PDA

View Full Version : [Kliniek] Haarhoeve Vermaat


needya
26 juni 2004, 17:51
Haarhoeve Vermaat in een notendop – een in hun woorden ‘zogenaamde kritische klant’

19 November 2003
Een afspraak met Haarhoeve Vermaat Groningen om te kijken of Haarhoeve de mogelijkheid biedt om een vervangende haaraanvulling te leveren. Ik word hier zeer enthousiast en vol begrip ontvangen.
Vol vertrouwen bestel ik dan ook voor € 1.395,00 trenches en betaal hier € 300,00 voor aan. De te verwachten levertijd bedraagt zo’n 10 weken.

Januari 2004
De levertijd van zo’n 10 weken is inmiddels verlopen en ik neem contact op met Haarhoeve in Groningen. Hier krijgen ik te horen dat ze nog niet binnen zijn, maar dat het ieder moment zover kan zijn. Vervolgens ontstaat er een radiostilte.

Februari 2004
Verscheidene telefoontjes verder waarin de meest uiteenlopende verklaringen worden afgegeven over het nog niet beschikbaar zijn van de haaraanvulling. De verklaringen variëren in:

Het is er nog niet, maar ik heb contact gehad met de leverancier en het komt eraan.
Het is zoek geraakt bij de post.
Het is binnengekomen maar had verkeerde kleur.
Etc.

Uiteindelijk is openlijk toegegeven dat er problemen zijn met de leverancier, maar dat er niets anders kan worden gedaan dan af te wachten.

4 Maart 2004
Gezien de [terugkerende] onduidelijkheid en het ontbreken van toezegging wanneer de haaraanvulling beschikbaar zal zijn, besluiten wij om de overeenkomst te ontbinden en bevestigen dit per fax aan Haarhoeve te Groningen.

16 Maart 2004
Er is geen invulling gegeven aan de ontbinding van de overeenkomst. Hierover nemen we contact op met Haarhoeve te Halsteren en faxen de bevestiging zoals deze ook naar Haarhoeve Groningen is verstuurd.
Haarhoeve Vermaat Halsteren geeft vervolgens invulling aan haar toezegging voor een correcte afhandeling. Wel laten zij weten dat de haaraanvulling inmiddels is gearriveerd in Groningen en geven aan dat indien wij dit willen, wij vrijblijvend kunnen gaan kijken.

18 maart 2004
Nieuwsgierig en gedreven om een vervangende haaraanvulling te verkrijgen, laten wij ons verleiden tot het maken van een afspraak. Wij worden wederom ontvangen door een zeer enthousiaste medewerker van Haarhoeve Groningen die ons twee trenches toont met een lengte van zo’n 1 meter Sceptisch over hetgeen ons getoond wordt, concluderen wij gezamenlijk dat de twee trenches worden samengevoegd en hier andere klemmetjes op zullen worden geplaatst. We maken ter plekke een afspraak voor een week later om het opnieuw te beoordelen.

26 maart 2004
De trenches zijn samengevoegd en voorzien van aangepaste klemmetjes. Nog niet volledig overtuigd over het eindresultaat, vertrouwen wij op de professionaliteit van de medewerkers van Haarhoeve Groningen en besluiten we de gok te wagen.
Het ontbreken van krul in de haaraanvulling zal, naar zeggen van de medewerkers, minder zijn nadat het is geknipt op de juiste lengte. Het ontbreken van kleurschakering in het haar zal ook afnemen naarmate het haar correct is geknipt.
De haaraanvulling wordt gesneden en volledig gekapt opgeleverd. Wij rekenen het volledige bedrag af en verlaten met haaraanvulling Haarhoeve Groningen.

27 maart 2004
Het enthousiasme van de dag ervoor wordt volledig te niet gedaan nu blijkt dat nu er geen kapper bij betrokken is het haar kaarsrecht blijkt te zijn, klit zonder hier aan te komen en volledig egaal van kleur is. Foto’s zijn beschikbaar [needya@home.nl] Tevens komt er een bruinachtige substantie af bij het wassen van het haar.

7 april 2004
Wetende dat de betrokken medewerker van Haarhoeve Groningen wegens vakantie afwezig is geweest in de week ervoor nemen wij contact op om te bespreken wat onze bevindingen zijn en maken een afspraak voor 15 april 2004 om dit door te nemen.

15 april 2004
De afspraak wordt geannuleerd in verband met ziekte van de medewerker van Haarhoeve Groningen. Er wordt een nieuwe afspraak gemaakt voor 22 april 2004.



22 april 2004
Wij bespreken onze bevindingen met de medewerker, die ook niet direct een oplossing ziet in de geleverde haaraanvulling en aangeeft dat hij Haarhoeve met ingang van 15 mei 2004 zal gaan verlaten.


23 april 2004
Wij besluiten hierop contact op te nemen met Haarhoeve te Halsteren en komen in contact met de eigenaar waarmee we onze conclusies bespreken.

Samengevat voldoet de haaraanvulling op geen enkele wijze aan het verwachtingspatroon dat je hieraan zou mogen koppelen voor een haaraanvulling van dit bedrag en blijkt dat er absoluut geen invulling is gegeven aan datgene wat ik besteld had.
Zo is bij het eerste gesprek de nadruk gelegd op het feit dat het haar erg fijn van aard moet zijn en zelfs dat de haaraanvulling die momenteel wordt gebruikt te dik is (terwijl dit toch met alle tevredenheid wordt gebruikt). Het nu geleverde haar is dik haar en is naar zeggen van Haarhoeve chemisch behandeld, terwijl dit bij Europees haar niet van toepassing dient te zijn. Tevens is de kleur veel te donker dan besteld.

Wij bevestigen bovenstaand per fax, waarin bevestigd wordt dat het totale bedrag minus de aanbetaling wordt geretourneerd.

Reactie op deze fax blijft uit.

28 april 2004
Opnieuw nemen wij contact op met Haarhoeve te Halsteren. De eigenaar geeft aan 28 april in Groningen te zijn en een afspraak te willen maken.

Afspraak met de eigenaar. Hier mochten we eerst een uur in de wachtkamer vertoeven.
De eigenaar is ervan overtuigd alsnog de juiste haaraanvulling te kunnen leveren. Wij bevestigen vervolgens ons verwachtingspatroon wederom per fax en benadrukken de terug te ontvangen betaling opnieuw [hetgeen wij met hem hebben afgesproken].

Twee weken later hebben we nog geen betaling ontvangen en nemen hierover wederom contact op met Halsteren. Hier krijgen we te horen dat de transactie 50 euro kost!!!!!! Er wordt gevraagd wie die kosten gaat betalen!?!??!!!. Vijf maanden later, geen haarwerk en betalen voor transactie kosten!!!!!!! ??????

Verwachtingspatroon:

- Dikte van het haar overeenstemmend met mijn eigen haar [misschien iets dikker]
- De eigenaar van Haarhoeve Vermaat heeft onder toeziend oog van mijn man een drietal bruintinten uitgezocht om deze te combineren in de haaraanvulling
- De slag van mijn haar, grove krul


[B]3 juni 2004
Wederom een dag vrijgenomen van ons werk om naar Haarhoeve Groningen te vertrekken.

Aldaar aangekomen lag ons een 2 tinten lichter dan mijn eigen haar haaraanvulling te wachten. De slag die ik besteld had [grove krul] was veranderd in een soort pluizige fijne watergolf. Het enige raakvlak met mijn haar was de dikte van het haar. De eigenaar van Haarhoeve Vermaat gaf aan dat middels een kleurspoeling en het niet drogen met een föhn/of er krullers in zetten, het haar overeen zou kunnen komen met mijn haar.

Jullie zullen begrijpen dat dit voor mij niet acceptabel was, ik had tenslotte haar besteld met drie bruintinten en een grove slag.

Er ontstond vervolgens een discussie over en weer. Tijdens deze discussie kreeg de eigenaar van Haarhoeve telefoon, waarop hij zonder iets te zeggen de kamer verliet. Dit was voor mij de druppel. Woest heb ik het pand verlaten, mijn man achterlatend.

Mijn man heeft vervolgens het gesprek afgerond. Tijdens dit gesprek werd o.a. nog gevraagd of ik mijn voorgaande schrijven van Haarweb wou verwijderen, aangezien hem dit klanten kostte. Mijn man heeft aangegeven dit met mij te zullen bespreken. Tevens kwam de vraag of er niet een mogelijkheid was de kosten die Haarhoeve Vermaat inmiddels had gemaakt verhaald konden worden op de verzekering van COSMO [diegene die mijn haar ooit heeft verpest]………hierop heeft uiteraard geen enkele ziel een zinnig antwoord…
Mijn man heeft aangegeven de aanbetaling van 300 euro per ommegaande terug te willen ontvangen. Vervolgens heeft ook hij het pand verlaten.

4 juni 2004
Wederom bevestigen wij bovenstaand per fax, met het dringende verzoek de aanbetaling over te maken voor 11 juni.

18 juni 2004
Hoe kan het ook anders, nog geen betaling/reactie van Haarhoeve Vermaat
Een kleine greep uit de drie kwartier durende verhitte discussie tussen Haarhoeve Vermaat en mijn man:

We waren veel te kritisch

Naar aanleiding van de vraag of hij onze fax ontvangen had, kreeg mijn man het volgende antwoord:
Ik heb wel gehoord dat er een fax binnen is gekomen, maar ik heb hem zelf niet gelezen.
Later in het gesprek, omdat mijn man hem aansprak op het feit dat hij niet eens de moeite nam om onze correspondentie te lezen sprak hij zichzelf tegen door het volgende mede te delen:
Mijn vrouw heeft de fax wel gelezen en dit aan mij gemeld, ik heb vervolgens aan haar aangegeven hier niet op reageren.

De eigenaar van Haarhoeve Vermaat had navraag over ons gedaan bij een drietal kappers en bij een van deze was hem verteld dat wij door deze desbetreffende kapper uit de zaak zijn weggestuurd, dit omwille van ons hoge eisenpakket ???????? De eigenaar van Haarhoeve Vermaat kon niet onderbouwen waar deze kapper zich bevond dan wel welke kapsalon dit was. Een grote dikke duim!!!!!!!! Waar haalt hij het vandaan.

Hij vond Haarweb een chantagemiddel, terwijl hij juist met de vraag kwam mijn relaas te verwijderen.

Ik had mijn man voor het karretje gespannen????????????

Hij was van mening dat hetgeen geleverd is, voldeed aan hetgeen er besteld is en trok hierbij de parallel naar een auto die je besteld met vier wielen en een stuur. Hierop is door mijn man gereageerd: dat als je een groene auto besteld en je rode wordt geleverd, dat er dan geen invulling is gegeven aan het verwachtingspatroon. Dit beaamde hij.

Mijn man gaf aan dat tijdens het aanmeten van de laatste aanvulling nog al pusherig overkwam. Zijn reactie hierop was: ‘dat mag ook wel na anderhalf uur’!!!!!!!!!!

Uiteindelijk vroeg hij ons om opgave te doen aan de verzekeringsmaatschappij, waardoor wij een bedrag gelijk aan het haarstuk uitgekeerd zouden krijgen [1400 euro] en hij schadeloos gesteld zou worden voor zijn gemaakte kosten?????????? Kortom hij wil 1400 euro van de verzekering voor iets wat hij nooit heeft geleverd.
Mijn man gaf hierop aan dat hij niet van plan was een verzekeringsmaatschappij te laten opdraaien voor kosten die voortkomen uit een geschil met de Haarhoeve Vermaat.

Etc.

Inmiddels heb ik contact opgenomen met mijn advocaat, aangezien Haarhoeve Vermaat wederom niets van zich heeft laten horen, noch de aanbetaling heeft geretourneerd.

Justice
27 juni 2004, 10:03
Hi needya,

Wat een verhaal! Heel vervelend dat je dit allemaal moet meemaken. :crybaby:
Jij bent helaas niet de enige die dergelijke ervaringen heeft opgedaan bij de Haarhoeve. Ik heb een zoek gedaan op HaarWeb naar Haarhoeve en dit is het resultaat:

Positief
http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=1986&postcount=11
http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=3910&postcount=5
http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=2634&postcount=6 (foto van haarwerk Haarhoeve)
http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=52&postcount=6

Negatief
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1146 (over het haargroeimiddel van Haarhoeve)
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1314 (idem)
http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=2103&postcount=6 (idem)
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1236 (over de -veels te hoge- prijzen van haarwerken)
http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=7249&postcount=2 (bijknopen haarwerk)
http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=15808&postcount=14 (knippen haarwerk)
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1857 (weer 2 leden met negatieve ervaringen)
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1526 (de wijze waarop de Haarhoeve Zantman heeft overgenomen is bij veel mensen in het verkeerde keelgat geschoten)
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1571 (idem)
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1351 (idem)
http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=16718&postcount=1 (reactie van Vermaat op de perikelen rond de overname)

En nog wat berichten van dit bedrijf zelf:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=16462#post16462
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=16515#post16515
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=16523#post16523

Wat een lijst he? :confused:


Ik vroeg me een aantal dingetjes af n.a.v. je uitgebreide verhaal. Ik dacht mij te herinneren dat je in http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2834 had gescheven dat je op het einde wèl tevreden was (zowel met de service als met de kwaliteit van je haar), maar ik kan dit niet meer terugvinden in dat bericht. Ik herinner me dit omdat het mij opviel dat je gelukkig na al je negatieve ervaringen toch nog kon afsluiten met een positief gevoel. In je bovenstaande bericht komen deze positieve punten op het einde niet meer terug?

Ik heb met open mond je verhaal gelezen over die transactie-kosten. Staat dit in de algemene voorwaarden van die leverancier? Zonee : dan heeft dit bedrijf toch geen enkel recht om dat te vragen? Is dit bedrijf aangesloten bij Top Haarwerkers Gilde? Misschien dat je daar eens een klacht kunt indienen.

En dit is helemaal grappig om te lezen:

Mijn man heeft vervolgens het gesprek afgerond. Tijdens dit gesprek werd o.a. nog gevraagd of ik mijn voorgaande schrijven van Haarweb wou verwijderen, aangezien hem dit klanten kostte.
...
Hij vond Haarweb een chantagemiddel, terwijl hij juist met de vraag kwam mijn relaas te verwijderen.
De negatieve verhalen hier over dit bedrijf zijn een gevolg van het feit dat dit bedrijf zijn werk niet goed doet. Als het dit bedrijf klanten kost, dan ligt dat geheel aan hunzelf : moeten ze hun werk maar goed doen!!! Mijn hemel.


We waren veel te kritisch

Naar aanleiding van de vraag of hij onze fax ontvangen had, kreeg mijn man het volgende antwoord:
Ik heb wel gehoord dat er een fax binnen is gekomen, maar ik heb hem zelf niet gelezen.
Later in het gesprek, omdat mijn man hem aansprak op het feit dat hij niet eens de moeite nam om onze correspondentie te lezen sprak hij zichzelf tegen door het volgende mede te delen:
Mijn vrouw heeft de fax wel gelezen en dit aan mij gemeld, ik heb vervolgens aan haar aangegeven hier niet op reageren.Het blijkt keer op keer dat de klachten-afhandeling van dit bedrijf ver onder de maat is : iets wat meerdere lotgenoten kunnen bevestigen helaas.

De eigenaar van Haarhoeve Vermaat had navraag over ons gedaan bij een drietal kappers en bij een van deze was hem verteld dat wij door deze desbetreffende kapper uit de zaak zijn weggestuurd, dit omwille van ons hoge eisenpakket ???????? De eigenaar van Haarhoeve Vermaat kon niet onderbouwen waar deze kapper zich bevond dan wel welke kapsalon dit was. Een grote dikke duim!!!!!!!! Waar haalt hij het vandaan.
Tja... ook 'professionaliteit' is iets waar dit bedrijf moeite mee heeft en ook dat is iets wat meerdere lotgenoten helaas kunnen bevestigen. De wijze waarop dit bedrijf (inderdaad vooral de eigenaar) naar haar klanten communiceert is soms te gek voor woorden. Jouw voorbeeld is typerend:

Mijn man gaf aan dat tijdens het aanmeten van de laatste aanvulling nog al pusherig overkwam. Zijn reactie hierop was: ‘dat mag ook wel na anderhalf uur’!!!!!!!!!!


Uiteindelijk vroeg hij ons om opgave te doen aan de verzekeringsmaatschappij, waardoor wij een bedrag gelijk aan het haarstuk uitgekeerd zouden krijgen [1400 euro] en hij schadeloos gesteld zou worden voor zijn gemaakte kosten?????????? Kortom hij wil 1400 euro van de verzekering voor iets wat hij nooit heeft geleverd.
Mijn man gaf hierop aan dat hij niet van plan was een verzekeringsmaatschappij te laten opdraaien voor kosten die voortkomen uit een geschil met de Haarhoeve Vermaat.

Etc.

Inmiddels heb ik contact opgenomen met mijn advocaat, aangezien Haarhoeve Vermaat wederom niets van zich heeft laten horen, noch de aanbetaling heeft geretourneerd.
Ik ben ontzettend benieuwd naar hoe dit af gaat lopen. Ik wens je alle sterkte en geluk toe, want je verdiend het!

Juul
27 juni 2004, 13:27
Hey Needya,

Volgens mij sta je heel sterk: je man is erbij geweest en je hebt alles genoteerd! Heel goed dat je een advocaat in de arm hebt genomen.

Chapeau!!!!

Houd je ons op de hoogte?

Groet,

Juul

needya
27 juni 2004, 13:30
Hoi Justice,

Bedankt voor je reactie, er komt een moment in zo’n traject waar je zelfs aan je zelf begint te twijfelen….ben ik inderdaad te kritisch, ligt mijn verwachtingspatroon te hoog??? Gelukkig heeft mijn man en andere mensen mij dit wel uit mijn hoofd gepraat, helemaal toen ze de eerste geleverde haaraanvulling de volgende dag zagen:-(


Ik vroeg me een aantal dingetjes af n.a.v. je uitgebreide verhaal. Ik dacht mij te herinneren dat je in http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2834 had gescheven dat je op het einde wèl tevreden was (zowel met de service als met de kwaliteit van je haar), maar ik kan dit niet meer terugvinden in dat bericht. Ik herinner me dit omdat het mij opviel dat je gelukkig na al je negatieve ervaringen toch nog kon afsluiten met een positief gevoel. In je bovenstaande bericht komen deze positieve punten op het einde niet meer terug?


Klopt inderdaad, dat verhaal heb ik op de dag van het plaatsen van de eerste haaraanvulling geschreven. Tijdens het plaatsen van de haaraanvulling is mijn eigen haar recht geborsteld en het haarwerk werd er continue doorheen gekamd. Na ongeveer 1,5 uur aan kammen, knippen en snijden leek het inderdaad even op mijn haar. Totdat ik de volgende dag de aanvulling weer ging plaatsen en een naar de Albert Hein ging…..Ik kwam thuis….en ja hoor een kaarsrecht matje onder mijn eigen [toch redelijk met slag] haar vandaan met het nodige kleurverschil….

Tja en nu was er geen kapper meer die daar 1,5 uur mee aan de slag kon. Daarbij was het inmiddels vreselijk gaan klitten, iets wat ik niet gewent was van mijn haarwerk van Hairconsultancy Bussum [gelukkig had ik een referentiekader in deze]. Dus ik dacht nog, misschien moet ik het wassen...nou dat was ook een aparte ervaring, tijdens het wassen kwam er een vieze bruin/paarse kleur af en tevens was nu heel duidelijk te zien dat het een hele egale donkerbruine kleur te hebben, terwijl ik toch echt drie bruinttinten besteld had [mijn haarkleuren].

Ik ben er wel van overtuigd dat diegene die het geknipt heeft echt zijn best heeft gedaan….maar slag , dikte van het haar en kleurverschil kun je nou eenmaal niet wegknippen.

De volgende dag heb ik dan ook meteen dat verhaal weer verwijderd…

Groetjes,

Marije

needya
27 juni 2004, 13:42
Hey Needya,

Volgens mij sta je heel sterk: je man is erbij geweest en je hebt alles genoteerd! Heel goed dat je een advocaat in de arm hebt genomen.

Chapeau!!!!

Houd je ons op de hoogte?

Groet,

Juul

Thanks!!!!

Ja, en we hebben zelfs foto's genomen van het mooie matje.....en daarbij zij hebben een aanbetaling voor iets wat ze nooit geleverd hebben....


Uiteraard houd ik jullie op de hoogte!!!!

needya
27 juni 2004, 13:54
Mijn man heeft vervolgens het gesprek afgerond. Tijdens dit gesprek werd o.a. nog gevraagd of ik mijn voorgaande schrijven van Haarweb wou verwijderen, aangezien hem dit klanten kostte.
...
Hij vond Haarweb een chantagemiddel, terwijl hij juist met de vraag kwam mijn relaas te verwijderen.



En dit is helemaal grappig om te lezen:

De negatieve verhalen hier over dit bedrijf zijn een gevolg van het feit dat dit bedrijf zijn werk niet goed doet. Als het dit bedrijf klanten kost, dan ligt dat geheel aan hunzelf : moeten ze hun werk maar goed doen!!! Mijn hemel.

En dan te bedenken dat dit niet de eerste keer was dat ons werd gevraagd de postings te verwijderen. Ze vonden dat ik een negatief verhaal had geschreven op Haarweb: nou het was ook een: NEGATIEVE, VERMOEIENDE EN TIJDROVENDE ERVARING :(

Het is duidelijk een goed medium om je mening te ventileren.
We hebben Haarhoeve ook gemeld dat ze zelf een reactie konden geven op Haarweb…… maar die heb ik tot op heden nog niet gezien…

marcel vermaat
27 juni 2004, 15:20
Beste lezers, ik wil eerlijk reageren op een niet geheel eerlijke brief geschreven door **** **** (naam van lotgenoot verwijderd. ~ Webmaster) over ons.

**** **** (naam van lotgenoot verwijderd. ~ Webmaster) kwam in september 2003 bij ons om een hairweaving uit te zoeken.
Haar haar was ooit verbrand door de cosmo kapper en ze wilde een haaraanvulling. Ze droeg reeds een haaraanvulling van een ander bekend haarinstituut, maar daarover was ze niet tevreden.Het bleek later dat ze al een kleine verzameling had aan haarwerken van verschillende leveranciers +/- 5 stuks, maar daar was ook niet de goede tussen.

De haarweaving die besteld was en die uiteindelijk enkele maanden later is afgeleverd,( nb: het pakketje was door u.p.s. kwijt geraakt en dit kost extra tijd) is overigens een bestelling geweest die zeer speciaal was en nog nooit zo was voorgekomen.Ik heb mijn uiterste best gedaan om **** **** **** (naam en ADRES van lotgenoot verwijderd. ~ Webmaster) tevreden te maken, ze had zelfs de keuze uit meerdere weavings (die abusievelijk door de leverancier werden geleverd ). Ze kon zelfs uitkiezen. Ze ging uiteindelijk tevreden weg, zoals een mede "haarweb " gebruiker ook heeft gelezen. Het tevreden verhaal is nu helaas door **** (naam van lotgenoot verwijderd. ~ Webmaster) zelf verwijderd omdat ze naderhand toch vond dat de krul naar voren moest vallen ipv naar achter?!?
Het was dezelfde kleur als haar bestaande haarwerk en 60 cm lang haar eerste kwaliteit.

Aangezien deze mevrouw enkele dagen later kwam klagen dat de krul iets teveel naar voren lag in plaats van naar achteren wilde ze hierop de maatwerk bestelling annuleren, geen probleem dacht ik en stortte het geld bedrag retour op hun rekening.( dit zijn voor ons extra accountantskosten die al verscheidende keren door de Familie **** **** (naam van lotgenoot verwijderd. ~ Webmaster) veroorzaakt zijn, want "ze vertrouwden ons niet"( zo de waard is.....).

Ik heb het vermoeden dat deze mevrouw nooit tevreden te krijgen is maar ik bestelde toch nog een keer nieuwe weavings met iets meer slag. Toen deze binnen waren (binnen 4 weken moest ze ze hebben anders zou ze alsnog alles annuleren), ze wist dat dit haast onmogelijk was en ik heb de gok toch genomen.

Toen deze binnen waren begon ze erover dat ze eigenlijk na deze lange tijd niet meer nodig waren, want haar eigen haar was nu op de goede lengte. Bij de cosmo-kapper hadden ze haar haar verbrand en was het zeer kort geworden, nu is het haar weer 40 cm lang

Ik heb me toch nog ingespannen om alles correct af te handelen.
IK HEB ZELFS VOOR GESTELD OM HET DOOR ONZE THGN COMMISSIE TE LATEN BEOORDELEN,MAAR DAT WILDE ZE NIET.
Want na ongeveer 70 uur arbeid en telefoontjes en bestellingen, zag ik geen andere oplossing.

Ze heeft zoveel tijd van ons gevergd dat ik als enige oplossing voor deze klant een goede oplossing wilde.

Als je ongeveer 3000 behandelingen per jaar doet neem je ook wel eens de verkeerde beslissing, helaas genomen door een van mijn vorige medewerkers, maar ik probeer deze zelf dan wel op te lossen.

Maar helaas mevrouw is wat dat betreft op de minuut en wacht zelfs het afschriftje van haar bank niet af, want met deze mensen kan niemand goed doen, want de kapper die gereageerd heeft, heeft me zelfs verteld dat ze
iedere maand bij de plastisch chirurg zit om haar oneffenheidjes weg te laten werken,deze kapper heeft mij zelfs gezegd dat (naam van lotgenoot verwijderd. ~ Webmaster) eigelijk nooit tevreden te stellen is.Het is een roep om aandacht en wij als zaak zijn daar de dupe van geworden.

marcel vermaat

needya
27 juni 2004, 16:24
Hmmmm noem je dit eerlijk…….


**** (naam van lotgenoot verwijderd. ~ Webmaster) kwam in september 2003 bij ons om een hairweaving uit te zoeken.
Haar haar was ooit verbrand door de cosmo kapper en ze wilde een haaraanvulling.


November 2003 ben ik voor het eerst binnengestapt bij Haarhoeve Vermaat
Mijn haar is niet verbrand door Cosmo, maar door een fout van de kapper na puntjes wegbranden, in de klit geraakt en vervolgens waren het dreadlocks….beter luisteren de volgende keer…moeilijk he




Ze droeg reeds een haaraanvulling van een ander bekend haarinstituut, maar daarover was ze niet tevreden.


Ben ik wel tevreden over, maar was inmiddels aan vervanging toe!!! Wederom luisteren
Werd overigens door de medewerker van Haarhoeve Vermaat aangegeven dat mijn haarwerk eigenlijk een te dikke kwaliteit had…hoezo afgeven op andere collega’s ???


bleek later dat ze al een kleine verzameling had aan haarwerken van verschillende leveranciers +/- 5 stuks, maar daar was ook niet de goede tussen.


1 haarwerk van HC – het goede, inmiddels verouderde haarwerk
1 haarwerk van Haarweb Twente – Look of Love – kwaliteit van het haar niet echt bijzonder
1 Staart – voor als ik een staart in wil.

Tellen is ook niet je sterkste kant…tenzij het om geld gaat natuurlijk


De haarweaving die besteld was en die uiteindelijk enkele maanden later is afgeleverd,( nb: het pakketje was door u.p.s. kwijt geraakt en dit kost extra tijd) is overigens een bestelling geweest die zeer speciaal was en nog nooit zo was voorgekomen.


De redenen die mij gegeven zijn in de loop der maanden na herhaaldelijke telefoontjes van mijn kant:
Het is zoekgeraakt bij de post
We hebben het ontvangen maar het is de verkeerde kleur, niet de goede kwaliteit
Etc.



Ik heb mijn uiterste best gedaan om **** **** (naam en ADRES van lotgenoot verwijderd. ~ Webmaster) tevreden te maken, ze had zelfs de keuze uit meerdere weavings (die abusievelijk door de leverancier werden geleverd ). Ze kon zelfs uitkiezen.


Meerdere weavings…..??? ja 11 van dezelfde…..das makkelijk kiezen uit 11 slechte weavings


Ze ging uiteindelijk tevreden weg, zoals een mede "haarweb " gebruiker ook heeft gelezen.


Heb ik al uitgelegd in een vorige posting….wederom lezen..



Het tevreden verhaal is nu helaas door **** (naam van lotgenoot verwijderd. ~ Webmaster) zelf verwijderd omdat ze naderhand toch vond dat de krul naar voren moest vallen ipv naar achter?!?

Het was dezelfde kleur als haar bestaande haarwerk en 60 cm lang haar eerste kwaliteit.


Welke krul, er zat geen krul in!!!! Het was zo steil als het maar zijn kon, en daar zijn dan ook foto’s van.

Het was een meter lang en had in de verste verte niet de kleur van mijn huidige haarwerk.



Aangezien deze mevrouw enkele dagen later kwam klagen dat de krul iets teveel naar voren lag in plaats van naar achteren wilde ze hierop de maatwerk bestelling annuleren, geen probleem dacht ik en stortte het geld bedrag retour op hun rekening.( dit zijn voor ons extra accountantskosten die al verscheidende keren door de Familie **** (naam van lotgenoot verwijderd. ~ Webmaster) veroorzaakt zijn, want "ze vertrouwden ons niet"( zo de waard is.....).


Nogmaals, er zat geen krul in en de foto’s zijn het bewijs….wat betreft de accountskosten, en de rente dan van al die maanden die zij hebben geïncasseerd zonder mij iets te leveren omdat zij hun zaken niet in orde hebben……

‘En geen probleem dan storten we het geld terug’….grapje zeker…niet zonder wederom een telefoontje van onze kant..


Ik heb het vermoeden dat deze mevrouw nooit tevreden te krijgen is maar ik bestelde toch nog een keer nieuwe weavings met iets meer slag. Toen deze binnen waren (binnen 4 weken moest ze ze hebben anders zou ze alsnog alles annuleren), ze wist dat dit haast onmogelijk was en ik heb de gok toch genomen.


Hij was ervan overtuigd dat hij de juiste weavings zou kunnen leveren, drie kleuren bruin uitgezocht en de slag van mijn haar genoteerd….en natuurlijk jullie snappen het wel…dan krijg je weavings in in lichte egale blond/bruin tint met een watergolf…..HEEL NORMAAL


Toen deze binnen waren begon ze erover dat ze eigenlijk na deze lange tijd niet meer nodig waren, want haar eigen haar was nu op de goede lengte. Bij de cosmo-kapper hadden ze haar haar verbrand en was het zeer kort geworden, nu is het haar weer 40 cm lang


Toen ik de eerste keer bij Haarhoeve Vermaat kwam heb ik aangegeven nog +/- anderhalf jaar met een haarwerk te denken rond te lopen. We waren inmiddels dankzij Haarhoeve 3/4 jaar verder….dus ja mijn haar is uiteraard langer….als ik dan mag kiezen of met iets korter haar door het leven of met een uitgerafeld, gewafelde half/blonde aanvulling van Haarhoeve, dan lijkt mij de keuze duidelijk!!!!


Ik heb me toch nog ingespannen om alles correct af te handelen.
IK HEB ZELFS VOOR GESTELD OM HET DOOR ONZE THGN COMMISSIE TE LATEN BEOORDELEN,MAAR DAT WILDE ZE NIET.
Want na ongeveer 70 uur arbeid en telefoontjes en bestellingen, zag ik geen andere oplossing.


8 maanden verder en na al dit gedoe…nee dan hoeft het van mij niet, ik ben in mijn hele leven nog nooit zo onbeschoft behandeld. Ze hebben aangegeven de aanbetaling niet terug te willen storten in het laatste gesprek met mijn man. En hij zou ons afgelopen week nog terugbellen: DRIE KEER RADEN….weer niet gebeld!!!!



Als je ongeveer 3000 behandelingen per jaar doet neem je ook wel eens de verkeerde beslissing, helaas genomen door een van mijn vorige medewerkers, maar ik probeer deze zelf dan wel op te lossen.


Aan de overig reacties op haarweb lijkt het me toch wel duidelijk hoe Haarhoeve omgaat met zijn klanten, wellicht heeft nog niet iedereen de weg naar deze site gevonden….


Maar helaas mevrouw is wat dat betreft op de minuut en wacht zelfs het afschriftje van haar bank niet af,


Ze hebben aangegeven de aanbetaling niet terug te willen storten in het laatste gesprek met mijn man. En hij zou ons afgelopen week nog terugbellen: DRIE KEER RADEN….weer niet gebeld!!!!


want met deze mensen kan niemand goed doen,


Toch vreemd dat Haarhoeve de eerste partij is met wie we zo’n ervaring hebben dan!!!



want de kapper die gereageerd heeft, heeft me zelfs verteld dat ze
iedere maand bij de plastisch chirurg zit om haar oneffenheidjes weg te laten werken,


Hahahahahha, tja als ik daar eens geld voor had…….maar wat heeft dat hier in hemelsnaam mee te maken.


deze kapper heeft mij zelfs gezegd dat **** **** (naam van lotgenoot verwijderd. ~ Webmaster) eigelijk nooit tevreden te stellen is. Het is een roep om aandacht en wij als zaak zijn daar de dupe van geworden.


Ik ben wel tevreden te stellen, het is heel simpel: als ik dat krijg wat ik bestel …ben ik zeer tevreden.

Mijn roep om aandacht: waarom een roep om aandacht, dan kan ik mij wel leukere manieren bedenken dan deze, maar binnen het beperkte referentiekader van Haarhoeve kan ik me deze uitspraak goed voorstellen…..

Misschien is dit een compensatie voor zijn lengte, om mensen op deze manier te bespelen met zijn agressieve en oneerlijke gedrag!!!!

Groetjes,
Needya needya@home.nl]

needya
27 juni 2004, 16:29
Als je dan toch aan het typen bent, kun je misschien ook uitleggen waarom ik mijn ervaringen van Haarweb af moest halen!!

Dat is wellicht ook een leuk onderwerp

KOCO
27 juni 2004, 16:54
Voor een ieder staan onze ervaringen met De heer Marcel Vermaat, eigenaar van Haarhoeve Vermaat te lezen, zie het relaas gepost door **** (naam van lotgenoot verwijderd. ~ Webmaster) in dit Forum.

De ervaring die ik samen met **** (naam van lotgenoot verwijderd. ~ Webmaster) heb opgedaan maakt dat ik me toch af vraag wat voor boevenwereld de haarwereld en in het specifiek Haarinstituut Haarhoeve Vermaat is.

Voor een ieder met een Haarprobleem zal het herkenbaar zijn dat je naast een goede oplossing, uit bent op een stuk begrip. Over het algemeen wordt gedurende de eerste contacten (de verkoop) met een Haarinstituut (Al moet je je afvragen of het inderdaad de titel instituut mag dragen) volledig invulling gegeven aan het begrip.
Men begrijpt je probleem en geven aan hier een pasklare oplossing voor te hebben. Je verwacht dan ook te maken te hebben met specialisten.

Als het gaat om oplevering laat het echter nog wel eens aan de wensen over. Zo ook de oplevering door Marcel Vermaat. Ondanks dat gedurende het opnemen van de bestelling datgene wordt besteld wat je nodig hebt, blijkt bij oplevering dat dit niet 100% voldoet aan het verwachtingspatroon. Je praat hier over een instituut met "Specialisten"? Je koopt geen broodje!!!!! Terwijl als je broodje niet goed is je er mee terug gaat en het juiste broodje krijgt of je geld terug krijgt.
Als je hierover reclameert, komt ineens naar voren dat het verwachtingspatroon van 100% niet terecht is. Je praat tenslotte over een natuurproduct (Naar zeggen van de heer Vermaat). Dit in acht nemend mag je er dan toch vanuit gaan dat het redelijkerwijs in de buurt komt van datgene dat besteld is, toch? Blijkbaar kan dat ook niet, want dan ben je een kritische klant.

Wat mij is opgevallen in de gesprekken die ik met Marcel Vermaat heb gevoerd is dat bij hem niet de oplossing, maar de financiën centraal staan. Ondanks dat hij geen invulling heeft kunnen geven aan de levering van datgene dat besteld is, doet hij wel verschillende creatieve voorstellen om alsnog, zonder iets te leveren, geld te ontvangen. Wellicht heeft hij een verkeerde beroepskeuze gedaan en had zich moeten richten op het vak van oplichting, want zo noem ik het om over de rug van een verzekeringsmaatschappij alsnog geld te ontvangen voor datgene dat je niet hebt geleverd.

