PDA

View Full Version : gel in je haar laten zitten slecht?


high
27 juni 2004, 11:41
ik kom vaak uitgeput s'nachts terug van me werk en duik dan meteen me bed in zonder me haar te wassen of de gel er uit te halen is dit slecht voor je haar weet iemand dit?

Tiuri
27 juni 2004, 11:46
ik kom vaak uitgeput s'nachts terug van me werk en duik dan meteen me bed in zonder me haar te wassen of de gel er uit te halen is dit slecht voor je haar weet iemand dit?

neej hoor is niet slecht. doe ik ook zo vaak. je haar gaat er in ieder geval niet van uitvallen. lees ook eens de thread "NOOIT je haar wassen (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3414)" bij medicijnen/haargroeimiddelen, staat er meer over.

Eminem
27 juni 2004, 11:47
Dit doe ik ook, puur om mijn haar voller te doen voelen en overkomen.
Misschien zal het niet zo goed zijn voor je haar, maar het heeft in ieder geval helemaal niets te maken met haaruitval.Dus daar hoef je jezelf niet druk om te maken. ;)

Biljartbal
27 juni 2004, 22:50
Maar ja als je een topical gebruikt tegen haaruitval, dan moet je wel elke dag je haar wassen

Guoy
19 juni 2005, 17:50
Maar ja als je een topical gebruikt tegen haaruitval, dan moet je wel elke dag je haar wassen

Is dit zo? Ik gebruik om de dag ofzo een beetje folligen creme voor mijn haarlijn. Moet ik er dit iedere dag uitwassen met shampoo?? Is water alleen niet genoeg?

kevin
19 juni 2005, 18:10
Lijkt mij dat het helemaal niet hoeft?

Kretos
20 juni 2005, 01:39
Maar ja als je een topical gebruikt tegen haaruitval, dan moet je wel elke dag je haar wassen

Onstaat hier niet een misverstand doordat jij bij een topical denkt aan een shampoo?

AnthonieH
20 juni 2005, 07:23
Lijkt mij dat het helemaal niet hoeft?Zeker als je alleen bij de haarlijn smeert, lijkt het me niet nodig om altijd vantevoren je haar te wassen. Je kunt daar heel goed zien waar je het aanbrengt en je kunt het even goed inmasseren.

Maar ik heb zelf een vettige hoofdhuid en ik gebruik ook een topical voor 'onder mijn haren' en daar lijkt mij dat een vettere huid de werking van het middel hindert. Je ziet er toch al niet goed hoe je het aanbrengen en inmasseren werkt er ook niet zodat de topical misschien wel bovenop dat vette laagje blijft liggen en nooit de huid intrekt.

Tiuri
20 juni 2005, 09:25
Onstaat hier niet een misverstand doordat jij bij een topical denkt aan een shampoo?Dat denk ik ook, kretos. ;)

kevin
20 juni 2005, 12:05
Zeker als je alleen bij de haarlijn smeert, lijkt het me niet nodig om altijd vantevoren je haar te wassen. Je kunt daar heel goed zien waar je het aanbrengt en je kunt het even goed inmasseren.

Maar ik heb zelf een vettige hoofdhuid en ik gebruik ook een topical voor 'onder mijn haren' en daar lijkt mij dat een vettere huid de werking van het middel hindert. Je ziet er toch al niet goed hoe je het aanbrengen en inmasseren werkt er ook niet zodat de topical misschien wel bovenop dat vette laagje blijft liggen en nooit de huid intrekt.

Hmm ik was mijn haar maar 3x per week en ik wel een hele vette huid. Dit brengt weer veel vragen omhoog..

kevin
20 juni 2005, 19:39
Zeker als je alleen bij de haarlijn smeert, lijkt het me niet nodig om altijd vantevoren je haar te wassen. Je kunt daar heel goed zien waar je het aanbrengt en je kunt het even goed inmasseren.

Maar ik heb zelf een vettige hoofdhuid en ik gebruik ook een topical voor 'onder mijn haren' en daar lijkt mij dat een vettere huid de werking van het middel hindert. Je ziet er toch al niet goed hoe je het aanbrengen en inmasseren werkt er ook niet zodat de topical misschien wel bovenop dat vette laagje blijft liggen en nooit de huid intrekt.

> Hi Dr.Lee,
>
> I have a question about washing your hair everytime before Spiro and
> Minox are applied. Is it neccesary to do?

It is not necessary.

> I have a very greasy skin.
> Could the greasy skin/layer interfere with the effectiveness of both
> since they can't penetrate the skin properly.

An oily scalp would not interfere with minoxidil or spironolactone.

Richard Lee, M.D.