PDA

View Full Version : Hoe krijg ik dikker haar?


dens
24 juni 2004, 23:34
1 vraagje... is er ook een middel.. zodat je haar dikker lijkt?? al is het maar een beetje...

snik... ik wil meer haar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :crybaby:

Eminem
24 juni 2004, 23:35
Toppik ;)

dens
24 juni 2004, 23:38
toppik?? heb ik al eens iets over gelezen.. maar werkt het ook echt?? ik heb geen inhammen.. maar m'n haar wordt dunner over m'n hele f*king schedel1!! damzzzz.. ziet het er ook een beetje natuurlijk uit??

alvast bedankt voor reply... ciao.. denzzzzz :crybaby:

pindakaas
24 juni 2004, 23:41
--=<<Toppik-search>>=-- (http://www.haarweb.nl/forum/search.php?searchid=8122)

dens
24 juni 2004, 23:42
thnx!!! voor de moeite...

truste allemaal.. doeiss

ugh
25 juni 2004, 14:02
topische MSM misschien

Jaapie
25 juni 2004, 14:06
Haarverdikker shampoo's. Zoals die van l'oreal volgens mij.

Vince001
27 juni 2004, 16:25
Topische MSM?? Enig idee waar je dat kunt krijgen?

Biljartbal
27 juni 2004, 17:02
Topische MSM?? Enig idee waar je dat kunt krijgen?

Vince lees deze topic eens door:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3554

Vince001
27 juni 2004, 17:28
Okee, bedankt. Is idd flink wat info.

Cloud
27 juni 2004, 18:47
Haar dikker maken:

-je haar kleuren doet het er stukken voller uitzien
-MSM topical
-de lasercomb maakt je haar ook veel steviger

Cloud

Vince001
2 april 2005, 13:52
Ik weet niet of er veel interesse voor is, maar ik wilde dit toch even posten. Heb vd week bij mn kapper een haarverdikkende creme van American Crew meegekregen en dat spul is echt super!

Ik kan mn haar nu weer perfect stijlen. Zelfs modellen die ik al een half jaar had afgeschreven breng ik er nu weer gewoon in....

Ben zelf altijd erg sceptisch over haarverdikkers omdat ik er nog nooit iets mee bereikt heb, maar hier ben ik erg blij mee.

Link:http://www.americancrew.com/products/thickening_lotion.htm




/

Haarmannetje
2 april 2005, 14:05
Vince, hoe dik maakt het je haar?

Jaapie
2 april 2005, 15:00
Vince, hoe dik maakt het je haar?
Dat is moeilijk te meten haarmannetje :D

Vince001
2 april 2005, 15:35
Vince, hoe dik maakt het je haar?
Tja, da's inderdaad moeilijk te meten.

Maar mijn haar is echt niet veel meer. Iedere ochtend maak ik er met veel moeite nog wat van. Met dit spul gaat dat ineens heel goed. Ook als je geen styling toepast, zie je al groot verschil. (al wordt je haar iets doffer)

Als je zorgt dat je haar iets vochtig is, smeer je t in (een kleine druppel) en vervolgens met de fohn even droogmaken... Vind t ook erg prettig dat 't niet halverwegen de dag inzakt.

(hmmm, lijkt wel een shampoo-commercial, dit :) )

DHTkiller
2 april 2005, 15:36
Dat is moeilijk te meten haarmannetje :D
Met een micrometer niet, ik werk er dagelijks mee. :D

Pieter19
2 april 2005, 17:13
Vince ik ben wel geintresseert in dit product maar als ik op de site ga kijken zie ik dat ze alleen maar verdelers in de VS & Canada hebben... Enige idee hoe Nederlands/Belgen dit product kunnen krijgen?

Pieter19
2 april 2005, 17:35
Die Toppik lijkt me ook erg intressant maar werkt het echt zoals ze tonen? En doet dit product geen schade aan het haar ofzo? Iemand die het gebruikt?

Vince001
2 april 2005, 18:23
Het is via internet-shops wel te bestellen. Maar veel goedkoper is natuurlijk een kapsalon in de buurt zoeken die 't verkoopt. Ik woon zelf in een middelgrote stad in Nederland en ik weet hier al twee zaken die het verkopen...

