PDA

View Full Version : wie wilt er ervaringen delen over Alopecia Androgenetica


anoniempje
7 juli 2004, 11:51
Welke meisje of vrouw heeft net zo als ik Alopecia Androgenetica (Manelijke kaalheid )
en is tussen de 14 en de 25 jaar
ik ben zelf 19 jaar
en die graag ervaringen met mij wilt delen over deze Aandoening :)

Ik sta voor iedereen open en zal luisteren :D


Anoniempje :cool:

Haarmannetje
7 juli 2004, 12:06
Ik kan als man zijnde niet je ervaring delen, maar ik heb wel een vraag. Hoe kan er bij een vrouw op een dergelijke manier AGA zijn werk doen? Normaalgesproken zorgen de oestrogenen voor de bescherming en daarom komt AGA bij een vrouw, zeker bij een jonge vrouw, zelden voor. Heb je bijvoorbeeld wel eens een bloedonderzoek laten doen voor je hormoonspiegels? Misschien dat je een te laag oestrogeen-gehalte hebt?

Cloud
7 juli 2004, 12:33
Hoi anoniempje,

Welkom op de site!

Die 3 stadia die je beschrijft, waar haal je die vandaan? Heb nog nooit iets dergelijks gelezen. De fazen lijken me niet te kloppen voor vele gevallen. Ik heb zelf bv nooit last gehad van hevige haaruitval (heb ook AGA, ben 32). Hevige haaruitval klinkt eerder als TE (tellogeen effluvium)... vele mensen met AGA hebben evenveel haaruitval als mensen zonder haarproblemen, alleen wordt het haar bij hen geminiaturiseerd: het komt steeds kleiner en zwakker terug, tot het haarzakje op een bepaald moment geen haar meer produceert. (maar met de juiste medicijnen kan die productie wel weer op gang worden gebracht)


Wat voor medicijnen neem je nu? Gebruik je minoxidil? Wat is het patroon van je haaruitval? Is er bloedonderzoek bij je gedaan, en wat was daarvan het resultaat?

Haarmannetje, AGA kan wel degelijk op zeer jonge leeftijd beginnen bij vrouwen. Bij mij begon het op mijn 16de. En mijn bloedspiegel is volkomen normaal... blijkbaar komt het door een extreme overgevoeligheid voor androgenen. Ook bij Andastra bv begon het al zo jong.
Het is meestal wel zo dat het haarverlies bij vrouwen minder ver gaat dan bij mannen, door die bescherming vd oestrogenen.

Cloud

anoniempje
7 juli 2004, 12:50
Hoi anoniempje,

Welkom op de site!

Die 3 stadia die je beschrijft, waar haal je die vandaan? Heb nog nooit iets dergelijks gelezen. De fazen lijken me niet te kloppen voor vele gevallen. Ik heb zelf bv nooit last gehad van hevige haaruitval (heb ook AGA, ben 32). Hevige haaruitval klinkt eerder als TE (tellogeen effluvium)... vele mensen met AGA hebben evenveel haaruitval als mensen zonder haarproblemen, alleen wordt het haar bij hen geminiaturiseerd: het komt steeds kleiner en zwakker terug, tot het haarzakje op een bepaald moment geen haar meer produceert. (maar met de juiste medicijnen kan die productie wel weer op gang worden gebracht)


Wat voor medicijnen neem je nu? Gebruik je minoxidil? Wat is het patroon van je haaruitval? Is er bloedonderzoek bij je gedaan, en wat was daarvan het resultaat?

Haarmannetje, AGA kan wel degelijk op zeer jonge leeftijd beginnen bij vrouwen. Bij mij begon het op mijn 16de. En mijn bloedspiegel is volkomen normaal... blijkbaar komt het door een extreme overgevoeligheid voor androgenen. Ook bij Andastra bv begon het al zo jong.
Het is meestal wel zo dat het haarverlies bij vrouwen minder ver gaat dan bij mannen, door die bescherming vd oestrogenen.

Cloud


Hoi Cloud en Haarmannetje

dat van de stadiums heb ik van een Arts (dermatoloog) waar ik bij in behandeling ben.
ik heb bloed laten prikken en m'n bloedspiegel is ook volkomen normaal,

en normaal gesproken krijg je om de 4 jaar nieuw haar en bij mij is het zo om de 2 a 4 maanden
ze hebben foto's van m'n hoofdhuid gemaakt en deze arts heeft een prive kliniek en wou me finasteride voor schrijven en dat heb ik afgewezen
Anoniempje :cool:

anoniempje
7 juli 2004, 12:52
Ik kan als man zijnde niet je ervaring delen, maar ik heb wel een vraag. Hoe kan er bij een vrouw op een dergelijke manier AGA zijn werk doen? Normaalgesproken zorgen de oestrogenen voor de bescherming en daarom komt AGA bij een vrouw, zeker bij een jonge vrouw, zelden voor. Heb je bijvoorbeeld wel eens een bloedonderzoek laten doen voor je hormoonspiegels? Misschien dat je een te laag oestrogeen-gehalte hebt?


mijn oestrogeen - gehalte is niet te laag en de bloedspiegel was ook in orde

Anoniempje

Cloud
7 juli 2004, 12:57
Ja, die verkorte groeicyclus is typisch voor AGA.

Er zijn ook nog andere mogelijkheden buiten finasteride...
Bv de Yasmin pil + spironolactone, of de Diane35 pil + Androcur. Minoxidil....
Heeft je dermatoloog daar niks over gezegd?

Cloud

Cloud
7 juli 2004, 14:14
Anoniempje,

Ik kan bijna niet geloven dat je dokter minoxidil niet heeft vermeld. Minoxidil is een middel dat je op je hoofdhuid moet aanbrengen, en dat je haar dikker maakt, de groeicyclus verlengt, en zorgt voor nieuwe aangroei. Heel veel mensen op deze site gebruiken het (het is een middel dat bijna elke dermatoloog aanraadt).

En dat hele fatalistische 'laatste fase' gedoe van je dokter, sorry maar dat vind ik onzin. Je bent nog zo jong, en er valt zeker nog iets aan jouw situatie te doen.
Hoe ziet je haar er nu uit? Kan je op sommige plaatsen je hoofdhuid door je haar zien?

Heb zelf een aantal jaren Diane en Androcur gebruikt, maar dat heeft me nooit echt geholpen. Het heeft de haaruitval wel wat afgeremd denk ik, maar nooit voor hergroei of een verbetering van de kwaliteit van mijn haar gezorgd. Ben een paar jaar geleden dan ook met die pillen gestopt. Maar voor sommige vrouwen helpt die combinatie wel heel goed...

Spironolactone is ook een anti-androgeen middel. In de Yasmin pil zit ook een beetje spironolactone, vandaar dat ze meestal in combinatie met elkaar worden voorgeschreven.

Nu gebruik ik al 7 maanden minoxidil, en ook nog een aantal andere middelen (zoals je kan zien in mijn signature), en ik heb er goeie resultaten mee. Mijn haar ziet er echt veel beter uit, is heel wat dikker, gezonder, en ik heb redelijk wat nieuwe groei. Heb er al van verschillende mensen opmerkingen over gehad.

Cloud

Andastra
7 juli 2004, 15:31
Ik gebruik ook minoxidil, nog maar 3 maand en ik merk dat m'n haar veel dikker is, en 't is ook donkerder, kan dat? M'n haar werd precies alsmaar lichter en brozer en nu wordt 't dikker en donkerder en 't ziet er veel gezonder uit... Ben de minox dus echt wel dankbaar, maar m'n haaruitval is nog altijd niet gestopt of geminderd, maja, m'n dermatoloog had er goed oog in...

Bij mij is m'n AGA begonnen toen 'k net 17 was, ofja, toen merkte ik 't op, heb precies niet minder haar dan toen, maar kan ook zijn omdat 't nu nog terugkomt... M'n bloed is ook volkomen normaal, dus daar ligt het ook niet aan (jammergenoeg)...

En van die fasen had ik ook nog nooit gehoord, 't is wss 'n theorietje die je dermatoloog zelf heeft uitgevonden ofzo, want velen onder ons hebben al erg veel opgezocht over onze "ziekte" en niemand heeft hier ooit wat over verteld...

Dus ik geef Cloud gelijk dat je niet moet denken dat 't 't ergste is, 't is net als bij ons gewoon niet leuk, maar vraag om minoxidil, 't werkt echt goed... Succes!

anoniempje
7 juli 2004, 16:12
Ik gebruik ook minoxidil, nog maar 3 maand en ik merk dat m'n haar veel dikker is, en 't is ook donkerder, kan dat? M'n haar werd precies alsmaar lichter en brozer en nu wordt 't dikker en donkerder en 't ziet er veel gezonder uit... Ben de minox dus echt wel dankbaar, maar m'n haaruitval is nog altijd niet gestopt of geminderd, maja, m'n dermatoloog had er goed oog in...

Bij mij is m'n AGA begonnen toen 'k net 17 was, ofja, toen merkte ik 't op, heb precies niet minder haar dan toen, maar kan ook zijn omdat 't nu nog terugkomt... M'n bloed is ook volkomen normaal, dus daar ligt het ook niet aan (jammergenoeg)...

En van die fasen had ik ook nog nooit gehoord, 't is wss 'n theorietje die je dermatoloog zelf heeft uitgevonden ofzo, want velen onder ons hebben al erg veel opgezocht over onze "ziekte" en niemand heeft hier ooit wat over verteld...

Dus ik geef Cloud gelijk dat je niet moet denken dat 't 't ergste is, 't is net als bij ons gewoon niet leuk, maar vraag om minoxidil, 't werkt echt goed... Succes!

Hé meid
dankje van je reactie hier heb ik wat aan.
hoe oud ben je nu

hoe ver is het bij jou,
ik vindt het moeilijk om het uit te leggen maar als je een keer op msn ben dan kan ik je wat foto's laten zien.

ik zal het vragen over minoxidil ( wat is dat voor iets)
maar helpt dat ook als je bijna kaal ben
ik heb ook erg dun haar.
ik gebruik zelf MAXILENE (shampoo en lotion) dat zou de haargroei ook stimuleren en de haar voller laten lijken maar dat is bij mij niet het geval ik gebruik dit product al 2 jaar om het voller te laten lijken maar bij mij helpt het echt niet,

waar zit jij ( in welke kliniek ) ik ben in Zwijndrecht onder behandeling (brabant)

Andastra
7 juli 2004, 17:08
Ik ben nu net 18

Minoxidil is 'n lotion die je 's morgens en 's avonds moet aanbrengen

Ik zit eigenlijk nog niet echt ver, alléja, er is niemand die iets merkt aan mij, behalve ikzelf omdat m'n haar zo uitvalt, maar eigenlijk valt dat ook nog redelijk mee... 'k merk wel dat 'k voor minox gebruikte ik almaar dunnere haren kreeg, maar da's nu precies bijna over :)

Ik ga naar 'n dermatoloog, Erwin Suys, in Kortrijk (West-Vlaanderen, België), hij kon me niet veel zeggen over wat 'k kon verwachten, maarja... Hij had er goed oog in :)

Cloud
7 juli 2004, 17:25
Hey anoniempje,

Zo snel gaan haarzakjes niet dood. En die theorie over dat een mens maar 25x nieuw haar kan krijgen is intussen ook totaal verouderd dacht ik.
Bij jou is het haarverlies nog niet zo lang bezig, en ik denk dat je nog veel kans maakt om haar te hergroeien.

Bij mij was het ook zo dat je vanboven hoofdhuid zag, en ook aan de rechterkant van mijn hoofd ben ik veel haar verloren. Mijn haar hou ik noodgedwongen kort. Maar ik kan je minoxidil echt aanraden. Vooral bovenop mijn hoofd heb ik veel nieuwe groei, daar kan je er niet meer doorzien. Enkel mijn rechterkant boven mijn oren en de bovenkant van mijn actherhoofd zijn nog niet zoals ik zou willen, maar ook daar zie ik dat het aan het verbeteren is.

Mijn haar was ook erg dun geworden, en ook zoals Andastra zegt lichter van kleur, en nu is het echt stukken dikker en donkerder.

In elk geval succes,

Cloud

Noodlesoup
7 juli 2004, 19:54
Ik geloof ook niet haarzakjes zo snel dood gaan. Al helemaal niet op zo'n jonge leeftijd. De haarzakjes gaan steeds kleinere haartjes produceren totdat je ze bijna niet meer ziet.

Ik (man) gebruik zelf Minoxidil al ruim een maand, en behaal goede resultaten. Minoxidil is veilig middel om haaruitval tegen te gaan. Het heeft geen invloed op de geslachtsorganen en zal dus niet je kinderwens in de weg staan. Ik lees dat je onder behandeling staat bij een prive-kliniek in Zwijndrecht. Misschien is het een idee om naar een andere dermatoloog te stappen (eventueel via de huisarts) voor een second opinion. Eventueel naar de dermatoloog in het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht.

Nate
7 juli 2004, 20:22
Ik sluit me aan bij bovenstaande.....haarzakjes gaan zo maar niet dood...en al helemaal niet bij jouw op je 19 jarige leeftijd....echt waar.
Het is nog maar de vraag of bij het kaal wordings proces de haarzakjes uiteindelijk afsterven....,ze zitten meer in een soort rusttoestand....volgens Dr Lee....