<< Voor diegene die dit eerder hebben gelezen. De tekst die ik hier had geschreven is geschreven in een opwelling van woede en te persoonlijk. Achteraf bezien kan ik mij echter met deze tekst niet vereenzelvigen en heb dan ook besloten om dit uit mijn schrijven te verwijderen >>


Tenslotte wil ik afsluiten, dat het conflict met Haarhoeve Vermaat door de heer Vermaat uit het zakelijke en in het persoonlijke is getrokken. Ik ben nog nooit zo onbeschoft door iemand behandeld.

Een over het algemeen kritisch, doch rechtvaardig lid van de familie **** (naam van lotgenoot verwijderd. ~ Webmaster)

Justice
27 juni 2004, 18:49
De ervaring die ik samen met Marije heb opgedaan maakt dat ik me toch af vraag wat voor boevenwereld de haarwereld en in het specifiek Haarinstituut Haarhoeve Vermaat is. Hallo Koco,

Ik ben het helaas helemaal met je eens : de haar(werk)specialisten-wereld heeft echt een hele slechte naam. Moet je al de verhalen op deze site van de afgelopen jaren maar eens lezen.... om moedeloos van te worden, nietwaar? :crybaby:

Als het gaat om oplevering laat het echter nog wel eens aan de wensen over. Zo ook de oplevering door Marcel Vermaat. Ondanks dat gedurende het opnemen van de bestelling datgene wordt besteld wat je nodig hebt, blijkt bij oplevering dat dit niet 100% voldoet aan het verwachtingspatroon. Je praat hier over een instituut met "Specialisten"? Je koopt geen broodje!!!!! Terwijl als je broodje niet goed is je er mee terug gaat en het juiste broodje krijgt of je geld terug krijgt.
Als je hierover reclameert, komt ineens naar voren dat het verwachtingspatroon van 100% niet terecht is. Je praat tenslotte over een natuurproduct (Naar zeggen van de heer Vermaat). Dit in acht nemend mag je er dan toch vanuit gaan dat het redelijkerwijs in de buurt komt van datgene dat besteld is, toch? Blijkbaar kan dat ook niet, want dan ben je een kritische klant. Hoewel het een feit is dat een 100% natuurprodukt (als je een haarwerk van volledig echt haar besteld) inderdaad nooit 100% aan de eisen kan voldoen, geef ik je helemaal gelijk dat we hier niet praten over worsten-broodjes. Aangezien je echt haar besteld, weet je nooit zeker hoe dit haar zich in de praktijk laat behandelen/gebruiken. Ieder mens heeft ander haar, dus elk haarwerk wat je besteld zal weer anders zijn. Men kan 'bij benadering' een bepaalde garantie afgeven, maar het is en blijft een natuurprodukt. Daarin heeft de specialist gelijk. De vraag is alleen in hoeverre het geleverde produkt afwijkt van het door jullie bestelde. Zo te horen wijkt het teveel af, dus dan staan jullie in je goed recht. Maar goed, dat kunnen wij hier met z'n allen niet inschatten, dus dat is een zaak tussen jullie en deze firma. (hoewel.... je kunt hier ook foto's plaatsen, wist je dat?... hintje!)

Een haarwerk aanschaffen is inderdaad heel wat anders als een worstenbroodje bij Bakkertje Bart. Of een TV bij Expert. De service na aanschaf van je TV is belangrijk, maar bij de aanschaf van een haarwerkje is dit nog véél belangrijker inderdaad. Kaalheid brengt al veel emotionele problemen met zich mee, laat staan de aanschaf van een haarwerk. Als ik een TV aanschaf, ben ik simpelweg een klant. Het verschil is dat wij én klant én patiënt zijn als wij een haarwerk aanschaffen. Veels te veel haarwerk-specialisten maken misbruik van dat laatste. Je bevind je in een zeer kwetsbare positie als haarwerk-drager en het blijkt wel uit alle verhalen hier en van de patiëntenverenigingen dat hier door de heren en dames specialisten misbruik van wordt gemaakt. Teveel : het is soms echt niet te bevatten wat je te horen krijgt.

Wat mij is opgevallen in de gesprekken die ik met Marcel Vermaat heb gevoerd is dat bij hem niet de oplossing, maar de financiën centraal staan. Ondanks dat hij geen invulling heeft kunnen geven aan de levering van datgene dat besteld is, doet hij wel verschillende creatieve voorstellen om alsnog, zonder iets te leveren, geld te ontvangen. Wellicht heeft hij een verkeerde beroepskeuze gedaan en had zich moeten richten op het vak van oplichting, want zo noem ik het om over de rug van een verzekeringsmaatschappij alsnog geld te ontvangen voor datgene dat je niet hebt geleverd. En hierin staan jullie helaas ook niet alleen. Het is hier al vaker gezegd (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=15051&postcount=9), maar de laatste jaren is Haarhoeve Vermaat op het gebied van klant-vriendelijkheid er stukken op achteruit gegaan. Bel maar eens met de AAPV (www.aapv.nl (http://www.aapv.nl/)) en vraag wat zij van deze firma vinden....

Meerdere lotgenoten hebben exact dezelfde ervaringen m.b.t. de 'financiën' bij deze firma als jullie nu hebben moeten ondergaan. Ik heb dat nooit begrepen, maar het lijkt wel dat mensen die geld in overvloed hebben, steeds krenteriger worden.... :(

Als zijn eigen vrouw notabene toegeeft aan een lotgenoot dat haar man een 'communicatie-probleem' heeft en dat hij 'de vingers op de knip houdt', dan weet je ook niet meer waar je het moet zoeken....
Maar goed, we moeten zelf nu ook niet gaan vervallen in het persoonlijke... laten we hopen dat jullie hier echt uitkomen! Ik vind het overigens wel goed om nu beide kanten van het verhaal te horen (bijzonder dat deze firma zo snel dit bericht van jullie heeft gevonden en er ook nog in het openbaar op reageerd), maar het feit blijft dat jullie zeker niet alleen in jullie ervaringen staan!

Hopelijk komen jullie eruit en ziet deze firma het als een signaal om zich eens af te vragen waarom er zoveel negatieve geluiden naar boven komen over dit bedrijf in de lotgenoten-wereld...

Succes met alles!
Justice.

needya
29 juni 2004, 22:38
Vandaag is de aanbetaling van mijn haaraanvulling op mijn rekening teruggestort. Dit hoofdstuk is voor mij gesloten.

Groetjes,

Marije

Juul
30 juni 2004, 00:15
Fijn Marije en doe het maar nooit meer open.

Groet,

Juul

needya
30 juni 2004, 08:49
Fijn Marije en doe het maar nooit meer open.

Groet,

Juul

Ik ben blij dat het voorbij is, ik hoop dat dit anderen bespaard blijft. Zoals in mijn eerdere verhalen is dit een tijdelijke oplossing voor mij. Maar na drie jaar te hebben moeten leven met een haarwerk heb ik ontzettend veel respect gekregen voor mensen die een 'chronisch probleem' hebben. Dat van mij is dan maar 'peanuts'. En als ik dan zie hoe deze mensen soms behandeld worden.......

Toen ik een verhaal las over de overname van Zantman, en de opmerking over haar bijgewerkte haarwerk:
"werd ik verwezen naar een grote bak die in de zaak stond opgesteld met allemaal haarwerken erin , door elkaar en in de war......... " Zoekt u maar uit , mevrouwtje ... 400 euro!"" toen een mevrouw haar moest ik toch even slikken.
En dat is dan nog maar een van de verhalen

Ik wou dat ik iets kon doen voor al die mensen die met deze problemen kampen, maar ik geloof niet dat ik lang zou stand houden in een dusdanige wereld

Bedankt voor jullie steun!!!

HAIRBOY
3 juli 2004, 19:47
Stom verbaasd weer eens op dit forum beland... (snap werkelijk niet dat er uberhaubt nog mensen wat bestellen bij nederlandse haarwerkspecialisten na het lezen van al deze posts) maar daar zijn de meningen ook over verdeeld...

Gekke is, dat een haarwerk bestellen voor die bedrijven (allemaal op de zelfde manier gebeurd) een standaard formulier word ingevuld (wat door de fabrikant geleverd word) een template (mal) maken van het hoofd, en de wensen van de klant invullen...

HEEEEEEEEEEL SIMPEL

Maar blijkbaar gaat er nogal erg veel mis bij de bekende haarwerkspecialisten in nederland

Ik snap hier geen de ballen niet van... :S


(Hairboy = Internet shopper, en koopt GEEN haarwerken in nederland!)

Webmaster
12 september 2004, 09:25
In http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=26851&postcount=3 schreef Juul:

Dit is toch te gek voor woorden: eerst sabel je een, met recht ontevreden, klant neer en vervolgens spoor je potentiele klanten aan om jou te bellen voor informatie over Europees haar (dat verkocht je toch al). Help, ik moet er niet aan denken ooit een voet bij jou over de drempel te moeten zetten. Want als ik pech heb zoals zoveel van jouw klanten, loop ik ook nog eens het risico met naam en woonplaats genoemd te worden op bijv. het Haarweb!! Ik vind dat ronduit onbeschoft.


Hoewel onze leden 'Needya' en 'Koco' geen bezwaar tegen de publiekelijke vermelding -door bovenstaande specialist- van hun werkelijke naam (en woonplaats) hebben gemaakt, wil ik bij deze aangeven dat publicatie van persoonlijke gegevens van onze leden door derden een schending is van onze privacy-richtlijnen.

Het is NIET toegestaan deze privacy-gevoelige gegevens openbaar te maken, tenzij ons betreffende lid daar toestemming voor geeft/geen bezwaar tegen heeft of deze zelf naar buiten brengt. Wij doen er alles aan om de privacy van onze leden te waarborgen en wij zitten niet te wachten op commerciële bedrijven c.q. 'specialisten' die het blijkbaar nodig vinden privacy-gevoelige gegevens van hun klanten hier in de openbaarheid te brengen.

Ik wil de bovenstaande specialist dan ook met KLEM verzoeken hiervoor respect op te brengen.

Maddy
3 februari 2006, 16:17
Hallo,

Ik heb een hele nare ervaring met Marcel Vermaat gehad, en ik zou heel graag in contact komen met mensen die ook door hem gedupeerd zijn. Ik wil ook best mijn hele verhaal vertellen. Groetjes Maddy.

Henk
3 februari 2006, 22:18
Hoi Maddy, ik heb jouw thread even samengevoegd met een al bestaande thread.

Salvamia
4 februari 2006, 19:59
Lekker negatieve reclame voor Vermaat, Maar op het haarweb wordt het kaf van de koren gescheiden. MAAAAAR lees verder.

Wel heb ik ook al cliënten gehad die moeilijk tot niet tevreden te stellen zijn. (en ik zeg dus echt niet dat jij ook zo bent Needya)

Zo had ik een cliënt die zijn haarwerken niet zelf kon onderhouden en zo onzeker was dat deze eigenlijk ook geen haarwerk moest nemen.
Deze beschuldigde mij zelfs van het verkopen van tweede hands haarwerken!!!, Nou zelfs een grote schoft zou dit niet doen (en dan bedoel ik tweedehands haarwerken verkopen). De cliënt had ik eerst geholpen aan een coolpiece haarwerk (vrijwillig) maar vond de kleur niet goed en ook hier was het fedex pakketje geruime tijd kwijt, daarna had ik een haarwerk van mijn eigen leverancier geleverd maar die was na een maand op de lace gescheurd hoewel hierop geen garantie gegeven kan worden kreeg hij toch een nieuwe van mij die ik persoonlijk had bijgeknipt. Hij ging super blij de deur uit en daarna schreef hij dat ik tweede hands haarwerken verkocht!.

Onlangs heeft hij mij weer benaderd om een afspraak te maken om hem toch weer te helpen, hij is niet komen opdagen en mijn vrije zondag was voorbij (ik werk namelijk gewoon en Hairlacer is een soort van Hobby).

Dan heb ik nog een cliënt die alles al heeft geprobeerd (HL-1, HL-2, HL-3, HL-Microskin) maar tot op heden nog niet tevreden is, en deze heeft echt de mooiste haarwerken gehad die er verkrijgbaar zijn!.

