespierde mannenborsten!

Adam
23 oktober 2004, 16:56
Hoe kan het dat sommige bodybuilders (die anabolen gebruiken) en een goeie bos haar hebben hun haar behouden? Hun DHT gaat omhoog door steriods, maar is toch laag genoeg om geen haaruitval te krijgen? (hoe zit dat dan bij hun?)

Omdat wij het allemaal proberen te verlagen..

Hoe zat dat precies ook alweer iemand ??

Haarmannetje
23 oktober 2004, 17:23
Dat is heel simpel. Die mannen zijn dan niet genetisch belast. Als je niet genetisch belast bent met AGA, dan heb je nergens last van. Ook niet wanneer je DHT-gehalte drie keer over de kop zou gaan bij wijze van spreken.

Adam
23 oktober 2004, 17:30
ow zo gaar...

de tijd klopt niet echt op deze site geloof ik 20:30 ??

Haarmannetje
23 oktober 2004, 17:36
ow zo gaar... Ja, ik weet het. Het is kloten. Maar kijk, DHT is het probleem niet eigenlijk. Het probleem zit hem in de genetische programmering, waarbij wij (mensen met AGA) genetisch geprogrammeerd zijn om DHT-gevoelige haarfollikels te hebben. Vandaar dat het aanpakken van DHT kan helpen.

ow zo gaar... de tijd klopt niet echt op deze site geloof ik 20:30 ??[/QUOTE] 20:30? Waar zie je dat staan?

Adam
23 oktober 2004, 19:00
nou boven je naam links stat de tijd bij today als ik het goed heb ?

pizzacat
23 oktober 2004, 23:40
nou boven je naam links stat de tijd bij today als ik het goed heb ?
lieve schat..dat is de tijd waarop het bericht gepost is ;)

den oli
13 februari 2005, 13:10
Ik denk niet dat hier al een topic over bestond. Nu, mijn vraag was of fitness (krachttraining) een negatieve invloed heeft op het haar?

Ik doe 3 keer in de week krachttraining (min of meer verplicht)...en ik heb de indruk dat sindsdien mijn haar wat meer uitvalt...

Wel doe ik nooit meer water op mn haar en tracht ik zo weinig mogelijk gel te gebruiken (Want mijn haar droogt echt zo op van die gel heb ik de indruk...)

pizzacat
13 februari 2005, 13:18
je maakt meer testosteron aan dus mogelijk iets meer DHT. is denk ik echter te verwaarlozen. De voordelen van het fitness ( minder stress, gezonder, meer energie) wegen veel zwaarder.

geen water meer op je haar? Kan weinig kwaad hoor, water.

den oli
13 februari 2005, 13:38
Ja? Vroeger maakte ik mn haar heel vaak nat. Nu doe ik dat minder. Maar wat ik wel opmerk is dat m'n haar heel sterk afziet van de rook. Ikzelf rook niet maar ben student en zit dus redelijk wat op café :) en gel + rook = enorm droog haar...

Frodo
20 februari 2005, 14:29
Volgens mij heeft krachttraining geen invloed op je haar. Ik train zelf al ongeveer 16 jaar lang, 5 keer per week. Bij extreem zwaar trainen neemt het stressniveau weliswaar toe, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.
Dan ga ik er overigens wel vanuit dat iemand geen doping gebruikt. :cool:

Tiuri
20 februari 2005, 17:55
doping werkt vaak juist anti-androgeen.

ugh
20 februari 2005, 19:38
doping werkt vaak juist anti-androgeen.
Anti-androgeen, das iets wat bodybuilders juist absoluut niet willen:D Teminste in iedergeval willen ze niet anti-testosteron.

Jaapie
20 februari 2005, 19:56
doping werkt vaak juist anti-androgeen.

JUIST wel androgeen.

Jaapie
20 februari 2005, 19:57
Volgens mij heeft krachttraining geen invloed op je haar. Ik train zelf al ongeveer 16 jaar lang, 5 keer per week. Bij extreem zwaar trainen neemt het stressniveau weliswaar toe, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.
Dan ga ik er overigens wel vanuit dat iemand geen doping gebruikt. :cool:

Van trainen stijgt je testosteron. Achja doping, ik vind dat iemand die er fanatiek mee bezig is en al wat jaren traint best wat mag gebruiken als hulpmiddel.

hairry
18 maart 2005, 20:04
Van trainen stijgt je testosteron. Achja doping, ik vind dat iemand die er fanatiek mee bezig is en al wat jaren traint best wat mag gebruiken als hulpmiddel.

ja kijk maar eens naar echte top body builders die hebben vaak nog een flinke haardos

pizzacat
18 maart 2005, 20:23
ja kijk maar eens naar echte top body builders die hebben vaak nog een flinke haardos

Niet meer dan gemiddeld, check dit draadje:

http://www.getbig.com/boards/index.php?topic=26289.msg402468#msg402468 (link)

Jaapie
18 maart 2005, 20:28
Pro bodybuilders kuren helemaal niet zo zwaar en veel, ze hebben hun fysiek voornamelijk te danken aan hun genen. Het hoeft niet te betekenen wanneer je kuurt dat je meteen kaal wordt.

pizzacat
18 maart 2005, 20:38
Pro bodybuilders kuren helemaal niet zo zwaar en veel, ze hebben hun fysiek voornamelijk te danken aan hun genen. Het hoeft niet te betekenen wanneer je kuurt dat je meteen kaal wordt.

Ik denk dat de IFBB pros meer GH, insuline test etc gebruiken dan je je kunt voorstellen. genen, voedings, supplementie en doorzettingsvermogen brengen je to pak m beet 80% de laatse 20% die het verschil maken worden verzorgd door de doping.

thomas18b
24 maart 2005, 14:27
Is sporten goed tegen haarverlies?
Onlangs is er een artikel gepubliceerd dat liet zien dat atleten lagere testosterongehalten hebben. Testosteron wordt omgezet naar DHT. DHT is verweven met haarverlies. Maar let op, stress verhoogt het testosterongehalte. Zorg dus, wanneer u regelmatig hardloopt, dat u dit rustig opbouwt om stress te vermijden.

Dit komt rechtstreeks van www.folligrobestellen.nl (http://www.folligrobestellen.nl) Hier wordt dus juist het tegenovergestelde beweerd. Ik weet niet hoe jullie erbij komen dat sporten het testosterongehalten verhoogt..

hairry
24 maart 2005, 15:37
Is sporten goed tegen haarverlies?
Onlangs is er een artikel gepubliceerd dat liet zien dat atleten lagere testosterongehalten hebben. Testosteron wordt omgezet naar DHT. DHT is verweven met haarverlies. Maar let op, stress verhoogt het testosterongehalte. Zorg dus, wanneer u regelmatig hardloopt, dat u dit rustig opbouwt om stress te vermijden.

Dit komt rechtstreeks van www.folligrobestellen.nl (http://www.folligrobestellen.nl/) Hier wordt dus juist het tegenovergestelde beweerd. Ik weet niet hoe jullie erbij komen dat sporten het testosterongehalten verhoogt..

toch is het zo dat hardlopers een verhoogd testosteron gehalte hebben met maar liefst 20% .ook is het bekend dat als je kniebuig oefeningen doet (legg press en squatten)het dan ook je testosteron gehalte verhoogd.ik doe zelf al 6 jaar aan body building en ervaar het zelf ,ook staat deze informatie in het blad wat sport en fitness heet.en ook heb ik zelf 5 keer gekuurd met anabolen/steroiden (voornamelijk met testo).ik kan mij er nog goed van herinneren dat wanneer ik in en vlak na de kuur zat mijn haar veel voller en dikker was omdat een te veel aan testo word omgezet in oestrogeen,

Jaapie
24 maart 2005, 15:44
toch is het zo dat hardlopers een verhoogd testosteron gehalte hebben met maar liefst 20% .ook is het bekend dat als je kniebuig oefeningen doet (legg press en squatten)het dan ook je testosteron gehalte verhoogd.ik doe zelf al 6 jaar aan body building en ervaar het zelf ,ook staat deze informatie in het blad wat sport en fitness heet.en ook heb ik zelf 5 keer gekuurd met anabolen/steroiden (voornamelijk met testo).ik kan mij er nog goed van herinneren dat wanneer ik in en vlak na de kuur zat mijn haar veel voller en dikker was omdat een te veel aan testo word omgezet in oestrogeen,

Heb je weleens Dianabol of deca gebruikt?

hairry
24 maart 2005, 16:06
Heb je weleens Dianabol of deca gebruikt?

Deca Durabolin met Sustanon(5 verscillende testo"s door elkaar),Testoviron de laatste originele uit belgie,Primobolan en ook Dianabol en nog wat verschillende spaanse en griekse anabolen.en ik heb met al die tijd van gebruik nog nooit meer haaruitval gehad(zelfs aanzienlijk minder)en bijwerkingen aan de tepels ook nooit

altijd na de kuur H C G prygnyl genomen om de natuurlijke testo produktie weer op gang te krijgen.

maar kuren doe ik nu al meer dan 2 jaar niet meer,even loop je er als de hulk bij en voel je je Superman en als je stopt val je weer keihard terug.body building is een ondankbare sport maar wel lekker om te doen

Jaapie
24 maart 2005, 16:31
Deca Durabolin met Sustanon(5 verscillende testo"s door elkaar),Testoviron de laatste originele uit belgie,Primobolan en ook Dianabol en nog wat verschillende spaanse en griekse anabolen.en ik heb met al die tijd van gebruik nog nooit meer haaruitval gehad(zelfs aanzienlijk minder)en bijwerkingen aan de tepels ook nooit

altijd na de kuur H C G prygnyl genomen om de natuurlijke testo produktie weer op gang te krijgen.

maar kuren doe ik nu al meer dan 2 jaar niet meer,even loop je er als de hulk bij en voel je je Superman en als je stopt val je weer keihard terug.body building is een ondankbare sport maar wel lekker om te doen

Sorry ik moet je even corrigeren, sustanon bestaat uit 4 testosteron varianten, 2 met een korte ester en 2 met een lange ester.
Als je elke keer terugvalt doe je iets toch niet goed. Is je voeding wel in orde en had je een goede basis voordat je begon met kuren?

Wel vreemd dat je niet meer last van haaruitval had. Vooral na het injecteren van HCG krijgen de meesten veel haaruitval.

hairry
24 maart 2005, 17:07
Sorry ik moet je even corrigeren, sustanon bestaat uit 4 testosteron varianten, 2 met een korte ester en 2 met een lange ester.
Als je elke keer terugvalt doe je iets toch niet goed. Is je voeding wel in orde en had je een goede basis voordat je begon met kuren?

Wel vreemd dat je niet meer last van haaruitval had. Vooral na het injecteren van HCG krijgen de meesten veel haaruitval.

tja ik heb toch geen last gehad van haaruitval ondanks het injecteren van HCG.
en over het algemeen valt iedereen na de kuur weer terug in kracht, en van al je massa die je in een kuur opbouwd is er ook een hoop vocht bij wat daarna weer weggaat als je ermee stopt.ik heb nog nooit iemand gekend die daarvan niets kwijt raakte,dus dat is heel normaal hoor.en natuurlijk hou je wel wat massa over, de 1 meer dan de ander natuurlijk. daarmee ben je over het algemeen toch afhankelijk van je genen.er zijn zelfs mensen die er met gerichte voeding en anabolen gebruik een zeer matig effect mee bereiken terwijl anderen er bijna niets voor hoeven te doen.ook ken ik iemand die al meer dan 10 jaar traint en pas 4 maanden was gestopt omdat hij zijn huis ging verbouwen.hij was altijd groot zolang hij maar regelmatig bleef trainen,en nu is er niet veel meer van hem over.

Jaapie
24 maart 2005, 17:14
tja ik heb toch geen last gehad van haaruitval ondanks het injecteren van HCG.
en over het algemeen valt iedereen na de kuur weer terug in kracht, en van al je massa die je in een kuur opbouwd is er ook een hoop vocht bij wat daarna weer weggaat als je ermee stopt.ik heb nog nooit iemand gekend die daarvan niets kwijt raakte,dus dat is heel normaal hoor.en natuurlijk hou je wel wat massa over, de 1 meer dan de ander natuurlijk. daarmee ben je over het algemeen toch afhankelijk van je genen.er zijn zelfs mensen die er met gerichte voeding en anabolen gebruik een zeer matig effect mee bereiken terwijl anderen er bijna niets voor hoeven te doen.ook ken ik iemand die al meer dan 10 jaar traint en pas 4 maanden was gestopt omdat hij zijn huis ging verbouwen.hij was altijd groot zolang hij maar regelmatig bleef trainen,en nu is er niet veel meer van hem over.

Idd, natuurlijk raak je een hoop vocht kwijt etc. Maar ik dacht even dat je bedoelde dat je na elke kuur weer terug bij af was.

cees
7 december 2005, 12:12
Ik zit net op fitness , zonder daarnaast te slikken of te spuiten! Af en toe een eiwitshake is enige wat ik daarnaast wel eens drink. Maar is fitness nu wel of niet schadelijk voor het haar?

Sjans
7 januari 2006, 19:31
Ik zit net op fitness , zonder daarnaast te slikken of te spuiten! Af en toe een eiwitshake is enige wat ik daarnaast wel eens drink. Maar is fitness nu wel of niet schadelijk voor het haar?

Het lijkt mij complete onzin dat fitnix schadelijk zou zijn voor je haar. Dan zou bijvoorbeeld de hele sportschool kalend moeten zijn :rolleyes:

Kristof
23 februari 2006, 19:57
Ben bezig met kuurtje test. & deca (spuit) + dianabol (liq.) loop bijna tegen het eind aan (2 maand). Ondertussen is mijn haar op die 2 maand merkelijk achteruit gegaan, haren zijn dunner en inhammen groter.

Ik had vroeger soms last van mijn fina (prostaat.. moest continu plassen).. nu niks van last meer, zelf niet als ik meer fina neem ?

Enfin, ben blij dat ik aan mijn nakuur kan beginnen en hoop dat mijn haar zich terug volledig herstelt.

cees
15 maart 2006, 00:42
Nee das dus onzin, dat de hele sportschool dan kalend zou moeten zijn! De vraag is nu als je dus last van aga hebt, je versneld achteruit gaat als je fitnest? En misschien een stomme vraag, maar zijn eiwitshaken schadelijk voor je haar, omdat je ineens veel eiwitten binnen krijgt?

guaglione
15 maart 2006, 09:52
Ik heb zelf het idee dat dit toch zeker wel van invloed is. Ik fitness zelf flink fanatiek vanaf mijn 16e. Vanaf toen heeft de haargroei op mijn lichaam zich in snel tempo ontwikkeld en later is daar helaas haaruitval bijgekomen. Het kan natuurlijk ook gewoon komen doordat ik middenin de puberteit zat en dus gewoon toeval zijn geweest, maar het viel mij destijds wel op vooral omdat mijn moeder altijd zei: waar haar zit, zit kracht en dus was ik wel trots dat ik al flink wat borsthaar had op mijn 16e. Inmiddels weet ik wel beter en kan ik het elke twee weken trimmen!

cees
15 maart 2006, 11:47
Stel dat je nou drie keer in de week anderhalf uur gaat fitnessen/ krachttrainene dan kan dat toch niet echt kwaad lijkt me! Is hier niemand die het echt zeker weet?

richi
15 maart 2006, 12:27
je krijgt meer uitval van al dat gepieker als fitnes wel of niet goed is dan dat je lekker een paar keer in de week ontspannen aan het trainen bent, (dus niet gestrest aan die gewichten staan te trekken)

Niet te ver doorslaan in je veldslag tegen kaalheid ...

R.

chris73
21 maart 2006, 18:55
hallo allemaal,

ik ben een fanatieke bodybuilder en gebruik ook anabolen, maar dat doet er niet toe, mijn haar heeft veel meer volume dan voor de tijd, en het is ook sterker, er zit 1 nadeel aan vind ik, ik moet elke maand naar de kapper om het weer bij te snoeien, hihihihih :D het groeit namelijk als ontkruid!! zo snel.

dit is mijn ervaring met mijn haar, maar elke lichaam is anders en reageert ook anders.

groetjes chris73

chris73
21 maart 2006, 18:58
hallo hairry


sorry dat ik het zo zeg, maar ik ben het niet echt met je eens,
ik gebruik al 2 jaar en val 10% terug na elke kuur, ik gebruik ook na de tijd clomid om mijn massa te behouden.
aan alle mensen die gebruiken zeg ik altijd gebruik na de tijd clomid om je massa te behouden.

groetjes chris73

chris73
21 maart 2006, 19:01
hallo cees

ik neem elke dag 65 gram eiwitten in en heb een volle haarbos.

groetjes chris73

chris73
21 maart 2006, 19:03
HCG gebruik ik nooit, ik heb gezien dat de meeste mensen daar haaruitval van krijgen.


chris73

vrosjnivosj
21 maart 2006, 21:05
We zijn een bodybuilding forum begonnen in een haarforum :D

Jaapie je zei dat je van clomid haaruitval kan krijgen.
En ik lees ook op ergogenics (http://www.ergogenics.org/antioestro.html) (ik spreek me niet over de juistheid van de site)
dat Proviron een androgeen is en dus daar ook haaruitval van zou krijgen.

Maar arimidex niet omdat het geen androgeen is???
Op die site staat ook hoeveel je moet gebruiken bij de hoeveelheid testosteron
je gebruikt maar hoeveel zou dat bij fina of duta gebruikers zijn die bijwerkingen ervaren?

Jaapie
21 maart 2006, 22:23
hallo hairry


sorry dat ik het zo zeg, maar ik ben het niet echt met je eens,
ik gebruik al 2 jaar en val 10% terug na elke kuur, ik gebruik ook na de tijd clomid om mijn massa te behouden.
aan alle mensen die gebruiken zeg ik altijd gebruik na de tijd clomid om je massa te behouden.

groetjes chris73

Kerel, clomid gebruik je als nakuur om je eigen testosteron weer aan te wakkeren, omdat het wekenlang plat heeft gelegen vanwege de anabole steroiden.

No offence, maar volgens mij heb je niet veel verstand van anabole steroiden en doe je maar wat.

Groeten ;)

Tekkel
27 maart 2006, 12:04
Zeg, is het niet interessant om te zien hoeveel mensen op dit forum aan bodybuilding doen? Hier nog een namelijk. Wellicht kunnen we straks toch een bepaalde conclusie trekken...

En ja, ook ik heb haarverlies sinds ik train. Vanaf mijn 19e ben ik gaan trainen en ik schat dat ik vanaf 21 merkbaar slechter haar heb, maar ik verf het sindsdien ook. Ben ik nu dus mee gestopt...even.

ray
27 maart 2006, 13:50
ik sporte vroeger veel, intensief mountainbiken en hardlopen.
toen een paar jaar gestop en op mijn 23ste kreeg ik uitvaal (schat ik zo).
heeft dus niks met sporten te maken maar meer je leeftijd denk ik.

ik sport nu weer intensief en ik heb geen haaruitval meer :D

maar ja, dat ligt aan mijn regime...

Jochen...
27 maart 2006, 15:37
Mijn 1e post hier!!:D

Hier hetzelfde!! Ongeveer een maandje of zeven 3 x per week krachttraining gedaan, en toen is de ellende in mijn ogen begonnen!! Zie het ook bij een collega van me!! Traint sinds een tijdje vrij intensief, en zijn haarsituatie verslechterd ook met de dag... bij wijze van spreken dan!!;)

Denk toch dat het er iets mee te maken zou kunnen hebben!!

ray
27 maart 2006, 15:56
met sport, net als sex maak je toch testosteron aan en zorgde dat dan niet weer voor een verhoging van de DHT waarden?

daarnaast vraag ik me af in hoeverre de mensen die aan krachttraining/bodybuilding doen hun lichaam vervuilen met hormonen en voedsel wat niet echt gezond is.

bovendien denk ik dat de meesten met krachttraining bezig zijn tussen de 18 en 25 jaar, een leeftijdperiode waar kaalheid zich gaat openbaren.

ik blijf gewoon sporten, lekker hardlopen en soft/honkbal. ik voel me er lekker bij en word er gezond van.
(en ik krijg al weer een lekker strak lichaam wat de vrouwtjes ook wel weten te waarderen :cool:)

DHTkiller
27 maart 2006, 17:30
Zeg, is het niet interessant om te zien hoeveel mensen op dit forum aan bodybuilding doen? Hier nog een namelijk. Wellicht kunnen we straks toch een bepaalde conclusie trekken...

En ja, ook ik heb haarverlies sinds ik train. Vanaf mijn 19e ben ik gaan trainen en ik schat dat ik vanaf 21 merkbaar slechter haar heb, maar ik verf het sindsdien ook. Ben ik nu dus mee gestopt...even.
3x 210 mg Saw Palmetto
1 beker sojamelk
groene thee
ijzer + zink
ietsje minder vlees
ietsje minder alcohol

Finasteride ontbreekt, dat is het probleem.

DHTkiller
27 maart 2006, 17:31
Mijn 1e post hier!!:D

Hier hetzelfde!! Ongeveer een maandje of zeven 3 x per week krachttraining gedaan, en toen is de ellende in mijn ogen begonnen!! Zie het ook bij een collega van me!! Traint sinds een tijdje vrij intensief, en zijn haarsituatie verslechterd ook met de dag... bij wijze van spreken dan!!;)

Denk toch dat het er iets mee te maken zou kunnen hebben!!Ik weet niet wat je gebruikt tegen je haaruitval. Maar mocht je AGA hebben en je gebruikt momenteel niets, ga dan als de bliksem met fina beginnen.

vrosjnivosj
27 maart 2006, 18:22
Ik weet niet wat je gebruikt tegen je haaruitval. Maar mocht je AGA hebben en je gebruikt momenteel niets, ga dan als de bliksem met fina beginnen.