Hehe, lees op hun site dat je ook een mailtje mag sturen: kim.hartman@thecolomergroup.com

Pantau
2 april 2005, 18:35
Heb alle produkten al geprobeert; Toppik, Super Million Hair, Couvré maar Couvré is toch de beste. Met name de Masking Lotion(ik doe een half jaar met een tube). Bij die andere produkten zie je ''het'' zitten. De shampoo(Thickening Shampoo) en de Masking Lotion werken bij mij minder dan de l'Oreal Regenium shampoo(echt goed). En bij l'Oreal testen ze niet meer op dieren(als je dat belangrijk vindt).

Pieter19
2 april 2005, 18:51
Vince bedankt, ik ga ze dan eens contacteren...

Pantau, what is dit product juist? (Toppik/Super Million Hair/Couvré) Ik snap maar niet wat juist de werking is van dit product, alé wat het doet met je haar? Als ik zo op hun site ga kijken lijkt het wel alsof het bijna een half kaal hoofd kan bedekken, dat betwijfel ik wel... Kzie zo'n man die juist alsof hij met een zoutvatje over z'n haar gaat en ineens een volle bos heeft? Huh... Zeer eigenaardig...

Greets,
Pieter.

Pantau
2 april 2005, 19:21
Het doet niets met je haar maar het is een cosmetische aanvulling op je eventuele ''regime''. Het bedekt alleen je doorschijnende hoofdhuid. Je haar lijkt echter twee(relatief) keer zo vol. Omdat die ''witte'' hoofdhuid gecamoufleert wordt lijkt je coupe voller. Het is echter relatief aan de toestand van je haar(diffusie). Het werkt dus alleen bij diffuus haar(geen kaal haar). De truc echter is om het zo onzichtbaar mogenlijk te laten uitzien. Couvré werkt voor mij het beste omdat het makkelijk te doseren is. Toppik is in poeder vorm terwijl Couvré in créme vorm is. Ik gebruik het gewoon na het douchen op nat haar.

Roland
2 april 2005, 19:50
Ja ik gebruik nu haarverdikkende shampoo van l'oreal en het werkt best goed bij mij. Je haar wordt er gewoon wat stugger van zodat het niet inkakt in de loop van de dag. Ik zou nog wel graag iets hebben waar je haar ook echt gezond van wordt. Nu heb ik vaak doffe gespleten punten(ligt niet aan kapperregelmaat want die is hoog genoeg) maar gewoon aan of de verkeerde shampoo of een verkeerde manier van kammen denk ik( nat har borstelen/kammen is funest heb ik ooit gehoord)

Roland

looneytuner
2 april 2005, 20:12
Ik gebruik de verdikkingsshampoo van Elseve en een beetje Toppik achteraf. Wel niet teveel want dan wordt het obvious. Ik vond het wel wat vervelend toen de eerste keer een vrouw door mijn haar begon te ploegen, maar ze heeft niets gemerkt dusja...*denk ik*

haaribo
3 april 2005, 13:14
kent iemand deze shampoo van l`oreal?

dit stond op hun site:
---------------------------------------------------------------
MILDE HAARUITVAL-PREVENTIE SHAMPOO FOR MEN

Shampoo tegen haaruitval

Voor het eerst is het gelukt om in een schampoo de extreem milde wasbasis te combineren met een Haaruitvalbeschermingscomplex om de weerstand van het dunner wordende haar te verhogen, de hoofdhuid te beschermen en gezond te maken.
-----------------------------------------------------------------

En gebruikt iemand die haarverdikkingsshampoo in combinatie met rooscure? of met rozemarijnshampoo? Deze gebruik ik nu allebei en ze bevallen erg goed maar zou mijn haar wel nog ietsjes dikker willen laten lijken vooral vooraan. Zou het vestandig zijn na rooscure mijn haar nog met verdikkingsshampoo te wassen?

