PDA

View Full Version : Word je kaal van drugs?


WDonero
28 juni 2004, 09:58
Kan het mogelijk zijn dat cannabis haaruitval tegengaat? Ik heb wel eens gehoord dat THC (active stof in marijuana) testosteronproductie vermindert en eustrogeenproductie stimuleert. Mijn haaruitval is begonnen op het moment dat ik met blowen gestopt ben (8 jaar terug). Kan natuurlijk toeval zijn, maar m'n maten die niet gestopt zijn hebben een bos haar waar de Jackson 5 jaloers op zouden zijn geweest. Ook dit kan echter toeval zijn. Iemand anders ervaringen in deze hoek?

jemig
28 juni 2004, 10:05
Ik moet zeggen dat ik wekelijks een joint een rook en mijn haar niet meer of minder uitvalt...

pizzacat
28 juni 2004, 11:09
veel drugs hebben een anti-androgene werking, maar het komt waarschijnlijk dat het soppen en het kalen samenvielen. Het wordt niet minder als je weer gaat blowen.

high
28 juni 2004, 14:14
je theorie klopt niet echt ik blow al bijna 3-4 jaar iedere dag en ik heb ook inhammen was het maar waar dat je je haar behoud met blowen anders had ik nu ook geen inhammen :confused:

Haarmannetje
28 juni 2004, 14:49
Maar ik vraag mij met dit soort dingen altijd, is dit wat je wilt? Wil je werkelijk minder testosteron en meer oestrogenen? Ik zou zelf niet zo graag willen dat ik in verhouding meer vrouw wordt en minder man.

Axel
4 juli 2004, 12:21
Marihuana inhibits dihydrotestosterone binding to the androgen receptor

Marihuana and its constitutents delta 9-tetrahydrocannabinol (delta 9- THC) and cannabinol (CBN) were tested for their ability to interact with the androgen receptor in rat prostate cytosol. Smoked marihuana condensate, delta 9-THC, and CBN inhibit specific binding of dihydrotestosterone (DHT) to the androgen receptor with a dissociatin constant of the inhibitors (Li) of 2.1-5.8 X 10(-7)M. in addition, other metabolites of delta 9-THC were also androgen antagonists. This data suggests that the anti-androgenic effects associated with marihuana use results, at least in part, from inhibition of androgen action at the receptor level.

Stond op HairLossTalk.

Link: http://www.hairlosstalk.com/discussions/viewtopic.php?t=9594

high
4 juli 2004, 16:11
en wat houd het in dan ben niet zo super in engels

Tiuri
4 juli 2004, 16:29
en wat houd het in dan ben niet zo super in engels

Nou dat delta 9-tetrahydrocannabinol en cannabinol in cannabis ervoor zorgen dat de binding van dihydrotestosteron aan de androgene receptoren wordt geremd, en ze maken zich los van de remmers van 2.1-5.8 X 10(-7)M. Daar komt bij dat andere chemische varianten van delta 9-THC ook een anti-androgene werking hebben. Deze data suggereert dat de anti-androgene werking van marihuana komt door remming van androgene activiteit op het niveau van de receptoren :)

Volgens mij is het Engels niet het probleem hier, maar de medische termen. ;)

Maar kort samengevat heeft marihuana dus een anti-androgene werking (anti-androgeen = anti-mannelijk) doordat het DHT een beetje uitschakelt. In dat opzicht dus enigszins vergelijkbaar met finasteride.

high
4 juli 2004, 18:00
nou dan blijf ik dus mooi joitjes roken haha

rach
5 juli 2004, 17:04
het klopt wel dat maihuana iets kan doen tegen haaruival in africa word dit wel gebruikt bij vrouwen.
paar topjes marihuana met olie goed laten verwarmen in een pan daarna filteren. olie ieder dag op je hoofd smeren voordat je gaat slapen vogende dag er uit wassen simpel kan geen kwaad probeer het maar even kost ook niet veel 5 euro een zakje marihauna bij een koffieshop hallen

Tiuri
5 juli 2004, 17:07
het klopt wel dat maihuana iets kan doen tegen haaruival in africa word dit wel gebruikt bij vrouwen.
paar topjes marihuana met olie goed laten verwarmen in een pan daarna filteren. olie ieder dag op je hoofd smeren voordat je gaat slapen vogende dag er uit wassen simpel kan geen kwaad probeer het maar even kost ook niet veel 5 euro een zakje marihauna bij een koffieshop hallen

wat een leuke info rach! hoe weet je dat? zelf afrikaanse roots?

pizzacat
6 juli 2004, 04:10
interessante info inderdaad, maar gebruik voortaan wel ff hoofdletters, punten en komma's, ze zitten niet voor niets op het keyboard.

high
23 november 2004, 11:51
Ik heb al eens wat vernomen dat dit niet slecht voor je haar is,maar ik wil het echt zeker weten heeft iemand mischien enig idee?

als he slecht is voor me haar moet ik dat naast roken ook maar afschaven :(

Tiuri
23 november 2004, 11:54
Ik heb al eens wat vernomen dat dit niet slecht voor je haar is,maar ik wil het echt zeker weten heeft iemand mischien enig idee?

als he slecht is voor me haar moet ik dat naast roken ook maar afschaven :(
thread samengevoegd met al bestaande thread over dit onderwerp.

Druifstuif
23 november 2004, 19:15
Ik ken mensen die zich de tering blowen en flink kalend zijn.

jongen25
23 november 2004, 19:17
Maar ik ken ook mensen die datzelfde doen en al hun haar nog hebben.

Druifstuif
23 november 2004, 19:56
Maar ik ken ook mensen die datzelfde doen en al hun haar nog hebben.
Ik ken ook mensen die het niet doen en al hun haar nog hebben :D .

jongen25
23 november 2004, 19:59
Tsja, kortom: er valt weinig over te zeggen lijkt me;)

Druifstuif
23 november 2004, 20:20
Het is iig geen garantie om niet kaal te worden als je gaat blowen. Toen ik blowde begon mijn haaruitval overigens.

japiejaap
23 november 2004, 20:39
damn, aan de waterpijp dan maar :D

kevin
23 november 2004, 21:22
Maar als je een joint rookt, moet daar toch tabak bij, dus is het zoiezo schadelijk. En om nou pure hash of wiet te gaan roken... :P

Boris
23 november 2004, 21:43
dus wat japiejap zegt: aan de waterpijp!!! Er is dan geen tabak nodig!

kevin
23 november 2004, 21:48
dus wat japiejap zegt: aan de waterpijp!!! Er is dan geen tabak nodig!
uhm jawel?

Boris
23 november 2004, 21:49
Nee man nergens voor nodig!

japiejaap
23 november 2004, 22:40
idd bij een waterpijp is geen tabak nodig

EricG
24 november 2004, 11:31
idd bij een waterpijp is geen tabak nodig

en niet alleen een waterpijp hoor!. Weed kan je ook puur roken.. Amerikanen doen dat meestal.. vinden het zonde om met tabak te mixen... Wil je niet aan de waterpijp kan je altijd een puurpijpje roken.. zonder tabak

Tiuri
24 november 2004, 11:44
Effects of marijuana on testosterone in male subjects.

Barnett G, Chiang CW, Licko V.

Clinical studies have given contradictory reports on the effect of smoking marijuana on the plasma levels of testosterone in males. A reanalysis of existing data established that testosterone levels are depressed both after smoking one marijuana cigarette and after intravenous infusion of delta-9-tetrahydrocannabinol, a pharmacologically active component of marijuana. Simulation of the marijuana interaction, under the assumption that delta-9-tetrahydrocannabinol inhibits testosterone production or secretion, suggests a minimum of 24 hours are required for testosterone to return to pre-smoking levels. A series of clinical studies are specified to clarify the nature of the interaction.

PMID: 6316036 [PubMed - indexed for MEDLINE]
[bron (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=6316036)]

kevin
24 november 2004, 11:59
Effects of marijuana on testosterone in male subjects.

Barnett G, Chiang CW, Licko V.

Clinical studies have given contradictory reports on the effect of smoking marijuana on the plasma levels of testosterone in males. A reanalysis of existing data established that testosterone levels are depressed both after smoking one marijuana cigarette and after intravenous infusion of delta-9-tetrahydrocannabinol, a pharmacologically active component of marijuana. Simulation of the marijuana interaction, under the assumption that delta-9-tetrahydrocannabinol inhibits testosterone production or secretion, suggests a minimum of 24 hours are required for testosterone to return to pre-smoking levels. A series of clinical studies are specified to clarify the nature of the interaction.

PMID: 6316036 [PubMed - indexed for MEDLINE]
[bron (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=6316036)]
Een marijuana cigarette, is dat tabak +marijuana?

Frodo
25 november 2004, 17:15
Er is in ieder geval een link tussen blowen en je testosterongehalte.
Er zijn gevallen bekend van stevig blowende jongens die daar serieuze gyno/borstvorming, zgn. "schijven", aan overhielden die chirurgisch verholpen moesten worden. Natuurlijk zal niet iedereen daar even gevoelig voor zijn, maar toch. :cool:

gebruiker1
7 november 2005, 18:54
Ik weet nog goed dat ik vroeger zo rond mijn 20e -24e nar houseparties ging.
Ik had toen nog geen baardgroei.
Ik nam toen XTC en had altijd smorgens na het feestje lange baardharenstoppels.
Iedereen uit de "scene" zei toen dat je van xtc je haar groeide.
Natuurlijk een veronderstelling, maar zit er een kern in?