Aandelen in proscar of propecia ;)

DHTkiller
27 maart 2006, 18:29
Aandelen in proscar of propecia ;)Nee, hoor! :D

Enkel wat ervaring en gratis advies! ;)

Tekkel
27 maart 2006, 22:03
O ja, nog een opmerking over fitness: Ik gebruik helemaal niets extra's, zelfs geen shakes. Ik probeer alles met vlees, eieren, kilo's brood, pasta en rijst binnen te krijgen.

@DHTKiller: Ja, dat is dus ook precies hetgene waar ik over twijfel. Ben nog aan het wikken en wegen, voors en tegens...

Guoy
27 maart 2006, 22:03
(en ik krijg al weer een lekker strak lichaam wat de vrouwtjes ook wel weten te waarderen :cool:)

Weet dat ene bijzondere vrouwtje het ook alweer te waarderen? :)

vrosjnivosj
27 maart 2006, 22:18
Nee, hoor! :D

Enkel wat ervaring en gratis advies! ;)
Jep das waar degene die nu twijfelen gaan het zeker nog gebruiken.
Er zijn er dan maar weinigen die neen zeggen.
En hoe vroeger eraan beginnen hoe beter :D

vrosjnivosj
27 maart 2006, 22:20
Weet dat ene bijzondere vrouwtje het ook alweer te waarderen? :)
Kijk eens naar z'n emtionele status.
Twas er bijna over Guoy.

Maar een grapje moet kunnen.

Guoy
27 maart 2006, 22:31
Kijk eens naar z'n emtionele status.
Twas er bijna over Guoy.

Maar een grapje moet kunnen.

Het was absoluut een grapje hoor. :) Ik was echt benieuwd omdat Darkster weer vrolijker klonk. Ik hoop dat z'n "vrouwtje" weer snel bij hem terug is, en aangezien hij schreef dat "ze" het wel kunnen waarderen dat hij strakker wordt vroeg ik me af of ze weer terug was! :) Maar je hebt gelijk wat betreft z'n emotionele status. Hoewel die niet altijd even up to date is aangezien hij nog een aantal dagen terwijl het al behoorlijk kut ging tussen hem en annelien bij zijn emotionele status "helemaal toppie!" had. (Of iets in die trant.)

Sjaak88
28 maart 2006, 00:10
Ik doe ook aan fitness/bodybuilding. 3x per week, heel soms 2x als ik even geen tijd heb i.v.m. studie.
1½ jaar begonnen net voor m'n 16de verjaardag. Had toen al wat dunner haar, maar sindsdien ook 2 inhammen. weet niet of het door 't sporten komt.
Ben sindsdien wel 25kg afgevallen (eerste 6/7 maanden 20kg eraf). dus dat is wel een pluspunt :D en m'n body is nu heel wat strakker en gezonder.

valt me wel op dat ook veel mensen die in mijn sportschool doen trainen(sommigen van 30/40 jaar) ook een gemillimeterd kapsel hebben. misschien ook last van haaruitval of dun haar... maar dat weten hun alleen. of ze vinden 't gewoon lekker zo'n geschoren bolletje

cees
29 maart 2006, 20:37
Volgens mij zal fitness niet aga bevorderen! Je zal inderdaad net als sex meer testesteron aanmaken, maar het gaat toch juist om de omzetting van t naar dht? Of is het zo dat als je meer testesteron aanmaakt dan dat ook meer omzet in dht?

ray
29 maart 2006, 20:43
Weet dat ene bijzondere vrouwtje het ook alweer te waarderen? :)
die weet dat wel te waarderen.
onze relatie is nu overgegaan tot een somatische :rolleyes:

tja, als dat een manier is om dichter bij haar te komen (figuurlijk) dan zo maar :P

heb nu alleen een vervelende voetblessure waardoor ik nauwelijks druk kan verdragen op mijn voet en dus ff geen sport voor mij (en ik vreet me wel weer vol in ongezonde snacks :mad:)

Guoy
3 september 2006, 15:01
Ik wil dit jaar eens wat gaan fitnessen en nu werd mij aangeraden van die eiwitshakes te gaan drinken na het fitness. (Omdat je spieren worden kapotgemaakt en daarna weer opgebouwd moeten worden) Ik weet niet veel af van dit soort dingen, maar ik vroeg me af of die eiwitshakes op wat voor manier dan ook slecht kunnen zijn voor m'n haar. Ik weet niet of er naast eiwit bepaalde hormonen of andere troep in zitten, want daar heb ik dus echt geen zin in. Dus voor de fitnessers onder ons. Wat is een goed "schoon" eiwitshake merk wat ik in theorie zou kunnen nemen zonder dat het AGA zou bevorderen? Of zitten in geen van die bussen poeder troep?

ugh
3 september 2006, 15:22
Ik wil dit jaar eens wat gaan fitnessen en nu werd mij aangeraden van die eiwitshakes te gaan drinken na het fitness. (Omdat je spieren worden kapotgemaakt en daarna weer opgebouwd moeten worden) Ik weet niet veel af van dit soort dingen, maar ik vroeg me af of die eiwitshakes op wat voor manier dan ook slecht kunnen zijn voor m'n haar. Ik weet niet of er naast eiwit bepaalde hormonen of andere troep in zitten, want daar heb ik dus echt geen zin in. Dus voor de fitnessers onder ons. Wat is een goed "schoon" eiwitshake merk wat ik in theorie zou kunnen nemen zonder dat het AGA zou bevorderen? Of zitten in geen van die bussen poeder troep?
Ik heb zelf diverse eiwit producten gebruikt, omdat het beter voor de spieren zou zijn. Ik zie het zelf als gespecialiseerde voeding, en dus niet als troep.

Normaal gesproken hoort er lijkt me geen troep in te zitten. Sommige producten bevatten gewoon puur eiwitten, andere en vaak duurdere producten bevatten extra ingredienten zoals creatine, vitamines, extra glutamine etc.
Als je voor een bekend merk gaat (bijv. EAS, Ultimate Nutrition of Designer Whey), zit je wel goed denk ik.
Maar over dit alles kan Jaapie je waarschijnlijk meer vertellen :)

Of het effect heeft op AGA? ik denk niet echt merkbaar.

Edit: Ik lees nu wel net dit op HW Pas op met voedingssuplementen als Testomax i.c.m. finasteride (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=9653). Maar tribulus zie ik niet als gespecialiseerde voeding, en wordt zover ik weet ook niet in eiwit shakes gestopt.

Guoy
3 september 2006, 15:54
Ok bedankt! Dat is de info die ik zocht. :) Die bussen kosten iets van 50 euro ofzo dacht ik. Hoeveel keer kan je daarmee doen? Dus stel dat ik 2 a 3 keer in de week ga fitnessen, hoeveel maanden zou ik daarmee kunnen doen?

ugh
3 september 2006, 16:09
Ok bedankt! Dat is de info die ik zocht. :) Die bussen kosten iets van 50 euro ofzo dacht ik. Hoeveel keer kan je daarmee doen? Dus stel dat ik 2 a 3 keer in de week ga fitnessen, hoeveel maanden zou ik daarmee kunnen doen?
Prijzen per bus kan sterk uiteenlopen. Kijk ook hoeveel gram er in zit. Duurder producten worden vaak in kleine bussen verkocht voor die prijs, terwijl goedkopere producten met 3x zoveel inhoud ook voor die prijs verkocht kunnen worden.

Hoe lang je er mee doet hangt van jezelf af. Meestal lees je dat mensen na de training een normale dosering (20 a 30gr ofzo) gebruiken. Sommige gaan weer verder door ook 's ochtends het te gebruiken en eventueel ook nog 's avonds.

Verder heb je verschillende type eiwittypen, namelijk whey, soja, caseine. Beetje standaard lees ik vooral whey omdat dat sneller opgenomen zou worden. En van whey heb je ook weer diverse producten met marketing kreten die weer sneller dan de andere zouden worden opgenomen.

Maar wat het effectiefste is, is me onduidelijk. Ik weet niet of de wetenschap en de gebruikers het met elkaar eens zijn. Vroeger las je altijd, direct na de training (of iets van 15 min erna ofzo), terwijl sommige studies weer zeggen dat je beter het ervoor zou kunnen nemen.
Hetzelfde geldt voor snelle eiwitten (whey) vs tragere, daar zijn dacht ik ook meningsverschillen over. Op www.ergogenics.org (http://www.ergogenics.org/) kan je vaak de wetenschappelijke gedachtes lezen. Nu ik net die site open, zie ik meteen een vers artikel erover :) Alleen gaat het dit keer over afvallen ipv spieren kweken.

Jaapie
3 september 2006, 16:09
Ik wil dit jaar eens wat gaan fitnessen en nu werd mij aangeraden van die eiwitshakes te gaan drinken na het fitness. (Omdat je spieren worden kapotgemaakt en daarna weer opgebouwd moeten worden) Ik weet niet veel af van dit soort dingen, maar ik vroeg me af of die eiwitshakes op wat voor manier dan ook slecht kunnen zijn voor m'n haar. Ik weet niet of er naast eiwit bepaalde hormonen of andere troep in zitten, want daar heb ik dus echt geen zin in. Dus voor de fitnessers onder ons. Wat is een goed "schoon" eiwitshake merk wat ik in theorie zou kunnen nemen zonder dat het AGA zou bevorderen? Of zitten in geen van die bussen poeder troep?

1 tip: maak eerst een degelijk voedingschema, en vul het later aan met supplementen. Je kan wel een eiwitshake na je training nemen, maar zonder een goede voedingschema haalt het niets uit.

Guoy
3 september 2006, 16:26
1 tip: maak eerst een degelijk voedingschema, en vul het later aan met supplementen. Je kan wel een eiwitshake na je training nemen, maar zonder een goede voedingschema haalt het niets uit.

Voor zover ik weet eet ik goed. Maar misschien is dat niet hetzelfde als een goed voedingsschema?

Trouwens, ik wil absoluut niet bodybuilder worden. :) Ik wil gewoon dat als ik fitness, dat dit wel iets doet voor m'n lichaam, en ik hoorde dat die shakes daar gewoon bij horen.

vrosjnivosj
3 september 2006, 16:36
Wacht gewoon met die eiwitshakes. Vul je ontbijt, middagmaal, avondmaal aan met wat meer eiwithoudend voedsel. Verse kaas met daarbij wat fruit. Een beetje meer vlees. En drink melk +- halfuurtje voor je training en juist na je training.
Komt dan wel goed :) .
Succes met je training!

Jaapie
3 september 2006, 16:40
Voor zover ik weet eet ik goed. Maar misschien is dat niet hetzelfde als een goed voedingsschema?

Trouwens, ik wil absoluut niet bodybuilder worden. :) Ik wil gewoon dat als ik fitness, dat dit wel iets doet voor m'n lichaam, en ik hoorde dat die shakes daar gewoon bij horen.

