PDA

View Full Version : Talgproductie


Haarmannetje
17 juni 2004, 18:31
AGA gaat vaak gepaard met een verhoogde talgproductie op de hoofdhuid, maar ook op het gezicht (voorhoofd, neus, kin). Dit als gevolg van de hormonen. Wie heeft hier last van? Ik zelf heb het wel, maar de laatste maanden wordt het wel minder. Het is meestal ook maar een tijdelijk iets, want na een bepaalde periode worden de hormonen weer rustiger zeg maar. Ik bedoel, het komt voornamelijk voor bij jongeren en naarmate je ouder wordt, wordt het minder.

Maar wie van jullie is hiervoor wel eens bij de dokter geweest bijvoorbeeld? Is er niets te doen doormiddel van medicatie bijvoorbeeld, om te zorgen voor een verminderde talgproductie?

The Dude
17 juni 2004, 19:53
Ik heb sinds in fina slik meer last van schilfertjes (als het dat is wat je bedoelt) Ik ben nog jong, over 9 dagen wordt ik 18 jaar.

Andastra
17 juni 2004, 22:11
Heb daar ook enorm last van, alléja, had, sinds 'k tegen jeuk (veroorzaakt door minox) cortizone-crème heb moeten gebruiken is dat voor 't grootste deel verdwenen, maar 't begint terug te komen...

Ik heb ook dat m'n huid zo om de paar dagen (5 of 6) helemaal afschilfert precies :confused: