PDA

View Full Version : PSK3841 (voorheen: RU58841)


Viper
18 april 2002, 11:06
Hoi,

Heeft iemand al eens van dit product gehoord ik las net iets op Hairlosshelp over dit product :
http://www.hairlosshelp.com/html/RU58841experiment.cfm
Het ziet er wel een redelijk goed product uit alleen heeft het nogal wat bijwerkingen.

Groetjes
Viper

Do
18 april 2002, 13:44
Hai,

Heb het even bekeken, maar die persoon gebruikt meerdere medicatie (zie hieronder)

1-1.25 Finasteride Daily
10-15% Minoxidil 2 times a day
Prox-N with PBN once in the Evening
Nizoral/Nano Shampoo Rotated Daily
RU 58841 twice a day to hairline/mid-anterior scalp
Multivitamin
L-Arginine 3-6 grams/day

Verder is hij dit jaar begonnen met Duta.

Lijkt me dus heel moeilijk om te zeggen of het alleen door de RU 58841 komt.

Groetjes Do.

Rocco
18 april 2002, 17:59
Verder is hij dit jaar begonnen met Duta.


" After I start using Dutasteride this year I may decrease my application of RU58841 to once a day. "

Nee hoor Do.Hij is nog niet begonnen met Duta.Hij zegt als ik dit jaar begin met Duta,ZOU ik eventueel mijn RU maar een keer per dag willen smeren .

Viper

RU58841 is een middel die je op je hoofdhuid smeert.Naar mijn weten heeft RU absoluut GEEN bijwerkingen.

Ik denk dat die kerel op de foto nog betere resultaten kan boeken met Duta erbij.


Groetjes

Viper
18 april 2002, 19:14
Ik hoop dat er binnekort meer middelen uitkomen tegen haaruitval en die goeie resultaten zullen halen:)
Het is wel goed dat er zoveel firma's bezig zijn maar ze doen het bijna allemaal om snel rijk te worden.
Hopelijk komt DUTA binnekort uit.

Greetz
Viper

Do
18 april 2002, 19:28
Hai,

Nou das lekker.............., conferenties geweest in Amerika, een 9 op mijn eindlijst voor Engels en dan lees ik iets wat er totaal niet staat!!!!!! Geloof dat ik maar eens een forumpje op ga zoeken voor "plotselinge gekte"

Groetjes Do.

Rocco
18 april 2002, 21:42
Zo had ik het niet bedoeld hoor :).Toen ik las dat die gozer DUTA gebruikte ,schrok ik even.Ik dacht : hoe komt hij in godsnaam aan Duta?!Daarom zag ik dat hij het niet gebruikte.

Maar mag ik je wel een roosje aanbieden? :)


Groetjes

Do
19 april 2002, 14:32
*

Nate
30 april 2002, 17:53
Ik lees net op hairsite dat je RU58841 kunt bestellen op deze site www.faitheaglepharm.com

groeten

pindakaas
2 augustus 2003, 11:00
Iemand weleens van RU58841 gehoord?
Het schijnt beter te zijn dan .05mg dut, of zelfs 2.5mg dut.

zie url:
http://www.hairsite4.com/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=11&topic_id=22520&mode=full

:confused:

Nate
10 augustus 2003, 16:10
Ja,hopen dat het gauw op de markt komt.
In Duitsland zijn er al trials bezig met RU,volgens mij als het positief uitvalt komt het binnen 2 jaar op de markt.

Robert18
11 augustus 2003, 09:16
Waar is RU origineel een middel tegen?

pindakaas
11 augustus 2003, 09:39
Kijk maar bij deze url voor foto`s etc. : http://www.hairlosshelp.com/html/RU58841experiment.cfm

Voor maar 4 maandjes, ziet het er allemaal best wel rap uit :)

Pieter
11 augustus 2003, 11:22
Ja, ziet er zeker spectaculair uit bij deze persoon genaamd "John", maar moet je ook eens kijken wat voor een cocktail hij slikt! Gaat nu bovendien over op 5 mg fina per dag hetgeen toch bij velen bijwerkingen geeft.

En daarbij: $ 20000 voor RU, gaat toch ver?

pindakaas
2 oktober 2003, 17:19
RU58841 in material powder form

Net Price at USD30.-/gram & the shipping cost to each consignee at USD70.- for European area or USD90.- for USA & Canada

Payment: 50% value by T/T in advance when ordering and the rest 50% value by T/T in advance just before our shipment, no credit card accepted

Availability: 30-40days after our receiving the first 50% prepayment

Packing: Each in brown plastic-bottles

Jaapie
31 januari 2004, 16:14
Ik hoor niet echt veel meer over RU58841, weet iemand de laatste updates erover? Wanneer komt het uit of zijn ze nog in de testfase?

DHTkiller
31 januari 2004, 16:48
Op hairsite zijn er mensen die het gebruiken.

Jaapie
31 januari 2004, 17:09
Wat, meen je dat nou?
is het al uit?
IK LOOP ACHTER! hmm.. schaam schaam

DHTkiller
31 januari 2004, 17:15
Echt waar Jaapie, check 't maar.

Jaapie
31 januari 2004, 17:27
Ik heb al een topic geplaatst. Ben wel benieuwd, maargoed ze denken van oh die heeft nog maar een paar posts dus is hij niet de moeite om even te replyen :(

DHTkiller
31 januari 2004, 17:35
Er zijn ook positieve berichten te vinden op die site, sommigen gebruiken het al een paar maanden met goede resultaten (shedding gestopt, maar nog geen hergroei).

Die RU schijnt de AR zéér goed te blokkeren, terwijl dat bij spiro en Fluridil maar beperkt is.

Mille
31 januari 2004, 18:18
is het al te koop of is het nog een experiment?

het duurt wel een beetje lang, ze zijn sinds 1998 bezig ermee :rolleyes:

Nate
31 januari 2004, 18:46
Officieel is er geen RU...uit!!!
"Men " koopt dit bij een farmaceutich bedrijf in China genaam "faitheagle" in poeder vorm.Kost wel duur geloof ik voor een paar gram van dit spul.