Kan de haargroei verminderen door druggebruik?Er is weinig bekend over de effecten van druggebruik op de haargroei.
Wel schijnen de zogenaamde adrenerge middelen invloed te (kunnen) hebben op de haargroei. Adrenerge middelen zijn middelen waarvan de werking lijkt op die van adrenaline, zoals speed en XTC. Wat de precieze invloed van deze middelen is -dus of het invloed heeft op de haargroei óf op het aantal haren- is niet bekend. Wat wel bewezen is, is dat drugs (en ook geneesmiddelen) worden afgezet in haar. Dat wil zeggen dat je aan iemands haar kan zien of die persoon drugs gebruikt of gebruikt heeft, zelfs als het al lang (half jaar) geleden is.

kevin
7 november 2005, 19:03
Xtc zorgt er alleen voor de de stof serotomine wordt opgemaakt, verder niet. Volgens mij maakt het allemaal niet uit, behalve als je je lichaam teveel belast.

rizla
11 november 2005, 11:05
nauw het gezeik is bij mij allemaal begonnen toen ik zo een 14 was ofzow en dat is ongeveer dezelfde leeftijd dat ik begon met pille en anderre rare dingen.(doe ik al 3 jaar ofzow niet meer hoor;) ) maar dat zal wel toeval zijn neem ik aan.
ik weet niet het is wel een keiharde workout natuurlijk zo een feest:P en ik had ook een gruwelijke nek en kaak. mischien zou het wel iets met je testosteron doen.

Serious
11 november 2005, 15:55
toevallig gebruik ik bij uitzondering ook wel es.. maar heb niet het idee dat het de haaruitval stimuleert.. in ieder geval niet meer uitgevallen haren dan normaal..ken wel mensen die veel meer gebruiken en een ongeschonden haarlijn hebben..

krullo
11 november 2005, 16:01
Effluvium...starts with an E. ;)

Cloud
11 november 2005, 16:32
Bij erg zwaar gebruik kan het misschien wel je haaruitval negatief beïnvloeden, gewoon omdat het dan belastend is voor je lichaam. Het is ook helemaal niet goed voor je huid. Ik kende vroeger een paar zware gebruikers (meerdere pillen per weekend), en zij kloegen toch altijd over "xtc-pukkels" die opdoken na een weekendje feesten. Hun huid zag er ook niet gezond uit. Heb ook wel eens gelezen dat vrouwen die veel gebruiken soms ophouden met menstrueren.

hoi
14 november 2005, 18:06
Volgens mij heeft het niet echt heel veel effect er op.

ray
14 november 2005, 18:23
Hun huid zag er ook niet gezond uit. Heb ook wel eens gelezen dat vrouwen die veel gebruiken soms ophouden met menstrueren.

dat heb ik ook vaker gehoord en gelezen. tja aangezien die pillen in duistere labs in kelders worden gemaakt door amateurs die niet weten wat ze doen krijg je troep op de markt.

Cloud
14 november 2005, 19:31
dat heb ik ook vaker gehoord en gelezen. tja aangezien die pillen in duistere labs in kelders worden gemaakt door amateurs die niet weten wat ze doen krijg je troep op de markt.Dat komt niet noodzakelijk doordat het amateuristische troep is, zelfs al gaat het om zuivere MDMA, dan nog is het niet gezond.

ray
15 november 2005, 00:26
Dat komt niet noodzakelijk doordat het amateuristische troep is, zelfs al gaat het om zuivere MDMA, dan nog is het niet gezond.

het amerikaanse leger maakt ook gebruik van "pep-middelen" om te zorgen dat bijvoorbeeld piloten optimaal kunnen presteren. die drugs zijn op een goede manier geproduceerd. dat soort pilletjes zouden ideaal zijn voor grote feesten wanneer je een dip krijgt. (as zaterdag ga ik naar qlimax, van half 10 tot 7 uur sochtends stampen, ben benieuwd of ik dat trek):cool:

Thijs2
15 november 2005, 12:01
NOg een qlimax ganger hier :D , maar ik ga het gewoon zonder dat spul volhouden :cool:

ray
15 november 2005, 13:17
NOg een qlimax ganger hier :D , maar ik ga het gewoon zonder dat spul volhouden :cool:

sensation white heb ik ook gewoon volgehouden tot het eind. maar jah, ik hoop niet dat ik een dip krijg. heb iig zaterdag vrij genomen van werk. lekker uitslapen en relaxed de dag beginnen.

maar met die muziek lijkt het me sterk dat we suf worden :D

Cloud
15 november 2005, 19:17
het amerikaanse leger maakt ook gebruik van "pep-middelen" om te zorgen dat bijvoorbeeld piloten optimaal kunnen presteren. die drugs zijn op een goede manier geproduceerd. dat soort pilletjes zouden ideaal zijn voor grote feesten wanneer je een dip krijgt. (as zaterdag ga ik naar qlimax, van half 10 tot 7 uur sochtends stampen, ben benieuwd of ik dat trek):cool:Dat ze op een goede manier geproduceerd zijn maakt ze toch nog niet gezond? Door pepmiddelen stel je je dip alleen maar uit. En what goes up must come down. :)

hoi
18 november 2005, 17:31
het amerikaanse leger maakt ook gebruik van "pep-middelen" om te zorgen dat bijvoorbeeld piloten optimaal kunnen presteren. die drugs zijn op een goede manier geproduceerd. dat soort pilletjes zouden ideaal zijn voor grote feesten wanneer je een dip krijgt. (as zaterdag ga ik naar qlimax, van half 10 tot 7 uur sochtends stampen, ben benieuwd of ik dat trek):cool:

Denk je nu serieus dat die niet slecht zijn?
Pep (andere benaming= speed) is juist 1 van de allerslechts drugs voor je lichaam. In de oorlog werd ook vaak pep gebruik (vooral door de duitsers) want je kan gewoon door blijven gaan je wordt echt niet moe. Het was ook Hitlers drug die kreeg altijd een injectiespuit met meth toegediend. De speed uit amerika die hier ook wle bekend staat als superspeed.

Na een weekend gebruiken komt het inderdaad vaak voor dat je last krijgt van puistjes er na. Na een avondje vet eten of hoop zuipen is dat ook mogelijk. Gewoon bij alles wat ongezond is.

jongen25
18 november 2005, 17:42
In de oorlog werd ook vaak pep gebruik (vooral door de duitsers) want je kan gewoon door blijven gaan je wordt echt niet moe. Het was ook Hitlers drug die kreeg altijd een injectiespuit met meth toegediend.

Vandaar dat ie altijd zo schuimbekte tijdens zijn vermaarde speeches..:P

Haarzoeker
14 februari 2006, 20:56
Bekijk deze links eens:http://www.drugfree.org/Portal/DrugIssue/MethResources/faces/index.html#

Op de voor foto heeft hij duidelijk last van beginnende kaalheid, maar "dankzij'" de drugs heeft hij een jaar later een mooie volle glanzende bos haar.

Haarzoeker
14 februari 2006, 20:57
Links in het fotmenu de onderste linker foto aanklikken, die bedoel ik.

hoi
15 februari 2006, 01:33
Bekijk deze links eens:http://www.drugfree.org/Portal/DrugIssue/MethResources/faces/index.html#

Op de voor foto heeft hij duidelijk last van beginnende kaalheid, maar "dankzij'" de drugs heeft hij een jaar later een mooie volle glanzende bos haar.

Haha ja ik ga denk ik ook eens aan de meth. Daar ligt de oplossing voor ons probleem!

Guoy
15 februari 2006, 02:59
gadverdamme wat is dit? Wat zijn die zweren in hun gezicht? Maar z'n haar is inderdaad mooier geworden!

kas
15 februari 2006, 10:11
Liever minder haar dan zo'n vreselijk ingevallen gezicht met al die wonden.

wimb
15 februari 2006, 17:57
hahah kijk die faces of meth :D
nou leuk dat je er extra haar van krijgt maar voor de rest zie je er helemaal niet uit..maar idd hun haardos en volume wordt er wel beter op..

Donny
15 februari 2006, 19:32
Hoi,

Door mijn werk heb ik regelmatig contact
met junks, ik kan je vertellen dat velen van hen
weelderige haarbossen hebben! nou ja weelderig, veel haar dus. Denk dat het dus weinig invloed heeft.

Groeten.

Gerrit1984
9 september 2006, 13:52
Zou XTC ook invloed hebben op kaalheid?
2/3 keer per jaar ga ik naar een groot feest en dan neem ik wel wat met vrienden.
Echter is dit natuurlijk maar weinig, maar vraag me toch af, gezien wat vor chemische rotzooi XTC is.

Yglodokus
9 september 2006, 14:59
Als ik een avondje uit ben gegaan dan lijkt mn baardhaar opeens ook sneller gegroeid dan normaal en donkerder. Maar ik doe geen drugs. Alleen alcohol en cola :D Misschien ligt het wel aan die chicks om je heen... dat je lichaam denkt: ff snel een baard aanmaken om indruk te maken :D

Jaapie
9 september 2006, 15:30
Een paar keer per jaar moet kunnen.

kevin
9 september 2006, 18:50
XTC zou theoretisch postitief kunnen zijn voor AGA lijdende mensen. Prozac, een anti-depressie middel zorgt ervoor dat 3-Alpha HSD gestimuleert wordt en hierdoor neemt de Beta af. De Alpha zet DHT om in een minder actieve vorm. Volgens mij werkt XTC een beetje hetzelfde als Prozac, alleen in veel sterkere mate. Duuuuus XTC voor haargroei :D

Stimulatie 3-Alpha HSD door Prozac (http://www.sciencedaily.com/releases/1999/11/991110061714.htm)
Omzetting van 3-Alpha HSD naar minder actieve vorm (http://www.med.upenn.edu/crrwh/Penning.html)

vrosjnivosj
9 september 2006, 22:26
Een paar keer per jaar moet kunnen.

Neen alleen maar expirementeren. Hou maar bij alles wat legaal is in Nederland en misschien efidrine, rilatine.
Het is misschien een leuke drug maar het is een te groot risico.
Zeker omdat het al bewezen is dat XTC serotonine cellen kapotmaakt.
Depressies enz.
Alcohol maakt ook hersencellen(grote dosissen) kapot maar daar kun je doseren.

DHTkiller
10 september 2006, 00:42
Duuuuus XTC voor haargroei :DMisschien, maar grijs zal je niet worden :D.

Tiuri
10 september 2006, 11:48
XTC zou theoretisch postitief kunnen zijn voor AGA lijdende mensen. Prozac, een anti-depressie middel zorgt ervoor dat 3-Alpha HSD gestimuleert wordt en hierdoor neemt de Beta af. De Alpha zet DHT om in een minder actieve vorm. Volgens mij werkt XTC een beetje hetzelfde als Prozac, alleen in veel sterkere mate. Duuuuus XTC voor haargroei :DIk vind echt niet dat je dit soort posts kunt plaatsen zonder enige bronvermelding.

Jaapie
10 september 2006, 11:57
Neen alleen maar expirementeren. Hou maar bij alles wat legaal is in Nederland en misschien efidrine, rilatine.
Het is misschien een leuke drug maar het is een te groot risico.
Zeker omdat het al bewezen is dat XTC serotonine cellen kapotmaakt.
Depressies enz.
Alcohol maakt ook hersencellen(grote dosissen) kapot maar daar kun je doseren.

Van een paar XTC pillen per jaar word je echt niet kaal.

kevin
10 september 2006, 13:39
Ik vind echt niet dat je dit soort posts kunt plaatsen zonder enige bronvermelding.

Dan zoek je de bronnen zelf maar op als je mij niet gelooft.

kevin
10 september 2006, 13:41
Misschien, maar grijs zal je niet worden :D.

Mwa ze weten de lange termijn effecten van XTC ook echt 100% zeker. En af en toe een keertje kan geen kwaad lijkt mij.

hairobservator
10 september 2006, 13:48
Volgens de nieuwe haarkunde van Holger Sonnenwald zorgen Trennungen voor overmatige haaruitval! In een periode waarin men afscheid neemt van ex(vrouw) of partner of bij een overlijden van familielid of vriend is er vaak overmatige haaruitval en stress? Trennungen van geliefden zorgd in het algemeen voor de eerste haaruitval(denk terug toen 't ooit begon!), het ergste voor haaruitval zorgt een in het Duits zogenoemde Schlammschlacht, waarbij dierbaren elkaar het leven behoorlijk zuur maken na het uit elkaar gaan, in het algemeen gezegd is er vaak een gebeurtenis die zorgd voor de ineens opkomende overmatige haaruitval, het is géén toeval! Trennungen gaan gepaard met spanningen(stress) die volgens mij wetenschap wel degelijk zorgden voor mijn haaruitval destijds, omdat ik al sinds mijn jeugd af&toe een jointje rook heb ik destijds ontdekt dat deze relaxmakende soft-drugs wel degelijk van invloed is op het zenuwsysteem en deze krachtig kalmeert, je kunt beter omgaan met stress, het geeft ontspanning! Men zegd ookwel een blow in de morgen een dag zonder zorgen, na mijn ervaring houdt blowen je jong en houdt het de veroudering van huid & haar tegen, dit is mijn ervaring! Natuurlijk is teveel weer niet goed maar dat zal wel duidelijk zijn..

Lijst met kalmerende haarkruiden!
http://www.coffeeshop.freeuk.com/ACDfrmGu.html

http://www.coffeeshop.freeuk.com/Graphics/ShopMenu.jpg

Mvg. The Hairobservator
Haarexpert met meerdere strip- & fue haartransplantaties

Tiuri
10 september 2006, 14:50
Dan zoek je de bronnen zelf maar op als je mij niet gelooft.
Nee, het is jouw taak om zorgvuldig te formuleren. Het valt me vaker op dat jij gewaagde uitspraken doet zonder onderbouwing. Heb bij jou geloof ik wel 100x om bronnen moeten vragen en vaak blijken die dan helemaal niet te bestaan/te vinden. Zomaar wat roepen kan iedereen. Vandaar mijn vriendelijke verzoek om dit in de toekomst wat anders aan te pakken.

vrosjnivosj
10 september 2006, 14:50
Van een paar XTC pillen per jaar word je echt niet kaal.
Tuurlijk niet :).
Maar het is brol.

Euhm als je weed in een verdamper doet kan het wel goed zijn alleen niet voor labiele mensen.
Maar in een jointje, goed voor huid en haar? Kan niet.

vrosjnivosj
10 september 2006, 14:53
Mwa ze weten de lange termijn effecten van XTC ook echt 100% zeker. En af en toe een keertje kan geen kwaad lijkt mij.
Ik ben alleen maar voor expirementeren omdat het 100% aanvaard is dat je na 50 pillen hersenschade oploopt. En omdat het nog niet gezegt is geweest dat die schade wordt hersteld.
Oke het zijn dan wel 50 pillen maar dat ging over aantoonbare schade onder de 50 is er denk ik wel schade maar niet goed aantoonbaar.

kevin
10 september 2006, 14:57
Nee, het is jouw taak om zorgvuldig te formuleren. Het valt me vaker op dat jij gewaagde uitspraken doet zonder onderbouwing. Heb bij jou geloof ik wel 100x om bronnen moeten vragen en vaak blijken die dan helemaal niet te bestaan/te vinden. Zomaar wat roepen kan iedereen. Vandaar mijn vriendelijke verzoek om dit in de toekomst wat anders aan te pakken.

Dat is niet mijn taak, ik mag mijn mening geven. En je zit wel altijd tegen mij te zeiken dat ik een bronvermelding erbij moet zetten, maar ik ben niet de enige. Ik ben niks verplicht en als ik er geen bronvermelding bij zet, so be it. Pak google er maar eens bij.

kevin
10 september 2006, 14:58
Ik ben alleen maar voor expirementeren omdat het 100% aanvaard is dat je na 50 pillen hersenschade oploopt. En omdat het nog niet gezegt is geweest dat die schade wordt hersteld.
Oke het zijn dan wel 50 pillen maar dat ging over aantoonbare schade onder de 50 is er denk ik wel schade maar niet goed aantoonbaar.

50 pillen in totaal? Hoe kom je daar bij dan?

vrosjnivosj
10 september 2006, 15:02
Mja je moet niks maar het is toch veel leuker en gemakkelijker voor andere mensen om te zien waar je die info vandaan haalt.
Zo bespaar je mensen de tijd voor het zoeken. Je zou toch graag hetzelfde willen zien.

vrosjnivosj
10 september 2006, 15:02
Zoek maar eens... :)
Neen 'k zal eens kijken.

vrosjnivosj
10 september 2006, 15:08
Dit zijn geen onderzoeken maar wel goeie site dus ik denk niet dat er gezeverd wordt.
Bron (http://www.drugsinfoteam.nl/)
Uit recent onderzoek blijkt verder dat hersenschade in ieder geval aantoonbaar is na het slikken van ongeveer 50 pillen verdeeld over een periode van gemiddeld tweeënhalf jaar

Nog een site:
http://drugsweb.phono.nl/displayarticle12.html
Nog een:
www.drugs-test.nl/Downloads/Drugs_testen/Communicatieproduct%20site%20voorstelling.pps (http://www.drugs-test.nl/Downloads/Drugs_testen/Communicatieproduct%20site%20voorstelling.pps)
Nog een:
http://www.jellinek.nl/vraagenantwoord/subject.php?id=4#8

Jaapie
10 september 2006, 15:24
Dit zijn geen onderzoeken maar wel goeie site dus ik denk niet dat er gezeverd wordt.
Bron (http://www.drugsinfoteam.nl/)


Nog een site:
http://drugsweb.phono.nl/displayarticle12.html
Nog een:
www.drugs-test.nl/Downloads/Drugs_testen/Communicatieproduct%20site%20voorstelling.pps (http://www.drugs-test.nl/Downloads/Drugs_testen/Communicatieproduct%20site%20voorstelling.pps)
Nog een:
http://www.jellinek.nl/vraagenantwoord/subject.php?id=4#8

Leuk zulke onderzoeken, maar ik zie liever iets van pubmed ;)

Tiuri
10 september 2006, 16:05
Dat is niet mijn taak, ik mag mijn mening geven. En je zit wel altijd tegen mij te zeiken dat ik een bronvermelding erbij moet zetten, maar ik ben niet de enige. Ik ben niks verplicht en als ik er geen bronvermelding bij zet, so be it. Pak google er maar eens bij.
Voor het geven van een mening is idd geen bronvermelding nodig. Maar voor het doen van medisch-wetenschappelijke uitspraken wel. Jij stelt in deze thread dat XTC haaruitval tegen kan gaan, en komt met een reeks redeneringen om dat te onderbouwen:

XTC zou theoretisch postitief kunnen zijn voor AGA lijdende mensen. Prozac, een anti-depressie middel zorgt ervoor dat 3-Alpha HSD gestimuleert wordt en hierdoor neemt de Beta af. De Alpha zet DHT om in een minder actieve vorm. Volgens mij werkt XTC een beetje hetzelfde als Prozac, alleen in veel sterkere mate. Duuuuus XTC voor haargroei :D
Als je dit allemaal weet, dan heb je dat neem ik aan ergens gelezen? Of zit je het allemaal ter plekke te verzinnen? Zo niet, dan is het heel normaal om een bron te geven om aan te tonen:
- dat Prozac 3a-HSD stimuleert en 3b-HSD afremt;
- dat 3a-HSD DHT metaboliseert tot minder actieve vormen;
- dat XTC soortgelijk werkt.
En het liefst sluit je dan af door te zeggen wat de invloed is voor mensen met AGA: gaat het hier om studies die hier echt iets over zeggen of is het alleen nog maar speculatie gebaseerd op bijv. enkele vage dierproeven?

Jij doet niets van dat al maar sluit je post wel af met het advies om XTC te gaan gebruiken. Dat vind ik dus heel erg slordig, onzorgvuldig en bovendien onethisch.

kevin
10 september 2006, 16:11
Voor het geven van een mening is idd geen bronvermelding nodig. Maar voor het doen van medisch-wetenschappelijke uitspraken wel. Jij stelt in deze thread dat XTC haaruitval tegen kan gaan, en komt met een reeks redeneringen om dat te onderbouwen:


Als je dit allemaal weet, dan heb je dat neem ik aan ergens gelezen? Of zit je het allemaal ter plekke te verzinnen? Zo niet, dan is het heel normaal om een bron te geven om aan te tonen:
- dat Prozac 3a-HSD stimuleert en 3b-HSD afremt;
- dat 3a-HSD DHT metaboliseert tot minder actieve vormen;
- dat XTC soortgelijk werkt.
En het liefst sluit je dan af door te zeggen wat de invloed is voor mensen met AGA: gaat het hier om studies die hier echt iets over zeggen of is het alleen nog maar speculatie gebaseerd op bijv. enkele vage dierproeven?

Jij doet niets van dat al maar sluit je post wel af met het advies om XTC te gaan gebruiken. Dat vind ik dus heel erg slordig, onzorgvuldig en bovendien onethisch.

Advies om XTC te gebruiken? Volgens mij moet jij eens van de XTC afblijven voordat je zulke domme uitspraken doet. Als jij niet kan opmaken uit de manier van schrijven en de smiley dat het niet serieus bedoelt is, is dat jou probleem. En voor de zoveelste keer, val mij niet altijd als enige aan. Als iets je ergert pm je maar.

vrosjnivosj
10 september 2006, 16:11
Ik denk niet dat jellinek zomaar iets zal overnemen...
Hier heb je er een paar ze liggen er voor het rapen op pubmed.
bron 1 (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=16395871&query_hl=8&itool=pubmed_docsum)
bron 2 (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=9856185&query_hl=8&itool=pubmed_docsum)
bron 3 (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=16510477&query_hl=13&itool=pubmed_docsum)
bron 4 (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=15661630&query_hl=13&itool=pubmed_docsum)
bron 5 (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=8895996&query_hl=13&itool=pubmed_docsum)
En ga zomaar door...
Het staat vast xtc is vette brol hoe leuk het ook kan zijn :P .

Tiuri
10 september 2006, 19:20
Advies om XTC te gebruiken? Volgens mij moet jij eens van de XTC afblijven voordat je zulke domme uitspraken doet. Als jij niet kan opmaken uit de manier van schrijven en de smiley dat het niet serieus bedoelt is, is dat jou probleem. En voor de zoveelste keer, val mij niet altijd als enige aan. Als iets je ergert pm je maar.
Is die hele post dan als grap bedoeld? Ook dat XTC haaruitval tegengaat? Dat vind ik er helemaal niet duidelijk uit blijken.

Ik val jou helemaal niet als enige aan, ik zeg dit ook heel vaak tegen anderen. En ik ben ookvaak positief over jou. Maar jij bent wel de enige die vrij geregeld hele grote medische uitspraken doet zonder een bron te vermelden. Je moet beseffen dat je enige invloed hebt als oud-lid op de vele honderden lezers hier op HaarWeb, al is het maar omdat je post counter zo hoog staat. En ik vind dat je daarmee voorzichtiger om moet springen, en dat je niet meer dingen als een kip zonder kop kunt roepen zonder enige wetenschappelijke backing, en dan daarna zeggen dat het een grapje was. :confused:

kevin
10 september 2006, 19:42
Is die hele post dan als grap bedoeld? Ook dat XTC haaruitval tegengaat? Dat vind ik er helemaal niet duidelijk uit blijken.

Ik val jou helemaal niet als enige aan, ik zeg dit ook heel vaak tegen anderen. En ik ben ookvaak positief over jou. Maar jij bent wel de enige die vrij geregeld hele grote medische uitspraken doet zonder een bron te vermelden. Je moet beseffen dat je enige invloed hebt als oud-lid op de vele honderden lezers hier op HaarWeb, al is het maar omdat je post counter zo hoog staat. En ik vind dat je daarmee voorzichtiger om moet springen, en dat je niet meer dingen als een kip zonder kop kunt roepen zonder enige wetenschappelijke backing, en dan daarna zeggen dat het een grapje was. :confused:

Nou zit je alweer fout. Ik zeg niet dat alles een grap is. Vind je het soms moeilijk om zaken goed te interpreteren? Kijk nou eens naar de laatste zin. Daar geef ik helemaal geen advies om XTC te gebruiken, maar is DE LAATSTE ZIN als een grap bedoelt, anders zou ik geen smiley gebruiken. Ten tweede wil ik met mijn verhaal een discussie uitlokken en geen wetenschappelijk correct verhaal vertellen. Je moet niet altijd tegen mij zeiken als ik de bron vergeet of opzettelijk er niet bij zet. Ik hoef niet bij elk verhaal dat ik geef een bron te zetten :confused:

Jaapie
10 september 2006, 19:59
Kevinme, ik had daar een tijd geleden ook een discussie over met jou. Vermeld gewoon de bronnen of probeer het te onderbouwen als iemand daarom vraagt, zo moeilijk is dat niet. Als je een stelling niet kan beargumenteren moet je gewoon niets zeggen.

koppiekoppie
20 september 2007, 18:11
Weet iemand of het roken van joints een negatieve invloed heeft op het haar bij iemand die lijdt aan AA?

kevin
21 september 2007, 17:30
Nou, lees dit (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=6249575&ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_RVDocSum) eens: "Marihuana inhibits dihydrotestosterone binding to the androgen receptor."

Hanna
21 september 2007, 18:31
Schrijver Simon Vinkenoog, nu bijna 80 jaar, rookt al tientallen jaren marihuana heeft nog steeds ongeveer dezelfde inhammen.

1988 1989

Tiuri
21 september 2007, 18:57
Schrijver Simon Vinkenoog, nu bijna 80 jaar, rookt al tientallen jaren marihuana heeft nog steeds ongeveer dezelfde inhammen.

1988 1989Het probleem is dat je niet weet of dit komt door zijn rookgedrag of door de genetische codering van zijn kaalheidsgen. Het kan goed dat bij hem de receptoren van de haarzakjes in het midden van het hoofd geen of nauwelijks genetische gevoeligheid hebben meegekregen voor DHT.

Eén enkele case kan in de medische wetenschap (en in de meeste andere wetenschappen) zelden of nooit als bewijs dienen voor een hypothese: je moet een grote groep mensen hebben die hetzelfde middel gebruikt (in dit geval: blowen) en die vervolgens vergelijken met een grote groep mensen die dat middel niet gebruikt (placebogroep). Dan pas kun je constateren of het middel een bepaald effect heeft.

Ed1
24 september 2007, 17:42
Het gebruik van drugs zal het kaalworden wellicht iets meer versnellen, als je er gevoelig voor bent (en dus toch al min of meer kaal zou worden, met of zonder drugs...). Ik zou me er niet gek door laten maken, als je gebruiken wilt gewoon doen... Je red je haar er verder echt niet mee hoor ;)

Stumpie
27 september 2007, 18:02
Dus als ik puur cannabis rook heb ik geen versnelling van AgA of ben ik mis in dat opzicht ?

Ed1
30 september 2007, 03:35
Dus als ik puur cannabis rook heb ik geen versnelling van AgA of ben ik mis in dat opzicht ?

Dat weet ik niet zeker, ik probeer alleen te zeggen dat je, omdat je een haarprobleem hebt, je niet alles moet doen en/of laten puur voor je haar.

Roken schijnt niet zo goed te zijn voor je haar, huid etc (dus cannabis ook vast niet ;))..

Daarintegen alcohol óók niet las ik, dusja... Wat is wel goed.. :D

Freak out
1 oktober 2007, 02:05
Er zijn zoveel dingen slecht voor haar en huid en weet ik veel wat, als we daar echt op moeten naleven, hebben we geen leven meer...
Zo denk ik er over..