Nah, shakes zijn pas nodig als je serieus met fitness/krachttraining bezig wilt gaan. Zoals ik al zei, maak eerst een voedingschema of iets wat erop lijkt en kijk daarna pas naar shakes en andere supplementen. Een shake haalt anders niets uit :). Supplementen zijn toevoegingen. De marketingtechnieken van bepaalde winkels willen je anders doen geloven, maar trust me, eerst naar je voeding kijken!
Ik weet niet wat je wilt bereiken met fitness, wat zijn je doelstellingen?

vrosjnivosj
3 september 2006, 16:41
Ik ben eigenlijk ook juist begonnen met trainen. Eerst was ik van plan om zo'n combo apparaat te kopen(omdat we thuis veel plaats hebben).
Maar m'n pa wou dat niet dus is het maar een fitnesscenter geworden.
De dagen na de eerste training spierpijn gehad dan lijk niet meer.

vrosjnivosj
3 september 2006, 16:46
Er wordt soms gezegt op internet dat je ofwel je gyno meer uitkomt door te trainen of je het juist meer kan verbergen.
Bij mij is het het 2de :) . Het leek zo een beetje op die foto op het forum en waarvan gezegt wordt ziet er nog "gespierd" uit.

Guoy
3 september 2006, 17:09
Ik weet niet wat je wilt bereiken met fitness, wat zijn je doelstellingen?

Ik wil gewoon alround wat gespierder worden. Ik ben vrij lang en niet erg zwaar (1,92m en 78 kg). Wat bedoel je met doelstellingen? Moet ik een foto van iemand laten zien? Maar wat bedoel je met een goed voedingsschema? Heb je een voorbeeld? Verder vroeg ik me af in hoeverre pushups zouden helpen. Dit kan ik namelijk altijd doen. :)

another
3 september 2006, 23:22
Alleen gaat het dit keer over afvallen ipv spieren kweken.

hee, dat klinkt goed :p

serieus, ik ben deze zomer iets te vrolijk in de stad geweest, en bier + febo zorgt voor een buikje (begint een buikje te worden, nog niets ernstigs ;))
is er een manier om zonder beweging ook tot normale proporties af te vallen? (lose the belly)

sorry om het hier in te posten, maar het was me een beetje onduidelijk waar ik het zou kunnen posten. Ik wil nl. niet op fitness vanwege tijdgebrek en omdat ik liever geen spierversterkers slik mbt m'n haar (het is net weer aan het stabiliseren)

dank voor antwoord :)

Bio
12 september 2006, 23:22
1 tip: maak eerst een degelijk voedingschema, en vul het later aan met supplementen. Je kan wel een eiwitshake na je training nemen, maar zonder een goede voedingschema haalt het niets uit.
Ik ben het eens met Jaapie, supplementen zijn extra en nooit een vervanging. Een site die mij erg geholpen heeft: http://www.fitnessnet.nl/phpBB2/ . Normale site waar de meeste (pretenderen) zonder hulpmiddelen trainen.

Kniekous
13 september 2006, 00:06
Fitness is niet schadelijk aldus bijna elke bron online. Ik zou denken dat je juist testosteron inzet voor het herstellen van spieren en dat je daardoor DHT uitbant. Wordt zelfs aangeraden om 2 maal per week ene half uur gewicht te heffen (niet extreem uiteraard). Zo'n proteïneshake, kan dat kwaad? Lijkt me niet, proteïne is juist goed voor je haar.

Als je kaal wordt komt dat niet door sporten. Behalve als je extreem aan de slag zou gaan. En vooral als je steroiden gebruikt. Die brengen je hormoonhuishouding zodanig in de war dat je kaalheid in de kaart speelt.

Guoy:
Push ups zijn top. Voeg er crunches en wat andere kleine makkelijke oefeningen aan toe. Train elke dag een half uur en na een maand of twee zie je er al beter uit. Als je leuk gespierd wilt zijn hoef je niet als een bezetene te gaan fitnessen.

bygones
21 september 2006, 09:17
Ik ben paar weken terug begonnen met fitnessen, vlak na mijn vakantie. Sinds ik ben begonnen en dus sinds ik terug ben van vakantie heb ik last van veel haaruitval.

Ik vind het heel typisch en baal als een stekker.

Kniekous
21 september 2006, 13:30
In de laatste weken van augustus en in september heb je altijd meer haaruitval. Als je echt veel haren per dag verliest is dat genetisch.

Normaal fitnessen kan nooit kwaad.

pleetje
22 september 2006, 11:52
het is toch niet erg om meer oestrogeen te krijgen oestrogeen is toch juist goed voor haren?

kevin
22 september 2006, 16:20
het is toch niet erg om meer oestrogeen te krijgen oestrogeen is toch juist goed voor haren?

In de hoofdhuid ja, niet in het lichaam.

ugh
11 december 2006, 14:39
Hier wat info:
http://www.ergogenics.org/finasteride2.html

Jaapie
11 december 2006, 18:01
Deca (nandrolon) zet via het 5-ar enzym om in het mild-androgene DHN (dihydronandrolone).
Blokkeer je het 5-ar enzym, dan blijft het nandrolon, wat androgener is dan DHN.

De meningen over het androgene effect van nandrolon zijn nogal verdeeld. De ene zegt dat het androgener is dan testosteron, en de ander zegt weer van niet blablabla. Maargoed, laten we als voorbeeld nemen dan nandrolon minder androgeen is dan testosteron.

Nandrolon is op zich een 5-ar remmer, maar het zet wel deels om in DHN.
Bij gebruik van nandrolon word er dus minder DHT aangemaakt.
Finasteride en nandrolon verlagen beiden het DHT niveau, en aangezien
finasteride 5-ar blokkeert, verlaagt het ook het DHN niveau.


Conclusie, de combinatie finasteride + nandrolon zorgt voor:
1. Minder DHT
2. Minder DHN
3. Meer testosteron (Er blijft meer testosteron over, omdat er minder omgezet word in DHT)
4. Meer nandrolon (minder androgeen dan testosteron, en veel minder androgeen dan DHT)


Met welke middelen ga je de deca stacken?

raichu85
22 december 2006, 12:09
Hoi allemaal,

Weet iemand of het gebruik van creatine(bij fitness) invloed heeft op aga?

AnthonieH
22 december 2006, 12:42
Weet iemand of het gebruik van creatine(bij fitness) invloed heeft op aga?Ik doe regelmatig een 'creatinekuurtje' en ik heb bij mezelf geen enkel effect op AGA gemerkt.

vrosjnivosj
22 december 2006, 17:50
Ik doe regelmatig een 'creatinekuurtje' en ik heb bij mezelf geen enkel effect op AGA gemerkt.
En werkt het goed bij jou?

AnthonieH
22 december 2006, 20:01
En werkt het goed bij jou?Het scheelt wel. Ik krijg in ieder geval tijdens zo'n 'kuur' wat extra stootkracht. Ik train fanatiek en ik win ook wel een paar kilo dan, maar die ben ik ook heel snel weer kwijt steeds en de extra kracht ook. Ik ben niet echt een goede eter.

vrosjnivosj
25 december 2006, 22:17
Jaapie hoeveel weeg je en hoe groot ben je nu?

Hamsterhein
12 januari 2007, 15:41
In theorie verlies je meer haar.

Kort door de bocht ---> fitnessen ---> meer spier ---> hoger testosteron niveau ---> meer haaruitval

gebruik creatine ---> 10-15% harder fitnessen ---> meer spier en dus hoger testosteron niveau ---> nog meer haaruitval

Erowid
2 februari 2007, 00:44
Hallo ik heb een vraag:
Ik fitness 3a4 keer per week en wilde een kuur proberen.
ik gebruik Propecia sinds het in NL op de markt is.
Heb begin december 1 week lang dianabol 5mg/12u
in combinatie met Boldenone 1cc gebruikt.Om hoge
dht waardes te compenseren propecia 1mg per12u
Dit experiment had voor mijn haargroei niet het gewenste
effect.Op mijn voorhoofd begon mijn haar uit te vallen en
wat minder op de rest van mijn hoofd.Ik ben dus na een
week gestopt en heb de finasteride terug gebracht1mg/24u
Mijn haaruitval bleef wel door gaan en loopt nu geleidelijk af.
Dit heeft denk ik te maken door het dalen van mijn testosteron
spiegel naar oorspronkelijke waarden.Allereerst groeit het verloren
haar weer terug?Kan het zijn door het verhogen van mn testosteron
spiegel in combinatie met finasteride dat 1mg/24u nu niet voldoende
meer is?(maw dat mijn testosteron spiegel blijvend veranderd is)
Of heb ik in dat weekje behoorlijk wat haarzakjes de vernieling in
geholpen?Had niet verwacht dat er zoveel haar uit zou vallen en
baal er nogal van!Er is mij verteld dat dianabol en boldenone het minst
androgeen zouden zijn

Dundee
20 maart 2007, 02:40
Dit vroeg ik mij ook al af, of je eigenlijk meer haaruitval zou krijgen door 'Creatine' . Ik wil het ook gaan gebruiken ,en heb daarom vandaag alle info opgezocht op het inet erover ,en het doet totaal niets aan je haar, en is tenslote een ' lichaamseigen stof '. Het enige waar je beter afblijft zijn ' anabolen ' .Als je erfelijke aanleg voor kaalheid hebt ,versneld dit het proces.

haarmens2
22 maart 2007, 05:10
DHT is ook een natuurlijk eigen lichaamstof..dus die beredenering klopt niet.

muizje
22 maart 2007, 14:02
mijn broer heeft ook creatine gebruikt en hij was op mijn leeftijd echt een heel stuk kaler dan mij. en het gekke is dat hij nu al een tijd gestopt is met creatine en dat zijn haar niet echt heel erg verergerd is, maja zal wel toeval zijn.

Dundee
22 maart 2007, 15:08
Creatine doet totaal niks aan je haar of DHT ,het is een lichaamseigen stof die ook in je eten zit ,en komt vooral voor in vlees en vis . Alleen dikker worden kun je ervan (als je niet traint) ,maar dan moet je het ook niet gebruiken natuurlijk. Een dagdosis kun je vergelijken met 5kg biefstuk:P

http://www.mannen-gezondheid.com/creatine-informatie.html
http://www.goodfeeling.nl/creatine.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Creatine

kurt
23 maart 2007, 08:41
Creatine doet totaal niks aan je haar of DHT ,het is een lichaamseigen stof die ook in je eten zit ,en komt vooral voor in vlees en vis . Alleen dikker worden kun je ervan (als je niet traint) ,maar dan moet je het ook niet gebruiken natuurlijk. Een dagdosis kun je vergelijken met 5kg biefstuk:P

http://www.mannen-gezondheid.com/creatine-informatie.html
http://www.goodfeeling.nl/creatine.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Creatine

ikzelf gebruik ook creatine, maar ook met andere toevoegingen. ik merk ook geen haaruitval.je kan er zwaarder van worden maar het is geen vetmassa. ook is het zinvol om na 8 weken te stoppen voor 4 weken en zo verder. maar daar zijn de meningen oververdeeld.anderen zeggen dat je het constant mag gebruiken.

Strider
23 maart 2007, 10:18
ikzelf gebruik ook creatine, maar ook met andere toevoegingen. ik merk ook geen haaruitval.je kan er zwaarder van worden maar het is geen vetmassa. ook is het zinvol om na 8 weken te stoppen voor 4 weken en zo verder. maar daar zijn de meningen oververdeeld.anderen zeggen dat je het constant mag gebruiken.

Je kunt creatine kuren, of je kunt het constant gebruiken.

Als je het constant gebruikt, is je dosering wel wat minder ;)

vrosjnivosj
23 maart 2007, 12:11
Je kan het altijd gebruiken maar ik zou het in kuurvorm gebruiken. Dan weet je wat de creatine doet of wat het niet doet.
En anders ga niet meer zonder kunnen.(zwaar uitgedrukt :))

Jaapie
23 maart 2007, 12:17
Meer info over creatine:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/creatine-faq-3550/
http://www.creatinemonohydrate.net/sitemap.html

Dundee
23 maart 2007, 14:37
Je kunt creatine kuren, of je kunt het constant gebruiken.

Als je het constant gebruikt, is je dosering wel wat minder ;)

Ja dat klopt ,de eerste week/2weken zit je in de oplaadfase bv 4x per dag dosis. Hierna ge je over op 1x tot max 2x dag dosis .

Je kan er van lopen als een konijn :P ,en je krijgt er spieren van zoals arnold swarzenegger :worship:

vrosjnivosj
23 maart 2007, 14:57
Wat zijn jullie ervaringen met creatine? qua kracht en massa.

Jaapie
23 maart 2007, 14:59
Ja dat klopt ,de eerste week/2weken zit je in de oplaadfase bv 4x per dag dosis. Hierna ge je over op 1x tot max 2x dag dosis .

Je kan er van lopen als een konijn :P ,en je krijgt er spieren van zoals arnold swarzenegger :worship:

De oplaadfase theorie is achterhaald, en je kan het makkelijk continu blijven gebruiken.

Jaapie
23 maart 2007, 15:02
Wat zijn jullie ervaringen met creatine? qua kracht en massa.

Op creatine monohydraat reageer ik helaas niet, maar op creatine ethyl ester daarentegen bemerk ik een flinke toename in zowel gewicht als kracht. Natuurlijk is het voornamelijk vocht wat je aankomt maarja.

Strider
23 maart 2007, 15:59
Ja dat klopt ,de eerste week/2weken zit je in de oplaadfase bv 4x per dag dosis. Hierna ge je over op 1x tot max 2x dag dosis .

Je kan er van lopen als een konijn :P ,en je krijgt er spieren van zoals arnold swarzenegger :worship:

Beetje overdreven he.

Niet iedereen reageert zo goed op creatine.

Dundee
23 maart 2007, 18:24
Beetje overdreven he.

Niet iedereen reageert zo goed op creatine.

Dat weet ik ,was meer als grap bedoeld hoor :D .....maar het doet wel zen werk ;)

Erowid
17 mei 2007, 15:12
Dit vroeg ik mij ook al af, of je eigenlijk meer haaruitval zou krijgen door 'Creatine' . Ik wil het ook gaan gebruiken ,en heb daarom vandaag alle info opgezocht op het inet erover ,en het doet totaal niets aan je haar, en is tenslote een ' lichaamseigen stof '. Het enige waar je beter afblijft zijn ' anabolen ' .Als je erfelijke aanleg voor kaalheid hebt ,versneld dit het proces.


He peeps ik had het over Dianabol geen Creatine heb dit ook gebruikt en het zou geen negatieve invoed op alopecia moeten hebben,wil het dat je sportprestaties beter worden wat in contrast staat met verhoging van testosteron.maw kreeg er zelf ook meer haaruitval van en die bus ligt nu naast de de anabolen in de prullenbak..Mijn bevindingen verloren haar door gebruik van anabolen groeit niet meer terug :( Bedankt voor jullie reacties!als iemand nog wat toe te voegen heeft aan de originele thread...

Erowid
17 mei 2007, 15:15
Hallo ik heb een vraag:
Ik fitness 3a4 keer per week en wilde een kuur proberen.
ik gebruik Propecia sinds het in NL op de markt is.
Heb begin december 1 week lang dianabol 5mg/12u
in combinatie met Boldenone 1cc gebruikt.Om hoge
dht waardes te compenseren propecia 1mg per12u
Dit experiment had voor mijn haargroei niet het gewenste
effect.Op mijn voorhoofd begon mijn haar uit te vallen en
wat minder op de rest van mijn hoofd.Ik ben dus na een
week gestopt en heb de finasteride terug gebracht1mg/24u
Mijn haaruitval bleef wel door gaan en loopt nu geleidelijk af.
Dit heeft denk ik te maken door het dalen van mijn testosteron
spiegel naar oorspronkelijke waarden.Allereerst groeit het verloren
haar weer terug?Kan het zijn door het verhogen van mn testosteron
spiegel in combinatie met finasteride dat 1mg/24u nu niet voldoende
meer is?(maw dat mijn testosteron spiegel blijvend veranderd is)
Of heb ik in dat weekje behoorlijk wat haarzakjes de vernieling in
geholpen?Had niet verwacht dat er zoveel haar uit zou vallen en
baal er nogal van!Er is mij verteld dat dianabol en boldenone het minst
androgeen zouden zijn
He peeps ik had het over Dianabol geen Creatine heb dit ook gebruikt en het zou geen negatieve invoed op alopecia moeten hebben,wil het dat je sportprestaties beter worden wat in contrast staat met verhoging van testosteron.maw kreeg er zelf ook meer haaruitval van en die bus ligt nu naast de de anabolen in de prullenbak..Mijn bevindingen verloren haar door gebruik van anabolen groeit niet meer terug :( Bedankt voor jullie reacties!als iemand nog wat toe te voegen heeft aan de originele thread...
http://www.haarweb.nl/forum/images/statusicon/user_online.gif http://www.haarweb.nl/forum/images/buttons/report.gif (http://www.haarweb.nl/forum/report.php?p=130921) http://www.haarweb.nl/forum/images/misc/progress.gif

Dundee
17 mei 2007, 21:20
Ja van anabolen is dat bekend he ...dat dit het het proces versneld !

DHT?NEE!
10 juni 2007, 00:15
Ik zit te denken om misschien Finasterine te gebruiken. Alleen, ik doe daarnaast intensief aan fitness/bodybuilding met als doel om mijn spiermassa te behouden. Ik ben bang dat ik door het gebruik van Fina spiermassa verlies.
Heeft iemand hier ervaring mee?

DHTkiller
10 juni 2007, 00:23
Ik zit te denken om misschien Finasterine te gebruiken. Alleen, ik doe daarnaast intensief aan fitness/bodybuilding met als doel om mijn spiermassa te behouden. Ik ben bang dat ik door het gebruik van Fina spiermassa verlies.
Heeft iemand hier ervaring mee?Ik ben gespierder en sterker dan voorheen zonder medicijnen tegen AGA, en gebruik dan nog wel een krachtiger middel dan finasteride.

wampie
10 juni 2007, 00:25
Ik ben gespierder en sterker geworden, en gebruik dan nog wel een krachtiger middel dan finasteride.


nou bij is het precies het omgekeerde


minder kracht, spierpijn, vermoeidheid, trillende spieren

DHTkiller
10 juni 2007, 00:29
nou bij is het precies het omgekeerde


minder kracht, spierpijn, vermoeidheid, trillende spierenHet effect binnenin het lichaam kan heel verschillend zijn per persoon, zo ook het effect op AGA. Hoe dat komt, is een blijft toch een raadsel.

ray
10 juni 2007, 09:14
ik heb ook meer spiermassa en ik kweek het veel sneller.

tellmemore
10 juni 2007, 09:40
Mijn gevoel is dat ik ook gemakkelijker en sneller spiermassa kweek! Toen ik een jaar geleden mijn bloed liet testen kwam er ook uit dat ik een verhoogde testosteron spiegel had! Volgens mij is dat een belangrijke indicator. Maar dat is inmiddels een jaar geleden dus misschien is de testosteron waarde al weer gedaald (genormaliseerd).

Ik zou dus niet bang zijn dat je je spiermassa verliest! In theorie zorg finasteride dus ook voor meer vrij testosteron omdat het voorkomt dat testosteron wordt omgezet in DHT.

vrosjnivosj
10 juni 2007, 13:24
Spieren komen door testosteron.(ruw gezegt) Dus als je een 5 alfa reductase remmer gebruikt zal de 4 a 8%* testosteron die normaal naar DHT omvormt gewoon testosteron blijven.
En zou je meer spiergroei moeten krijgen maar DHT bezit anti oestrogene eigenschapen: aromatase remmen...
Ik denk dat het positief is voor sport als je niet gevoelig bent voor oestrogenen. Weinig aromatase...

*en je lichaam lijkt zelfs meer testosteron aan te maken dan dat het normaal zou omzetten naar DHT

vega24
22 september 2007, 18:59
Spieren komen door testosteron.(ruw gezegt) Dus als je een 5 alfa reductase remmer gebruikt zal de 4 a 8%* testosteron die normaal naar DHT omvormt gewoon testosteron blijven.
En zou je meer spiergroei moeten krijgen maar DHT bezit anti oestrogene eigenschapen: aromatase remmen...
Ik denk dat het positief is voor sport als je niet gevoelig bent voor oestrogenen. Weinig aromatase...

*en je lichaam lijkt zelfs meer testosteron aan te maken dan dat het normaal zou omzetten naar DHT


zou het kunnen je testosteron verhogen zonder extra haaruitval te krijgen door fina?

tellmemore
23 september 2007, 09:40
zou het kunnen je testosteron verhogen zonder extra haaruitval te krijgen door fina?

Vega24 zou je zo vriendelijke willen zijn even te reageren om mijn PM/Mails betreffende de folligen producten die ik voor jou besteld heb!

vrosjnivosj
24 september 2007, 17:59
zou het kunnen je testosteron verhogen zonder extra haaruitval te krijgen door fina?
Waarom zou je je t willen verhogen? Als je normale waarden hebt...

vega24
25 september 2007, 13:26
Waarom zou je je t willen verhogen? Als je normale waarden hebt...


Meer spieren? :cool:

vrosjnivosj
25 september 2007, 14:55
Train je?

vega24
26 september 2007, 01:13
Train je?


Ik heb 2 jaar geleden hard getraind, Maar ben meteen gestopt toen ik merkte dat ik inhammen kreeg, ik kreeg nergens zin meer...

Ik wil graag weer fitnessen want ik krijg heel erg vaak te horen, wat is er met jou gebeurd...

vrosjnivosj
26 september 2007, 17:55
Trainen dan ;).
Gewoon wat extra t zal echter bijna niets doen.

vega24
27 september 2007, 01:45
Trainen dan ;).
Gewoon wat extra t zal echter bijna niets doen.

En als het wat meer zal worden dan wat extra?

Duta zorgt toch ook voor een hoger testosteronspiegel?

Met vriendelijke groet,
Vega.

vega24
30 september 2007, 04:07
niemand?

vrosjnivosj
30 september 2007, 11:06
Er is denk ik nog nooit onderzoek naar gedaan.
Maar sommige zeggen dat ze gemakkelijker spieren aankomen en andere zeggen dat het minder wordt.
Bij mij vermindert het eigenlijk omdat ik veel minder kracht kreeg(fina, ik gebruik het wel niet meer)

Jaapie
30 september 2007, 12:25
Er is denk ik nog nooit onderzoek naar gedaan.
Maar sommige zeggen dat ze gemakkelijker spieren aankomen en andere zeggen dat het minder wordt.
Bij mij vermindert het eigenlijk omdat ik veel minder kracht krijg(fina, ik gebruik het wel niet meer)

Bij fina en duta blijft er meer testosteron over omdat er minder naar DHT omzet. Als je traint is DHT ook belangrijk, het zorgt voor kracht, droogheid etc. Ik ervaarde het zelf ook, doordat ik veel minder DHT aanmaakte stagneerde mijn kracht en spiergroei.

vega24
30 september 2007, 17:37
Bij fina en duta blijft er meer testosteron over omdat er minder naar DHT omzet. Als je traint is DHT ook belangrijk, het zorgt voor kracht, droogheid etc. Ik ervaarde het zelf ook, doordat ik veel minder DHT aanmaakte stagneerde mijn kracht en spiergroei.


Werd je haar verlies ook erger?

vega24
22 oktober 2007, 07:01
Werd je haar verlies ook erger?


??

Jaapie
22 oktober 2007, 09:51
Werd je haar verlies ook erger?

Juist niet. Waarom zou mijn haarverlies erger moeten worden?

vega24
22 oktober 2007, 11:20
Juist niet. Waarom zou mijn haarverlies erger moeten worden?


Omdat je testosteron gehalte stijgt?

vrosjnivosj
22 oktober 2007, 15:47
Waarom zou fina en duta dan werken? ;) Omdat dht de "boosdoener" is.

pikkolo
22 oktober 2007, 19:37
hallo heb een vraagje voor de kenners van anabolen heb zo'n 10
jaar alle soorten anabolen,greihormonen,insuline,..... gebruikt,en zo'n 5jaar
deelgenomen aan wedstrijden,nu sinds 5j neem ik niks meer omwille van felle haaruitval,gebruik ook duta nu,zou graag terug een keurtje doen
welke anabolen zijn het minst schadelijk vaar haaruitval,heb mij laten vertellen dat het anavar is maar wil het zeker weten,en aangezien echte anavar moeilijk te verkrijgen is,ben ik op zoek naar de minst shadelijke,
iemand met kennis voorstel????

vrosjnivosj
26 oktober 2007, 00:19
Gewoon testosteron gebruiken en voor de zekerheid een aromatase remmer achter de hand houden.
Je kan moeilijk zeggen ofdat je gevoelig zal zijn voor oestrogene bijwerkingen.
(heb je al last gehad van gyno?)

Juist voordat je begint aan je nakuur en tijdens even stoppen met duta. Normaal zal je herstel dan beter gaan.(denk ik)

Wel altijd bloedruk in de gaten houden maar dat wist je al.

Jaapie
26 oktober 2007, 10:02
hallo heb een vraagje voor de kenners van anabolen heb zo'n 10
jaar alle soorten anabolen,greihormonen,insuline,..... gebruikt,en zo'n 5jaar
deelgenomen aan wedstrijden,nu sinds 5j neem ik niks meer omwille van felle haaruitval,gebruik ook duta nu,zou graag terug een keurtje doen
welke anabolen zijn het minst schadelijk vaar haaruitval,heb mij laten vertellen dat het anavar is maar wil het zeker weten,en aangezien echte anavar moeilijk te verkrijgen is,ben ik op zoek naar de minst shadelijke,
iemand met kennis voorstel????

Anavar is een DHT derivaat, niet gebruiken dus. Je kan het beste kiezen voor roids met een laag androgene en een hoog anabolisch effect zoals boldenone. Aangezien je zowat alles al gebruikt hebt kan je er misschien IGF-1 long R3 bij stacken, veel gebruikers merken extra haargroei op dus dat is mooi meegenomen.

pikkolo
27 oktober 2007, 10:27
Anavar is een DHT derivaat, niet gebruiken dus. Je kan het beste kiezen voor roids met een laag androgene en een hoog anabolisch effect zoals boldenone. Aangezien je zowat alles al gebruikt hebt kan je er misschien IGF-1 long R3 bij stacken, veel gebruikers merken extra haargroei op dus dat is mooi meegenomen.

IK heb mij altijd laten vertellen dat boldone een mengeling van deca en testo was?? IGF-1 r3,gewoon IGF ken ik wel maar die variant heb ik nog niet van gehoort,en zou ik dan een tijdje stoppen met duta of gewoon
verder doen,probleem de laatste tijd met anabolen wanneer heb je nog
originele boldone,die met die kangaroe van canada zou goede moeten zijn???Zijn er nog andere alternatieven of stopt het hier testo nemen
zie ik niet meer zitten hoor!!

Jaapie
27 oktober 2007, 10:48
IK heb mij altijd laten vertellen dat boldone een mengeling van deca en testo was?? IGF-1 r3,gewoon IGF ken ik wel maar die variant heb ik nog niet van gehoort,en zou ik dan een tijdje stoppen met duta of gewoon
verder doen,probleem de laatste tijd met anabolen wanneer heb je nog
originele boldone,die met die kangaroe van canada zou goede moeten zijn???Zijn er nog andere alternatieven of stopt het hier testo nemen
zie ik niet meer zitten hoor!!

Ik denk dat het wijzer is als je eerst het eea over AAS en hormonen gaat leren voordat je met een nieuwe kuur start. Met jouw verleden zou je toch beter moeten weten...
Begin hier eens mee:
http://clients.eskae.nl/tnhc/shop/product_info.php/cPath/56_58/products_id/210
http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/
http://www.steroid.com/drugprof.php
http://www.bodybuilding.com/fun/catsteroids.htm

pikkolo
27 oktober 2007, 19:24
Ik denk dat het wijzer is als je eerst het eea over AAS en hormonen gaat leren voordat je met een nieuwe kuur start. Met jouw verleden zou je toch beter moeten weten...
Begin hier eens mee:
http://clients.eskae.nl/tnhc/shop/product_info.php/cPath/56_58/products_id/210
http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/
http://www.steroid.com/drugprof.php
http://www.bodybuilding.com/fun/catsteroids.htm
ik vroeg gewoon wat informatie wil niet zeggen als jaren lang anabolen gebruikt hebt,dat je ook effectief weet wat je gebruikt hebt,in die tijd stelde mijn trainer de schema's op,dus jaapie je moet je niet verplicht voelen om te antwoorden he stelde gewoon een vraag,voor mij was vroeger belangrijk dat ik groeide en droog kwam,welke prod voor te groeien en droog te komen, weet ik wel uit ervaring maar vraag me niet tot welke groep ze behoren,spijtig dat we allemaal zo slim zijn als u.....

Jaapie
27 oktober 2007, 20:21
Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen, ik probeer je alleen maar te helpen. Ik vind het gewoon vreemd dat je zo makkelijk over anabolen denkt :), that's all.

Maargoed, misschien dat je hier wat meer aan hebt.
Dutasteride in een kuur gebruiken is niet goed. Ten eerste blokkeer je 5-ar wat door vele "anabolen" word gebruikt, en ten tweede krijgt oestrogeen vrijspel wat resulteert in gyno.


ff copy-paste van een bericht die ik ooit eens geplaatst heb, misschien dat je dan wat beter begrijpt wat ik bedoel.

DHT-derivaten zijn; winstrol, primo, etc.
Finasteride (proscar) en dutasteride zorgen ervoor dat testosteron niet in dihydrostestosteron (DHT) om kan zetten,
door het 5-alpha reductase enzym (type 2) te blokkeren.
Aangezien bovengenoemde middelen het 5-ar enzym voorbij zijn, is het nutteloos om finasteride te gebruiken.

Deca (nandrolon) zet via het 5-ar enzym om in het mild-androgene DHN (dihydronandrolone).
Blokkeer je het 5-ar enzym, dan blijft het nandrolon, wat androgener is dan DHN.

De meningen over het androgene effect van nandrolon zijn nogal verdeeld. De ene zegt dat het androgener is dan testosteron, en de ander zegt weer van niet blablabla. Maargoed, laten we als voorbeeld nemen dat nandrolon minder androgeen is dan testosteron.

Nandrolon is op zich een 5-ar remmer, maar het zet wel deels om in DHN.
Bij gebruik van nandrolon word er dus minder DHT aangemaakt.
Finasteride en nandrolon verlagen beiden het DHT niveau, en aangezien
finasteride 5-ar blokkeert, verlaagt het ook het DHN niveau.


Conclusie, de combinatie finasteride + nandrolon zorgt voor:
1. Minder DHT
2. Minder DHN
3. Meer testosteron (Er blijft meer testosteron over, omdat er minder omgezet word in DHT)
4. Meer nandrolon (minder androgeen dan testosteron, en veel minder androgeen dan DHT)

vega24
27 oktober 2007, 20:53
Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen, ik probeer je alleen maar te helpen. Ik vind het gewoon vreemd dat je zo makkelijk over anabolen denkt :), that's all.

Maargoed, misschien dat je hier wat meer aan hebt.
Dutasteride in een kuur gebruiken is niet goed. Ten eerste blokkeer je 5-ar wat door vele "anabolen" word gebruikt, en ten tweede krijgt oestrogeen vrijspel wat resulteert in gyno.


ff copy-paste van een bericht die ik ooit eens geplaatst heb, misschien dat je dan wat beter begrijpt wat ik bedoel.

DHT-derivaten zijn; winstrol, primo, etc.
Finasteride (proscar) en dutasteride zorgen ervoor dat testosteron niet in dihydrostestosteron (DHT) om kan zetten,
door het 5-alpha reductase enzym (type 2) te blokkeren.
Aangezien bovengenoemde middelen het 5-ar enzym voorbij zijn, is het nutteloos om finasteride te gebruiken.

Deca (nandrolon) zet via het 5-ar enzym om in het mild-androgene DHN (dihydronandrolone).
Blokkeer je het 5-ar enzym, dan blijft het nandrolon, wat androgener is dan DHN.

De meningen over het androgene effect van nandrolon zijn nogal verdeeld. De ene zegt dat het androgener is dan testosteron, en de ander zegt weer van niet blablabla. Maargoed, laten we als voorbeeld nemen dat nandrolon minder androgeen is dan testosteron.

Nandrolon is op zich een 5-ar remmer, maar het zet wel deels om in DHN.
Bij gebruik van nandrolon word er dus minder DHT aangemaakt.
Finasteride en nandrolon verlagen beiden het DHT niveau, en aangezien
finasteride 5-ar blokkeert, verlaagt het ook het DHN niveau.


Conclusie, de combinatie finasteride + nandrolon zorgt voor:
1. Minder DHT
2. Minder DHN
3. Meer testosteron (Er blijft meer testosteron over, omdat er minder omgezet word in DHT)
4. Meer nandrolon (minder androgeen dan testosteron, en veel minder androgeen dan DHT)

Dus? kun je (Deca) Nandrolon gebruiken en groeien zonder je haar extra hard te verliezen?

Met vriendelijke groeten,
Vega.

Strider
20 december 2007, 19:35
Ik ben al een tijdje licht verslaafd aan krachttraining, heerlijk vind ik het om ff wat dumbbels aan te raken :D

Maar ik vroeg me af wanneer krachttraining je haaruitval kan gaan verergeren?

Weet iemand hier iets meer over :)

vega24
20 december 2007, 21:13
Die vraag had ik ook, maar ik denk dat het antwoord JA is, vanwege de testosteron stijging in je lichaam, waardoor DHT ook stijgt als ik het goed heb.


Met vriendelijke groeten,
Vega.

Steven76
21 december 2007, 19:26
Ik denk het ook. Door veel krachttrainen te beoefen je de kaalheid stimuleert. Van Anabolen Steroide schijn je ook kaal van te worden :confused:.

Strider
21 december 2007, 21:33
Hmzz, maar waar ligt de grens dan ergens, tot hoever kun je gaan?

Ik train niet super zwaar ofzo, speciaal om deze reden, en ook niet erg lang 5 dagen +/- 30min.

Vintage
24 december 2007, 20:58
Wat een onzin, genoeg bodybuilders met een volle bos haar.

vega24
24 december 2007, 21:04
Wat een onzin, genoeg bodybuilders met een volle bos haar.

Je begrijpt de discussie niet,

Het gaat hier om personen die aan AGA lijden.

Dat er bodybuilders zijn met bossen aan haar hebben we ook wel door.

DHTkiller
25 december 2007, 00:40
Je begrijpt de discussie niet,

Het gaat hier om personen die aan AGA lijden.Je begrijpt het zelf niet. Wat heeft krachttraining met 5-ar slikkende AGA-lieden te maken? Die jongens onderdrukken hun 5 alpha-reductase waardoor het DHT-niveau voldoende verlaagd wordt om mpb te kunnen stoppen. Daarnaast is bewegen/sporten altijd goed voor het lichaam, dus ook voor je haren.

Strider
25 december 2007, 00:47
Je begrijpt het zelf niet. Wat heeft krachttraining met 5-ar slikkende AGA-lieden te maken? Die jongens onderdrukken hun 5 alpha-reductase waardoor het DHT-niveau voldoende verlaagd wordt om mpb te kunnen stoppen. Daarnaast is bewegen/sporten altijd goed voor het lichaam, dus ook voor je haren.

Bewegen is altijd goed ja, maar naar mijn weten kan krachtraining voor een boost aan testosteron zorgen waardoor je dus automatisch ook weer een hogere DHT level krijgt.

vega24
25 december 2007, 02:43
Je begrijpt het zelf niet. Wat heeft krachttraining met 5-ar slikkende AGA-lieden te maken? Die jongens onderdrukken hun 5 alpha-reductase waardoor het DHT-niveau voldoende verlaagd wordt om mpb te kunnen stoppen. Daarnaast is bewegen/sporten altijd goed voor het lichaam, dus ook voor je haren.


Je bent een zielige mierenneuker,

Als Strider het woord al niet had gedaan, dan had ik het wel gedaan.

Ik heb gemerkt dat je jezelf heel wat vindt,

Ik merkte het in al in de "Topical Dutasteride", thread, maar wilde niks zeggen.

Maar, nu doe ik het zo,


Ik zie dat je nog genoeg DHT hebt, DHTKILLER, Je durft namelijk nog stoer te doen achter je computertje. :)

Ik help je graag om die DHT ook te killen.

Of waren jouw reactie's gebasseerd op tijdelijke Testosteron/Dht boosts? ;)

DHTkiller
25 december 2007, 09:28
Je bent een zielige mierenneuker,

Als Strider het woord al niet had gedaan, dan had ik het wel gedaan.

Ik heb gemerkt dat je jezelf heel wat vindt,

Ik merkte het in al in de "Topical Dutasteride", thread, maar wilde niks zeggen.

Maar, nu doe ik het zo,


Ik zie dat je nog genoeg DHT hebt, DHTKILLER, Je durft namelijk nog stoer te doen achter je computertje. :)

Ik help je graag om die DHT ook te killen.

Of waren jouw reactie's gebasseerd op tijdelijke Testosteron/Dht boosts? ;)Overmatig alcohol nuttigen en internetten zou verboden moeten zijn. :)

DHTkiller
25 december 2007, 09:31
Bewegen is altijd goed ja, maar naar mijn weten kan krachtraining voor een boost aan testosteron zorgen waardoor je dus automatisch ook weer een hogere DHT level krijgt.Je kunt je testosteronspiegel niet zo omhoog brengen op een natuurlijke manier. Er zijn (chemische) middelen op de markt die dat wel kunnen. De hoeveelheid natuurlijke testosteron in je lichaam wordt bepaald door je leeftijd, een jongeman van 18 of zo produceert meer testosteron dan een man van 40. Lichamelijke activiteiten, zoals krachttraining, kunnen voor T-schommelingen zorgen, maar dat beperkt zich tot in een bepaalde range en draagt niet bij tot meer DHT, zeker niet voor mensen die finasteride of dutasteride slikken.

vega24
25 december 2007, 14:20
Elk stukje proscar is ook niet even groot, net zoals de schommelingen, maar zorgen zeker voor minder en meer haaruitval. Of ga je me vertellen dat testosteron schommelingen niks doen? met of zonder fina?

Je hoort te weten dat fitnessers altijd naar zwaarder gewicht gaan, vroeg of laat, het maakt niet uit hoe licht ze beginnen en dat er periodes zullen zijn dat er harder wordt getraind en helemaal niet wordt getraind enzv.

Laat me raden dat allemaal heeft zeker geen invloed toch?

Als fina echt zo had gewerkt zoals in theorie wordt beweert, dan zou ik er begrip voor hebben.

Maar de Finasteride poll zegt mij al meer dan genoeg, Daar kan theorie niet tegen op.

Ieder zijn keuze.

Met vriendelijke groet,
Vega.

DHTkiller
25 december 2007, 17:33
Elk stukje proscar is ook niet even groot, net zoals de schommelingen, maar zorgen zeker voor minder en meer haaruitval. Of ga je me vertellen dat testosteron schommelingen niks doen? met of zonder fina?

Je hoort te weten dat fitnessers altijd naar zwaarder gewicht gaan, vroeg of laat, het maakt niet uit hoe licht ze beginnen en dat er periodes zullen zijn dat er harder wordt getraind en helemaal niet wordt getraind enzv.

Laat me raden dat allemaal heeft zeker geen invloed toch?

Maar de Finasteride poll zegt mij al meer dan genoeg, Daar kan theorie niet tegen op.

Ieder zijn keuze.

Met vriendelijke groet,
Vega.Nu heb je echt teveel op. Wat een geraaskal, zeg!

Als fina echt zo had gewerkt zoals in theorie wordt beweert, dan zou ik er begrip voor hebben.Sinds wanneer is de werking van finasteride alleen theoretisch beweerd? Jij snapt het allemaal wel, he? :)

vega24
25 december 2007, 18:24
Nu heb je echt teveel op. Wat een geraaskal, zeg!

Sinds wanneer is de werking van finasteride alleen theoretisch beweerd? Jij snapt het allemaal wel, he? :)


Waar heb ik dat gezegd?, dat de werking van fina alleen theoretisch is beweerd?

Jij bent zonde van mijn tijd.

Met vriendelijke groeten,
Vega.

Strider
25 december 2007, 20:22
Heeey rustig mensen :)


DHTkiller, kun je soms uitleggen waarom vega24 onzin verteld?

vega24
25 december 2007, 20:27
Heeey rustig mensen :)


DHTkiller, kun je soms uitleggen waarom vega24 onzin verteld?


Laat m eerst maar uitleggen, waar ik heb gezegd dat de werking van fina alleen theoretisch is beweerd.

Spiderman
25 december 2007, 20:31
Als fina echt zo had gewerkt zoals in theorie wordt beweert, dan zou ik er begrip voor hebben.


Ieder zijn keuze.

Met vriendelijke groet,
Vega.

Hierboven....

vega24
25 december 2007, 20:41
Hierboven....

als ik dit zei, dan beweerde ik dat fina alleen in theorie werkt,

"Als fina echt zo had gewerkt zoals ALLEEN in theorie is beweerd".

Maar dat zei ik niet. ik zei wat anders.

echoes
28 december 2007, 03:19
Ontopic: Ik denk dat krachttrainen zeker niet goed is voor het haar.. Ik merkte het altijd in periodes waarin ik hard trainde, het kalingsproces ging toen (denk ik) veel sneller..

cees
28 december 2007, 14:05
Persoonlijk geloof ik daar niet zo in, dat krachttrainig je haaruitval stimuleert. Ik denk wel dat als je middelen neemt om je spiergroei te bevorderen dit wel schadelijk is. Ik train zelf 2 a 3 keer per week.

echoes
29 december 2007, 00:50
Middelen als creatine en eiwitshakes om de spiergroei te bevorderen lijken me juist heel goed voor je haar, anabolen en andere hormonen zijn heel slecht..
Ik persoonlijk geloof wel dat er een verband is tussen krachttraining en haaruitval..

blizzard
29 december 2007, 19:44
Hierboven....


:D:D:D:D:D:D

blubbie
31 december 2007, 12:09
aan de andere kant.. als je gesport heb voel je je goed. En je ziet er beter van uit, daardoor krijg je weer minder stress wat weer een positief effect heeft op je haar! ;)

martijn1981
1 januari 2008, 15:07
Na een uurtje gefitnesst te hebben, merkte ik wel dat m'n energie sneller opraakte. Ook had ik in de gaten dat mijn haarlijn wat verder achteruit ging. Waar dat aan lag? Zelf gok ik op een gebrek aan antioxidanten.

Sinds een paar weken slik ik elke dag 1x vitamine B complex en 1x antioxidanten complex. Het resultaat? Ik heb nu veel meer energie om te sporten en mijn haar ziet er nu veel gezonder uit!

Ik kan sowieso iedereen die aan krachttraining doet aanraden om elke dag genoeg antioxidanten te nemen. Ontzettend goed voor je. En nogmaals, wat betreft de relatie tussen krachttraining: ik zou daarvoor nooit met sporten stoppen. Je gaat te ver als je voor die reden met trainen stopt.

Strider
2 januari 2008, 17:14
Wat ik wel merk is dat als ik me intenstief instel bij krachttraining, ik dat dan mijn hoofdhuid gaat jeuken, meer mensen last van?

antioxidanten, zoals???

kevin
2 januari 2008, 17:22
Wat ik wel merk is dat als ik me intenstief instel bij krachttraining, ik dat dan mijn hoofdhuid gaat jeuken, meer mensen last van?

antioxidanten, zoals???

Uit eigen ervaring is dat het zweet wat voor irritatie zorgt.

vrosjnivosj
2 januari 2008, 20:52
Jep zweet, het jeuk soms erg als je roos hebt.
Maar met nizoral geen roos.:P

vrosjnivosj
2 januari 2008, 20:55
Na een uurtje gefitnesst te hebben, merkte ik wel dat m'n energie sneller opraakte. Ook had ik in de gaten dat mijn haarlijn wat verder achteruit ging. Waar dat aan lag? Zelf gok ik op een gebrek aan antioxidanten.

Ik gok eerder door het kaalheidsproces die gewoon wat sneller ging.
Heb er geen gedacht van wat fitness doet bij aga.

Er is een hormonale verandering(Ik weet niet hoe groot) bij fitness maar is deze wel groot genoeg om aga te versnellen.

martijn1981
2 januari 2008, 23:56
Okee, zou inderdaad goed kunnen, maar goed, ik blijf gewoon sporten. Het zou wel erg ver gaan als ik daarmee moest stoppen voor m'n haar :cool:.

Wat betreft mijn 'supplementen' voor mijn haar die ik per dag neem: Vitamine B Complex van Toppharm dus (hoge doseringen) en zo'n krachtige Antioxidanten complex van de Etos. Bevat ook nog eens groene thee en druivenpit extracten.

Vitamine B complex neem ik al een tijdje in en sinds een paar weken dus in combinatie met die antioxidanten. Ik voel me sowieso stukken beter en mijn haar ziet er ook gezonder uit! Toegegeven, de inhammen zijn er sowieso nog steeds natuurlijk, maar ze lijken door het dikker haar wel een stuk minder. Plus ik voel me er sowieso prima bij. :)

Pelle
30 juli 2008, 15:09
Hey mensen,

Zijn er mensen die fina slikken en toch 3x in de week fitnessen?! Ik zie in dit topic veel over creatine en over sport in het algemeen maar weinig over finasterine in combinatie met fitness.

Wordt je kracht echt minder zoals sommige beweren? Wordt je spiergroei geremd door fina?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groeten Pelle

blubbie
30 juli 2008, 15:20
Hey mensen,

Zijn er mensen die fina slikken en toch 3x in de week fitnessen?! Ik zie in dit topic veel over creatine en over sport in het algemeen maar weinig over finasterine in combinatie met fitness.

Wordt je kracht echt minder zoals sommige beweren? Wordt je spiergroei geremd door fina?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groeten Pelle

Ik gebruik zowel finasteride als creatine icm fitness.. (finas nu 3 weken) maar merk tot zover geen verschil in kracht door de fina, maar is ook te snel om te zeggen denk ik :)

AnthonieH
30 juli 2008, 16:42
Zijn er mensen die fina slikken en toch 3x in de week fitnessen?! Ik zie in dit topic veel over creatine en over sport in het algemeen maar weinig over finasterine in combinatie met fitness.

Wordt je kracht echt minder zoals sommige beweren? Wordt je spiergroei geremd door fina?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.Ik probeer als het even kan 5 keer in de week te fitnessen. Twee keer gewoon mijn rondje langs de apparaten en drie keer een les bodypump van een uur (en dan niet met van die zielige gewichtjes).

Ik slik nu zo'n 4 jaar finasteride en ik fitness al 10 jaar (met vlagen dan weer wat meer en dan weer wat minder), zodat ik ook wel een beeld heb van 'voor' en 'na'.

Ik boek nog steeds enige vooruitgang, maar het gaat bij mij tergend langzaam. Ik geef daar niet de finasteride de schuld van, maar wel het feit dat ik niet echt goed eet ... en misschien ook wel doordat zelfs ik niet eeuwig jong blijf :eek:

Maar in ieder geval, ik heb dus geen krachtafname gemerkt en ook ben ik geen spiermassa kwijt geraakt.

wesley1982
21 augustus 2008, 16:46
gevonden via google :

Hair loss and lifestyle

While genetic factors play a strong role in the development and progression of androgenetic alopecia, lifestyle also plays a role as demonstrated by the vast increase in male pattern baldness in Japan after World War II.

Daily, vigorous aerobic exercise (as opposed to short workout periods designed to raise androgen levels and build muscle or more sporadic exercise) has been shown to reduce baseline insulin levels as well as baseline total and free testosterone, significantly lowering baseline DHT. It has been suggested that weight training may have a detrimental effect on hair by increasing testosterone levels; however, there is at least one study that indicates a decline in free testosterone as result of weight training.

33875
9 december 2008, 21:29
Ik las ergens dat je van te veel gewichtheffen je lichaam meer testosteron aanmaakt die dan over wordt gezet naar DHT, weet iemand of dit correct is ?

Pelle
9 december 2008, 22:38
33875,

Hier is al een topic over, als je wat wilt vragen of een topic wilt openen. Gebruik dan eerst eventjes de zoekfunctie van de website, veel onderwerpen zijn namelijk al besproken.

Hier het topic over krachttraining:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3548&highlight=krachttraining

AnthonieH
10 december 2008, 07:32
Dank je, Pelle, ik heb de vraag maar meteen hiernaartoe verhuisd. Ik hoop dat je een beetje een antwoord hier vindt of krijgt, 33875.

Ryan R
10 december 2008, 17:27
Ik heb van januari 07 tot juni 07 fanatiek gefitnesd, toen ging ik vrij snel vooruit, en ook qua volume.

Oktober 07 ben ik met fina begonnen.
Ben nu sinds paar maanden weer bezig met fitness, en het gaat veel langzamer :(:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::ma d:!!!!!!!!!!!:confused::confused::confused::mad:

Strider
10 december 2008, 17:57
Ik doe al een paar jaar aan krachttraining, maar ik kan niet zeggen dat dit mijn haar uitval heeft beïnvloed :)

Stifter
10 december 2008, 18:40
Ik heb van januari 07 tot juni 07 fanatiek gefitnesd, toen ging ik vrij snel vooruit, en ook qua volume.

Oktober 07 ben ik met fina begonnen.
Ben nu sinds paar maanden weer bezig met fitness, en het gaat veel langzamer :(:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:!!!!!!!!!!!:c onfused::confused::confused::mad:

Ik ben geen kenner, maar lijkt me logisch dat het op een gegeven moment langzamer gaat?:P

Of moet ik uit de hoeveelheid smiles sarcasme halen?:P

--
moest er zelfs een aantal weghalen om dit bericht te mogen plaatsen :o

Ryan R
10 december 2008, 21:20
Nee ik ben gestopt toen in 2007.

Ben in 2008 weer begonnen, paar maanden geleden.
Van scratch zon btje. Maar ik ga trager vooruit heb ik het idee.

Dat na een aantal jaar achter elkaar fitnessen de vorderingen enigzins stagneren lijkt mij logisch ja!

Stifter
10 december 2008, 23:32
Nee ik ben gestopt toen in 2007.

Ben in 2008 weer begonnen, paar maanden geleden.
Van scratch zon btje. Maar ik ga trager vooruit heb ik het idee.

Dat na een aantal jaar achter elkaar fitnessen de vorderingen enigzins stagneren lijkt mij logisch ja!

Ah, op die manier. Las even over de 6 maanden 'rust' heen (en ja, dan ben je zo weer terug bij af helaas:mad:).

Maarja, tragere vooruitgang hoeft niet zo zeer aan alleen finasteride te liggen. Zijn zo veel factoren die daarop inspelen (voeding, rust, trainingsschema, noem het op). Anders ook niet zo'n groot probleem denk ik, gewoon meer gas geven dan:cool:.

Ryan R
11 december 2008, 00:27
Ah, op die manier. Las even over de 6 maanden 'rust' heen (en ja, dan ben je zo weer terug bij af helaas:mad:).

Maarja, tragere vooruitgang hoeft niet zo zeer aan alleen finasteride te liggen. Zijn zo veel factoren die daarop inspelen (voeding, rust, trainingsschema, noem het op). Anders ook niet zo'n groot probleem denk ik, gewoon meer gas geven dan:cool:.


Idd, maar ik eet heel gezond, miss eet ik gewoon niet goed genoeg, is dat het.

Maar ja, vet kwijtraken is prioriteit nummer 1.

wesley1982
22 januari 2009, 19:54
ok men libido was lager geworden door men regime
vooral merkte ik dit op toen ik een tijdje minder naar de fitness ging
en dus meer in men zetel zat na men werk , ik werd ook precies meer moe
of dit een winterdip was weet ik niet

nu ik weer intensief fitness, merk ik op dat het terug beter gaat, ik voel me fitter, ook is men libido terug omhoog...

mijn idee ervan :

je lichaam kan 2 hormonen aanmaken : mannelijk en vrouwelijk...

door dht blokkers te gebruiken of anti-androgenen , word er meer vrouwelijk gemaakt, waardoor je lager libido en gyno kan krijgen...

door te fitnessen maakt je lichaam terug meer mannelijke hormonen aan , en word er dus minder vrouwelijke hormonen aangemaakt aangezien het maar 1 van de 2 kan zijn...

dit is volledig mijn eigen idee erover en ik kan fout zitten...

iemand zijn mening hierover ?

het viel me gewoon op dat men energie en libido weer hoger waren deze laatste week terwijl men regime hetzelfde gebleven is, gewoon dat ik nu terug 5x week trainde en een tijd ervoor teruggevallen was op 2x week...

AnthonieH
22 januari 2009, 21:13
Ik heb ook wel eens van die lamlendige perioden. Als mezelf dan een schop onder mijn kont geef en weer eens lekker ga rennen of wat extra gewicht aan de stang hang bij fitness, dan gaat dat meestal wel weer over. Ik heb bij mezelf het gevoel dat het een mentale kwestie is ... ik ben gewoon geneigd tot luiheid :)

vrosjnivosj
8 oktober 2009, 20:19
Wie merkt er iets negatiefs / positiefs(kracht, gewichtstoename, spieruithouding) bij het nemen van een fina of duta bij krachttraining / fitness / bb?

Ambo
8 oktober 2009, 20:38
Ik heb ook wel eens van die lamlendige perioden. Als mezelf dan een schop onder mijn kont geef en weer eens lekker ga rennen of wat extra gewicht aan de stang hang bij fitness, dan gaat dat meestal wel weer over. Ik heb bij mezelf het gevoel dat het een mentale kwestie is ... ik ben gewoon geneigd tot luiheid :)

Ik zit momenteel in zo'n lamlendige periode geloof ik, in combinatie met een voorhoofdsholteontsteking....

Gauw maar weer actief worden dus!! :D

Limbo
8 oktober 2009, 22:14
Wie merkt er iets negatiefs / positiefs(kracht, gewichtstoename, spieruithouding) bij het nemen van een fina of duta bij krachttraining / fitness / bb?

Ik merk helemaal niets ervan!

Lord Zedd
9 oktober 2009, 08:39
Ik merk wel elke keer irritatie op m'n hoofd na het KT en cardio: jeuk en vervelling.

wesley1982
9 oktober 2009, 20:57
lijkt me meer een reactie op je zweet (hoofdhuid) als het elke keer na fitnessen is...
mischien een shampoo met aloe vera of kokosnoot olie gebruiken , hydrateerd en hersteld de huid...

Strider
10 oktober 2009, 08:35
Ik krijg ook irritatie van dat zweet vandaar dat ik thuis train en af en toe mijn hoofd onder de kraan kan houden, klinkt raar maar dat traint zoveel fijner :P

JamesD
20 oktober 2009, 21:10
Ik zelf ben duuratleet op hoog niveau en heb last van AGA maar wil NIET kaal worden. Anderzijds, wil ik ook maximaal presteren (behalve mijn haar behouden). Kan ik dan nadeel ondervinden van Fina gebruik?

Hanna
20 oktober 2009, 22:04
Ben je beroepssporter of gewoon voor de lol?