PDA

View Full Version : Van blond naar erg donker


Robert18
5 juli 2004, 17:30
Vroeger had ik harstikke blond haar. Langzaamaan werd het steeds donkerder. Rond de leeftijd van 14-15 jaar was het behoorlijk donkerblond. Nu ben ik 20 en is het gewoon harstikke donkerbruin.

Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt, en wat kan er een verklaring voor zijn? Zou het iets te maken kunnen hebben met veranderingen in het lichaam wat ook zorgt voor de haaruitval?

Tiuri
6 juli 2004, 17:42
Vroeger had ik harstikke blond haar. Langzaamaan werd het steeds donkerder. Rond de leeftijd van 14-15 jaar was het behoorlijk donkerblond. Nu ben ik 20 en is het gewoon harstikke donkerbruin.

Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt, en wat kan er een verklaring voor zijn? Zou het iets te maken kunnen hebben met veranderingen in het lichaam wat ook zorgt voor de haaruitval?

dat heb ik vaker gehoord, dat mensen als kind heel blond waren en later donker worden! Vreemd is dat, weet niet wat het is.

wie weet heeft het wel iets te maken met AGA, maar ik denk t niet hoor.

Haarmannetje
6 juli 2004, 17:56
Bij mij precies hetzelfde. Ik was als klein jongetje ontzettend blond en nu zit het tegen het bruine aan.

Eminem
6 juli 2004, 18:15
De enigste reden die ik kan bedenken is dat je veel in de zon bent.
Hierdoor kan de haarkleur ook donkerder worden.

Frodo
7 juli 2004, 20:55
Bij mij hetzelfde. Van geel-blond naar donkerbruin in 10 jaar tijd.
Bij mijn vader trouwens ook. Maar de haarlijn en -structuur heb ik niet van mijn vader. Ik word nu ook al een beetje grijs. Heb ook al sinds mijn 15e een pigmentloze stip op mijn achterhoofd. Ik weet de oorzaak niet en ook niet of het verband houdt met A.A., maar je bent zeker niet de enige. :cool:

Jokertje
8 juli 2004, 22:53
Heb ik ook. Vroeger bijna wit en langzaamaan steeds donkerder. Ik ben nu 23 en heb gewoon donkerbruin haar. Helaas wel niet meer zo dik als het blonde vroeger!!! Wie weet is er een verband, maar dat geloof ik eigenlijk niet hoor. Kleur heeft er volgens mij niet veel mee te maken.

Henk
10 juli 2004, 16:40
Ik hoor het wel vaker, vraag me ook af als er verband is met kaalheid.
Ik was als kind ook heel blond, later werd het bruin/donkerbruin.
Van een kameraad van mij die ook kaal is hoorde ik hetzelfde verhaal.
En bij mijn zoontje zie ik zijn spierwitte haartjes die hij had ook al iets donkerder worden.