PDA

View Full Version : Groot litteken achteraan door H.T.


dirk2
23 juni 2004, 21:49
Ik heb ook een jaar of 4 geleden vooraan een haartransplantatie laten uitvoeren en ik zie er nu vooraan niet meer echt kaal uit, maar ik mag mijn haar niet te kort laten snijden want anders valt mijn groot lidteken op.

Het lidteken loopt van mijn ene oor links cirkelvormig beneden mijn achterhoofd tot de rechteroor. (Het is mijn donor plaats)

Nu ben ik bang dat als later mijn haar verder gaat uitvallen, ik mijn haar nooit kort zal kunnen laten worden omdat het lidteken teveel zou opvallen.
Dan sta ik daar met alleen langere haren achteraan - onder terwijl de rest grotendeels kaal kan zijn.

Dit vind ik dus het grootste nadeel van een haartransplantatie.

Mailman
24 juni 2004, 00:03
Ok Dirk2. Bedankt voor je inbreng. Maar ik denk dat veel mensen hier dit al wisten. Hoe tevreden ben je voor de rest over je haartansplantatie?

mjoy
24 juni 2004, 16:07
Wordt dit probleem eigenlijk volledig opgelost door FUE ?
Want dan is er geen nadeel meer om een HT te laten uitvoeren.

Eminem
24 juni 2004, 16:23
In littekenweefsel kan geen haar meer groeien.

Henk
24 juni 2004, 18:36
Ik denk dat mjoy bedoelt dat je door FUE geen litteken meer krijgt.
En in littekenweefsel kun je overigens wel haartjes implanteren.

Francis
24 juni 2004, 19:31
Dirk2, mijn litteken is bij mij identiek zo - het litteken heeft zelfs een vrij grote "kuil" (als ik het zo kan noemen) achtergelaten. Zelfs wanneer ik het litteken zou laten volzetten met haartjes, vrees ik dat je die gap nog altijd zou kunnen zien wanneer mijn haren kort zijn...

bverotti
24 juni 2004, 20:47
Dit is wat je bedoelt dirk2
http://users.pandora.be/bverotti/ht2/photogallery/10months/DSC00046.JPG

Mijn haar heb ik speciaal laten knippen op 5 mm om te laten zien dat je inderdaad niet meer echt kort kan gaan.

FUE in littken werkt wel, maar weigens te weinig resultaten kun je het niet als 'werkt altijd' bestempelen. De toekomst zal uitwijzen wat dit betreft.

Zelfs indien je je litteken volledig zou dichtgooien met fue vrees is dat je het litteken zelfs dan niet 100% zal kunnen laten verdwijnen. Ik denk wel dat je een optisch beter effect kan krijgen op deze manier.

BV

Skinner
26 juni 2004, 16:52
Dan heb ik mazzel denk ik. Bij mij is er weinig meer te zien van het litteken (2 maanden na HT). Als ik m'n haar weer heb geknipt zal ik wel een foto'tje plaatsen.

BTW, wachten duurt zo lang ;)

Beverotti, hoe lang duurde het eer bij jou de 1e haren opkwamen na behandeld te zijn door LA? Had je ook last van wat puisten (talgklier verstoppingen)?

bverotti
27 juni 2004, 09:35
Dan heb ik mazzel denk ik. Bij mij is er weinig meer te zien van het litteken (2 maanden na HT). Als ik m'n haar weer heb geknipt zal ik wel een foto'tje plaatsen.

BTW, wachten duurt zo lang ;)

Beverotti, hoe lang duurde het eer bij jou de 1e haren opkwamen na behandeld te zijn door LA? Had je ook last van wat puisten (talgklier verstoppingen)?

Tis al een tijdje gelelden, maar als ik me goed herinner kwamen de eerste stoppels eraan 6-7 weken na de OP. Ik heb ook wel een paar zeer lastige puisten gehad. Dit ligt volgens mij aan de techniek die wordt gebruikt : laser/prik en de ervaring van de assistenten bij het implanten.. Bij mijn FUE behandeling werden de 'lateral slits' gebruikt en ik heb geen enkele puist gehad.

Hup Holland hup ... jullie gaan voor Advocaat nog een standbeeld moeten maken !!!!!
:D

rotterdam
27 juni 2004, 13:05
Bverotti,

hoe groot is de dichtheid die te halen is bij een eenmalige HT of FUE, heb wel is gehoord dat je minstens 2 HT's nodig hebt om een goede dichtheid te bereiken, dit vanwege de doorbloeding.

Eminem
27 juni 2004, 19:31
Zelfs bij 2 of meer behandelingen valt de dichtheid nog zwaar tegen.
Je gaat er nog zo door heen kunnen kijken.

bverotti
28 juni 2004, 14:30
Bverotti,

hoe groot is de dichtheid die te halen is bij een eenmalige HT of FUE, heb wel is gehoord dat je minstens 2 HT's nodig hebt om een goede dichtheid te bereiken, dit vanwege de doorbloeding.

Moeilijk daar op te antwoorden. Sommige patienten hebben weinig haarverlies en hebben aan 1 HT genoeg. Als de haaruitval dan niet meer verder gaan heeft hij genoeg aan 1 behandeling met een hoge dichtheid. Hoge dichtheid is een beetje relatief want je kunt vandaag de dag met een HT niet je dichtheid halen die je vroeger had als je 15 was.

Patienten met veel haarverlies moeten zich meerdere keren kunnen behandelen. Zij zullen zich tevreden moeten stellen met een lichte bedekking want een hoge dichtheid is voor deze patienten niet mogelijk.
Als je accepteerd dat een HT je een illusie geeft van dichtheid/bedekking geeft dan is een moderne HT een goede oplossing. Indien je echter te hoge verwachtingen hebt dan kun je beter je geld sparen voor iets anders.


BV

rotterdam
28 juni 2004, 23:43
Bverotti, wat zijn ongeveer de kosten/graft bij een fue behandeling.
Gho is relatief duur, 3300 /dag wanneer er maar 300 grafts geplaats kunnen worden.

bverotti
29 juni 2004, 09:03
Bverotti, wat zijn ongeveer de kosten/graft bij een fue behandeling.
Gho is relatief duur, 3300 /dag wanneer er maar 300 grafts geplaats kunnen worden.

Prijs Dr. Jones FUE : 8$/graft (ongeveer 6,5 euro)

Voor wat de Belgische kliniek betreft staan de prijzen nog niet vast. Wij trachten te werken naar een prijs die de buurt ligt van strip. Einde augustus kan ik hierover waarschijnlijk meer vertellen.
Wat ik wel al kan vertellen is dat de locatie niet Antwerpen zal zijn zoals eerst gepland. Door wegwerkzaamheden op de Antwerpse ring de volgende 2 jaar is het beter om uit te wijken naar Mechelen (tussen Antwerpen en Brussel).

neike
2 juli 2004, 22:15
heb inmiddels ook geinformeerd bij Gho. Door verbetering van de techniek doen ze op dit moment 450-500 grafts per dag. prijs is inderdaad 3300 euro.

Eminem
2 juli 2004, 22:50
heb inmiddels ook geinformeerd bij Gho. Door verbetering van de techniek doen ze op dit moment 450-500 grafts per dag. prijs is inderdaad 3300 euro.

Wat een zware oplichterij :mad:
Dat komt dan neer op precies 7,30 Euro per getransplanteerde haar !!
Volgens mij sporen ze niet helemaal :confused:

Eminem
3 juli 2004, 17:01
Als er een goed middel op de markt komt mogen van mij al deze wanhoopprofiteurs (klinieken) van de aardbodem verdwijnen. :mad:

claude
17 augustus 2006, 14:45
Bverotti, wat zijn ongeveer de kosten/graft bij een fue behandeling.
Gho is relatief duur, 3300 /dag wanneer er maar 300 grafts geplaats kunnen worden.wat is een gho?

Morehair
17 augustus 2006, 18:39
www.ghoclinic.com (http://www.ghoclinic.com)

Limbo
18 augustus 2006, 19:18
Dit is wat je bedoelt dirk2
http://users.pandora.be/bverotti/ht2/photogallery/10months/DSC00046.JPG

Mijn haar heb ik speciaal laten knippen op 5 mm om te laten zien dat je inderdaad niet meer echt kort kan gaan.

FUE in littken werkt wel, maar weigens te weinig resultaten kun je het niet als 'werkt altijd' bestempelen. De toekomst zal uitwijzen wat dit betreft.

Zelfs indien je je litteken volledig zou dichtgooien met fue vrees is dat je het litteken zelfs dan niet 100% zal kunnen laten verdwijnen. Ik denk wel dat je een optisch beter effect kan krijgen op deze manier.

BV

Zeg bverotti, ik zie dat je kruin al goed zichtbaar wordt. Ga je daar nog wat aan doen??

bverotti
19 augustus 2006, 14:06
Ik ga daar heel binnenkort op antwoorden ...

Limbo
19 augustus 2006, 14:08
Ik ga daar heel binnenkort op antwoorden ...

Voer de spanning maar op:P

ray
20 augustus 2006, 12:49
@bverotti

heb je geen spijt van je FUT?

no offense maar ik vind het er niet mooi uitzien zo'n streep over je achterhoofd en dan heb jij nog niet eens je hoofd kaal of milimeterwerk.

bverotti
20 augustus 2006, 15:03
@bverotti

heb je geen spijt van je FUT?

no offense maar ik vind het er niet mooi uitzien zo'n streep over je achterhoofd en dan heb jij nog niet eens je hoofd kaal of milimeterwerk.

Tja, naspijt bestaat niet he ...
Toen ik met FUT liet doen was er nog geen sprake van FUE. Een jaartje langer wachten had me inderdaad mogelijk van mijn FUT herinnering op mijn achterhoofd gered ...