Mijn vrouw zegt wel eens dat ik niet zo veel energie in dit soort cliënten moet stoppen, maar ik hoop altijd dat ik ook deze personen kan helpen.

Gelukkig heb ik al een aantal mensen die wel super tevreden zijn en deze ontmoet ik soms nog wel eens en dan ben ik helemaal trots op mijzelf en hun.

Wat blijft een probleem;

1. Meestal heb je pas na drie a vier haarwerken de juiste specificaties gevonden die perfect bij je passen.

2. Een haarclub is meestal te duur (185€ p/m zijn geen vreemde bedragen :eek: ), maar voor een beginner de manier om te zien hoe een haarwerk te onderhouden (neem dan wel een haarwerk met tape, omdat je van een zogenaamde permanente bevestiging niets kan leren).
Nadat je het onderhoud onder controle hebt kun je via het internet haarwerken gaan bestellen en het zelf gaan doen (dan kun je al een mooi haarwerk dragen voor maar 50€ p/m :cool: ).

3. Levertijden! Tja, ook ik krijg ooit een order na vier weken terug en ooit pas na 8 weken en daar kun je niets aan doen. En zodra het zoek is is het een hels karwij om het terug te traceren.

4. Echt haar, tja na een half jaar is het meestal op (als je het 24uur per dag draagt) dus verwacht er niet teveel van.

5. Blauwe tape en lijm, dit laat je niet langer zitten dan drie dagen op lace anders heb je een mega groot probleem. Begin dan ook met een HL-1 (dit is een haarwerk met een PU rand rondom in dikte naar keuze) dit kan namelijk bijna niet mis gaan.

6. Haarwerken van 1000 tot 1500€ zijn meestal te dik en te opzichtig ga voor de holywoodstyle haarwerken die je op het internet al vanaf ongeveer 180€ tot zo'n 500€ kan krijgen. Deze zijn veel natuurlijker maar gaan minder lang mee (meestal tussen de drie en zes maanden) maar je kunt er voor de lage prijs dan ook meerdere kopen waardoor je altijd een mooi nieuw haarwerk draagt.

7. Het blijft een haarwerk en niet je eigen haar, hoe je het ook draait of keert het is of iets of niets voor je.

Persoonlijk ben ik er blij mee en heeft nog nooit iemand het bij mij gezien zelfs kapsters die mij knippen zeggen niet te kunnen zien wat nu mijn eigen haar is of het haarwerk haar. (en dan zijn ze aan het knippen).

Al met al zijn er zat specialisten die snel rijk willen worden van ons probleem, maar er zijn ook cliënten die nooit tevreden zijn.

Ik wilde dit gewoon even kwijt en wil me verder dan ook niet in de discussie mengen.

Meestal is twee vechten twee schuld (meestal niet altijd)

Ik maakte in het begin namelijk ook de fout om een nieuwe cliënt de mooiste en meest onzichtbaar haarwerk te willen leveren dat er beschikbaar was.
Niet rekening houdende met het feit dat ik meer ervaring had dan hen.
Dit resulteerde in scheurend Lace en haarwerken waar de blauwe tape of lijm zo erg in het lace was gaan zitten dat je het bijna niet meer schoon kreeg.

Dit kwam dan ook door de cliënt omdat deze het haarwerk te hard aftrok of de tape/lijm meer dan een week liet zitten (onervarenheid).

Nu adviseer ik dan ook aan beginners om met een HL-1 of Microskin te beginnen en waneer deze meer ervring heeft kunnen ze altijd nog gaan voor een HL-2, HL-3 of Superthin Microskin. Ook heb ik nu voortaan een instructie video erbij.

Henk
6 februari 2006, 16:19
Salvamia, zou je wel eventjes on-topic willen blijven. De thread gaat over Vermaat en niet over jouw haarwerkhandel. ;)

Salvamia
6 februari 2006, 18:23
Ik wil aangeven dat hoewel meneer Vermaat op het haarweb flink wordt afgekraakt het ook wel eens aan de klanten kan liggen.

Zo ben ik achter veel dingen gekomen die ik wel zou willen uitgillen hier op dit geweldige forum waar ik nu al vier jaar op zit, maar helaas kan ik dit niet meer daar ik nu eigenlijk ook een handelaar ben.

Ooit zijn Do ik en chris begonnen met onze ervaringen te delen en sommige wan praktijken hier te onthullen. Zoals de speciale synthetische haarspray wat gewoon wasverzachter was met water :mad:

Maar hmm mischien ga ik wel of topic :D

Maar ik heb nu wel geleerd als haarwerk verkoper dat een haarwerk niet iedereen tevreden kan stellen, ook al is het het mooiste en meest onzichtbare haarwerk ter wereld.

waarzegster
1 mei 2006, 10:30
hallo allemaal,

ik wil even enkele informatie die ik op deze site gevonden heb rechtzetten. ik ben vorige week naar haarhoeve vermaat in halsteren geweest omdat ik mannelijke kaalheid heb en het is me uitstekend bevallen!! ik heb een heel mooi haarwerk waarvan niemand kan zien dat het een haarwerk is! echt geweldig, goede kwaliteit perfecte kleur en ik ben uiterst vriendelijk behandeld! het fijne is dat je er ook in aparte ruimtes behandeld word dus er zijn geen andere klanten die je met je probleem zien zitten!
de mensen die er werken zijn ook heel aardig en zeer vakbekwaam,en mijn haarwerk was binnen acht weken binnen!kortom ik kan zeggen:ga naar haarhoeve vermaat als je hetzelfde probleem heb als ik en laat je omtoveren tot degene die je wil zijn!
de negatieve informatie die op haarweb te vinden is vind ik dus niet relevant!haarhoeve vermaat is gewoon geweldig!

waarzegster
1 mei 2006, 10:48
wat een onzin allemaal,de haarwerken van haarhoeve vermaat zijn gewoon goed en de service ook en ik vind dat deze mensen uiterst brutaal zijn tegenover 1 persoon en dat is niet realistisch want er werken meer mensen dan alleen dhr vermaat(en IEDEREEN tevreden houden in een dienstverlenend bedrijf...wie kan dat wel???). als jullie een nieuwe trui kopen en hij is een paar keer gewassen en daarna stuk gaan jullie dan ook zo'n probleem maken in de kledingwinkel???kom op zeg! trieste bedoeling.....en dit bericht zal door de beheerder van dit haarweb wel gewist worden want positieve berichten over de haarhoeve die worden toch weggehaald!!!???!!!!!
met vriendelijke groet
waarzegster

kas
1 mei 2006, 12:39
Heb je daar aandelen of zo?....

waarzegster
1 mei 2006, 12:44
kunnen jullie hier alleen maar elkaar afzeiken of wat?

TRIESTE BEDOELING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

en nee ik heb daar geen aandelen ik ben gewoon tevreden daar!

kas
1 mei 2006, 12:52
kunnen jullie hier alleen maar elkaar afzeiken of wat?
Nee, althans ik niet. Wat me opviel is de agressieve manier waarop jij die org. meent te moeten verdedigen. Als jij een tevreden klant bent prima.. kennelijk menigeen hier niet. Dat moet dan toch gezegd kunnen worden?

waarzegster
1 mei 2006, 13:38
ik ben zeker heel tevreden en daarom ben ik ook lichterlijk geirriteerd over wat al die mensen hier aan het klagen zijn.ze mogen zeker wel hun mening geven maar ik ben van mening dat de hele zooi hier maar 1 persoon aan het zwartmaken is! en als ik dan laat weten dat ik WEL HEEL TEVREDEN BEN OVER HAARHOEVE VERMAAT dan krijg ik binnen no time commentaar????????????????en dat vind ik zeer triest....en dat is dan ook mijn mening! en dan nog denken dat ik aandelen heb in dat bedrijf?triest vind ik dat. ik ben een tevreden klant met een uitgesproken mening en om dan zo bijdehand te reageren....ja ik kan het niet meer noemen dan heel zielig!sorry

simonb
1 mei 2006, 16:15
jeetje, wat gooien ze hier binnen:rolleyes:

@waarzegster; ik vind het heel tof dat jij TEVREDEN bent en GEHOLPEN door de BESTE SPECIALIST VAN DE WERELD!!!!!!!!!!!!!!! BEDANKT voor je (hevige)REACTIE!?!?!?

oeps het werkt aanstekelijk:)

Salvamia
1 mei 2006, 18:18
:d :d :d :d

Georgie
1 mei 2006, 20:59
ik ben zeker heel tevreden en daarom ben ik ook lichterlijk geirriteerd over wat al die mensen hier aan het klagen zijn.ze mogen zeker wel hun mening geven maar ik ben van mening dat de hele zooi hier maar 1 persoon aan het zwartmaken is! en als ik dan laat weten dat ik WEL HEEL TEVREDEN BEN OVER HAARHOEVE VERMAAT dan krijg ik binnen no time commentaar????????????????en dat vind ik zeer triest....en dat is dan ook mijn mening! en dan nog denken dat ik aandelen heb in dat bedrijf?triest vind ik dat. ik ben een tevreden klant met een uitgesproken mening en om dan zo bijdehand te reageren....ja ik kan het niet meer noemen dan heel zielig!sorry

Je kan toch ook op een beschaafde, normale manier uitleggen waarom jij wélk een tevreden klant bent? Alleen maar losse kreten heeft niemand wat aan. Een goede beschrijving van het wat, hoe en waarom zou meer zoden aan de dijk zetten.

Salvamia
2 mei 2006, 08:57
Ik hoop niet dat mijn klanten mij ook zo supporten, je geeft de Hr. Vermaat alleen maar meer vraagtekens.

DHTkiller
2 mei 2006, 16:41
ik ben zeker heel tevreden en daarom ben ik ook lichterlijk geirriteerd over wat al die mensen hier aan het klagen zijn.ze mogen zeker wel hun mening geven maar ik ben van mening dat de hele zooi hier maar 1 persoon aan het zwartmaken is! en als ik dan laat weten dat ik WEL HEEL TEVREDEN BEN OVER HAARHOEVE VERMAAT dan krijg ik binnen no time commentaar????????????????en dat vind ik zeer triest....en dat is dan ook mijn mening! en dan nog denken dat ik aandelen heb in dat bedrijf?triest vind ik dat. ik ben een tevreden klant met een uitgesproken mening en om dan zo bijdehand te reageren....ja ik kan het niet meer noemen dan heel zielig!sorryAls klant zijnde heb je wel het recht om te spreken, wat je er dan van vindt en hier zegt dat is dan jou mening en is ook iets wat echt telt. Er zijn ook mensen die geen klant zijn van Haarhoeve Vermaat of wie of wat dan ook, die mensen moeten wel zeker zijn van wat ze hier neerzetten en niet zomaar meelullen wat anderen vinden.

Ik zelf bv vind aminexil geen effectief middel, had in het verleden meerdere keren gebruikt en had er geen enkele hergroei mee. Ik kraak het niet af, hoewel ik het wel een dubieus middel vind (maargoed dat is mijn recht omdat ik een ex aminexilgebruiker ben :)), ik zeg alleen mijn mening hier als persoon die wel met het middel te maken heeft gehad.