Russell

Haarmannetje
7 juli 2004, 20:29
Ik sluit me aan bij bovenstaande.....Ik ook :).
haarzakjes gaan zo maar niet dood...en al helemaal niet bij jouw op je 19 jarige leeftijd....echt waar.
Het is nog maar de vraag of bij het kaal wordings proces de haarzakjes uiteindelijk afsterven....,ze zitten meer in een soort rusttoestand....volgens Dr Lee....

Russell
Ik dacht dat ook al is aangetoond dat aangetaste follikels nog steeds gewoon haar produceren, maar dan hele kleine haartjes. Als je heel goed op een kale hoofdhuid kijkt, kun je ze zien zitten. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat een middel beschikbaar komt die de haarzakjes weer de volle ruimte geeft.

anoniempje
7 juli 2004, 22:07
Ik geloof ook niet haarzakjes zo snel dood gaan. Al helemaal niet op zo'n jonge leeftijd. De haarzakjes gaan steeds kleinere haartjes produceren totdat je ze bijna niet meer ziet.

Ik (man) gebruik zelf Minoxidil al ruim een maand, en behaal goede resultaten. Minoxidil is veilig middel om haaruitval tegen te gaan. Het heeft geen invloed op de geslachtsorganen en zal dus niet je kinderwens in de weg staan. Ik lees dat je onder behandeling staat bij een prive-kliniek in Zwijndrecht. Misschien is het een idee om naar een andere dermatoloog te stappen (eventueel via de huisarts) voor een second opinion. Eventueel naar de dermatoloog in het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht.


beste Noodlesoup
ik loop bij een dermatoloog in het Albert Schweitzer ziekenhuis in Zwijndrecht en die dermatoloog heeft een prive kliniek in Tilburg ( nu kan ik er over uit komen omdat je er nu over begon)

anoniempje

Andastra
7 juli 2004, 22:35
Euh, sorry dat 'k het zeg, maar 't is niet omdat die dermatoloog 't gezegd heeft dat 't echt zo is... Ik ben vrij zeker dat bepaalde mensen hier véél meer afweten van alopecia androgenetica dan bepaalde dermatologen, en meis, dat van die fasen heeft werkelijk niemand nog gehoord.

+ hoe ziet 'n dood haarzakje eruit op de foto? :)

pindakaas
7 juli 2004, 22:50
ik loop bij een dermatoloog in het Albert Schweitzer ziekenhuis in Zwijndrecht en die dermatoloog heeft een prive kliniek in Tilburg

Euh.... is die dermatoloog toevallig I. Boersma...??:confused:

pindakaas
7 juli 2004, 22:55
je hoeft het niet te geloven maar het is wel zo.
ik heb er zelfs foto's van (dat de haarzakjes dood zijn,)

Hoe zien die 'dode haarzakjes' eruit dan...? (dode haarzakjes kun je nl. niet zien he..)

Andastra
7 juli 2004, 22:56
Dat gaat ons niets aan vindt ze, en doe geen moeite, ze wil toch niet luisteren, ze heeft haar eigen gedacht.

Haarzakjes gaan dood. Ze zal nooit meer haar hebben. Punt.

Andastra
7 juli 2004, 22:59
Yeps, het is dr. Boersma. Verklaart veel, niet? ;)

pindakaas
7 juli 2004, 23:06
Euh.... is die dermatoloog toevallig I. Boersma...??:confused:

Quote hieronder ff wat van je, als antwoord op m`n eigen vraag....

ik loop ook bij dr Boersma en bij dr Schuller in de Albert Schweitser ziekenhuis in Zwijndrecht (adres: locatie Zwijndrecht, Langeweg 336, 3331 LZ Zwijndrecht)
( dr Schuller is een goeie collega van dr Boersma )
en ik ben ook bij dr Boersma zn Prive kliniek geweest in TilBurg (Dokter Keulen kliniek ) Het haarklinie) adres is: Nimrodstraat 23, 5042 WX TILBURG

Ik ben blij dat ik jou ken,
ik heb dezelfde verschijnselen
en mij hebben ze ook verteld dat de haren die uitvielen niet meer zouden terugkomen (dit geloofde de andere niet stom he)
heeft dr BOERSMA jou ook verteld over de 3 stappen

Ja, stom he..!! Misschien een advies voor je, blader eerst het hele forum eens door, alvorens maar klakkeloos topics te gaan zitten openen.

Tja, je moet alles maar geloven wat Boersma zegt, heb je trouwens al het SUPER middel 'Aminexil' van `m gekregen...?? En euh...de 3 stappen... :worship: :D :worship: :D

anoniempje
7 juli 2004, 23:13
Quote hieronder ff wat van je, als antwoord op m`n eigen vraag....



Ja, stom he..!! Misschien een advies voor je, blader eerst het hele forum eens door, alvorens maar klakkeloos topics te gaan zitten openen.

Tja, je moet alles maar geloven wat Boersma zegt, heb je trouwens al het SUPER middel 'Aminexil' van `m gekregen...?? En euh...de 3 stappen... :worship: :D :worship: :D

jongens even dimmen ik heb toch al gezegd dat ik jullie hulp wel wil,
en denk dat jullie wel gelijk hebben dus ik geef het maar op.
ik wil wel even vragen of dat jullie toevallig sites weten over deze ziekten
ik wil zelf ook informatie op gaan zoeken en ik denk dat jullie ook gelijk hebben over deze stadiums dat het onzin is.
ik dus geef me maar advies

anoniempje
7 juli 2004, 23:17
jongens even dimmen ik heb toch al gezegd dat ik jullie hulp wel wil,
en denk dat jullie wel gelijk hebben dus ik geef het maar op.
ik wil wel even vragen of dat jullie toevallig sites weten over deze ziekten
ik wil zelf ook informatie op gaan zoeken en ik denk dat jullie ook gelijk hebben over deze stadiums dat het onzin is.
ik dus geef me maar advies


Hoe zijn jullie geweest aan het begin ook zo tegenstrijdig of was het anders
:cool:
geloofde jullie ook vroeger wat ze allemaal tegen je zeiden of wisten jullie gelijk al dat de artsen verkeerd zaten
wil graag een mening horen:

nogmaals sorry dat ik zo koppig was. (je geloofde nou eenmaal wat ze tegen je zeiden.)

Anoniempje

anoniempje
7 juli 2004, 23:22
Hoe zijn jullie geweest aan het begin ook zo tegenstrijdig of was het anders
:cool:
geloofde jullie ook vroeger wat ze allemaal tegen je zeiden of wisten jullie gelijk al dat de artsen verkeerd zaten
wil graag een mening horen:

nogmaals sorry dat ik zo koppig was. (je geloofde nou eenmaal wat ze tegen je zeiden.)

Anoniempje


ik ga denk ook maar minoxidril gebruiken ik hoop dat het ook bij mij aanslaat
waar kan je deze product halen.

ik hoor alleen maar positieve dingen erover hier op de site, ik hoop dat het bij mij ook helpt :rolleyes:

Andastra
7 juli 2004, 23:25
Ik denk dat iedereen oorspronkelijk gelooft wat z'n dermatoloog zegt, ik toch in ieder geval, ik was zo geschrokken en geloofde alles wat ie zei (tot nu toe heeft ie wel nog nix verkeerds gezegd, maar toch ;) ) en toen 'k daar buiten kwam dacht ik dat ik binnen de 3 maand kaal ging zijn en dat nix me nog kon helpen...

maar nu, zo'n 3 maand later weet ik wel beter, we zijn met z'n allen aan 't zoeken naar iets om ons haaruitval te stoppen en de verloren haren terug te laten groeien, sommige onderzoeken hier zelf dingen en krijgen dan aanhang, andere methodes worden afgebroken

Dus lees hier veel, je wordt er rustiger van, je weet meer en zal 't minder zwart inzien

succes!!

anoniempje
7 juli 2004, 23:27
Ik kan als man zijnde niet je ervaring delen, maar ik heb wel een vraag. Hoe kan er bij een vrouw op een dergelijke manier AGA zijn werk doen? Normaalgesproken zorgen de oestrogenen voor de bescherming en daarom komt AGA bij een vrouw, zeker bij een jonge vrouw, zelden voor. Heb je bijvoorbeeld wel eens een bloedonderzoek laten doen voor je hormoonspiegels? Misschien dat je een te laag oestrogeen-gehalte hebt?


sorry Haarmannetje
dat ik zo koppig was tegen jullie, heb veel spijt
de middeltjes die je hebt bijgeschreven werkt dat goed

anoniempje
7 juli 2004, 23:31
Ik denk dat iedereen oorspronkelijk gelooft wat z'n dermatoloog zegt, ik toch in ieder geval, ik was zo geschrokken en geloofde alles wat ie zei (tot nu toe heeft ie wel nog nix verkeerds gezegd, maar toch ;) ) en toen 'k daar buiten kwam dacht ik dat ik binnen de 3 maand kaal ging zijn en dat nix me nog kon helpen...

maar nu, zo'n 3 maand later weet ik wel beter, we zijn met z'n allen aan 't zoeken naar iets om ons haaruitval te stoppen en de verloren haren terug te laten groeien, sommige onderzoeken hier zelf dingen en krijgen dan aanhang, andere methodes worden afgebroken

Dus lees hier veel, je wordt er rustiger van, je weet meer en zal 't minder zwart inzien

succes!!

Het klopt wat je zegt (ik ben ook erg geschrokken en wou alleen maar geloven wat de artsen zijden, tegen mij zijden ze dat ik binnen een korte tijd helemaal kaal zou zijn, (ik heb wat kale plekjes maar helemaal kaal denk het niet)
ik ben nou al veel rustiger dan daar straks nogmaals sorry.

anoniempje
7 juli 2004, 23:37
Het klopt wat je zegt (ik ben ook erg geschrokken en wou alleen maar geloven wat de artsen zijden, tegen mij zijden ze dat ik binnen een korte tijd helemaal kaal zou zijn, (ik heb wat kale plekjes maar helemaal kaal denk het niet)
ik ben nou al veel rustiger dan daar straks nogmaals sorry.



ik wil dit nog even tegen je zegen Andastra
hoe meer we tegen elkaar bezig zijn hoe beter ik je leert kennen
je lijkt me een hele leuke meid (mag ik dat zeggen)
je weet veel,en ik vindt je heel dapper om toch zo rustig te blijven bij iemand die heel anders dacht en gelijk te hebben wat waarschijnlijk niet zo is, daar ben ik wel achter gekomen (ik was gewoon een stijfkop bruut gezegd)

anoniempje :P

anoniempje
7 juli 2004, 23:43
Ik ook :).

Ik dacht dat ook al is aangetoond dat aangetaste follikels nog steeds gewoon haar produceren, maar dan hele kleine haartjes. Als je heel goed op een kale hoofdhuid kijkt, kun je ze zien zitten. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat een middel beschikbaar komt die de haarzakjes weer de volle ruimte geeft.



Stoom therapie: 's ochtends en 's avonds een kwartier boven een bak heet water hangen
helpt dit jongens
anoniempje

Tiuri
8 juli 2004, 08:17
Stoom therapie: 's ochtends en 's avonds een kwartier boven een bak heet water hangen
helpt dit jongens
anoniempje

hee anoniempje, je zorgt meteen voor een hoop opschudding hier ;)
je moet ten eerste beseffen dat wij ook niet op alles een pasklaar antwoord hebben. wij weten ook niet bij alles of het werkt of niet. Maar in het Medicijnen/Haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=12)-forum proberen wij te beredeneren wat zou kunnen helpen en testen wij nieuwe methodes uit. Een daarvan is het stomen. De meesten doen het met een stoomapparaat, haarmannetje met een bak water. Je kunt de ontwikkelingen volgen in dit topic (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3635).
Ik kan je aanraden om voordat je dingen vraagt eerst even zelf rond te neuzen op het forum, dan kom je ook al een hoop te weten. ook is er een handige searchbox waarin je bijv. "Stomen" in kan tikken en voilà.
Veel succes en groeten van Laurensj

Haarmannetje
8 juli 2004, 10:08
Euh, sorry dat 'k het zeg, maar 't is niet omdat die dermatoloog 't gezegd heeft dat 't echt zo is... Ik ben vrij zeker dat bepaalde mensen hier véél meer afweten van alopecia androgenetica dan bepaalde dermatologen
Hier ben ik het volledig mee eens. Een dermatoloog is niet gespecialiseerd in "haarkunde" of iets dergelijks. Pas sinds kort komt men meer en meer te weten over haaruitval en geloof maar niet dat iedere dermatoloog daarvan op de hoogte is. Uiteraard zal een dermatoloog dit niet snel toegeven :).

Haarmannetje
8 juli 2004, 10:09
Haarzakjes gaan dood. Ze zal nooit meer haar hebben. Punt.
Haarzakjes gaan niet dood, ze worden alleen "klein gehouden" zodat ze niet volledig de ruimte hebben om te produceren.

Haarmannetje
8 juli 2004, 10:15
Hoe zijn jullie geweest aan het begin ook zo tegenstrijdig of was het anders
:cool:
geloofde jullie ook vroeger wat ze allemaal tegen je zeiden of wisten jullie gelijk al dat de artsen verkeerd zaten
wil graag een mening horen:
Ik ben altijd heel sceptisch ingesteld. Wat een arts mij verteld neem ik niet voor 100% aan. Niet direct althans. Ik ga meestal ook zelf op zoek naar informatie. Kijk, artsen zijn mensen die voor hun vak gestudeerd hebben, maar het blijven mensen. En de medische wetenschap staat niet stil en niet iedere arts is altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Dat geldt zeker voor het vrij jonge onderzoeksterrein: haar(uitval).

nogmaals sorry dat ik zo koppig was.
Geeft niet, het is vrij logisch dat je in beginsel meer waarde hecht aan het oordeel van een deskundige dan aan het oordeel van een 'patient'. Maar ik kan je toch echt verzekeren dat in dit geval het niet veel uitmaakt. De theorie over haaruitval is eenvoudig te begrijpen, daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben en met die kennis over de theorie kunnen we hier samen ook oplossingen beredeneren, zodat we helemaal geen dermatoloog nodig hebben.

Haarmannetje
8 juli 2004, 10:21
sorry Haarmannetje
dat ik zo koppig was tegen jullie, heb veel spijt
Je hoeft geen spijt te hebben, het geeft niet :).

de middeltjes die je hebt bijgeschreven werkt dat goed
Nou ja kijk, iedereen wast zijn haren met een shampoo. Of je nu haaruitval hebt of niet. Mijn kapper zei altijd dat ik een milde shampoo nodig heb en dat ik maar eens moest gaan kijken wat het beste bij mij past. Toen opeens las ik iets over de bloedcirculerende werking van rozemarijn (dit is klinisch aangetoond ook). Welnu, ik kwam zo dus op de rozemarijn shampoo (van Weleda) en ik gebruik het nu bijna 2 maanden. Ik ben nog steeds enorm tevreden. Mijn hoofdhuid voelt fris aan, het jeukt niet meer constant, mijn hoofdhuid is meer ontspannen (niet meer rood) en mijn haaruitval is echt minimaal. Ik zou bijna zeggen dat ik nu op een haaruitvalratio zit van normaal: dus wat ieder mens beleeft (+/- 100 haren uitval per dag). Maar goed, het zal nog wel iets meer zijn, maar het gaat nu ontzettend langzaam.

Ik vind het dus ook niet erg om kaal te worden, maar dan liever niet nu in mijn 20er jaren. Dus ik ben nu vooral bezig met een goede verzorging om het uit te stellen.

Tiuri
8 juli 2004, 11:03
Ik vind het dus ook niet erg om kaal te worden, maar dan liever niet nu in mijn 20er jaren. Dus ik ben nu vooral bezig met een goede verzorging om het uit te stellen.

neem één ding van me aan: in je 30er/40er jaren vind je het ook niet leuk.

Haarmannetje
8 juli 2004, 11:48
neem één ding van me aan: in je 30er/40er jaren vind je het ook niet leuk.
Nou, dat weet ik niet. In mijn familie is er bijvoorbeeld geen enkele man die kaal/kalend is, die daarover klaagt. En bij de meesten vind ik het zelfs wel leuk staan. Dan bedoel ik dus wel in de leeftijd van 30/40/ouder :). Het heeft wel iets "wijselijks".

Tiuri
8 juli 2004, 12:32
Nou, dat weet ik niet. In mijn familie is er bijvoorbeeld geen enkele man die kaal/kalend is, die daarover klaagt. En bij de meesten vind ik het zelfs wel leuk staan. Dan bedoel ik dus wel in de leeftijd van 30/40/ouder :). Het heeft wel iets "wijselijks".

haha ok da's ook een mooie opvatting :)
in mijn familie is verder niemand kaal behalve mijn vader (:() dus ik weet niet echt of mannen daarover klagen. misschien doen ze dat ook niet omdat ze weten dat dat not done is of omdat ze zich ervoor schamen ofzo. van mijn vader weet ik iig dat ie het vet kut vindt, maar hem hoor je er ook nooit over.

anoniempje
8 juli 2004, 15:02
hee anoniempje, je zorgt meteen voor een hoop opschudding hier ;)
je moet ten eerste beseffen dat wij ook niet op alles een pasklaar antwoord hebben. wij weten ook niet bij alles of het werkt of niet. Maar in het Medicijnen/Haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=12)-forum proberen wij te beredeneren wat zou kunnen helpen en testen wij nieuwe methodes uit. Een daarvan is het stomen. De meesten doen het met een stoomapparaat, haarmannetje met een bak water. Je kunt de ontwikkelingen volgen in dit topic (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3635).
Ik kan je aanraden om voordat je dingen vraagt eerst even zelf rond te neuzen op het forum, dan kom je ook al een hoop te weten. ook is er een handige searchbox waarin je bijv. "Stomen" in kan tikken en voilà.
Veel succes en groeten van Laurensj


dankje voor de tip Laurensje
sorry voor de opschudding van gisteren, het zal niet meer voorkomen dat beloof ik.
ik heb gister avond ook nog wat door gespit en het is erg veel.
Ik vindt het leuk om ervaringen met elkaar te delen over deze aandoening

en ik ben blij dat deze site bestaat om met andere te kunnen praten over deze aandoening
( want ik kan moeilijk over deze aandoening met iemand praten van mn eigen leeftijd, ik heb het wel een keer geprobeerd maar dat was op school bij een groepje leerlingen, ik vertelde dat ik deze aandoening had, ze keken me erg vreemd aan en begonnen naderhand erg vreemd te doen bijv. iemand ging z'n haren kamen en ze zijden ooh mn haren vallen uit volgens mij word ik kaal ( en dat maakte me erg verdrietig en kwaad) :mad: :crybaby:
( en bij mn familie kan ik ook niet echt bij terecht, ze proberen me wel aan alle kanten te helen en ze proberen me ook advies te geven. een huisarts van mij had me daarom geadviseerd om eens op internet naar lotgenoten te zoeken en met deze personen in contact proberen te komen.

nog maals bedankt Laurensje
:cool:

Cloud
8 juli 2004, 15:06
want ik kan moeilijk over deze aandoening met iemand praten van mn eigen leeftijd, ik heb het wel een keer geprobeerd maar dat was op school bij een groepje leerlingen, ik vertelde dat ik deze aandoening had, ze keken me erg vreemd aan en begonnen naderhand erg vreemd te doen bijv. iemand ging z'n haren kamen en ze zijden ooh mn haren vallen uit volgens mij word ik kaal ( en dat maakte me erg verdrietig en kwaad)

:mad: Heel gemeen en kinderachtig...
Je huisarts heeft je in elk geval goed advies gegeven, je kan hier heel wat steun vinden van lotgenoten.

pindakaas
8 juli 2004, 16:34
Hier ben ik het volledig mee eens. Een dermatoloog is niet gespecialiseerd in "haarkunde" of iets dergelijks. Pas sinds kort komt men meer en meer te weten over haaruitval en geloof maar niet dat iedere dermatoloog daarvan op de hoogte is. Uiteraard zal een dermatoloog dit niet snel toegeven :).

Kortom, dermatologen zijn eigenlijk de mensen die de link tussen wetenschap--> dermatoloog --> patiënt maken. Zij hebben dus een goede/vlotte babbel en weten wel wat, maar de wetenschapper is natuurlijk de beste. Alleen zijn deze jongens vaak niet zo goed te volgen qua gesprek :)

Tilly
7 november 2007, 12:56
Ik ben nu net 18

Minoxidil is 'n lotion die je 's morgens en 's avonds moet aanbrengen

Ik zit eigenlijk nog niet echt ver, alléja, er is niemand die iets merkt aan mij, behalve ikzelf omdat m'n haar zo uitvalt, maar eigenlijk valt dat ook nog redelijk mee... 'k merk wel dat 'k voor minox gebruikte ik almaar dunnere haren kreeg, maar da's nu precies bijna over :)

Ik ga naar 'n dermatoloog, Erwin Suys, in Kortrijk (West-Vlaanderen, België), hij kon me niet veel zeggen over wat 'k kon verwachten, maarja... Hij had er goed oog in :)

Bent U nog altijd in behandeling bij Dr Suys???
En heeft hij U kunnen helpen??

groetjes
Tilly

loesje08
29 januari 2008, 14:44
heyhey, ik las pas net je bericht ¬_¬' ik weet dat je dat bericht al een tijd geleden hebt geplaatst, mr ik ben bijna 19 en heb gisteren te horen gekregen dat ik alopecia androgenetica heb:crybaby:. Ik heb een afspraak gemaakt bij een kliniek dat daarin is gespecialiseerd. En ik krijg (denk ik) pilletjes voor mn haar. Heb jij dat ook gehad of heb je dat nog steeds?? ik weet echt niet hoe ik ermee om moet gaan :crybaby: heb jij misschien wat tips?

Welke meisje of vrouw heeft net zo als ik Alopecia Androgenetica (Manelijke kaalheid )
en is tussen de 14 en de 25 jaar
ik ben zelf 19 jaar
en die graag ervaringen met mij wilt delen over deze Aandoening :)

Ik sta voor iedereen open en zal luisteren :D


Anoniempje :cool: