PDA

View Full Version : Wat is erger: inhammen of kale kruin?


Haarmannetje
16 juni 2004, 16:15
Wat vinden jullie erger? Inhammen of een kale/kalende kruin? Persoonlijk vind ik een kale/kalende kruin erger. Inhammen minder of eigenlijk helemaal niet. Als je verder gewoon een volle bos hebt met dus alleen inhammen vind ik het zelfs nog wel wat hebben. Het heeft toch iets karakteristieks; een uiting van wijsheid.

ralluf
16 juni 2004, 16:28
Ik begin inhammen te krijgen en ik vind er eigenlijk niets karakteristieks aan :mad: haha, maarja das natuurlijk persoonlijk. Ik zou het liever op de kruin hebben, maar ik heb de pech dat het overal op mijn hoofd gelijktijdig dunner aan het worden is.

Dead simple
16 juni 2004, 17:53
Kruin is in mijn ogen erger.

Andastra
16 juni 2004, 17:54
'k Denk ook kruin...

Robert18
16 juni 2004, 18:25
INHAMMEN vind ik veel erger.

Ten eerste is dat waar iedereen tegen aankijkt als je met iemand praat. Het valt dus véél meer op. Je kruin kun je langere tijd en beter verbergen. Je kunt produkten zoals Toppik er ook veel effectiever op gebruiken. Verder blijkt dat middelen zoals Finasteride vooral werken op de kruin, en vrijwel niet op de inhammen. En als je kaalheid ver gevorderd is kun je je kop scheren zodat het veel minder opvalt als alleen je kruin kalend is, als je inhammen kaal worden en je scheert, zullen mensen nog steeds zien dat je inhammen hebt.

Maw, als je op kruin kaalt, valt het veel, veel minder op.

SjonKanon
16 juni 2004, 18:49
INHAMMEN vind ik veel erger.

Ten eerste is dat waar iedereen tegen aankijkt als je met iemand praat. Het valt dus véél meer op. Je kruin kun je langere tijd en beter verbergen. Je kunt produkten zoals Toppik er ook veel effectiever op gebruiken. Verder blijkt dat middelen zoals Finasteride vooral werken op de kruin, en vrijwel niet op de inhammen. En als je kaalheid ver gevorderd is kun je je kop scheren zodat het veel minder opvalt als alleen je kruin kalend is, als je inhammen kaal worden en je scheert, zullen mensen nog steeds zien dat je inhammen hebt.

Maw, als je op kruin kaalt, valt het veel, veel minder op.

Dat het erg opvalt als je met iemand praat is niet altijd zo, met betrekking tot de uitstraling waar we het al over hebben gehad in andere threads. Ons kalende mannen valt het meteen op wanneer iemand kaal wordt/is, maar mensen die zich er niet mee bezig houden valt het niet op, tenminste wanneer de kalende/kale persoon het niet constant probeert te verbergen of zich er heel erg druk om maakt.
Maar laten we zeggen dat het opvalt. Je maakt een praatje met iemand en diegene denkt van hee kijk hij heeft inhammen. Je praat verder en het verdwijnt uit de gedachten van die persoon (als je een beetje een leuk gesprek hebt). Het gesprek eindigt je draait je om en loopt weg. De persoon herinnert zich een beeld van jou in zijn geheel en het leuke gesprek.
Nu in het geval van de kalende kruin. Je praat met iemand en diegene denkt niet van hee hij is kalende/kaal. Het gesprek eindigt en je draait je om en loopt weg. Dan ineens ziet die persoon een kale kruin. Dat beeld zal hem langer bij blijven, dan de kale inhammen die hij de hele tijd zag maar langzaam vergeten is door het gesprek. Ook al draai je je hoofd alleen maar tijdens een gesprek dan valt de kale kruin al op. En tijdens een gesprek de hele tijd je gezicht naar die persoon toe houden gaat er heel raar uit zien op een gegeven moment.

Het is allebei niet fijn, maar ik denk dat inhammen iets minder onplezierig zijn. Als je in de spiegel kijkt zie je ook het beeld wat andere mensen zien. Met een kale kruin niet.

pindakaas
16 juni 2004, 19:03
Nu in het geval van de kalende kruin. Je praat met iemand en diegene denkt niet van hee hij is kalende/kaal. Het gesprek eindigt en je draait je om en loopt weg. Dan ineens ziet die persoon een kale kruin. Dat beeld zal hem langer bij blijven, dan de kale inhammen die hij de hele tijd zag maar langzaam vergeten is door het gesprek.

Hahaha, en als je je nou eens niet omdraait?? 'K bedoel wij kalenden zijn daar erg bedreven in (laat ik het woord 'profs' maar ff zeggen) Ook in een winkel ontwijken we moeiteloos iedere lichtspot, die met een dikke bundel halogeenverlichting naar beneden schijnt.

En tja, welk beeld iemand nou langer na zal blijven... 't is maar net wie er als eerste wegloopt, dussssss altijd wachten tot de dame(s) is/zijn vertrokken (is wel zo galant ;) )

Haarmannetje
16 juni 2004, 19:53
Nee maar wat SjonKanon zegt klopt wel mijns inziens. Denk je nu werkelijk dat iedereen expliciet op iedereen let wat betreft mogelijke kaalheid? Wat SjonKanon zegt is juist, het zijn voornamelijk de kalende heren die er zelf mee zitten (wij dus) die constant naar andere heren kijken om AGA te ontdekken. En ook wat SjonKanon zegt maakt het wel degelijk uit hoe je er zelf mee omgaat. Als je de constante tijd loopt te mekkeren over ja haaruitval en er alles aan doet om het te verbergen en daarmee je onzekerheid erover toont (een opvallende HT bijvoorbeeld), dan creëer je daarmee een indruk; namelijk dat je onzeker bent en dat is nu precies het probleem. Als jij een leuk gesprek voert met een dame bijvoorbeeld, zal dat hetgene zijn waar die dame een oordeel over velt en niet of je eventueel wel of geen haar hebt.

pindakaas
16 juni 2004, 20:16
Als jij een leuk gesprek voert met een dame bijvoorbeeld, zal dat hetgene zijn waar die dame een oordeel over velt en niet of je eventueel wel of geen haar hebt.

Tja, moet je wel een leuk gesprek kunnen voeren, ik bedoel je bent onzeker en dat vreet ook behoorlijk aan je. Ik heb er zelf (gelukkig) niet zo`n problemen mee. Maar ja, `t is toch iets om over na te denken.

SjonKanon
16 juni 2004, 23:12
Hahaha, en als je je nou eens niet omdraait?? 'K bedoel wij kalenden zijn daar erg bedreven in (laat ik het woord 'profs' maar ff zeggen) Ook in een winkel ontwijken we moeiteloos iedere lichtspot, die met een dikke bundel halogeenverlichting naar beneden schijnt.

En tja, welk beeld iemand nou langer na zal blijven... 't is maar net wie er als eerste wegloopt, dussssss altijd wachten tot de dame(s) is/zijn vertrokken (is wel zo galant ;) )

Hehe probeer maar eens wanneer je met een meisje bent te zorgen dat ze niet je kruin te zien krijgt. Dat is onmogelijk. Vanaf de zijkant is die al zichtbaar. Tijdens een kort gesprek zou je het zo kunnen oplossen zoals je zegt, maar als je langer met haar praat of als je een date hebt en indruk wil maken dan lukt dat je niet. Ze zal je alleen maar een stijve hark vinden als je je gezicht steeds 1 kant op houdt.

Tja, moet je wel een leuk gesprek kunnen voeren, ik bedoel je bent onzeker en dat vreet ook behoorlijk aan je. Ik heb er zelf (gelukkig) niet zo`n problemen mee. Maar ja, `t is toch iets om over na te denken.

En daarom is het zo belangrijk om je kaalheid te accepteren en niet proberen te verbergen.

pindakaas
16 juni 2004, 23:17
Hehe probeer maar eens wanneer je met een meisje bent te zorgen dat ze niet je kruin te zien krijgt. Dat is onmogelijk. Vanaf de zijkant is die al zichtbaar. Tijdens een kort gesprek zou je het zo kunnen oplossen zoals je zegt, maar als je langer met haar praat of als je een date hebt en indruk wil maken dan lukt dat je niet. Ze zal je alleen maar een stijve hark vinden als je je gezicht steeds 1 kant op houdt.

Tja, misschien dacht ik teveel aan mezelf, ben nl. iets boven de 2 meter. Dus dan maakt een kalende kruin niet zoveel uit, ze zien het toch niet zo gauw.

SjonKanon
16 juni 2004, 23:18
Nee maar wat SjonKanon zegt klopt wel mijns inziens. Denk je nu werkelijk dat iedereen expliciet op iedereen let wat betreft mogelijke kaalheid? Wat SjonKanon zegt is juist, het zijn voornamelijk de kalende heren die er zelf mee zitten (wij dus) die constant naar andere heren kijken om AGA te ontdekken.

Nu sinds een half jaar ben ik met mijn beginnende kaalheid bezig en sindsdien let ik echt op het haar van mannen. Vroeger lette ik er echt nooit op. Als ik in een winkel een man zie die kalend is, denk ik: lotgenoot. Als ik zoals vandaag Ramon Sluiter zie op tv, denk ik: tering je mag echt blij zijn dat je zulk mooi haar hebt. Het is echt net alsof je (jij of je ouders) een nieuwe auto hebt. Ineens zie je die auto heel veel rijden op de weg, terwijl die er eerst ook al reden maar die vielen je niet op. Alleen is dit niet zo plezierig als een nieuwe auto :).

zucht
21 juni 2004, 23:06
Ik vind de kruin het ergste... je wordt meteen zo 'kloosterbroeder', he. Van mijn inhammen heb ik me lang niets aangetrokken... maar nu ze naar elkaar toe beginnen te groeien ben ik DEPRESSIEF :crybaby: :eek:

Tiuri
21 juni 2004, 23:53
ik vind het allebei even afschuwelijk en klote en kut en walgelijk.

zucht
21 juni 2004, 23:56
hehehe... right on brother ! Testify, testify !

(maar eens lachen of ik schiet nog totaal in een verkrampte hyperventilatie :eek: :eek: )

kaledildo20
3 januari 2008, 23:34
Stel je wordt sowieso kaal en je mag kiezen uit 2 opties:
of alleen kaal bij je kruin of alleen kaal bij de inhammen..
wat heb je liever. :)

AnthonieH
4 januari 2008, 07:27
Stel je wordt sowieso kaal en je mag kiezen uit 2 opties:
of alleen kaal bij je kruin of alleen kaal bij de inhammen..
wat heb je liever. :)Tja, die keuze krijgt niemand. Ik weet dus niet precies wat je wil leren van deze discussie.

Maar ik zou dan 'kiezen' voor de inhammen. Geld er tegenaan gooien en laten dichtplanten.

Dit is voor mij overigens gewoon hoe het nu is. Niks geen keuze. Precies zo heb ik het dus gedaan, alleen heb ik nu geen zekerheid dat het alleen bij mijn inhammen blijft, maar ik gebruik dus trouw mijn minoxidil en finasteride in de hoop dat mijn kruin daarmee heel lang gespaard blijft.

Limbo
4 januari 2008, 09:07
Tja, die keuze krijgt niemand. Ik weet dus niet precies wat je wil leren van deze discussie.

Maar ik zou dan 'kiezen' voor de inhammen. Geld er tegenaan gooien en laten dichtplanten.

Dit is voor mij overigens gewoon hoe het nu is. Niks geen keuze. Precies zo heb ik het dus gedaan, alleen heb ik nu geen zekerheid dat het alleen bij mijn inhammen blijft, maar ik gebruik dus trouw mijn minoxidil en finasteride in de hoop dat mijn kruin daarmee heel lang gespaard blijft.

Het is allebei niets, maar als ik mocht kiezen: geef mij dan maar inhammen (die had ik ook!:D).

Morehair
4 januari 2008, 15:00
En als je het anders stelt; Of een kale kruin, maar dan wel haar vanaf de voorkant tot de kruin, of haar op je kruin maar de voorkant helemaal kaal.

Waar zou je dan voor kiezen?

Limbo
4 januari 2008, 15:15
En als je het anders stelt; Of een kale kruin, maar dan wel haar vanaf de voorkant tot de kruin, of haar op je kruin maar de voorkant helemaal kaal.

Waar zou je dan voor kiezen?

Zelfmoord!:D Ff serieus: ik koos voor het eerste!

Spiderman
4 januari 2008, 19:36
Ik zou voor een kale kruin kiezen. Het aangezicht is immers het meest bepalend voor het uiterlijk. Helaas is het bij mij net andersom.:P

Morehair
4 januari 2008, 21:55
Ik zou voor een kale kruin kiezen. Het aangezicht is immers het meest bepalend voor het uiterlijk. Helaas is het bij mij net andersom.:P


Ach, ik zou nu eigenlijk allebei moeten hebben!:D

Poezewoef
6 januari 2008, 17:27
Als vrouw vind ik inhammen best sexy, vreemd genoeg. Heeft iets gesoisticeerds. Nuja, als ze niet gigantisch zijn natuurlijk. Kruin vind ik minder.

Limbo
6 januari 2008, 18:48
Als vrouw vind ik inhammen best sexy, vreemd genoeg. Heeft iets gesoisticeerds. Nuja, als ze niet gigantisch zijn natuurlijk. Kruin vind ik minder.

Wie zou er ook met een monnik naar bed willen??:D

Dundee
6 januari 2008, 20:17
Geen van beiden .Ik had inhammen maar mijn kruin begon ook al dunder te worden ,je kent dat zo ,lichtjes de hoofdhuid beginnen doorzien.En het is wel effe walgelijk kijken als ze dan een spiegel achter je hoofd houden :confused: .
Gelukkig hebben ze mijn kruin meteen dichtgeplant bij men HT !
Komt ook omdat ik men haar (naarvoor) kam ,en dan valt het natuurlijk nog meer op .

Guoy
10 januari 2008, 23:39
Als vrouw vind ik inhammen best sexy, vreemd genoeg. Heeft iets gesoisticeerds. Nuja, als ze niet gigantisch zijn natuurlijk. Kruin vind ik minder.

gesoisticeerds? :confused: Dat is geen woord lijkt me zo.

dave523
11 januari 2008, 09:34
In eerste instantie vind ik inhammen beter dan een kale kruin. Dat staat eigenlijk gewoon mannelijk. Iedereen krijgt er wel een beetje last van. Helaas gaan die op een gegeven moment naar elkaar groeien en dan is het moment daar. Je kunt alleen nog maar een tondeuze pakken en je bent officieel een 'kale'. Op dat moment heb je denk ik liever een kale kruin.

Poezewoef
11 januari 2008, 10:55
gesoisticeerds? :confused: Dat is geen woord lijkt me zo.

Gesofisticeerds, pardon, tikfoutje.

Guoy
11 januari 2008, 11:56
Gesofisticeerds, pardon, tikfoutje.

Aha. :D En ik al opzoeken op google wat wij mannen met inhammen voor vrouwen kunnen zijn..... Geen enkele hit!

Strider
16 januari 2008, 14:49
Kale kruin natuurlijk, die laat je daarna weer mooi vullen :D

Spiderman
16 januari 2008, 19:53
Kale kruin natuurlijk, die laat je daarna weer mooi vullen :D

Vergis je niet. In dat geval kun je beter inhammen hebben, dat kost veel minder grafts.

Strider
17 januari 2008, 10:07
Vergis je niet. In dat geval kun je beter inhammen hebben, dat kost veel minder grafts.

Ik denk dat je minder last hebt van het kalingsproces in je kruin dan bij je inhammen.

Je kijkt immers toch elke dag in de spiegel :D

AnthonieH
17 januari 2008, 10:25
Ik denk dat je minder last hebt van het kalingsproces in je kruin dan bij je inhammen.

Je kijkt immers toch elke dag in de spiegel :DJe hoeft het kaalworden niet zelf te zien om het vreselijk te vinden hoor.

Ik kon ook niet op mijn kruin kijken, maar nadat ik eens een foto had gezien van mezelf waar duidelijk de huid er doorheen schemerde, was ik me er toch heel sterk van bewust! Erger nog dan bij de inhammen, want daar kon ik tenminste zien of ik de boel nog een beetje bedekt hield :cool:

Spiderman
17 januari 2008, 16:34
Ik denk dat je minder last hebt van het kalingsproces in je kruin dan bij je inhammen.

Je kijkt immers toch elke dag in de spiegel :D

Dit ben ik helemaal met je eens. Ik doel er echter op dat een kruin moeilijk dicht is te krijgen met een HT.

etalors
15 mei 2008, 23:26
moet toch eventjes reageren op deze thread ..;ik ben inmiddels 30 geworden en zit nu aan norwood 3/4 enkel bij de inhammen ...heb de afgelopen 2/3 jaar bijna altijd met een muts rondgelopen ...( wel een mooie natuurlijk ) omdat ik zo was geobsedeerd door het feit dat ik kaal aan het worden was , ik voelde me gewoon stukken zekerder met een hoofdbedeksel op , wetende dat niemand zou zien dat ik inhammen had ...en eerlijk gezegd het staat me ook niet echt ...ben van nature nogal slank en heb een langwerpig gezicht dus het valt extra veel op .
Nu sinds kort loop ik dus zonder hoofdbedeksel rond en van de minste windvlaag zie je dus die gigantische inhammen ( heb namelijk lang haar om het te verbergen ) op zo'n een moment word ik dus overvallen door een gevoel van onzekerheid en schaamte ( psychologen gelieve zich te onthouden :)
Maar weet je , ik leg er me gewoon beetje bij beetje bij neer ..ik heb geen zin om de kwaliteit van mn leven te laten bepalen door mn kaalheid en eventuele opmerkingen van anderen ...

Limbo
16 mei 2008, 08:16
Mss moet je eens een ander kapsel overwegen...