PDA

View Full Version : [Minoxidil] Vraagje


debje23
6 juli 2004, 11:11
Hallo meiden,
Ik heb begrepen dat sommige hier minoxidil gebruiken.
Ik zit er over te denken om dit dan ook te gaan doen.
Ik weet dat de vraag al meerdere keren is gesteld maar ben toch benieuwd welke minoxidil jullie gebruiken en welke ik het beste kan kopen.
Ik heb begrepen dat dit bij de apotheek kan.
En hoe moet je dit eigenlijk gebruiken is het een verstuiver?
Ik heb geen kale plekken alleen last van erg veel haaruitval.
Is dit niet erg lastig om dan te gebruiken?

Alvast bedankt.

Liefs Debbie

Tiuri
6 juli 2004, 13:19
Hallo meiden,
Ik heb begrepen dat sommige hier minoxidil gebruiken.
Ik zit er over te denken om dit dan ook te gaan doen.
Ik weet dat de vraag al meerdere keren is gesteld maar ben toch benieuwd welke minoxidil jullie gebruiken en welke ik het beste kan kopen.
Ik heb begrepen dat dit bij de apotheek kan.
En hoe moet je dit eigenlijk gebruiken is het een verstuiver?
Ik heb geen kale plekken alleen last van erg veel haaruitval.
Is dit niet erg lastig om dan te gebruiken?

Alvast bedankt.

Liefs Debbie

Beste Debje23,
Deze vraag stel je in het verkeerde forum. Je moet bij "Medicijnen/Haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=12)" zijn, aangezien minoxidil een haargroeimiddel is.
Laurensj

debje23
6 juli 2004, 17:47
Ik stel deze vraag hier omdat ik wil weten hoe andere dames dit ervaren.
Ik vind dit een erg kinderachtige manier van doen van jou.
Jij beordeelt nu mij! Heb je niks beters te doen?
Laat mijn vraag maar zitten Laurensj, en bedankt he!

Groeten Debbie.

pindakaas
6 juli 2004, 18:35
welke minoxidil jullie gebruiken en welke ik het beste kan kopen.

'Minoxidil Lotion 2%' van Fagron te verkrijgen bij de apotheek.
Of Kirkland 5% minoxidil bij http://www.cheapregaine.nl

Ik heb begrepen dat dit bij de apotheek kan..

Yep, zie vorig antwoord. (alleen de 'Minoxidil Lotion 2% van Fagron)

En hoe moet je dit eigenlijk gebruiken is het een verstuiver?.

Is een verstuiver ja. Maar je zult ze ook zonder hebben, dan kun je het met een doekje o.i.d. deppen.

Ik heb geen kale plekken alleen last van erg veel haaruitval.
Is dit niet erg lastig om dan te gebruiken?.

Nee hoor, goed op je haren spuiten/sprayen/deppen en met je vingertoppen goed inwrijven.

Alvast bedankt.

graag gedaan hoor :)

Cloud
6 juli 2004, 18:44
Je kan minoxidil ook voor je laten bereiden in de apotheek, denk wel dat je daarvoor een voorschrift moet hebben. Voordeel is dat er dan ook andere % voor je kunnen gemaakt worden. Bij mij was het bv 3,5%.

Nu gebruik ik smorgens 2% en 's avonds 5%. De 2% komt van www.minoxidilshop.com, en de andere van www.minoxidil.com (v. dr Lee). De minox van dr Lee is minder vettig dan die van Kirkland, maar ook duurder.

Je kan minoxidil hebben met een verstuiver of met een dropper. Je moet er wel voor zorgen dat de minox op je hoofdhuid terechtkomt en zo min mogelijk op je haar. Is niet zo lastig hoor. Heb zelf ook geen kale plekken. Gewoon met een kam je haar wat opzij doen en dan minoxidil aanbrengen.

Succes,
Cloud

Andastra
6 juli 2004, 18:46
Minoxidil 2%, zelfbereid bij de apotheker op recept van m'n dermatoloog

Met 'n verstuiver, ja, en 'k versta je vraag, want ik heb lang haar en ook geen kale plekken en da's verdomd moeilijk om dat goed te verdelen, naja, veel moeite doe 'k eig nt :$

debje23
6 juli 2004, 19:29
Hartstikke bedankt voor de moeite!

Liefs Debbie,

Juul
7 juli 2004, 11:13
Nu gebruik ik smorgens 2% en 's avonds 5%. De 2% komt van www.minoxidilshop.com, en de andere van www.minoxidil.com (v. dr Lee). De minox van dr Lee is minder vettig dan die van Kirkland, maar ook duurder.

Hoi Cloud,

Dr. Lee heeft 2 soorten minox., Xandrox 5% en Minox. 5% met Retin-A. Welke gebruik jij? Bestellen bij Minoxidilshop.com verloopt prima en het is zelfs goedkoper dan de Nederlandse apotheek. Prima tip!

Groet,

Juul

Cloud
7 juli 2004, 11:51
Hoi Juul,

Ik heb de gewone minxodil 5% (=artikel 503 in zijn winkel), dus geen Xandrox en ook niet met retin-A...

Minoxidilshop is inderdaad heel goedkoop, alleen jammer dat je douanekosten moet betalen (maar dan nog was het voor mij ook goedkoper dan in de apotheek).

Cloud

debje23
9 juli 2004, 12:13
Ik lees dat je lasercomb gebruikt ik ben eigenlijk heel benieuwd wat dat is.
Misschien zou je dat willen uitleggen.
Alvast bedankt!

Liefs Debbie.

Tiuri
9 juli 2004, 13:30
Ik lees dat je lasercomb gebruikt ik ben eigenlijk heel benieuwd wat dat is.

zie voor meer info www.lasercomb.net en dit topic (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3510).

is in studies niet echt effectief gebleken.

debje23
9 juli 2004, 16:55
Oke bedankt laurensj
Pittig prijsje heeft de lasercomb zeg!!!!

Tiuri
9 juli 2004, 17:01
Pittig prijsje heeft de lasercomb zeg!!!!

yup, 645 dollar gemiddeld in amerika. :eek:

op hairlosstalk zijn ze er trouwens wat positiever over:

Already FDA approved for thickening the appearance of hair, currently in trials for FDA approval for growth stimulation.
Laser light therapy has long been used for wound healing and anti inflammatory effects on the skin, a major factor in treating hair loss. The laser comb has been clinically proven to thicken the appearance of hair and FDA approved for that purpose. Growth stimulation has been reported by many users and official approval for its use in that fashion is on the way.

maarja zij verkopen dat ding ook dus of ze helemaal objectief zijn weet ik niet. hier (http://www.hairlosstalk.com/download/LasercombReport.pdf) is in ieder geval nog een studie naar de lasercomb voor als je geinteresseerd bent.

Cloud
9 juli 2004, 18:47
is in studies niet echt effectief gebleken.

Euh, in studies blijkt ie net wel effectief te zijn, het zijn de mensen op de (mannelijke) haarforums die er negatief over doen.

Ik ben er in elk geval wel tevreden mee.

Cloud

Cloud
9 juli 2004, 18:52
http://www.hairlosshelp.com/hair_loss_news/lasercomb_hair_loss_trials.cfm

Nog een link naar een studie over de lasercomb. Als je de resulltaten in de tabellen bekijkt is het toch indrukwekkend.

In Canada en Singapore is het ding trouwens goedgekeurd als middel om haar te hergroeien.... dus niet meer enkel als middel om haar te verdikken.

debje23
12 juli 2004, 14:31
Ik zit ook aan de yasmin pil en ik begreep dat jij er spiro creme bij gebruikte?
Ik kan er helemaal niks over vinden op het internet alleen op pagina`s in het engels en mijn engels is niet zo best.
Ik ga donderdag naar de dokter om een recept te vragen voor minoxidil en ook die spiro creme, denk je dat ik dat zo via de huisarts mee kan krijgen?
Ik zie het helemaal niet meer zitten mijn haaruitval word ook weer erger ben zo bang!
Nou bedankt grtz Debbie.

Cloud
12 juli 2004, 20:11
Hoi Debbie,

De enige plek waar ik die spiro al heb gezien is die Amerikaanse website van dr Lee waarvan ik hier ergens de link heb gegeven.
Ik weet niet of je die lotion ook via je huisarts kan krijgen. Misschien dat ze het bij de apotheek kunnen bereiden op voorschrift?
Als ik naar de ingrediënten kijk (spironolactone, alcohol, propylene glycol, BHT, sodium benzoate, water), lijkt het me niet onmogelijk.

In elk geval zal de minoxidil je ook al wel veel helpen.

De moed niet opgeven!
Cloud

debje23
12 juli 2004, 20:14
Thnx Cloud.

IK heb donderdag een afspraak.

grtz