Of het werkt...misschien, alleen moet je zelf aan het mixen met dit spul.Je kunt het met minox mengen of met gedestileerd water met "everclear (alcohol vorm).

*Het probleem is dat deze formule instabiel is..dit betekent dat het maar enkele dagen goed blijft en met een week niet meer optimaal werkt.

*Zo is er ook een groep leden van Hairsite die bij Faitheagle TB4 laten maken...iets nieuws van de laatste tijd.....alleen doen ze hier heel geheimzinnig over want het is illigaal.
Ze hebben ook private forums waar alleen TB4 users toegang tot hebben...ik ben wel bij 1 van deze forums lid..maar volgens mij zijn ze weer verhuist...!
Zelfde probleem bij deze topical..het is instabiel en moet constant op een temp van -28 graden gehouden worden....niet te doen allemaal haast.

Jaapie
31 januari 2004, 18:56
Idd. wachten op een stabielere vorm en wat duidelijkheid.
Laatst las ik iets over HGH (human growth hormone), daar schrok ik wel van. Het is wel een beetje extreem om HGH te gebruiken, omdat het als groei hormoon bij bodybuilders gebruikt word.

Hier wat meer info over T3: http://www.bodybuilding.com/fun/catcytomel.htm

Hier wat meer info over HGH: http://www.bodybuilding.com/fun/cathuman.htm

DHTkiller
31 januari 2004, 19:18
Als je met duta 't meeste DHT verlaagt in je bloedbaan, dan zal dat kleine beetje overgebleven DHT absoluut geen kans krijgen zich te binden aan de AR als RU als topical gebruikt wordt. RU blokkeert ook testosteron, DHEA en andere schadelijke androgenen.

DHTkiller
31 januari 2004, 19:19
Ik hoop dat het snel op de markt komt voor een betaalbare prijs.

Jaapie
31 januari 2004, 19:32
DHTkiller weet jij of RU DHT verlaagd in het hele lichaam of alleen in de hoofdhuid.

DHTkiller
31 januari 2004, 19:42
Jaapie,

RU is geen 5 ar remmer, het enige wat 't doet is de AR blokkeren. DHT wordt ook aangemaakt in de haarfollikel zelf (door voornamelijk aanwezigheid van 5ar2), daarom is RU volgens mij zeer effectief, vooral in combinatie met fina of duta.

Jaapie
31 januari 2004, 19:45
ahzo ok, ik weet niet zoveel van RU af.

Jaapie
31 januari 2004, 19:46
Een RU gebruiker op hlt.com vertelde mij het volgende over RU:

don't bother... use spiro instead. Ru has too many long lasting side effects.

think about it.

Mr Fantastic = good results (of course though, it's in his name)
ME = side effects
Rich Locks = side effects
Fiend For Hair = side effects
DOE = side effects

DHTkiller
31 januari 2004, 19:58
Als topical heb je de minste kans op side effects, als je het oraal zou gebruiken, dan kan je bijwerkingen verwachten. Dit geldt bv ook voor oraal minoxidil (Loniten), Flutamide of Spiro.

DHTkiller
1 april 2004, 20:03
Is Ru 58841 al ergens te krijgen (voor een redelijke prijs)? Hiermee is het misschien wel mogelijk om m'n vroegere haarlijn (de niet AGA haarlijn) terug te krijgen.

Jaapie
1 april 2004, 20:10
ik heb er al naar geinformeerd, en het is inderdaad te verkrijgen. Maar helaas de moeite niet. Teveel mensen hebben er serieuze bijwerkingen van, en reageren er niet zo goed op.
Ik hoopte dat RU het zou zijn maar helaas :(
Zoek maar eens op hairlosshelp.

DHTkiller
1 april 2004, 20:18
Thanks, Jaapie!

Misschien in combinatie met minox en Innovate zou het misschien een supermiddel kunnen worden voor mogelijke teruggroei.

Jaapie
1 april 2004, 20:21
Nou van supermiddel wil ik niet spreken, maar hergroei is mogelijk.
Je kan RU natuurlijk wel uitproberen als je dat wilt, ben wel benieuwd eigenlijk :P

cherifo
2 april 2004, 01:27
wat is het juist die "ru" en wat zijn de bijwerkingen juist?

DHTkiller
2 april 2004, 18:46
RU is een middel dat ervoor zorgt dat DHT, DHEA, testosteron en andere schadelijke androgenen zich niet kunnen binden aan de androgeen-receptorcellen. Die androgeen receptoren bevinden zich in de haarwortelkernen (dermal papilla) en RU wordt gebruikt als een topical om die androgeengevoelige 'ingangen' voor een groot deel te blokkeren. Het voordeel van een topical is wel dat de kans op bijwerkingen erg klein zijn (behalve jeuk, roodheid en andere huidirritatie's). Bij orale gebruik kan RU, net als bij flutamide en spiro, ernstige bijwerkingen veroorzaken.

DHTkiller
2 april 2004, 18:56
Ik ben toch erg benieuwd over die RU. Ik wist dat het te krijgen was, maar niet via een gewone online-apotheek. Je moet het ergens in China ofzo bestellen. Ze hebben daar een lab en op aanvraag maken ze het voor je, maar of dat echt betrouwbaar is weet ik niet. Ik hoop dat RU binnen een korte tijd verkrijgbaar zal zijn via erkende en betrouwbare online-apotheken.

Tiuri
29 juli 2004, 11:18
nog nieuws over RU58841 lately? ik vind deze foto's ook niet 100% overtuigend, jammer dat ie 't lang heeft laten groeien. Zo kun je t resultaat minder goed zien.

VOOR
http://www.hairlosshelp.com/images/rupic6.jpg

NA
http://www.hairlosshelp.com/images/rupic18.jpg

Bron: http://www.hairlosshelp.com/html/RU58841experiment.cfm

Tiuri
11 oktober 2004, 12:21
zoooo... in het kader van de centralisatie van informatie heb ik vier threads die over RU58841 zijn geopend samengevoegd tot deze thread.

ik heb er echt lang niets meer over gehoord, maar ik volg de amerikaanse forums dan ook niet echt hierover. Weet iemand meer?