Maddy
10 mei 2006, 19:19
webmaster, kun je niet eens even nagaan of dit berichtje, wat typisch zo overdreven is, niet van een computer van de haarhoeve Vermaat vandaan komt? Ik vind dit echt ( weer ) iets voor Marcel Vermaat.;) i

Maddy
13 mei 2006, 09:12
Ik kan jullie allemaal verzekeren dat WAARZEGSTER dhr Vermaat himselve is!!! Zoals WAARZEGSTER praat, zo praat hij precies hetzelfde. WAARZEGSTER> je verraadt jezelf te gemakkelijk!!!!:o ei

rachelxx
13 mei 2006, 09:46
wat een onzin allemaal,de haarwerken van haarhoeve vermaat zijn gewoon goed en de service ook en ik vind dat deze mensen uiterst brutaal zijn tegenover 1 persoon en dat is niet realistisch want er werken meer mensen dan alleen dhr vermaat(en IEDEREEN tevreden houden in een dienstverlenend bedrijf...wie kan dat wel???). als jullie een nieuwe trui kopen en hij is een paar keer gewassen en daarna stuk gaan jullie dan ook zo'n probleem maken in de kledingwinkel???kom op zeg! trieste bedoeling.....en dit bericht zal door de beheerder van dit haarweb wel gewist worden want positieve berichten over de haarhoeve die worden toch weggehaald!!!???!!!!!
met vriendelijke groet
waarzegster


ik denk dat je ongelijk hebt..o nee dat denk ik niet DAT WEET ik zeker!!of werk je nu momenteel bij vermaat ??zodat het bedrijf toch nog iemand heeft die het een beetje probeert te sussen allemaal..weet je dit heeft niks te maken meer een dienstverlenend bedrijf! service ? is er niet! snel geld verdienen over klanten hun rug en over de verzekeringen ! ..een probleem maken ?1kledingstuk?! jij weet niet eens een beetje hoeveel mensen er gedupeerd zijn door deze man ..en wat een verdriet er is onder de mensen die dachten hun vertrouwen te kunnen geven aan deze man..en dan nog maar niet te spreken over de verzekerings praktijken ..trieste bedoeling zei je?? DAT KLOPT IDD...waarzegster..maar alsjeblieft praat niet mee als je niet weet waar je het over hebt ok ..anders check je bol nog een keer maar...want deze man heeft vele gezichten ..

mvg

rachelxx
13 mei 2006, 09:48
Ik kan jullie allemaal verzekeren dat WAARZEGSTER dhr Vermaat himselve is!!! Zoals WAARZEGSTER praat, zo praat hij precies hetzelfde. WAARZEGSTER> je verraadt jezelf te gemakkelijk!!!!:o ei




Maddy ..
got your back!!!!!! zal me niks verbazen zeg !!! er moet iets gedaan worden eigenlijk ..want dit kan niet op dit web...hier komen mensen die elkaar steunen en GOEIE tips en suggesties hebben ...en niet iemand ZOALS Vermaar ...die denkt dat ie DE haarwerk specialist is !! NO WAY!!..hij is niet eens kapper ..hahahahahahahah
xx

rachelxx
13 mei 2006, 09:56
kunnen jullie hier alleen maar elkaar afzeiken of wat?

TRIESTE BEDOELING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

en nee ik heb daar geen aandelen ik ben gewoon tevreden daar!



als jij tevreden bent ..mag je je idd gelukkig prijzen ,want dan ben je 1 van de weinigen...maar ga dan niet zo TIEREN en vreemd reageren ...want dat zegt MEER over jou ..als over de situatie...........

Maddy
13 mei 2006, 15:43
Hoi Rachel,

Heel fijn om begrepen te worden. Je hebt helemaal gelijk , Marcel Vermaat zou niet meer op het web mogen verschijnen. Groetjes van Maddy. Als je jouw negatieve ervaring met mij wil delen, mail me gerust.:D









juwj jouw i

ber
14 mei 2006, 13:21
Hoi maddy,

Ik vind dat dhr. Marcel Vermaat wel op het haarweb mag komen, waarom niet ? , maar dan wel op een eerlijke manier, en onder zijn eigen naam. Hij moet zichzelf ook hier kunnen verdedigen.
Ook ik ben klant geweest bij Haarhoeve Vermaat. Je zal niet vreemd staan te kijken als ook ik kan melden dat ik totaal ontevreden was over wat daar gebeurde en hoe. (snel geld verdienen over de rug van de haarwerkdrager, en slechte service). Ik weet heel goed hoe het er daar aan toe gaat. Ben ook in gesprek geweest met een ex-werknemer van hem. Uiteindelijk ben ik er weg gegaan en heb ik mijn haarwerken die daar nog lagen (ook al waren ze niks meer waard weggehaald). recent ben ik nog aangeschreven door de firma. Ik heb hen telefonisch vriendelijk doch dwingend verzocht mij uit het relatiebestand te halen en mij niet meer lastig te valen met zijn praktijken.
Uiteraard zullen er ook tevreden klanten zijn daar. Maar ik ben het met jullie eens dat hijzelf of een werknemer op het haarweb zit onder de naam waarzegster. Uiteindelijk heeft het toch geen in om zijn naam proberen te zuiveren, hij heeft teveel ontevreden klanten naar mijn idee.
gr.
Ber

waarzegster
15 mei 2006, 15:15
nou mensen ik zal jullie uit de droom halen. ik werk NIET bij haarhoeve vermaat en ik ben ook niet de eigenaar van dat bedrijf en ik heb er ook geen aandelen! ik ben gewoon een klant en ik ben wel tevreden! en ik vind het jammer dat jullie er geen goede ervaringen hebben maar ik wel en ik zet dat dus ook gewoon op internet want ik heb gewoon een uitgesproken mening. en ik blijf daar ook bij! het feit dat iedereen hier zo overdreven op een goede reactie reageert vind IK gewoon triest (het gaat hier niet meer over het verdriet wat door haarwerken is gekomen volgens mij). sorry maar ik blijf bij mijn standpunt! ik vind dat er goed werk geleverd word en dat de mensen er vriendelijk zijn. ik ben blij dat IK er in ieder geval GOED geholpen ben!

kas
16 mei 2006, 13:41
nou mensen ik zal jullie uit de droom halen. ik werk NIET bij haarhoeve vermaat en ik ben ook niet de eigenaar van dat bedrijf en ik heb er ook geen aandelen! ik ben gewoon een klant en ik ben wel tevreden! en ik vind het jammer dat jullie er geen goede ervaringen hebben maar ik wel en ik zet dat dus ook gewoon op internet want ik heb gewoon een uitgesproken mening. en ik blijf daar ook bij! het feit dat iedereen hier zo overdreven op een goede reactie reageert vind IK gewoon triest (het gaat hier niet meer over het verdriet wat door haarwerken is gekomen volgens mij). sorry maar ik blijf bij mijn standpunt! ik vind dat er goed werk geleverd word en dat de mensen er vriendelijk zijn. ik ben blij dat IK er in ieder geval GOED geholpen ben!
http://www.haarweb.nl/forum/images/statusicon/user_offline.gif http://www.haarweb.nl/forum/images/buttons/report.gif (http://www.haarweb.nl/forum/report.php?p=97964)



Jij het laatste woord ok?
Amen...

rachelxx
20 mei 2006, 21:07
wat een onzin allemaal,de haarwerken van haarhoeve vermaat zijn gewoon goed en de service ook en ik vind dat deze mensen uiterst brutaal zijn tegenover 1 persoon en dat is niet realistisch want er werken meer mensen dan alleen dhr vermaat(en IEDEREEN tevreden houden in een dienstverlenend bedrijf...wie kan dat wel???). als jullie een nieuwe trui kopen en hij is een paar keer gewassen en daarna stuk gaan jullie dan ook zo'n probleem maken in de kledingwinkel???kom op zeg! trieste bedoeling.....en dit bericht zal door de beheerder van dit haarweb wel gewist worden want positieve berichten over de haarhoeve die worden toch weggehaald!!!???!!!!!
met vriendelijke groet
waarzegster


Onzin? denk het niet ...helaas zou ik moeten zeggen in dit geval!!!als de mensen die door haarhoeve Vermaat eens allemaal hun zaken op papier zetten en zeggen hoe ze het allemaal vinden en zijn behandeld?1 dat praat je niet meer zo..tenzij je in het bedrijf werkt of de boel probeert te sussen ...want in dit geval valt er NIKS te sussen ..

waarzegster
24 mei 2006, 20:15
volgens mij zijn de mensen die hier zo klagen gewoon nooit tevreden te maken. ook ik ben bij andere haarwerkspecialisten geweest en daar vond ik de kwaliteit maar vooral de service slechter dan bij haarhoeve vermaat. ik ben niet zo dat ik die namen ga noemen waar ik het niet zo goed vond maar iedereen hier op het web kent ze of zijn daar ook al eens geweest. ik vind het gewoon niet normaal wat hier gebeurd en ik kan dan ook voortaan iedereen die hier een normale eerlijke mening over haarwerkspecialisten wil hebben afraden om op dit web te kijken want iedereen spuugt hier maar met woorden en ik snap best dat als je niet tevreden bent dat je dan je mening geeft maar dit gaat te ver. het is hier gewoon 1 grote oplichterij want het zijn hier allemaal haarwerkverkopers die hier de zielige verhaaltjes op gaan hangen 'denk ik'! want als de gewone mens zooooveeeeel weet over haarwerken...waarom dan naar specialisten gaan?als ik alles zelf zou weten zou ik het zelf bestellen en zelf opzetten...blablabla jullie begrijpen wel wat ik bedoel!:confused:

rachelxx
28 mei 2006, 13:47
wat een onzin allemaal,de haarwerken van haarhoeve vermaat zijn gewoon goed en de service ook en ik vind dat deze mensen uiterst brutaal zijn tegenover 1 persoon en dat is niet realistisch want er werken meer mensen dan alleen dhr vermaat(en IEDEREEN tevreden houden in een dienstverlenend bedrijf...wie kan dat wel???). als jullie een nieuwe trui kopen en hij is een paar keer gewassen en daarna stuk gaan jullie dan ook zo'n probleem maken in de kledingwinkel???kom op zeg! trieste bedoeling.....en dit bericht zal door de beheerder van dit haarweb wel gewist worden want positieve berichten over de haarhoeve die worden toch weggehaald!!!???!!!!!
met vriendelijke groet
waarzegster


Onzin? Je praat als Dhr Vermaat him self !!of ben je hem ?zal me niks verbazen !Er werken meer mensen bij Vermaat ?Nou dan ben je verkeerd ingelicht waarzegster ,want alle vaste krachten zijn WEG!!! Die waren niet meer genoeg in het bedrijf volgens Vermaat ..hahaha NEE die wilden gewoon niet meer meedoen aan die praktijken van hem!! verzekeringen die zien niet eens wat hij doet met het geld van de klanten !!klanten moeten terug betalen omdat hij het geld al heeft geind?????? dat is pas triest of niet dan ?? en zeg niet dat de service goed is bij hem! hij komt overal met zijn gladde praatjes onderuit ..omdat de klanten niks durven te zeggen omdat het allemaal anoniem moet blijven voor hun zelf!! dat is pas erg..over de rug van mensen geld innen wat niet van jou is..of niet dan ?En ga er maar niet tegen in ...want als de klanten gaan praten en hun mond wel open doen is er niks meer over van Haarinstituut Vermaat ....

rachelxx
28 mei 2006, 13:49
volgens mij zijn de mensen die hier zo klagen gewoon nooit tevreden te maken. ook ik ben bij andere haarwerkspecialisten geweest en daar vond ik de kwaliteit maar vooral de service slechter dan bij haarhoeve vermaat. ik ben niet zo dat ik die namen ga noemen waar ik het niet zo goed vond maar iedereen hier op het web kent ze of zijn daar ook al eens geweest. ik vind het gewoon niet normaal wat hier gebeurd en ik kan dan ook voortaan iedereen die hier een normale eerlijke mening over haarwerkspecialisten wil hebben afraden om op dit web te kijken want iedereen spuugt hier maar met woorden en ik snap best dat als je niet tevreden bent dat je dan je mening geeft maar dit gaat te ver. het is hier gewoon 1 grote oplichterij want het zijn hier allemaal haarwerkverkopers die hier de zielige verhaaltjes op gaan hangen 'denk ik'! want als de gewone mens zooooveeeeel weet over haarwerken...waarom dan naar specialisten gaan?als ik alles zelf zou weten zou ik het zelf bestellen en zelf opzetten...blablabla jullie begrijpen wel wat ik bedoel!:confused:

jij snapt er werkelijk niks van he? dat zegt meer over JOU dan de mensen hier op het web waarzegster....

Maddy
29 mei 2006, 14:26
Zo zou ik het ook gezegd kunnen hebbenGroetjes Maddy

enibas
9 september 2007, 09:00
Wie heeft er ervaring met de Haarhoeve Vermaat? Ik heb nog niet zolang een haarstuk daar gekocht en er zijn toen wat dingen gezegd die blijken niet waar te zijn en ik heb geen poot om op te staan.

Ik ben nu hard opzoek naar een goede in Den Haag, iemand een tip voor me?
Mijn haarwerk koste +-1900 euro waarvan +- 600 vergoed wordt door de verzekering. Dit is eigelijk niet te betalen voor ons en zeker omdat het blijkt dat je elk jaar een nieuw haarstuk moet ipv van om de twee jaar. (dit is mij verteld en ook dat het onderhoud erbij in zou zitten...)
Ik heb een haarwerk daar al meteen gekocht terwijl ik eigelijk alleen maar voor info kwam.
Dit haarwerk was eigelijk voor iemand anders, maar "waarom zou je wachten?" Vroeg de man.
Het haarwerk is dus eigelijk iets te groot, ik vind dat die man dat toen even had moeten zeggen omdat HIJ de "specialist" is.

Ik heb hier ook van geleerd en vind dus dat ik hier ook een beetje naïef in ben geweest en eerst had moeten rond kijken en informeren her en der.

Wie heeft er nog meer ervaring met een permanente bevestiging die over je eigen haar heen zit? Ik heb er nogal moeite mee dat je het onderliggende haar niet kan wassen en je eigen hoofdhuid ruikt hoelang ik er ook de waterstraal opzet en het was. Ook heb ik last van een geïriteerde hoofdhuid. Hier heb ik nooit last van gehad maar voor het haarwerk heb ik minoxidil gebruikt en vlak na het laatste flesje minox. kwam het haarwerk erop, ik denk dat dat niet goed is geweest....
Het laatste puntje waar ik mee zit is dat ik al niet zoveel haar meer heb maar als het haarwewrk schoongemaakt moet worden de knoopjes gewoon doorgeknipt worden dus je eigen haar of..whats left dan, straks is alles gewoon doorgeknipt ...dit is mij dus toen ook niet verteld. Ik dacht ze wassen je haar met een lijmoplossende shampoo en knippen het draadje door waar de haar omheen geknoopt zit en zo kan je haar weer gebruikt worden...

Ik hoop dat er meer vrouwen hier zijn die er ervaring mee hebben en een betere oplossing weten...

Groet!:D

Hanna
9 september 2007, 12:02
Wat een schandaal, zeg! Eigenlijk zou die kliniek eindelijk eens landelijk voor schut gezet moeten worden op t.v., b.v. bij Tros Radar.

Ik denk dat 't voor jou 't allerbeste is om naar Els Bergers te gaan. Je moet dan wel naar Woerden, maar dat mag geen probleem zijn om van deze ellende verlost te worden en een goede oplossing te vinden.

Je kunt Els bereiken via dit adres:
Haartendens
Leidsestraatweg 155b
3443 BT Woerden
Telefoon 0348-433166

Salvamia
9 september 2007, 20:51
Een bekend probleem met de topper en een micropoint bevestiging heb het ook ooit gehad en ik had eigenlijk de zelfde ervaring als jij.

Ben daarna overgestapt op klemmetjes, maar ik heb heel stevig haar aan de zijkanten.

Draag nu een haarwerk dat met tape is bevestigd en dat is eigenlijk toch wel het beste.

Ik weet dat vrouwen er moeite mee hebben maar alles went ook het zien van je kale koppie went. Tenslotte ben jij als drager toch de enigste die het eens in de 7 dagen ziet en dat weegt zeker op tegen het draagcomfort.

Ik wens je alvast veel succes met het vinden van een betere oplossing, en kijk een verder wat betrefd de prijzen daar 1900€ erg erg veel geld is voor 1 haarwerk.

Met vriendelijke groeten,

Salvatore

enibas
24 september 2007, 18:41
Bedankt voor de tip al vind ik het moeilijk om naar een haarwek "specialist" te gaan omdat mijn vertrouwen een flinke deuk heeft. Eerste keer was ik naar de Harrhoeve geweest en voor de eerste keer schoonmaken ben ik bij een filiaal vlakbij Den Haag van de Haarhoeve geweest. Het trieste is dat diegene een heel ander verhaal verhaal vertelde dat lijnrecht staat tegen het verhaal van Vermaat.
Ik heb nu al veel gelezen op dit forum over de Haarhoeve en ben eigelijk diep geschokt. Ik denk dat ik mijn verzekering opbel om het te vertellen en of ze deze firma uit hun bestand willen halen, dit heeft meer effect dan te gaan "strijden" met de heer zelf.

Even een vraagje : Wat is er zo goed aan Els Berger??? Ik ben helaas afhankelijk van het openbaar vervoer en hoop in Den haag zelf iemand te vinden wat WEL profesioneel is en helpt om die paar dunne rot haren die ik nog heb te houden ipv te verstikken....

Thanks

Hanna
24 september 2007, 19:30
Verstikken? Je verstikt je haren ècht niet met een pruik. Els Bergers is een zeer ervaren pruikenmaakster.
Als 't te lastig is om naar Woerden te gaan, ga dan even kijken bij dit adres:
Haarboetiek Rosanna
Gedempte Gracht 603 (Markthof)
2512 AM Den Haag
tel. 070 - 3 63 06 50

Gewoon ter oriëntatie, je hoeft niks te kopen.

enibas
27 september 2007, 14:40
Thanks, heb morgen een afspraak maar ze zitten op de Amminutiehaven, 2511 XH Den Haag, intussen verhuisd dus....
De permanenten bevestigingen die ik heb die gebruiken zij niet ,waardelooos systeem vinden zij, Haarhoeve loopt achter omdat ik dit dus nu al meerdere keren heb gehoord...

Hanna
27 september 2007, 15:26
Spannend! Laat je daarna horen hoe 't gegaan is?

enibas
2 oktober 2007, 15:14
Heei,

Ik zou even laten weten hoe het gegaan was bij Rosanna. Ik zou eigelijk vrijdag gaan maar kon het toen niet zo goed opbrengen dus afgezegd ( erg down) en de afspraak verschoven naar vandaag.
Ik kom er net vandaan en ze heeft er klemmen ingezet, uitgebreid de tijd voor me genomen en voor gedaan hoe je het haarwerk wast, droogt, klemt etc.
Ze was wel erg verbaasd over de manier dat mijn haarwerk vastzat (gelijmd) en dat ze mij een vaste bevestiging hebben gegeven terwijl ik daaronder gewoon haar heb.
Ze hebben mijn haarwerk ook niet goed op mijn hoofd geplaatst, de voorkant zat aan de zijkant...vandaar dat ik dus problemen met een mooie aansluiting aan de voorkant had en zelf een pony heb geknipt.
Mijn haarwerk heeft niet zo een goed netje en zeker niet geschikt om een permanente bevestiging te krijgen omdat het je eigen haar optrekt als het ware. Ze heeft me een ander haarwerk laten zien en niet alleen het netje maar ook het type haar vond ik vele malen beter. Niet alleen dit maar ook het prijs verschil is echt belachtelijk te noemen, ik heb 800 euro meer betaald bij de Haarhoeve. Kijk dat er prijsverschil is..OKE...maar is 800 euro niet een beetje veel?? Ik ben er optijd bij maar als ik een jaar verder was geweest, was mijn eigen haar helemaal doorgeknipt en mijn hoofdhuid van weekheid kapot gegaan, dus grote kans dat ik dan echt kaal was geweest.

Ik voel me in de maling genomen. Mijn vriend heeft contact gehad met de Haarhoeve (vanwege de problemen ermee en om te vertellen dat het niet goed bevalt...kijken wat er gebeurd....), M. Vermaat vertelde dat klemmen erop zetten veel werk was en 12.50 euro per stuk, ik zou ze kunnen krijgen maar dan moest ik wel gewoon 68 euro betalen voor het schoonmaken en loshalen. O ja een nadeel van klemmen vertelde M is dat je je haar stuk trekt......??????? Gelukkig met knippen trek je je haar niet stuk...??????:confused:
Een klem kost 2.50 per stuk bij Rosanna en ik was voor al dat werk 31.50 kwijt (met haarwerk knippen)

Ik las, by the way, hier ergens op het forum een paar klachten die M heeft gehad van een aantal klanten. Waaronder dat een vrouw dacht dat het onderhoud van het haarwerk gratis was....ik vind het wel heel erg gek dat mijn vriend en ik ...dus beide...dit ook zo begrepen hadden, zouden we allemaal buiten het haarwerk om ook een gehoortoestel nodig hebben?????

Groetjes,

Ik wilde nog even bedanken voor de tip!!

Hanna
2 oktober 2007, 16:12
Enibas,
Bedankt voor je verhaal! Nee, natuurlijk hebben jullie geen gehoorapparaat nodig. Het is werkelijk ongelooflijk schandalig zoals die Vermaat de boel belazert. Aangezien hij je geen geld terug zal geven, kun je niets anders doen dan anderen met koeieletters en uitroeptekens waarschuwen.

Blijf lekker bij Rosanna zolang dat goed bevalt; het lijkt mij een heel prettig bedrijf.

enibas
11 oktober 2007, 19:09
Hoi Hanna,

Ik ben er mee bezig, Ik vind dat mensen met een haarprobleem juist geholpen moeten worden, een verzekering mag niet zomaar een willekeurig "haarspecialist" aangeven. Ik heb zelf een probleem en dat is echt heel zwaar maar mensen met een chemo, dat is veel erger dus MOETEN een eerlijke behandeling krijgen, vind ik. Vooral een eerlijk advies en prijsafspraak!
Heb jij ook een haarprobleem of ben jij een hulpverlener? Of iets in die richting?

Groetjes!

Hanna
11 oktober 2007, 22:13
Bedoel je dat je alle schandaalverhalen over Vermaat aan het verzamelen bent om de verzekeringsmaatschappij in te lichten? Prima!

Zelf ben ik AGA-patiënt en Haarwebhulpverlener-voor-zover-mogelijk.;)

enibas
12 oktober 2007, 08:18
Ik ben bezig samen met iemand van zorgbelang Zuid-Holland.
Ik kan dat alleen niet voor anderen doen, die zouden dat zelf de klacht (bij de verzekering maar meestal wijzen die je door) moeten indienen dan kan je best wel wat bereiken. Zeker als er meerdere zijn met een klacht.
Haarhoeve staat in ieder geval nergens bij geregisteert(semh.info/thgn.nl/nvho.nl) Tegen ons heeft hij gezegt voorkeursleverancier te zijn...maar wat dat inhoud???
Het punt is dat hij veel dingen gezegt heeft en die zijn niet te bewijzen. Maar met meerdere klachten is mijn verhaal wel sterker. Ik hoop dus echt dat er meer mensen zijn die hier aandacht aan willen geven al is het niet voor zichzelf dan voor een volgende klant.
Haarhoeve rekent hoge bedragen en mijn haarstuk is binnen drie maanden bijna niet meer doorkambaar ( ik heb er niet mee gezwommen ,niet te heet gefohnd, niet ruw gewassen), het is net honden haar. Ik kan (helaas) geen nieuwe betalen en zou dit pokke ding moeten laten veredelen om er nog wat van te maken. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen maar ik kan hier echt geen jaar mee redden. De andere haarstukken die ik gezien heb zijn echt veel natuurlijker. Bovendien heeft hij mij een haarstuk verkocht die te groot is, dat is ook vervelend hij sluit niet mooi aan.
Dit zijn dingen die ik dus wil voorkomen voor toekomstige haarwerk- klanten.
Als er mensen zijn die mee willen doen, dan wil ik wel even de naam en telefoonnummer doorgeven van zorgbelang, is misschien makkelijker om alles bij 1 persoon neer te leggen omdat die inmiddels veel over haarwerken weet en meerdere verzekeringen kan aanspreken.

Hanna, heb jij ook een haarwerk? Bij Rosanna vandaan?

wilma k
12 oktober 2007, 11:31
Ik ben bezig samen met iemand van zorgbelang Zuid-Holland.
Ik kan dat alleen niet voor anderen doen, die zouden dat zelf de klacht (bij de verzekering maar meestal wijzen die je door) moeten indienen dan kan je best wel wat bereiken. Zeker als er meerdere zijn met een klacht.
Haarhoeve staat in ieder geval nergens bij geregisteert(semh.info/thgn.nl/nvho.nl) Tegen ons heeft hij gezegt voorkeursleverancier te zijn...maar wat dat inhoud???
Het punt is dat hij veel dingen gezegt heeft en die zijn niet te bewijzen. Maar met meerdere klachten is mijn verhaal wel sterker. Ik hoop dus echt dat er meer mensen zijn die hier aandacht aan willen geven al is het niet voor zichzelf dan voor een volgende klant.
Haarhoeve rekent hoge bedragen en mijn haarstuk is binnen drie maanden bijna niet meer doorkambaar ( ik heb er niet mee gezwommen ,niet te heet gefohnd, niet ruw gewassen), het is net honden haar. Ik kan (helaas) geen nieuwe betalen en zou dit pokke ding moeten laten veredelen om er nog wat van te maken. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen maar ik kan hier echt geen jaar mee redden. De andere haarstukken die ik gezien heb zijn echt veel natuurlijker. Bovendien heeft hij mij een haarstuk verkocht die te groot is, dat is ook vervelend hij sluit niet mooi aan.
Dit zijn dingen die ik dus wil voorkomen voor toekomstige haarwerk- klanten.
Als er mensen zijn die mee willen doen, dan wil ik wel even de naam en telefoonnummer doorgeven van zorgbelang, is misschien makkelijker om alles bij 1 persoon neer te leggen omdat die inmiddels veel over haarwerken weet en meerdere verzekeringen kan aanspreken.