Pantau
4 april 2005, 00:47
Ja ik gebruik nu haarverdikkende shampoo van l'oreal en het werkt best goed bij mij. Je haar wordt er gewoon wat stugger van zodat het niet inkakt in de loop van de dag. Ik zou nog wel graag iets hebben waar je haar ook echt gezond van wordt. Nu heb ik vaak doffe gespleten punten(ligt niet aan kapperregelmaat want die is hoog genoeg) maar gewoon aan of de verkeerde shampoo of een verkeerde manier van kammen denk ik( nat har borstelen/kammen is funest heb ik ooit gehoord)

Je kunt je haar niet gezond maken met shampoo's. Dit gebeurt alleen van binnenuit. Je (nat)haar kammen doet niets met je haar. Wat je eventueel wel kunt gebruiken, naast Regenium, de Weleda rozemarijn shampoo. Gezond maken van je haar is een kwestie van gezonde voeding. Werkt ook voor andere uiterlijke kwesties.

Roland
4 april 2005, 20:39
Je kunt je haar niet gezond maken met shampoo's. Dit gebeurt alleen van binnenuit. Je (nat)haar kammen doet niets met je haar. Wat je eventueel wel kunt gebruiken, naast Regenium, de Weleda rozemarijn shampoo. Gezond maken van je haar is een kwestie van gezonde voeding. Werkt ook voor andere uiterlijke kwesties.

Dat ben ik voor het grootste deel met je eens. Maar de status en glans van je haar kan je toch wel degelijk beïnvloeden met handelingen van buitenaf. Dat merk je wel als je een hele tijd aan zwemmen hebt gedaan. Zo geldt het ook de andere kant op. Ik merk dit zelf namelijk wel degelijk aan mijn shampoo of mijn haar er gezond of niet uitziet. Na een keer wassen al.

Pantau
4 april 2005, 23:48
Beste Roland,

Er zijn natuurlijk shampoo's e.d. die je haar beter kunnen laten uitzien. Maar het is meer een kwestie van dingen laten dan dingen doen. Zwemmen droogt je haar uit. Dit is niet zomaar te herstellen met shampoo. Haar is dood net als nagels en je opperhuid. Door vitamines te gebruiken is het mogenlijk om de "nieuwe" haren gezonder te laten groeien. Consentreer je meer op interne activiteiten dan op de externe(ik zie geen multi vitamine's in je regime). Maar om het ''to the point'' te houden kun je verdikkende shampoo's gebruiken. Als je echt mooi haar wilt hebben raad ik je de rozemarijn shampoo aan(weleda <- antroposofisch). De haar uitval is(ik neem aan dat je rond de 20/23 bent) heel normaal. Dit stopt na een half jaar vanzelf.

Roland
5 april 2005, 09:23
Hoi Pantau,

dank je voor de aanrader van de weleda shampoo. Ga ik zeker doen. Maar hoe kom je erbij dat mijn haaruitval na een half jaar stopt? Ik heb er nu al bijna 2jaar last van hoor.. :crybaby:

Roland

Pantau
5 april 2005, 11:31
Maar hoe kom je erbij dat mijn haaruitval na een half jaar stopt? Ik heb er nu al bijna 2jaar last van hoor..
Roland

2 jaar! normaal duurt de uitval fase tussen de 4 en 10 maanden.
Waarschijnlijk heb je last van stress.

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=65

Mark82
31 juli 2005, 02:32
Kortom....

Dikmakende shampoos :

- American Crew
- Thicker fuller hair http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7009&highlight=thicker+fuller+hair
- Elséve Shampoo Regenium

Other :

- Toppik (spray)
- Volluma (spray)
- Megathik (spray)
- Couvre (lotion)
- Kerasome (lotion)

De verschillen tussen Toppik en Couvre zijn te vinden op http://www.hairlosstalk.com/cosmeticops (http://www.hairlosstalk.com/cosmeticops/couvre/)

ycelik
31 juli 2005, 10:02
Ik zou echt geen couvre of toppik gebruiken want mijn haar is al redelijk dik en als ik het verdik en in de spiegel kijk dan ben ik denk ik echt super blij en als ik het een keer niet in heb ga ik weer zeggen van wat een dunne k*t bos.
Je snapt wel, de resultaten zijn super als ik bij sommige mensen kijk, maar wil niet wennen aan die uber dikke bos door toppik of couvre voor het geval dat het er een keer niet in zit.
Wil ook niet dat mijn omgeving er aan went.

Deckard
31 juli 2005, 19:54
"COUVRe Is Completely Waterproof"

zeggen ze op hun site...
Is dat echt wel zo?

Pantau
1 augustus 2005, 11:09
"COUVRe Is Completely Waterproof"

zeggen ze op hun site...
Is dat echt wel zo?

Couvre is dus niet completely waterproof. Een regenbuitje houdt het spul wel uit. Eigenlijk is het niet eens zo geweldig maar bijmijzelf helpt het een beetje. Je bedekt wat doorschijnende hoofdhuid waardoor het optisch lijkt alsof je wat minder kalend bent.


Toppik vond ikzelf minder.


Maar het is wat ycelik zegt; het is allemaal nep. Als je het gebruikt dan blijf je het gebruiken. Je gaat de deur niet uit zonder het spul(behalve met pet dan).

Deckard
7 augustus 2005, 12:24
Wie gebruikt er hier Dermatch? Wat zijn de ervaringen daarmee?

connors
7 augustus 2005, 19:16
Jongens toch, ga eens even naar die haarproduktenwinkel in de .. tja hoe heet die straat in A'dam? Hij loopt langs het Heinekengebouw (ze zijn er aan het bouwen op het moment) richting de Albert Cuyp. Aan de rechterkant zit een professionele haarproduktenwinkel die een keur aan haarverdikkings en conditioners verkoopt. Allemaal heel mooi geprijsd. Ik gebruik deze altijd en ben heel tevreden: Cholesterol Positive Conditioner van Global Choice. ( Een gele smurrie in een doorzichtige pot met een paarse schroefdop waar ik ruim 2 maanden mee toe kan)
Na het haarwassen aanbrengen en dan circa 80 % uitspoelen. Als je het dan ook nog met de föhn droogt lijkt het heel wat. (Bij mij althans.)
C.

Darko2006
25 december 2006, 03:03
Hey

ben laast naar kapper geweest en me haar laten knippen dus heb nu stekels alleen me haar is niet zo dik zeg maar medium en vroeg me af hoe ik me stekels wat dikker kan maken want ze zien er zo dun uit.

Misschien weet iemand een tutorial of kan me precies vertellen hoe het moet ook als je tips hebt over welke haarprodukten het beter kan maken graag zou errug dankbaar zijn.

Groetjes Darko2006

nevret
25 december 2006, 03:23
spray maar je haar word zo vettig van en je haar valt ook als shit uit denk ik

door spray he

AnthonieH
25 december 2006, 10:29
ben laast naar kapper geweest en me haar laten knippen dus heb nu stekels alleen me haar is niet zo dik zeg maar medium en vroeg me af hoe ik me stekels wat dikker kan maken want ze zien er zo dun uit.

Misschien weet iemand een tutorial of kan me precies vertellen hoe het moet ook als je tips hebt over welke haarprodukten het beter kan maken graag zou errug dankbaar zijn.De dikte van je haar is niet iets dat zich erg makkelijk laat beïnvloeden. Haar is dood materiaal en eenmaal uit de hoofdhuid gegroeid kan het lichaam er niks meer aan doen om het dikker te maken. Maar als je geduldig bent en iets lang kunt volhouden, dan kun je ook het volgende doen:

Cosmetische middelen
Het simpelste is het om een zogenaamde 'verdikkende' shampoo te gebruiken. Zo'n shampoo bouwt bij regelmatig gebruik een laagje op om de haar, waardoor deze dus dikker wordt.

Er zijn ook middeltjes die je op je haar strooit (zie het onderwerp haarcamouflage (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1578&highlight=poeder) hier op Haarweb) en die je haar dikker doet lijken.

Gezonder maken
Verder maken alle maatregelen om je gezonder te maken, je haar in de regel ook steviger en dikker. Dus gezond leven, misschien wat supplementen slikken (mn. vitamine E), je hoofdhuid masseren, geen agressieve shampoo's gebruiken, je hoofdhuid af en toe laten schrikken van koud water ... kou is trouwens ook iets wat haren dikker maakt, in de winter zijn haren ietsjes dikker.

Ketoconazol
Er is een simpele shampoo die veel mensen hier gebruiken, Rooscure, die volgens onderzoeken je haren ongeveer 10% dikker maakt. Het is eigenlijk een shampoo die bedoeld is om roos te behandelen, maar het werkzame bestanddeel ketoconazol heeft dus een voor ons gunstig bijeffect.

Met je hormonen klooien
Het slikken van middelen zoals finasteride, die omzetting van testosteron in het hormoon DHT verminderen, kan tot gevolg hebben dat haren die door erfelijke mannelijke kaalheid (AGA) dunner zijn geworden (soms zo dun dat ze donshaartjes zijn geworden) weer normaal teruggroeien. Ik weet niet of finasteride normale gezonde haren ook iets dikker maakt, maar ik denk eerlijk gezegd van niet of anders niet heel veel.

Tiuri
25 december 2006, 12:01
Ketoconazol
Er is een simpele shampoo die veel mensen hier gebruiken, Rooscure, die volgens onderzoeken je haren ongeveer 10% dikker maakt. Het is eigenlijk een shampoo die bedoeld is om roos te behandelen, maar het werkzame bestanddeel ketoconazol heeft dus een voor ons gunstig bijeffect.

Met je hormonen klooien
Het slikken van middelen zoals finasteride, die omzetting van testosteron in het hormoon DHT verminderen, kan tot gevolg hebben dat haren die door erfelijke mannelijke kaalheid (AGA) dunner zijn geworden (soms zo dun dat ze donshaartjes zijn geworden) weer normaal teruggroeien. Ik weet niet of finasteride normale gezonde haren ook iets dikker maakt, maar ik denk eerlijk gezegd van niet of anders niet heel veel.Ook ketoconazol werkt bij mijn weten alleen als je haar dunner is geworden door mannelijke kaalheid, en dat is bij de TS niet het geval volgens mij.

Ik denk dat alleen minoxidil de natuurlijke haardos (zonder kaalheid) dikker kan maken, maar zelfs daarvan weet ik het niet zeker. De meeste middelen hebben alleen een herstellende werking bij door AGA aangetaste haren.

AnthonieH
25 december 2006, 12:29
Ook ketoconazol werkt bij mijn weten alleen als je haar dunner is geworden door mannelijke kaalheid, en dat is bij de TS niet het geval volgens mij.

Ik denk dat alleen minoxidil de natuurlijke haardos (zonder kaalheid) dikker kan maken, maar zelfs daarvan weet ik het niet zeker. De meeste middelen hebben alleen een herstellende werking bij door AGA aangetaste haren.Je hebt denk ik gelijk over ketoconazol. Maar ik ga er van uit dat ieder mannelijk persoon die uit de pubertijd komt in enige mate 'last' heeft van mannelijke kaalheid, al kan dat nog zo minimaal zijn. En dus noemde ik maar alles op dat een klein beetje zou kunnen helpen.

Ook over minoxidil heb je gelijk, die was ik helemaal vergeten! Ik meen dat minoxidil haren in de anagene fase houdt, waardoor je in je haardos dus niet de 15% haren mist die anders tijdelijk even zouden 'slapen' (telogene en katagene fase).

Misschien kan Darko uitleggen wat ie nu eigenlijk precies wil. Heeft ie zich misschien te kort laten knippen en heeft ie spijt? Iets vergelijkbaars had ik ook en als je blond haar hebt zoals ik, dan kan een beetje donkerder kleurversteviger (bv. van Guhl, tint 40 voor bruin haar) al helpen, zeker als die de hoofdhuid ook een donkerder tintje geeft :)

Annelies
26 december 2006, 19:57
Haar dikker maken:

-je haar kleuren doet het er stukken voller uitzien

Ben ik het niet helemaal mee eens, meisje uit mijn klas kreeg ontzettend dun haar, maar toen ze het verfde van blond naar kastanje/rood kon je ineens haar hoofdhuid veel beter zien en leek het haar alleen maar dunner.. :confused:

cees
27 december 2006, 13:10
Nou ik kan uit ervaring zeggen, dat als je je haar blondeert dat je haar een stuk dunner wordt. Dit komt denk dat je bij het blonderen al je pigment eruit haalt....