Ik heb ooit eens gezocht naar de website van Roussel Uclaf, de producent van het middel. Maar die kon ik echt niet vinden. Kon dus geen informatie vragen per email.

Vince001
11 oktober 2004, 15:03
ik heb er echt lang niets meer over gehoord, maar ik volg de amerikaanse forums dan ook niet echt hierover. Weet iemand meer?

Ik heb ooit eens gezocht naar de website van Roussel Uclaf, de producent van het middel. Maar die kon ik echt niet vinden. Kon dus geen informatie vragen per email.
Op HLH is een groepje van een man of 15 dat eraan is begonnen, maar de resultaten vallen gewoon erg tegen. Er is welgeteld één persoon die regelmatig post en dat schijnt ook meteen de enige te zijn bij wie haaruitval gestopt is… Men hoopt, geloof ik, op een betere versie.

Verder wordt Ru nogal eens vergeleken met Fluridil. Over dit laatste product zijn echter veel meer positieve ervaringen te vinden. Een aantal Flu gebruikers is zeer enthousiast en bij Ru zijn die helaas ver te zoeken…

Toch lijkt het verhaal misschien een beetje op het minox/ fina/ duta probleem. De een reageert redelijk tot goed terwijl het bij een ander geen resultaten brengt.

pizzacat
11 oktober 2004, 19:18
Op HLH is een groepje van een man of 15 dat eraan is begonnen, maar de resultaten vallen gewoon erg tegen. Er is welgeteld één persoon die regelmatig post en dat schijnt ook meteen de enige te zijn bij wie haaruitval gestopt is… Men hoopt, geloof ik, op een betere versie.

Verder wordt Ru nogal eens vergeleken met Fluridil. Over dit laatste product zijn echter veel meer positieve ervaringen te vinden. Een aantal Flu gebruikers is zeer enthousiast en bij Ru zijn die helaas ver te zoeken…

Toch lijkt het verhaal misschien een beetje op het minox/ fina/ duta probleem. De een reageert redelijk tot goed terwijl het bij een ander geen resultaten brengt.

Er zijn grote problemen met de houdbaarheid van RU, de mensen die het proberen zijn niet aan de RU58841 maar aan de belangrijkste stof die RU58841 bevat. Deze verliest heel snel zijn werking. Dit geeft dus geen goed resultaat over RU58841 zelf, daar moeten we tot 2007 ofzo op wachten.

Vince001
14 oktober 2004, 16:45
Er zijn grote problemen met de houdbaarheid van RU, de mensen die het proberen zijn niet aan de RU58841 maar aan de belangrijkste stof die RU58841 bevat. Deze verliest heel snel zijn werking. Dit geeft dus geen goed resultaat over RU58841 zelf, daar moeten we tot 2007 ofzo op wachten.
Klopt. Mn info hierboven was sowieso niet volledig. De meeste personen gebruiken ook nog niet eens de "echte" versie van 5%-oplossing, maar 2 of 3%. Slechts een enkeling (toevallig wel degene die zegt dat het werkt) gebruikt de 5%-versie. Verder schijnt RU zo'n $1000 per jaar te kosten (kan helaas op de site niet de exacte prijs vinden) en moet je het ivm die korte werkingsduur zelf aanmaken uit een poeder... Al met al niet bepaald uitnodigend.

Maareh, Pizzacat, dat van 2007, heb je dat soms ergens gelezen of bedoel je dat meer bij wijze van spreken?
Groet

pizzacat
14 oktober 2004, 23:37
Klopt. Mn info hierboven was sowieso niet volledig. De meeste personen gebruiken ook nog niet eens de "echte" versie van 5%-oplossing, maar 2 of 3%. Slechts een enkeling (toevallig wel degene die zegt dat het werkt) gebruikt de 5%-versie. Verder schijnt RU zo'n $1000 per jaar te kosten (kan helaas op de site niet de exacte prijs vinden) en moet je het ivm die korte werkingsduur zelf aanmaken uit een poeder... Al met al niet bepaald uitnodigend.

Maareh, Pizzacat, dat van 2007, heb je dat soms ergens gelezen of bedoel je dat meer bij wijze van spreken?
Groet
Dat geklooi met poeder is voorbij als het ehte middel op de markt is, de prijs zal dan ook wel veranderen. 2007 meende ik ergens gelezen te hebben, maar geen idee waar.

Tiuri
15 oktober 2004, 17:32
Dat geklooi met poeder is voorbij als het ehte middel op de markt is, de prijs zal dan ook wel veranderen. 2007 meende ik ergens gelezen te hebben, maar geen idee waar.
Het akelige is juist dat RU58841 waarschijnlijk helemaal niet op de markt gaat komen. Roussel Uclaf SA, de producent, is niet meer geïnteresseerd in verdere ontwikkeling van dit middel. Dat heb ik begrepen tenminste.

Vince001
16 oktober 2004, 17:56
Het akelige is juist dat RU58841 waarschijnlijk helemaal niet op de markt gaat komen. Roussel Uclaf SA, de producent, is niet meer geïnteresseerd in verdere ontwikkeling van dit middel. Dat heb ik begrepen tenminste.
Eeuh, oh ja... Dat was ook zo, Roussel heeft het verkocht, toch? Hoe suf dat ik daar nooit meer aan gedacht heb. :o Ik heb het wel gelezen, maar er zijn altijd zoveel problemen en vaagheden geweest rond RU dat het mn interesse ook niet echt meer had.. Najaa, toch wel jammer. Ik ben benieuwd of het wel verkrijgbaar blijft...

Tiuri
16 oktober 2004, 19:28
Eeuh, oh ja... Dat was ook zo, Roussel heeft het verkocht, toch? Hoe suf dat ik daar nooit meer aan gedacht heb. :o Ik heb het wel gelezen, maar er zijn altijd zoveel problemen en vaagheden geweest rond RU dat het mn interesse ook niet echt meer had.. Najaa, toch wel jammer. Ik ben benieuwd of het wel verkrijgbaar blijft...
Roussel heeft RU58841 inderdaad verkocht aan Aventis. Intussen is Roussel echter een onderdeel van Aventis dus in hoeverre dit nou echt een "verkoop" te noemen is is de vraag, maar dat terzijde.

Aventis heeft de trials in ieder geval al in 1999 stopgezet en is niet meer geïnteresseerd in verdere ontwikkeling.

Einde RU58841 dus.

Tiuri
22 oktober 2004, 02:31
hm toch nog een onverwacht staartje aan het RU58841-verhaal. Kreeg dit emailtje van de producent vandaag:

From: XXXXXXXX
To: XXXXXXXXXXXX
Cc: XXXXXXXXXXXXXX
Sent: Thursday, October 21, 2004 5:31 PM
Subject: RU58841

Dear Tiuri,

Your inquiry was forwarded to my attention. It is my understanding that the compound RU58841 (which may have also been referred to as HMR3841) is under development by ProSkelia, a company that was created via a spin-off of the bone research group from Aventis. Additional information can be obtained from their website: http://www.proskelia.com/

Best regards,
Kara Smith-Russell
R&D Communications

Blijkbaar is er dus wel nog iemand bezig met de ontwikkeling van RU. Ik heb die knakkers van ProSkelia al gemaild dus ff afwachten of en wat zij antwoorden.

Haarmannetje
22 oktober 2004, 11:27
He interessant Tiuri, misschien dat er toch nog licht aan den horizon schijnt. Dit is even van hun website:


Topical Anti-Androgen _ PSK3841

PSK 3841 is an innovative molecule with a unique mechanism of action for the treatment of androgen-dependent conditions, such as alopecia and acne.

In pre-clinical studies, it has shown promising activity in various animal models of acne, alopecia and hirsutism. The product has good systemic and dermal tolerance. In human clinical pharmacology, there was no systemic anti-androgenic activity and again good general and dermal tolerance.

PSK 3841 has completed several Phase I studies and is currently in Phase II for alopecia. A clinical proof of principle phase II study in acne is also ongoing.

This product is available for licensing.

Tiuri
22 oktober 2004, 12:38
http://www.proskelia.com/img/Drug/psk_clinical_pipeline1.gif

verrek zeg, ze zijn al halverwege de Phase II-trials! Dat wil zeggen dat dit middeltje over een jaar of 3 op de markt kan zijn!

kevin
23 mei 2005, 17:55
RU58841 is al te koop?

http://www.kurogrow.com/ru.html

en

http://hair2go.oc.to/ru58841_1.htm

En nog wat informatie: http://www.vitaminox.com/about/about_RU58841.htm (http://www.vitaminox.com/about/about_RU58841.htm)

Jaapie
23 mei 2005, 18:55
RU58841 is al te koop?

http://www.kurogrow.com/ru.html

en

http://hair2go.oc.to/ru58841_1.htm

En nog wat informatie: http://www.vitaminox.com/about/about_RU58841.htm (http://www.vitaminox.com/about/about_RU58841.htm)

Zou het de echte RU zijn? Heeft er iemand zin om het uit te proberen? Ik ben er wel benieuwd naar.

kevin
23 mei 2005, 19:23
Misschien wat voor cherifo of Vince, sinds zij beiden weining tot niks gebruiken?

Jaapie
23 mei 2005, 19:26
Of we adviseren de eerst volgende newbie om het te gebruiken :D

kevin
23 mei 2005, 19:31
Of we adviseren de eerst volgende newbie om het te gebruiken :D

Hahaha, Tiuri? Marketing? :P

Jaapie
23 mei 2005, 19:42
Hahaha, Tiuri? Marketing? :P
HUH? wat?? :D

Vince001
24 mei 2005, 10:35
Eh, volgens mij verkoopt Kurogrow het al zeker een jaar.

Zou toch de trials maar afwachten. Op andere forums zijn wel personen die 't gebruiken en daar hoor je geen grootse verhalen van...

Tiuri
24 mei 2005, 11:17
Eh, volgens mij verkoopt Kurogrow het al zeker een jaar.

Zou toch de trials maar afwachten. Op andere forums zijn wel personen die 't gebruiken en daar hoor je geen grootse verhalen van...Raar dat ze het nog steeds RU58841 noemen terwijl het allang niet meer zo heet. Het heet inmiddels PSK3841.

En het is natuurlijk de vraag wat er allemaal in dat flesje zit. Maargoed, als er waaghalsen zijn die het willen proberen... ben toch wel nieuwsgierig :)

Verkoopt Kurogrow het al zo lang, Vince? Dat wist ik niet. Wat voor bedrijf is dat dan? Weet jij dat?

Vince001
24 mei 2005, 11:46
Heb net even snel gezocht op HLH, maar de info die ik zocht kon ik zo snel niet vinden. 't Is een Japans/ Chinees bedrijf, volgens mij. Ik heb me er nooit zo in verdiept omdat er op Hairsite zoveel negatieve posts over RU waren.

Als ik 't goed heb, zijn er drie adressen waar je Ru kunt krijgen: Kurogrow, Vitaminox en een bedrijf (uit China?) Faith Eagle (Ook wel Bald Eagle genoemd :) )

Misschien houden ze de naam RU58841 aan om van de naamsbekendheid te profiteren... Maar een nieuwe start (PSK3841) had mij logischer geleken.

't Blijft natuurlijk een boeiend product. De allereerste trials schijnen zeer positief geweest te zijn. Daarna viel 't een beetje stil.

Laurens, in dat tabelletje dat jij eerder plaatste wordt van de PhaseIIB gesproken voor behandeling van HRT... weet jij wat men daarmee bedoelt?

Tiuri
24 mei 2005, 11:56
Laurens, in dat tabelletje dat jij eerder plaatste wordt van de PhaseIIB gesproken voor behandeling van HRT... weet jij wat men daarmee bedoelt?Da's een ander product he... PSK 3987. HRT is volgens mij Hormone Replacement Therapy. Dat middeltje zorgt voor minder hormoonschommelingen ofzo.

Heeft in ieder geval niks met AGA te maken.

Vince001
24 mei 2005, 12:11
Da's een ander product he... PSK 3987. HRT is volgens mij Hormone Replacement Therapy. Dat middeltje zorgt voor minder hormoonschommelingen ofzo.

Heeft in ieder geval niks met AGA te maken.
Maar weet jij dan wat er anders aan is?

Als die PhaseII trials nu overgaan naar de III-trials en dat moet dan drie, vier jaar duren (?), dan moeten die phase III trails voor HRT er toch op zn hoogst over één tot twee jaar liggen? Die moeten dan al kunnen aangeven of het middel uberhaupt wat kan doen in het menselijk lichaam (en niet bij apen). Dergelijke informatie zou al zeer welkom zijn.

Tiuri
24 mei 2005, 12:25
Maar weet jij dan wat er anders aan is?

Als die PhaseII trials nu overgaan naar de III-trials en dat moet dan drie, vier jaar duren (?), dan moeten die phase III trails voor HRT er toch op zn hoogst over één tot twee jaar liggen? Die moeten dan al kunnen aangeven of het middel uberhaupt wat kan doen in het menselijk lichaam (en niet bij apen). Dergelijke informatie zou al zeer welkom zijn.Ik weet niet wat er anders aan is, maar het is volgens mij een compleet ander medicijn hoor. Gewoon niet vergelijkbaar. Dan hebben we toch ook niks aan de uitkomsten van de trials naar dat product?

Vince001
24 mei 2005, 12:53
Ik weet niet wat er anders aan is, maar het is volgens mij een compleet ander medicijn hoor. Gewoon niet vergelijkbaar. Dan hebben we toch ook niks aan de uitkomsten van de trials naar dat product?
Hoe bedoel je? Als het werkt, dan is dat toch okee? Of het nu RU of PSK is. Of begrijp ik je relpy verkeerd?

Tiuri
24 mei 2005, 12:58
Hoe bedoel je? Als het werkt, dan is dat toch okee? Of het nu RU of PSK is. Of begrijp ik je relpy verkeerd?Ik weet niet :)

Wat ik bedoel is dat het medicijn wat nu in de Phase 3 is, een ander medicijn is dan PSK3841 ofwel RU58841. Het middel dat nu in de Phase 3 is, is PSK3987 en dat is een middel voor HRT. PSK3841 is een middel tegen kaalheid en dat is nog in phase 2.

Vince001
24 mei 2005, 13:10
Ik weet niet :)

Wat ik bedoel is dat het medicijn wat nu in de Phase 3 is, een ander medicijn is dan PSK3841 ofwel RU58841. Het middel dat nu in de Phase 3 is, is PSK3987 en dat is een middel voor HRT. PSK3841 is een middel tegen kaalheid en dat is nog in phase 2.
Hehe, idd mijn fout. Ik haalde de twee PSK's door elkaar. :rolleyes:

Dat wordt dus nog wel een paar jaartjes wachten.

Vince001
24 mei 2005, 14:22
Er zijn twee sites van bedrijven (met t zelfde adres) met vrijwel dezelfde tekst over Ru/Psk:
http://www.proskelia.com/rd_32.htm

http://www.strakan.com/topicalantiandrogen.html

Op de laatste staat de volgende tekst:
The molecule has completed several Phase I studies and a Proof of Concept Phase II study for alopecia.

It has demonstrated similar efficacy after 6 months treatment as that observed with current oral therapy for alopecia after twelve months, based on the increase in net hair count. Again, no systemic anti-androgenic effect was observed (n=90).

kevin
24 mei 2005, 17:31
Er zijn twee sites van bedrijven (met t zelfde adres) met vrijwel dezelfde tekst over Ru/Psk:
http://www.proskelia.com/rd_32.htm

http://www.strakan.com/topicalantiandrogen.html

Op de laatste staat de volgende tekst:
The molecule has completed several Phase I studies and a Proof of Concept Phase II study for alopecia.

It has demonstrated similar efficacy after 6 months treatment as that observed with current oral therapy for alopecia after twelve months, based on the increase in net hair count. Again, no systemic anti-androgenic effect was observed (n=90).

En dit gaat over de "RU" die al te koop is?

Vince001
24 mei 2005, 19:17
En dit gaat over de "RU" die al te koop is?
Dat zou ik niet durven zeggen. De Ru die op HLH door veel mensen werd gebruikt komt van Faith Eagle, uit China en door de uitblijvende resultaten vroeg men zich daar al af of 't echt was.

Zoals gewoonlijk in Hairloss-land weer een en al onzekerheid, dus. ;) Ik zou er iig mn knaken niet in steken...

Tiuri
4 november 2005, 13:51
Hier (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=7947350) een wat oudere studie over RU58841, die aantoont dat er bij de metabolisering een zeer potente antiandrogene molecuul vrijkomt. Deze molecuul wordt erg langzaam afgebroken, waardoor het systemisch kan worden opgenomen en zo voor de nodige bijwerkingen kan zorgen.

Dit kan wel eens een reden zijn waarom we nog zo weinig horen van dit middel.

Sjaak
9 november 2005, 14:08
Ik heb twee onderzoeken gevonden die net zijn afgesloten over de werking van PSK 3841. Laten we hopen dat de uitkomsten binnekort gepubliceerd worden of ergens op internet te vinden zijn. kijk hier (http://www.controlled-trials.com/mrct/trial/ALOPECIA%7CANDROGENETICA/2061/131197.html) en hier (http://www.controlled-trials.com/mrct/trial/ALOPECIA%7CANDROGENETICA/2061/131195.html) . Kan interessant zijn

Tiuri
6 december 2005, 18:33
Deze studie werd geplaatst door de webmaster van Hairlosstalk in januari dit jaar (klik (http://www.hairlosstalk.com/discussions//viewtopic.php?p=114755&sid=0939eb41558b7b4cf516c559b7a2744f)):

Objectives:
Acne and Androgenetic Alopecia are linked to Androgen effects and therefore should improve following a topical application of antiandrogens. Serious side effects due to a systemic absorption, however, exclude this treatment in men. Drug targeting to the sebum gland and derma papillae, however, may allow topical antiandrogen treatment in men. Accomplishing this may be possible by particulate carrier systems such as solid lipid nanoparticles, SLN, which are known to support dermal targeting. Cutaneous uptake was also visualized by flourescence microscopy using dye loaded SLN.

Methods:
The New Antiandrogen prodrug called RU58841-myristate was developed for topical therapy. Ester cleavage was proved, receptor affinity and local tolerability were compared to RU58841. In contrast to native RU58841, the more lipophilic RU-myristate and nile red can be loaded into the lipid particles by hot homogenization.

Results:
While receptor binding experiments proved the almost complete loss of binding to the androgen receptor, RU-myristate is rapidly metabolized to the potent antiandrogen RU58841 by the skin cells. Cellular viability was not impaired. The new form of RU58841 known as RU58841-myristate had negligible antiandrogen permeation through the skin, implying a more topical action of the drug. Flourescent microscopy showed that the Lipid vehicle and the Nanoemulsion vehicle increased dye uptake into the skin as compared to the cream.

Conclusions:
The new form of RU58841 known as RU58841-myristate (or "RUM") combined in a Solid Lipid Nanoparticle solution should be considered for topical antiandrogen therapy for both acne and Androgenetic Alopecia.Geen idee waar ie hem vandaan heeft en hoe oud de studie is. Zou wel interessant zijn om achter te komen omdat we dan kunnen achterhalen of er nog aan dit product gewerkt wordt en hoe ver ze zijn.
EDIT: ik zie dat het deze studie (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15700772) is.

Overigens heeft Hairsite een adres gevonden waar het in pure poeder te koop zou zijn (dit is dat Faith Eagle waar Vince al eerder over sprak):

Mr. H.Z. Owense
Faith Eagle Ltd.
Shenzhen City, China

Email: szietrir@public.szptt.net.cn or htpharm@public.szptt.net.cn
Fax: 0086-755-83164680
Website: www.faitheaglepharm.com

RU58841 in material powder form

Net Price at USD30.-/gram & the shipping cost to each consignee at USD70.- for European area or USD90.- for USA & Canada

Payment: 50% value by T/T in advance when ordering and the rest 50% value by T/T in advance just before our shipment, no credit card accepted

Availability: 30-40days after our receiving the first 50% prepayment

Packing: Each in brown plastic-bottlesHier (http://www.farrellmanual.com/topical/ru.htm) staat een overzichtje van interessante info op hairsite, daar zal vast ook wel ergens tussen staan hoe je het dan moet mengen.

cop
11 december 2005, 15:51
1997 comments on RU 58841:

"RU 58841: This is the mother of all topical anti androgens. RU58841 is made by the Roussel Corporation of France. This stuff shuts down DHT at the hair follicle like nothing else. One of the major problems has been that anti androgens such as Spironolactone and Flutamide taken orally might be good for hair loss, but they cause all sorts of problems related to having low androgens in your body, such as loss of muscle, increased fat, loss of sex drive, gyno, etc.

When these same anti androgens have been used topically (put directly on the scalp) they do not cause the negative systemic side effects, but they did not seem to do much of anything for hair loss or growth either. Therefore, a topically active anti androgen without systemic effects would be highly desirable. RU58841 is a topical anti androgen that shuts down DHT at the follicle without any systemic side effects in the body!"

2005 comments:

If there has ever been a drug that appeared to be close to a cure for MPB with no side effects, this was it. So what happened to it? That too is a bit of a mystery, but the general consensus is that the company never developed it for market for financial reasons after other drugs for MPB faired not nearly as well in the market place as was expected. It's a real shame. After the article came out, I knew several enterprising people with enough money to have batches made up for their personal use, and they all said it was the best thing they had used topically.
Blijkbaar werkte dit toch behoorlijk.Spijtig dat we niet rijk zijn.....

Tiuri
11 december 2005, 16:01
Blijkbaar werkte dit toch behoorlijk.Spijtig dat we niet rijk zijn.....Dat zal wel meevallen, RU is niets meer en niets minder dan een non-steroïde topische antiandrogeen, die qua structuur sterk lijkt op fluridil en flutamide. De praktijk heeft uitgewezen dat middelen die de androgeenreceptoren blokkeren effectief kunnen zijn in behoud van haren, maar dat je niet hoeft te rekenen op veel hergroei.

Je hoort altijd indianenverhalen over middeltjes die er nog niet zijn of er niet meer zullen komen: die worden dan meteen neergezet als wondermiddel. Maar veel hebben we niet gemist aan RU hoor. En voor de mensen die het toch per se willen proberen is het in onbewerkte vorm te koop (zie mijn vorige post in deze discussie).

DHTkiller
11 december 2005, 17:41
Het probleem is vaak de topische vorm van die middelen. Heel veel medicinale middelen kunnen een sterkere werking hebben als ze oraal worden toegediend, maar het probleem is natuurlijk die bijwerkingen die op kunnen treden. Flutamide, spiro en RU kunnen bv niet oraal worden toegediend, althans het zal nooit kunnen worden goedgekeurd ter behandeling van AGA, zonder de kans op ernstige bijwerkingen. Ook finasteride en dutasteride in topische vorm heeft niet echt een effectieve werking.

Vince001
18 december 2005, 15:39
Er zijn op HLH een aantal members die het plan hebben gevat zelf een RU-middel te maken. Klik (http://www.hairlosshelp.com/forums/messageview.cfm?catid=10&threadid=54043) Toch grappig dat dit middel om veelvuldig opduikt in de discussies. Er hangt zo onderhand een bijna mysterieus sfeertje om het middel, vooral omdat niemand schijnt te weten of de RU die beschikbaar is, ook wel het echte goedje is. :)

Iemand hier interesse om in te haken?

kevin
18 december 2005, 15:46
Er zijn op HLH een aantal members die het plan hebben gevat zelf een RU-middel te maken. Klik (http://www.hairlosshelp.com/forums/messageview.cfm?catid=10&threadid=54043) Toch grappig dat dit middel om veelvuldig opduikt in de discussies. Er hangt zo onderhand een bijna mysterieus sfeertje om het middel, vooral omdat niemand schijnt te weten of de RU die beschikbaar is, ook wel het echte goedje is. :)

Iemand hier interesse om in te haken?

Het grootste probleem met RU is dat het stofje niet stabiel blijft en de kwaliteit van het stofje laat soms ook te wensen over. Het is ook een heel gedoe om de oplossing stabiel te houden. Het schijnt wel erg goed te werken, maar door deze 2 punten is het eigenlijk niet te doen.

wigger
25 juni 2006, 19:44
Dit was toch ook een product waar we hoge verwachtigingen van hadden,heeft nog iemand iets gehoord of gelezen van dit product en dan bedoel ik wat recentere info

Vince001
9 september 2007, 15:22
Ru te koop in Japan voor E 57,- per 30ml.

Apart spul blijft dat toch. Je hoort er tijden niet van en dan staat het weer 'ns op n webshop als deze. Vraag me af of het echt is...

http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=ja&u=http://hair2go.oc.to/ru58841_1.htm&sa=X&oi=translate&resnum=6&ct=result&prev=/search%3Fq%3DRU58841%26start%3D10%26hl%3Den%26rlz% 3D1T4ADBF_enUS225US225%26sa%3DN

cop
25 november 2007, 15:15
ziet er niet echt goedkoop uit hé

Norwood_III
25 november 2007, 23:35
Gaaf! Ik heb een supplier gevonden die "empty liposomes" fabriceert. Hierin pleur je dus de RU en je hebt liposomal RU :D. Ik heb ze een emailtje gestuurd met de vraag hoe dit precies gaat. Ik zie ook mogelijkheden voor Dutasteride :)

Molecular Weight = 369.352; C,55.28;H,4.91;N,11.38. Die van Dutasteride is trouwens: 528.5.

Ik vraag me af hoe je kan zien of dit in liposomes past. Liposomes hebben een Particle size van 100 to 300 nm. Vraag me af hoe dit in verhouding staat met de molecular weight. Iemand die dit weet?

Ik zou me geen zorgen maken hierover. Ik denk dat er veel meer dan 1 molecule in zo'n liposoom past. Men kan zelfs macromoleculen in liposomen transporteren, dus dat zal echt geen probleem zijn.

Ik zou me eerder zorgen maken over de stabiliteit van PSK3841.

RdN
21 oktober 2009, 20:34
Kick!

nog mensen die hier ervaring mee hebben? Of meer nieuws over dit product?

vrosjnivosj
17 februari 2011, 12:57
Wil een topical maken, voor de zekerheid beginnen met een heel laag percentage.
Uit het asc topic:

300ml 90mg 0.025%
50ml 15mg 0.025%
50ml (0.5% / 0.025 = 20) x 15mg = 300mg = 0.5%

Dus om een topical van Ru te hebben van 0.5% moet ik 300mg in 50ml doen?

b_andries
17 februari 2011, 13:22
Is dat niet heel weinig? ik heb op amerikaanse forums gelezen dat ze 30mg per dag en meer op hun hoofd smeerden, ook mengen ze het elke dag of om de 2 dagen omdat het niet zo stabiel blijft eens het gemengd is.

vrosjnivosj
18 februari 2011, 15:54
Ja das weinig, als ik geen bijwerkingen krijg 2x 0.5% per dag dan 1% p.d.
Het belangrijkste geen bijwerkingen.

Ik kan nog altijd geen goeie bron vinden ofdat het stabiel blijft, mensen praten elkaar gewoon na.(kan juist zijn)

Maar klopt de berekening?

vrosjnivosj
20 februari 2011, 20:12
Juiste berekening?

b_andries
21 februari 2011, 08:18
is het niet 15mg per 60ml voor een 0,025% oplossing zoals bij ASC?

vrosjnivosj
21 februari 2011, 12:10
300ml 90mg 0.025%
50ml 15mg 0.025%
50ml (0.5% / 0.025 = 20) x 15mg = 300mg = 0.5%

Dus om een topical van Ru te hebben van 0.5% moet ik 300mg in 50ml doen?
Ah foutje, het zou dus zo moeten zijn:
300ml 75mg is 0.025%
50ml 12.5mg is 0.025%
50ml (20 x 12.5) = 250mg = 0.5%

b_andries
21 februari 2011, 14:43
Ah foutje, het zou dus zo moeten zijn:
300ml 75mg is 0.025%
50ml 12.5mg is 0.025%
50ml (20 x 12.5) = 250mg = 0.5%

yep, volgens mij kloppen je berekeningen nu wel

Rollercoaster
21 februari 2011, 18:53
Volgens verschillende RU-gebruikers is 20mg RU per dag gebruiken een minimale hoeveelheid om een effect te hebben.

vrosjnivosj
22 februari 2011, 18:11
Oke,
Eerste toepassing vandaag nog niets merkwaardig gemerkt.
Lost veel beter op dan asc.

b_andries
22 februari 2011, 20:33
Waar heb je die RU vandaan? kouting?

vrosjnivosj
22 februari 2011, 20:51
Van forumlid Rollercoaster die had het van ontariochem.com.

vrosjnivosj
25 februari 2011, 17:00
Na drie keer gebruiken @ 0.5% grote dosis.
Brain fog, opspelende gyno, wat zwakker, meer emoties.
:frusty:

Omdat ik het nog een kans wil geven lagere dosis gebruiken.

AnthonieH
25 februari 2011, 17:19
Na drie keer? Ik weet het niet, het lijkt me toch niet ondenkbaar dat het psychisch is, Vros. Anders is dat RU toch een ongelofelijk sterk middel en dan moet ik het toch eens proberen :)

Rollercoaster
25 februari 2011, 17:31
Vros, hoeveel mg heb je gebruikt per dagelijkse dosis?

vrosjnivosj
25 februari 2011, 19:16
Na drie keer? Ik weet het niet, het lijkt me toch niet ondenkbaar dat het psychisch is, Vros. Anders is dat RU toch een ongelofelijk sterk middel en dan moet ik het toch eens proberen :)
Anthony die brain fog was redelijk duidelijk de rest veel minder (ik heb gewerkt in de nacht misschien een iets meer subjectieve benadering)
Zoals je misschien al gelezen hebt kan ik bijna tegen geen één anti-androgeen: duta, fina, spiro, alfatradiol, asc-j9...
Extreem gevoelig :confused:
Vermoedelijk krijg jij geen bijwerkingen, er gebruikers zijn die 1 tot 3% gebruiken en niets merken.
Laatste dagen ziet mn haar iets beter uit maar dat even goed subjectief zijn.