Hanna, heb jij ook een haarwerk? Bij Rosanna vandaan?

Hallo,

Ik heb helaas ook een haarwerk gekocht bij Vermaat. Jammer genoeg kwam ik later op deze site en las dus de verhalen over hem. Die van mij was ook te groot en werd direkt ingenomen. Op dat moment sta je er niet zo bij stil en ik was erg emotioneel, en heb me in laten palmen. Hij had verhalen die totaal niks met een haarwerk te maken hadden. Gladde praatjes dus, zoals mijn vriend zegt. Ook heb ik erg veel betaald voor mijn haarwerk, tenminste als ik zo eens na ga wat ik bij anderen moet betalen voor echt haar. Ik ben eens bij een andere haarwerker geweest voor tape en die vond dat dit haarwerk dezelfde eigenschappen in de nek vertoonde als synthetisch haar... Niet best dus. Het zit ook voor geen meter . Binnenkort krijg ik een andere, maar ik ga noooiiiit weer naar hem toe. Maar goed je moet achter dingen komen door ervaringen dus dit was geen goeie. Weten we dat voor de volgende keer...

Groetjes Wilma

enibas
12 oktober 2007, 11:58
Beste Wilma,

Ik heb je even een pb gestuurd.

Groetjes.

Hanna
12 oktober 2007, 12:17
Hoi Enibas,

Goeie actie van jou! Ik hoop dat anderen jouw voorbeeld zullen volgen.

Zelf heb ik eerst dit forum plus Wigsupport afgestruind, voordat ik een haarwerk kocht. En ik heb een volledige pruik van lang Aziatisch mensenhaar van alamp.com voor € 150 met wefts en monofilament, die na een jaar nog mooi is.

enibas
12 oktober 2007, 12:49
Dat klinkt goed zeg, het is dat ik je niet kan zien maar ben reuze benieuwd naar jouw aanwinst, en 150 euro, echt niet te geloven!

Ik hoop ook, Hanna, dat veel mensen reageren want dan kan je echt wat doen tegen dit soort praktijken....

Hanna
12 oktober 2007, 13:18
Mijn pruik(nr. 146) van €150 is bij alamp.com inmiddels wel duurder geworden, maar je kunt nog veel goedkoper terecht, ook al krijg je dan niet altijd een groot stuk monofilament. Kijk maar eens hier:
http://stores.ebay.com/StyleWigs_Long-Human-Hair_Straight_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ14810679QQfti dZ2QQtZkm

Waarschijnlijk krijg je daar geen topkwaliteit(maar dat krijg je bij een zogenaamde haarspecialist vaak ook niet :confused:), maar voor zo'n prijs kun je 't erop wagen en heb je toch iets wat als noodpruik in ieder geval goed genoeg is.

Overigens hebben alle langharige pruiken in het nekgedeelte wel enige last van klitten, zelfs de "remy" en "virgin"-kwaliteit. Daarom moet je wel dagelijks dat gedeelte goed kammen.

wilma k
12 oktober 2007, 14:24
Bedankt, heb hem gelezen. Ben blij dat we het misschien nu aan kunnen pakken. Het is al zo klote als je het hebt en dat er dan ook nog mensen zijn die proberen om je een boel geld afhandig te maken en je haarwerken verkopen die niet goed passend zijn vind ik wel erg. Ik zal ook mijn verhaal even bij die mevrouw doen, waarvan je mij het adres gegeven hebt.
Weet niet of het wat uithaalt, maar als we zo kunnen voorkomen dat anderen dezelde fout maken als ons door naar hem te gaan, dan help ik wel een handje. Hoop dat er nog meer reacties komen.

Groetjes Wilma

enibas
12 oktober 2007, 19:04
Bedankt, heb hem gelezen. Ben blij dat we het misschien nu aan kunnen pakken. Het is al zo klote als je het hebt en dat er dan ook nog mensen zijn die proberen om je een boel geld afhandig te maken en je haarwerken verkopen die niet goed passend zijn vind ik wel erg. Ik zal ook mijn verhaal even bij die mevrouw doen, waarvan je mij het adres gegeven hebt.
Weet niet of het wat uithaalt, maar als we zo kunnen voorkomen dat anderen dezelde fout maken als ons door naar hem te gaan, dan help ik wel een handje. Hoop dat er nog meer reacties komen.

Groetjes Wilma

Wilma, hartelijk bedankt, ik stel het zeer op prijs dat je je verhaal wilt doen, ik ben benieuwd...!

wilma k
15 oktober 2007, 17:04
Wilma, hartelijk bedankt, ik stel het zeer op prijs dat je je verhaal wilt doen, ik ben benieuwd...!

Hoi Enibas,

Ik heb het verhaal gemaild, naar die mevrouw en nu maar ff afwachten, zodra ik wat weet hoor je van me.

Gr Wilma

enibas
15 oktober 2007, 20:43
Oke!:worship:

Wordt vervolgt....

Groetjes:D

vega
26 november 2007, 18:48
Mijn vermoeden is dat veel van de negatieve berichten worden geschreven door een en dezelfde persoon of meerdere personen die drijfjacht maken op haarhoeve (vermaat). Andere haar werkers zijn ook niet beter of slechter. Ze willen allemaal verdienen. Laat jullie niet beinvloeden door deze artiekelen. Laten we in godsnaam opjectief blijven.

Hanna
26 november 2007, 21:29
Vega,

Ben je alleen maar even lid geworden om dat te zeggen?

Lekker verdacht.





*

vega
20 februari 2008, 17:36
Beste Hanna,

De website haarweb is toch niet bedoeld om mensen als verdachte aan te spreken. Jou antwoord slaat dus helemaal nergens op. Als jij problemen hebt met bepaalde mensen dan mag je dat gerust opschrijven. Maar als iemand hier wat schrijft in dit forum hem gelijk als verdacht aan te merken is heel erg zielig en ziekelijk. (ziekelijke achterdocht) Daarbij mocht je slechte ervaringen hebben met Haarhoeve Vermaat ga dan gewoon naar een ander dan is je probleem toch opgelost en hoef je je verder niet druk te maken.
Ik heb zeer sterk het vermoeden dat veel haarwerkers onder anonieme namen slecht over andere haarwerkers spreken.

vriendelijke groet
:crybaby::eek::cool:

Hanna
20 februari 2008, 18:04
Beste Vega,
Jij bent zelf gestart met onterechte vermoedens en insinuaties.
Ik ben nog nooit bij Haarhoeve geweest en heb geen enkel belang bij welke kliniek of quasi haarspecialist of kapsalon dan ook.
Ik ben patiënt/lotgenoot.

ber
21 februari 2008, 23:34
Beste Vega,

Het is idd erg verdacht dat je jezelf aanmeld als nieuw lid op 26 november 2007 en vervolgens gelijk een positief bericht zet over de Haarhoeve. Hanna heeft helemaal gelijk in deze. Wij zijn allen lotgenoten, en de haarhoeve Vermaat valt hier nu eenmaal niet goed onder vele van de lotgenoten.
Ook uit eigen ervaring kan ik putten voor wat betreft Haarhoeve vermaat, die vele onzekere lotgenoten een haarwerk aanpraat. Althans dat is mijn ervaring met Marcel Vermaat/Haarhoeve Vermaat. En aan de verhalen van lotgenoten hier te lezen ben ik niet de enige.

Maar uiteraard heb je hier ook het recht om iets positiefs te vertellen over de haarhoeve vermaat. Het zal naar mijn idee weinig uithalen daar er een overvloed is aan negatieve reacties.

Naar mijn idee overigens terechte reacties.Persoonlijk gun ik Marcel vermaat nog geen droge boterham. Maar goed ik ben er zelf ingestonken toen. Nu gelukkig veel wijzer over haarwerken, en een veel betere bevestigingstechniek geleerd dan dat ze daar gebruikten.

Als je haarwerkdrager bent hoop ik dat je veel plezier hebt van je haarwerk van Haarhoeve Vermaat.
Als je Marcel vermaat bent: log dan in onder je eigen naam en durf dan hier de discussie aan te gaan met lotgenoten of ex-klanten van je.

Ber

vega
1 maart 2008, 21:32
Beste Ber ik heb begrip voor je frustratie naar de haarhoeve toe en zeker in jou geval naar Marcel Vermaat.
Ik draag al meer dan 15 jaar een haarwerk en ben bij diverse haarwerkers geweest. Dus ik weet best wel waar men wat kan halen, en weet ook dat er veel slecht wordt gesproken over de diverse collega's haarwerkers.
De ene gunt het succes van de ander concollega niet en je ziet zeker de laatste tijd de er meer verdwijnen dan dat er bijkomen. In het leven krijg je nu eenmaal te maken met goede en slechte ervaringen en keuzes die je beter niet had kunnen maken. Ik ben tevreden over mijn haarwerk daar en wordt op dit moment geholpen door een vriendelijke dame daar.
Ik ben zeker geen Marcel Vermaat en zou dat zeker ook niet willen zijn. Ik heb er ook geen enkel belang bij.
Ik vind jullie reactie erg achterdochtig en gefrustreerd overkomen. Nu zal ik eens een stelling nemen die een beetje hetzelfde is dan die van jullie. Volgens mij zijn sommige van jullie zelf haarwerkers die zich hier verschuilen als slecht behandelde klant van de Haarhoeve. Dus kom er eens eerlijk voor uit.
kijk dat is nu een zelfde stelling dan jullie nemen.

Kijk het zijn meningen van jullie dus hou er nu eens over op en blijf er niet eeuwig over doorzagen.

ber
2 maart 2008, 00:20
Hallo Vega,

Gelukkig ben je geen Marcel Vermaat, en je zal een fantastisch haarwerk van hem hebben dat is heel goed voor je.

Waarom zouden er geen negatieve dingen over de haarhoeve geschreven kunnen worden. We delen hier op haarweb alle positieve en negatieve dingen over haarwerken c.q. haarwerkers.

Velen hebben negative reacties over Haarhoeve Vermaat. Je kunt jezelf dan gelukkig prijzen dat dat jij wel erg blij bent met je haarwerk van de Haarhoeve.

Ja er zitten hier meer mensen uit de haarwerkbranche op maar toch zie ik niet zoveel negatieve reacties over hen hier op het forum.

Maar goed uiteraard kun je hier ook je halleluja mening kwijt over Haarhoeve Vermaat.

Ik deel deze stemming zeker niet ( maar dat hoeft ook niet)

ber

vega
4 maart 2008, 14:02
Met je antwoord kan ik leven.

Je mag zeker je meening kwijt postief en negatief. Zeker als klant van haarwerk bedrijven. Maar dit forum is zeker niet bedoeld door haarwerkers ex haarwerkers om hun frustratie kwijt te kunnen.

We mogen blij zijn dat er oplossingen zijn voor onze problemen en we er vanuit mogen gaan dat we bij de haarwerkers een goed en eerlijk advies krijgen. Natuurlijk hun willen ook verdienen en dat mogen ze ook. daarvoor willen wij als klant natuurlijk een goed produkt hebben waar wij persoonlijk tevreden over zijn. En persoonlijkheid is voor iedereen weer anders.

grtjs

cuijpe000
12 oktober 2011, 18:51
Mijn mening is veranderd. In negatieve zin. wat een ....... bedrijf
haarhoeve.nl
pruik.nl
en vele andere sites waar hij achter zit:crybaby: