PDA

View Full Version : bijhouden score


ilseke
21 april 2002, 10:57
Hoi diable en erna alsook alle anderen,
ik hou nu sinds 3 dagen bij hoeveel haartjes ik per dag uittrek en eventueel opeet.
Donderdag en vrijdag was ik vrij flink, 1 per dag, dus dat maakt mijn score op -4 geloof ik? Maar gisteren was het helemaal om zeep vrees ik, ik denk dat ik toch wel zo'n 20 haartjes heb uitgetrokken. Was eigenlijk doodmoe en de verveling sloeg toe!
Dus mijn score is niet zo rooskleurig: -44. Vind het wel ok om dit hier zwart op wit te zien staan, misschien werkt het confronteren ervan stimulerend. Hoe is het bij jullie?
Ilse

Diable
21 april 2002, 13:23
hoi! nou een echte vrije dag heb ik maar 1 keer gehad, dat leverde 5 punten op. sinds dien heb ik zo'n 3 haren opgegeten dus ik sta op -2. (een punt per haar is idd beter) we kunnen elke week met een scjone lei beginnen, dat is misschien wat motiverender, anders blijven we zo in de min :) zullen we maandag weer bij 0 beginnen?

ilseke
22 april 2002, 07:48
het is misschien inderdaad beter om elke maandag opnieuw te beginnen want anders zou het misschien wat frustrereend kunnen worden. Op die manier ben ik alvast meer gemotiveerd.
A propos, mijn eindstand van vorige week bedraagt -50, we zullen proberen deze week beter te doen! We zien wel.
Liefs,
Ilse :)

erna
22 april 2002, 15:09
hallo,

nu ik heb het weekend niet goed bijgehouden, al moet ik zeggen dat het wel goed gaat.
Vandaag heb ik nog nix getrokken en dus sta ik nog op 5 punten. Hopelijk kan ik morgen ook nog steeds zeggen dat ik 5 punten heb gehaald!

Kop op, erna

ilseke
22 april 2002, 18:26
vandaag ben ik doodop en gaat het niet zo goed met het Niet-haartrekken. Het is nu 18.30u en ik heb al 20 haartjes uitgetrokken vandaag. Dus dat maakt mijn score op -40 zeker!
Morgen beter
Ilse

Diable
23 april 2002, 19:05
Nee, -20. (het is een beetje veranderd) Komop Ilseke, je kan het best! Ik doe het ook steeds als ik moe ben of niet oplet. probeer er voor te zorgen dat je je bedenkt als je aan je haar voelt, dus voordat je daadwerkelijk trekt. Ik bevries dan vaak als het ware en dan laat ik m'n haar snel los. Soms gaat het nog mis, maar het helpt al wel. :) Als ik een haar in mijn mond stop nu, haal ik hem er snel weer uit.

Ik heb gisteren 2 haartjes uitgetrokken en vandaag weer 1....
Da's ook nog steeds niet goed. Ik heb ook een beetje aan 1 korstje gekrabt :( Ik heb 1 haar in mijn mond gestoken maar ik heb hem er gauw weer uit gehaald.

Haal me in Ilseke! Doe het! :)

ann20
23 april 2002, 21:19
heej iedereen!

Zoals je ook in het berichtje trots kunt lezen gaat het bij mij erg goed, ik heb inmiddels ook een schema opgezet. waarin ik de aantallen (of liever gezegd niet -aantallen nu bijhoud)
soms is er een dag dat ik er toch 1 uittrek maar dan kijk ik gewoon naar het schema en dan overwinnen de dagen dat het goed ging toch nog steeds!

Dames we houden de score bij ik hoor het wel
succes
liefs ann

ilseke
24 april 2002, 07:27
hoi dames,
nu lukt het mij soms om terwijl ik een haar in mijn mond steek eventjes erbij stil te staan en het er terug uit te halen. Ik zeg wel soms, want over het algemeen eet ik het wel op. Gisteren 10 haartjes uitgetrokken waarvan 8 opgegeten. Dus mijn totale score komt nu op -30 (diable, wil je mij nog eens in een notedop de score-optelling uitleggen a.u.b. want ik sla het al door elkaar)
Ik loop deze week enorm zenuwachtig want ik vertrek deze nacht op reis en er moest nog zoveel voorbereidingen gebeuren. Ik ben zo'n freak die al een week op voorhand haar koffers maakt en deze keer had ik echt geen tijd gehad, daarmee gebeurt nu alles op het laatst. Echt niets voor mij! Zit dan op mijn werk na te denken -is niet goed voor mij ;) - wat er nog allemaal moet gebeuren en lap, ik ben vertrokken!
Misschien dat het terug beter gaat op reis want mijn vriend en ik gaan gewoon genieten en ons door niets laten opjagen.
Het is de 1ste keer dat ik alleen met mijn vriend op reis ga, en dat terwijl we al 8 jaar samen. Erg hé, dus we kijken er enorm naar uit!
Dus meiden, als het de volgende dagen wat stilletjes is langs deze kant dan is het omdat ik met met een goeie cocktail op een zonnig -'t is te hopen- terrasje ergens in het zuiden zit.
Tot later
Ilse:D

erna
24 april 2002, 10:59
allo,

ik moet zeggen dat het met mij goed gaat! Maandag had ik geen een, dus +5 punten en gister had ik er 4, dus totaal -3. valt best mee.
En ik zie dat het met jullie ook best goed gaat! Een paar haren per dag is echt niet slecht. Als ik er aan denk dat ik soms wel 100 tot 500 haren eruit trok, dan zijn 10 haren echt helemaal nix!! Wees trots meiden!

grt erna

ilseke
24 april 2002, 19:31
Erna en al de andere meiden,
Als ik er aan denk dat ik soms wel 100 tot 500 haren eruit trok
Inderdaad, ik spiegel me misschien teveel aan diegene die er maar 1tje uittrekken. Ik moet het langzaam afbouwen (ik weet dat dit voor mij de enige manier is)
Vandaag was het wel een trekdag hoor. Miserie alom op het werk en zenuwachtig voor de reis zorgen ervoor dat ik mij op mijn haar gestort heb. Weet niet meer hoeveel, dus denk dat ik deze week aan mij voorbij laat gaan (kan niet meer positief worden) Hiermee bedoel ik niet dat ik nu maar blijf trekken, ik probeer telkens opnieuw te stoppen, maar zoals jullie reeds weten kan ik de volgende dagen mijn relaas niet doen op dit forum. Daarom meiden... hou jullie goed ...niet teveel trekken...en we spreken elkaar terug volgende week.
Dikke kus,
Ilse

Diable
25 april 2002, 10:48
gisteren niets getrokken! joepie!
wel gekrabt...

De psycholoog heeft teruggebeld en ik heb een afspraak voor over 2 weken. *spannend!*

erna
25 april 2002, 11:41
ilseke kop op!!
Als ik het soms heel druk heb en niet weet waar ik moet beginnen, trek ik ook veel. Dan ga ik op de bank zitten nadenken (en trekken) hoe ik het het beste kan aanpakken. Dom natuurlijk, je moet gewoon doen! Igg heel fijne vakantie, dat zijn vaak de goede momenten (bij mij igg).

mijn score: gister 4 haren, dus -11. Gaat prima dus!!

grt erna

Diable
25 april 2002, 21:42
vandaag 1 haar uitgetrokken. na een kleine berekening maakt dat 2 punten. Ik heb alleen wel op mijn haar gekauwd en twee keer de puntjes er af gebeten. Ik weet niet hoe we dit moeten tellen, maar ik haal er ook maar gewoon 2 punten af dan, het was 2 keer. dat maakt 0 punten. Hopelijk ga ik er morgen weer 5 scoren....

Ik betrapte mezelf er vandaag op dat ik nogal spastisch aan m'n haren begon te plukken (zonder te trekken). Ik deed dat toen ik me realiseerde dat mijn tentamen morgen misschien toch lastiger wordt dan ik in de eerste instantie had gedacht. Ik ben te laat begonnen met leren. Ik voelde me niet gestressed, maar misschien onbewust toch ergens, dat denk ik omdat ik zo door m'n haar begon te woelen.

Ik draag vaak een staart en ga dan alle haren uit het elastiekje trekken, net zo lang tot het elastiekje er uit valt. Dan doe ik het er weer in en kunnen we opnieuw beginnen. Ook geen porum... Mijn huidarts had een goeie tip:

Je armen in-gipsen! haha. dan kan je je armen niet buigen en dus niet aan je hoofd zitten, hahaha.

erna
3 mei 2002, 17:58
Hallo meiden,

nu het ging met mij allemaal erg goed, nadat ik bij die bijeenkomst was geweest, maar ik ben bang dat ik weer aan het terugvallen ben. Gister en vandaag heb ik er minstens 50 haren uitgetrokken. In een slecht moment ben ik weer gaan trekken en dan kan ik niet stoppen en ook niet tellen. Mijn score is dus iets van -100. Morgen begin ik maar weer opnieuw!

grt erna

ilseke
4 mei 2002, 07:53
Hoi allemaal,
helemaal vergeten mijn score bij te houden (ook niet in mijn schriftje zoals ik overeengekomen was met mijn therapeute)
Maar ik kan jullie zeggen dat ik al een serieuze negatieve score zal hebben (denk toch ook -70 of zoiets) Ik heb 1 trekvrije dag gehad deze week en dit doordat ik mezelf een kleine voedselvergiftiging heb aangedaan. Deze truc hebben jullie nog niet geprobeerd zeker? haha
Eerlijk gezegd, niet aan te raden hoor!!!
Enfin, volgende week begin ik met volle moed opnieuw.
Op reis had ik steeds mijn valse paardestaart in en dit is niet ok om het trekken af te leren -integendeel-
Ik hoop dat jullie allemaal ok zijn? Voor diegene die examens, tentamens,...hebben, blok ze! Voor al de andere -zijn jullie ook zo blij dat je niet meer hoeft te blokken? Tijdens de examens -wanneer het dikwijls mooi weer is- lekker een terrasje doen...NU BEN IK ECHT GEMEEN hé :D Ik kon het niet laten sorry!!!
Liefs,
Ilse

Diable
6 mei 2002, 09:15
Met mij gaat het ook niet al te best; ik begon een paar dagen geleden met krabben en pulken en gisteren heb ik heel veel haren uitgetrokken :( vandaag dus maar fris opnieuw beginnen...

Vrijdag ga ik voor de eerste keer naar mijn nieuwe psycholoog.

erna
6 mei 2002, 10:07
Hallo diable,

kop op, nieuwe week, nieuwe kansen. Bij mij ging het ook niet goed, maar ik ga het weer proberen van de week. Ik moet helaas wel leren en dat zijn de zwaartse momenten...we zullen zien.

igg heeel veel sterkte vrijdag!

grt erna

Diable
7 mei 2002, 13:13
Hoi Erna! dankjewel, ik moet ook leren en sta nogal onder studiedruk; niet zo best voor het trekken.

Ik heb weer heel veel wondjes gekrabd en heb nu overal kleine korstjes. Op sommige plekken wordt de hoofdhuid zacht van al dat gepulk en dan gaat het trekken extra lekker. :(

Ik draag mijn handschoenen ook niet terwijl ikweet dat ik ze eigenlijk aan moet doen. waar ben ik mee bezig, vraag ik mezelf dan af....

ilseke
7 mei 2002, 18:19
het lukt niet goed om mijn score op te krikken, integendeel!
Alle excuses zijn goed om maar te trekken! Baal eventjes van mezelf (niet op letten, ik moet ongesteld worden -jammer genoeg- en ben hypergevoelig)
Hopelijk lukt het studeren een beetje bij jullie? Alvast veel moed vanwege mezelve!!!
groetjes,
Ilse:frusty:

erna
8 mei 2002, 13:51
hallo allemaal,

nu ilseke ik begrijp je volkomen. Ik zit ook weer voor de tentamens en het is weer een hel. Het ging allemaal zo goed, maar aan het einde van de middag gaat het fout. Ik moet zeggen dat het wel beter gaat als vroeger, maar ik trek toch en kan echt niet stoppen. Steeds zeg ik opnieuw: dit is de laatste...maar helaas.
Mijn score van eergister en gister zal ongeveer op -100 staan! voor vandaag komt-ie dan nu op -110, maar de dag is nog lang niet om....

succes met leren, erna

Diable
9 mei 2002, 17:19
komop meiden, volhouden...
M<et mij gaat het ook niet goed; morgen ga ik dus voor 't eerst naar mijn nieuwe psych. Hopelijk weet die me te motiveren... maarja ik moet het natuurlijk zelf doen.