Vros, hoeveel mg heb je gebruikt per dagelijkse dosis?
Zal iets van 15-20mg zijn?
Ik ga gewoon een flesje maken van 0.1% en dit een tijd gebruiken dan uppen in dosis.

AnthonieH
25 februari 2011, 21:02
Anthony die brain fog was redelijk duidelijk de rest veel minder (ik heb gewerkt in de nacht misschien een iets meer subjectieve benadering)
Zoals je misschien al gelezen hebt kan ik bijna tegen geen één anti-androgeen: duta, fina, spiro, alfatradiol, asc-j9...
Extreem gevoelig :confused:
Vermoedelijk krijg jij geen bijwerkingen, er gebruikers zijn die 1 tot 3% gebruiken en niets merken.
Laatste dagen ziet mn haar iets beter uit maar dat even goed subjectief zijn.Maar reageer je zo op andere middelen ook? Ik vermoed namelijk heel sterk een nocebo-effect. Waarschijnlijk ben je een psychisch sterke persoonlijkheid ... die zijn -in tegenstelling tot wat ze zelf denken- juist het gevoeligst voor dit soort zaken. En dus niet zeggen dat dat het absoluut niet kan zijn ... dat kun je onmogelijk zelf bepalen.

Wellicht moet je eens een huisgenoot inschakelen voor een placebotest. Een poos lang een middel gebruiken zonder dat je zelf weet of het echt is of niet. 2 weken middel A en 2 weken placebo A. Als je last hebt van een nocebo-effect, dus zul je ofwel 4 weken lang niks merken of 4 weken lang bijwerkingen hebben, ongeacht of je nu eerst de placebo of eerst het echte middel krijgt. Heb je wel echt bijwerkingen die zijn gerelateerd aan het middel zelf, dan zul je die alleen ervaren in de twee weken dat je het echte middel gebruikt.

Niet dat je veel aan de uitkomst zult hebben, de gevolgen van een nocebo-effect zijn vaak net zo erg als 'echte' bijwerkingen.

vrosjnivosj
25 februari 2011, 21:29
Ik zou het zelf beginnen denken dat het nocebo effect is.:)
Maar ik krijg bijwerkingen waarvan ik nog niet wist dat die er waren zoals brain fog. Derna ben ik nog meer beginnen lezen.

AnthonieH
25 februari 2011, 21:32
Ik zou het zelf beginnen denken dat het nocebo effect is.:)
Maar ik krijg bijwerkingen waarvan ik nog niet wist dat die er waren zoals brain fog. Derna ben ik nog meer beginnen lezen.Tja, als je het na 3 keer gebruiken al zo zeker meent te weten ... maar uiteindelijk doet het er niet toe. Nocebo-effect of echte bijwerkingen, de enige optie is stoppen.

vrosjnivosj
26 februari 2011, 01:06
Tja, als je het na 3 keer gebruiken al zo zeker meent te weten ... maar uiteindelijk doet het er niet toe. Nocebo-effect of echte bijwerkingen, de enige optie is stoppen.
Neen dosis verlagen & voordat ik na bed ga gebruiken :).

b_andries
27 februari 2011, 10:17
hey vrosjnivosj waar kan je die PPG en DMI aankopen?

vrosjnivosj
28 februari 2011, 23:33
Ppg in de apotheek.
Dim weet ik niet meer precies moet je ff vragen aan Rollercoaster.

b_andries
2 maart 2011, 15:09
mocht je ooit je RU verkopen vrosjnivosj door teveel bijwerkingen, koop ik het wel graag over.

Rollercoaster
3 maart 2011, 09:47
Ppg in de apotheek.
Dim weet ik niet meer precies moet je ff vragen aan Rollercoaster.

Ik heb die DMI hier vandaan: http://www.bulkactives.com/categories/penetrationenhancers.htm
Is op weinig andere websites te vinden. Als iemand interesse heeft in mijn ( nog bijna volle ) flesje dan PM me maar.

Strider
11 november 2011, 18:10
Na drie keer gebruiken @ 0.5% grote dosis.
Brain fog, opspelende gyno, wat zwakker, meer emoties.
:frusty:

Omdat ik het nog een kans wil geven lagere dosis gebruiken.

Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom je last krijgt van deze bijwerkingen, volgens dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=CXIswIzqEf0

zou RU58841 (RUM) niet systematisch opgenomen worden, wat kennelijk wel bij jou gebeurd.

vrosjnivosj
11 november 2011, 20:23
RU58841 =/ Ru58841 myristate.
En ik wil eerst zien ofdat gebruikers bij rum geen bijwerkingen krijgen, want ik denk dat het nog altijd in het bloed zal gaan...(hopelijk niet maar ik heb mn twijfels)


Had verwacht dat je toch wat meer opzoekingswerk zou gedaan hebben voor Ru58841, HLT, HLH enz genoeg verhalen van mensen met bijwerkingen.

Strider
12 november 2011, 00:37
RU58841 =/ Ru58841 myristate.
En ik wil eerst zien ofdat gebruikers bij rum geen bijwerkingen krijgen, want ik denk dat het nog altijd in het bloed zal gaan...(hopelijk niet maar ik heb mn twijfels)


Had verwacht dat je toch wat meer opzoekingswerk zou gedaan hebben voor Ru58841, HLT, HLH enz genoeg verhalen van mensen met bijwerkingen.

Ik heb er nooit zoveel onderzoek naar gedaan, maar ik had even niet door dat jij RU in de plaats van RUM gebruikte.